Sensor Size & Format wars

Re: Versus

Μα γι' αυτό το έβαλα εδώ, για να δείτε και τα σχόλια και τις απόψεις που ακολουθούν - και να πούμε και τις δικές μας...

Δεν είπα το αντίθετο :)
 
Re: Versus

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ανεξαρτήτως μεγέθους αισθητήρα οι DSLR βαίνουν προς την έξοδο. Όσες εταιρείες δεν το πάρουν χαμπάρι σύντομα, θα έχουν κακό τέλος αργά η γρήγορα. Επίσης όλες θα πρέπει να συνηθίσουν στην ιδέα ότι θα πουλάνε λιγότερο και να προσαρμοστούν ανάλογα, λόγω κρίσης και... κινητών! Ήδη η panasonic προχωράει σε συγχώνευση του τμήματος φωτογραφίας με άλλα και πουλάει το τμήμα semiconductors.

Για τους φωτογράφους τώρα, οι επαγγελματίες - δηλαδή όσους βγάζουν το ψωμί τους - τα πράγματα είναι σχετικά απλά: ανάλογα με το τι τραβάνε (και το τι έχουν ήδη στην τσάντα τους οι πιο παλιοί) κάνουν τις επιλογές τους χρησιμοποιώντας και την αριθμομηχανή, προσθέτοντας και λίγο προσωπικό γούστο και έτοιμη η συνταγή.

Για τους ερασιτέχνες είναι χμμμ... κάπως πιο σύνθετα τα πράγματα, μια κι εδώ δεν σε ορίζουν οι πραγματικές ανάγκες αλλά οι "ανάγκες" - πραγματικές και τύπου "και αν χρειαστώ κι αυτό? κι εκείνο? και το άλλο". Βέβαια πολλοί από εμάς μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και αφού (συνήθως) πληρώσουμε κάποια "κερατιάτικα" για διάφορα που κάθονται στο ντουλάπι, καταλήγουμε έστω προσωρινά σε ένα βασικό σύστημα.

Προσωπικά, χωρίς να αμφισβητώ τις επιλογές των άλλων, θεωρώ ότι πράγματι το m4/3 έχει σοβαρότατο πλεονέκτημα όγκου+βάρους/απόδοσης και υπερεπαρκεί για να καλύψει την προσωπική έκφραση του 95% των ερασιτεχνών. Κουβαλάω την GM1 στην τσέπη έχοντας στην άλλη τον "μικρό" 35-100 και τον 15/1.7, και όταν περνάω τις φωτογραφίες στον υπολογιστή τις χαζεύω με χαμόγελο...
 
Απάντηση: Re: Versus

Νομίζω ότι η φοβερή άνοδος στις πωλήσεις των κινητών που υποκατέστησαν την τεράστια αγορά των compact έφερε σοβαρές ανακατατάξεις που ακόμη δεν έχουμε καταλάβει το μεγεθός τους αλλά σιγά σιγά μας δείχνουν προς που θα πάνε τα πράγματα.

Ναι μεν το κινητό τηλέφωνο διέλυσε ένα σοβαρό κομμάτι απο την αγορά των φωτογραφικών μηχανών (τομέας των compact) αλλά έφερε πιο κοντά ανθρώπους στην φωτογραφία ή στο βίντεο σε άλλους τομείς. Σε αυτό συνετέλεσε φυσικά και ή τεράστια παράλληλη ανάπτυξη των δικτύων κοινωνικής συνευρεσης που ώθησε τις πωλήσεις κυρίως τών υβριδικών μηχανών που έχουν τελείως αλλα χαρακτηριστικά απο αυτά που μέχρι τώρα ζητούνταν ή καλύπτουν επαρκώς τα κινητά τηλέφωνα.

Σταθεροποιηση σε κίνηση, ευκολίες στο AF (face-eye detection ..), καλό βίντεο, μικρος όγκος - βάρος με όσο το δυνατόν καλή απόδοση είναι πλεόν απαιτητά και απο τα πρώτα μελήματα των κατασκευαστών. Εκεί είναι η μεγάλη πίττα (το πλήθος) και εκεί είναι το στοίχημα για νεες πωλήσεις, εκεί υπήρξε η βύθιση στις πωλήσεις και αυτό συρρίκνωσε τα κερδη και όλοι μαζεύονται στο καβούκι τους, η μερίδα των επαγγελματιών δεν είναι αρκετή για να <θρέψει> τις εταιρίες, οι περισσότεροι άλλωστε έχουν επαρκή εξοπλισμό, με την πρόοδο των αισθητήρων ότι τεχνολογικά σχεδιάστηκε και βασίζεται στην περίοδο του αναλογικού (DSLR) είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα πεθάνει ακολουθώντας αργά αλλά μάλλον πιο γρήγορα την πορεία όλων των αναλογικών μέσων του παρελθόντος (φιλμ, κασέτα, λαμπάτου ενισχυτή κλπ.) και θα μείνει στα χέρια των νοσταλγών του παρελθόντος έχοντας συλλεκτική αξία για τα δισεγγονά τους.

Η 1'' και άκόμη καλύτερα το m43 μπορούν να υποκαταστήσουν το κομμάτι αυτό της αγοράς δίνοντας ένα ισσοροπημένο σύστημα που καλύπτει τουλάχιστον τον απαιτητικό ερασιτέχνη και σε κάποιους τομείς με το ανάλογο πάντα κόστος (ναι υψηλό αλλά το θεωρω λογικό, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα) και τον επαγγελματία.
 
Last edited:
Re: Versus

η αγορα σιγουρα πηγαινει προς τετοιες κατευθυνσεις οπως περιγραφετε. βεναια θελει πολυ δρομο ακομα ειναι βεβαιο αυτο. μεγαλωσαν οι αισθητηρες μικρυναν οι μηχανες οι φακοι ομως παραμενουν ενα προβλημα ακομα. ισως και λογω περιορισμων οπτικης βεβαια. ανηκω σε μια κατηγορια χρηστη διαφορων μηχανων ανα περιοδους ως χομπιστας και μονον. τα πραγματα ειναι καπως πιο κεκαθαρισμενα απο παλια. οποιος δεν εχει θεματα με το μεγεθος και ειναι επαγγελματιας παει σε ff και τελειωνουν τα ψεμματα. υπερτατη ποιοτητα δοκιμασμενη χρονια και φυσικα ο χεθρος του καλου το καλυτερο( μεσαιο φορμα ) με κοστος βαρος αδυναμια χρησης εξω απο στουντιο κλπ κλπ. οποιος ειναι ερεσιτεχνης εχει πολλες επιλογες αλλα καμια τελεια και λογικο ειναι . οι apsc αισθητηρες υπαρχουν σε dslr mirorless compact. μειονεκτημα τους οι περιορισμοι τους σε καθε ειδος. στις dslr παλι ενα τουβλο θα κουβαλαει καποιος με πολλες φορες κακες η λιγες η ακτιβες επιλογες φακων(νικον-κανον δεν το προωθουν για ευνοητους λογους ff), στις mirorless το μεγεθος των φακων δεν παει ακτιβως αναλογικα με την μειωση του σωματος οποτε συναντα κανεις μικρα σχετικα σωματα( οχι τσεπης συχνα) με φακους μεγαλους που δεν ξερω αν εχουν και λογο σε τετοιες μηχανες οι ζουμ για βα γλιτωσει καποιος 300 γραμμαρια βαρος συνολικα αφου παλι τσαντα θα κουβαλαει. οι κομπακτ με apsc ειναι καλα μηχανακια με φακους ματριο-συμπαθεις αλλα κ εκει εχει κανεις το μειονεκτημα οτι οι φακοι θα ειναι 28αρηδες που δεν ειναι το ιδανικο εστιακο για πολλους ανθρωπους και φυσικα δεν εχουν σκοπευτρο εχουν συμπιεσμενα κουμπακια λογω μεγεθους η κακα τοποθετημενα κλπ. για μενα προσωπικα θα αποτελουσε μεγαλη χαρα να καταποντιζοταν h dslr apsc κατηγορια που μοιαζει γερασμενη χρονια τωρα με αναβαθμισεις της πλακας απο σωμα σε σωμα κοστη κλασικα ψηλα και φακους που δεν ανανεωνονται. σ αυτη υην κατηγορια χρειαζεται για μενα ενας συνδιασμος υων γρηγορων εξελιξεων της sony και της σοβαροτητας και συνεπειας που( ισως) δειχνει η fuji που η μια διαχειριζεται το θεμα αισθητηρων κατα βαση πια και η αλλη εχει μια σκληροπυρηνικη εικονα που ομως τραβαει αρκετο κοινο λογω φακων μοναδικων σ αυτη την κατηγορια που τους αυξανει σταδιακα σωματων καλων( με τα πτοβληματα τους παντα) και αναβαθμισεων-σεβασμου στον πελατη ωστε να τον κρατησει. η sony στερειται γκαμας φακων δυστυχως αλλιως θα κανε παιχνιδι σ αυτη την κατηγορια βγαζοντας 1 μοντελο το χρονο και απαξιωνοντας ετσι και τα σωματα της fuji γρηγοροτερα.και μετα ειναι και το μικρο φορματ ( m4/3) το οποιο σε σχεση με το ff εχει οντως διαφορα. ωραια σωματα παρα πολλοι φακοι, ολυμπους πανασονικ το παλευουν και φαινεται . βεβαια κ εδω με κατι τερατα φακους κατι γκριπ να κρατας το σωμα που μπαταρει απο το φακο και κατι τετοιες ιστοριες με κανουν και γελαω γιατι καποιος αν ειναι να μπει σε τετοια κοστη και μεγεθη παρι ff και τελος. εξαιρεση φυσικα τηλεφακοι που πολλαπλασιαζεται το εστιακο και καποιοι λιγοι το χρειαζονται και αυτοι που εχουν ακουμπησει μεγαλα ποσα στο συστημα οποτε τους οδηγει πια( εχουν πολλους φακους μικρους μεγαλους καλους τα παντα και εκει οντως εχει νοημα ισως) . μεγαλα μειονεκτηματα ο μικρος αισθητηρας, οι φακοι που κ εδω μεγαλοι ειναι οι καλοι-φωτεινοι πραιμ, το βραδυ( βεβαια αν ειναι να μην εχεις μηχανη μαζι σου τελεια ειναι απο κινητα κλπ). και μετα ειναι κατι μηχανακια 1 ιντσας κομπακτ της σονυ κατι σουπερζουμ με 1 ιντσα που εχουν ενα κοινο κ αυτα. αυτο ποδυ θελω να πω ειναι οτι ολα τα συστηματα εχουν μειονεκτηματα και πλεονεκτηματα. ο καθενας κοιταει υις αναγκες του κλπ και βελεπει που θα πορευτει.
 
Απάντηση: Re: Versus

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ανεξαρτήτως μεγέθους αισθητήρα οι DSLR βαίνουν προς την έξοδο. Όσες εταιρείες δεν το πάρουν χαμπάρι σύντομα, θα έχουν κακό τέλος αργά η γρήγορα. Επίσης όλες θα πρέπει να συνηθίσουν στην ιδέα ότι θα πουλάνε λιγότερο και να προσαρμοστούν ανάλογα, λόγω κρίσης και... κινητών! Ήδη η panasonic προχωράει σε συγχώνευση του τμήματος φωτογραφίας με άλλα και πουλάει το τμήμα semiconductors.

Για τους φωτογράφους τώρα, οι επαγγελματίες - δηλαδή όσους βγάζουν το ψωμί τους - τα πράγματα είναι σχετικά απλά: ανάλογα με το τι τραβάνε (και το τι έχουν ήδη στην τσάντα τους οι πιο παλιοί) κάνουν τις επιλογές τους χρησιμοποιώντας και την αριθμομηχανή, προσθέτοντας και λίγο προσωπικό γούστο και έτοιμη η συνταγή.

Για τους ερασιτέχνες είναι χμμμ... κάπως πιο σύνθετα τα πράγματα, μια κι εδώ δεν σε ορίζουν οι πραγματικές ανάγκες αλλά οι "ανάγκες" - πραγματικές και τύπου "και αν χρειαστώ κι αυτό? κι εκείνο? και το άλλο". Βέβαια πολλοί από εμάς μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και αφού (συνήθως) πληρώσουμε κάποια "κερατιάτικα" για διάφορα που κάθονται στο ντουλάπι, καταλήγουμε έστω προσωρινά σε ένα βασικό σύστημα.

Προσωπικά, χωρίς να αμφισβητώ τις επιλογές των άλλων, θεωρώ ότι πράγματι το m4/3 έχει σοβαρότατο πλεονέκτημα όγκου+βάρους/απόδοσης και υπερεπαρκεί για να καλύψει την προσωπική έκφραση του 95% των ερασιτεχνών. Κουβαλάω την GM1 στην τσέπη έχοντας στην άλλη τον "μικρό" 35-100 και τον 15/1.7, και όταν περνάω τις φωτογραφίες στον υπολογιστή τις χαζεύω με χαμόγελο...
Δημήτρη, χωρις παρεξήγηση, δεν έχω καταλάβει τι κερδίζει κάποιος αν μεταβεί στην αγορά συστήματος 4/3, και μην πείτε για σταθεροποιήση γιατι την προσφέρει κ η sony ακόμα κ σε ff αισθητήρες
 
Re: Format Wars

Η σταθεροποίηση στο σώμα είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες, αλλά όπως είπες κι εσύ την προσφέρουν και άλλα συστήματα. Εξ άλλου βοηθάει κατά βάση σε ακίνητα θέματα, άρα δράση, παιδιά κ.λ.π. δεν... Αυτό που παίρνεις είναι εξαιρετικό IQ σε σχέση με την φορητότητα και την δυνατότητα να περνάς απαρατήρητος εκεί που άλλες μηχανές θα ενοχλήσουν ή δεν θα περάσουν καν την πόρτα. Το άλλο πλεονέκτημα του είναι η δύναμη του συστήματος, δηλαδή οι ίδιοι φακοί, φθηνοί ή εξωτικοί, μικροί ή μεγάλοι μπαίνουν σε όλα τα σώματα και το ίδιο ισχύει για τα περισσότερα αξεσουάρ - τα οποία είναι κι αυτά μειωμένου όγκου/βάρους. Έτσι έχεις την προαναφερθείσα GM/GF... που είναι μικρότερη σε μέγεθος από την Nikon J1 με αισθητήρα 1", αλλά παίζει για δεύτερη της GH5 ή της E-M1 mkΙΙ ας πούμε, ή την βάζεις στο drone αν ασχολείσαι με "εναέρια σπορ".
Αυτό είναι που δεν έχουν οι "άλλοι": η Nikon έχει crop σώματα/ φακούς και FF μισο-συμβατά μεταξύ τους, με την μικρότερη 3300 να είναι περίπου στα ίδια με τις "μεγάλες" m4/3. Την σειρά 1 άστην, καμία σχέση... Η Canon μια από τα ίδια + η σειρά M η οποία τώρα πάει να πάρει εμπρός αλλά προς το παρόν χωρίς adapter έχει περιορισμένες επιλογές φακών. Η Sony επίσης, τρία συστήματα (δυόμισυ αν θέλετε), ασυμβατότητες, adapters κ.λ.π.

Η Fuji είναι πιο "συνεπής", έχοντας μόνο mirrorless crop σώματα, φθηνά χωρίς EVF, και μεσαία + top rangefinder και DSLR style, που παίρνουν όλα τους ίδιους φακούς, αξεσουάρ κ.λ.π. Έκανε και μια πολύ έξυπνη "τρίπλα" με την GFX, αποφεύγοντας την απευθείας αντιπαράθεση με τις υπόλοιπες FF. Σε σύγκριση όμως με το m4/3 οι φακοί της παραμένουν ογκώδεις και βαριοί - πήγα πριν μερικά χρόνια να πάρω μια XM και μόλις την έπιασα στα χέρια μου την ακούμπησα γλυκά στον πάγκο κι έφυγα. Και μιλάμε για το μικρότερο σώμα με τον κιτ 16-50...

Το μόνο που "λείπει" κατά την άποψή μου από το m4/3 είναι ένας πιο εξελιγμένος αισθητήρας (σαν αυτόν που έχει η A7R mkII) που θα τους δώσει άλλο ένα στοπ, για να παίρνεις άριστο 1600 iso και πολύ καλό 3200...

Τα παραπάνω βέβαια είναι εντελώς προσωπικές εκτιμήσεις (και προτιμήσεις), κάποιος φίλος πριν λίγο καιρό έπιασε μια GM5 στα χέρια του την πάλεψε λίγο και μετά με ρώτησε με έκδηλη απορία: "και πως την κουμαντάρεις?"

edit: να συμπληρώσω ότι δυστυχώς η fuji δεν έχει σταθεροποίηση στο σώμα, οπότε οι εξαιρετικοί "κοντοί" prime που διαθέτει "μένουν στα κρύα του λουτρού"...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Format Wars

Να συμπληρώσω επίσης ότι η σταθεροποίηση των SONY FF μέχρι στιγμής είναι σαν να έχεις ένα IS τριών χρόνων πρίν στο m43, σε αυτό δεν φταίει μόνο η SONY αλλα το μέγεθος του αισθητήρα που είναι πιο δύσκολο να το σταθεροποιήσεις, το crop σύστημα της μπορεί να αποκτήσει στο μέλλον σίγουρα καλύτερη ακόμη απόδοση απο το FF.
Το συνδιαστικό IS φακού σώματος έγινε πλέον η φετινή μόδα και δείχνει απο την μία να μεγιστοποιεί την απόδοση των μηχανών που το υιοθετούν σε ευρύτερη γκάμα φακών απο ευρυγώνιων μέχρι τηλεφακών αλλά απο την άλλη κλειδώνει και παντρεύει σώμα και φακό κάτι που περιορίζει τις επιλογές του χρήστη ακόμη και σε κοινή μοντούρα όπως είναι το m43.
H σταθεροποίηση δεν βοηθά μόνο στο να τραβάς με μεγάλους χρόνους κλείστρου στο χέρι όπως κάποιοι νομίζουν, αν δεν την δουλέψεις δεν καταλαβαίνεις συνολικά την χρησιμότητά της και σε άλλους τομείς όπως π.χ. Το βίντεο ή την χρήση των μακριών τηλεφακών στο χέρι για μεγάλη ακρίβεια στην εστίαση σε συνδιασμό με μεγαλες μεγενθύνσεις στο EVF και ειδικά εκεί που δεν μπορείς να κάνεις χρήση τριπόδου ( π.χ. έχεις ένα πουλϊ που δεν πετά αλλά αλλαζει συχνά πυκνά θέση απο δένδρο σε δένδρο).
 
Last edited:
Re: Format Wars

προσωπική μου άποψη είναι η εξής

μεγαλύτερος αισθητήρας έχει πλεονέκτημα όσον αφορά την ποιότητα της εικόνας,

πλεονέκτημα το οποίο όσο βελτιώνονται τα ηλεκτρινικά μικραίνει, αλλά θα υπάρχει όμως

αλλά πόσο μεγαλύτερος είναι το ιδανικό; aps, ff, medium formt, ακόμη μεγαλύτερος;

και επίσης νομίζω όσο μεγαλώνει ο αισθητήρας μεγαλώνει και το κόστος των φακών, και το μέγεθός τους επίσης

πολλά παραπάνω λεφτά για πόσο καλύτερο αποτέλεσμα; ποιος το χρειάζεται και ποιος μπορεί να το δει πέρα από αναλύσεις pixel προς pixel


πιστεύω ότι η χρυσή τομή για όσους ασχολούνται λίγο παραπάνω με τη φωτογραφία (όχι επαγγελματίες) θα καθοριστεί από το μεγαλύτερο αισθητήρα που θα μπορεί να μπει σε ένα μικρό σώμα, σαν τις σημερινές μικρές ακάθρεπτες και να έχει λογική τιμή αλλά και μέγεθος φακών[RESIZE][/RESIZE]
 
Re: Format Wars

Δεν νομίζω πως χρειάζεται πολύ εξασκημενο μάτι, ή pixel peeping στο 100% για να πάρεις μια ιδέα των διαφορών των formats.
Για παράδειγμα, η συμπεριφορά στα ψηλά ISO (άνω των 1600 για το m43 και 3200 για apsc ) όπως και το Dynamic Range τους, διαφέρει, και αυτό φαίνεται σχετικά εύκολα.
Το κάθε ένα format έχει το κοινό του, όπως και το λόγο ύπαρξης του.
Δεν μπορείς να τα έχεις ΟΛΑ σε ΈΝΑ format.

Όταν βλέπω συνεχώς τις φωτογραφίες που βγάζω με την G6, νοιώθω ικανοποιημένος.
Είναι μικρή, ελαφριά, βολική και την παίρνω για πλάκα μαζί μου.

Πόσες και πόσες φορές κι αν έχω σκεφτεί να κρατήσω μόνο μια καλή m43 ...

Αυτα, μέχρι να βγάλω απο την ντουλαπα την D750 και να τραβηξω τις ίδιες φωτό ...

Άρα, ναι, το ιδανικό είναι το σώμα της EM1 MKII (όχι μικρότερο, είναι αντιεργονομικό , και δύστροπο να το "χτιζεις" με grip για να γίνει) με αισθητήρα FF.
Wishful thinking for the time being.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Format Wars

Ηλϊα πολϋ σωστά το έθεσες και ρωτώ εγώ : σε 2-3 χρόνια η ΕΜ1.5 που θάναι τότε το μοντέλο θαχει την απόδοση σε DR -ISO της σημερινής σου FF (το λέω χοντρά για να παω παρακάτω, αφου και οι σημερινές m43 έχουν πιάσει την απόδοση των παλαιότερων FF) θασαι ευχαριστημένος ? Όχι μάλλον γιατί τότε θα βγάζεις την αντίστοιχη D950 απο την ντουλάπα και θα βγάζεις πάλι λιγο ή πολύ καλύτερες φωτό και δεν θασαι ευχαριστημένος πάλι οϋτε με το 25600... οπότε τελικά τι θέλουμε τις maximum επιδόσεις πάντα ή μια μηχανή που να σε καλϋπτει με κάποιους συμβιβασμοϋς παντού και πάντα ?

ΥΣ
η επι προσωπικού ερώτηση δεν απαιτεί υποχρωτική απάντηση , όπου Ηλίας είναι ο οποιοσδήποτε χρήστης FF, αυτός ξέρει τί θέλει και βάζει τα όρια του και τα θέλω του.
 
Last edited:
Re: Format Wars

Τότε, οι απαιτήσεις μου για ISO,DR etc, θα είναι (πιθανόν) στα όρια της D950 , άρα η EM1 mkv θα μου πέφτει και πάλι λίγη σε αυτά (αν ακολουθήσω το συλλογισμό σου).
Εκτός κι αν σταματήσει η εξέλιξη στους μεγάλους αισθητήρες.
Ο συλλογισμός μου φυσικά, προϋποθέτει γραμμική ταυτόχρονη εξέλιξη όλων των formats, πραγμα που κανείς δεν μπορεί να προεξοφλησει.
(Δεν αναφέρομαι στην τεχνολογία ΓΥΡΩ από τον αισθητήρα, αλλά μόνο σε αυτόν. Είναι θέμα χρόνου να λυθούν τα προβλήματα νεοτητας των ακαθρεπτων, και η ονομασία DSLR να γίνει thing of the past )
 
Απάντηση: Re: Format Wars

Γραμμική θάναι η εξέλιξη σε όλους τους αισθητήρες αυτο λέει η λογική, αλλά δεν οφείλεται η τελική συνολική εικόνα μόνο στον αισθητήρα...

όταν όμως θάχεις ένα σπορ αυτοκίνητο που παει με 240 χλμ. γιατι να αναζητάς καθημερινά μια λϊμο που τρέχει με 300χλμ. αφοϋ συνήθως δεν θα την οδηγάς σε αυτή την ταχύτητα αλλά θα την βγάζεις βόλτα παρα μονο όταν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το ψυγειάκι με την σαμπάνια... :flipout:

ΥΣ
και υπόψην κάνεις συγκρίσεις σημερινής FF με μοντέλο m43 πενταετίας και βάλε...
 
Re: Format Wars

(H D750 είναι μοντέλο 2014, G6 2013)
Η παρομοίωση με αυτοκίνητα με ιντριγκαρει :
Ναι, για τις καθημερινές μου μετακινήσεις θα με βόλευε πολυ καλύτερα ένα Yaris.
Για την Εθνική οδό όμως ένα S60 μου δίνει περισσότερα.
Η αναλογία στη χρήση είναι 95%-5% αλλά η διαφορά κλάσης παραμένει.
 
Απάντηση: Re: Format Wars

Xa xa σωστός :2thumb22sup: αλλά η ΕΜ1.2, GH5, G80, EM5.2 ειναι περισσότερο κοντά σε σκληροτράχηλα ευέλικτα τζίπ που πάνε παντόϋ παρά Yaris πόλης ..:ernaehrung004:
 
Re: Format Wars

Το θέμα τότε θα θυμίζει την σημερινή κατάσταση στα pc: σχεδιάζουμε ουρανοξύστες και αεροπλάνα σε σχετικά νορμάλ μηχανήματα, αλλά οι βιντεάδες και κυρίως οι gamers είναι Α-Χ-Ο-Ρ-Τ-Α-Γ-Ο-Ι!:flipout:

Υ.Σ. Κώστα χρόνια πολλά! :ernaehrung004:
 
Re: Format Wars

(H D750 είναι μοντέλο 2014, G6 2013)
Η παρομοίωση με αυτοκίνητα με ιντριγκαρει :
Ναι, για τις καθημερινές μου μετακινήσεις θα με βόλευε πολυ καλύτερα ένα Yaris.
Για την Εθνική οδό όμως ένα S60 μου δίνει περισσότερα.
Η αναλογία στη χρήση είναι 95%-5% αλλά η διαφορά κλάσης παραμένει.

Είναι αλήθεια αυτό που λες Ηλία, άλλα σε FF με κόστος 2.000 ευρώ δεν έχουμε ακόμα κάποια μηχανή με καλύτερο αισθητήρα από την D750. Ενώ η g6 (Που και εγώ έχω και με ικανοποιεί) έχει ξεπεραστεί σε απόδοση από όλες σχεδόν τις m4/3....η em10II είναι αισθητά καλύτερη και φαίνεται άμεσα παρατηρώντας τα αρχεία, ενώ η em1II έχει ανεβάσει και άλλο την απόδοση σε σημείο που πλησιάζει απίστευτα τις crop και έχει κλείσει την ψαλίδα...
Και στο παράδειγμα του Κώστα θα προσθέσω και το εξης:
Οταν είχες ένα αυτοκίνητο με τελική 50χλμ. (iso 400) σε σχέση με ένα άλλο με τελική 100χλμ. (iso 800) η διαφορά είναι χαώδης, καθώς το πρώτο αμάξι είναι σε πολλά πράγματα άχρηστο. Αν ανεβείς όμως κατηγορία και πας σε αμάξι με τελική 100χλμ. (iso 800) σε σχέση με ένα αμάξι με τελική 200χλμ. (iso 1.600) η διαφορά είναι πάλι μεγάλη άλλα πλέον και το πρώτο αμάξι είναι αρκετά χρηστικό...με την πρόοδο της τεχνολογίας πλέον μπορείς να πάρεις αμάξι με τελική 200χλμ. (iso 1600) σε σχέση με ένα αμάξι 400χλμ. (iso 3200) πλέον και το πρώτο αμάξι σε καλύπτει σχεδόν στα πάντα. Κάπως έτσι έχει γίνει πλέον με τις μηχανές, πριν χρόνια είχα την γκουμούτσα Nikon D300 και με κάλυπτε απόλυτα με απόδοση αισθητήρα που πλέον έχει ξεπεραστεί ακόμα και από αισθητηρες 1 ίντσας....αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι σύγχρονοι αισθητήρες έχουν ανεβεί πάρα πολύ ψηλά και ακόμα και αισθητήρες 1 ίντσας έχουν εξαιρετική απόδοση και καλύπτουν ένα μέσο χρήστη στο 95% των αναγκών του, σαφώς υπάρχει και αυτό το 5% ή 10% και ο καθένας μας κρίνει πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να δώσει και πόσες παραχωρήσεις θέλει να κάνει σε όγκο/βάρος για αυτό το 5% ή 10%....

Προσωπικά θα μπορούσα να ζήσω άνετα και με μόνο με μια μηχανή σαν την rx10II άλλα έλα που μας πιάνει όλους υπερκατανάλωση και ψάχνουμε αυτό το κάτι παραπάνω, ότι και αν αποκτήσουμε πάντα θέλουμε το κάτι καλύτερο και μόλις αποκτήσουμε αυτό το κάτι καλύτερο έχει βγει κάτι άλλο που είναι ακόμα καλύτερο και το θέλουμε και αυτό, φαύλος κύκλος που είναι δυστυχώς κομμάτι της σύγχρονης κοινωνίας μας και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Υ.Γ. Υπάρχουν φορές που ζηλεύω ένα φίλο μου που απλά φωτογραφίζει με μια Olympus 420 και τον κιτ φακό 14-42, έχει βγάλει με αυτή ένα σωρό υπέροχες φώτος και ενώ έχει αρκετά χρήματα και του αρέσει το χόμπι της φωτογραφίας δεν την αλλάζει την μηχανή......δεν ξέρω πως το κάνει άλλα πολύ θα ήθελα να το κάνω και εγώ, και θα ηρεμούσα ψυχολογικά και θα γλίτωνα πολλά χρήματα....συμβουλές ευπρόσδεκτες!!!!
 
Re: Format Wars

Το θέμα τότε θα θυμίζει την σημερινή κατάσταση στα pc: σχεδιάζουμε ουρανοξύστες και αεροπλάνα σε σχετικά νορμάλ μηχανήματα, αλλά οι βιντεάδες και κυρίως οι gamers είναι Α-Χ-Ο-Ρ-Τ-Α-Γ-Ο-Ι!:flipout:

Υ.Σ. Κώστα χρόνια πολλά! :ernaehrung004:

Το είχα περάσει και αυτό το στάδιο χρόνια πριν, ξόδευα άπειρες ώρες και ένα σκασμό λεφτά για να πάρω 1%-2% καλύτερη απόδοση σε παιχνίδια, και εν τέλει ποιο πολύ ασχολιόμουν με αυτό το κομμάτι παρά έπαιζα...έχανα το δάσος και ασχολιόμουν με το δέντρο, το ίδιο έχω πάει και στο κομμάτι της φωτογραφίας, όπως και αρκετός κόσμος. Ασχολιόμαστε όλη την ώρα με specs Και ξοδεύουμε υπερβολικό χρόνο σε αναλύσεις και συγκρίσεις αντί να βγαίνουμε έξω να φωτογραφίζουμε...Ξοδεύουμε ένα σκασμό λεφτά στον super duper φακό που αποδίδει 0,5 stop καλύτερα από τον προηγούμενο και δεν πάμε ένα ταξίδι να φωτογραφίσουμε και να ''ανοίξουμε'' τους ορίζοντές μας.....δεν είναι τυχαίο ότι βλέπω συνεχώς κόσμο να σκάει ένα σωρό χρήματα για εξοπλισμό και μετά επειδή δεν έχει άλλα λεφτά το ρίχνει στην street φωτογράφιση ή φωτογραφίζει τα ''αξιοθέατα'' τις γειτονιάς του....πόσοι από μας ξεζουμίζουμε τον εξοπλισμό μας? πόσοι λιώνουμε τις μηχανές μας? συνεχώς βλέπουμε εκατοντάδες αγγελίες με μηχανές μηνών με ελάχιστα clicks που τρέχουμε να τις πουλήσουμε άρον άρον για να πάρουμε το νέο μοντέλο που ελπίζουμε ότι θα μας ''βγάλει'' καλύτερες φωτογραφίες....νιώθουμε ότι αν η μηχανή μας δεν έχει 4κ και 800 σημεία εστίασης τότε είναι για πέταμα και είμαστε ανίκανοι να φωτογραφίσουμε μαζί της.....
 
Απάντηση: Re: Format Wars

....Υ.Σ. Κώστα χρόνια πολλά! :ernaehrung004:
:ADFADF1: ευχαριστώ Δημήτρη και έλεγα θα περάσει αναϊμακτα, σήμερα θα κάνω δώρο στον εαυτό μου μια μέρα φωτογράφησης :flute:, με συγκϊνησε με τα λόγια του ο karamela ...:five:
 
Re: Format Wars

To 80% είναι ο φωτισμός και οι φακοί. Και η επεξεργασία. Πέραν του φωτογράφου φυσικά.

Και όταν λέω φακοί, δεν εννοώ απαραίτητα τους τοπ ακριβούς. Εννοώ τους κατάλληλους για την περίπτωση. Ειδικά αν πρόκειται για ένα σετ φωτογραφιών και όχι απλά μια μεμονομένη. Αν δεν έχεις τα πάντα, και υπερευρυγώνιο, και στάνταρ, και πορτραίτο, και στανταρ ζουμ και τηλεφακό και macro, θα έλθει η στιγμή που απλά δεν θα μπορέσεις να βγάλεις ΚΑΘΟΛΟΥ τη φωτογραφία που θες, γιατί απλά δεν θα μπορείς.

Δηλαδή το πρόβλημα δεν θα είναι το 10% στην ευκρίνεια ή το "νευρικό" μποκέ ή η ελαφριά βινιέτα ή η γεωμετρική παραμόρφωση του μέτριου φακού, ή η μέτρια ευκρίνεια του m43 σε σχέση με της FF, αλλά ότι η φωτογραφία δεν θα υπάρχει καν, τουλάχιστο όπως την είχε ο φωτογράφος στο μυαλό του.

Επίσης η καλή γνώση του εξοπλισμού είναι αναντικατάστατη. Όλα τα συστήματα έχουν μειονεκτήματα, και όλοι οι φακοί, ακόμα και οι τοπ. Αν τα γνωρίζεις, θα βρεις τον τρόπο να τα παρακάμψεις. Αν όχι, θα την πατήσεις εκεί που δεν το περιμένεις.

Αντίστροφα, όλα τα συστήματα έχουν πλεονεκτήματα. Και οι φακοί τους επίσης. Αν τα γνωρίζεις καλά, μπορείς να τα εκμεταλευτείς κατά περίσταση και να πάρεις αποτέλεσμα.

Παράδειγμα - συμπέρασμα δικό μου. Εϊσαι στο Α σύστημα, και έχει και 5-6 φακούς σε όλες τις εστιακές. Θες να αναβαθμίζεις στο Β; Πάρα πολύ ωραία. Θα πρέπει να υπολογίσεις το κόστος ΚΑΙ των φακών. Και κάμποσο χρόνo να μάθεις να τα δουλεύεις όλα αυτά. Στην αρχή θα τραβάς χειρότερες φωτογραφίες σαν μέσο όρο γιατί δεν θα γνωρίζεις καλά τον εξοπλισμό. Εδώ 1 φακό μπορεί να πάρει μήνες να τον μάθεις ειδικά αν είναι ζουμ. Πόσο παραμορφώνει και που, πόσο διάφραγμα θέλει για ευκρίνεια, αντοχή σε χρωματικές εκτροπές, flare, πως είναι το μποκέ του, αν γράφει "sunstars" και με τι διάφραγμα, ακόμα και το χρώμα που δίνει ή την αποτελεσματικότητα της σταθεροποίησης αν έχει. Χίλια 2 μικρά πραγματάκια.

Έχω δει και έχω βγάλει φωτογραφίες με... θρυλικούς φακούς και σώματα που δεν πίστευα στα μάτια μου. Να πω για nikkor 24-70 που κάτω από τα 50mm οι άνθρωποι ήταν ...πεπονοκέφαλοι; Canon 70-200 II με out of focus περιοχές που και ένας Tamron των 150 ευρώ θα γελούσε μαζί τους; Canon 85mm L με ευκρίνεια ταλαιπωρημένου ζουμ 10Χ; Τokina υπερευρυγώνιους με χρωματικές εκτροπές που και ο πιο ανίδεος θα τις διέκρινε και τίγκα στο flare;

Όμως οι συγκεκριμένοι φακοί στα κατάλληλα χέρια και την εξοικίωση θα δώσουν μοναδικές φωτογραφίες, ειδικά για ζουμ φακοί. Αν δεν τους ξέρεις και πας σουνάμενος κουνάμενος να πάρεις αποτέλεσμα με τη μία επειδή έσκασες Χ ευρώ για τη νέα μηχανή και τον νέο φακό, ίσως βρεθείς προ εκπλήξεων.

Τα ίδια και με τα σώματα. Θυμάμαι όταν είχα αγοράσει την Ε-Μ1 πριν 2 χρόνια. Πάω χαρούμενος να βοηθήσω ένα φίλο σε μια φωτογράφιση βάπτισης με 2 σταθερούς. Τζίφος. Όχι το μωρό κινούμενο, ούτε τον παπά ακίνητο δεν μπορούσα να βγάλω. Την βάζω μέσα στο 10λεπτο. Όλα μου έφταιγαν, η εστίαση, το πιάσιμο, τα πάντα. Μετά σε φωτογράφηση που έκανε η γυναίκα μου, βγάζω κάμποσες σαν 2ος, της τις δίνω, τις ανοίγει στο lightroom, δεν ήξερε να δουλεύει τα αρχεία της, όλα άχρηστα τα έβγαλε. "Τι είναι αυτά ρε Νίκο, μια 1100D με τον κιτ φακό καλύτερες βγάζει, τι θόρυβος είναι αυτός 1μισι χιλιάρικο μηχανή, ούτε compact να ήταν!"

Από τότε δεν με άφηνε να τραβήξω ποτέ, και αν τραβούσα στα κλεφτά δεν τις άνοιγε καν! Ούτε απο περιέργεια! Μετά από κανα χρόνο και βάλε, χρειάζεται εκτάκτως να καλύψω με την Μ1 χρέη μοναδικού φωτογράφου για κανα 2ωρο, και μάλιστα σε συνθήκες εντελώς ακατάλληλες για την μηχανή και τον φακό που φορούσα. Σε σκοτεινό μπαρ και με φλας για canon σε manual mode. Αναγκάστηκε λοιπόν να "ψαχτεί" στην επεξεργασία γιατί δεν μπορούσε να κάνει κι αλλιώς. Έρχεται την άλλη μέρα με ένα ύφος απολογητικό. "Ρε συ Νίκο τι έγινε, κοίτα εδώ, 8000 iso και "ήλθε", καλύτερη και από FF μην σου πω!" Φυσικά ούτε "ήλθε" τίποτα κατά τύχη, ούτε ο αισθητήρας αυγάτισε, απλά εγώ είχα μάθει την μηχανή και η Μαρία πως συμπεριφέρονται τα αρχεία της!

P.S. Χρόνια πολλά φίλε!