Σταυρός του Νότου - Θ. Μικρούτσικος

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Ρε παιδια δεν καταλαβω γιατι δεν σας αρεσει οι Γραμμες των Οριζοντων.

Πoιο να πιασεις?Τις συγκλονιστικες ερμηνειες του ιδιου του Μικρουτσικου?
Ο Παπακωνσταντινου στα καλυτερα του.Και η μονη στιγμη του Νταλαρα(εκτος απο εποχες Κουγιουμτζη)που τον παραδεχομαι.

Ο αγαπημενος μου ελληνικος δισκος ever.:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταυρός του Νότου - Θ. Μικρούτσικος

Ω ναι, 285 ΤΠ, Β' Λόχος

Βρε σειρά!!! Δεν το πιστεύω. Εγώ είμαι αυτός που σου έδινε τις 950δρχ το μήνα (ο σιτιστής με τα μισθά).-bye--bye-
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,832
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταυρός του Νότου - Θ. Μικρούτσικος

Βρε σειρά!!! Δεν το πιστεύω. Εγώ είμαι αυτός που σου έδινε τις 950δρχ το μήνα (ο σιτιστής με τα μισθά).-bye--bye-
σε μένα έδινες παραπάνω, ήμουνα προστάτης οικογένειας και έπαιρνα ένα ιλιγκιώδες ποσό. 5000 το μήνα νομίζω. :flipout:μπορεί και να με θυμάσαι, ήμουνα ο δεύτερος μεγαλύτερος του τάγματος σε ηλικία, ο παντρεμένος με τη γυναίκα και το παιδί στη Γερμανία. Που είσαι ρε ψυχή? που μένεις τώρα?
-bye-
-bye-
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Γυρίζοντας πίσω στο θέμα, εκτιμώ ότι ο Κούτρας δεν υποστηρίχτηκε όσο τελικά θάπρεπε, με αποτέλεσμα να παραμείνει ένας καλός τραγουδιστής που ουδέποτε έκανε το μεγάλο μπαμ.
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Απάντηση: Re: Σταυρός του Νότου - Θ. Μικρούτσικος

Γυρίζοντας πίσω στο θέμα, εκτιμώ ότι ο Κούτρας δεν υποστηρίχτηκε όσο τελικά θάπρεπε, με αποτέλεσμα να παραμείνει ένας καλός τραγουδιστής που ουδέποτε έκανε το μεγάλο μπαμ.


Συμφωνώ, καλή φωνή δεν έπαψε να έχει. Αλλά οι επιλογές του μάλλον την χαντάκωσαν. "Ξόδεψε" πολλά χρόνια με την -πολύ ευχάριστη κατά τα άλλα- παρέα του Ζουγανέλλη, Μπουλά κλπ, και δεν έδωσε τίποτα καλό τραγουδιστικά.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,832
Μεσευρώπη
Ρε παιδια δεν καταλαβω γιατι δεν σας αρεσει οι Γραμμες των Οριζοντων.

Πoιο να πιασεις?Τις συγκλονιστικες ερμηνειες του ιδιου του Μικρουτσικου?
Ο Παπακωνσταντινου στα καλυτερα του.Και η μονη στιγμη του Νταλαρα(εκτος απο εποχες Κουγιουμτζη)που τον παραδεχομαι.

Ο αγαπημενος μου ελληνικος δισκος ever.:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043

ξανάκουσα την Εσμεράλδα με τον Νταλάρα πρώτα και μετά με τον Κούτρα για να συγκρίνω. Στην αρχή είπα, ναι μωρέ ο Νταλάρας το λέει πολύ ωραία το τραγούδι, μελωδικά, με δράμα και λύπη εκεί που πρέπει στις σωστές δόσεις και χωρίς τους θεατρινισμούς και το κιτς με τα οποία φορτώνει τα τραγούδια απο το 92-93 και μετά. Μετά άκουσα τον Κούτρα. Λοιπόν παιδιά, ο Κούτρας δεν ήταν καλός ή πολύ καλός ήταν ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΣ, άκουγα και ανατρίχιαζα, γινόταν η φωνή του Καββαδία και του Μικρούτσικου, ΤΗ ΖΟΥΣΕ τη μουσική. Η διαφορά Νταλάρα και Κούτρα είναι σαν τη διαφορά Karajan και Furtwängler, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Ο ένας έπαιζε πολύ καλά, άψογα, τη μουσική, ο άλλος έκαιγε την ψυχή του στο βωμό της μουσικής, την μετέτρεπε σε ανεπανάληπτη εμπειρία. Στη συναυλία που είδα πριν λίγα χρόνια ο Κούτρας είπε και το γνωστό τραγούδι του Σιδηρόπουλου
το "να μ´αγαπάς". ήταν καταπληκτικός. Κρίμα που δεν είχε την καριέρα που του άξιζε.
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Aκόμη και σήμερα δεν μπορώ να διακρίνω τι περισσότερο μ'αρέσει στο δίσκο ο στίχος ή μουσική.

..............ίσως εάν δεν υπήρχε ο δίσκος, αλλά εάν από την άλλη δεν υπήρχε η μουσική......

Εσείς τι λέτε ?
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Λοιπόν ,

Μερικές ακόμη πληροφορίες στην εξαιρετική παρουσίαση του Eki.

Στην αρχική παρουσίαση του έργου υπήρχε ένα ακόμη τραγούδι το Federico Garcia Lorca (11 συνολικά).

Το 1991 προστίθενται 6 ακόμη και το έργο παρουσιάζεται σαν «Γραμμή των Οριζόντων» με συνολικά 17 τραγουδια.

Τα αρχικά 11 συν τα εξής : Καραντί - Οι Εφτά Νάνοι Στο S/S Cyrenia - Λύχνος Του Αλαδίνου - A Bord De L'"Aspasia" - Ο Πιλότος Νάγκελ - William George Allum.

Στο πολύ ωραίο ερώτημα του Eki αν είναι σπουδαιότερη η μουσική ή η ποίηση.?

Αν παραβλέψουμε ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει σύγκριση μεταξύ των δύο που αλληλοσυπληρώνονται και το ερώτημα μετατρέπεται ως «ποιο είναι καλύτερο πόδι του ανθρώπου το αριστερό ή το δεξί.»
Ενώ λοιπόν είναι αδόκιμη η σύγκριση αλλά επειδή μου αρέσει το παραπάνω δίλημμα απαντώ ως εξής.

Το ποίημα του Καββαδία είναι μοναδικό – ένα αυτοβιογραφικό ακατέργαστο διαμάντι . Αθάνατο στο χρόνο περισσότερο από πολιτικά ή ακόμα και ερωτικά έργα. Κάποτε έρχονται στιγμές που ούτε οι αγώνες του Θεοδωράκη , ούτε οι έρωτες του Χατζηδάκι σου λένε πολλά , αλλά ποτέ δεν έρχεται στιγμή που να ξεπερνάς τη «μοναξιά» που αποπνέει αγγίζοντας σε το έργο του Καββαδία. ("εκτός από τη μάνα σου κανέις δε σε θυμάται , σε τούτο το τρομαχτικό ταξίδι του χαμού")

Παρόλα αυτά μόνο και μόνο που φθάνουμε στο δίλημμα και τολμάμε να συγκρίνουμε το τρομερό αυτό ποίημα με την μουσική του ..Μικρούτσικου νικητής (για εμένα) είναι η μουσική.

Ο Μικρούτσικος , στο έργο αυτό ξεπέρασε κάθε όριο , δεν ξέρω τι μουσική υπερντόπα :angel:τον οδήγησε εκεί.
 
Last edited:

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Oι Ξέμπαρκοι, ( "Νίκος Καββαδίας, S/S IONION 1934") εκεί γύρω στο '86, εάν δεν κάνω λάθος, προσπαθούν να προσεγγίσουν την δυναμική της ποίησης του Καββαδία, μέσα από ένα άλλο πρίσμα.

Στην προσπάθεια αυτή βρίσκουμε τους Νότη Χασάπη και Ηλία Αριώτη ως βασικούς ερμηνευτές, ενώ η έκπληξη ακούει στο όνομα Δ. Γαλάνη η οποία ερμηνεύει ένα τραγούδι.

Τα τραγούδια, βασισμένα στην ποίηση του Καββαδία είναι τα ακόλουθα:

Ενας Δόκιμος Στη Γέφυρα Εν Ωρα Κινδύνου
Αντινομία
Οι Γάτες Των Φορτηγών
Πούσι
Οι Προσευχές Των Ναυτικών
Γράμμα Ενός Αρρώστου (Δήμητρα Γαλάνη)
Θεσσαλονίκη ΙΙ
Καραντί
William George Allum
A Bord De L'"Aspasia"
Yara-Yara

Ουδέποτε βέβαια, ούτε ίσως και ο ίδιος ο Θ. Μικρούτσικος, δεν θα πίστευε στην καθολική αποδοχή που είχε η δουλειά "Σταυρός του Νότου".

Δεν είναι μόνο η ποίηση, ούτε μάλλον η ερμηνείες και οι μελωδίες, είναι πολλά περισσότερα.

Εχουμε ανάγκη, τέτοια έργα, βέβαια δυστυχώς δεν βγαίνουν κάθε μέρα -bye-
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Τελειώνοντας, θα γράψω κάποιους στίχους, που εκτιμώ
.....Κούλικο στο στήθος σου τατού,
που όσο κι' αν το καις δε λέει να σβήσει.
Είπαν πως την είχες αγαπήσει
σε μια κρίση μαύρου πυρετού.
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Απάντηση: Re: Σταυρός του Νότου - Θ. Μικρούτσικος

Τελειώνοντας, θα γράψω κάποιους στίχους, που εκτιμώ
.....Κούλικο στο στήθος σου τατού,
που όσο κι' αν το καις δε λέει να σβήσει.
Είπαν πως την είχες αγαπήσει
σε μια κρίση μαύρου πυρετού.

Μια παρατήρηση, το ποίημα "Σταυρός του Νότου" και το "William Geοrge Allum" αναφέρονται στο ίδιο πρόσωπο και στο ίδιο -προφανώς αληθινό- περιστατικό.

"
....Είχε στα μπράτσα του σταυρούς, σπαθιά ζωγραφισμένα,
μια μπαλαρίνα στην κοιλιά, που εχόρευε γυμνή
κι απά στο μέρος της καρδιάς στιγματισμένην είχε
με στίγματ' ανεξάλειπτα μιαν άγρια καλλονή...

...Πολλές φορές στα σκοτεινά τον είδανε τα βράδια
με βότανα το στήθος του να τρίβει, οι θερμαστές...
Του κάκου· γνώριζεν αυτός - καθώς το ξέρουμ' όλοι -
ότι του Αννάμ τα στίγματα δε βγαίνουνε ποτές...
"
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Oι "7 Νάνοι στο κατάστρωμα του S/S Κυρήνεια" μου αρέσουν πολύ περισσότερο όπως τους λέει ο ίδιος, συνοδεία μόνο πιάνου, στις Γραμμές των Οριζόντων.
Αυτή η εκτέλεση, για μένα, είναι πολύ πιο προσωπική και παθιασμένη από την άλλη, της Αλεξίου.

Ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτό Κώστα.

Το ποίημα «Οι εφτά νάνοι στο s/s Cyrenia», [Ο ποιητής ταξιδεύει την περίοδο αυτή με το επιβατηγό S/S Cyrenia προς την Αυστραλία] είναι από τα καββαδιακά δημιουργήματα των οποίων την αφετηρία γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Η νεαρή ανιψιά του ποιητή, η Έλγκα Καββαδία-Χατζοπούλου, κόρη της αδελφής του Τζένιας, του ζήτησε να της γράψει ποίημα που να αναφέρεται σε κάποιους «εφτά νυχτοπερπατητές». Οι Εφτά Νυχτοπερπατητές, στους οποίους κάνει αναφορά στο γράμμα ο ποιητής, είναι οι Seven Night Walkers από το μυθιστόρημα του Sir Walter Scott Quentin Durward (1823) και αποτελούσε αγαπημένο ανάγνωσμα για παιδιά της πρώτης εφηβικής ηλικίας.

Αναμφίβολα, οι Εφτά Νυχτοπερπατητές άλλαξαν άρδην την ουσία τους κατά τη διαδρομή που διένυσαν από το αγγλικό μυθιστόρημα στον καββαδιακό στίχο. Στο μυθιστόρημα του Σκοτ, οι Εφτά Νυχτοπερπατητές είναι δαιμονικά όντα, τα οποία επικαλούνται χαρακτήρες όπως ο «Μποέμης», δηλαδή ο γύφτος Χαϋραντύν ως όρκιους δαίμονες, που προστατεύουν την ακεραιότητα των συναλλαγών και τιμωρούν, με τρόπο φρικτό, τους επίορκους.

Η μαγική όμως φύση των Εφτά Νυχτοπερπατητών είναι το μόνο ίσως στοιχείο που τους συνδέει με τους Επτά Νάνους του γνωστού παραμυθιού, οι οποίοι καταλήγουν να μνημειωθούν στον τίτλο του ποιήματος. Οι Εφτά Νάνοι του παραμυθιού, σε αντίθεση με τους Νυχτοπερπατητές, είναι οντότητες καθόλα ήπιες, αγαθές και ευμενείς — όπως ακριβώς και οι εφτά μορφές του καββαδιακού ποιήματος, που συνοδεύουν τους ναυτικούς στο ταξίδι τους απλώνοντας χέρι βοηθείας και προστασίας πάνω από το πλήρωμα: ένας σκουπίζει το κατάστρωμα, άλλος ράβει βρακιά, δύο συντηρούν τη μηχανή, κάποιος ξορκίζει τις κακιές αρρώστιες, άλλος ζυμώνει, ένας παίζει μουσική που νανουρίζει και ένας, ο πιο ισχυρός ανάμεσά τους, μάγος, ενσαρκώνει τη φρούδα ελπίδα του Ποιητικού Εγώ ότι το ταξίδι ενδέχεται κάποτε να πάρει τέλος. Γι᾽ αυτούς τους Εφτά Νάνους, που στην αρχική μορφή του παραμυθιού, όπως καταγράφηκε από τους αδελφούς Γκριμ, ήταν ανώνυμοι, ο Καββαδίας, σαν πολλούς άλλους πριν και μετά από αυτόν, επινοεί εξωτικές ονομασίες, όπως του το ζήτησε η ανιψιά του: Σημ, Ρεκ, Γκόμπι, Χαράμ, Ραμάν, Τοτ, Σάλαχ. Κάποια από τα ονόματα αυτά είναι ινδικά, άλλα αραβικά, άλλα εβραϊκά, αλλά αυτό μικρή σημασία φαίνεται να έχει. Ο Καββαδίας, άλλωστε, προειδοποιεί ρητά την ανιψιά του ότι η ποίηση δεν εξαντλείται στην εξωτική ονοματολογία, υπαινισσόμενος ότι και σε αυτό το ποίημα κάτι βαθύτερο κρύβεται κάτω από το παιχνίδισμα των περίεργων ήχων.

Οι Νάνοι, οι αγαθοί δαίμονες του καραβιού, δεν θα επιτρέψουν να συμβεί κακό στους ναυτικούς — ούτε και στον θείο της Έλγκας, άρα, κατ᾽ επέκταση: ο Καββαδίας, όπως δηλώνει, προόριζε αρχικά αυτό το ποίημα ως ένα καθησυχαστικό παραμύθι. Στο τέλος, όμως, του βγαίνει «κάτι σαν μπλάστρι για γερασμένα παιδιά», καθώς τα κεντρικά καββαδιακά θέματα μοιραία εμφιλοχωρούν: το ταξίδι χωρίς προορισμό και χωρίς πραγματικό τέλος, η ταύτιση του ναυτικού με το καράβι και η αέναη οντολογική του παλινδρόμηση ανάμεσα στην ξηρά και τη θάλασσα, «των αναχωρήσεων η μανία», τα πορνεία, ο έρωτας, η φευγαλέα μορφή της γυναίκας.

Στην αρχική του μορφή το ποίημα δεν συνδεόταν ρητά με τους Επτά Νάνους. Έφερε τον τίτλο «Έξοδος», που παρέπεμπε στην έξοδο των Εβραίων από τη σκλαβιά της Αιγύπτου προς τη Γη της Επαγγελίας. Και στα δύο βιβλικά αυτά επεισόδια περιγράφεται ένα αίσιο ταξίδι διά ξηράς, που καταλήγει στην απόκτηση πατρίδας, δηλαδή σταθερών και ασάλευτων συντεταγμένων στον χάρτη. Στο ποίημα, αντιθέτως, οι Εφτά δεν είναι Περιπατητές, αλλά ναύτες, και το πεδίο του ταξιδιού τους δεν είναι η έρημος, αλλά η θάλασσα. Επιπλέον, η αισιόδοξη προμετωπίδα, που προαναγγέλλει, όπως είπαμε, την ποθεινή άφιξη, αντικαθίσταται στην τελική εκδοχή του ποιήματος από μια απλή αφιέρωση στην Έλγκα: οι περιπλανώμενοι ναυτικοί του Καββαδία ποτέ δεν αφικνούνται πραγματικά• δεν υπάρχει γι’ αυτούς Γη Χαναάν, Γη της Επαγγελίας, παρά μόνο ο ανοικτός, ατέρμονος πόντος. Η μικρή Έλγκα περιμένει τον θείο της να γυρίσει από τα «μακρυσμένα ταξίδια» του, αλλά οι γυρισμοί του δεν είναι τίποτα άλλο παρά στάσεις.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ - ΠΟΙΗΣΗ
https://www.facebook.com/groups/1887735708151131/
 

P.Bateman

Senior Member
22 March 2012
506
Οκτάνα
Oι Ξέμπαρκοι, ( "Νίκος Καββαδίας, S/S IONION 1934") εκεί γύρω στο '86, εάν δεν κάνω λάθος, προσπαθούν να προσεγγίσουν την δυναμική της ποίησης του Καββαδία, μέσα από ένα άλλο πρίσμα.

Στην προσπάθεια αυτή βρίσκουμε τους Νότη Χασάπη και Ηλία Αριώτη ως βασικούς ερμηνευτές, ενώ η έκπληξη ακούει στο όνομα Δ. Γαλάνη η οποία ερμηνεύει ένα τραγούδι.

Τα τραγούδια, βασισμένα στην ποίηση του Καββαδία είναι τα ακόλουθα:

Ενας Δόκιμος Στη Γέφυρα Εν Ωρα Κινδύνου
Αντινομία
Οι Γάτες Των Φορτηγών
Πούσι
Οι Προσευχές Των Ναυτικών
Γράμμα Ενός Αρρώστου (Δήμητρα Γαλάνη)
Θεσσαλονίκη ΙΙ
Καραντί
William George Allum
A Bord De L'"Aspasia"
Yara-Yara

Ουδέποτε βέβαια, ούτε ίσως και ο ίδιος ο Θ. Μικρούτσικος, δεν θα πίστευε στην καθολική αποδοχή που είχε η δουλειά "Σταυρός του Νότου".

Δεν είναι μόνο η ποίηση, ούτε μάλλον η ερμηνείες και οι μελωδίες, είναι πολλά περισσότερα.

Εχουμε ανάγκη, τέτοια έργα, βέβαια δυστυχώς δεν βγαίνουν κάθε μέρα -bye-
Θεωρώ τον δίσκο των "ξέμπαρκων" αξεπέραστο παρά το γεγονός ότι και οι μελοποιήσεις του Μικρούτσικου είναι εξαιρετικές.

Αμφιβάλλω όμως κατά πόσο μπορεί να ταυτιστεί και να εκτιμησει κάποιος μη ναυτικός το έργο του Καββαδία....και εξηγούμε.
Σαφώς και μπορεί να θαυμάσει τη ποιότητα και το ταλέντο του ποιητή αλλά ποσώς, κάποιος στεργιανός, μπορεί να εκτιμήσει το έργο του σε όλο του το εύρος.....καθώς στερείται βιωμάτων.
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,025
Αιγάλεω
Απάντηση: Re: Σταυρός του Νότου - Θ. Μικρούτσικος

Ωραίες φάσεις οι αναβιώσεις τέτοιων νημάτων.
Τι να πρωτοθαυμάσεις;
Την παρουσίαση, τη συμμετοχή, τις ανταλλαγές απόψεων, τις χρήσιμες πληροφορίες, την αισθητική προσέγγιση; :grinning-smiley-043


Απο τους μεγαλύτερους ελληνικούς δίσκους.

Σπουδαίος ο Καββαδίας, καταπληκτική η προσέγγιση του Μικρούτσικου (έργο ζωής), εξαιρετικές οι ερμηνείες.

Oι "7 Νάνοι στο κατάστρωμα του S/S Κυρήνεια" μου αρέσουν πολύ περισσότερο όπως τους λέει ο ίδιος, συνοδεία μόνο πιάνου, στις Γραμμές των Οριζόντων.
Αυτή η εκτέλεση, για μένα, είναι πολύ πιο προσωπική και παθιασμένη από την άλλη, της Αλεξίου.

Νόμιζα οτι ήμουν ο μόνος... :smile:
 

qwerty1gr

Moderator
Staff member
23 February 2007
3,762
Γηραιά Αλβιώνα
Πάντως παίδες όταν ρώτησα τον πατέρα μου γιατί δεν άκουγε με φανατισμό τον συγκεκριμένο δίσκο, μου απάντησε " μα τι να ακούσω? Αυτά που ζω εδώ κ τόσα χρόνια?".

Ναυτικός από το 1964
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Κι’ απέ Δεκέμβρη στην Αθήνα και Φωτιά.
Τούτο της Γης το θαλασσόδαρτο αγκωνάρι.
Λικνίζει κάτου από το Δρύ και την Ιτιά
το Διάκο, τον Κολοκοτρώνη και τον Άρη.


Στη διάρκεια της Κατοχής, ο Καββαδίας περνάει στις γραμμές της Εθνικής Αντίστασης και γίνεται μέλος του ΕΑΜ. Την ίδια ακριβώς περίοδο γίνεται και μέλος του ΚΚΕ. Εντάσσεται, επιπλέον, στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, παρά το γεγονός ότι είχε τυπώσει τότε μόνο ένα βιβλίο, το Μαραμπού, ενώ το όριο ήταν τα τρία βιβλία. Είναι όμως ενεργός λογοτεχνικά, γράφοντας ποιήματα, ορισμένα εξ αυτών αντιστασιακά, με πιο χαρακτηριστικό το ποίημα «Στον τάφο του ΕΠΟΝίτη«. Στις αρχές του 1945 γίνεται επικεφαλής του ΕΑΜ Λογοτεχνών-Ποιητών, θέση την οποία παραχωρεί στις 6 Οκτώβρη του ίδιου έτους στον Νικηφόρο Βρεττάκο, εξαιτίας της αναχώρησής του από την Ελλάδα με το πλοίο «Κορινθία».
Η ασφάλεια τού έδωσε άδεια, καθώς θεωρείτο ανενεργός κομμουνιστής.

Ο Θάνος Μικρούτσικος θυμάται πώς ξεκίνησε να διαβάζει Νίκο Καββαδία στα εφηβικά του χρόνια, ενώ αποκαλύπτει ότι μελοποίησε τα πρώτα του ποιήματα κατά «παραγγελία», για τις ανάγκες της τηλεοπτικής σειράς «Πορεία 090», με θέμα τη ζωή και τις συνθήκες διαβίωσης των ναυτικών. Τα τραγούδια της σειράς και τέσσερα ακόμη ποιήματά του, που μελοποίησε στη συνέχεια, αποτέλεσαν το υλικό του δίσκου του «Ο Σταυρός του Νότου», ενώ η επαφή του με την ποίηση του Καββαδία συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια. Όπως τονίζει: «Θεωρώ ότι η σημαντικότερη δουλειά μου είναι πάνω στα ποιήματα του Νίκου Καββαδία».

http://www.ogdoo.gr/epikairotita/me...s-gia-tin-peripeteia-tou-me-ton-niko-kavvadia
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
Aποτελούμενο από εφτά τετράστιχες στροφές το ποίημα Federico Garcia Lorca του Νίκου Καββαδία πρωτοδημοσιεύτηκε στις 19 του Μάη 1945 στο περιοδικό Ελεύθερα Γράμματα και περιλήφτηκε αργότερα στην ποιητική του συλλογή Πούσι (1947).

Οι στίχοι του ποιητή έγιναν τραγούδι από τον Θάνο Μικρούτσικο (δίσκος “Ο Σταυρός του Νότου”, 1979) με την εμβληματική ερμηνεία του Γιάννη Κούτρα. Από τότε ταξιδεύει από στόμα σε στόμα προς την αθανασία.

Η αναφορά του ποιητή στη Σφαγή του Διστόμου («Κοπέλες απ’ το Δίστομο, φέρτε νερό και ξίδι»), μεταφέρει από γενιά σε γενιά τον αποτροπιασμό για τα εγκλήματα του ναζισμού-φασισμού και, κατανυκτικά, την επίκληση: να κρατηθεί ζωντανή η μνήμη.

 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,539
Land of Dystopia
ότι και να γραφτεί, θα είναι λίγο, καλό παράδεισο Θάνο.
80715250_517145975567084_5282452784988291072_n.jpg