Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
Bruckner - Symphony 8
Christian Thielemann - Vienna Philharmonic
Label: Sony Classical


View attachment 174597


H 8η είναι ένα μεγάλο έργο, από τις τελευταίες συνθέσεις
και από τις πιο αγαπημένες συμφωνίες των σκληροπυρηνικών φίλων του Bruckner.

Ο Christian Thielemann έγινε γνωστός ηχογραφώντας την 8η με την Dresden Staatskapelle,
η οποία του χάρισε κι ένα συμβόλαιο με την ορχήστρα της Δρέσδης μέχρι τον Ιούλιο του 2024.
Η ορχήστρα της Βιένης από την άλλη έιναι μια ορχήστρα που ξέρει πολύ καλά να παίζει την 8η.
Έχει παίξει τη συγκεκριμένη συμφωνία υπο τις οδηγίες του Furtwαngler (1944), του Haitink (1982) , του Guilini (1984),
Karajan (1989) και Boulez (2000).

Φυσικά έχουμε ένα εξαιρετικό CD στο οποίο βοηθάνε οι μηχανικοί της Sony, όπως επίσης και η εκπληκτική ακουστική της Βίνερ Μουζίκφεραϊν.
Στο καλλιτεχνικό μέρος δεν έχουμε κανένα πρόβλημα , οι χρόνοι του είναι σωστοί και οι μουσικοί είναι άψογοι και τα έγχορδα
δίνουν ένα εξαιρετικό τόνο καθόλη τη διάρκεια του έργου.

Θα μπορούσε η ηχογράφηση όμως του Thielemann να μπει σφήνα μεσα στις μεγάλες ηχογραφήσεις; Όχι δεν νομίζω με τίποτα.
Ακόμα και η ηχογράφηση του με την ορχήστρα της Δρέσδης είναι ένα κλικ καλύτερη.
Το πρόβλημα μου είναι οτι ενώ στα ήρεμα μέρη του έργου έχει πολλή σωστή προσέγγιση
και σε βάζει στον κλίμα μυστηρίου που θέλει ο Μπρούκνερ, δυστυχώς δεν έχει τη δύναμη που απαιτείται
στα πιο ζωντανά μέρη του έργου, δεν σου δημιουργεί την έκσταση που σου προκαλούν παλιότερες κορυφαίες
ηχογραφήσεις. Απέχει πολύ από το ρίγος που σου προκαλεί ο Wand λες και το έργο έιναι η ηχητική υπόκρουση κάποιας ιεροτελεστίας.
Απέχει από την ενέργεια και την ένταση που βγάζει ο Κάραγιαν στις δικές του ηχογραφήσεις.
Πιο χαρακτηριστικό είναι το φινάλε στο οποίο ενώ μπαίνει πάρα πολυ δυναμικά, όσο περνάει η ώρα χαλαρώνει και μου φάνηκε βαρετό.

Η 8η Bruckner είναι πολύ, μα πολύ βαρύ έργο.

Τώρα το ερώτημα.
Theilemann 8η Δρέσδη πολύ καλός. Δεν βάζω παραπάνω γιατί υπάρχει η αναφορά Δρέσδη με τον Sinopoli (1969).
Thilemann 8η Βερολίνο (από τις βιντεοσκοπημένες ηχογραφήσεις του site της ορχήστρας) πάρα πολύ καλός.
Thielemann 8η Βιέννη χάλια (προηγούμενες ηχογραφήσεις του έργου με την ορχήστρα αναφέρει ο @portioli)
Πώς γίνεται ήταν η ημέρα?
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,059
Αθήνα
Η 8η Bruckner είναι πολύ, μα πολύ βαρύ έργο.

Τώρα το ερώτημα.
Theilemann 8η Δρέσδη πολύ καλός. Δεν βάζω παραπάνω γιατί υπάρχει η αναφορά Δρέσδη με τον Sinopoli (1969).
Thilemann 8η Βερολίνο (από τις βιντεοσκοπημένες ηχογραφήσεις του site της ορχήστρας) πάρα πολύ καλός.
Thielemann 8η Βιέννη χάλια (προηγούμενες ηχογραφήσεις του έργου με την ορχήστρα αναφέρει ο @portioli)
Πώς γίνεται ήταν η ημέρα?

Κώστα μάλλον εννοείς 1994 του Sinopoli.
Τον Thielemann χωρίς να τον έχω ακούσει, αναρωτιέμαι αν μπορεί να χωρέσει ανάμεσα σε Wand (ειδικά του Lubeck), Karajan (VPO 1988), Giulini (VPO 1988), θα έλεγα και Celibidache (Munich Phil. 1993). O μεγαλοφυής Ρουμάνος, ειδικά στον Bruckner είναι μια κατηγορία από μόνος του. Πολύ αργός μεν (όποιος θεωρεί αργό τον Giulini, μάλλον δεν έχει ακούσει Celibidache) αλλά με σημασία στην λεπτομέρεια και με εξαιρετική απόδοση της δομής του έργου. Αυτή η ηχογράφηση της 8ης με το Μόναχο, πρέπει να είναι η πιο αργή ever, 106 λεπτά!
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
Κώστα μάλλον εννοείς 1994 του Sinopoli.
Τον Thielemann χωρίς να τον έχω ακούσει, αναρωτιέμαι αν μπορεί να χωρέσει ανάμεσα σε Wand (ειδικά του Lubeck), Karajan (VPO 1988), Giulini (VPO 1988), θα έλεγα και Celibidache (Munich Phil. 1993). O μεγαλοφυής Ρουμάνος, ειδικά στον Bruckner είναι μια κατηγορία από μόνος του. Πολύ αργός μεν (όποιος θεωρεί αργό τον Giulini, μάλλον δεν έχει ακούσει Celibidache) αλλά με σημασία στην λεπτομέρεια και με εξαιρετική απόδοση της δομής του έργου. Αυτή η ηχογράφηση της 8ης με το Μόναχο, πρέπει να είναι η πιο αργή ever, 106 λεπτά!

Σωστά αναγραμματισμός 1996 και όχι 1969. Είναι τόσο καλή εκτέλεση που την αγόρασα και σε βινύλιο.
Πράγματι η μουσική ταιριάζει απόλυτα στα αργά τέμπι του Celibitache.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,923
Dystopia
Mahler 10
Osmo Vanska, Minnesota Orchestra
Label: BIS

7318599923963.jpg


Για τον Osmo Vanska έχω ξαναγράψει. Είναι από τους αγαπημένους μου μαέστρους των έργων του Sibelius.
Και οι δυο σειρές που έχει κυκλοφορήσει ανήκουν στο πρώτο τιερ ηχογραφήσεων και μπαίνουν σφήνα ανάμεσα σε ιερά τέρατα
όπως του Stokowski , του Barbiroli, του Herbert von Karajan, του Bernstein και του Collins.
Όταν άρχισε να ηχογραφεί Mahler οι προσδοκίες ήταν μεγάλες.
Ένας μαέστρος που έχει ηχογραφήσει ίσως την καλύτερη 4η του Sibelius, θα περίμενε κανείς να κάνει επική ηχογράφηση στην 6η του Μάλερ.
Δυστυχώς όμως δεν μπορώ να πω οτι αυτό που άκουσα ήταν ότι καλύτερο. Οι πρώτες του ηχογραφήσεις μου φάνηκαν από λίγο εώς πολύ χλιαρές.
Η ηχογράφηση η οποία μου κέντρισε πιο πολύ το ενδιαφέρον ήταν η 7η. Πολύ καλή δουλειά , είχαμε αναφερθεί εκτενώς στο παρόν νήμα.
Ο Osmo αποφάσισε να συνεχίσει τον κυκλο του με την 10η συμφωνία αυτη τη φορά.
Η αλήθεια είνια ότι το συγκέκριμένο είναι ένα έργο το οποίο δεν έχω κατανοήσει απόλυτα, και σίγουρα από τα έργα του Μάλερ
μετά την 8η είναι η συμφωνία που έχω ακούσει λιγότερο από όλες. Δεν μπορώ να πω οτι με κέρδισε απόλυτα ούτε αυτή τη φορά.
Δεν ξέρω αν φταίει το έργο, αν φταίει ο μαέστος ή οι μουσικοί.
Είναι μια καλή αφορμή να ακούσουμε Μάλερ, ένα μεγάλο έργο αλλά μέχρι εκεί.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Εντάξει συνεταιρικό έργο είναι δλδ έχει γράψει και ο Mahler κομμάτι της. Πιστεύω ότι αυτό το έργο, δλδ το adagio που έγραψε ο Mahler, αρμόζει σε συλλογές του έργου του όπου μπορείς να βάλλεις και το adagio της 10ης όπως πχ στην συλλογή του Sinopoli αλλά και της πρόσφατης του Tilson Thomas με την SFSO κλπ.ΙΜΗΟ
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,923
Dystopia
Elgar: Violin Concerto & Violin Sonata
Βιολί: Renaud Capucon Πιάνο:Stephen Hough
Sir Simon Rattle, London Symphony Orchestra
Δισκογραφική: Erato

elgar-violin-small.jpg

Πολύ μεγάλο έργο, ένα από τα καλύτερα κονσέρτα για βιολί ,
από έναν από τους αγαπημένους μου συνθέτες.
Εδώ τώρα έχουμε έναν ευγενή, μελαγχολικό, νοσταλιγικό Έλγκαρ από τον εξαιρετικό βιολιστή
Ρενό Καπουσόν, μαέστρος είναι ο Ρατλ με την ορχήστρα της LSO.
Στο πιάνο είναι ο πιανίστας Στιβ Χιου .
Στο σύνολο μια πάρα πολύ καλή και ισοροπημένη συνεργασία.
Μου άρεσαν τα πάντα όσον αφορά την εκτέλεση του σολίστ, η εσωτερικότητά του,
η αίσθηση του χώρου και του χρόνου καθώς και οι χρωματισμοί της ορχήστρας.
Και ο Καπουσόν και ο Ρατλ είναι εξαιρετικοί.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
Μια νέα Αλβανή σοπράνο που ίσως γίνει η μεγάλη ντίβα των λυρικών σκηνών.
Εξαιρετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο.
Εδώ δίνει τα διαπιστευτήρια της με μια παρουσίαση έργων Puccini, Mascagni, Leoncavallo, Massenet, Verdi, Giordano Catalani.
αυτή την ηχογρ
eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODc5NTk0MS4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1OTM3OTU2ODZ9

H ένωση είκοσι ευρωπαικών σταθμών κλασσικής μουσικής βράβευσε το παραπάνω cd σαν την καλύτερη ηχογράφηση της χρονιάς στην κατηγορία.

Στην κατηγορία της μπαρόκ φωνητικής μουσικής βραβεύτηκε η Βελγίδα σοπράνο Sofie Junker με ταραγούδια του Handel της εταιρίας Aparte.
Ωραία εκφραστική φωνή έτσι για να ξεφύγουμε λίγο από την Μπάρτολι.

3149028134247.jpg
 
Last edited by a moderator:

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
Ύστερα από αρκετό καιρό δυο CD για πολλαπλές σοβαρές ακροάσεις που αξίζουν
να υπάρχουν στη συλλογή σας.

...................
....................

Το δεύτερο CD που προτείνω:

Rachmaninov: Symphony No. 1 & Symphonic Dances
The Philadelphia Orchestra, Yannick Nεzet-Sεguin
Label: DG


Rachmaninov-Symphony-1-Seguin-1200-850-710x503.jpg



Για να είμαι ειλικρινής παρότι ο Rachmaninoff είναι από τους αγαπημένους μου συνθέτες,
η 1η συμφωνία είναι ένα εργο που δεν το εχω μελετησει.
Αυτό που άκουσα από τον νεαρό Καναδό μαέστρο είχε μια ισοροπία μου, μια μελωδία, έβγαλε μια γαλήνη,
ο καλύτερος Ραχμανινοφ που έχω ακούσει τελευταία.[/QUOTE

Η πρώτη του Rachmaninoff δεν είναι από τις ποιό αγαπημένες μου συμφωνίες. Όσο λιγότερο αγαπώ μια συμφωνία τόσο περισσότερο ψάχνω για ηχογραφήσεις της.
Ξέρω ότι ο Seguin παίζει Rachmaninoff και στις περιοδείες της ορχήστρας. H ηχογράφηση αυτή είναι τεχνικά άψογη αλλά δεν με ικανοποιεί.
Ούτε η 1η του Gergiev με την LSO σε sacd με ικανοποιεί.
Μια, ας πούμε σύγχρονη, ηχογράφηση για την οποία έχω διαβάσει διθυραμβικά σχόλια είναι του Kitajenko με την Κολωνία στην εταιρία OEMS αλλά δεν την έχω ακούσει. Στην 3η συμφωνία που τον έχω ακούσει είναι εξαιρετικός.
Έτσι καταλήγω πάλι στις παλιές ηχογραφήσεις με Previn και Pletnev.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,429
Θεσσαλονίκη
Στην πρώτη συμφωνία καταλήγω και εγώ στον Pletnev.
Εδώ μου φάνηκε ανεύρεση και βαρετή.

Οι χοροί μου άρεσαν , έχει νεύρο και ρυθμό και ωραία πνευστά.

Στο τέλος όμως προτιμώ τον Long Yu με Shanghai Symphony orchestra.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,923
Dystopia
Με αφορμή το Grammy, σήμερα θα κάνω μια επανάλληψη στις συμφωνίες του Ives υπό τον Dudamel.

Screenshot 2021-03-15 at 10.31.38 PM.png

Έτσι καταλήγω πάλι στις παλιές ηχογραφήσεις με Previn και Pletnev.

Θα τις ψάξω οπωσδήποτε, δεν έχω ακούσει καμία από τις δυο.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
@portioli
Άκουσε τον Kitajenko με την Gurzenich-Orchester Koln (OEMS). Τον άκουσα εχθές και είναι εξαιρετικός-αναφορά. Σε ποιότητα cd η ηχογράφηση πάρα πολύ καλή.
Νομίζω το Tidal δεν την έχει. Βγάζει μια άλλη ηχογράφηση του με Ρώσσικη ορχήστρα.

@sonorus
Και εμένα μου άρεσαν οι Συμφωνικοί χοροί με τον Seguin.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,923
Dystopia

Rachmaninoff Symphony No. 2​

London Symphony Orchestra, Sir Simon Rattle​


LSO0851-500x500.jpg




Και από την πρώτη που δεν την ξέρω τόσο, στην αγαπημένη μου δεύτερη.
Η LSO ειναι μια ορχήστρα που έχει παράδοση στην 2η του Ραχμάνινοφ.
Έχουμε τις σταθερές αξίες André Previn και Gennady Rozhdestvensky , που αγνοούσα τις ηχογραφήσεις του στην πρώτη
και την μέχρι πρότεινος αγαπημένη μου την ηχογράφηση του Valery Gergiev.
Είναι σύμπτωση που ο Ραχμάνινοφ μου αρέσει τόσο πολύ από τη συγκεκριμένη ορχήστρα;
Πάντως ειναι φοβερό που σε μερικά έργα η σύνδεση με την ορχήστρα είναι πιο κομβικής σημασίας
από τη σύνδεση του μαέστρου με το έργο.
Πρόσφατα μιλήσαμε για το παράδειγμα της ορχήστρα της Βιένης με την 8η του Μπρούκνερ.
Αν καθήσουμε και τα βάλουμε κάτω είμαι σίγουρος που θα βρούμε πολλά έργα που ταιριάζουν με την ορχήστρα
πιο πολύ κι από τον μαέστρο, ενώ αντίθετα ο ίδιος μαέστρος σε άλλη ορχήστρα δεν κατάφερε να βγάλει συγκρίσιμο αποτέλεσμα.

Στο δια ταύτα η δεύτερη του Ραχμάνινοφ είναι ένα παρα πολύ μελωδικό έργο, μελαγχολικό.
Αποψή μου εύκολο στο αυτί, οπότε αν κάποιος διστάζει να ακούσει κλασική μουσική , είναι μια καλή πρόταση για πιο δύσκολους ακροατές.
Μαζί με το 2ο κονσέρτο για πιάνο ειναι τα δύο αγαπημένα μου έργα από το Ρώσο συνθέτη.
Στη δεύτερη συμφωνία κάθε κίνηση έιναι τοσο διαφορετική από την άλλη, ενώ ταυτόχρονα μοιράζονται τα ίδια στοιχεία διατηρώντας μια συνέχεια.
Αν κάποιος ψάχνει ένα έργο να του αλλάζει διαρκώς τη διάθεση, τα συναισθήματα , την ψυχολογία
νομίζω είναι από τις καλύτερες συμφωνίες.
Στην πρώτη και τη δεύτερη κίνηση ο Ρατλ και η LSO είναι πάρα πολύ καλοί.
Η προσέγγιση του έργου, οι μελωδίες, ο ρυθμός, οι εντάσεις τους είναι εξαιρετικές.
Εκεί όμως που ο Ρατλ δίνει ρεσιτάλ, έκεί που απογειώνεται το έργο είναι στην 3η κίνηση στο χρονικό σημείο που μπαίνει το κλαρίνο.
Ο Ρατλ είναι σαν να εχει το μαγικό ραβδί. Είναι ο αγαπημένος μου μαέστρος (εν ζωή) στα αργά μέρη.
Αν μου έλεγαν ποιος μαέστρος είναι ο καλύτερος, μόνο αν ακούσουμε τα Largo/adagio, o Rattle είναι ο καλύτερος με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο.
Ο τρόπος με τον οποίο προετοιμάζει το κοινό , το πως φτιάχνει το κλίμα και επηρεάζει την ψυχολογία του ακροατή έτσι ώστε
να του προκαλέσει την έκσταση και να του βγάλει όλα του τα συναισθήματα είναι μαγικός. Λίγοι μαέστροι το πετυχαίνουν αυτό.
Όπως έγραψα και πριν, το πικ της ηχογράφησης είναι στην τρίτη κίνηση στο adagio όταν μπαίνει το κλαρινέτο. Από εκεί και μετά αρχίζει η μαγεία.
Η εκτέλεση του μουσικού είναι εξαιρετική όπως και το πάντρεμα με την ορχήστρα και τα εξαιρετικά έγχορδα.
H ηχογράφηση της τρίτης κίνησης μου θυμίζει τον Ρατλ που ακούσαμε στην δεύτερη του Μάλερ με την ορχήστρα του Μπέρμινγχαμ.
Παρεπιπτόντως, άλλη μια ενδιαφέρουσα σύμπτωση, ποιος άλλος έχει κάνει καλή δεύτερη του Ραχμάνινοφ και δευτερη του Μάλερ?
Ο Ιβάν Φίσερ με την ορχήστρα της Βουδαπέστης. Άλλος ένας εξαιρετικός μαέστρος, ένα κλίκ καλύτερος ο Φίσερ στον Μάλερ
, αντίστοιχα ένα κλικ καλύτερος ο Ρατλ στον Ραχμάνινοφ αποψή μου.
Τέλος στην τέταρτη κίνηση ο Ραχμάνινοφ μας *ξυπνάει* με μια πιο παιχνιδιάρικη διάθεση και ένας τέλος που αρμόζει σε ένα τόσο μεγάλο έργο
χωρίς να υστερεί ούτε στις γρήγορες κινησεις.
Ύστερα από αρκετές ακροάσεις στις υπηρεσίες streaming κατέληξα
στο δικάναλο DSD 256 από το NativeDSD.com
 
Last edited:

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα

Rachmaninoff Symphony No. 2​

London Symphony Orchestra, Sir Simon Rattle​


Παρεπιπτόντως, άλλη μια ενδιαφέρουσα σύμπτωση, ποιος άλλος έχει κάνει καλή δεύτερη του Ραχμάνινοφ και δευτερη του Μάλερ?
Mariss Jansons - Royal Concertgebouw και οι δύο εξαίρετες εκτελέσεις και ηχογραφήσεις σε sacd.


Δεν έχω άποψη, δεν έχω ακούσει ακόμη τον Rattle. Πάντως και για τις τρείς συμφωνίες του Rachmaninov νομίζω ότι ο Kitajenko - Κολωνία είναι αναφορά.

 
Last edited:

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
Credo

Η Λετονή σοπράνο Marina Rebeka κάνει διεθνή καριέρα κυρίως με έργα του Bel Canto και του Mozart.

Με την Sinfonietta Riga και την Λετονική χορωδία παρουσιάζει μια συλλογή θρησκευτικών έργων και όπερας.
Περιλαμβάνει το Laudate Dominum του Mozart, Ave Maria των Verdi, Vavilov, Saint Saens, Schubert, τραγούδια των Handel, Purcell, Stradella, Mascagni, Faure, Brahms και τελειώνει συνοδεύοντας την ορχήστρα στο adagio του Albinoni.

Το σημαντικό στην ακρόαση είναι η αίσθηση της ενότητας του υλικού. Ωραίο ηχόχρωμα θέρμη φωνής και ευαισθησία. Πολύ καλός και ο Λετονός μαέστρος Modestas Pitrenas.
Εταιρία Prima Classic σε υψηλή ανάλυση

folder.jpg
 
  • Like
Reactions: Portioli

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,298
Αθήνα
cover 3.jpg


Di tanti palpiti.

64,45 λεπτά απόλαυσης από τις αδελφές Birringer κυρίως από την βιολίστρια Lea που συνοδεύει στο πιάνο η Esther.

Έργα βιολιού μέγιστης βιρτουοζιτέ, αγαπητά και δημοφιλή. Αναφέρει ότι είναι έργα που την συνοδεύουν από παιδί και που την έπλασαν σαν βιολίστρια. Η τεχνική της σου κρατά την ανάσα και η ερμηνεία της, σε έργα όπως η Τσιγγάνα του Ραβέλ, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτε άλλες διάσημες ομότεχνες της.

Wieniawski: Polonaise brillante Nr. 1. Έργο του 1852. Υπάρχει και σe εκδοχή για βιολί και ορχήστρα.

Sarasate: Zigeunerweisen op. 20. Έργο του 1878 εμπνευσμένο από τις τσιγάνικες μπάντες της Βουδαπέστης.

Saint-Saëns: Introduction & Rondo capriccioso op. 28. Σύνθεση για τον Sarasate.

Ravel: Tzigane. Εμπνευσμένο από την ισπανική λαϊκή μουσική.

Shostakovich: Romanze από την μουσική της ταινίας The Gadfly.

Castelnuovo-Tedesco: Paraphrase πάνω στο Largo al factotum aus Rossinis Il Barbiere di Siviglia.

Paganini: I Palpiti op. 13 Δημιουργία που στηρίζεται σε άρια από την όπερα του Rossini Tangredi.

Οι παλμοί (palpiti) του Paganini έδωσαν το όνομα στο cd.

Waxman: Carmen-Fantasie Διασκευή του συνθέτη Franz Waxman για τον κινηματογράφο

Dvorak: Humoreski op. 101 Nr. 7. Πάλι διασκευή του Waxman που είναι και σήμα σε εκπομπή του 3ου προγράμματος της Ραδιοφωνίας.



Για έναν φίλο που παίρνει κάθε πρωί το τραίνο για την δουλιά και ακούει.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Portioli

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,990
Χιχιχι, αν εννοείς εμένα, είναι 7 μήνες που δεν παίρνω το τραίνο, λόγω της κατάστασης.

Παρακολουθώ , εννοείται, εκ του συστάδην ότι παρουσιάζεις.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,923
Dystopia
Mariss Jansons - Royal Concertgebouw και οι δύο εξαίρετες εκτελέσεις και ηχογραφήσεις σε sacd.


Δεν έχω άποψη, δεν έχω ακούσει ακόμη τον Rattle. Πάντως και για τις τρείς συμφωνίες του Rachmaninov νομίζω ότι ο Kitajenko - Κολωνία είναι αναφορά.

Πολύ σωστά!!!
Όσον αφορά τον λόγο που αναφέρθηκα μόνο στον Φίσερ,
ο λόγος ήταν οτι είχα γράψει κάπου στα μέσα του κειμένου για εν ζωή μαέστρους,
κακώς που δεν το επισήμανα.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,923
Dystopia
δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον άλλο τώρα που να έβαζα και στα δυο έργα 10/10...
ίσως Gergiev ?