Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,901
Παλλήνη
Επισης, οπως εγραψα πιο πριν, αν καποιος εχει την ορεξη και τις γνωσεις, ας παρει τα raw αρχεια να μας δωσει το optimum αποτελεσμα που μπορουν να δωσουν οι δυο καμερες.
Προυποθεση και παλι, να εχει προγραμμα επεξεργασιας που να υποστηριζει σωστα το ProRaw.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,430
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Δεν είπα να αλλάξεις απαραίτητα χρωματικό προφίλ.

Κυρίως την έκθεση να τσεκάρεις αν είναι σωστή (σε τοπίο με σκηνή μεγάλου δυναμικου εύρους μπορεί να λαθεψει) , το WB σε νυχτερινά κυρίως και να βάλεις πιθανόν και την προτεινόμενη ρύθμιση στο DRO.

Πάντως δεν συμφωνώ οτι οποιος ασχοληθεί να ρυθμισει μια φορά την μηχανή του σωστά για έτοιμα jpeg - και ασχολείται και την ώρα της λήψης άλλο ένα λεπτό - μετά θα ασχοληθεί υποχρεωτικά και με RAW στον υπολογιστή. Εγώ π.χ. έχω πάνω από ένα εξάμηνο να το κάνω γιατί παιρνω έτοιμο αυτό που θέλω και στo RAW θέλω πολύ περισσοτερη ώρα που δεν την έχω τώρα λόγω δουλειάς.

Το έτοιμο και σωστό jpeg των δυο συσκευων είναι αυτό που πρέπει να ρίξεις το βάρος σε αυτό το τεστ. Τα υπόλοιπα θέλουν χρόνο και οι χρήστες που απευθυνόμαστε δεν τον έχουν.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,901
Παλλήνη
Δεν είπα να αλλάξεις απαραίτητα χρωματικό προφίλ.

Κυρίως την έκθεση να τσεκάρεις αν είναι σωστή (σε τοπίο με σκηνή μεγάλου δυναμικου εύρους μπορεί να λαθεψει) , το WB σε νυχτερινά κυρίως και να βάλεις πιθανόν και την προτεινόμενη ρύθμιση στο DRO.

ok
 
22 June 2006
34,849
NEO HRAKLEIO
Δεν είναι τόσο απλό....ειδικά στις Sony.

Εγώ πχ θεωρώ σωστό χρωματικά ένα προφίλ που μπορεί να μην αρέσει σε άλλους (autumn)
Με contrast -2, sat -1, sharpness -3 !

Το dro το έχω πάντα κλειστό.

Έχω την απόθόρυβοποίηση στο off .

Εχω την αντισταθμιση έκθεσης στο - 0.7


Αν σου βάλω αυτό το jpg, θα μου πεις ότι μπορείς να κανεις άλλες ρυθμίσεις γιατί δε σ αρέσουν τα ζεστά χρώματα που βγάζει αυτό προφίλ, το θόρυβο που έχει (αλλά περισσότερη λεπτομέρεια), την κάπως flat εικόνα κλπ....

Είναι χάος το jpg και οι ρυθμίσεις του.

Γι αυτό και για μένα , ένα raw κι ένα jog σε auto/semi auto είναι αρκετό.
Από εκεί και λέρα υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί που δεν αρέσουν στο καθένα.

Έχω εντελώς άλλες προτιμήσεις από πολλούς άλλους, όποτε εκεί μπαίνει το προσωπικό γούστο και προτιμήσεις.




Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,901
Παλλήνη
Τα ίδια σκεπτόμουν πριν λίγο.
Πχ τράβηξα πριν μια Sony jpeg φωτό με το DRO auto και βγήκε μεν με λίγο καλύτερη δυναμική περιοχή αλλά και λίγο πιο σκοτεινή από εκείνη χωρίς DRO.
Με ένα κλικ όμως επανέρχονται εύκολα τα levels. Την ανεβάζω διορθωμένη η όπως βγήκε;
Και εγώ είμαι μάλλον της άποψης πως με το jpeg πειραγμένο (πριν η μετά) δεν θα βγάλουμε εύκολα ακρη γιατί χάνεται η αναφορά.
Με την ίδια λογική αρχίζουμε να πειράζουμε και το jpeg του iPhone.
Γι αυτό ανεβάζω τα original αρχεία όπως βγήκαν σε jpeg & raw και στο τέλος απλά προσπαθώ να τα φέρω σωστά στο raw για να πάρουμε μια ιδέα του τι μπορούν να δώσουν χωρίς όμως να είναι σίγουρο ότι το δικό μου ερασιτεχνικό edit είναι το optimum. Έχοντας όμως και τα original raw διαθεσιμα, ο έμπειρος χρήστης θα βγάλει ένα ασφαλές συμπέρασμα.
 

waroo

AVClub Addicted Member
20 April 2012
1,697
το dro auto είναι πολύ συντηρητικό (για μένα άχρηστο), θέλει να το πας στο μαξιμουμ (νομίζω πάει μέχρι +4) - εκεί στην ουσία η μηχανή προσπαθεί να το κάνει στο βαθμό που το κάνουν τα κινητά - να ισορροπήσει highlights & shadows - βέβαια δεν είναι ούτε κατά διάνοια τόσο εξελιγμένο, και προφανώς αυτό φαίνεται από το αποτέλεσμα

όπως το καταλαβαίνω εγώ, είναι τελείως διαφορετικό από τα custom profiles και γενικότερα ο,τι έχει να κάνει με colour science αλλά και τις βασικές ρυθμίσεις που ανέφερε ο Γιάννης (saturation/contrast/sharpness)

προσωπικά το αφήνω on και τερματισμένο για καθημερινή χρήση, ειδικά σε κάδρα όπως αυτά που έχεις ανεβάσει με ουρανό κλπ, υποτίθεται πως αποδίδει σχετικά καλά (σίγουρα πάντως καλύτερα από το default που ο ουρανός δεν έχει καθόλου λεπτομέρεια)

ψάχνοντας βρήκα και αυτό
https://www.dpreview.com/articles/3798759501/apical

προφανώς όταν βγήκε ήταν δυνατό, μετά από τόσα χρόνια εξέλιξης από εταιρείες τύπου apple & google έχει μείνει (πολύ) πίσω
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,901
Παλλήνη
Σε εμενα έχει έως 5. Αύριο θα πάρω δείγματα με αυτό ενεργοποιημένο και θα επανέλθω.
 
22 June 2006
34,849
NEO HRAKLEIO
To DRO δεν αυξάνει τη δυναμική περιοχή , είναι απλά μια καμπύλη gamma , και απλώς φωτίζει τα σκοτεινά .
Δεν προστατεύει ιδιαίτερα τα φωτεινά.
Αν θέλει κάποιος να παίξει πολύ με έτοιμο jpg , μπορεί να δοκιμάσει και τα profile 1 έως 10 , εκεί έχει πιο πολύ ζουμί.
Αλλά θέλει πολύ ψάξιμο και προσωπικά , αν είναι να μπλέξω τόσο πολύ , προτιμώ το raw.
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Ειπώθηκε από άλλους αλλά ας το πω και εγώ. Η μεθοδολογία εδώ δεν είναι ιδανική και εκβιάζει το αποτέλεσμα προς μια κατεύθυνση.
Π.χ αναφέρεται μόνο στο σενάριο που κρατάμε το διάφραγμα της Sony μικρο για να πλησιάσει το iPhone αλλά δεν κάνουμε αλλά πράγματα όπως:
- πολλαπλή λήψη στη Sony στο αυτόματο iso (τρεις ληψεις που είναι σαν computational)
- δε φτιάχνουμε το wb καθόλου
- δε παίζουμε με προφίλ
- δε βάζει καθόλου το πραγματικό auto
- κτλ
Μην αναφέρω για την ευελιξία που δεν εκμεταλλευόμαστε.

Βασικά ας κάνω μια παραβολή λίγο με υπερβολή για να δείξω τι εννοώ:
Πως θα πάμε από Αθήνα Θεσσαλονίκη πιο άνετα. Με:
Α) ταξί Hyundai με οδηγό κι air conditioning
Β) ιδιόκτητο αμάξι Audi
Σημείωση: δε ξέρουμε να οδηγούμε και αφήνουμε το ιδιόκτητο αμαξι σε μια μονο ταχύτητα.

Νομίζω στο φόρουμ όποτε έρχοταν κάποιος και έλεγε να αγοράσει dslr η mirrorless κι να πάρει φακούς κτλ. Η στανταρ απάντηση ήταν διάβασε λίγο φωτογραφία σε αυτό τον οδηγό . Αν δεν έχεις όρεξη να μάθεις άστο καλύτερα.
Το νόημα της φωτογραφικής είναι να ασχοληθεί κάποιος και να εκμεταλλευτεί την ευελιξία της.
 

evanfotis

Moderator
Staff member
26 March 2008
5,485
Όλα αυτά πολύ σωστά.
Εδώ παρουσιάζεται ένας άλλος σκοπός.
Με ποιο από τα δύο μπορούμε να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα στο μικρότερο χρόνο;
Επίσης, το θέμα φορητότητας μπαίνει στην εξίσωση.
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Βάζεις δυο διαφορετικές παραμέτρους:
1) καλύτερο (όρισε το)
2) σε λιγότερο χρόνο

Για εμένα η απάντηση είναι ξεκάθαρη: με τη mirrorless

Γιατί απλά σε κανένα χρονικό διάστημα δεν μπορεί ένα iPhone να δώσει ανάλυση 24mp με τέτοιο χωρισμό πεδίου από το θέμα με τέτοιο dynamic range κτλ συνδιαστικα.

Γενικα το καλύτερο της μηχανής είναι καλύτερο από το καλύτερο του iPhone.
Όποτε αν ορίσεις τι θεωρείς καλύτερο, και εάν είναι εφικτό από το iPhone, τότε ισως και να έχει νόημα η κουβέντα.
Αλλ τότε μπαίνει η παράμετρος χρήστης. Γιατί προσωπικα η αλλαγή ρυθμίσεων στη Sony και σε κάθε άλλη μηχανή που έχω είναι σχεδόν ακαριαία για να πετύχω αποτέλεσμα καλύτερο.
Και όχι δεν μιλάμε για κολλημένο f8 διάφραγμα - κρίμα ο φακος. Έλα που στο iPhone δεν μπορώ.

Για μένα τα μόνα πραγματικά ερώτηματα είναι:
1) Εισαι διατεθειμένος να κουβαλάς τη μηχανή σχεδόν πάντα μαζί;
2) τύπωνεις σε μέγεθος a4, a3 για κάδρα;
3) βλέπεις τις φωτογραφίες στο κινητό η σε μεγάλη οθονη από κοντά;
Ένα iPhone τελευταίας γενιάς (ακόμα και το XS που έχω) είναι τρομερό για δεύτερη κάμερα. Αλλά όχι για πρώτη εάν έχεις καλό φακό στη μηχανή.

Από εποχής huawei p10 (με τον υπέροχο ανεπανάληπτο monochrome αισθητήρα) μέχρι και τώρα με τα iPhone, χαίρομαι που έχω δεύτερη κάμερα στη τσέπη. Αλλα μέχρι εκεί.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,901
Παλλήνη
Ειπώθηκε από άλλους αλλά ας το πω και εγώ. Η μεθοδολογία εδώ δεν είναι ιδανική και εκβιάζει το αποτέλεσμα προς μια κατεύθυνση.
Π.χ αναφέρεται μόνο στο σενάριο που κρατάμε το διάφραγμα της Sony μικρο για να πλησιάσει το iPhone αλλά δεν κάνουμε αλλά πράγματα όπως:
- πολλαπλή λήψη στη Sony στο αυτόματο iso (τρεις ληψεις που είναι σαν computational)
- δε φτιάχνουμε το wb καθόλου
- δε παίζουμε με προφίλ
- δε βάζει καθόλου το πραγματικό auto
- κτλ
Μην αναφέρω για την ευελιξία που δεν εκμεταλλευόμαστε.

Βασικά ας κάνω μια παραβολή λίγο με υπερβολή για να δείξω τι εννοώ:
Πως θα πάμε από Αθήνα Θεσσαλονίκη πιο άνετα. Με:
Α) ταξί Hyundai με οδηγό κι air conditioning
Β) ιδιόκτητο αμάξι Audi
Σημείωση: δε ξέρουμε να οδηγούμε και αφήνουμε το ιδιόκτητο αμαξι σε μια μονο ταχύτητα.

Νομίζω στο φόρουμ όποτε έρχοταν κάποιος και έλεγε να αγοράσει dslr η mirrorless κι να πάρει φακούς κτλ. Η στανταρ απάντηση ήταν διάβασε λίγο φωτογραφία σε αυτό τον οδηγό . Αν δεν έχεις όρεξη να μάθεις άστο καλύτερα.
Το νόημα της φωτογραφικής είναι να ασχοληθεί κάποιος και να εκμεταλλευτεί την ευελιξία της.

Για πολλοστή φορά, υπάρχουν τα αρχεία raw για οποιον ενδιαφέρεται να δει και να παίξει με τα όρια των δυο συστημάτων.
Το ότι η Sony στα αυτόματα προγράμματα για jpeg δεν μπορεί να ακολουθήσει ένα καλό smartphone είναι γεγονός. Αν όμως αρχίζουμε να πειράζουμε την μηχανή για να την φέρουμε σε optimum jpeg conditions, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και για το κινητό.
Ήδη αναγκαζόμαστε να παίξουμε σε υψηλο f (5.6-8) για να έχει αντίστοιχη οξύτητα ο φακός της μηχανής με το iPhone σε τοπία και επίσης κάνω manual focus με υποβοήθηση για να μην γίνει λάθος εστίασης στη μηχανή και επιπλέον τα έχω σε τρίποδο κυρίως για να μην έχουμε κουνημενα πλάνα στη Sony (μιας που τo IPhone τραβάει μια χαρά σταθερές φωτός χωρίς ανάγκη τρίποδου). Επισης εβαλα καρφωμένο iso 100 για τον λιγότερο δυνατό θόρυβο. Όλα τα παραπάνω λοιπόν ευνοούν στη σύγκριση κυρίως την Sony αλλά τα κάνουμε για να έχουμε μια σταθερή αναφορά σύγκρισης.
Θέλετε να σταματήσω τελείως τα jpeg δείγματα και να ανεβάζω μόνο raw, απείραχτα και πειραγμένα; Κανένα πρόβλημα.
Ο λόγος ύπαρξης τους όμως όπως είπαμε, είναι για να δούμε πως παίζουν και σε αυτόματες ρυθμίσεις χωρίς μεγάλη επέμβαση χρήστη (πλην των ανωτέρω). Αν μπορούσα θα επέλεγα στη Sony το full auto πρόγραμμα αλλά εκεί δεν ξέρεις ούτε τι f θα επιλέξει, ούτε τι iso.
Τώρα τα περί αυτοκινήτων κλπ πέραν του ότι είναι παντελώς άσχετα με το θέμα μας, είναι και ελαφρώς προσβλητικά.
 
Last edited:
22 June 2006
34,849
NEO HRAKLEIO
Αυτός που θέλει το καλύτερο αποτέλεσμα, θα το πάρει πάντα από raw.

Όποτε οποίος θέλει , βλέπει κι επεξεργάζεται τα raw και βγάζει τα δικά του αποτελέσματα.

Γι αυτό κάνει ο Τάκης 2 σετ , όπως συμφωνήσαμε.

Jog για ευκολία και raw για πειραματισμό.

Κάθε jog επιδέχεται πολλών, άπειρων ρυθμίσεων, ειδικά στη σονυωπου έχει και pp (picture profile), που μπορούν να αλλάξουν πολύ τη αποτέλεσμα.
Εκεί όμως μπαίνει το προσωπικό γούστο και προτιμήσεις... όποτε δεν μπαίνουμε σ αυτά τα χωράφια.
 

atari4

Supreme Member
18 September 2013
4,557
Anfield
Εξαιρετικο συγκριτικο και παλι, βοηθας πολυ αντικειμενικους κ οχι μονο κριτες!

Τα λεμονια μπορω ναρθω να τα κοψω;; :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,901
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Εξαιρετικο συγκριτικο και παλι, βοηθας πολυ αντικειμενικους κ οχι μονο κριτες!

Τα λεμονια μπορω ναρθω να τα κοψω;; :p


Sent from my iPhone using Tapatalk

Χαχα thanks! Τα λεμόνια τα κρατάω για ντεκόρ στις φωτός
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,430
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εμφανώς βελτιωμένο το jpeg της Sony με το DRO4 και πολύ κοντά σε απόδοση χρωματικά με το RAW αρχείο της τουλάχιστον όπως τα βλέπω τώρα στο iPad. Πιο σωστή σύγκριση σαφώς με το αυτοματοποιημένο HDR του κινητού. Δεν είμαι όμως φαν του αυτόματου HDR των μηχανων γιαυτο και δεν το πρότεινα κάν και επαληθεύτηκα από το ξεπλυμένο/ψεύτικο HDR αυτόματο αρχείο της Sony.

Ευχαριστώ για τα νεα δείγματα Τάκη (το γράφω μιας και εγώ σε έπρηξα).

Να ξαναπώ βέβαια Γιάννη και Τάκη ότι συμφωνούμε όλοι ότι από τα RAW θα πάρεις το Max και στις δυο συσκευές, το ξέρουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε σοβαρά με τη φωτογραφία, και είναι πολύ καλό που το δίνουν πλέον και πολύ σωστά που το συμπεριέλαβε ο Τάκης στο συγκριτικό. Εσείς οι δυο όμως δεν είστε ο κανόνας της κατηγορίας. Όπως δεν είστε ο κανόνας και στην κατηγορία των consumer φωτογραφικών μηχανων που οι περισσότεροι με jpeg την έβγαζαν.

Σκεφτειτε στατιστικά ποσοι από τους κατοχους κινητού θα κάνουν χρήση RAW εκτός από ελάχιστους πεπειραμένους χρήστες που είχαν παλιότερα ή έχουν ακομη και τώρα παράλληλα φωτ. μηχανή. Οι περισσότεροι μάλιστα αν επεξεργαστούν αρχείο πάλι το jpeg θα πειράξουν. Και τυχόν αν το κάνουν με ένα πάτημα στο κουμπί Auto του προγράμματος επεξεργασίας θα το κάνουν ή διαλέγοντας ένα φίλτρο από παλλετα.

Αντίθετα στους σοβαρους κατοχους φωτογραφικών (όσοι θα έχουν απομείνει βέβαια) που επεξεργασία σε RAW θα κάνουν οι περισσότεροι. Υπάρχει τρομερή διαφορα φιλοσοφίας στην χρήση τους και αυτή δεν θα αλλάξει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συσκευων όσο και αν βελτιωθούν.