Τεστ αντοχής φρένων του Autotriti

10 October 2007
311
Limhamn-Sweden
Μεταφερω αυτουσια την απαντηση ενος μελους του φορουμ του Italiaspeed.
Αναφερεται στο τεστ του Bravo

The Greek version of “Auto motor und Sport” came back with close-up photos of the supposed "ruined brakes".
Apparently the picture was a Photo of an old TOYOTA Corolla AE92 (20 years old) disc brake...
The issue will now be resovled in the courts of justice, but it is amazing how a magazine like AMS
can be so irresponsible and demonstrate total lack of elementary ethics...
 

Aggelos M.

AVClub Fanatic
19 June 2006
10,519
Ας περιμενουμε να δουμε τι στο καλο γινεται με την υπόθεση πριν κατηγορησουμε ειτε το περιοδικο ειτε την FIAT.

Μπορουμε ομως εν τω μεταξυ να πουμε τις εμπειριες/απόψεις μας για φρενα αυτοκινητων.

Λοιπόν;
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,796
Εκεί ψηλά.....
εγω καρντασηδες στο Fiat Stilo που εχω στα 5 χρονια τωρα δεν εχει παρουσιασει ποτε του προβλημα.

Κανενα.
 
19 June 2006
8,661
Εγώ δεν θέλω να εμπλακώ αλλά σαν μία μικρή κατάθεση εμπειρίας ,πρέπει να πω ,πως συμφωνώ πως τα Ιταλικά έχουν κορυφαία φρένα.

Φίλος που οδήγησε το Lancia που κυκλοφορώ τον τελευταίο καιρό, μου είπε ότι έχει καλύτερα φρένα από το δικό του Γερμανικής κατασκευής, υψηλότερης τιμής ,νεότερης τεχνολογίας.

Ακόμη και ένα Υ10 Fila που είχα ,φρέναρε εκπληκτικά.

Καλά για το Biturbo δεν συζητάω.
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
έχουμε -ακόμα:slapface:- στην οικογένεια ένα Fiat Punto 75 ELX απο το 1996...

πλέον είναι αρχαίο και δεν οδηγείται με ΤΙΠΟΤΑ!!!
μιλάμε για χάρο κανονικό....που αν και είναι καλοσυντηρημένο με τα σέρβις του στην ώρα τους κ.λ.π εν συγκρίση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι για πέταμα κανονικά! (βέβαια, το έχουμε δώσει στην μάνα μου για να έχει κι εκείνη ένα κάρο να κάνει την δουλειά της.:flipout:)

στα τόσα χρόνια που το έχω, μόνο κάτι ηλεκτρικές μαλακιούλες μου παρουσίασε με τα ηλεκτρικά παράθυρα και την ηλιοροφή και μόνο μια φορά με "άφησε" στον δρόμο απο καμμένη ασφάλεια...

αν και γενικά δεν τα γουστάρω καθόλου τα ιταλικά αυτοκίνητα, το συγκεκριμένο ήταν λίρα εκατό! με πήγε σε όλα τα πιθανά κι απίθανα μέρη χωρίς να παραπονεθεί ποτέ.

υ.γ απο κάτι φίλους μου όμως που είχαν κι εκείνοι Fiat παλιότερα, δεεεεεν έχω ακούσει και τα καλύτερα λόγια...:argue:

υ.γ2 τα αυτοκίνητα πολλές φορές είναι σαν την ρουλέτα, εξαρτάται δηλαδή τι θα σου πέσει στα χέρια...αυτοκίνητο με αυτοκίνητο- ίδιας μάρκας,μοντέλου,χρονιάς- μπορεί να έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους σε σχέση με τα προβλήματα που μπορεί να παρουσιάσουν.
 
10 October 2007
311
Limhamn-Sweden
Κοιτωντας οτι μπορουσα να βρω στο ιντερνετ και εδω γραφω για τεστ σε περιοδικα εξωτερικου, κανενας δεν γραφει τιποτα για τα φρενα του Bravo.
Το να υπαρξει λαθος σε ενα η μερικα αυτοκινητα μπορει να ειναι καποια αστοχεια υλικου που να εμφανιστηκε για πρωτη φορα στο συγκεκριμενο τεστ. Ισως και να υπαρχει σε αλλα αυτοκινητα καποιας σειρας που οι οδηγοι τους δεν το εχουν φτασει μεχρι εκει ακομα. Παντως καλο ειναι η επισημη Φιατ να παρει θεση μετα απο καποια ερευνα για το συγκεκριμενο προβλημα, αν βαβαια δεν ειναι απατεωνεια απο την μερια του AMS πραγμα που ειναι δυσκολο να το πιστεψει κανεις αλλα και δεν ειναι και καθολου απιθανο, γιατι καποιος ανθρωπος σε τελικη φαση τα γραφει αυτα και λεφτα παιζονται σε αυτες τις περιστασεις.
Και εγω οδηγω Ιταλικο 30ετιας + και ακομα δεν εχω δει σε καμμια περιπτωση fading φρενα, ουτε στην πιστα ουτε στο Στελβιο Πας με 40 βαθμους θερμοκρασια περιβαλοντος.
 

qwerty1gr

Moderator
Staff member
23 February 2007
3,795
Γηραιά Αλβιώνα
Re: Απάντηση: Τεστ αντοχής φρένων του Autotriti

έχουμε -ακόμα:slapface:- στην οικογένεια ένα Fiat Punto 75 ELX απο το 1996...

πλέον είναι αρχαίο και δεν οδηγείται με ΤΙΠΟΤΑ!!!
μιλάμε για χάρο κανονικό....που αν και είναι καλοσυντηρημένο με τα σέρβις του στην ώρα τους κ.λ.π εν συγκρίση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι για πέταμα κανονικά!

Εαν αυτο δεν οδηγειται με τιποτα, τι να πω εγω που ακομα οδηγω ενα Citroen GS-X3 του 1979:grandpa:??

Παντως απο φρενα καλα παει... δισκοφρενα μπρος-πισω (φανταζομαι τοτε δεν θα υπηρχαν ακομα αεριζομενα....):chinscratch:
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Έλα ρε, εδώ ένα διάστημα είχα ένα Cuore του '78 με ταμπούρα μπρος-πίσω (500 κυβικά και δικύλινδρο, παρακαλώ!) και το οδηγούσα μια χαρά.

Αν είσαι συνετός στο τιμόνι και ξέρεις τι έχεις στα χέρια σου, οδηγάς τα πάντα.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,796
Εκεί ψηλά.....
Και κατι που παρατηρησα χτες.


στο εν λογω περιοδικο εχει ενα αρθρο ερευνα για τα ζημιαρικα αυτοκινητα.

Πριν καιρο οταν ειχε βγει ειχα τσεκαρει το FIAT Stilo που εχω να δω που ειναι στη λιστα.

Ηταν περιπου στη μεση με κιτρινο χρωμα και με αρκετα γερμανικα σε χειροτερη μοιρα απο αυτο.
Χτες που ξανατσεκαρα ειχε περασει δευτερο χειροτερο !!!!! μετα την διαχρονικη 147 Alfa που ειναι ακλονητη στο νουμερο 1 των ζημιων.

Τι αλλο να πει κανεις....

Πρεπει να τους κυρηξαν τον πολεμο :flipout::flipout:
 
17 June 2006
9,828
Πάντως γενικά έχει ξεφύγει το θέμα. Η απόδοση των φρένων χοντρικά έχει να κάνει με τη δαγκάνα, τους δίσκους, τα σωληνάκια του κυκλώματος των φρένων, τα τακάκια και τέλος το υγρό του κυκλώματος των φρένων. Φυσικά υπάρχει και το ηλεκτρονικό σύστημα, ανάλογα με ποια έκδοση του ABS είναι εγκατεστημένη. Το πόσο καλά ή όχι σταματάει ένα αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει μόνο με ένα από αυτά τα κομμάτια αλλά με το συνδυασμό τους.
Για μένα προφανώς το να βγαίνουν και να λένε βάλτε μεγαλύτερους δίσκους είναι λαϊκισμός και τίποτα παραπάνω, όταν έχω δει και οδηγήσει αυτοκίνητα με στα χαρτιά πολύ χειρότερα φρένα που στην πράξη σε σταμάταγαν όμως όπως έπρεπε.
Για σύγκριση ας σημειώσω ότι στις αρχές της δεκαετίας του 90 κυκλοφόρησε από την Honda το NSX. Για πολλούς το πρώτο υπεραυτοκίνητο των ιαπώνων που μπορούσε να δει στα μάτια ακόμα και στην πίστα ευρωπαϊκούς θρύλους. Είχε 0-100 σε 5.7, τελική κοντά στα 270 και το 400αρι το έβγαζε σε 14 δευτερόλεπτα.
Και όμως μπροστά φόραγε ζάντες 15 ιντσών με λάστιχα 205/50-15, όταν σήμερα ένα μέσο αυτοκίνητο 1400 κυβικών φοράει μεγαλύτερα και το σημαντικό για αυτό που συζητάμε τώρα φρένα με δίσκους 282 mm μπροστά.
Προφανώς το αυτοκίνητο δεν είχε πρόβλημα να σταματήσει από όσα. Α, το αυτοκίνητο ζύγιζε 1365 κιλά.
Αυτά τα οποία μπορούμε να αλλάξουμε στα δικά μας αυτοκίνητα ώστε να φρενάρουν καλύτερα είναι:
1. Καλύτερα υγρά φρένων. Υπάρχουν υγρά σαν τα ΑΤΕ typ200 που έχουν σημαντικά καλύτερες προδιαγραφές από αυτά που χρησιμοποιούνται από τα εργοστάσια, ενώ είναι το ίδιο υγροσκοπικά (δηλαδή δεν θέλουν άλλαγμα πιο συχνά από τα εργοστασιακά). Κόστος κοντά στα 10 ευρώ.
2. Όταν έρθει η ώρα να αλλάξουμε τακάκια μπορούμε να μην αγοράσουμε τα της εταιρίας και να πάρουμε καλύτερης ποιότητας aftermarket. Όσο για το κόστος η μέρα με την νύχτα (στο δικό μου αυτοκίνητο κοντά στα 140 ευρώ για τα αυθεντικά και κάπου 60 για aftermarket πολύ καλύτερων επιδόσεων).
3. Αν τύχει και έχουμε αυτοκίνητο με ταμπούρα πίσω ας το πάμε σε ένα φρενά εκτός αντιπροσωπείας να τα ρεγουλάρει. Μπορεί τα πίσω φρένα να μην αναλαμβάνουν ποτέ πάνω από το 20-30% της πέδησης, αλλά τα ταμπούρα είναι σχεδόν μόνα τους υπεύθυνα για την αίσθηση που έχουμε στο πεντάλ. Ένας φρενάς θα χρειαστεί κάπου μισή ώρα να τα ρεγουλάρει και γύρω στα 20 ευρώ. Η διαφορά είναι η μέρα με τη νύκτα και το χειρόφρενο θα κουμπώνει στο πρώτο κλικ.

Με αυτά τα 3 θα έχουμε ήδη πολύ καλύτερα φρένα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε οτιδήποτε εκτός προδιαγραφών του κατασκευαστή του οχήματός μας. Αν θέλουμε το κάτι παραπάνω μπορούμε:
- Μετά από 1-2 αλλαγές τακάκια να περαστούν οι δισκόπλακες από τόρνο να είναι λεία η επιφάνειά τους
- Όταν χρειαστούν αλλαγή οι δισκόπλακές μας λόγω φθοράς να τοποθετήσουμε καλύτερες aftermarket (χαρακτές, τρυπητές κλπ)
- Να τοποθετήσουμε σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Αυτό στην ουσία αντικαθιστά το σωληνάκι στο τελευταίο κομμάτι που τα υγρά φτάνουν στην δαγκάνα. Η διαφορά με τα απλά λαστιχένια που έχουν τα αυτοκίνητα είναι ότι το ελαστικό μέρος είναι καλυμένο με ένα μακαρόνι από ανοξείδωτο ατσάλι. 'Οταν τα υγρά των φρένων από τη συνεχή χρήση ανεβάσουν υψηλή θερμοκρασία ζεσταίνουν και το λαστιχένιο σωληνάκι το οποίο διαστέλλεται (αυξάνει τον όγκο του) και κατά αυτόν τον τρόπο η αίσθηση στο πεντάλ χειροτερεύει. Τα αεροπορικού τύπου λόγω του μεταλλικού περιβλήματος έχουν μόνιμα σταθερή διατομή. Αν επιλέξουμε ένα επώνυμο σετάκι θα αποχωριστούμε περίπου 100 ευρώ και δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα για όσο κρατήσουμε το αυτοκίνητό μας.

Όλα αυτά για να πω πως ακόμα και ένας μέσος συντάκτης αυτοκινήτου μόλις έρθει αντιμέτωπος με την κατάσταση που λένε ότι έζησαν στο τεστ πρέπει να έχει τις γνώσεις να το ψάξει λίγο παραπάνω και να μην δώσει μια λαϊκίστικη απάντηση του στυλ βάλε μεγαλύτερους δίσκους και να το τελειώσει εκεί. Να δει όλα τα μέρη του συστήματος πέδησης και να αποφανθεί πιο είναι πραγματικά το πρόβλημα με τεχνική αρτιότητα στο άρθρο του.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Γιώργο συμφωνώ απόλυτα με όσα ανέφερες, εκτός ίσως από τις χαρακτές/τρυπητές δισκόπλακες. Διότι 2 αλλαγές που έκανα σε αυτοκίνητα PEUGEOT 205 1.4/RENAULT MEGANE 1.6 δεν έγινε δυνατόν να ταιράξουν απόλυτα με υλικά τριβής (επίσης καινούρια).

και φυσικά όλα τα παραπάνω ισχύουν περισσότερο, όσο πιο δύσκολες είναι οι συνθήκες οδήγησης.
Άλλο να ταξιδεύεις στην Εθνική και άλλο να κατεβαίνεις το Κωλοσούρτη.
Άλλο να οδηγείς μόνος σου το αυτοκίνητο και άλλο με 500 κιλά φορτίο.
Άλλο να οδηγείς σε 30 κελσίου και άλλο σε 45 όπως φέτος το καλοκαίρι.
Άλλο να έχεις περάσει από λάσπες και άλλο να έχουν περάσει 6 μήνες από τότε που βγήκε από άσφαλτο το αυτοκίνητο.
Άλλο να οδηγείς μονίμως σε στεγνό και άλλο σε γλίτσες, γλίστρες.
 
17 June 2006
9,828
Είμαι της άποψης ότι αν μπεις στη διαδικασία να αλλάξεις δισκόπλακες, να πάρεις και τα αντίστοιχα τακάκια που προτείνει η ίδια εταιρία, ώστε το πρόβλημα του ταιριάσματος ουσιαστικά να μην υπάρχει.

Και επίσης ειδικά όσο αφορά το ABS για να λειτουργεί σωστά απαιτεί την καλή κατάσταση των ελαστικών και των αμορτισέρ του οχήματός μας.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Χμ.... δηλαδή τώρα που φτάνει η ώρα να αλλάξω τακάκια, να μην πάω στην αντιπροσωπεία, αλλά σε φρενά και να βάλω "aftermarket"? Πρόταση σε καμία μάρκα?
 
17 June 2006
9,828
Μπορείς να αγοράσεις ότι θέλεις και να ζητήσεις να σου το τοποθετήσουν στην αντιπροσωπεία. Εγώ χρησιμοποιώ EBC greenstuff και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος.
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: Τεστ αντοχής φρένων του Autotriti

Xθες παντως κοιταγα ενα παλιοτερο Autocar που εχω σπιτι και σε μια συγκριτικη δοκιμη το FIAT Panda απο τα 110 km/h για να φρεναρει χρειαζεται 60+ μετρα ενω ενα Daihatsu Cuore η ενα KIA Picanto χρειαζεται 10 μετρα λιγοτερο (!!!).

Αρα ισως να εχουν βαση αυτα που λεγονται για τα φρενα σε καποια FIAT.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τεστ αντοχής φρένων του Autotriti

Xθες παντως κοιταγα ενα παλιοτερο Autocar που εχω σπιτι και σε μια συγκριτικη δοκιμη το FIAT Panda απο τα 110 km/h για να φρεναρει χρειαζεται 60+ μετρα ενω ενα Daihatsu Cuore η ενα KIA Picanto χρειαζεται 10 μετρα λιγοτερο (!!!).

Αρα ισως να εχουν βαση αυτα που λεγονται για τα φρενα σε καποια FIAT.

Τι βάρος έχουν τα KIA και cuore?

Είναι τόσα πολλά που παίζουν ρόλο που δε βγάζεις άκρη.

Ως κάτοχος ενος panda 1.2 πιστεύω ότι το αμαξάκι είναι καταπληκτικό για τα λεφτά του.
Η οδική του συμπεριφορά είναι υποδειγματική για τη χρήση που προορίζεται. Τώρα αν μπεις σε στροφή με παραπάνω από όσα πρέπει δε φταίει το αυτοκίνητο.

Τα φρένα του είναι αποτελεσματικότατα.

Και είναι και κουκλί.

Να λέγαμε για crash test να σου πω οκ, εκεί τα κουκιά είναι μετρημένα.

ΥΓ: Στην παλιά μου δουλειά είχαμε ένα bravo και ένα strada τα οποία για 7 χρόνια αλλάζαμε μόνο λάδια και τα λοιπά αναλώσιμα. Τίποτε άλλο. Και με τα δυο έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα σε όλες τις συνθήκες.
Ποτέ μα ποτέ δε μας προβλημάτισαν με βλάβες.

ΥΓ2: Δε τρελλαίνομαι για τα fiat, αλλά ας μην αφήνουμε λάθος εντυπώσεις να...αιωρούνται.