Μένω δίπλα σε τραπεζικό κέντρο (Νέα Κρήνη Θεσσαλονίκης) με παρουσία όλων των τραπεζών με φυσική παρουσία στην Ελλάδα εκτός από Αγροτική, City και FBB σε τρία συγγενή τετράγωνα. Άρα μπορώ να δω συγρiκτικά τί κάνουν οι τράπεζες στην εξυπηρέτηση του κοινού.
Η πιο δύσκολη τράπεζα στις συναλλαγές σε σχέση με τον αριθμό των πράξεων είναι η EUROBANK (by far). Μου έτυχε τον Ιούλιο με τις άδειες να είμαι έβδομος και μετά από 53 λεπτά να μην έχω εξυπηρετηθεί. Σπάσιμο μεγάλο ότι θέλουν να σου πουλήσουν υπηρεσίες, έστω και με το ζόρι. Το χειρότερο, ότι σε κάποια είσπραξη επιταγής στα τέλη του 2008 αρνήθηκε ο ταμίας να μου δώσει τα χρήματα και ήθελε να μου ανοίξει βιβλιάριο καταθέσεων, για να τα βάλει εκεί. Η διεύθυνση έδωσε δίκαιο στον ταμία(!!!!) με το αιτιολογικό ότι η γυναίκα μου είχε ήδη κάρτα πιστωτική στην τράπεζα, αλλά όχι και λογαριασμό. Σε προσπάθειά μου να διαμαρτυρηθώ δέχθηκα καλυμμένες απειλές, και τελικά εισέπραξα την επιταγή μετά την έλευση του δικηγόρου μου, αλλά χωρίς άλλη δική του ενέργεια. Φυσικά χρέωσε νέα συνδρομή στην πιστωτική κάρτα για το επόμενο ημερολογιακό έτος, από το λογαριασμό που ήλθε στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ δεν έχει λογιστικό υπόλοιπο, παρά κάποια λεπτά (υποδιαίρεση του ευρώ), που θα πληρώνονταν με εκείνο το λογαριασμό (του Νοεμβρίου). Θεωρείται μάλλον δύσκολο να κλείσεις (πραγματικά) την κάρτα σου, χωρίς να σου στείλουν στο ενδιάμεσο νέα. Οι υπάλληλοι ικανοί, αλλά δείχνουν φοβισμένοι, και χωρίς πρωτοβουλίες. Για την τωρινή διεύθυνση δεν έχω γνώμη.
Η Εθνική ειδικά με τον κόσμο που έχει (μεγάλος όρος ηλικίας) είναι εξαιρετική, καθώς έχει γρήγορους ταμίες. Ομως τα βιβλιάρια είναι πολλά και μερικές φορές κολλάει το σύστημα. Θετικό ότι για τα ένσημα υπάρχει άλλο ταμείο.
Όμως έχει εξαιρετικά προβληματική πόρτα (που μένει έξω ο 1 στους 4). Επίσης δεν μπορούν να μπουν μέσα καρότσια κι ανάπηροι με κινητικά προβλήματα, καθώς τα καρότσια δεν χωρούν στ ενδιάμεσο και οι ανάπηροι δεν προλαβαίνουν τη μέσα πόρτα. Κατά δήλωση (παλιότερη) του διευθυντή, είναι έτσι η πόρτα (διαφορετική από τη συνήθη πόρτα της Εθνικής), διότι έγινε ληστεία και ανατίναξη ΑΤΜ στο συγκεκριμένο υποκατάστημα στο παρελθόν. Οι υπάλληλοι καλοί κι εξυπηρετικοί, πιέζονται όμως από του ςπολλούς συνταξιούχους που θέλουν κάπου να πουν τον πόνο τους και τα οικογενειακά τους.
Η Πειραιώς θα έχει σε λιγο παρόμοιες ουρές με την Εθνική. Στους ταμίες γίνεται ροτέισον επομένως καποιοι είναι αργοί. Σχετικά μεγάλοι χρόνοι αναμονής, μπορεί και πάνω από μισή ώρα. Χωρίς χαρτάκια. Άρα μέσα στο υποκατάστημα, ειδικά τις μέρες που βρέχει γίνεται της κακομοίρας. Οι υπάλληλοι στα γραφεία πολύ καλοί κι εξυπηρετικοί, η διεύθυνση αδιάφορη.
Η Άλφα είναι νέα τράπεζα στην περιοχή. Στο γκισέ εύκολη και με γρήγορους ταμίες, αλλά από εκεί και πέρα άστα να πάνε στο διάολο. Καμιά διάθεση να σου προτείνουν προγράμματα για καλύτερη τοποθέτηση χρημάτων τα χρόνια της ευημερίας, ακόμη κι αν το ζητούσα εγώ (το έκαναν μόνο τη μέρα που ζήτησα να τα πάρω), προβληματική στην αποδοχή συστάσεων από τις τηλεφωνικές δικές τους υπηρεσίες. Ακύρωση πιστωτικής κάρτας μου στην Ισπανία, λόγω μαζικού πιθανού hacking, σήμαινε για το υποκατάστημα υποχρεωτικά σε τηλεφωνική υπηρεσία, εκείνοι με έστειλαν στο υποκατάστημα για έγγραφο υπόμνημα, εκείνοι αρνήθηκαν, ξανά στην τηλεφωνική υπηρεσία, μου διάβασαν τη διαδικασία με το νομικό κείμενο, στο υποκατάστημα ειρωνεία (μήπως πήρατε άλλη υπηρεσία, μα πήρα τα νούμερα που μου δώσατε εσείς) και τελικά το αίτημα για νέα κάρτα υλοποιήθηκε με 28 μέρες καθυστέρηση αντί για "αύριο νέα κάρτα".
Η Εμπορική είναι νέο υποκατάστημα, έχει λίγες συναλλαγές, επομένως εξυπηρετείσαι εύκολα.
Στη Μιλένιουμ, Κύπρου, MARFIN, δεν έχω πάει και δεν θέλω να πάω, καθώς περιμένουν σε κάθε πιθανό πελάτη που φέρνει μια επιταγή από αλλού, να πουλήσουν όλες τις υπηρεσίες.
Ευτυχώς δεν έχουμε Citybank δίπλα μας. Μια συναλλαγή έκανα τα τελευταία χρόνια σε αυτή την τράπεζα (πληρωμή για εξετάσεις ισπανικών της μεγάλης μου κόρης) και χωρίς να μου πουν τίποτε είδα ότι υπέγραψα κι ένα χαρτί παραπάνω από τα συνήθη τρία. Ζητώ αντίγραφο από αυτό, δεν μου το δίνουν και πάνε να με βγάλουν τρελό. Τελικά με παρέμβαση του διευθυντή, παίρνω το τέταρτο κι ήταν αίτηση απόκτησης πιστωτικής κάρτας (!!!!). Φυσικά το έσκισα μπροστά τους....