1969 μισος αιωνας μετα...

Δεν ξέρω αν πρέπει αλλά σίγουρα δεν οφείλουν

Ζούμε σε μια εποχή που η πληροφορία επιτρέπει στον καθένα να οικειοποιηθεί το οτιδήποτε. Τον Cornelius δεν τον γνωρίζω αλλά αν μου δώσεις μια εβδομάδα θα μπορώ να πω κάτι για αυτόν κατά 99% προσποιητό. Το σημαντικότερο για να γίνει κάτι δικό σου δεν είναι καν το υπόβαθρο, το σημαντικότερο είναι να μπορείς να το συσχετίσεις με κάτι ήδη γνώριμο αλλιώς η γνώση θα παραμείνει μετέωρη και προφανώς ένας με μεγαλύτερη και πιο ώριμη συνειρμική σκέψη θα σε στριμώξει και καλά θα σου κάνει στην γωνία ….Δεν γίνεται, δεν πρέπει και κυρίως δεν μπορείς να αφομοιώνεις τα πάντα σε χρόνο dt μονό κα μόνο επειδή ζεις στην εποχή της εύκολης πρόσβασης στο οτιδήποτε

Δεν είναι αυτό όμως το θέμα μου, ούτε καν το ποιος και το γιατί.
Δεν με ενδιαφέρει επί της ουσίας που τον Sun Ra ton τον έφεραν στην επιφάνεια οι χιπστερ και σε μία επίδειξη τάχα εναλλακτικής θεώρησης των πραγμάτων και επί της ουσίας προσωπικής προβολής τους τον συσχετίζουν με την Λένα Πλάτωνος και τον Mf Doom. Αυτά ακόμα και αν ισχύουν μου ακούγονται ως too much αυτοπροβολή..

Έχω μία πιο ρομαντική προσέγγιση η οποία όμως δυστυχώς έχει και τη σκληρότητα της.Το σήμερα βράζει και αναμοχλεύει και το παρελθόν.

Έχουμε μια λίστα του 69 και το σήμερα. Μετά από δέκα χρόνια θα έχουμε πάλι μια λίστα του 69 πιθανότατα τροποποιημένη και ένα άλλο σήμερα, αυτό που με ενδιαφέρει είναι αν υπάρχει και πως αυτό λειτουργεί ένα συλλογικό ασυνείδητο του ακροατή ένα αρχετυπικό σχέδιο ας πούμε που με κάποιο τρόπο αναδεικνύει η ξεβράζει αυτήν την λίστα. Δεν το συσχετίζω καν με το τι μου αρέσει. Πρώτα το παρατηρώ και μετά αν και εφόσον έχω το υπόβαθρο προσπαθώ να το εξηγήσω
Επί της ουσίας για να είμαι ειλικρινής απλά το ακολουθώ,

Ένας άνεργος στην Αγγλία σήμερα που είναι και λίγο περιθωριακή φύση θα ακούσει Sleaford Mods. Οι Sleaford όμως όταν τους καλούν σε εκπομπές παίζουν Stooges από την λίστα του Νίκου και του κάθε Νίκου.Το ακούει αυτό ο παραγωγός πάει και παίζει στο ραδιόφωνο Stooges μαζί με Sleaford, το ακούει ο πιτσιρικάς δίνει στην γκόμενα του στικάκι με Sleaford και Stooges…..
Και κάπως έτσι για παράδειγμα μένουν οι 5th Dimension χωρίς συσχετισμό και αργά και βασανιστικά σβήνουν……

Από όλο αυτό μπορεί κανείς να βγάλει πολλά συμπεράσματα ή και πάλι όχι ..
Δεν υπάρχει σωστός δρόμος

Μπορείς να έρθεις στο σπίτι μου να ακούσουμε let the sunshine in να πιούμε τεκίλες και ν ακούσουμε ακόμα και το Άνθρωπε αγάπα. Αλλά όταν θα βγούμε έξω στους τοίχους στον δρόμο και στα βλέμματα των περαστικών δεν θα υπάρχει τίποτα που να σχετίζεται με το μεθύσι μας αυτό. Θα είμαστε μια όμορφη οπισθοδρομική κομπανία

Όμως ακόμα και η άρνηση είναι ένας τρόπος για να αποφύγεις την πραγματικότητα
Ούτως η άλλως όποιο δρόμο και να πάρεις προσωπικά πάλι χάλια θα είσαι ….:flipout:

ευχαριστώ για την απάντηση!

Πηγαίνω 17+ χρόνια σε φεστιβαλ κινηματογράφου, στην αρχή πήγαιναμε παρέα με φίλους.
τότε ειχε και όμορφα, με ιδιαίτερο στύλ κορίτσια που δεν τα έβρισκες πουθενά αλλού..

αν και μας άρεσαν κάποιες ταινίες, με τις περισσότερες δεν μπορούσαμε να συσχετιστούμε με κάτι ήδη γνώριμο, ταινίες δίχως σενάριο, άναρχα δομημένες στις οποιες δεν βρίσκαμε τίποτα για να κρατηθούμε πέρα απο μερικές όμορφες εικόνες. Αν τις φεστιβαλικές ταινίες μυθοπλασίας δεν μπορούσαμε να τις "οικοποιηθούμε", αντιθέτως πάντα βρίσκαμε και μαθαίναμε πράγματα απο τα doc του φεστιβαλ ντοκιμαντέρ. Με τα χρόνια σχεδόν όλοι, σταμάτησαν να πηγαίνουν, για πολλούς και διάφορους λόγους. Αλλα κυρίως γιατι δεν υπήρχε αυτή η συσχετίση με το ήδη γνώριμο που αναφέρεις.

Ως ντενεκές συνέχισα να πηγαίνω, ντενεκές εκτός αίθουσας, ντενεκές και εντος.. :p
Αυτη η ΜΗ συσχέτιση με το γνώριμο και το ανοικείο κατέληξε να ειναι η μεγαλύτερη έλξη και να συνεχίσω να πηγαίνω.
βουτιά στα βαθιά δίχως σωσίβια..

Μεχρι που ενστικτωδώς, συνειδητοποίησα οτι όλα αυτά τα χρόνια, ηταν η δική μου προσέγγιση, αυτή που δεν με άφηνε να συσχετιστώ, με το ήδη γνώριμο..
Ειναι κάκιστη η μετάφραση του αγγλικού abstract που σημαίνει αφαιρώ, με το αφηρημένο μυαλό του μεταφραστή.

Κάποιος που διαβάζει φιλοσοφία, δεν το κάνει τόσο γιατί κατανοεί απόλυτα όλα όσα διαβάζει, αλλα γιατί προσπαθεί να κατανοήσει.
Αυτή ακριβώς δεν ειναι η αναζήτησης και η βάση της φιλοσοφίας;

τί σχέση ομως έχει η φιλοσοφία με την τέχνη;
αυτό ειμαι σίγουρος οτι μπορείς να γράψεις πολλές σελίδες.

Το θέμα ειναι η αποφυγή της πραγματικότητας ή η αντιμετώπιση του;

-bye-
 
για να κάνω και τη δουλεια μου:
το σκίσαμε λιγάκι το νήμα του Νίκου, όχι?
που κολλάνε ολα αυτά με το 69?
 
για να κάνω και τη δουλεια μου:
το σκίσαμε λιγάκι το νήμα του Νίκου, όχι?
που κολλάνε ολα αυτά με το 69?

Πλατιάζω ελαφρως ως συνήθως,
αλλα μου φανηκε ενδιαφερον που απο την λίστα του Νικου καποια πραγματα ειναι στην επιφανεια με καποιο τροπο και σημερα...
το 69 ειναι το θεμα, για το 73 πχ μπορει να μην ειχα κάτι να πώ.....
 
ευχαριστώ για την απάντηση!



Μεχρι που ενστικτωδώς, συνειδητοποίησα οτι όλα αυτά τα χρόνια, ηταν η δική μου προσέγγιση, αυτή που δεν με άφηνε να συσχετιστώ, με το ήδη γνώριμο..

-bye-


αρα μιλάμε για ενα σύστημα αναφοράς ακόμα και δια του στρεβλού ας πούμε τρόπου....
Μην υποτιμάς την επικινδυνοτητα της ταχυτατης πληροφορίας στο σημερα,
πριν 17 χρόνια ακόμα ήταν αλλιώς,

Και εφόσον υπάρχει συστημα αναφοράς για μεγαλο χρονικό διάστημα θα μου ήταν ευκολο να σε ρωτήσω την γνώμη σου για μια ταινία
κάτι που ειναι παρακινδυνευμενο για σένα αν με ρωτησεις για τον Cornelius μετά απο μία εβδομάδα.....:ernaehrung004:
 
Το έχω ξαναπεί, όλα πιστεύω υπόκεινται στην τελετουργία μιας χημικής αντίδρασης. Αντίδρασης με τα πρόσωπα, τους ήχους, τις γεύσεις, τις εικόνες. Συνειρμός και αναγωγή δεν είναι απαραίτητα, γίνονται αυτόματα εάν υπάρχει "υποδομή", αλλά καμιά φορά είναι και ανεπιθύμητα γιατί καναλιζάρουν τη σκέψη. Τα παιδιά που δεν έχουν βιώματα για συσχετισμούς καταγραφούν καλύτερα τα νέα ερεθίσματα. Τα ερεθίσματα έχουν σημασία, που αργότερα με την ανάπτυξη κριτήριου θα μετουσιωθούν σε επιλογές.

Ούτε τα πράγματα ταξινομούνται βάσει χρονοδιαγραμμάτων και εποχών. Επηρεάζονται σίγουρα από αυτά αλλά σημασία έχει πως "αντιδρούν" με σένα πέρα από τους κανόνες και τα εκβιαστικά πρέπει των διάφορων εποχών. Αποενοχοποιηθείτε και μην τρέχετε να προλάβετε κάτι που έρχεται ή ήρθε, γιατί νομοτελειακά αν δεν το κοινωνήσετε, θα περιθωριοποιηθείτε. Και δεν αναφέρομαι στο περιθώριο της αβάν-γκαρντ, του αντεργκράουντ και του εκλεκτισμού της δήθεν πνευματικής νομενκλατούρας, αλλά στο άγχος ότι κάθε "νέο" ήρθε και μου διέφυγε, με προσπέρασε καθιστώντας με ξεπερασμένο.

Εάν είναι κάτι κοσμογονικό και έχω ετοιμαστεί (εκπαιδευτεί) γι' αυτό - θέλει χρόνο και αφιέρωση αυτό - θα το αντιληφθώ και αφού αντιδράσω μαζί του θα πάρει και αυτό τη θέση του στη συνδιαμόρφωση της κοσμοθεωρίας μου. Αφήστε τώρα το παιχνίδι των εντυπώσεων και της εικόνας, για κείνους που ζουν μέσα απ' αυτό, άλλωστε αυτό δεν μας αφορά, δεν μας εκπροσωπεί και ας έχει πολλές φορές το κόστος του. Ο νοών νοείτω...

Τα εύσημά μου, στον Νικ που με το νήμα του ξεσήκωσε τη μουσική κατηγορία (και όχι μόνο).
Θα παρακαλούσα όμως να επιστρέψουμε στο θέμα που αφορά το 1969.

Τζορτζ μου έλειψες!
 
Last edited:
αρα μιλάμε για ενα σύστημα αναφοράς ακόμα και δια του στρεβλού ας πούμε τρόπου....
Μην υποτιμάς την επικινδυνοτητα της ταχυτατης πληροφορίας στο σημερα,
πριν 17 χρόνια ακόμα ήταν αλλιώς,

Και εφόσον υπάρχει συστημα αναφοράς για μεγαλο χρονικό διάστημα θα μου ήταν ευκολο να σε ρωτήσω την γνώμη σου για μια ταινία
κάτι που ειναι παρακινδυνευμενο για σένα αν με ρωτησεις για τον Cornelius μετά απο μία εβδομάδα.....:ernaehrung004:

Μα όλα αυτά στα ανέφερα για το θέμα του χρόνου..
Ο χρόνος άλλαξε.. ή καλύτερα, ωρίμασε τον τρόπο προσέγγισης.

Αλλά όπως όλα, ειναι θέμα χρόνου και ωρίμανσης με το οποιοδήποτε αντικείμενο, ειναι και θέμα προσέγγισης του ίδιου του ατόμου.

Απο Cornelius τσεκαρε αυτό
https://www.discogs.com/Cornelius-Cardew-Tilbury-Duch-Davies-Works-196070/release/2502345

και το καλοκαιράκι που έρχεται, απο άλλον Cornelius, αν δεν τα έχεις ήδη ακούσει, fantasma και point. δροσερά και ανάλαφρα.
αγαπάω το drop..
 
1969 αλμπουμ συνεχεια..


Bread - Bread 6/10

Deep Purple - The Book of Taliesyn 8/10

Mary Hopkin - Post Card 7/10

The Pink Floyd - Soundtrack From the Film "More" 7/10

Velvet Opera - Ride a Hustler's Dream 6/10

Aphrodite's Child - It's Five o'Clock 8/10

Archie Bell & The Drells - There's Gonna Be a Showdown 7/10

Traffic - Last Exit 7/10

The Nice - Nice 7/10

Billy Preston - That's the Way God Planned It 6/10

Rotary Connection - Songs 7/10

Marvin Gaye & Tammi Terrell - Easy 6/10

Gladys Knight & The Pips - Nitty Gritty 6/10

Country Joe & The Fish - Here We Are Again 7/10

Pacific Gas & Electric - Pacific Gas and Electric 7/10

Melanie - Melanie 8/10

Norman Greenbaum - Spirit in the Sky 7/10

Ike & Tina Turner - The Hunter 7/10

The Byrds -Dr. Byrds & Mr. Hyde 6/10

Joe Tex - Happy Soul 6/10

Lalo Schifrin - More Mission: Impossible 8/10

The 5th Dimension - The Age of Aquarius 7/10

Sergio Mendes & Brasil '66 - Crystal Illusions 6/10

Paul Revere & The Raiders - Hard 'n' Heavy (With Marshmallow) 6/10
 
και το οπτικο μερος του 1969...
 

Attachments

  • 51VLCjyY73L._SY450_.jpg
    51VLCjyY73L._SY450_.jpg
    31.5 KB · Views: 64
  • 81nOSBoCbeL._SX355_.jpg
    81nOSBoCbeL._SX355_.jpg
    23.9 KB · Views: 64
  • 617I2AGeW5L._AC_UL436_.jpg
    617I2AGeW5L._AC_UL436_.jpg
    52.3 KB · Views: 64
  • 860ccf7b22e4ab67b34952f9618a004c.jpg
    860ccf7b22e4ab67b34952f9618a004c.jpg
    165.5 KB · Views: 64
  • 2504244.jpg
    2504244.jpg
    33.6 KB · Views: 63
  • 0888072314580.jpg
    0888072314580.jpg
    35.8 KB · Views: 64
  • creedence-clearwater-revival_green-river_11.jpg
    creedence-clearwater-revival_green-river_11.jpg
    114 KB · Views: 62
  • hqdefault.jpg
    hqdefault.jpg
    16.5 KB · Views: 61
  • index.jpg
    index.jpg
    5.6 KB · Views: 61
  • index2.jpg
    index2.jpg
    10.1 KB · Views: 61
τοτε ολα ηταν απτα, αφη ακοη οσμη
 

Attachments

  • LDW7495.jpg
    LDW7495.jpg
    167.6 KB · Views: 59
  • R-374579-1234338246.jpeg.jpg
    R-374579-1234338246.jpeg.jpg
    92.2 KB · Views: 59
  • R-564264-1393292637-9336.png.jpg
    R-564264-1393292637-9336.png.jpg
    76.2 KB · Views: 59
  • R-2665699-1295664420.jpeg.jpg
    R-2665699-1295664420.jpeg.jpg
    132.5 KB · Views: 59
  • The-Beatles-Abbey-Road-Album-cover-web-optimised-820.jpg
    The-Beatles-Abbey-Road-Album-cover-web-optimised-820.jpg
    155.5 KB · Views: 59
Η αλήθεια είναι ότι στις μέρες μας οι σύγχρονοι καλλιτέχνες απλώνουν τραχανά. Είναι δυσοσμος, τον τρώνε είτε ψιλοκομμένο, είτε χοντροκομμένο, γρήγορα, μετά από κάθε ξενύχτι και την επόμενη μέρα όλα έχουν ξεχαστεί.

Τα ίδια έλεγαν και αυτοί που μεγάλωσαν με κλασική, τα ίδια θα λένε και αυτοί που θα έρθουν.

Κάθε πέρυσι και καλύτερα.

Παρελθοντολαγνεια λέγεται και είμαστε όλοι μολυσμένοι.
 
Εάν ίσχυε αυτό απολύτως, το 1969 δεν θα είχε κάποια ιδιαίτερη θέση στη χρονική σειρά.


Η άποψη αυτή βρίσκω να δίνει βάρος μάλλον στη βιολογική προέλευση του ταλέντου για να εξισώσει εν τέλει τους καλλιτέχνες, αγνοώντας πλήρως το ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι από το οποίο αυτοί προκύπτουν και το οποίο τους δίνει εν τέλει τη μοναδικότητα ή για κάποιους και το ανεπανάληπτο.
Εμμέσως θεωρεί, εν ολίγοις, ότι Μπαχ και Μπετόβεν (για παράδειγμα) βρίσκεις πέντε στον παρά.
 
τοτε ολα ηταν απτα, αφη ακοη οσμη

Μπραβο Nικο !
Ετσι ακριβως... οι αισθησεις που λεμε. Σε συνεργεια.

Ακομα και η εκτη.... εβλεπες ενα δισκο και ελεγες, να τον αγορασω θα ναι καλος ?
 
Re: Απάντηση: 1969 μισος αιωνας μετα...

Εάν ίσχυε αυτό απολύτως, το 1969 δεν θα είχε κάποια ιδιαίτερη θέση στη χρονική σειρά.


Η άποψη αυτή βρίσκω να δίνει βάρος μάλλον στη βιολογική προέλευση του ταλέντου για να εξισώσει εν τέλει τους καλλιτέχνες, αγνοώντας πλήρως το ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι από το οποίο αυτοί προκύπτουν και το οποίο τους δίνει εν τέλει τη μοναδικότητα ή για κάποιους και το ανεπανάληπτο.
Εμμέσως θεωρεί, εν ολίγοις, ότι Μπαχ και Μπετόβεν (για παράδειγμα) βρίσκεις πέντε στον παρά.

Αυτό ακριβώς το ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι μέσα στο οποίο έζησαν οι ακροατές ή θα ήθελαν να ζήσουν, είναι που τους κάνει να είναι ακροατές μιας συγκεκριμένης δεκαετίας ή αιώνα.

Πχ είναι λίγο δύσκολο, κάποιος που ακούει ΜΟΝΟ κλασική μουσική, να του αρέσει ο μοντερνισμός και να ζητήσει από έναν μινιμαλιστή αρχιτέκτονα πχ τον Tandao Ando, να του σχεδιάσει το σπίτι.
 
H κλασσικη δεν εχει καμμια σχεση με ολα τα υπολοιπα γιατι οπως το λεει το ονομα της ειναι διαχρονικη αλλα και παγκοσμια.
Οποτε ολα αυτα περι χρονικο η κοινωνικο γιγνεσθαι ειναι ατοπα.
Επισης η κλασσικη δεν εχει να αποδειξει οτιδηποτε εχει δωσει τα διαπιστευτηρια της μενοντας στο στερεομα αιωνες, οσο κι αν αλαζουν τα παντα τριγυρω.

Βεβαια καποιος ευκολακιας, θα μπορουσε να πει <και που ξερεις σε τεσσερις αιωνες αν θα ακουνε ταδε...>
Ε, δεν διακινδυνευει και τιποτα να το πει, αφου δεν θα ζησει τεσσερις αιωνες για να το αποδειξει. Γιαυτο και <ευκολακιας>.
 
H κλασσικη δεν εχει καμμια σχεση με ολα τα υπολοιπα γιατι οπως το λεει το ονομα της ειναι διαχρονικη αλλα και παγκοσμια.
Οποτε ολα αυτα περι χρονικο η κοινωνικο γιγνεσθαι ειναι ατοπα.
Επισης η κλασσικη δεν εχει να αποδειξει οτιδηποτε εχει δωσει τα διαπιστευτηρια της μενοντας στο στερεομα αιωνες, οσο κι αν αλαζουν τα παντα τριγυρω.

Βεβαια καποιος ευκολακιας, θα μπορουσε να πει
Ε, δεν διακινδυνευει και τιποτα να το πει, αφου δεν θα ζησει τεσσερις αιωνες για να το αποδειξει. Γιαυτο και .

Αυτός ειναι ο απόλυτος ορισμός του συντηρητικού, στην τέχνη.. κάποιοι την βάφτισαν κλασική / ποιοτική και όλοι οι υπόλοιποι την ακολουθούν τυφλά.
Και δυστυχώς, αυτό υπάρχει και στον κινηματογράφο, με τις "κλασικές" ταινιες του Hollywood.
Πιο ευκολάκιας, απο αυτόν που ακούει ΜΟΝΟ κλασική μουσική, γιατι αυτή αυτοανάγεται σε ποιοτική και "κατανοεί", δεν υπάρχει.

Δεν αναφέρομαι στην αξία της κλασικής μουσικής, αλλα στους ακροατές.
 
Πιο ευκολάκιας, απο αυτόν που ακούει ΜΟΝΟ κλασική μουσική, γιατι αυτή αυτοανάγεται σε ποιοτική και "κατανοεί", δεν υπάρχει.

Δεν αναφέρομαι στην αξία της κλασικής μουσικής, αλλα στους ακροατές.

αυτο ακριβως..
πολυ συχνα συνοδευεται με μια αφ υψηλου θεωρηση- αποψη περι συγχρονης μουσικης (ανεξαρτητως ειδους)
κατι σαν να μας κανουν χαρη που καταδεχονται να την ακουν
ενω αυτοι ειναι ταγμενοι αλλου.. δημιουργειται ετσι ενας τεχνικος ψευδο-ελιτισμος
που τις περισσοτερες φορες ειναι μια δηθενια του κερατα...


Το 69 οπως και ολα τα 70's
ηταν ΚΑΙ η εποχη του 45 αριου
το οποιο ερχοταν , κυριως οι ξενες εκτυπωσεις, με δικο του αυτονομο artwork
πολλες φορες διεφερε απο αυτο του δισκου μεγαλης διαρκειας.
 
......
Πιο ευκολάκιας, απο αυτόν που ακούει ΜΟΝΟ κλασική μουσική, γιατι αυτή αυτοανάγεται σε ποιοτική και "κατανοεί", δεν υπάρχει.

Δεν αναφέρομαι στην αξία της κλασικής μουσικής, αλλα στους ακροατές.

Προφανως δεν καταλαβες τιποτα απο αυτο που εγραψα αλλα δεν πειραζει ασε που δεν κολαει πουθενα αυτο που λες... λες και γνωριζεις ολους τους ακροατες επι τηςυφηλειου και εχεις αποψη. Και μετα μιλας για "μικροκοσμους" για τους αλλους.
 
για νέο vs παλιο ας ανοιχτεί νέο νήμα αν θέλετε
αλλά σε κάθε περίπτωση ας μείνουμε στο θέμα παρακαλώ

altamont-stones.jpg


Mick Jagger at Altamont
6/12/1969
 
Προφανως δεν καταλαβες τιποτα απο αυτο που εγραψα αλλα δεν πειραζει ασε που δεν κολαει πουθενα αυτο που λες... λες και γνωριζεις ολους τους ακροατες επι τηςυφηλειου και εχεις αποψη. Και μετα μιλας για "μικροκοσμους" για τους αλλους.
Προφανώς γι'αυτό και είμαι εδώ, γιατί δεν καταλαβαίνω τίποτα.
 
για νέο vs παλιο ας ανοιχτεί νέο νήμα αν θέλετε
αλλά σε κάθε περίπτωση ας μείνουμε στο θέμα παρακαλώ

altamont-stones.jpg


Mick Jagger at Altamont
6/12/1969

Δεν προκειται για Νεο vs Παλιο. Γιατι πρωτον και κυριον η κλασικη μουσικη δεν εινια "παλια".
Ειναι συνεχης με ολοενα νεα ταλεντα και ολοενα μεγαλυτερο κοινο ανα τον πλανητη που την ακολουθει και την παρακολουθει.
Περι αλλου πραγματος προκειται. Αυτο του τσουβαλιασματος και του "κουνηματος δακτυλου" ...