28 Οκτωβρίου 2009

Το ονομα Τσολάκογολου μου λέει πολλά.
Αυτο που δεν ξέρεις,ισως ,είναι πώς ανεξαρτήτως απο την μετέπειτα πορεία του επι Κατοχής,υπήρξε ένα απο τά πιό λαμπρά μυαλά στον Ελληνο-Γερμανικό Πόλεμο...

Δεν προτίθεμαι να επανέλθω σε παλιές ιστορίες,γιατί εκεί κάποιοι εξύβριζαν και την υπογραφή μου που έφερε ποιημα τού Κάλβου ,και έμειναν ατιμώρητοι,παρότι μέ χαρακτήριζαν οι άσχετοι μιας και δεν γνώριζαν πώς το ποιημα δεν ειναι δικό μου αλλά τού Κάλβου..:BDGBGDB55:


Αναφέρομαι στά σημερινά μόνον.Και επ´αυτών σχολιάζω.

Στον ελληνοιταλικό πόλεμο να σε διορθώσω. Δες καλύτερα για ποιον λόγο ο Παπάγος ζήτησε την αντικατάσταση του (ήταν πολύ αργά βέβαια) και για ποιον λόγο επελέχτηκε απ τους Γερμανούς να γίνει πρωθυπουργός.
Αλλά εγώ δεν θα σε χαρακτηρίσω, ούτε θα σου γράψω δεν δικαιούσαι να ομιλείς.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 28 Οκτωβρίου 2009

Διότι πώς αλλιώς θα αντιμετωπίσεις όλους αυτούς που πήραν μέρος στη μάχη των οχυρών στην ανατολική Μακεδονία και δεν παραδόθηκαν; αυτό το ξέρεις ; http://el.wikipedia.org/wiki/Γραμμή_Μεταξά μήπως αυτό http://ellgerm.phpnet.us/index_1.htm το ξέρεις ; κι αν σου φαίνεται πομπώδες (πού είναι το αναγνωρίζω) μπορώ να σου στείλω φωτογραφίες από τη λήξη των μαχών. να δεις τα βλέμματα των Ελλήνων φαντάρων πώς περιγελούν τους Γερμανούς της Βέρμαχτ όταν εκείνοι τους παρουσιάζουν όπλα. να δεις τις δεκάδες γραμμές φρεσκοσκαμμένων τάφων των γερμανών έξω από τα οχυρά (συγνώμη, αλλά έχω πρόσβαση μόνο σε ταφές Γερμανών έξω από τα οχυρά ιστίμπεη, Ποπλίβιτσα, Ρούπελ).

Οι απώλειες της επιχείρησης 'Straffe' (κατάληψης της Γιουγκοσλαβίας) ήταν για τους Γερμανούς 151 νεκροί, 15 αγνοούμενοι και 392 τραυματίες.
Μόνο στο πέρασμα του Ρούπελ, οι απώλειές τους ήταν πολλαπλάσιες.
Και υπόψιν, το Ρούπελ δεν πάρθηκε. Παραδόθηκε κατόπιν εντολών, ο διοικητής του (Ταγματάρχης Δουράτσος) και οι άνδρες του ήταν έτοιμοι για μάχη μέχρι εσχάτων. Τους αποδόθηκαν τιμές κατά την παράδοση και οι Γερμανοί εξέφρασαν τον θαυμασμό τους. Για ποια άνευ όρων παράδοση μπορούμε συνεπώς να μιλήσουμε;
 
Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

προσωπικά αποδέχομαι πλήρως τη συζήτηση "πρέπει να γιορτάζουμε τη γιορτή της 28ης", "πρέπει να κάνουμε παρελάσεις", "πρέπει να διατηρούμε την ιστορική μνήμη", "χρειάζεται ο εθνικός μύθος και σε ποιό βαθμό". Ακόμα και με ακραίες θέσεις.

Απλώς αυτός που θέλει να συζητήσει τέτοια θέματα θα πρέπει να έχει διαβάσει πολύ, πάρα πολύ, θα πρέπει να έχει διαμορφώσει άποψη μέσα από την τριβή με το αντικείμενο, κι όχι να βασιστεί σε life style απόψεις.

Δεν είναι δυνατόν για να διαμορφώσουμε άποψη για ένα ηχείο να πρέπει να το ακούσουμε 50 ώρες (έτσι δεν είναι; σωστό) και για την ιστορία να την βλέπουμε στο πόδι και να έχουμε ισχυρή άποψη. Πρέπει να μάθουμε να αξιολογούμε τα πράγματα στις πραγματικές τους διαστάσεις...

γι αυτό και ο λόγος μου γίνεται αιχμηρός...

Αν αναφέρεσαι σε μένα γελιέσαι πάντως. Ένα ηχείο το κρίνω σε 10 λεπτά, αντίθετα την Ιστορία την μελετάω χρόνια και χρόνια.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 28 Οκτωβρίου 2009

Οι απώλειες της επιχείρησης 'Straffe' (κατάληψης της Γιουγκοσλαβίας) ήταν για τους Γερμανούς 151 νεκροί, 15 αγνοούμενοι και 392 τραυματίες.
Μόνο στο πέρασμα του Ρούπελ, οι απώλειές τους ήταν πολλαπλάσιες.
Και υπόψιν, το Ρούπελ δεν πάρθηκε. Παραδόθηκε κατόπιν εντολών, ο διοικητής του (Ταγματάρχης Δουράτσος) και οι άνδρες του ήταν έτοιμοι για μάχη μέχρι εσχάτων. Τους αποδόθηκαν τιμές κατά την παράδοση και οι Γερμανοί εξέφρασαν τον θαυμασμό τους. Για ποια άνευ όρων παράδοση μπορούμε συνεπώς να μιλήσουμε;

Διαβάζεις επιλεκτικά (ως συνήθως), βλέπε Τσολάκογλου.
edit εγώ διάβασα για τον παππού σου, τον πατέρα του νονού μου δεν τον διάβασες ε? (ΚΛΑΨ)
 
Και φυσικά η υπόθεση σεβασμού της ιστορικής μνήμης δεν εξαντλείται μόνο στις "ένδοξες στιγμές του έθνους". Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να τιμούμε και τους μαχητές του ΔΣΕ στις πραγματικές τους διαστάσεις γι αυτό και δέχομαι ανεπιφύλακτα την έγερση μνημείου έξω από τη Φλώρινα από το ΚΚΕ για να τιμήσει τους νεκρούς της μάχης της Φλώρινας (της πιο φονικής του Εμφυλίου).

Όπως επίσης ως ιστορικός τόπος πρέπει να διατηρηθεί η Μακρόνησος (να φύγουν επιτέλους τα πρόβατα από εκεί), η Γιάρος, το Τρίκερι και ο Αη Στράτης.

Πώς μπορεί να πει κανείς στην Έλλη Παπά (που συγχωρέθηκε προχθές) ότι η υπόθεση Μπελογιάννη πρέπει να σβήσει, το ίδιο και η υπόθεσή της;

Πώς μπορεί να πει κανείς σε όλους εκείνους που πέρασαν πολλά χρόνια στην εσωτερική εξορία, όλα αυτά τα μέλη της ΠΕΚΟΦ, ότι η μακρόνησος θα γίνει ανεμόμυλος ή τουριστικό θέρετρο;

Η μνήμη δεν είναι κοινή για όλους. Όλοι όμως έχουμε δικαίωμα στη μνήμη, κι οφείλουμε να σεβόμαστε τη μνήμη αυτών που έφυγαν γι αυτό που έκαναν, είτε μας άρεσε είτε όχι.

Δικαίωμα στη λησμονιά δεν έχουμε. Καλώς κακώς είμαστε ένας λαός με πολύ πολύ πλούσια ιστορία. Κουβαλούμε αυτή την ιστορία, κι είμαστε υπεύθυνοι γι αυτήν. τα χάχανα και τα γελάκια είναι μόνο για τις ταβέρνες. Στην καθημερινότητα και στις έκατκτες περιπτώσεις οφείλουμε να είμαστε άξιοι της μνήμης αυτών που πέρασαν πριν από μας. Κι αν δεν μπορούμε, το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να διατηρούμε τη μνήμη των προηγούμενων γενεών.
 
Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

Και φυσικά η υπόθεση σεβασμού της ιστορικής μνήμης δεν εξαντλείται μόνο στις "ένδοξες στιγμές του έθνους". Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να τιμούμε και τους μαχητές του ΔΣΕ στις πραγματικές τους διαστάσεις γι αυτό και δέχομαι ανεπιφύλακτα την έγερση μνημείου έξω από τη Φλώρινα από το ΚΚΕ για να τιμήσει τους νεκρούς της μάχης της Φλώρινας (της πιο φονικής του Εμφυλίου).

Όπως επίσης ως ιστορικός τόπος πρέπει να διατηρηθεί η Μακρόνησος (να φύγουν επιτέλους τα πρόβατα από εκεί), η Γιάρος, το Τρίκερι και ο Αη Στράτης.

Πώς μπορεί να πει κανείς στην Έλλη Παπά (που συγχωρέθηκε προχθές) ότι η υπόθεση Μπελογιάννη πρέπει να σβήσει, το ίδιο και η υπόθεσή της;

Πώς μπορεί να πει κανείς σε όλους εκείνους που πέρασαν πολλά χρόνια στην εσωτερική εξορία, όλα αυτά τα μέλη της ΠΕΚΟΦ, ότι η μακρόνησος θα γίνει ανεμόμυλος ή τουριστικό θέρετρο;

Η μνήμη δεν είναι κοινή για όλους. Όλοι όμως έχουμε δικαίωμα στη μνήμη, κι οφείλουμε να σεβόμαστε τη μνήμη αυτών που έφυγαν γι αυτό που έκαναν, είτε μας άρεσε είτε όχι.

Δικαίωμα στη λησμονιά δεν έχουμε. Καλώς κακώς είμαστε ένας λαός με πολύ πολύ πλούσια ιστορία. Κουβαλούμε αυτή την ιστορία, κι είμαστε υπεύθυνοι γι αυτήν. τα χάχανα και τα γελάκια είναι μόνο για τις ταβέρνες. Στην καθημερινότητα και στις έκατκτες περιπτώσεις οφείλουμε να είμαστε άξιοι της μνήμης αυτών που πέρασαν πριν από μας. Κι αν δεν μπορούμε, το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να διατηρούμε τη μνήμη των προηγούμενων γενεών.

Συμφωνώ απόλυτα.
 
από μένα τέλος.

Αν Δημήτρη θεωρείς ότι σε έθιξα, ζητώ συγνώμη.

Αν πάλι διαβάζεις επισταμένα ιστορία, είναι πολύ ευχάριστο. Ελπίζω την επόμενη φορά που θα συναντηθούμε σε άλλο θέμα σχετικό, να δείξεις περισσότερη προσοχή τουλάχιστον στα ιστορικά γεγονότα.
 
Πολέμησαν και οι δυό μου παππούδες στο αλβανικό μέτωπο, ο ένας μάλιστα και στην Μικρασιατική εκστρατεία το 1919-22. Τον πατέρα μου τον κράτησαν αιχμάλωτο οι Γερμανοί το 43 (11 χρονών παιδί) μαζί με τη μάνα του για να μάθουν που κρυβόταν ο παππούς.
Λόγια που τα ακουσα απο το στόμα του ενός, τα γράμματα του άλλου απο το μέτωπο υπάρχουν ακόμα.
Την ιστορία την άκουσα και απο τους ίδιους που την έζησαν. Ποτε δεν αναφέρθηκαν απαξιωτικά για τις μάχες που έδωσαν, η 28η Οκτωβρίου κάθε χρονιάς που ακολούθησε μεχρι να κλεισουν τα μάτια τους ήταν μέρα συγκίνησης γι αυτούς.....
 
Στον ελληνοιταλικό πόλεμο να σε διορθώσω. Δες καλύτερα για ποιον λόγο ο Παπάγος ζήτησε την αντικατάσταση του (ήταν πολύ αργά βέβαια) και για ποιον λόγο επελέχτηκε απ τους Γερμανούς να γίνει πρωθυπουργός.
Αλλά εγώ δεν θα σε χαρακτηρίσω, ούτε θα σου γράψω δεν δικαιούσαι να ομιλείς.

6 Απριλίου τού 41 εγινε η επίθεση τών Γερμανών.
20 Απριλίου ζητηθηκε απο Τσολάκογλου και Δεμέστιχα η συνθηκολόγηση.
Αρα συμμετείχε και στον Ελληνο-Γερμανικό Πόλεμο.Οπότε πάλι λάθος είσαι..
Ο Παπάγος όντως διεφώνησε.

Καθώς επίσης ο Τσολάκογλου υπέγραψε στις 21 Απριλιου την συνθηκολόγηση..
Μετά οντως εγινε Πρωθυπουργός.
Επίσης εγραψα:Aνεξαρτήτως της μετέπειτα πορείας του στην Κατοχή...

Διεχώρισα δηλαδή το οτι έγινε δοτός πρωθυπουργός απο την στρατιωτική του ικανότητα.

Οποτε να διαβάζεις καλύτερα.
Και πρόκειται για ξερά γεγονότα ιστορίας αυτά.
 
προσωπικά αποδέχομαι πλήρως τη συζήτηση "πρέπει να γιορτάζουμε τη γιορτή της 28ης", "πρέπει να κάνουμε παρελάσεις", "πρέπει να διατηρούμε την ιστορική μνήμη", "χρειάζεται ο εθνικός μύθος και σε ποιό βαθμό". Ακόμα και με ακραίες θέσεις.

Απλώς αυτός που θέλει να συζητήσει τέτοια θέματα θα πρέπει να έχει διαβάσει πολύ, πάρα πολύ, θα πρέπει να έχει διαμορφώσει άποψη μέσα από την τριβή με το αντικείμενο, κι όχι να βασιστεί σε life style απόψεις.


Η αποψη σου αυτη, με αφορα προσωπικα, τη σεβομαι απολυτα αλλα διαφωνω κιολας.

Η συζητηση για τα θεματα που αναφερεις, δεν απαιτει τη γνωση της Ιστοριας.

Με την ιδια λογικη, θα απαιτουνταν η γνωση της θεωριας του Χριστιανισμου, για να θεσει καποιος ερωτηματα για την αξιοποιηση της εκκλησιαστικης περιουσιας.


edit:
Επισης, μην μπερδευεσαι. Τις γνωσεις τις δικες σου και αλλων εδω, δεν τις εχουν πολλοι. Οι περισσοτεροι οταν μιλουν για εθνικα θεματα, δεν εχουν ιδεα για αυτα που υπερασπιζονται. Ειναι τα παιδια που απαντουν γελωντας "εεεεε,....δεν ξερω, στους Τουρκους?" οταν τα ρωτουν σε ποιον ειπαμε οχι το 40.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

Η αποψη σου αυτη, με αφορα προσωπικα, τη σεβομαι απολυτα αλλα διαφωνω κιολας.

Η συζητηση για τα θεματα που αναφερεις, δεν απαιτει τη γνωση της Ιστοριας.

Με την ιδια λογικη, θα απαιτουνταν η γνωση της θεωριας του Χριστιανισμου, για να θεσει καποιος ερωτηματα για την αξιοποιηση της εκκλησιαστικης περιουσιας.

H Γιορτή τής 28ης Οκτωβρίου απαιτεί γνώση τής Ιστορίας,αναγκαστικά.
Οπως και τής 25ης Μαρτίου.
Οπως και η Γιορτή τής Ανεξαρτησίας τών Η.Π.Α. επίσης πού κι´εκεί γιορτάζεται..
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 28 Οκτωβρίου 2009

Διαβάζεις επιλεκτικά (ως συνήθως), βλέπε Τσολάκογλου.
edit εγώ διάβασα για τον παππού σου, τον πατέρα του νονού μου δεν τον διάβασες ε? (ΚΛΑΨ)

Τον διάβασα, αφού είχα απαντήσει στο προηγούμενό σου (είμαι λιγάκι αργός σήμερα και το θέμα κινείται γρήγορα). Προφανές αυτό, αλλιώς δεν θα επαναλάμβανα για την παράδοση του Ρούπελ. Άρα θα έπρεπε να ξέρεις από πρώτο χέρι ότι ο ελληνικός στρατός όχι απλώς αντιστεκόταν, αλλά διεξήγαγε αγώνα μέχρις εσχάτων.
 
Μα ποιος σου είπε ότι είμαστε οι καλύτεροι???
Διαφορετικός είναι ο κάθε Λαός..πως να το κάνουμε??
Δέξου αυτό που είσαι και να 'σαι περήφανος για την καταγωγή σου,προσπαθώντας για το καλύτερο του τόπου σου.

+10000
 
Μια μικρή παρέμβαση για τον τσολάκογλου (επίτηδες το γράφω με μικρό). Υπάρχει η άποψη ότι ο ίδιος υπέγραψε τη συνθηκολόγηση με τους Γερμανούς, διότι ήθελε να παραδοθεί η χώρα στους Γερμανούς, όχι στους Ιταλούς που τους είχε νικήσει ο ελληνικός στρατός, ούτε στους Βούλγαρους, που ως νικητές (χωρίς συνθηκολόγηση) θα έπαιρνε όλη τη βόρειο Ελλάδα. Η άποψη αυτή υπάρχει και στα κρατικά αρχεία (επίσημη αλληλογραφία της εποχής, Τσολάκογλου προς πρωθυπουργό Κορυζή), αλλά δεν την έχω. Όμως την είχε εκμυστηρευτεί σε άλλους αξιωματικούς του επιτελείου εκείνες τις μέρες.... βέβαια οι Γερμανοί δεν δέχθηκαν τις αξιώσεις του.
 
προσωπικά αποδέχομαι πλήρως τη συζήτηση "πρέπει να γιορτάζουμε τη γιορτή της 28ης", "πρέπει να κάνουμε παρελάσεις", "πρέπει να διατηρούμε την ιστορική μνήμη", "χρειάζεται ο εθνικός μύθος και σε ποιό βαθμό". Ακόμα και με ακραίες θέσεις.

Απλώς αυτός που θέλει να συζητήσει τέτοια θέματα θα πρέπει να έχει διαβάσει πολύ, πάρα πολύ, θα πρέπει να έχει διαμορφώσει άποψη μέσα από την τριβή με το αντικείμενο, κι όχι να βασιστεί σε life style απόψεις.

Δεν είναι δυνατόν για να διαμορφώσουμε άποψη για ένα ηχείο να πρέπει να το ακούσουμε 50 ώρες (έτσι δεν είναι; σωστό) και για την ιστορία να την βλέπουμε στο πόδι και να έχουμε ισχυρή άποψη. Πρέπει να μάθουμε να αξιολογούμε τα πράγματα στις πραγματικές τους διαστάσεις...

γι αυτό και ο λόγος μου γίνεται αιχμηρός...

+1000000000000000
 
Βλέπω ότι ηρέμησαν λίγο τα πνεύματα. Μάλλον πήγαν όλοι στην έκθεση και μετά για μάσες. Ευκαιρία να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση.

1. Την 28 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την επέτειο του "ΟΧΙ", την επιτυχή αντίσταση για λίγους μήνες έστω, του Ελληνικού έθνους στον φασισμό. Νικήσαμε τους Ιταλούς και χάσαμε αργότερα από τους Γερμανούς. Το τελευταίο δεν είναι ντροπή. Η γερμανική πολεμική μηχανή κατέκτησε σχεδόν όλη την Ευρώπη πλην της Βρεττανίας και της Ρωσίας. Για να ηττηθεί χρειάστηκε να περάσουν οι αμερικανοί τον ωκεανό (Άγγλοι και Ρώσοι μόνοι τους μάλλον δεν θα τα κατάφερναν).
2. Δεν ετίθετο θέμα επιλογής μεταξύ ειρήνης ή πολέμοθ. Το τελεσίγραφο του Γκράτσι ήταν έτσι συντεταγμένο ώστε να μας εξωθήσει σε πόλεμο. Γιά παράδειγμα ζητούσε την παραχώρηση εντός τριών ωρών σημαντικών οχυρώσεων και στρατηγικών σημείων στην ελληνική επικράτεια. Όταν ο Μεταξάς ρώτησε "ποιές οχυρώσεις θέλετε;" ο Γκράτσι δεν ήξερε τι να του απαντήσει.
3. Ο Μεταξάς ήταν φασίστας, εθνικιστής, φιλογερμανός, ακροδεξιός και όπως είπε και ο ίδιος κάποτε "είμαι και κοντός". Παρόλα αυτά ήταν ο μεγαλύτερος ίσως στρατηγικός νους της Νεωτέρας Ελλάδας. Είχε προβλέψει την έκβαση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου απο την δεκαετία του '30! Γνώριζε ότι τυχόν υιοθέτηση ουδετερότητας εκ μέρους της Ελλάδας θα οδηγούσε σε διαμελισμό. Λόγω της θέσης της χώρας θα υποχρεωνότανε να παραχωρεί διευκολύνσεις σε όλους τους εμπόλεμους. Οι Άγγλοι θα απαιτούσαν την Κρήτη, οι Ιταλοί την Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία, οι Βούλγαροι σύμμαχοί τους την Θράκη. κ.ο.κ. Αυτό θα οδηγούσε σε ντε φάκτο διαμελισμό της χώρας. Προτιμότερο ήταν να συνταχτούμε με το στρατόπεδο των Αγγλοαμερικανών, να κατακτηθούμε ως μία χώρα για να απελευθερωθούμε ως μία χώρα με την τελική νίκη των Συμμάχων, οπότε θα μας παραχωρούνταν και τα Δωδεκάνησα. Αυτά τα έγραφε στο ημερολόγιό του περί το 1938 αν δεν κάνω λάθος(!).
4. Η μαθητική παρέλαση με τη μορφή που γίνεται στην Ελλάδα είναι δική μας πατέντα. Ξεκίνησε επί Μεταξά ως μίμηση των φασιστικών παρελάσεων σε Ιταλία και Γερμανία. Το ίδιο ισχύει και για την αφή της Ολυμπιακής Φλόγας η οποία πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς του Μονάχου το 1936. ΄Οπως και η Ολυμπιακή Φλόγα δεν είναι πλέον φασιστική, έτσι και η μαθητική παρέλαση δεν είναι πλέον φασιστική εκδήλωση. Μπορεί να αρέσει ή να μην αρέσει σε κάποιον (ούτε και εγώ τρελαίνομαι) αλλά τα παιδιά μας δεν γίνονται μέλη της Χιτλερικής Νεολαίας επειδή κάνουν μισή ώρα βήμα! (και μάλιστα όχι καλά). Στην τελική, στην Χιτλερική Γερμανία ακόμα και οι περίπατοι στη φύση είχαν μετατραπεί σε εκδηλώσεις του καθεστώτος.
 
Από κάποιο μέλος τέθηκε το ερώτημα γιατί οι άλλοι λαοί της Ευρώπης γιορτάζουν τη λήξη του Β´ΠΠ κι όχι την αρχή (όπως οι μιλιταριστές προσθέτω εγώ ) Έλληνες.

Για να δούμε ποιοι λαοί θα μπορούσαν να γιορτάζουν την έναρξη του πολέμου. Έχουμε και λέμε:
1. Πορτογαλία-Ισπανία (ακόμη αποικιακές δυνάμεις) με φασιστικά καθεστώτα που διατηρούν φιλική ουδετερότητα προς τον Άξονα. Δεν πήραν μέρος στον Β’ ΠΠ.
2. Δανία παραδόθηκε αμαχητί σε Γερμανό στρατιώτη ποδηλάτη.
3. Ολλανδία ουδετερότητα φιλική προς τον Άξονα
4. Βέλγιο πολύ νωπά τα τραύματα του Α’ ΠΠ και από τα πρώτα θύματα του πολέμου, Γενναίος στρατός που συνετρίβη εύκολα.
5. Λουξεμβούργο: άλλη ερώτηση.
6. Αυστρία: υπό καθεστώς ένωσης με τη Γερμανία. Οι Αυστριακοί διέπρεψαν στις τάξεις των SS.
7. Ελβετία: Κλασικά ουδέτερη.
8. Τσεχοσλοβακία: Διηρημένη ήδη από το 1938, κράτος δορυφόρος της Γερμανίας.
9. Ουγγαρία: Φιλοναζιστική μέχρι κόκαλο.
10. Ρουμανία: Με τον Άξονα.
11. Βουλγαρία: Με τον Άξονα.
12. Αλβανία: Υπό την κατοχή της Ιταλίας.
13. Τουρκία: Ουδετερότητα
14. Σουηδία: Ουδετερότητα.
15. Νορβηγία: Ηρωική αντίσταση (αλλά σε επίπεδο ανταρτών) όμως το ηρωικό παρελθόν αμαυρώνεται από τον πρωθυπουργό Κουίσλινγκ, χαρακτηριστικό παράδειγμα συνεργάτη των Γερμανών.
16. Φιλανδία: Σε καθεστώς πολέμου με τη Σοβιετική Ένωση.
17. Λιθουανία: Υπό σοβιετική κατοχή λόγω συμφώνου Ρίμπεντροπ – Μολότωφ
18. Λεττονία: Το ίδιο
19. Εσθονία: Το ίδιο
20. Ιρλανδία: Ουδέτερη αλλά φιλοναζιστική στο έπακρο.

Ποιες μένουν;
Η Γιουγκοσλαβία που κατέρρευσε σε 5 μέρες, η Πολωνία που καταλήφθηκε αμέσως από τη Γερμανία και τη Σοβιετική Ένωση, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία (με το πρόβλημα των συνεργατών του Βισύ) και ναι…ναι… μια χώρα ακόμη η Ελλάδα. Η οποία όχι μόνον πολέμησε αλλά έκανε πράγματα και θάματα.

Πείτε μου τώρα….
Υπάρχει λόγος να συγκρίνουμε την Ελλάδα με όλους τους άλλους;
Πείτε μου τώρα….
Για ποιο λόγο θα πρέπει να θάψει η Ελλάδα κάτι που τη διαφοροποιεί από όλους τους άλλους;
Πείτε μου τώρα…
Για Ποιο λόγο θα πρέπει να πάψει να γιορτάζει;
Πείτε μου τώρα…
Αν άλλο ευρωπαικό κράτος είχε τις δάφνες της Ελλάδας (αντικειμενικά κι όχι στα πλαίσια των εθνικοπατριωτικών δεκάρικων λόγων) δεν θα γιόρταζε; Δεν θα το πρόβαλε;
 
Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

Από κάποιο μέλος τέθηκε το ερώτημα γιατί οι άλλοι λαοί της Ευρώπης γιορτάζουν τη λήξη του Β´ΠΠ κι όχι την αρχή (όπως οι μιλιταριστές προσθέτω εγώ ) Έλληνες.

Για να δούμε ποιοι λαοί θα μπορούσαν να γιορτάζουν την έναρξη του πολέμου. Έχουμε και λέμε:
1. Πορτογαλία-Ισπανία (ακόμη αποικιακές δυνάμεις) με φασιστικά καθεστώτα που διατηρούν φιλική ουδετερότητα προς τον Άξονα. Δεν πήραν μέρος στον Β’ ΠΠ.
2. Δανία παραδόθηκε αμαχητί σε Γερμανό στρατιώτη ποδηλάτη.
3. Ολλανδία ουδετερότητα φιλική προς τον Άξονα
4. Βέλγιο πολύ νωπά τα τραύματα του Α’ ΠΠ και από τα πρώτα θύματα του πολέμου, Γενναίος στρατός που συνετρίβη εύκολα.
5. Λουξεμβούργο: άλλη ερώτηση.
6. Αυστρία: υπό καθεστώς ένωσης με τη Γερμανία. Οι Αυστριακοί διέπρεψαν στις τάξεις των SS.
7. Ελβετία: Κλασικά ουδέτερη.
8. Τσεχοσλοβακία: Διηρημένη ήδη από το 1938, κράτος δορυφόρος της Γερμανίας.
9. Ουγγαρία: Φιλοναζιστική μέχρι κόκαλο.
10. Ρουμανία: Με τον Άξονα.
11. Βουλγαρία: Με τον Άξονα.
12. Αλβανία: Υπό την κατοχή της Ιταλίας.
13. Τουρκία: Ουδετερότητα
14. Σουηδία: Ουδετερότητα.
15. Νορβηγία: Ηρωική αντίσταση (αλλά σε επίπεδο ανταρτών) όμως το ηρωικό παρελθόν αμαυρώνεται από τον πρωθυπουργό Κουίσλινγκ, χαρακτηριστικό παράδειγμα συνεργάτη των Γερμανών.
16. Φιλανδία: Σε καθεστώς πολέμου με τη Σοβιετική Ένωση.
17. Λιθουανία: Υπό σοβιετική κατοχή λόγω συμφώνου Ρίμπεντροπ – Μολότωφ
18. Λεττονία: Το ίδιο
19. Εσθονία: Το ίδιο
20. Ιρλανδία: Ουδέτερη αλλά φιλοναζιστική στο έπακρο.

Ποιες μένουν;
Η Γιουγκοσλαβία που κατέρρευσε σε 5 μέρες, η Πολωνία που καταλήφθηκε αμέσως από τη Γερμανία και τη Σοβιετική Ένωση, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία (με το πρόβλημα των συνεργατών του Βισύ) και ναι…ναι… μια χώρα ακόμη η Ελλάδα. Η οποία όχι μόνον πολέμησε αλλά έκανε πράγματα και θάματα.

Πείτε μου τώρα….
Υπάρχει λόγος να συγκρίνουμε την Ελλάδα με όλους τους άλλους;
Πείτε μου τώρα….
Για ποιο λόγο θα πρέπει να θάψει η Ελλάδα κάτι που τη διαφοροποιεί από όλους τους άλλους;
Πείτε μου τώρα…
Για Ποιο λόγο θα πρέπει να πάψει να γιορτάζει;
Πείτε μου τώρα…
Αν άλλο ευρωπαικό κράτος είχε τις δάφνες της Ελλάδας (αντικειμενικά κι όχι στα πλαίσια των εθνικοπατριωτικών δεκάρικων λόγων) δεν θα γιόρταζε; Δεν θα το πρόβαλε;

Τα είπες όλα Βλάσση.....:SFGSFGSF::SFGSFGSF::grinning-smiley-043:SFGSFGSF::SFGSFGSF:
 
"Η απροσδόκητη και ισχυρή αντίσταση των Ελλήνων εβράδυνε την επίθεση κατά της Ρωσίας για περισσότερο από δύο μήνες. Αν δεν υπήρχε η καθυστέρηση αυτή, η εξέλιξη του πολέμου θα ήτο διαφορετική, τόσο εις το Ανατολικό μέτωπο όσο και εις τον πόλεμο γενικά, και άλλοι σήμερα θα ήσαν εις την θέσιν του κατηγορουμένου."
. Βίλχελμ Κάιτελ