28 Οκτωβρίου 2009

Ζήτω η 28η Οκτωβρίου και η αντίσταση των προγόνων μας στη σκλαβιά και το φασισμό!


ΥΓ. Πρέπει αλήθεια να ασχολούμαστε με 5-10 ανθέλληνες? Δεν έχουμε να θυμηθούμε ή ακόμα καλύτερα να εξυμνήσουμε ένα ακόμα κατόρθωμα του Έθνους μας?

Μήπως δεν είναι αυτή η επέτειος μια πολύ καλή αφορμή για να αποδείξουμε ότι οι ένδοξες μνήμες των προγόνων μας είναι ζωντανές και σε κάθε ανάγκη μας οδηγούν?

Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι το δίκαιο και τα ιερά και όσια του Εθνους μας και των οικογενειών μας, μας καθυστούν ικανούς για τα πάντα?
 
Re: Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

:flipout::flipout:
Καλημερα Πατριωτες ,ποτε θα ανεβειτε Αρτεμιδα γαι καφε-ποτο ;Εχουμε και original21 cafe (αυτος που το εχει δλδ) ,οποτε εχετε χρονο και κεφι ,και Αστακομακαροναδα καλη εχουμε εαν θετε

Δώσε στίγμα, μπρε, είσαι μακρυά αλλά που ξέρεις;
Στο θέμας : ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ, ΖΗΤΩ Η 28η Οκτωβρίου :ernaehrung004:
 
Μια από τις ιστορίες του πολέμου, που μου έμειναν χαραγμένες πολύ έντονα, είναι η αυτοθυσία των αεροπόρων μας, που πολεμούσαν ακόμα και χωρίς πυρομαχικά τους Ιταλούς εισβολείς...

Μία άλλη είναι οι ένδοξες μανάδες που ακολουθούσαν τους φαντάρους στο μέτωπο κάτω από άθλιες συνθήκες και πολλές από αυτές είτε άφησαν την τελευταία τους πνοή στα βουνά είτε ακρωτηριάστηκαν από κρυοπαγήματα.

Η προέλαση των Ελλήνων στρατιωτών με την ιαχή "ΑΕΡΑΑΑ..."

Οι ήρωες πολεμούν σαν τους Έλληνες!

Η υπεράσπιση του Έθνους ένωσε για άλλη μια φορά τους Έλληνες, όπως άλλοτε. Μαραθώνας, Σαλαμίνα, ... Πίνδος!
Η προσφορά των Ελλήνων στη ανθρωπότητα.
 
Απο το Ασμα Ηρωικό και Πένθιμο γιά τον Χαμένο Ανθυπολοχαγό τής Αλβανίας,τού ´εθνικιστή´Ποιητή Οδυσσέα Ελύτη(o Ποιητής πολέμησε στό Μέτωπο)......................................


Δ.
Τώρα κείτεται απάνω στην τσουρουφλισμένη χλαίνη
Μ' ένα σταματημένο αγέρα στα ήσυχα μαλλιά
Μ' ένα κλαδάκι λησμονιάς στ' αριστερό του αυτί
Μοιάζει μπαξές που του 'φυγαν άξαφνα τα πουλιά
Μοιάζει τραγούδι που το φίμωσαν μέσα στη σκοτεινιά
Μοιάζει ρολόι αγγέλου που εσταμάτησε
Μόλις είπανε "γεια παιδιά " τα ματοτσίνορα
Κι ή απορία μαρμάρωσε . . .

Κείτεται απάνω στην τσουρουφλισμένη χλαίνη.
Αιώνες μαύροι γύρω του ,
Αλυχτούν με σκελετούς σκυλιών τη φοβερή σιωπή
Κι οι ώρες που ξανάγιναν πέτρινες περιστέρες,
Ακούν με προσοχή.
'Όμως το γέλιο κάηκε, όμως η γη κουφάθηκε,
Όμως κανείς δεν άκουσε την πιο στερνή κραυγή
Όλος ο κόσμος άδειασε με τη στερνή κραυγή.
Κάτω απ' τα πέντε κέδρα
Χωρίς άλλα κεριά
Κείτεται στην τσουρουφλισμένη χλαίνη.
Άδειο το κράνος, λασπωμένο το αίμα,
Στο πλάι το μισοτελειωμένο μπράτσο
Κι ανάμεσ' απ' τα φρύδια -
Μικρό πικρό πηγάδι, δαχτυλιά τής μοίρας
Μικρό πικρό πηγάδι κοκκινόμαυρο
Πηγάδι όπου κρυώνει ή θύμηση!

'Ω μην κοιτάτε ω μην κοιτάτε από που του-
Από που του 'φυγε ή ζωή. Μην πείτε πως
Μην πείτε πως ανέβηκε ψηλά ο καπνός του ονείρου
Έτσι λοιπόν η μια στιγμή Έτσι λοιπόν η μια
Έτσι λοιπόν η μια στιγμή παράτησε την άλλη,
Κι ο ήλιος ο παντοτινός έτσι μεμιάς τον κόσμο!

................................................................

ΣΤ.
Ήταν ωραίο παιδί. την πρώτη μέρα που γεννήθηκε
Σκύψανε τα βουνά της Θράκης να φανεί
Στους ώμους τής στεριάς το στάρι που αναγάλλιαζε
Σκύψανε τα βουνά της Θράκης και το φτύσανε
Μια στο κεφάλι, μια στον κόρφο, μια μέσα στο κλάμα του
Βγήκαν Ρωμιοί με μπράτσα φοβερά
Και το σηκώσαν στου βοριά τα σπάργανα.
'Ύστερα οι μέρες τρέξανε, παράβγαν στο λιθάρι
Καβάλα σε φοραδοπούλες χοροπήδηξαν
Ύστερα κύλησαν Στρυμόνες πρωινοί
Ώσπου κουδούνισαν παντού οι τσιγγάνες ανεμώνες
Κι ήρθαν από της γης τα πέρατα
Οι πελαγίτες οι βοσκοί να πάν των φλόκων τα κοπάδια
Εκεί που βαθιανάσαινε μια θαλασσοσπηλιά
Εκεί που μια μεγάλη πέτρα εστέναζε!

Ήταν γερό παιδί
Τις νύχτες αγκαλιά με τα νεραντζοκόριτσα
Λέρωνε τις μεγάλες φορεσιές των άστρων,
Ήτανε τόσος ο Έρωτας στα σπλάχνα του
Που έπινε μέσα στο κρασί τη γέψη όλης της γης
Πιάνοντας ύστερα χορό μ' όλες τις νύφες λεύκες
Ώσπου ν' ακούσει και να χύσ' η αυγή το φως μέσ' στα μαλλιά του
Η αυγή που μ' ανοιχτά μπράτσα τον έβρισκε
Στη σέλα δυο μικρών κλαδιών να γρατζουνάει τον ήλιο,
Να βάφει τα λουλούδια,
'Η πάλι με στοργή να σιγονανουρίζει
Τις μικρές κουκουβάγιες που ξαγρύπνησαν . . .
Α τι θυμάρι δυνατό η ανασαιμιά του
Τι χάρτης περηφάνειας το γυμνό του στήθος
Όπου ξεσπούσαν λευτεριά και θάλασσα . . .

Ήταν γενναίο παιδί
Με τα θαμπόχρυσα κουμπιά και το πιστόλι του
Με τον αέρα του άντρα στην περπατηξιά
Και με το κράνος του, γυαλιστερό σημάδι
(Φτάσανε τόσο εύκολα μέσ' στο μυαλό
Που δεν εγνώρισε κακό ποτέ του)
Με τους στρατιώτες του ζερβά-δεξιά
Και την εκδίκηση της αδικίας μπροστά του
- Φωτιά στην άνομη φωτιά! -
Με το αίμα πάνω από τα φρύδια
Τα βουνά της Αλβανίας βροντήξανε
Ύστερα λυώσαν χιόνι να ξεπλύνουν
Το κορμί του, σιωπηλό ναυάγιο της αυγής
Και το στόμα του, μικρό πουλί ακελάηδιστο
Και τα χέρια του, ανοιχτές πλατείες της ερημίας
Βρόντηξαν τα βουνά της Αλβανίας
Δεν έκλαψαν
Γιατί να κλάψουν;
Ήταν γενναίο παιδί!

IΑ´
Κείνοι που επράξαν το κακό - γιατί τους είχε πάρει
Τα μάτια η θλίψη πήγαιναν τρικλίζοντας
Γιατί τους είχε πάρει
τη θλίψη ο τρόμος χάνονταν μέσα στο μαύρο σύγνεφο
Πίσω! και πια χωρίς φτερά στο μέτωπο
Πίσω! Και πια χωρίς καρφιά στα πόδια
Εκεί που γδύν' η θάλασσα τ' αμπέλια και τα ηφαίστεια
Στους κάμπους της πατρίδας πάλι και με το φεγγάρι αλέτρι
Πίσω! Στα μέρη όπου λαγωνικά τα δάχτυλα
Μυρίζονται τη σάρκα κι όπου η τρικυμία βαστά
Όσο ένα γιασεμί λευκό στο θέρος της γυναίκας!

Κείνοι που επράξαν το κακό - τους πήρε μαύρο σύγνεφο
Ζωή δεν είχαν πίσω τους μ' έλατα και με κρύα νερά
Μ' αρνί, κρασί και τουφεκιά, βέργα και κληματόσταυρο
Παππού δεν είχαν από δρυ κι απ' οργισμένον άνεμο
Στο καραούλι δεκαοχτώ μερόνυχτα
Με πικραμένα μάτια
Τους πήρε μαύρο σύγνεφο - δεν είχαν πίσω τους αυτοί
Θειό μπουρλοτιέρη, πατέρα γεμιτζή
Μάνα που να 'χει σφάξει με τα χέρια της
Ή μάνα μάνας που με το βυζί γυμνό
Χορεύοντας να ' χει δοθεί στη λευτεριά του Χάρου!

Κείνοι που επράξαν το κακό - τους πήρε μαύρο σύγνεφο
Μα κείνος που τ' αντίκρισε στους δρόμους τ' ουρανού
Ανεβαίνει τώρα μοναχός και ολόλαμπρος!

.................................

ΙΔ´
Τώρα χτυπάει πιο γρήγορα τ' όνειρο μέσ' στο αίμα
Του κόσμου η πιο σωστή στιγμή σημαίνει :
Ελευθερία,
Έλληνες μέσ' στα σκοτεινά δείχνουν το δρόμο :
Ε Λ Ε Y Θ Ε Ρ Ι Α
Για σένα θα δακρύσει από χαρά ο ήλιος

Στεριές ιριδοχτυπημένες πέφτουν στα νερά
Καράβια μ' ανοιχτά πανιά πλέουν μέσ' στους λειμώνες
Τα πιο αθώα κορίτσια
Τρέχουν γυμνά στα μάτια των αντρών
Κι η σεμνότη φωνάζει πίσω από το φράχτη
Παιδιά! δεν είναι άλλη γη ωραιότερη.

Του κόσμου η πιο σωστή στιγμή σημαίνει !

Με βήμα πρωινό στη χλόη που μεγαλώνει
Ολοένα εκείνος ανεβαίνει
Τώρα, λάμπουνε γύρω του οι πόθοι που ήταν μια φορά
Χαμένοι μέσ' στης αμαρτίας τη μοναξιά
Γειτόνοι της καρδιάς του οι πόθοι φλέγονται
Πουλιά τον χαιρετούν, του φαίνονται αδερφάκια του
Άνθρωποι τον φωνάζουν, του φαίνονται συντρόφοι του
"Πουλιά καλά πουλιά μου, εδώ τελειώνει ο θάνατος!"
"Σύντροφοι σύντροφοι καλοί μου, εδώ ή ζωή αρχίζει"
Αγιάζι ουράνιας ομορφιάς γυαλίζει στα μαλλιά του

Μακριά χτυπούν καμπάνες από κρύσταλλο
Αύριο, αύριο, αύριο : το Πάσχα τού Θεού!



:worshippy::worshippy:
 
Last edited:
Τι ωραίο, πόσο αληθινό!


:offtopic: Σπύρο υπάρχει κάποιο link με ποιήματα ή άλλα κείμενα συγγραφέων ή ποιητών μας?
 
Χωρίς πολλά λόγια.....:worshippy::worshippy::worshippy:

attachment.php
 

Attachments

  • greekflag.jpg
    greekflag.jpg
    51.5 KB · Views: 107
Mανόλης Αναγνωστάκης, "Ποιήματα που μας διάβασε ένα βράδυ ο λοχίας Οtto V...", Ποιήματα, 1941-1971, Αθήνα, εκδ. Στιγμή 31989, σσ. 33-34.

II



Σε τούτη τη φωτογραφία ήμουνα νέος κοντά 22

χρονώ. εδώ είναι η γυναίκα π' αγαπούσα: η

γυναίκα μου

Τη λέγανε Μάρθα. έσφιγγε το γιο μου με λαχτάρα

στην αγκαλιά της

Δε μου 'πε: "χαίρομαι που πας να πολεμήσεις".

'Εκλαιγε σαν ένα μικρό κοριτσάκι.

Κι εδώ κάποιο σπίτι παλιό μ' έναν κήπο στη μέση

και μ' άνθη...

...Θυμάσαι όταν ήμασταν παιδιά είχαμε ένα ξύλι-

νο άλογο και μια γυαλιστερή τρομπέτα

Τα βράδια ξαγρυπνούσαμε στα βιβλία με τις αρ-

χαίες ηρωικές ιστορίες

Τον αθώο μας ύπνο τυράννησαν οι αντίλαλοι των

φημισμένων πολεμιστών

'Υστερα τα ξεχάσαμε όλα αυτά σε μια γωνιά γε-

λώντας για τα παιδιάστικα καμώματα.

'Ισως αύριο μια τόση τρυπίτσα μου χαράξει το μέ-

τωπο

Ω μια τρυπίτσα που χωρά όλο τον πόνο των αν-

θρώπων

Ποιος είμαι; Πού βρίσκομαι; Σκίστε τα ρούχα

μου εδώ μπροστά στο στήθος

'Ισως θα βρείτε ακόμα τ' όνομά μου σκαλισμένο.

Ποιος το θυμάται;

Ψάξτε τα ρούχα μου ακόμα... Εδώ ήμουνα νέος

22 μόλις χρονώ

Κι εδώ μια γυναίκα που σφίγγει με λαχτάρα ένα

παιδί στην αγκαλιά της.



('Εκλαιγε αλήθεια όταν έφευγα σαν ένα μικρό κο-

ριτσάκι).
 
(Γεώργιος Ἀ. Βλάχος, «Ἡ Καθημερινή», 8 Μαρτίου 1941)

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Α.Ε. ΤΟΝ κ. Α. ΧΙΤΛΕΡ, ΑΡΧΙΚΑΓΚΕΛΛΑΡΙΟΝ TOΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Ἐξοχώτατε,

Ἡ Ἑλλάς, τὸ γνωρίζετε, ἠθέλησε νὰ μείνη ἔξω τοῦ παρόντος πολέμου. Ὅταν ἐξερράγη, ἤρχιζε μόλις ν᾿ ἀναρρωννύη ἀπὸ πλῆθος βαθυτάτων πληγῶν, τὰς ὁποίας εἶχον καταλίπει εἰς τὸ σῶμα της πόλεμοι ἐξωτερικοὶ καὶ ἐσωτερικαὶ διαιρέσεις, καὶ οὐδὲ δυνάμεις εἶχε, οὐδὲ διὰθεσιν, οὐδὲ λόγον ν᾿ ἀναμιχθῆ εἰς πόλεμον, τοῦ ὁποίου, ἂν τὸ τέλος πέπρωται πάντως νὰ ἔχη δι᾿ ὅλον τὸν κόσμον συνεπείας σημαντικάς, ἡ ἀρχή του δὲν παρουσίαζε δι᾿ αὐτὴν ἀμέσους κινδύνους. Ἂς μὴ ληφθοῦν ὑπ᾿ ὄψει αἱ δηλώσεις της αἱ σχετικαί. Ἂς μὴ ληφθοῦν ὑπ᾿ ὄψει τὰ ἔγγραφα τὰ ὁποῖα εἰς ἐπίσημον Βίβλον ἐδημοσίευσε. Ἂς μὴ ληφθῆ ὑπ᾿ ὄψει τὸ πλῆθος τῶν λόγων, τῶν κειμένων, τῶν ἀποδείξεων διὰ τῶν ὁποίων πιστοποιεῖται ἡ ἐπίμονος αὕτη ἀπόφασίς της, νὰ μείνη ἐκτὸς τοῦ πολέμου. Καὶ ἂς ληφθῆ τοῦτο μόνον: Τὸ ὅτι ἡ Ἑλλὰς ὅταν οἱ Ἰταλοὶ ἔπνιξαν εἰς τὸν λιμένα τῆς Τήνου τὴν «Ἕλλην» καὶ εὗρε τὰ θραύσματα τῶν τορπιλλῶν καὶ ἐβεβαιώθη ὅτι ἦσαν ἰταλικά, τὰ ἔκρυψε. Διατί;... Διότι, ἂν τὰ ἀπεκάλυπτε θὰ ἦτο ὑποχρεωμένη ἢ νὰ κηρύξη τὸν πόλεμον ἢ νὰ δεχθῆ τὴν κήρυξιν τοΰ πολέμου.

Δὲν ἤθελε λοιπὸν τὸν πόλεμον μὲ τοὺς Ἰταλοὺς ἡ Ἑλλάς. Οὔτε μόνη, οὔτε μὲ Συμμάχους, οὔτε μὲ βαλκανικούς, οὔτε μὲ Ἄγγλους. Ἤθελε εἰς τὴν μικρὰν αὐτὴν γωνίαν τῆς γῆς νὰ ζήση κατὰ δύναμιν ἥσυχος, ἐπειδὴ ἦτο κατάκοπος, ἐπειδὴ εἶχε πολεμήσει πολὺ καὶ ἐπειδὴ ἡ γεωγραφική της θέσις εἶναι τοιαύτη ὥστε νὰ μὴ θέλη νὰ ἔχη ἐχθροὺς οὔτε τοὺς Γερμανοὺς εἰς τὴν ξηράν, οὔτε τοὺς Ἄγγλους εἰς τὴν θάλασσαν. Μέχρι τῆς στιγμῆς ἐκείνης, τῆς στιγμῆς κατὰ τὴν ὁποίαν ἐπνίγη ἡ «Ἕλλη», ἡ Ἑλλὰς εἶχε, ἑκτὸς τῶν εἰρηνικῶν της διαθέσεων, πρόσθετον ἀσφάλειαν, δύο ὑπογραφάς, τὴν Ἰταλικήν, ἡ ὁποία τὴν εἶχε κατὰ πάσης ἐκ μέρους της ἐπιθέσεως ἀσφαλίσει, καὶ τὴν Ἀγγλικήν, ἡ ὁποία ἦλθεν ὡς αὐθόρμητος τῆς ἀκεραιότητός της ἐγγύησις.

Ἐν τούτοις, ὅταν ὀλίγον μετὰ τὴν «Ἕλλην» παρουσιάσθησαν ἁπταὶ ἀποδείξεις τῆς μελλούσης ἰταλικῆς ἐπιθέσεως, ἡ Ἑλλάς, πεισθεῖσα ὅτι ἡ μία ὑπογραφὴ δὲν εἶχεν ἀξίαν, δὲν ἐστράφη ὡς ὤφειλε πρὸς τὴν ἄλλην, ἀλλ᾿ ἐστράφη -τὸ ἐνθυμεῖσθε, Ἐξοχώτατε;- πρὸς Ὑμᾶς. Καὶ ἐζήτησε τὴν προστασίαν τὴν ἰδικήν σας. Καὶ τί ἀπηντήθη τότε εἰς τὴν Ἑλλάδα;... Τί ἀπηντήθη δὲν γνωρίζω καλῶς. Γνωρίζω ὅμως ἐκ στόματος τοῦ ἀποθανόντος πρωθυπουργοῦ μας, ὅτι ἡ Γερμανία ἀπήντησεν εἰς τὸ διάβημά μας συνιστῶσα νὰ μὴ δώσωμεν ἀφορμὴν -νὰ μὴ ἐπιστρατευθῶμεν δηλαδὴ- καὶ νὰ εἴμεθα ἥσυχοι. Δὲν ἐδώσαμεν λοιπὸν ἀφορμήν, δὲν ἐπεστρατεύθημεν, ἐμέναμεν ἥσυχοι ἢ μᾶλλον ἐκοιμώμεθα ἥσυχοι -διότι τὴν προηγουμένην μᾶς εἶχον κάμει καὶ γεῦμα οἱ Ἰταλοὶ- ὁπόταν μᾶς παρουσιάσθη μὲ τὸ τελεσίγραφον ὁ πρέσβυς τῆς Ἰταλίας.

Τότε λοιπὸν ποῦ καὶ πρὸς ποῖον ἠθέλατε νὰ στραφῆ ἡ Ἑλλάς;... Πρὸς τοὺς Ἰταλούς, τῶν ὁποίων εἶχε εἰς τὴν τσέπην της, μαζὶ μὲ τὰ θραύσματα τῶν τορπιλλῶν, καὶ τὴν ἄνευ ἀξίας ὑπογραφήν; Ἂλλ᾿ αὐτοὶ τῆς εἶχον κηρύξει τὸν πόλεμον. Πρὸς Ὑμᾶς; Ἂλλ᾿ Ὑμεῖς ἀτυχῶς εὐρίσκεσθε ἐκεῖνο ἀκριβῶς τὸ πρωί, εἰς τὰς 28 Ὀκτωβρίου, εἰς Φλωρεντίαν. Νὰ μείνη μόνη; Ἀλλ᾿ οὔτε ἀεροπορίαν εἶχε, οὔτε ὑλικόν, οὔτε χρήματα, οὔτε στόλον. Ἐστράφη λοιπὸν πρὸς τὴν τελευταίαν ἀπομείνασαν ὑπογραφήν: Πρὸς τοὺς Ἄγγλους. Καὶ αὐτοί, τῶν ὁποίων ἐκαίετο ἡ Πατρίς, οἱ ὁποῖοι ἠγρύπνουν εἰς τὰς ἀκτὰς τῆς Μάγχης ἀνήσυχοι, οἱ ὁποῖοι τότε -ὅπως τὸ εἶχον δηλώσει- δὲν εἶχον ἐπαρκῆ τὰ μέσα διὰ τὴν ἰδίαν των προστασίαν, ἦλθαν. Ἦλθαν ἀμέσως. Ἄνευ ἀξιώσεων, ἄνευ διαπραγματεύσεων, ἄνευ χαρτιῶν. Καὶ μετ᾿ ὀλίγας ἡμέρας, εἰς τὸ Μέτωπον τὸ ὁποῖον εἶχεν ἀνοίξει εἰς τὰ βουνὰ τῆς Ἠπείρου ὁ βάναυσος ἰταλικὸς αἰφνιδιασμός, ἔπιπταν Ἕλληνες στρατιῶται καὶ ὁ πρῶτος Ἄγγλος ἀεροπόρος.

Τί συνέβη ἀπὸ τὰς ὥρας ἐκεῖνας, τὸ γνωρίζετε καὶ Σεῖς καὶ ὁ κόσμος ὁλόκληρος. Νικῶνται οἱ Ἰταλοί. Καὶ νικῶνται ἐκεῖ, στρατιωτικῶς, σῶμα πρὸς σῶμα, ἀπὸ ἡμᾶς, τοὺς μικρούς, τοὺς ἀδυνάτους. Ὄχι ἀπὸ τοὺς Ἄγγλους. Διότι Ἄγγλος στρατιώτης δὲν ἐπάτησεν εἰς τὴν Ἀλβανίαν. Νικῶνται. Διατί; Διότι δὲν ἔχουν ἰδανικά, διότι δὲν ἔχουν ψυχήν. Διότι...

- Ἀλλ᾿ αὐτὸ εἶναι ἔξω τοῦ θέματος. Ἀπέναντι τῆς μάχης αὐτῆς βέβαιον εἶναι, διότι μᾶς ἐδηλώθη, ὅτι ἐμείνατε θεατής: «Ἡ ὑπόθεσις αὐτή, μᾶς εἴπατε, δὲν μ᾿ ἐνδιαφέρει. Εἶναι ἱστορία ἰταλική. Δὲν θὰ ἐπέμβω παρὰ μόνον ὅταν Ἀγγλικὸς στρατὸς ἀποβιβασθῆ εἰς τὴν Θεσσαλονίκην, εἰς μεγάλας ποσότητας». Θὰ ἠμπορούσαμεν, ἔκτοτε, Ἐξοχώτατε, νὰ Σᾶς ἐρωτήσωμεν: «Καὶ ἡ Φλωρεντία;... Καὶ τὸ ὅτι τὴν ἡμέραν ἀκριβῶς κατὰ τὴν ὁποίαν μᾶς ἐπετίθεντο οἱ Ἰταλοί, συνηντᾶσθε μαζί τους εἰς τὰς ὄχθας τοῦ Ἄρνου καὶ τοὺς παρεδίδατε τὴν Ἑλλάδα;»... Ἀλλὰ δὲν ἠθελήσαμεν. Μαζὶ μὲ τὰ θραύσματα τῶν ἰταλικῶν τορπιλλῶν ἐκρύψαμεν εἰς τὴν τσέπην μας καὶ τὴν Φλωρεντίαν καί, ὅταν κάποιοι ἀδιάκριτοι μᾶς τὴν ἐνεθύμιζαν, ἀπηντῶμεν: «Διεφώνησαν. Τοὺς ἐγέλασαν οἱ Ἰταλοί». Διατί;

Διότι ἔτσι ἠθέλαμεν νὰ πιστεύωμεν. Διότι μᾶς συνέφερεν ἔτσι. Ἔπειτα, καθὼς ἐπροχωροῦμεν ἡμεῖς εἰς τὴν Ἀλβανίαν, ἐπροχώρουν καὶ αἱ σχέσεις τῆς Γερμανίας καὶ τῆς Ἑλλάδος. Ὁ Ἀγκυλωτὸς Σταυρὸς ἐκυμάτιζε εἰς τὸ Μέγαρον τῆς ἐν Ἀθήναις πρεσβείας σας τὴν πρώτην τοῦ Ἔτους, κατήρχετο μεσίστιος ὅταν ἀπέθνησκεν ὁ ἀείμνηστος Μεταξᾶς, ὁ πρέσβυς σας ἤρχετο νὰ συγχαρῆ τὸν νέον Πρωθυπουργόν, αἱ μεταξὺ Ὑμῶν καὶ ἡμῶν ἐμπορικαὶ συναλλαγαὶ εἶχον ἐπαναρχίσει καὶ διεμαρτυρήθητε κάποτε ἐντόνως διότι μία ἐφημερὶς τῆς Ἀμερικῆς ἔγραψεν ὅτι γερμανικὰ τάνκς παρουσιάσθησαν εἰς τὴν Ἀλβανίαν. Ὅλα λοιπὸν καλά. Ἡμεῖς εἰς τὴν Ἀλβανίαν, Σεῖς θεαταί, καὶ οἱ Ἄγγλοι σύμμαχοί μας μὲ τὰ ἀεροπλάνα των, μὲ τὸν Στόλον των... - ΜΟΝΟΝ. Γνωρίζετε πόσον προσεπαθήσαμεν νὰ εἶναι τὸ «ΜΟΝΟΝ» τοῦτο πραγματικόν;... Ἀρκεῖ νὰ ἀναφερθῆ ὅτι, ὅταν ἓν Ἀγγλικὸν ἀεροπλάνον ἔπεσεν εἰς τὴν Θεσσαλονίκην, παρεκαλέσαμεν τοὺς Ἄγγλους νὰ μὴ τὸ σηκώσουν αὐτοί. Διὰ νὰ μὴ παρουσιασθοῦν ἐκεῖ ἔστω καὶ δέκα Ἄγγλοι στρατιῶται. Διὰ νὰ μὴ παρεξηγηθῶμεν, διὰ νὰ μὴ δώσωμεν ἀφορμήν. Γελᾶτε;... Ἔχετε δίκαιον.

Ἀλλὰ κατὰ τὸ διάστημα τοῦτο, ἐνῷ ἐδῶ εἴχομεν ὅπως ἔχομεν σχέσεις, ἐνῷ ἡ ἐκ τῆς στάσεως τῆς Γερμανίας δημιουργηθεῖσα κάποια γαλήνη ἔμενεν ἀδιατάρακτος, Σεῖς ἠρχίσατε νὰ συγκεντρώνετε στρατεύματα εἰς τὴν Ρουμανίαν. Τὰ πρῶτα ἦσαν πρὸς ἐκπαίδευσιν τῶν Ρουμάνων. Τὰ δεύτερα πρὸς προστασίαν τῶν πετρελαίων. Τὰ τρίτα διὰ νὰ κρατήσουν τὰ σύνορα. Τὰ τέταρτα... - ἀλλὰ τὰ τέταρτα πλέον ἦσαν τριακόσιαι χιλιάδες. Τότε ὁ ὑπογεγραμμένος μετέβη δημοσιογραφῶν εἰς τὴν Βουλγαρίαν, ἐπέρασε τὸν δρόμον τὸν ὁποῖον τώρα περνοῦν οἱ στρατοί σας καὶ ἐπανελθὼν εἶπεν εἰς τὸν μακαρίτην Πρωθυπουργόν:

- Ὁ μέχρι Σόφιας δρόμος ἔχει τώρα, προσφάτως, διαπλατυνθῆ. Αἱ ξύλιναι γέφυραι ἔχουν τώρα, προσφάτως, ὑποστηριχθῆ μὲ πασσάλους. Τὰ ὑπολείμματα τῆς ξυλείας εὑρίσκονται ἀκόμη ἐκεῖ. Εἶναι προφανὲς ὅτι οἱ Βούλγαροι ἔχουν ἑτοιμάσει τώρα, ὅπως ὅπως, τὸν δρόμον διὰ νὰ περάση στρατός...

Καὶ μετὰ τοῦτο;... Μετὰ τοῦτο, τί ἔπρεπε νὰ κάμη ἡ Ἑλλάς; Νὰ ζητήση βοήθειαν; Νὰ μὴ ζητήση; Νὰ πιστεύση; Νὰ μὴ πιστεύση; Νὰ βλέπη τοὺς Γερμανοὺς εἰς τὰ σύνορα τὰ βουλγαρικά, νὰ τοὺς μετρᾶ περνῶντας τὸν Δούναβιν, νὰ τοὺς παρακολουθῆ εἰσερχομένους εἰς τὴν Σόφιαν, νὰ τοὺς βλέπη συμμαχοῦντας μὲ τοὺς Βουλγάρους, ν᾿ ἀκούη τοὺς Βουλγάρους ὁμιλοῦντας περὶ τῶν ἐθνικῶν των διεκδικήσεων, καὶ νὰ στέκη ἀμέριμνος ἐν τῇ πεποιθήσει ὅτι οἱ Γερμανοὶ εὑρίσκονται εἰς τὴν Κοῦλαν διὰ νὰ προφυλάξουν τὰ πετρέλαια τὰ ρουμανικά;...

Ἀλλ᾿ ἔστω, ἂς τ᾿ ἀφήσωμεν ὅλα αὐτά, τὰ γενόμενα, τὰς δηλώσεις, τὴν ἱστορίαν καὶ ἂς ἔλθωμεν εἰς τὰ πράγματα. Φαίνεται -λέγουν τοῦ κόσμου τὰ ραδιόφωνα- ὅτι οἱ Γερμανοὶ θέλουν νὰ εἰσβάλουν εἰς τὴν Ἑλλάδα. Σᾶς ἐρωτῶμεν: ΔΙΑΤΙ; Ἂν ἡ κατὰ τῆς Ἑλλάδος ἐπιχείρησις, ὡς συμφέρουσα εἰς τὸν Ἄξονα, ἦτο ἀπ᾿ ἀρχῆς ἀναγκαία, τότε δὲν θὰ παρουσιάζετο πρὸ τεσσάρων μηνῶν μόνος ὁ κ. Γκράτσι εἰς τὰς τρεῖς τὸ πρωί. Θὰ παρουσιάζοντο ἡ Ἰταλία καὶ ἡ Γερμανία μαζί, ἄλλως, μὲ ἄλλο τελεσὶγράφον, ἄλλου περιεχομένου, ἄλλης προθεσμίας, ἄλλης μορφῆς.

Δὲν ὑπῆρξε, λοιπόν, ἀπ᾿ ἀρχῆς ἡ κατὰ τῆς Ἑλλάδος ἐπιχείρησις εἰς τὸν Ἄξονα ἀναγκαία. Εἶναι λοιπὸν τώρα;... Ἀλλὰ διατί;... Μήπως διὰ νὰ μὴ δημιουργηθῆ Μέτωπον κατὰ τῆς Γερμανίας εἰς τὰ Βαλκάνια; Ἀλλ᾿ αὐτὰ εἶναι μυθιστορήματα. Οὔτε ἡ μαχομένη Ἑλλάς, οὔτε ἡ Ἀγγλία -τὸ λέγει σαφῶς τὸ ἐπίσημον ἀνακοινωθὲν τῆς προχθεσινῆς 6ης Μαρτίου, ἀλλὰ τὸ λέγει σαφέστερον ἀκόμη ἡ λογικὴ- οὔτε ἡ Σερβία, οὔτε ἡ Τουρκία, ἔχουν λόγον νὰ προκαλέσουν τὴν ἐξάπλωσιν τοῦ πολέμου. Αὐτὸς ποὺ εἶναι καὶ ὅπου εἶναι, τοὺς φθάνει. Ἀλλὰ τότε;... Μὴ διὰ νὰ σωθοῦν εἰς τὴν Ἄλβανίαν οἱ Ἰταλοί;... Ἀλλὰ περὶ ποίου εἴδους σωτηρίας θὰ πρόκειται; Οἱ Ἰταλοὶ δὲν θὰ εἶναι ἡττημένοι ὁριστικῶς, τελεσιδίκως, παγκοσμίως καὶ αἰωνίως μόλις καὶ εἷς μόνον Γερμανὸς στρατιώτης πατήση εἰς τὴν Ἑλλάδα; Δὲν θὰ φωνάζη ὅλος ὁ κόσμος ὅτι σαράντα πέντε ἑκατομμύρια αὐτοί, ἀφοῦ ἐπετέθησαν ἐναντίον ἡμῶν ποὺ εἴμεθα μόλις ὀκτώ, ἐζήτησαν τώρα τὴν βοήθειαν ἄλλων ὀγδοῆντα πέντε ἑκατομμυρίων, διὰ νὰ σωθοῦν;... Καὶ εἰς τὸ τέλος, ἂν θέλουν νὰ σωθοῦν, διατὶ νὰ ἔλθουν ἄλλοι κατὰ τρόπον ἀπολύτως ἐξευτελιστικὸν δι᾿ αὐτοὺς νὰ τοὺς σώσουν, ἀφοῦ τοὺς σώζομεν εὐχαρίστως ἡμεῖς χωρὶς ἐξευτελισμούς; Ἂς φύγουν μόνοι ἀπὸ τὴν Ἀλβανίαν οἱ Ἰταλοί. Ἂς εἰποῦν παντοῦ ὅτι μᾶς ἐνίκησαν, ὅτι ἐκουράσθησαν νὰ μᾶς κυνηγοῦν, ὅτι ἐχόρτασαν ἀπὸ δόξαν καὶ ἂς φύγουν. Ἡμεῖς τοὺς βοηθοῦμεν.

Ἀλλὰ θὰ μᾶς ἐρωτήσετε ἴσως, Ἐξοχώτατε: «Καλὰ ὅλα αὐτά. Καὶ οἱ Ἄγγλοι;...» Ἀλλὰ τοὺς Ἄγγλους, Ἐξοχώτατε, δὲν τοὺς ἐφέραμεν ἡμεῖς, τοὺς ἔφεραν εἰς τὴν Ἑλλάδα οἱ Ἰταλοί. Τώρα λοιπὸν εἰς αὐτοὺς τοὺς ὁποίους ἔφεραν οἱ Ἰταλοί, νὰ τοὺς εἰποῦμεν νὰ φύγουν;... Καί, ἔστω, νὰ τοὺς εἰποῦμεν νὰ φύγουν. Ἀλλὰ εἰς ποιούς; Εἰς τοὺς ζωντανούς. Πῶς ὅμως νὰ διώξωμεν τοὺς νεκρούς, αὐτοὺς ποὺ ἔπεσαν εἰς τὰ βουνά μας, αὐτοὺς ποὺ προσεγειώθησαν εἰς τὴν Ἀττικὴν πληγωμένοι καὶ ἀφῆκαν ἐδῶ τὴν τὲλευταίαν πνοήν, αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι, ἐνῷ ἐκαίετο ἡ πατρὶς των, ἦλθαν καὶ ἠγωνίσθησαν ἐδῶ, καὶ ἔπεσαν ἐδῶ καὶ εὑρῆκαν ἐδῶ ἕνα τάφον;... Ἀκοῦτε, Ἐξοχώτατε, ὑπάρχουν ἀτιμίαι αἱ ὁποῖαι εἰς τὴν Ἑλλάδα δὲν γίνονται. Καὶ αὐτὰ εἶναι καθαραὶ ἀτιμίαι. Οὔτε τοὺς νεκρούς, οὔτε τοὺς ζωντανοὺς ἠμποροῦμεν νὰ διώξωμεν. Δὲν θὰ διώξωμεν κανένα, καὶ θὰ σταθῶμεν μαζὶ των, ἐδῶ, μέχρις ὅτου κάποια λάμψη ἀκτὶς ἡλίου καὶ περάση ἡ καταιγίς.

Καὶ Σεῖς; Σεῖς -λέγουν πάντοτε- θὰ ἐπιχειρήσετε νὰ εἰσβάλετε εἰς τὴν Ἑλλάδα. Καὶ ἡμεῖς, λαὸς ἀφελὴς ἀκόμη, δὲν τὸ πιστεύομεν. Δὲν πιστεύομεν ὅτι στρατὸς μὲ ἱστορίαν καὶ μὲ παράδοσιν -αὐτὸ καὶ οἱ ἐχθροί του δὲν τὸ ἀρνοῦνται- θὰ θελήση νὰ κηλιδωθῆ διὰ μιᾶς πράξεως παναθλίας. Δὲν πιστεύομεν ὅτι ἕνα Κράτος πάνοπλον, ὀγδοήκοντα πέντε ἑκατομμυρίων ἀνθρώπων, μαχόμενον διὰ νὰ δημιουργήση εἰς τὸν Κόσμον «νέαν τάξιν πραγμάτων» -τάξιν, φανταζόμεθα, ἀρετῆς- θὰ ζητήση νὰ πλευροκοπήση ἕνα Ἔθνος μικρόν, ποῦ ἀγωνίζεται ὑπὲρ τῆς ἐλευθερίας του, μαχόμενον πρὸς μίαν Αὐτοκρατορίαν σαράντα πέντε ἑκατομμυρίων.

Διότι τί θὰ κάμη ὁ Στρατὸς αὐτός, Ἐξοχώτατε, ἂν ἀντὶ πεζικοῦ, πυροβολικοῦ καὶ μεραρχιῶν, στείλη ἡ Ἑλλὰς φύλακας εἰς τὰ σύνορά της εἴκοσι χιλιάδας τραυματιῶν, χωρὶς πόδια, χωρὶς χέρια, μὲ τὰ αἵματα καὶ τοὺς ἐπιδέσμους, διὰ νὰ τὸν ὑποδεχθοῦν;... Αὐτοὺς τοὺς στρατιώτας φύλακας θὰ ὑπάρξη στρατὸς διὰ νὰ τοὺς κτυπήση;

Ἀλλ᾿ ὄχι, δὲν πρόκειται νὰ γίνη αὐτό. Ὁ ὀλίγος ἢ πολὺς στρατὸς τῶν Ἑλλήνων ποὺ εἶναι ἐλεύθερος, ὅπως ἐστάθη εἰς τὴν Ἤπειρον, θὰ σταθῆ, ἂν κληθῆ, εἰς τὴν Θράκην. Καὶ τί νὰ κάμη;... Θὰ πολεμήση. Καὶ ἐκεῖ. Καὶ θὰ ἀγωνισθῆ. Καὶ ἐκεῖ. Καὶ θ᾿ ἀποθάνη. Καὶ ἐκεῖ. Καὶ θ᾿ ἀναμείνη τὴν ἐκ Βερολίνου ἐπιστροφὴν τοῦ δρομέως, ὁ ὁποῖος ἦλθε πρὸ πέντε ἐτῶν καὶ ἔλαβε ἀπὸ τὴν Ὀλυμπίαν τὸ φῶς, διὰ νὰ μεταβάλη εἰς δαυλὸν τὴν λαμπάδα καὶ φέρη τὴν πυρκαϊὰν εἰς τὸν μικρόν, τὴν ἔκτασιν, αλλὰ μέγιστον αὐτὸν τόπον, ὁ ὁποῖος, ἀφοῦ ἔμαθε τὸν κόσμον ὅλον νὰ ζῆ, πρέπει τώρα νὰ τὸν μάθη καὶ ν᾿ ἀποθνήσκη.

Μετ᾿ ἐξόχου τιμῆς
Γ. Α. ΒΛΑΧΟΣ


Αυτα τοτε.......


Παμε και στο τωρα


Σκόρπιες πατριωτικές σκέψεις
28/10/2009
του Κώστα Γιαννακίδη

To «έπος» είναι αναγραμματισμός του «πέος», έτσι δεν είναι;



Μετά το τέλος της στρατιωτικής παρέλασης γιατί δεν παρελαύνουν και οι ντίλερ των όπλων; Οπως στις επιδείξεις μόδας όπου μετά τα νέα μοντέλα εμφανίζονται και οι μόδιστροι.


Η εξέδρα των επισήμων σε απρόμαυρο δεν σας θυμίζει λαϊκό πάλκο;



Πρέπει να είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που γιορτάζει την είσοδο της σε έναν πόλεμο. Επίσης πρέπει να είμαστε και ο μοναδικός λαός που νομίζει ότι είπε «Οχι». Δηλαδή όλοι οι άλλοι είπαν «Ναι»; Τότε γιατί έγινε παγκόσμιος πόλεμος;



Στα σοβαρά τώρα, είναι δυνατόν να έφυγαν όντως για το μέτωπο με το χαμόγελο στα χείλη; Δηλαδή εμείς και οι κάτοικοι του γνωστού γαλατικού χωριού...



Δεν είναι ξεκάθαρο μέσα μου αν περισσότεροι Ελληνες σκοτώθηκαν από Γερμανούς ή από άλλους Ελληνες κατά τη δράση των ταγμάτων ασφαλείας ή στον εμφύλιο. Το βέβαιο είναι ότι στις δεκαετίες που ακολούθησαν σκοτώθηκαν αρκετά περισσότεροι Ελληνες μέσα σε αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από τις δυνάμεις του Αξονα και, φυσικά, οδηγούσαν Ελληνες.



Κατά τη διάρκεια της κατοχής η δημόσια τηλεφωνία και το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν υπό γερμανικό έλεγχο. Τώρα;



Σε ποια περίοδο η Siemens λάδωσε περισσότερους Ελληνες πολιτικούς; Στην κατοχή ή στη μεταπολίτευση;



Αφού νικήσαμε στον πόλεμο γιατί πήγαμε και δουλεύαμε για ένα κομμάτι ψωμί στα εργοστάσιά τους;



Τι εθνικότητος ήταν οι μαυραγορίτες και οι δοσίλογοι στην κατοχή;


Τι απέγιναν οι περιουσίες των Εβραίων της Θεσσαλονίκης;



Πόσο πατριώτης, τελικά, είναι ο Κώστας Πρέκας;



Πως γίνεται ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ να πεθαίνει και ως ήρωας του '21 και ως παλικάρι του '40;



Γιατί στις ελληνικές ταινίες εποχής ο ήρωας πέφτει πριν τον βρει η σφαίρα;



Εχουμε ψάξει τον ρόλο της οικογένειας Ρεχάγκελ στα γεγονότα της εποχής;


Πόσο κορόϊδο ήταν τελικά ο Μουσολίνι;


και το καλυτερο παντα για το τελος

www.youtube.com/watch?v=MRr6onFd-jI



Θα προτιμησω να πω οχι σε κατι τετοια χαζοχαρουμενα παιδακια-δημοσιογραφακια που νομιζουν οτι ειναι ελευθεροι και εχουν βαλθει να με κανουν σαν τα μουτρα τους.



Εγω παντως δεν θα γιορτασω σημερα.Δεν ειναι γιορτη, ειναι ημερα μνημης,και ενα ευχαριστω σ ολα αυτους που αφησαν τα κοκκαλα του για να υπερασπιστουν την πατριδα τους(μου).
 
Μεγάλη γιορτή για τον έθνος, και ημέρα μνήμης γιαυτά που συνέβησαν και που τόσο εύγλωτα περιγράφει ο Ελύτης. Μέρα που για εμένα έχει και μεγάλη οικογενειακή βαρύτητα. Ο Παππούς μου, τα αδέρφια του και κάθε άντρας της οικογένειας πολέμησε στην Αλβανία τους Ιταλούς, και μετέπειτα τους Γερμανούς στα βουνά. Όχι δίχως κόστος σε αίμα...

Και ας λένε ορισμένοι δημοσιογραφίσκοι ότι θέλουν...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

Δηλαδή τι θα έπρεπε να γιορτάζουμε; Την αποχώρηση των Γερμανών; Μα στο καπάκι ξεκινήσαμε το δικό μας πόλεμο με τους απελευθερωτές, με ή χωρίς εισαγωγικά. Το τέλος του πολέμου; μα όταν συνθηκολόγησε η Γερμανία προετοιμάζαμε το δικό μας εμφύλιο πόλεμο, χαμπάρι δεν πήραμε για το τι γινόταν εκτός συνόρων. Άρα κατά τον κύριο Κασιμάτη δεν θα έπρεπε να θυμόμαστε καν το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Δε βαριέσαι, κατά τον κύριο αυτό η κρίση στα Ίμια έγινε "για κάτι κατσίκια". Μέχρι εκεί του φτάνει. Φαίνεται να είναι γνώστης της Ιστορίας, δε λέω, αλλά μόνο της ξένης, όχι της δικής μας (και δικής του;).

Χρόνια μας Πολλά.

Στο Νηπιαγωγείο τού γιού μου(Δημόσιο)οι δασκάλες του χτές,είπαν στά νήπια πώς η Ελλάδα γιορτάζει την είσοδο στον Πόλεμο..Kρατήθηκα,γιά λόγους ευγενείας
Το ιδιο σε κόρη φίλου μου(πρώτη δημοτικού,ιδιωτικό).....

Το ΟΧΙ δεν αναφέρθηκε...Προφανώς δεν γράφει τυχαία ο Κασσιμάτης αυτά που γράφει στην Καθημερινή.

Φαίνεται πώς τόχουν αποφασίσει νά κάνουν την Παιδεία μπάχαλο..
Σε λίγο μπορεί και νά τούς μάθουν πώς ο Αδόλφος ήταν ένας αγαθός φίλος τής Παγκοσμιοποίησης πού ήθελε να ´ενώσει´τον κόσμο..
Η Ισοπέδωση τής Ιστορίας έχει αρχίσει εδώ και καιρό πάντως.
 
Φίλε oranje,

μην φορτώνεις....απλά, ανάγραψε τον ανωτέρω ''κύριο'' εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Τόσο πικρόχολους ανθρώπους είναι να τους οικτήρεις και όχι να τους διασύρεις...
 
Προσωπική μου άποψη είναι οτι άλλο η διατήρηση της μνήμης της επετείου και η αναγκαιότητά της (και φυσικά η μη αναδιαμόρφωσή της απο διάφορους κύκλους) και άλλο η παρέλαση. Η παρέλαση είναι κάτι που δεν προσφέρει τίποτα και καλά θα κάνει να καταργηθεί. Ας αντικατασταθεί απο άλλους εορτασμούς στο σχολικό πλαίσιο, με ουσιαστικότερο νόημα.
Δεν υπάρχει καμία λογική, κατα την γνώμη μου πάντα, να συγχέουμε την παρέλαση με τον πατριωτισμό και την διατήρηση της εθνικής μνήμης.
 
Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

Προσωπική μου άποψη είναι οτι άλλο η διατήρηση της μνήμης της επετείου και η αναγκαιότητά της (και φυσικά η μη αναδιαμόρφωσή της απο διάφορους κύκλους) και άλλο η παρέλαση. Η παρέλαση είναι κάτι που δεν προσφέρει τίποτα και καλά θα κάνει να καταργηθεί. Ας αντικατασταθεί απο άλλους εορτασμούς στο σχολικό πλαίσιο, με ουσιαστικότερο νόημα.
Δεν υπάρχει καμία λογική, κατα την γνώμη μου πάντα, να συγχέουμε την παρέλαση με τον πατριωτισμό και την διατήρηση της εθνικής μνήμης.

Δεν νομίζω να συγχέουμε τίποτα. Το θέμα για τις δηλώσεις στο site της εφημερίδας μπορεί να είναι η παρέλαση, αλλά, οι δηλώσεις κινούνται σε άλλο μήκος κύματος.
 
Προσωπική μου άποψη είναι οτι άλλο η διατήρηση της μνήμης της επετείου και η αναγκαιότητά της (και φυσικά η μη αναδιαμόρφωσή της απο διάφορους κύκλους) και άλλο η παρέλαση. Η παρέλαση είναι κάτι που δεν προσφέρει τίποτα και καλά θα κάνει να καταργηθεί. Ας αντικατασταθεί απο άλλους εορτασμούς στο σχολικό πλαίσιο, με ουσιαστικότερο νόημα.
Δεν υπάρχει καμία λογική, κατα την γνώμη μου πάντα, να συγχέουμε την παρέλαση με τον πατριωτισμό και την διατήρηση της εθνικής μνήμης.

+1.
 
Απάντηση: Re: 28 Οκτωβρίου 2009

Προσωπική μου άποψη είναι οτι άλλο η διατήρηση της μνήμης της επετείου και η αναγκαιότητά της (και φυσικά η μη αναδιαμόρφωσή της απο διάφορους κύκλους) και άλλο η παρέλαση. Η παρέλαση είναι κάτι που δεν προσφέρει τίποτα και καλά θα κάνει να καταργηθεί. Ας αντικατασταθεί απο άλλους εορτασμούς στο σχολικό πλαίσιο, με ουσιαστικότερο νόημα.
Δεν υπάρχει καμία λογική, κατα την γνώμη μου πάντα, να συγχέουμε την παρέλαση με τον πατριωτισμό και την διατήρηση της εθνικής μνήμης.

+1

Η συμμετοχή στην παρέλαση για τους μαθητές (της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τουλάχιστον), είναι η λογική ότι χάνουμε μάθημα (όπως και αρκετές άλλες δραστηριότητες στο σχολείο). Όπως επίσης και η λογική της πασαρέλας την ημέρα της παρέλασης.