3D printers - Κατασκευές

Εχω φτιαξει στον 3D εκτυπωτη καποια βοηθηματα (center finders) που βρισκουν το κεντρο ενος κυλινδρου/καβιλιας.

Μου χρειαζεται ομως πολυ συχνα και ενα βοηθημα που βρισκει το κεντρο μια ακμης, στο σοκορο πχ ενος κοντρα πλακ

Στο προσφατο εργακι που εκανα με της παπιες, επρεπε να βρω το κεντρο σε σοκορο κοντρα πλακε παχους 4μμ. για να μπει καβιλια (οδοντογλυφιδα) για στερεωση. Mε το ματι δεν ειναι και τοσο ευκολο να βρεις ακριβως το κεντρο σε παχος μολις 4μμ. Πρεπει μαλιστα να βρεις ακριβως το κεντρο γιατι τα περιθωρεια να περασεις 2μμ παχος καβιλια ειναι περιορισμενα.

Εδω τα βοηθηματα κεντραρισματος για ακμες (edge center finders) που τυπωσα πριν λιγο.
bJFpWYMh.jpg

Τα σχεδια ειναι αυτα και βρισκονται στο thinkverse.
Το μεγαλο ειναι οπως περιεχεται στο σχεδιο, μεγεθους 5εκ., και το μικρο (3εκ.) ειναι σμικρυνση κατα 60% ωστε να μπορει να χρησιμοποιηθει σε κοντα κομματια, οπως αυτα στις παπιες.

Ετσι τοποθετειται πανω στο ξυλο που θες να βρεις το κεντρο του. Και πιεζοντας ενα καρφακι χαρασσεις το σημειο που θα μπει το τρυπανακι.
TmIleGih.jpg


Εδω το ακριβες κεντρο σε κ/π παχους 4μμ.
gUmbLvAh.jpg


Μεγαλη δουλεια τελικα ενας 3D printer. Περα απο ωραιο gadget και παιχνιδι ειναι και ιδιαιτερα χρησιμος πολλες φορες!
 
Πολλες φορες ηθελα να εφτιαχνα/αγοραζα ενα χερουλι για τις μινι λιμες (needle files) που χρησιμοποιω παρα πολυ συχνα, αλλα ολο και το ανεβαλα.

Ψαχνοντας για αλλο πραμα στο διαδικτυο, βρηκα τυχαια ενα λεπτο χερουλι με βιδακι, οπως το ηθελα, για να το χρησιμοποιω σε ολες τις λιμες.
Tο σχεδιο ειναι απο το thinkverse.

Εδω τελειωμενο και βαμμενο με σπρευ.
XWTU03Lh.jpg


Το χερουλι τυπωθηκε με χαμηλη αναλυση (layer height 0.2mm) καθως με ενδιεφερε περισσοτερο η λειτουργικοτητα και οχι η εμφανιση και κυριως το τυπωσα για δοκιμη, να δω αν οντως ανταποκρινεται το χερουλι σε αυτα που ηθελα.
2O61hKRh.jpg


Τελικα βγηκε πολυ καλο, χωραει τελεια τις λιμες, οποτε θα φτιαξω και ενα με υψηλη αναλυση/ποιοτητα εκτυπωσης σε καποια φαση.
Η χρηση του ανεμιστηρα φαινεται οτι ειναι απαραιτητη σε θερμοκρασιες ανω 28 βαθμων, για να μπορει να στερεοποιειται εγκαιρα το νημα και να μην κρεμανε τα επιπεδα επειδη δεν εχουν προλαβει να στεγνωσει. Επισης μειωσα την ταχυτητα αλλα και την θερμοκρασια τηξης του νηματος στους 195 βαθμους απο τους 200.

Το χερουλι για να χρησιμοποιηθει θελει μια βιδα 3μμ (thumb screw) για να πιανει τη λιμα. Η βιδα μπορει να βιδωθει κατ'ευθειαν στην τρυπα του χεριουλιου αλλα ειναι θεμα χρονου το πλαστικο σπειρωμα να φθαρει με το βιδωσε ξεβιδωσε.
Εδω λοιπον ερχονται να δωσουν την λυση οι μεταλλικες μουφες/σπειρωματα που ειχαμε αγορασει προσφατα με την ομαδικη.
w0avBGhh.jpg


Οι μεταλλικες μουφες ζεσταινονται με φλογιστρο και πιεζονται στο πλαστικο για μονιμη τοποθετηση.
Προτιμησα ομως να βαλω κολλα και να την πρεσσαρω στο πλαστικο με σφυρι.
6bxOVTAh.jpg


Για βιδα θα μπορουσα να βαλω μια σιδεροβιδα 3μμ αλλα η κεφαλη ηταν λιγο μικρη. Δεν πιανοταν καλα για να την βιδωσεις.
Αυτο που μπορουσε να γινει ομως ειναι να τυπωθει ενα αναλογο 'καπακι' για την βιδα οπως αυτο που βλεπουμε παρακατω
vZtAvWZh.jpg


Ειναι πολυ λειτουργικο το καπακι με την βιδα αλλα ειναι μεγαλη χοντροκοπια! Οποτε αυτη η λυση μπηκε στην ακρη.
hbcCXQWh.jpg


Οποτε φτιαχτηκε μια μικρη βιδα με διακριτικο αλλα λειτουργικο κεφαλι, απο διαφορα συστατικα.
Επισης βαφτηκε το χερουλι ασημι γιατι το ασπρο λερωνει ευκολα.
XWTU03Lh.jpg


Να πω οτι η βιδα με το τυπωμενο καπακι στερεωθηκε με ρητινη. Η ρητινη εγινε ενα σωμα με το πλαστικο και η βιδα ειναι σταθερη πλεον.

Εδω η κατασκευη της βιδας (thumb screw). Mε επικαλυψη..ρητινης UV!
eD6cWRYh.jpg


Eιναι απιστευτο το ποσο καλα εκατσε η ρητινη δημιουργωντας ενα κλωβο/ενα θόλο πανω απο τα παξιμαδια!!
Βεβαια μεγαλο ρολο επαιξε οτι ηταν UV η ρητινη, γιατι με το που την εβαζα στη βιδα, την φωτιζα με UV φως και η στερεοποιηση αρχιζε αμέσως!
UolXDqrh.jpg


Ετοιμο το χερουλι μεσα στην θηκη με τις υπολοιπες λιμες.
bHrhj02h.jpg


Να πω οτι το χερουλι περαστηκε ενα χερι με σπρευ ασταρι (αριστερα) και μετα με αλλο ενα χερι ακρυλικο σπρευ ασημι.
Ειναι εντυπωσιακο ποσο χρησιμο ηταν το ασταρι πριν την βαφη καθως η βαφη με το σπρευ εγινε τελεια και με ελαχιστη μπογια!!
 
Πολύ εύχρηστη κατασκευή Μιχάλη, η τεχνολογία στην υπηρεσία του μάστορα
Η βαφή δεν κινδυνεύει να "ξεφταει" στα χέρια σου με την χρήση;
 
  • Like
Reactions: Χιωτης
Θενκς Τζωρτζ!

Ναι ειναι πιθανο να φυγει το χρωμα με την χρηση για αυτο θα το περασω και ενα χερι βερνικι για εξτρα προστασια.

Το καλυτερο θα ηταν να εβαζα εξ'αρχης μαυρο η καποιο αλλο σκουροχρωμο νημα, αλλα βαριομουν πολυ να αλλαξω το υπαρχον ασπρο. Δεν ειναι τιποτα η αλλαγη, αλλα θελει καποιο χρονο.
 
Ανοιχτηρι τυπου λοστου για τα αναψυκτικα οπου πρεπει να ανασηκωθει το μεταλλικο γλωσσιδι/δακτυλιδι για να ανοιξει το κουτακι.
Ενδεικνυται για γεροντες, για εχοντες χοντροδαχτυλα, για μη εχοντες γαμψους ονυχες και γενικως για αρχοντικο ανοιγμα τετοιων κουτιων.

kNx4Gi5h.jpg


Eδω το λινκ για παρομοια ανοιχτηρια. Eαν στο site βαλετε τα γενικοτερα key words "can opener", θα βγαλει ολα τα ειδη.

Η εκτυπωση εγινε με γεμισμα (infill) 50% για extra αντοχη. Νομιζω οτι και 30% infill θα ηταν μια χαρα.
To layer height (παχος στρωσης) στα 0.2μμ εξασφαλισε γρηγορη εκτυπωση εις βαρος της ποιοτητας που δεν ειναι απαραιτητη σε τετοια γκατζετακια.

Eπισης τυπωνω δοκιμαστικά δυο ειδη ανοιχτηριων κονσερβας (αυτες που ανασηκωνεις το δακτυλιδι και το τραβας προς τα πισω).
CI6Rnevh.jpg


Η εκτυπωση εδω εγινε με την χειροτερη ποιοτητα εκτυπωσης, για χαρη της ταχυτητας, δηλαδη με υψος καθε στρωσης (layer height) στα 0,3mm.
Επειδη το πριντερακι ειναι μικρο και αργο (μαξ. 40m/sec), εκει που οι αλλοι εκτυπωτες θελουν 15 λεπτα για να εκτυπωσουν κατι, αυτο θελει ~την διπλη.

Να πω οτι το ανοιχτηρι της παραπανω φωτογραφιας εχει μηκος ~12 εκατοστα. Η βαση του printer εχει διαστασεις 10χ10 εκ, αλλα η διαγωνιος ειναι μεγαλυτερη, οποτε καποια αντικειμενα μπορουν να δημιουργηθουν ας ειναι και μεγαλυτερα των 10εκ, εαν τοποθετηθουν διαγωνιως οπως στην φωτο.
 
Ατελείωτες οι εκτυπώσεις για έναν 3D εκτυπωτή.
Με έχετε βάλει για τα καλά στην πρίζα αλλά βαστάω ακόμη.
Να έρθει ο Σεπτέμβριος με το καλό και αν δεν μου έχει περάσει μάλλον θα ξηλωθώ για τα καλά
 
Ειναι απο τα πλεον δημιουργικα gadgets καθως εαν θελεις μπορεις να σχεδιασεις και ο ιδιος αυτο που θελεις να τυπωσεις.
(Θελει καποια εκμαθηση ενος σχεδιαστικου προγραμματος αλλα ειναι μικρου βαθμου δυσκολιας. )

Αλλιως αρκεισαι στα καποια εκατομμυρια σχεδια (...αυξανουν καθε λεπτο της ωρας που περναει) που περιλαμβανουν οτι (δεν) μπορεις να φανταστεις και εισαι παλι οκ.

Καλο ομως ειναι να ξερεις απο τωρα πιο μοντελο προτιμας, ωστε εαν τελικα αποφασισεις -και βγει καποια καλη ευκαιρια, να μην την χασεις.
 
rubbish Brand.... ε ??.... τόσο χάλια ε ???
Ευχαριστούμε για την επαναλαμβανόμενη άποψη ...κάποια στιγμή μπορεί να το εμπεδώσουμε και εμείς ... αλλά μέχρι τότε γελάμε και καμιά φορά :cool:
 
Οι γενικευσεις φιλε Κωστα σπανια αποδιδουν την αντικειμενικη διασταση των πραγματων. Ασε που κανουν κακο στην λογικη :)
 
  • Like
Reactions: osatosa
Δεν γενικεύω, απλά υπενθυμίζω με την απλή λογική μου :

" The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of a cheap price is forgotten."

- Benjamin Franklin -
 
Αντε να πω την γνώμη μου χωρις ρήσεις και λόγια σοφών. Τα Parkside κατασκευάζονται από την κινέζικη POSITEC για λογαριασμό την γερμανικής αλυσίδας SM. Η POSITEC δίνει εργαλεία της με διάφορες φίρμες όπως WORX, ROCKWELL, Einhell και μέσω των Lidl ως Parkside όπως επίσης μέσω των Aldi ως Ferrex. Τα εργαλεία αυτά διοχετεύονται σε παρτίδες (μοντέλα χωρίς επαναληψιμότητα διαχρονικά), χωρίς stock ανταλλακτικών, χωρίς τεχνική υποστήριξη και σε μέτρια ως κακή ποιότητα κατασκευής και με συνεχώς μικρο-διαφοροποιήσεις στα χαρακτηριστικά τους. Η πολιτική της προώθησης των πωλήσεων όλων αυτών των εργαλείων είναι κοινή και στηρίζεται στην πολύ χαμηλή τιμή, στην ακανόνιστη διαθεσιμότητα (if you miss it, you’ll need to wait until they feature it again), στις συνεχείς αποσύρσεις & νεες κυκλοφορίες και στην παροχή μόνο ενός είδους εγγύησης (ή αντικατάστασης για 2-3 χρόνια ή επιστροφή χρημάτων εντός 30 ημ).

Το παραπάνω σκεπτικό για εμένα είναι απαράδεκτο διότι με βάζει στην κατηγορία του χαζού καταναλωτή και όχι του ευχαριστημένου πελάτη. Θεωρώ τα προϊόντα σκουπίδια (πολύ χαμηλή ποιότητα) καθώς και την φιλοσοφία προώθησης προϊόντων τελείως λάθος (πχ για τα λεφτά του μια χαρά είναι). Τα χρήματα που δίνω θέλω να πιάνουν τόπο και δεν τα πετάω γιατί τα βγάζω με πολύ κόπο και τον κόπο μου τον υπολογίζω.
 
  • Like
Reactions: teodor_ch
Η αποψη που βασιζεται στο παραπανω -αντικειμενικο θα ελεγα- σκεπτικο, αν και σαφως υποκειμενικη, ειναι απολυτως σεβαστη, θεμιτοτατη σαν επιχειρηματολογια και πολυ καλη βαση για μια ενδιαφερουσα αντιπαραθεση. (y)

Η αποψη μου, η οποια ειναι πολλες φορες κριτικη, εχει εν τελει θετικο προσημο και εχει αρκουντως καταγραφει στο αντιστοιχο νημα του Lidl το οποιο -οχι τυχαια- ειναι απο τα πλεον μεγαλα και δημοφιλη στο φορουμ... Προφανως εαν επροκειτο περι γενικευμενων 'σκουπιδιων' δεν θα ειχε την ιδια δημοφιλια, ετσι? :)

Να πω μονο οτι ο DIY/ερασιτεχνισμος στην Ελλαδα θα ηταν ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ φτωχοτερος εαν δεν υπηρχαν τα bugdet προϊοντα του Lidl με την 3ετη εγγυηση τους, εκ των οποιων δεκαδες ειναι value for money, τα περισσοτερα ειναι αποδεκτα και ελαχιστα ειναι για αποσυρση απο το ραφι.
 
Πάντως Κώστα, μακάρι στους 3D εκτυπωτές να υπήρχε αντίστοιχο της Parkside.
Εδώ να δεις σκουπίδι που κυκλοφορεί από Κίνα με ανύπαρκτο επίσημο support και το οποίο σώζεται μόνο χάρη στην υποστήριξη του community (τρελαμένοι χομπίστες που κάθονται και φτιάχνουν μέχρι και δικούς τους εκτυπώτες σχεδόν απ' το μηδεν), στο DIY, την πατέντα και σε μία χαωτική after market κατάσταση, στην οποία όσο πιο φτηνό εκτυπωτή πάρεις, τόσο πιο βέβαιο είναι ότι θα αναγκαστείς να μπλέξεις.
 
  • Like
Reactions: Σωφρον
Για εμένα ο DIY/ερασιτεχνισμος στην Ελλαδα νομίζω ότι από αλλού πηρε εμπρός :

Πριν 30 χρόνια είχαμε τον ειδικό περιοδικό τύπο (πχ περιοδικό 'Μαστορέματα') που μας άνοιξε τα μάτια με ιδεες για ιδιοκατασκευές, τα υλικά, την συντήρηση του σπιτιού, με κορυφαίο για την εποχή φωτογραφικό υλικό και 'How Το Do it' λογική. Και άλλα περιοδικά της εποχής έβαλαν πολλούς ερασιτέχνες σε διάφορους κλάδους.
Πριν >25 χρόνια είχαμε ειδικευμένα καταστήματα στην αγορά όπου έβρισκες εργαλεία, υλικά, εξαρτήματα, συμβουλες ..
Επίσης, (πολύ πριν έλθουν τα Lidl) είχαμε μόνο επώνυμα εργαλεία (Ευρωπαϊκής, Αμερικανικής ή Ρωσικής κατασκευής), τα οποία δεν χαλούσαν, δεν σπάγαν, δεν χαλάγανε ..
Τέλος, τα ερασιτεχνικά/οικιακά εργαστήρια ήταν γεμάτα από εργαλεία & βιβλία και ανθρώπους με δεξιότητες, γνώσεις, και ευρηματικότητα.

Τώρα, βλέπω κόσμο στα Lidl και θέλουν να αγοράσουν σπαθόσεγα για κόψουν ένα κλαρί !

Νάσσο, παρακολουθώ λίγο τους χομπίστες που ασχολούνται ποιό σοβαρά και οι 3D Printers που κατασκευάζουν με έχουν εντυπωσιάσει. Μπραβο τους
 
Η αντοχη των εκτυπωσεων, μεταξυ αλλων, εξαρταται σε ενα πολυ μεγαλο βαθμο απο το ποσοστο ΄'γεμισματος" (infill density) του εσωτερικου της κατασκευης. Το ποσοστο αυτο κυμαινεται απο <10% εως 100%, δηλαδη οταν η κατασκευη ειναι απολυτως συμπαγης.

Ρολο στην αντοχη παιζει επισης ο σχηματισμος της εσωτερικης δομης της κατασκευης (infill pattern) οπου μπορει να αποτελειται απο απλες γραμμες και πλεγμα (grid) εως κυψελοειδους μορφης η οποια δομη δινει μεγαλυτερη αντοχη με την μεγιστη οικονομια υλικου.

Eδω μια φωτογραφια κατα την δημιουργια μιας κατασκευης οπου βλεπουμε την εσωτερικη δομη (infill pattern) με μορφη πλεγματος (Grid) και σε ποσοστο γεμισματος 'infill density' 30%.
SA322CEh.jpg

Nα πω οτι ενα ποσοστο γεμισματος/πυκνοτητας της ταξης του 30% ειναι παρα πολυ ανθεκτικο. Το 50% που χρησιμοποιουσα για τις προηγουμενες παρομοιες εκτυπωσεις ηταν ελαφρως υπερβολικο νομιζω. Συνηθως οι κοινες εκτυπωσεις, που δεν τραβανε καποιο ιδιαιτερο ζορι, εχουν infill density 10% με 15%. Βεβαια τα παντα εξαρτωνται και απο την χρηση και αντοχη που θελουμε θα εχει η καθε εκτυπωση.

Το ποσοστο γεμισματος/εσωτερικης πυκνοτητος, περαν απο την διαφορα στην αντοχη, εχει και διαφορα στον χρονο εκτυπωσης και στην οικονομια υλικου. Το παρακατω πινακιο ειναι ενδεικτικο της διαφορας στον χρονο εκτυπωσης και στην ποσοτητα του υλικου, αναλογα την επιλογη μας σε infill density.

Τα νουμερα αφορουν το ανοιχτηρι κονσερβων που εφτιαξα προσφατα.

Ιnfill Density Χρονος Εκτυπωσης Βαρος νηματος Μηκος νηματοςΚοστος (λεπτα του Ευρω)
15% 24' 7γρ. 2.45 μετρα 17 cents
30% 27' 8γρ. 2.95 μετρα 20 cents
50% 29' 10γρ. 3.64 μετρα 25 cents
100% (συμπαγες) 59' 15γρ. 5.26 μετρα 37 cents
 
Αυτο που επηρρεαζει ακομα πιο σημαντικα τον χρονο εκτυπωσης μιας κατασκευη ειναι το παχος της στρωσης του υλικου.
Οι εκτυπωσεις 3D αποτελουνται απο πολλα στρωματα πλαστικου (νηματος), το ενα πανω απο το αλλο.

Οσο πιο λεπτο το παχος καθε στρωματος, τοσο πιο ποιοτικη βγαινει μια εκτυπωση, αλλα εις βαρος του χρονου της ιδιας της εκτυπωσης.
Με αλλα λογια, οσο πιο ποιοτικη/λεπτομερης ειναι μια εκτυπωση, τοσο μεγαλυτερο χρονο χρειαζεται για να ολοκληρωθει.

Το Layer height (παχος/υψος καθε επιστρωσης) μπορει να ρυθμιστει απο περιπου 0.05μμ εως 0.3μμ, αναλογα το slicing software που χρησιμοποιειται.
Μια καλη/ποιοτικη εκτυπωση βγαινει με 0.1 η 0.15μμ layer height. Μια αποδεκτης ποιοτητας εκτυπωση ειναι στα 0.2μμ υψος στρωσης.
Το 0.3μμ layer height δεν ειναι καθολου συνηθισμενο αλλα ετυχε να το δοκιμασω και ειδα οτι επιτυγχανεται σημαντικη μειωση στους χρονου εκτυπωσης χωρις ιδιαιτερη απωλεια ποιοτητας σε συγκριση με μια ρυθμιση στα 0.2μμ layer height.

Eδω ενα πινακακι με τους χρονους εκτυπωσης που επιτυγχανονται αναλογα την ρυθμιση του Layer Height.
Tα νουμερα αφορουν το ανοιχτηρι παραπανω το οποιο τυπωθηκε με 0.3 του χιλιοστου layer height.
Η ρυθμιση layer height δεν εχει επιπτωση στην καταναλωση της πρωτης υλης, μονο στον χρονο εκτυπωσης.

Layer Height (Υψος/παχος καθε επιστρωσης)Χρονος εκτυπωσης (λεπτα της ωρας)
.10μμ74 λεπτα
.15μμ52 λεπτα
.20μμ38 λεπτα
.30μμ27 λεπτα
 
  • Like
Reactions: anastasg