8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Oσο και να ναι Γιωργο ...... απο το Novell NetWare 4 και μετα ....... μεσολαβησε μια ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ
που δεν ειναι η ιδια απο τα Windows XP και μετα !

Πριν ενα χρονο περασα να παρω ενα φιλαρακι μου απο μια εταιρεια κουφωματων στην Χαλκιδικη.
Νομιζω οτι το ματι μου πηρε Novell NetWare σε μια οθονη (με το γνωστο κοκκινο-ασπρο σημα) .......
αλλα ηταν τοσο συντομη ματια που δεν μπορω να ειμαι σιγουρος. Μακαρι .... να ΠΕΦΤΩ EΞΩ !
 
Last edited:
Πως εβλεπε ο κοσμος βιντεο σε CD (oχι VHS) ................. πριν το 1990 ... ?
Λαμπρα ! 😎 Kαι ολα τα υπολοιπα κουτακια (ιδιως εκεινο με τα φλοπια) τι ειναι ?
Το μεσαιο κουτακι ηταν ο κομπιουτορας 🥸 που χειριζοταν την συσκευη, τα ψηφιακα σηματα της συσκευης (πανω πανω)
και τα μετετρεπε σε αναλογικα. Τι ? .... ολα στο ιδιο κουτι ? .... τρελος παπας σας βαφτισε ! 🙃 Το καθενα στο κουτακι του !
Και το κατω κατω κουτακι ? Εκτος απο επεκταση μνημης 1 μεγαβυτου (sic !) δεχεται και data storage ...... σε FLOPPIES. 😳
Δεν ειναι δυνατον, τα floppies ειναι προσωρινη αποθηκευση, κατι να χαμε να λεγαμε. Οπως ειπα παραπανω, τρελος παπας
σας βαφτισε. Τω καιρω εκεινω ........ τα floppies ειχαν παραπανω χωρητικοτητα απ'οση τα τσιπακια μνημης. Oh mondieuuuu
decadance 🥴 ...... φλοπια σε ρολο μνημης ? ...... Νιε ! 🤗 ..... Αλλα το κουτακι ειχε και αλλα καλουδια : RS232 σειριακες θυρες,
SCSI interface, ΗDD interface, MIDI interface, Joystick interface, Printer interface και ...... μια θυρα ποντικα ..........(ειπατε τιποτα ?)

ΚΟΜΠΛΕ συνολακι :giggle::cool:

Philips CDI 180-20.jpg

O ποντιξ ............ (σε μεγεθος αρουραιου !) ........... ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΟΣ :cool: (αν μη τι αλλο)

Philips CDI mouse.jpg

Ολα αυτα ................ το 1988. 🤗🤭🫢
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tzimisce
Το CD-I δεν ήταν για video, ήταν διαδραστικό πολυμεσικό περιεχόμενο. Χρησιμοποιούνταν σαν PoS, στην εκπαίδευση αλλά και σε παιχνίδια. Είχε Motorola 68000 CPU.
 
  • Like
Reactions: SR-71
Yeap ..... εχεις απολυτο δικιο.
Απο βιασυνη να προλαβω να γραψω ολα τα αλλα, εγραψα οτι ηταν για βιντεο.
Ηταν πολυμεσικη εμπειρια. Πολυ σωστα.

Παντως το δισκακι μπορουσε να παιξει μεχρι 72 λεπτα "πολυμεσικης εμπειριας".
Νομιζω η χωρητικοτητα υπερεβαινε τα 650 mb (καπου κοντα στα 740).
Ακομα και ετσι .................. δεν μπορουσες να στριμωξεις πολλα πραματα.
Αν κατι εσωζε τα προσχηματα ηταν ο 68000 (32bit εσωτερικως).
 
Last edited:
Και εκει που λες "περασαν 35 χρονια, αδυνατον να το θυμαται καποιος" ........

3D chess original.png

......... αναδυεται μεσα απο τον ταφο του ......... ΥΠΕΡΛΑΜΠΡΟ και ΑΠΑΣΤΡΑΠΤΟΝ ..........

3D chess revisited.png

και επαυξημενο (αφου εγινε 16:9 και πρεπει να χωρεσουν και αλλα πιονια)
 
  • Love
Reactions: toupia
Απάντηση: Καλό Πρωταπριλιάτικο απο την Microsoft :)

Θυμάμαι το Prince of Persia 1 και το Civilization 1... Τέλεια παιχνιδάκια, απο μια 720άρα δισκέττα το καθένα...
Re: Καλό Πρωταπριλιάτικο απο την Microsoft :)

Εγω .... ωριμασα πριν την ωρα μου .....

Leisure suit Larry .... :p

View attachment 114275

Εφαγα την γλυκα (μπλιααχχχ) και ξενερωσα για μια αιωνιοτητα.
Και πριν από αυτά, το τέλειο
THE ANCIENT ART OF WAR
 
3 types of people.jpg

Το τριτο ειναι παρανοϊκο (εντελως). Δεν το χω συναντησει πουθενα !
Το πρωτο ειναι απλα βιαστικο. Ειμαι σταθερα στο δευτερο (εδω και αιωνες).
 
Είμαι στο πρώτο. Το δεύτερο τι πλεονέκτημα έχει; Μία έξτρα γραμμή χωρίς λόγο. Το 3ο δε το έχω δει πουθενά κι εγώ.
 
Το 2 είναι το σωστό απ' αρχής PSR coding standards.
Ο 1 είναι junior, ο 3 παρανοϊκός.
Ο κόσμος έγραφε C (στην οποία αναφέρεται το παραπάνω) από τα 70s. Το PSR είναι για php

Στα open source projects που έχω συνεισφέρει κώδικα (linux kernel, ffmpeg και άλλα) χρησιμοποιείται όντως το 2 για τις συναρτήσεις αλλά το 1 για τα if/switch/while/for κτλ blocks. Προσωπικά δε βρίσκω το λόγο να χρησιμοποιείς το 2 ούτε για τις συναρτήσεις. Σε shared κώδικα βέβαια όπως είναι τα open source projects εφ' όσον κάνουν χρήση το 2 για τις συναρτήσεις το σέβομαι γιατί δεν έχει και νόημα να μη το σεβαστείς - ο maintainer θα σου ζητήσει να αλλάξεις τον κώδικά σου στο PR αν δε χρησιμοποιείς το ίδιο coding style.
 
Στα open source projects που έχω συνεισφέρει κώδικα (linux kernel, ffmpeg και άλλα) χρησιμοποιείται όντως το 2 για τις συναρτήσεις αλλά το 1 για τα if/switch/while/for κτλ blocks.

Έτσι ακριβώς είναι το PSR. :)

Σε shared κώδικα βέβαια όπως είναι τα open source projects εφ' όσον κάνουν χρήση το 2 για τις συναρτήσεις το σέβομαι γιατί δεν έχει και νόημα να μη το σεβαστείς - ο maintainer θα σου ζητήσει να αλλάξεις τον κώδικά σου στο PR αν δε χρησιμοποιείς το ίδιο coding style.

Τα coding standards αφορούν shared κώδικα για να είναι maintenable. Αυτός που γράφεις για τον εαυτό σου μπορεί να είναι όπως θέλει, αν και σε κάποια φάση συνηθίζεις. Όλα τα σοβαρά IDE ούτως ή άλλως το κάνουν μόνα τους.
Όταν γράφεις κώδικα δε για κοινότητες ή εταιρίες τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο σφιχτά. Από εμένα π.χ. δεν περνάει approve ούτε με το πιο απλό ternary.
 
  • Like
Reactions: SR-71
O Steve Mc Connel στο βιβλίο του Code Complete συνιστά το πρώτο στυλ σαν πιό ξεκάθαρο για τον ορισμό μπλόκ κώδικα στη C/C++. Οι Kernighan / Richie στο βιβλίο τους για τη C όπως και ο Stroustrup για τη C++ χρησιμοποιούν το δεύτερο για τις functions και το πρώτο για τα if/for/while etc.
Προσωπικά χρησιμοποιώ το πρώτο εκτός αν προσθέτω κώδικα σε υπάρχοντα projects όπου ακολουθώ το στυλ που ήδη χρησιμοποιείται.
 
  • Like
Reactions: athlon6401