SR-71
AVClub Fanatic
Εμ .... αυτο ειναι που δεν εχετε ζησει εσεις οι νεωτεροι.
Απο το 1981 μεχρι το 2004 ... καθε διπλασιασμος συχνοτητας ηταν υποδιπλασιασμος χρονου σε πραξεις.
ΜΟΝΟ με διπλασιασμο της συχνοτητας. Τιποτε αλλο. Ουτε multithreading, ουτε multitasking, ουτε τιποτα.
Ηξερες οτι μια συγκεκριμενη πραξη, ενας συγκεκριμενος βρογχος, θα εκτελεστει στον μισο χρονο ....
στην καινουργια CPU.
Φυσικα αν ηταν πολυ περιπλοκη δεσμη αριθμητικων πραξεων, δεν ηταν ακριβως ενας υποδιπλασιασμος.
Ηταν λιγο παραπανω. Αλλα ηταν εκει κοντα. Και ηξερες παλι γιατι δεν ηταν ακριβως στο μισο του χρονου.
Γιατι κατι, μαλλον, αναγκαστηκε να βγει εξω απο την CPU και να εκτελεσθει σε πιο αργη μνημη (η cache).
Σημερα, οσα δισεκατομμυρια τρανζιστορ και αν χωραει η καινουργια CPU, ΔΕΝ θα διπλασιασει τις επιδοσεις
της προηγουμενης. Οσο περιτεχνες τεχνικες και αν ενσωματωσει, δεν μπορει να σπασει σε μικροτερα
κομματια το Α + Β = Γ. Δηλαδη, το ADD BX, AX. Οσο pipelining και να ενσωματωσεις, θα ρθει η στιγμη
που καποιες πραξεις .... ΔΕΝ μπορουν να ΣΠΑΣΟΥΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ.
Εκει ... θα ειναι οσο γρηγορη ηταν η προηγουμενη CPU (και η προ-προηγουμενη και η προ-προ-προηγουμενη).
Με αυτο δεν αναιρω την τεραστια συμβολη του pipelining. Πολυ σπανια εχουμε να κανουμε με μονο μια προσθεση,
η μονο εναν πολλαπλασιασμο. Ετσι οπως το βλεπω, σημερα οι πραξεις πινακων (που καποτε ηταν τζιζ-μην-αγγιζετε)
σημερα ειναι απο τις πρωταρχικες πραξεις σε μια CPU αλλα κυριως .... σε μια GPU.
Ομως ... η ιστορικη αληθεια ... να λεγεται !!! Ηταν πιο απλα τα πραγματα καποτε .... και εντος προσδοκιων.
Χωρις ειδικες συνθηκες και αστερισκους. Ενα ADD BX, AX συνεβαινε στον μισο χρονο στα 66 MHz απ'οτι στα 33.
Απο το 1981 μεχρι το 2004 ... καθε διπλασιασμος συχνοτητας ηταν υποδιπλασιασμος χρονου σε πραξεις.
ΜΟΝΟ με διπλασιασμο της συχνοτητας. Τιποτε αλλο. Ουτε multithreading, ουτε multitasking, ουτε τιποτα.
Ηξερες οτι μια συγκεκριμενη πραξη, ενας συγκεκριμενος βρογχος, θα εκτελεστει στον μισο χρονο ....
στην καινουργια CPU.
Φυσικα αν ηταν πολυ περιπλοκη δεσμη αριθμητικων πραξεων, δεν ηταν ακριβως ενας υποδιπλασιασμος.
Ηταν λιγο παραπανω. Αλλα ηταν εκει κοντα. Και ηξερες παλι γιατι δεν ηταν ακριβως στο μισο του χρονου.
Γιατι κατι, μαλλον, αναγκαστηκε να βγει εξω απο την CPU και να εκτελεσθει σε πιο αργη μνημη (η cache).
Σημερα, οσα δισεκατομμυρια τρανζιστορ και αν χωραει η καινουργια CPU, ΔΕΝ θα διπλασιασει τις επιδοσεις
της προηγουμενης. Οσο περιτεχνες τεχνικες και αν ενσωματωσει, δεν μπορει να σπασει σε μικροτερα
κομματια το Α + Β = Γ. Δηλαδη, το ADD BX, AX. Οσο pipelining και να ενσωματωσεις, θα ρθει η στιγμη
που καποιες πραξεις .... ΔΕΝ μπορουν να ΣΠΑΣΟΥΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ.
Εκει ... θα ειναι οσο γρηγορη ηταν η προηγουμενη CPU (και η προ-προηγουμενη και η προ-προ-προηγουμενη).
Με αυτο δεν αναιρω την τεραστια συμβολη του pipelining. Πολυ σπανια εχουμε να κανουμε με μονο μια προσθεση,
η μονο εναν πολλαπλασιασμο. Ετσι οπως το βλεπω, σημερα οι πραξεις πινακων (που καποτε ηταν τζιζ-μην-αγγιζετε)
σημερα ειναι απο τις πρωταρχικες πραξεις σε μια CPU αλλα κυριως .... σε μια GPU.
Ομως ... η ιστορικη αληθεια ... να λεγεται !!! Ηταν πιο απλα τα πραγματα καποτε .... και εντος προσδοκιων.
Χωρις ειδικες συνθηκες και αστερισκους. Ενα ADD BX, AX συνεβαινε στον μισο χρονο στα 66 MHz απ'οτι στα 33.
Last edited: