8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Ναι .... ο mister Donkey.bas ..... το παιζει πουροτζοβενο :proud:

Untitled.0.0.jpg


Απολαυστε .... μπουταρες ! :laugh:
 
Πολυ ωραιο simulation σωματιδιακων δεσμων (και εκτροπων) απο εναν γερμανο που συνεχιζει σε .... QBasic.
Βεβαια, ΟΧΙ στην QBasic που ισως επιζει σε καποιον 486 σας. Αλλο φρουτο αυτη η "Basic", μην την ψαχνετε ... :rolleyes:

energiep.jpg


Πηγαινετε εδω > https://games.freebasic.net/BASICGaming/Issue6/index.html και σκρολαρετε προς τα κατω
μεχρι να βρειτε το ανωθι στιγμιοτυπο. Καπου εκει γραφει local download ! Το κατεβαζετε, το αποσυμπιεζετε
σε καποιο φακελο της αρεσκειας σας, μπαινετε μεσα στον φακελο και τρεχετε το Εnergie Particle.exe ....
Tα υπολοιπα εκει μεσα ειναι πολυ .... deutsche schule για μενα :nounder:

Δεν θελει πολυ για να καταλαβετε την λειτουργια του -bye- ...... (και ειναι πολυ χαλαρωτικο :love:, πολυ flowing !)
 
Υπηρξε ποτε supercomputer βασισμενος σε ..... 286 επεξεργαστες ?


OKTΩ απο αυτα τα boards (με 4 ζευγαρια 286/287 επεξεργαστων και 512Κ RΑΜ, εκαστο :blink:)
κοσμουσαν το εσωτερικο του INTEL iPSC-1 .... εν ετει 1985. Και σχεδιαζαν τι παρακαλω ?
Υπερκυβους !!! Καθε node του computing grid (δηλαδη ενας 286/287) αντιστοιχουσε σε
μια κορυφη του υπερκυβου (με βαθμο ελευθεριας .... 2^16 !!! .... only :bang:).

Συνδεδεμένοι ως υπερκύβος
Γενικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία κάθε υπερυπολιστή είναι η τοπολογία σύνδεσης τους

Το xenix, ήταν ολόκληρο Unix για 286, και εξαιρετικό λειτουργικό για την εποχή του σε αυτά τα ‛ποταπά’ 286.
Το να το στήσεις έμοιαζε ολόκληρη περιπέτεια, ακόμα θυμάμαι να σκρολάρουν ολόκληρες οθόνες μόνο και μόνο για δηλώσεις ώρα, ζώνη ώρας, summer time κ.ο.κ.
Είχε βέβαια C compiler, και ακόμα θυμάμαι να προγραμματίζω, πιτσιρικάς τότε του γυμνασίου, σε xenix. Είχε και cobol etc. αλλά ήμουν παιδάκι της C
Ήξερες τότε ότι για να το γραφείς σε xenix, ήταν σημαντικό project. Ακριβό project. Καλός πελάτης.
 
Δεν ξέρω αν έχει ανέβει αυτό, δεν πήρα είδηση ότι το θέμα έφτασε τις 105 σελίδες!

https://archive.org/details/internetarcade

The Internet Arcade is a web-based library of arcade (coin-operated) video games from the 1970s through to the 1990s, emulated in JSMAME, part of the JSMESS software package. Containing hundreds of games ranging through many different genres and styles, the Arcade provides research, comparison, and entertainment in the realm of the Video Game Arcade.
 
Δεν ξέρω αν έχει ανέβει αυτό, δεν πήρα είδηση ότι το θέμα έφτασε τις 105 σελίδες!

https://archive.org/details/internetarcade

The Internet Arcade is a web-based library of arcade (coin-operated) video games from the 1970s through to the 1990s, emulated in JSMAME, part of the JSMESS software package. Containing hundreds of games ranging through many different genres and styles, the Arcade provides research, comparison, and entertainment in the realm of the Video Game Arcade.

Δύσκολο να έχει ανέβει...

Οι 8 και 16bit αναμνήσεις των τακτικών θαμώνων του νήματος, περιορίζονται σε MS-DOS περιβάλλον... :p
 
Δεν ξέρω αν έχει ανέβει αυτό, δεν πήρα είδηση ότι το θέμα έφτασε τις 105 σελίδες!

https://archive.org/details/internetarcade

The Internet Arcade is a web-based library of arcade (coin-operated) video games from the 1970s through to the 1990s, emulated in JSMAME, part of the JSMESS software package. Containing hundreds of games ranging through many different genres and styles, the Arcade provides research, comparison, and entertainment in the realm of the Video Game Arcade.
Το OutRun ... το επαιζα μανιωδως καθε μερα (νομιζω καπου κοντα στο 1990).
Αφησα πολυ ΚΕΡΜΑ μεσα στο μηχανημα. Αλλα δεν το λυπηθηκα !!!!!!!!!!!!!
Hταν και κανονικο simulator, με στροφες και κραδασμους στο καθισμα :love:

Για κονσολες εχουν μπει κατα καιρους ποστακια ... αλλα ΝΑΙ .... ειμαστε κυριως
DOSαδικο νημα (αλλωστε αν δεις πως ξεκινησε το νημα ... θα καταλαβεις γιατι
και πως τσιμπησαμε τοσο γρηγορα και τοσο παθιασμενα). Ομως εχουν φιλοξενηθει
και Amigas και Ataris .... αν και καποια αλλα (Mac, Sun, SGI και γενικως UNIX)
δεν ειναι κατι που οι περισσοτεροι ειχαμε την χαρα να βιωσουμε .... :nounder:

Oμως, οτιδηποτε δεινοσαυρικο (ακριβο η φθηνο) δεν θυμαμαι να το σνομπαραμε.
(ε βεβαια, μερικα γαργαλιστικα σχολια και μπηχτες βοηθουν στην αφομοιωση των
γραφομενων .... ενιοτε .... οταν συμβαινουν :rolleyes:)
 
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Μετα βγηκαν κατι Basic-on-steroids-compilers (QB PDS 7.1) αλλα .... οτι και να χτισεις πανω σε αμμο .... :nounder:

qb 7.1 ήταν θεός.
Εβγαλα τα προς το ζειν μ αυτήν τουλάχιστον 3 χρονάκια...
 
Δεν θα ρωτησω γιατι δεν επενδυσες τον ιδιο χρονο σε .... C.
Γιατι ουτε εγω μπορεσα να την κανω δικια μου, να την τιθασευσω.
Και το κυριοτερο ...... εξι μηνες μετα .... δεν καταλαβαινα τι ειχα γραψει ως κωδικα ! :nounder:
 
Απάντηση: Re: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Οι 8 και 16bit αναμνήσεις των τακτικών θαμώνων του νήματος, περιορίζονται σε MS-DOS περιβάλλον... :p

Και καποτε πρεπει να προστεθουν στον τιτλο και οι 32bit αναμνησεις .... δεν ειναι τοσο δυσκολο.
Μαλλιασε η γλωσσα μας να το ζηταμε .....
 
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Δεν θα ρωτησω γιατι δεν επενδυσες τον ιδιο χρονο σε .... C.
Γιατι ουτε εγω μπορεσα να την κανω δικια μου, να την τιθασευσω.
Και το κυριοτερο ...... εξι μηνες μετα .... δεν καταλαβαινα τι ειχα γραψει ως κωδικα ! :nounder:

Σε C++ επένδυσα λίγο νωρίτερα, σε μια πιό δύσκολη φάση της ζωής μου, όπου η νέα γλώσσα ήταν κάτι σαν ...διέξοδος.
Εφτιαξα ένα πρόγραμμα για λόττο και μερικά χρόνια αργότερα όταν χρειαζόμουν ταχύτητα, ως μεταπτυχιακός μετέτρεψα το πρόγραμμα της εργασίας μου από qbasic σε C++.
Μετά ασχολήθηκα μόνο με qbasic 7.1
 
Εγω εμεινα στην Pascal.
Γρηγοροτερη απο την QB αλλα σιγουρα ΠΙΟ ΑΡΓΗ απο την C.
Στα runtime των executables !
Σε compiling speed ηταν περιπου ιδια με την C
(αφου και οι δυο compilers προερχονταν απο την Borland).
Σε ευαναγνωσιμοτητα κωδικα .... ετη φωτος μπροστα απο την C.
 
Mητσο

Θυμασαι το BallXOR.bas στα demo programs της QuickBasic 4.5 ? Για κοιτα τι σου χω .... :rolleyes:

QBasic64BoinBall.jpg


Προγραμματακι μεσα απο QB64 ..... https://en.wikipedia.org/wiki/QB64 ..... αλλη κατηγορια, ετσι ?

Και 64-bit υποστηριξη .... και unlimited pixel resolution .... και 32-bit χρωμα ... και MP3/WAV playback ... και φορτωση BMP/PNG/JPG
και Windows/Linux/MacOS compatible .... και, το κυριοτερο, backward compatiblity με QuickBasic 4.5 ...... τι αλλο θες ? :laugh: ......


ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΣ ? :flipout:
 
Re: Απάντηση: Re: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Και καποτε πρεπει να προστεθουν στον τιτλο και οι 32bit αναμνησεις .... δεν ειναι τοσο δυσκολο.
Μαλλιασε η γλωσσα μας να το ζηταμε .....

Εμένα τί μου το λες; Κάποιος συντονιστής θα 'ταν πιο αρμόδιος... :p
 
Στα ‛εξωτικά’ λειτουργικά
Εκτός του xenix 286 είχαμε εκείνη την εποχή και το OS/2 v1.1
Εντελώς άκυρο λειτουργικό, που κανείς μας δεν χρησιμοποίησε σε παραγωγή
H IBM το έδινε (μαζί με το ΙΒΜ DOS v3.3) όταν αγόραζες PS/2 αλλά ήταν αδιέξοδο για οποιονδήποτε independent developer.
 
Στα development εργαλεία της εποχής …
Η Turbo Pascal 5 ήταν θησαυρός για τον απλό λόγο ότι είχε πολλές βιβλιοθήκες και είχε Help για τα πάντα. Δεν χρειαζόσουν καθηγητή ή βιβλίο απλά μάθαινες από το help

Αυτό που βλέπω να ξεχνάτε είναι η dbase IV
Απίστευτο εργαλείο της εποχής και γραφτήκαν αμέτρητες μικρές εφαρμογές
Κομμένες και ραμμένες στα μέτρα κάθε επιχείρησης και μικρού μαγαζιού
Σχεδίαζες καρτέλα με όλα τα απαραίτητα στοιχεία, καταχωρούσες στην βάση δεδομένων είχες search, και εκτύπωση σε φόρμες
Έτρεχε ακόμα και στα πρώτα ΙΒΜ PC. Ακόμα και σε δισκέτες μιας όψης 5 1/4, έβαζες DOS + dbase + program στη πρώτη δισκέτα και τα data στην δεύτερη δισκέτα.
Πελατολόγια, inventory, βασεις δεδομένων κ.ο.κ.
Clipper από πίσω , μια κανονική γλώσσα για βάσεις δεμένων … πρό SQL

Έτσι για να σας θυμίσω ότι όταν πηγαίνατε να αγοράσετε ένα παιχνίδι ή ένα πρόγραμμα
Βρίσκατε στον πειρατή της γειτονιάς μια λίστα εκτυπωμένη σε πλατύ μηχανογραφικό χαρτί
-------------------------------------------------------------------------
| Game Name | Game Type | Number of Disks | Price |
 
Μεροκάματο στα ανιγραφάδικα της εποχής… Κλειδωμένα παιχνίδια με 'bad sectors'

42308402_2228639097407058_3095738497161252553_n.jpg
 
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Μεροκάματο στα ανιγραφάδικα της εποχής… Κλειδωμένα παιχνίδια με 'bad sectors'

42308402_2228639097407058_3095738497161252553_n.jpg
Amiga ε; Το χρησιμοποιούσα κ εγώ για δική μου χρήση βεβαίως βεβαίως.
Ο "πειρατής" που ήξερα τότε είχε 4 συνολικά drives γιατί είχε πολύ δουλειά κ με ένα copy έβγαζε 3 αντίγραφα. Σκυλί όμως η Amiga. Πραγματικό multitasking.
 
Δεν ήταν πάντα τόσο εύκολο όσο μια αντιγραφή …
Zak McKracken and the Alien Mindbenders
Και πανω που θα πας στο Νεπάλ...
Exit Visa Security System

Τυπωμένο σε κόκκινο χαρτί για να μη μπορείς να το βγάλεις φωτοτυπία ….
Άστα να πάνε

https://archive.org/details/game_manual_Zak_McKracken_Security_System/page/n0
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Amiga ε; Το χρησιμοποιούσα κ εγώ για δική μου χρήση βεβαίως βεβαίως.
Ο "πειρατής" που ήξερα τότε είχε 4 συνολικά drives γιατί είχε πολύ δουλειά κ με ένα copy έβγαζε 3 αντίγραφα. Σκυλί όμως η Amiga. Πραγματικό multitasking.

Και στο DOS το χρησημοποιουσαμε
 
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Εκτός του xenix 286 είχαμε εκείνη την εποχή και το OS/2 v1.1
Εντελώς άκυρο λειτουργικό, που κανείς μας δεν χρησιμοποίησε σε παραγωγή
H IBM το έδινε (μαζί με το ΙΒΜ DOS v3.3) όταν αγόραζες PS/2 αλλά ήταν αδιέξοδο για οποιονδήποτε independent developer.

Η IBM κάποια στιγμή το μοίραζε και από περιοδικά.
Πάρτε καλέ κύριε!
Ούτε έτσι δεν κύλησε. :D


Ξεχνάς και την 4GL.
Όπως και η Clipper (παίζει να έχω ακόμη τα τούβλα του), έτσι και η 4GL καθόταν μπροστά από την SQL για να χειρίζεσαι την DB και να γράφεις και κάποια GUI.

Αυτή που δεν χώνεψα και την βρήκα μπροστά μου όμως είναι η TCL...
Αυτά τα βιβλία σίγουρα τα πέταξα και βρέθηκα να γράφω κώδικα εν έτη 2018! :bigcry: