Δεν ξέρουμε τον λόγο που έπεσε το 330 αλλά θεωρώ οτι είναι λίγο περίεργο.
Ατην διάθεσή σας για όποιες απορίες μπορεί να έχετε περαιτέρω.
Μιάς καί είναι η δουλειά σου καί μας επιτρέπεις να σου πούμε τις απορίες μας, μπορείς να μας πείς αν το παρακάτω σενάριο - που δοκιμάστηκε σε προσημειωτή? - είναι δυνατόν να έχει συμβεί στη πτήση του Α-330?
QUOTE
In an A330 simulator at FL 350 with a gross weight of 210 tonnes in ISA+10, with icing selected, the aircraft approaches a thunderstorm with a high intensity of turbulence. Due to the extreme turbulence,
the autopilot disengages. Shortly thereafter a malfunction is selected to block both
captain and first officer's pitot tubes to replicate extreme ice formation.
The airplane
reverts to alternate law with protection lost. There is a speed flag on both the captain and fo's PFD. The severe turbulence activates repeated
stall warnings. Manual thrust is being used at this time. The speed on the
standby altimeter is reading
240kts or thereabouts with MACH .72. From
the GPS the ground speed is
350 kts or thereabouts. It is very difficult to
read the instruments and ECAM warnings.
Updrafts take the aircraft up to FL 370 and produces a
negative G of .2. The aircraft then enters severe
downdrafts and the rate of descent averages
more than 19,000 fpm. The instinctive reaction is to
pull on the stick to arrest the rate of descent. The aircraft shakes and buffets violently. The G force on the SD reads
+5 but the instructor's panel shows
+8. The aircraft
breaks up in flight around 20,000 ft.
After several attempts at this with all results being equal one could not see AF447 sending out any distress signals if this is what happened to them. Applying an unreliable airspeed memory item would have proven to be very difficult because of the violent shaking and opening a QRH for an ADR check procedure even less likely.
UNQUOTE
Επίσης αληθεύει ότι η Αιρ Φρανς άρχισε να αλλάζει συγκεκριμένους αισθητήρες στα 330 ka;i 340 από τον Απρίλιο του 2009 αλλά το συγκεκριμένο Αιρμπάς ήταν ακόμα ο παλιός τύπος?
Καί μιά τελευταία ερώτηση προς το παρόν: Το Α-330 έστειλε αν θυμάμαι καλά 24 μηνύματα (ACARS= Aircraft Communication Addressing & Reporting System)) στη βάση του σε διάστημα 4 λεπτών. Αν τα έχεις δεί μπορείς να μας τα αποκωδικοποιήσει? Εγώ προσωπικά θα σου ήμουν ευγνώμων!