ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Και εγω παρομοιες εμπειριες ειχα με ενα τουιτερ tonsil.
Επρεπε να κανω την αποκριση του κροσοβερ σαν το γκραν κανυον για να ψιλοπαιξει!!

(nodeid 6383 ;-)
 
Εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι μια καινούργια κατασκευή με μονάδες χαμηλού κόστους.. αφού και θέλουμε και μπορούμε να την κάνουμε να παίξει καλά..

Πανκρόκ, η ιδέα σου είναι πολύ καλή - υποθέτω όμως ότι μιλάς για 'πατέρα των ηχείων' διότι η κατηγορία του DIY έχει πατέρα τον διαχειριστή μας και ..Πρόεδρο.

Να κάνουμε ψηφοφορία ? κε Διαχειριστά τι λέτε ? οι υπόλοιποι τι λέμε ?

Συμφωνώ απόλυτα!
 
προτεινω να αναγορευσουμε τον θεοθαν ως πατερα της κατηγοριας!

Πανκρόκ, η ιδέα σου είναι πολύ καλή - υποθέτω όμως ότι μιλάς για 'πατέρα των ηχείων' διότι η κατηγορία του DIY έχει πατέρα τον διαχειριστή μας και ..Πρόεδρο.
Να κάνουμε ψηφοφορία ? κε Διαχειριστά τι λέτε ? οι υπόλοιποι τι λέμε ?

Συμφωνώ απόλυτα!


αστειάκια "μεγάλων παιδιών" .... :beee: :beee: :beee:
 
Re: Απάντηση: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Και εγω παρομοιες εμπειριες ειχα με ενα τουιτερ tonsil.
Επρεπε να κανω την αποκριση του κροσοβερ σαν το γκραν κανυον για να ψιλοπαιξει!!

(nodeid 6383 ;-)

Αν είναι να κάνεις την συνάρτηση μεταφοράς σαν καρδιογράφημα προκειμένου να "ισιώσεις" μια κακή απόκριση (που μάλλον λόγω περιθλάσεων μπορεί να είναι τόοοοοοσο κακή)....πάει....τ' όχασες το παιχνίδι...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Αν είναι να κάνεις την συνάρτηση μεταφοράς σαν καρδιογράφημα προκειμένου να "ισιώσεις" μια κακή απόκριση (που μάλλον λόγω περιθλάσεων μπορεί να είναι τόοοοοοσο κακή)....πάει....τ' όχασες το παιχνίδι...

Πραγματι, δεν επαιξε ποτε "καλα"! Βεβαια οτι εκανα ηταν προχειρα και με το αυτι. Στην ουσια δημιουργησα μια τρυπα στη συχνοτητα κρος για να μη με ενοχλουν οι μεσαιες. Κατι εγινε αλλα ποτε δεν εμεινα ικανοποιημενος.
Πιθανοτατα με ενεργο κρος η/και ισοσταθμιση να ερχοταν!
 
Η αλήθεια είναι ότι και εγώ και τα δύο midrange της Tonsil που έχω ακούσει, είναι κατάλληλα για PA και όχι για HiFi.. Αλλά για δίδρομο ίσως κάτι γίνει..

(με ισοστάθμιση το έχω ψιλο-φέρει το ένα..)

Από tweeter, έχω βρει ένα το οποίο (στο αυτί) μου αρέσει. Είναι το GTC 11/100, από τα ακριβά της μοντέλα (εδώ γελάνε.. ;) )
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Πραγματι, δεν επαιξε ποτε "καλα"! Βεβαια οτι εκανα ηταν προχειρα και με το αυτι. Στην ουσια δημιουργησα μια τρυπα στη συχνοτητα κρος για να μη με ενοχλουν οι μεσαιες. Κατι εγινε αλλα ποτε δεν εμεινα ικανοποιημενος.
Πιθανοτατα με ενεργο κρος η/και ισοσταθμιση να ερχοταν!

Κι εγώ σε ένα άλλο mid αναγκάστηκα να βάλω notch filter!

Βασικά πρέπει να γίνουν μετρήσεις πριν πούμε ότι ξεκινάμε κάτι.. γιατί υπάρχουν μεν spec sheets, αλλά η ακρίβειά τους είναι αμφισβητήσιμη..
 
Παρεπιπτόντως για τι τιμές tweeter (Tonsil) μιλάμε ?

Πάει καιρός από τότε.. Δεν θυμάμαι καλά.. Πρέπει να ήταν στην κατηγορία τιμής 20 - 30 για το 11/100 (θόλου, 25mm)

Θα μάθω αργότερα και θα σας πω.
 
Απάντηση: Re: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Αν θυμάμαι καλά, για το 11/100 (θόλου, 25mm), περί τα 25-30 ..


Πολλά είναι όταν με λιγότερα από 35 (απλού θαλάμου) ή 40 (διπλού θαλάμου) μπορούμε να πάμε σε ένα "ταπεινό" αλλά γνωστό και αξιόλογο μεταξωτό Vifάκι D-27....:grinning-smiley-043
 
Re: Απάντηση: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Τι κάνει το "ενεργό cross" και ποιά η διαφορά του με τα απλά...?
Επίσης τι είναι "4 ενισχυτές με tda".Δεν νομίζω να έφτιαξες 4 ενισχυτές για το pc.


Στο ενεργό κρος ο διαχωρισμός συχνοτήτων γίνετε πριν από την ενίσχυση, έτσι θες ξεχωριστούς ενισχυτές για να οδηγήσεις το tweeter ,mid –woofer ανάλογα πόσους δρόμους θα έχεις. Τώρα, για τις διαφορές και τα πλεονεκτήματα του ενός η του αλλού είναι μεγάλο θέμα, που εγώ δεν μπορώ να σου το αναλύσω περισσότερο.

Τα TDA είναι ολοκληρωμένα που φτιάχνεις ενισχυτάκια πολύ γρήγορα και απλά. Ρίξε μια ματιά στο ιντερνετ και θα καταλάβεις .


Γιατί? Έχω φτιάξει πολλούς ενισχυτές για να περάσω τα απογεύματα ευχάριστα στους 4 με TDA κολλήσω? Μη φανταστείς τίποτα θηρία ,απλά πράγματα.
 
Re: Απάντηση: Re: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Πολλά είναι όταν με λιγότερα από 35 (απλού θαλάμου) ή 40 (διπλού θαλάμου) μπορούμε να πάμε σε ένα "ταπεινό" αλλά γνωστό και αξιόλογο μεταξωτό Vifάκι D-27....:grinning-smiley-043

Ναι, αν λάβεις υπόψιν ότι το 19TFF1 της SEAS εμείς το διαθέτουμε στην λιανική με 34 ευρώ..
 
Δηλαδή το 19TFF1 είναι καλύτερο από το Vifa ? Πάντως σε τιμή είναι ίδια από ότι βλέπω , και το Vifa κατεβαίνει πιο χαμηλά νομίζω!
 
και επειδη ατη βραση κολλαει το σιδερο

πως θα γινει να αποφασισουμε τι προτζεκτ θα επεξεργαστουμε???

να θεσουμε κατηγοριατιμης και στοχο, να βρεθει και ο χορηγος που θα το παρει και να αρχισουμε τα μαγειρεματα (και τα φαγια για τον θεοθαν)
 
καλυτερο απο βιφα η οχι , σιγουρα καλυτερο απο τονσιλ , συνεπως 25 ευρα για τονσιλ τα βρισκω και εγω υπερβολικα.

Σ αυτό με βρίσκεις σύμφωνο 100 %!!!
Υπάρχουν λοιπόν μονάδες και φθηνές και επώνυμες από καταξιωμένους στον χώρο κατασκευαστές . Όμως αυτό που χρειάζεται από κει και πέρα είναι γνώση ,εμπειρία ίσως και μετρητικό και σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει την όλη προσπάθεια.
 
Re: Απάντηση: Re: ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΦΩΝΩΝ

Δική μου άποψη είναι ότι τα μεγάφωνα παίζουν 2ο ρόλο στον ήχο....:eek: :eek: :eek:

Και πριν αρχίσουν οι πυροβολισμοί :violent-smiley-030: ...να εξηγηθώ...

Πιστεύω ότι ακόμα και με μέτριας ποιότητας μεγάφωνα (δεν εννοώ φυσικά εντελώς άχρηστα...),που όμως θα διαλεχθούν σωστά για την δουλειά που έχουν να κάνουν, που θα μετρηθούν σωστά, που θα γίνει ένας σωστός σχεδιασμός κροσόβερ-καμπίνας, και που θα αφιερωθεί χρόνος ώστε να βρεθούν οι χρυσές τομές και να γίνει η ακουστική εξέλιξη, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ-πολύ ικανοποιητικό...

Θα μου επιτρέψετε να διαφωνίσω.
Έχω δοκιμάσει στο παρελθόν πολλά μεγάφωνα χαμηλής και μέσης ποιότητας.
Καλά στα φτηνά κινέζικα δεν θα αναφερθώ, είναι για τα σκουπίδια. Αλλά και με φτηνά ευρωπαικά μεγάφωνα δεν κατάφερα σε καμία περίπτωση να στήσω μία αξιοπρεπή εικόνα.
Πεταμένα λεφτά.

Συμφωνώ απόλυτα με τον Θεοθάν.
Πρωτίστως το "καλο" ηχείο είναι θέμα σχεδίασης.

Για μένα πιο πολύ μετράει η ποιότητα των τουήτερς.
Δηλαδή ένα καλό τουήτερ έχει περισσότερες πιθανότητες να "παίξει" σε σχέση με ένα υποδιαίστερο κατασκευαστικά.
Στα Midbass το πολύ να μην έχουμε καλή μηχανική και ηλεκτρική αντοχή.
Αν όμως δεν είμαστε γκαζάκηδες, μπορεί με φθηνά midbass να πετύχουμε κάτι αξιόλογο.
Έχω ζωντανό παράδειγμα από την μπασσοκαμπινούλα μου.
Φορά ένα φθηνό χαρτινο 15ιντσο Pioneer των 40 ευρώ, αλλά πάιζει πεντακάθαρα και στακάτα.
Στις μηχανικές αντοχές όμως δεν συγκρίνεται με ένα καλύτερα κατασκευασμένο και ακριβότερο μεγάφωνο.

Θα τολμούσα λοιπόν φθηνά midbass αλλά με ακριβότερα τουήτερς.

Γιάννη δεν με βρίσκεις σύμφωνο.
Είναι πολύ πιο ευκολο να κατασκευαστεί με λίγα χρήματα ένα καλό tweeter παρά ένα καλό woofer.
Ενα woofer των 40 ευρώ είναι αδύνατον να παίξει μουσική. Μπορεί να κάνει μπαπα μπουπα αλλά να αναπαράγει φυσικά όργανα το αποκλείω.
Δες όλα τα πανάκριβα ηχεία. Εχουν τα ίδια tweeters με τα μικρά-φθηνότερα ηχεία της σειράς, αλλά πανάκριβα woofers και καμπίνες.

Εγώ προτείνω τον φίλο Βαγγέλη να μην ασχοληθεί καν με φτηνά μεγάφωνα. Στο κάτω κάτω αν πάρει κάποια έτοιμα ηχεία τέτοια μεγάφωνα θα βρει μέσα γιατί να κάνει τον κόπο να τα κατασκευάσει;

Ας μην χρησιμοποιήσει κάτι λιγότερο από seas. Τουλάχιστον να αποζημιωθεί για τον κόπο του.
 
Άσχετα από διαφορετικές απόψεις που είναι απόλυτα σεβαστές, αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξει έστω και ένας ενδιαφερόμενος διαθετειμένος να κατασκευάσει ένα τέτοιο ηχείο...

Η αρχή δεν μπορεί να είναι άλλη από τον καθορισμό ανώτατου όγκου και κόστους - από εκεί θα οδηγηθούμε στις επιλογές αρχιτεκτονικής και μετά μεγαφώνων...οπότε όποιος ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο ας δηλώσει τον μέγιστο επιτρεπτό όγκο και κόστος καθώς και τις απαιτήσεις χώρου για να ξέρουμε για τι περίπου μεγάφωνα θα κοιτάξουμε...

Εννοείται ότι προσωπικά θα βοηθήσω όσο μπορώ σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας, τόσο στην επιλογή μεγαφώνων όσο και στις μετρήσεις τους και στην σχεδίαση του κροσσόβερ...