Και επειδη ειμαστε μεταξυ μας και τα λεμε, και δεν προκειται να θεωρηθει εκτροπη πολιτικης συζητησης...
Πριν την παγκοσμοιοποιηση, τις συγχωνευσεις, τις λογικοποιησεις συγκεριων, τις Κινεζοποιησεις κλπ...Αμα καθομασταν να γραφουμε (θα μπορουσα να το κανω αλλα δεν εχω χρονο) σε ενα ρατος οπως η Μεγαλη Βρεταννια ποσες εταιριες αεροναυπηγικης ειχε, τι ταλεντα δημιουργηθηκαν, τι γραφεια σχεδιαστων με αχαλινωτη φαντασια. τι σχεδια που κατωχηρωσαν και το μελλον δηλαδη το σημερα..τι τι τι...θα μπορουσα να γραφω μεχρι αυριο. Μεχρι που την διακυνερνηση των εθνων πηραν στα χερια τους γραφιοκρατες οικονομικα ρασιοναλιστ...οποτε ολα συγχωνευτηκαν σε 3-4 πολους. Αυτους που ονομαζουμε σημερα χαζα, Multulateral. Δυο γραφεια στις ΗΠΑ, ενα στην Ρωσσια ενα κεντρικο στην Κινα (που κλεβει απο τους προηγουμενους, ενα στην ΕΕ οπου βγαζουν ο ενας το ματι του αλλου και τιποτα δεν προχωραει... Και μενουν και ενα δυο Αουτσαϊντερς... Γαλλια Ιαπωνια.
Τελως παντων αλλου ηθελα να καταληξω και με την ευκαρια των παραπανω ( που δεν τελειωνουν εκει οι δημιουργιες των Βρετανων εχει κι αλλα πχ ο Αρλεκινος )...
Λοιπον που ημασταν...α ναι...που ηθελα να καταληξω....
Πρεπει να ξερετε οτι οταν προκειται για εξοπλιστικα προγραμματα γινεται το "Ελα να δεις" στον πολιτικο χωρο. Εκτος απο Τουρκιας Κινας Ρωσσιας βεβαια. Ας πουμε σε χωρες με τις δικες μας συνηθειες. Με λιγα λογια δεν ειναι μονο Ελληνικο χουϊ που γινεται χαμος μεχρι να αποφασιστει ενα προγραμμα, και αφου αποφασιστει, ξαναγινεται χαμος για να ακυρωθει.
"Συμβαινει και στα καλυτερα σπιτια" οπως λεγαν καποτε για αλλες περιπτωσεις. Ελβετια, Αυστραλια, Βελγιο,Βρζιλια, Ινδια...ΚΑΝΑΔΑΣ !
Και ερχομαι σε αυτο που ηθελα να βαλω απο χτες σαν συνειρμο.
Ξερετε οτι οταν αποφασιστηκε να αγοραστει το F35 στον Καναδα αρχισαν οι αρνησεις, οι επικρισεις, οι αντιρρησεις...(οπως και στην Ελβετια με το Γκριφον - "δε θα δεχτυμε ποτε να παρουμε αυτο το αεροσκαφος").
Και τι ηρθε στο προσκυνειο...ακουσων ακουσων...θα μεινετε αναυδοι. Η κατασκευη (με προηγμνη τεχνολογια πλεον) ενος μοντελου ποου παρουσαστηκε τοτε καπου στην δεκαετια του 60.
Απο την AVRO (που εγινε AVRO CANADA) που ειχε σχεδιασει υλοποιησει δοκιμασει και παρουσιασει σε επιχειρησιακες πτησεις εν σουπερ Τζετ της εποχης. Το AVRO ARROW.
Kαι το θεμα εκτεθηκε και δημοσια στην κρατικη τηλεοραση.
Για να μην πολυλογω (γιατι εχω ταση τετιες ωρες) παραθετω το ακολουθο αποσπασμα απο Καναδικη ΤΒ.
Απολαυστε το. Ναι για αεροσκαφος που θα "μπορουσε" να αντικαταστησει το F35. Κατασκευασμενο απο Καναδικες Εταιριες δινοντας δουλεια σε Καναδικα χερια (και κεφαλια).
Απο την "ανασταση" ενος προγραμματος των 60ς (συγγεκριμενα το 1959 αρχισε η κατασκευη Η 20 Φεβρουαριου 1959 ειναι Αυτη η ημερομηνια ειναι καταγεγραμμενη σαν η Μαυρη Παρασκεη στην Αεροναυτικη ιστορια του Καναδα οπου 15 000 -ναι σωστα διαβασατε δεκαπεντε χιλιαδες- Καναδοι χανουν την εργασια τους).