Air Force Planes

Τα lightning ηταν πραγματικα πολυ ιδιαιτερα αεροσκαφη! Ειχα φτιαξει ενα πλαστικο μοντελο μαζι με τον πατερα μου. Εντυπωσιακο το γεγονος οτι οι εξωτερικες δεξαμενες καυσιμου εμπαιναν ΠΑΝΩ απο τις πτερυγες!!!

Ομολογω οτι τα Victor δεν τα ειχα και εγω υποψιν μου. Ειναι σαφως ομορφοτερα απο τα vulcan και valiant.
 
Απάντηση: Re: Air Force Planes

Πάντως τα Β-52 ανανεώθηκαν μέχρι το 2050. Οπότε και θα συμπληρώσουν 100 χρόνια ζωής!!!

Βέβαια, με τόσες ανακαινίσεις που έχουν υποστεί, δεν ξέρω τι παραμένει από την δεκαετία του 1950 που πρωτοεμφανίστηκαν...

Oτι βγηκε δεκαετια του 50 (και λιγο απο αρχες δεκαετιας 60) .... <<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ>> ....
κατορθωσε να ξεφυγει απο την μεγενη του Planned Obsolesence που θα ενεσκυπτε ως αρρωστια στις επερχομενες δεκαετιες
(ευλογια για τις επιχειρησεις). Θα πει καποιος "ναι αλλα η στρατιωτικη-αμυντικη βιομηχανια εχει ΑΛΛΑ ποιοτικα standards" ....

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΓΓΥΗΘΕΙΤΕ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΠΟΥΛΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΣΙΜΟΥΧΑΣ ?

Οτι "επεφτε στο καλουπι" την δεκαετια του 50 ... δεν ειχε καποιο R&D τμημα απο πανω του να κραυγαζει
"εεεεεεε, τι κανετε ρε ζωντοβολα, προσπαθουμε να ξαναφερουμε πελατες στο μαγαζι, ΟΧΙ να μας ξεχασουν για παντα".

Το B-52 προερχεται απο μια τετοια εποχη. Εχει υποστει ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ αλλαγες ... ομως "κατι" το κανει αξιομαχο μισον αιωνα ΜΕΤΑ.
Βρειτε τι μπορει να ειναι αυτο ?
 
Απάντηση: Re: Air Force Planes

εχει παει κανεις εδω; Μοιαζει με παραδεισος! :) Ακη, το μοναδικο sr71 εκτος ΗΠΑ!

https://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_War_Museum_Duxford

Καλα τωρα ...
GB και USA ειναι το ιδιο και το αυτο !
Ολα τα βρετανικα στρατιωτικα αεροδρομια φιλοξενησαν (ως ενδιαμεσος σταθμος) καποιο SR-71.
Οποτε ..... ενα SR-71 ως μουσειακο εκθεμα ..... ειναι ο ελαχιστος φορος τιμης στην συνεισφορα της GB.

Οι βρετανοι βρεθηκαν πολυ κοντα στην κατασκευη ΔΙΚΟΥ ΤΟΥΣ υπερηχητικου αναγνωριστικου (> Mach 3)
ΗΔΗ απο το 1965 !!!! https://nationalinterest.org/blog/buzz/meet-britains-avro-730-better-spy-plane-sr-71-91141
Tα κοστη, τα μαμημενα τα κοστη (οσο και αν δεν το παραδεχονται) γερνουν την πλαστιγγα !
 
...
Βέβαια, η λογική λέει ότι ο πιο μεγάλος στρατός του κόσμου όλο και κάτι μαθαίνει με τα χρόνια... εξ ου και οι μηδενικές απώλειες αεροπλάνων κατά τον πόλεμο στο Ιράκ. )

Οι απώλειες στο Ιρακ δεν ήταν μηδενικές...

Μόνο σε αυτή την έξοδο είχαν 2 απώλειες F16


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ακόμη θυμάμαι φίλο του πατέρα μου να του περιγράφει πόσα μεταγωγικά αεροπλάνα με γεμάτα φέρετρα έκαναν στάση στη βάση της Σούδας και πήγαιναν προς ΗΠΑ.
Η Ιστορία γράφεται από τους νικητές. Ναπολέων Βοναπάρτης.
 
Μηδενικες απωλειες δεν υπαρχουν ουτε σε εξοδο τριημερου...Οποτε για πολεμικη επιχειρηση με εκατονταδες χιλιαδες συμπλεκομενους μπορουμε να πουμε οτι οι απωλειες ειναι μηδενικες.

Μεχρι σημερα υπαρχουν καπου στις τεσσερις χιλιαδες Αμερικανοι στρατιωτες νεκροι απο τοτε δηλ. την απαντηση του Μπους Τζουνιορ στην τρομοκρατικη ενεργεια στις Τουϊν Ταουερς.
Φυσικα σε τετοιο βαθος χρονου οι απωλειες θεωρουνται μηδενικες.

Εγω γνωριζω προσωπικα ατομο που στο Ιρακ τραυματιστηκε δυο φορες (δηλαδη επεστρεψε εθελοντικα τρεις). Και οι δυο ηταν απο ατυχημα.
Ξερω και αλλους που τραυματιστηκαν στο Αφγανισταν επισης απο ατυχηματα.

Αλλα και για ΣΚ να εβγαιναν στις Ελληνικες λεοφορους παλι θα κινδυνευαν.

Οταν πας για πολεμο ξερεις οτι και ο αλλος δεν ριχνει κουφετα. Αλλιως δεν πας καθολου και... "κανεις οτι κοιμασαι".
 
Και επειδη ειμαστε μεταξυ μας και τα λεμε, και δεν προκειται να θεωρηθει εκτροπη πολιτικης συζητησης...

Πριν την παγκοσμοιοποιηση, τις συγχωνευσεις, τις λογικοποιησεις συγκεριων, τις Κινεζοποιησεις κλπ...Αμα καθομασταν να γραφουμε (θα μπορουσα να το κανω αλλα δεν εχω χρονο) σε ενα ρατος οπως η Μεγαλη Βρεταννια ποσες εταιριες αεροναυπηγικης ειχε, τι ταλεντα δημιουργηθηκαν, τι γραφεια σχεδιαστων με αχαλινωτη φαντασια. τι σχεδια που κατωχηρωσαν και το μελλον δηλαδη το σημερα..τι τι τι...θα μπορουσα να γραφω μεχρι αυριο. Μεχρι που την διακυνερνηση των εθνων πηραν στα χερια τους γραφιοκρατες οικονομικα ρασιοναλιστ...οποτε ολα συγχωνευτηκαν σε 3-4 πολους. Αυτους που ονομαζουμε σημερα χαζα, Multulateral. Δυο γραφεια στις ΗΠΑ, ενα στην Ρωσσια ενα κεντρικο στην Κινα (που κλεβει απο τους προηγουμενους, ενα στην ΕΕ οπου βγαζουν ο ενας το ματι του αλλου και τιποτα δεν προχωραει... Και μενουν και ενα δυο Αουτσαϊντερς... Γαλλια Ιαπωνια.

Τελως παντων αλλου ηθελα να καταληξω και με την ευκαρια των παραπανω ( που δεν τελειωνουν εκει οι δημιουργιες των Βρετανων εχει κι αλλα πχ ο Αρλεκινος )...
Λοιπον που ημασταν...α ναι...που ηθελα να καταληξω....

Πρεπει να ξερετε οτι οταν προκειται για εξοπλιστικα προγραμματα γινεται το "Ελα να δεις" στον πολιτικο χωρο. Εκτος απο Τουρκιας Κινας Ρωσσιας βεβαια. Ας πουμε σε χωρες με τις δικες μας συνηθειες. Με λιγα λογια δεν ειναι μονο Ελληνικο χουϊ που γινεται χαμος μεχρι να αποφασιστει ενα προγραμμα, και αφου αποφασιστει, ξαναγινεται χαμος για να ακυρωθει.
"Συμβαινει και στα καλυτερα σπιτια" οπως λεγαν καποτε για αλλες περιπτωσεις. Ελβετια, Αυστραλια, Βελγιο,Βρζιλια, Ινδια...ΚΑΝΑΔΑΣ !

Και ερχομαι σε αυτο που ηθελα να βαλω απο χτες σαν συνειρμο.

Ξερετε οτι οταν αποφασιστηκε να αγοραστει το F35 στον Καναδα αρχισαν οι αρνησεις, οι επικρισεις, οι αντιρρησεις...(οπως και στην Ελβετια με το Γκριφον - "δε θα δεχτυμε ποτε να παρουμε αυτο το αεροσκαφος").

Και τι ηρθε στο προσκυνειο...ακουσων ακουσων...θα μεινετε αναυδοι. Η κατασκευη (με προηγμνη τεχνολογια πλεον) ενος μοντελου ποου παρουσαστηκε τοτε καπου στην δεκαετια του 60.
Απο την AVRO (που εγινε AVRO CANADA) που ειχε σχεδιασει υλοποιησει δοκιμασει και παρουσιασει σε επιχειρησιακες πτησεις εν σουπερ Τζετ της εποχης. Το AVRO ARROW.

Kαι το θεμα εκτεθηκε και δημοσια στην κρατικη τηλεοραση.

Για να μην πολυλογω (γιατι εχω ταση τετιες ωρες) παραθετω το ακολουθο αποσπασμα απο Καναδικη ΤΒ.

Απολαυστε το. Ναι για αεροσκαφος που θα "μπορουσε" να αντικαταστησει το F35. Κατασκευασμενο απο Καναδικες Εταιριες δινοντας δουλεια σε Καναδικα χερια (και κεφαλια).
Απο την "ανασταση" ενος προγραμματος των 60ς (συγγεκριμενα το 1959 αρχισε η κατασκευη Η 20 Φεβρουαριου 1959 ειναι Αυτη η ημερομηνια ειναι καταγεγραμμενη σαν η Μαυρη Παρασκεη στην Αεροναυτικη ιστορια του Καναδα οπου 15 000 -ναι σωστα διαβασατε δεκαπεντε χιλιαδες- Καναδοι χανουν την εργασια τους).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

image.jpg


AVRO Cf-105_Arrow002.jpg

avro-arrow-replica.jpg


avro_arrow_02.jpg


arrow8.jpg
 
Eδω βαζω και τα comments αυτου που εβαλε το βιντει παρουσιαζοντς τις δυο ( 2 !) εκθεσεις εκμοντερνισμου του παλαιου αυτου μυθου που απ´'οτι φαινεται στοιχιωνει το συλλογικο υποσυνειδητο των Καναδων...κυριως των Γαλλοφωνω απ'οτι εχω ακουσει.

F35 vs CF105 new fighter for Canada. We had a plane designed specifically for Canada's defence. It was not a failed aircraft but our politics were failed. All planes that were built were in full production while still being refined, every one was a new and improved model. There are 2 new arrow designs on the books now, the mk3&4 by Bordeau Industries and Super Arrow by Beaverworks. I would like to see both built as they each have their own merits and should be flying side by side. MADE IN CANADA EH?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Πιστευω οτι υπαρχει μια μεγαλη δωση νοσταλγιας σε ολο αυτο αλλα δειχνει μια περιοδο που σημαδεψε την αεροναυπηγικη για παντα.
Αν και δεν αποκλειω, εγω ο ιδιος ειχα σκεφτει μια εξ ολοκληρου κατασκευη μιας νεας πλατφορμας Φαντομ και Τομκατ, με ολα τα συγχρονα τεχνολογικα επιτευγματα, ηλεκτρονικα, ψηφιακα, συνθετα υλικα, νανοτεχνολογια. Αφου σε ορους καθαρα αεροναυπηγικης (συμπεριφορας στον αερα και επιδωσεων) τιποτα καλυτερο δεν εχουμε καταφερει.
 
Oσον αφορα την εμπλοκη πολιτικων σε εξοπλιστικα ... ΣΠΑΝΙΩΣ η επιλογη ειναι η βελτιστη δυνατη.
Δεν χρειαζεται καν να εξηγησουμε γιατι !

Οσον αφορα οτι τιποτα καλυτερο δεν εχουμε καταφερει ...
η αληθεια ειναι οτι το 90% σε μια αεροναυπηγικη επιδοση ειναι ... τεχνολογια υλικων.
Μετα ερχονται ολα τα αλλα (αεροδυναμικη, εξυπνα συστηματα πλοηγησης, υπολογιστες, κλπ).
Στην συγκεκριμενη τεχνολογια (χωρις να ειμαι επαϊον) ... δεν εχουν κατορθωθει επαναστατικες λυσεις
ηδη απο την δεκαετια του 60.

Οποτε ...

πως θα επελθει το νεο quantum leap ? Aυτο που θα κανει ενα μαχητικο να στριβει ακομα πιο κλειστα
η να επιταχυνει ακομα πιο σβελτα .... ΧΩΡΙΣ να διαλυεται (στην περιπτωση που ο πιλοτος επιβιωνε
του ελιγμου η της επιταχυνσης) ? Τεχνολογια υλικων χρειαζομαστε ΚΑΙ για τον πιλοτο. Μια στολη
που με καποιο μαγικο τροπο να αντεχει 10+ G. Δεν υπαρχει (η δεν νομιζω να υπαρχει) τετοια
τεχνολογια και τετοια υλικα ΣΗΜΕΡΑ. Η ... ειναι τοσο ακριβα ωστε καλα κανουν και παραμενουν
μονο στα χαρτια.
 
Οι απώλειες στο Ιρακ δεν ήταν μηδενικές...

Μόνο σε αυτή την έξοδο είχαν 2 απώλειες F16


Ακόμη θυμάμαι φίλο του πατέρα μου να του περιγράφει πόσα μεταγωγικά αεροπλάνα με γεμάτα φέρετρα έκαναν στάση στη βάση της Σούδας και πήγαιναν προς ΗΠΑ.
Η Ιστορία γράφεται από τους νικητές. Ναπολέων Βοναπάρτης.


Το βίντεο που έβαλες είναι από το 1991, εγώ μιλούσα για το 2003. Το 1991 τα πράγματα είναι πιο μπερδεμένα, γιατί συμμετείχαν πολλές χώρες (θεωρητικά και η Ελλάδα).

Προφανώς το "μηδέν" που έγραψα είναι υπερβολή. Αλλά για το 2003, η πραγματικότητα δεν είναι πολύ μακρυά. Όλες οι απώλειες φαίνονται στο παρακάτω λινκ.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aviation_shootdowns_and_accidents_during_the_Iraq_War#2003_2

Βασικά ο πόλεμος κράτησε ένα μήνα περίπου, από 20 Μαρτίου ως 1 Μαΐου 2003. Στο διάστημα αυτό οι αμερικανοί είχαν απώλειες μόνο 6 μαχητικών, τα περισσότερα από τα οποία ήταν ατυχήματα. Μόνο 2 καταρρίψεις από πυραύλους. Μηδενικές απώλειες σε αερομαχίες.

Μετά τις 1 Μαΐου, τελείωσε ο πόλεμος και μηδενίστηκε ο τακτικός στρατός του Ιράκ.

Οι απώλειες των Αμερικανών ήταν κυρίως στα επόμενα χρόνια, στην κατοχή του Ιράκ. Και φυσικά είναι μηδενικές οι απώλειες μαχητικών σε αερομαχίες, αφού το Ιρακ δεν είχε πλέον μαχητικά για να γίνονται αερομαχίες...
 
Απολαυστε το. Ναι για αεροσκαφος που θα "μπορουσε" να αντικαταστησει το F35. Κατασκευασμενο απο Καναδικες Εταιριες δινοντας δουλεια σε Καναδικα χερια (και κεφαλια).
Απο την "ανασταση" ενος προγραμματος των 60ς (συγγεκριμενα το 1959 αρχισε η κατασκευη Η 20 Φεβρουαριου 1959 ειναι Αυτη η ημερομηνια ειναι καταγεγραμμενη σαν η Μαυρη Παρασκεη στην Αεροναυτικη ιστορια του Καναδα οπου 15 000 -ναι σωστα διαβασατε δεκαπεντε χιλιαδες- Καναδοι χανουν την εργασια τους).

To 1958 ο πλανήτης είχε μαχητικά ... 2ης γενιάς.

Και οι καναδοί ξαφνικά θα έβγαζαν μαχητικό 5ης γενιάς;;;!!!

Πηδώντας τρεις γενιές αεροπλάνων;;;

Ενώ 60 χρόνια μετά (μετά το 1958), οι Ρώσοι και όλοι οι υπόλοιποι ακόμη ζορίζονται να βγάλουν κάποιο μαχητικό 5ης γενιάς;;;

Δυσκολεύομαι να το πιστέψω...


Εντιτ: Κάποιος κάτω από το βίντεο γράφει:
Lol!Snake oil.
 
Απάντηση: Re: Air Force Planes

... αφού το Ιρακ δεν είχε πλέον μαχητικά για να γίνονται αερομαχίες...

... οπως ΔΕΝ ειχε και weapons of mass destruction .... πανω στο οποιο στηριχθηκε η ολη εμπλοκη των ΗΠΑ.

Συγνωμη για το offtopic :rolleyes:
 
Re: Απάντηση: Re: Air Force Planes

... οπως ΔΕΝ ειχε και weapons of mass destruction .... πανω στο οποιο στηριχθηκε η ολη εμπλοκη των ΗΠΑ.

Συγνωμη για το offtopic :rolleyes:

Ειχε και τα χρησιμοποιησε.
Συγνωμη για το offtopic επισης.
 
Πάντως αυτό που είπα παραπάνω είναι ότι τα τελευταία 20 χρόνια η σημασία των αερομαχιών τείνει στο μηδέν. Προφανώς στη μάχη της Αγγλίας το 1940 ήταν πολύ σημαντική, αλλά από τότε μέχρι σήμερα σταδιακά μειώνεται. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η κατάρριψη του Ρωσικού αεροσκάφους από το Τούρκικο. Γενικά τα σημερινά αεροσκάφη θέλουν να δουν τον αντίπαλο από πολύ μακρυά, πριν τους αντιληφθεί αυτός, και να πυροδοτήσουν τον πύραυλο. Φυσικά αυτό δεν είναι και πολύ συναρπαστικό για το σινεμά, οπότε στις ταινίες θα βλέπουμε για πάντα τα κυνηγητά τύπου Τοπ Γκαν ή Σταρ Γουωρς.
 
Πάντως αυτό που είπα παραπάνω είναι ότι τα τελευταία 20 χρόνια η σημασία των αερομαχιών τείνει στο μηδέν. Προφανώς στη μάχη της Αγγλίας το 1940 ήταν πολύ σημαντική, αλλά από τότε μέχρι σήμερα σταδιακά μειώνεται. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η κατάρριψη του Ρωσικού αεροσκάφους από το Τούρκικο. Γενικά τα σημερινά αεροσκάφη θέλουν να δουν τον αντίπαλο από πολύ μακρυά, πριν τους αντιληφθεί αυτός, και να πυροδοτήσουν τον πύραυλο. Φυσικά αυτό δεν είναι και πολύ συναρπαστικό για το σινεμά, οπότε στις ταινίες θα βλέπουμε για πάντα τα κυνηγητά τύπου Τοπ Γκαν ή Σταρ Γουωρς.

Θεωρητικά έχεις δίκιο, αλλά δεν έχει αποδειχθεί στην πράξη αυτή η θεωρία. Και στο Βιετνάμ πριν 50 χρόνια έτσι πήγαν οι αμερικανοί και φάγαν τόσο ξύλο λόγω αστοχίας των ηλεκτρονικών και τρεχαν να βάλουν πυροβόλο στο f4. Από τότε έχουν αλλάξει σίγουρα τα ηλεκτρονικά αλλά δεν έχουν δοκιμαστεί στην πράξη.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Και να συμπληρώσω ότι ο κίνδυνος σήμερα για τα μαχητικά είναι κυρίως οι πύραυλοι από το έδαφος. Γι αυτό οι σημαντικότερες αναβαθμίσεις είναι στα ηλεκτρονικά αντίμετρα που έχουν τα αεροπλάνα, για να μπερδέψουν τους πυραύλους που έρχονται εναντίον τους.

Βασικά όλη η μάχη σήμερα είναι στα ηλεκτρονικά, και για να δουν το στόχο από μακρυά πριν τους εντοπίσουν, και για να κατευθύνουν τον πύραυλο, και στην άμυνα του αεροσκάφους για να μπερδέψουν τον πύραυλο που έρχεται εναντίον τους. Οι ελιγμοί είναι πλέον κάτι τελείως δευτερεύον, καλό για τα air shows και το σινεμά βεβαίως, στην πράξη όμως τα ηλεκτρονικά των πυραύλων είναι πια τόσο εξελιγμένα που είναι απίθανο να τους ξεφύγει ένα οποιοδήποτε αεροπλάνο χωρίς σύγχρονα ηλεκτρονικά αντίμετρα.
 
Και για να το δούμε αλλιώς, ένα F-16 με τα ηλεκτρονικά του 1980 έχει μηδενικές ελπίδες απέναντι σε ένα F-16 με τα ηλεκτρονικά του 2020. Παρότι είναι το ίδιο αεροπλάνο.
 
Re: Απάντηση: Re: Air Force Planes

:eviltongue: .... :proud: .... :ridinghorse:

Μα σε όλους μας αρέσει! Εννοείται!

(Απλώς να θυμόμαστε που και που ότι η αληθινή ζωή είναι διαφορετική από το σινεμά!... )