Αν γινόμουν μουσικός

Απάντηση: Re: Αν γινόμουν μουσικός

Πέρα από το επίπεδο της "κλασσικής", το φαγκότο είναι ίσως το κατεξοχήν όργανο που θα έπρεπε να έχει χρησιμοποιηθεί στη Jazz αλλά και στη ροκ. Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο κουαρτέτο τζαζ από πιάνο, κρουστά, κοντραμπάσο και φαγκότο. Εντύπωση μου κάνει που απ' ότι φαίνεται δεν συμφωνεί κανείς μαζί μου.

ε πως στην ροκ , υπάρχουν τουλάχιστον δυο ( καλλιτέχνες ή γκρουπ ) που χρησιμοποίησαν φαγκότο . Βέβαια έπαιζε η ίδια οργανοπαίχτης - προφανώς ελλείψει άλλου - αλλά δεν έχει σημασία .:award:
 
Επειδή με αυτά που έπαιζαν ο Dylan και ο Neil Young στην κιθάρα δεν τα πολυκατάφερνα, ανακάλυψα πως μπορούσα να παίζω μια χαρά αυτά που έπαιζαν στη φυσαρμόνικα..
Ψιλοκατάφερα να παίζω και blues κάποια στιγμή. Δεν υπήρξα ιδιαίτερα μελετηρός, ούτε ποτέ τελειοποίησα την τεχνική μου και βέβαια όλα τελειωσαν δυστυχώς γύρω στο '87.
Το '97(!) είπα να ξεκινήσω ηλεκτρική κιθάρα . Μετα τον αρχικό ενθουσιασμό, δεν ασχολήθηκα ποτέ όσο θα ήθελα, οπότε.. :frown:
 
Kαι εμένα με ´έφαγαν´5 χρόνια κλασσικής κιθάρας...
Ετσι τήν γλύτωσε ο Pollini,o Jarrett και οι λοιποί ´ατάλαντοι´πού μάς βασανίζουν:BDGBGDB55::BDGBGDB55:
Mε γοητεύει αφάνταστα το πιάνο άν και έχω τήν εντύπωση ότι η δυσκολία τού βιολιού είναι τεράστια
 
Δεν θυμάμαι πότε και πώς με κέρδισε το ηχόχρωμα του πιάνου. Γύρω στα 20κάτι όταν άρχισαν οι ανησυχίες για το κάτι παραπάνω στη μουσική (σαν ακροατής).
Μιλάμε για ολοκληρωτική , συντριπτική επιβολή. Δεν υπήρχε και ακόμη δεν υπάρχει άλλο όργανο για μένα. Ακόμη και τσιφτετέλι να παίζει κάποιος στο πιάνο θα στήσω αυτί.

Σπουδές ,στρατός, τα επαγγελματικά , γάμος ,1ο παιδί ,και μια ωραία πρωΐα η μεγάλη απόφαση έρχεται ,στα 32 μου το 1998.
Αγοράζω αρμόνιο το οποίο σε 1 μήνα το αντικατεστησα με πιάνο. Ξεκίνησα ουσιαστικά αυτοδίδακτος με τρομερό μεράκι και όρεξη. Hanon, κλίμακες, αρπισμοί και τα σχετικά. Δύο χρόνια μετά αποφασίζω να γραφτώ σε ωδείο, στα 34 μου. Παρακολούθησα γύρω στα 2 χρόνια. Είχα ήδη καταφέρει μόνος να φτιάξω ένα ρεπερτόριο κάποιων δεκάδων κομματιών κυρίως κλασσικών που κυμαίνονταν από εύκολα όπως Γυμνοπαιδιά1 , 1ο μέρος σονάτας σεληνόφωτος , κάποια Πρελούδια του Chopin ,μέχρι πιο δύσκολα όπως το Χορικό από το Πρελούδιο,Χορικό και Φούγκα του Franck. Δίπλα σ'αυτά κανένας Χατζηδάκης, Σπανός , καμμιά rock μπαλλάντα και βέβαια τα απαραίτητα rag time του Joplin.
Ποτέ δεν μπήκα στη διαδικασία να σκεφτώ ότι αυτά που έπαιζα ακούγονταν ασύγκριτα καλύτερα από τους κανονικούς μουσικούς.
Και λοιπόν; Το συναίσθημα να βγαίνει η μουσική από τα χέρια σου είναι μοναδικό, ανεπανάληπτο.

Γύρω στα 36 μου με την έλευση των διδύμων κορών μου φάνηκαν τα πρώτα σημάδια κόπωσης. Το ωδείο σταμάτησε και η εντατική ενασχόληση με το πιάνο περιορίστηκε. Γύρω στο 2005 , στα 39 μου ,ουσιαστικά το εγκατέλειψα. Το Big my Secret του Nyman (από το The piano) ήταν το τελευταίο κομμάτι που έμαθα.
Από τότε συνοδεύω τα 3 τέκνα στα χριστουγεννιάτικα τραγούδια που λένε στις γιορτές...
Τον Σεπτέμβρη που ξεκίνησε ο 9χρονος γιός μου ωδείο κάτι μέσα μου άρχισε να με γαργαλάει πάλι...
Και επειδή είμαι της άποψης ότι ποτέ δεν είναι αργά...ποιός ξέρει...

Α, μου άρεσαν πάντα και τα drums. Η γυναίκα μου συνεχώς παραπονείται διότι παίζω ρυθμούς παντού (τραπέζι, γραφείο κλπ). Τις 5-6 φορές που έχω καθήσει πίσω από drums τα πήγα ιδιαίτερα καλά (για άσχετο) σύμφωνα με τη γνώμη της ομήγυρης. Σαν σκέψη , για το εξοχικό, υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μου , όμως δεν το έχω πει στη γυναίκα μου...

Αυτά.
 
Δεν θυμάμαι πότε και πώς με κέρδισε το ηχόχρωμα του πιάνου. Γύρω στα 20κάτι όταν άρχισαν οι ανησυχίες για το κάτι παραπάνω στη μουσική (σαν ακροατής).
Μιλάμε για ολοκληρωτική , συντριπτική επιβολή. Δεν υπήρχε και ακόμη δεν υπάρχει άλλο όργανο για μένα. Ακόμη και τσιφτετέλι να παίζει κάποιος στο πιάνο θα στήσω αυτί.

Σπουδές ,στρατός, τα επαγγελματικά , γάμος ,1ο παιδί ,και μια ωραία πρωΐα η μεγάλη απόφαση έρχεται ,στα 32 μου το 1998.
Αγοράζω αρμόνιο το οποίο σε 1 μήνα το αντικατεστησα με πιάνο. Ξεκίνησα ουσιαστικά αυτοδίδακτος με τρομερό μεράκι και όρεξη. Hanon, κλίμακες, αρπισμοί και τα σχετικά. Δύο χρόνια μετά αποφασίζω να γραφτώ σε ωδείο, στα 34 μου. Παρακολούθησα γύρω στα 2 χρόνια. Είχα ήδη καταφέρει μόνος να φτιάξω ένα ρεπερτόριο κάποιων δεκάδων κομματιών κυρίως κλασσικών που κυμαίνονταν από εύκολα όπως Γυμνοπαιδιά1 , 1ο μέρος σονάτας σεληνόφωτος , κάποια Πρελούδια του Chopin ,μέχρι πιο δύσκολα όπως το Χορικό από το Πρελούδιο,Χορικό και Φούγκα του Franck. Δίπλα σ'αυτά κανένας Χατζηδάκης, Σπανός , καμμιά rock μπαλλάντα και βέβαια τα απαραίτητα rag time του Joplin.
Ποτέ δεν μπήκα στη διαδικασία να σκεφτώ ότι αυτά που έπαιζα ακούγονταν ασύγκριτα καλύτερα από τους κανονικούς μουσικούς.
Και λοιπόν; Το συναίσθημα να βγαίνει η μουσική από τα χέρια σου είναι μοναδικό, ανεπανάληπτο.

Γύρω στα 36 μου με την έλευση των διδύμων κορών μου φάνηκαν τα πρώτα σημάδια κόπωσης. Το ωδείο σταμάτησε και η εντατική ενασχόληση με το πιάνο περιορίστηκε. Γύρω στο 2005 , στα 39 μου ,ουσιαστικά το εγκατέλειψα. Το Big my Secret του Nyman (από το The piano) ήταν το τελευταίο κομμάτι που έμαθα.
Από τότε συνοδεύω τα 3 τέκνα στα χριστουγεννιάτικα τραγούδια που λένε στις γιορτές...
Τον Σεπτέμβρη που ξεκίνησε ο 9χρονος γιός μου ωδείο κάτι μέσα μου άρχισε να με γαργαλάει πάλι...
Και επειδή είμαι της άποψης ότι ποτέ δεν είναι αργά...ποιός ξέρει...

Α, μου άρεσαν πάντα και τα drums. Η γυναίκα μου συνεχώς παραπονείται διότι παίζω ρυθμούς παντού (τραπέζι, γραφείο κλπ). Τις 5-6 φορές που έχω καθήσει πίσω από drums τα πήγα ιδιαίτερα καλά (για άσχετο) σύμφωνα με τη γνώμη της ομήγυρης. Σαν σκέψη , για το εξοχικό, υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μου , όμως δεν το έχω πει στη γυναίκα μου...

Αυτά.

Διονύση αυτό που κάνεις είναι συγκινητικό. Το πιάνο απαιτεί διάβασμα και κόπο και θυσίες. Το chorale του Franck είναι καταπληκτικό, αλλά δύσκολο ιδιαίτερα στη μνήμη...ο άνθρωπος κάνει τρελές μετατροπίες.
Κι εγω εχω περάσει διαστήματα που δεν μελετώ καθόλου κι απλά παίζω. Δυστυχώς η ποιότητα του παιξίματος πέφτει κατακόρυφα έτσι... Αν θέλεις, διάβασε μέρη από τις Γαλλικές Σουίτες του Bach. Tα Μενουέτα και ορισμένες Κουράντ δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολες και κάνουν μεγάλο καλό στα δάκτυλα και στην ανεξαρτητοποίηση των χεριών. Τον Hanon μην τον αγγίζεις ξανα :grandpa:... παιδεύτηκα κι εγω μικρός και δεν έχει κανένα νόημα. Καλά βιβλία για διάβασμα ειναι και οι εκδόσεις με σχόλια του Κορτώ, οι οποίες περιέχουν ασκήσεις τεχνικής και προετοιμασίας.

Καλό κουράγιο και μην το παρατάς. Εγω άρχισα να διαβάζω Αγγλικές Σουίτες και βλέπω βουνό μπροστά μου... Αλλά αξίζει :)
 
Διονύση αυτό που κάνεις είναι συγκινητικό. Το πιάνο απαιτεί διάβασμα και κόπο και θυσίες. Το chorale του Franck είναι καταπληκτικό, αλλά δύσκολο ιδιαίτερα στη μνήμη...ο άνθρωπος κάνει τρελές μετατροπίες.
Κι εγω εχω περάσει διαστήματα που δεν μελετώ καθόλου κι απλά παίζω. Δυστυχώς η ποιότητα του παιξίματος πέφτει κατακόρυφα έτσι... Αν θέλεις, διάβασε μέρη από τις Γαλλικές Σουίτες του Bach. Tα Μενουέτα και ορισμένες Κουράντ δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολες και κάνουν μεγάλο καλό στα δάκτυλα και στην ανεξαρτητοποίηση των χεριών. Τον Hanon μην τον αγγίζεις ξανα :grandpa:... παιδεύτηκα κι εγω μικρός και δεν έχει κανένα νόημα. Καλά βιβλία για διάβασμα ειναι και οι εκδόσεις με σχόλια του Κορτώ, οι οποίες περιέχουν ασκήσεις τεχνικής και προετοιμασίας.

Καλό κουράγιο και μην το παρατάς. Εγω άρχισα να διαβάζω Αγγλικές Σουίτες και βλέπω βουνό μπροστά μου... Αλλά αξίζει :)


Σωτήρη σ'ευχαριστώ για τα λόγια συμπαράστασης.
Νιώθω ότι το πουλί σχεδόν πέταξε αλλά ...δεν ξέρω...
Ποτέ μη λες ποτέ...
:ernaehrung004:
 
Re: Απάντηση: Αν γινόμουν μουσικός

Το τσέλο είναι αναπόσπαστο κομμάτι στο απόλυτο σεξουαλικό φετίχ μου, ανάμεσα στα πόδια μιας ωραίας τσελίστας. :HTEHEH56: Η αποπλάνηση της Σούζαν Σάραντον - ως τσελίστας - από τον σατανικό Τζακ Νίκολσον στις Μάγισσες του Ήστγουικ θα μου μείνει αξέχαστη. ;)

υποθέτω τότε, οτι θα ξέρεις γιά την περίφημη φράση:

κυρία μου έχετε ένα θαυμάσιο όργανο ανάμεσα στα πόδια σας....
γιατί κάθεστε το ξύνετε όλη την ώρα ?
 
στα 9 ακκορντεόν...

αν και στα 11 φανταζόμουν τον εαυτό μου με μιά κιθάρα, κάτι που το πέτυχα αργότερα...

Σήμερα το μπάσο με τραβάει πολύ περισσότερο, που αν και με λιγώτερες χορδές, αλλά και άπειρους τόνους (λόγω έλλειψης τάστων) είναι περισσότερο γοητευτικό και πλούσιο. Δυστυχώς η κιθάρα με ξανακερδίζει λόγω ποσότητας επενδυθείσας προσπάθειας.
 
Την είπε διάσημος μαέστρος προς τσελίστρια όταν εκείνη αδυνατούσε να σταθεί στο ύψος της...

Άλλοι λένε ο Μητρόπουλος, άλλοι ο Ροστροπόβιτς....
 
Άλλοι λένε ο Μητρόπουλος, άλλοι ο Ροστροπόβιτς....

o Sir Thomas Beecham το είπε, σε μιά πρόβα, εκνευρισμένος, προς μιά τσελίστρια της ορχήστρας του:
"Madam, you have an instrument between your legs capable of giving pleasure to thousands, and all you can do is sit there and scratch it! ".
 
άλλος ένας υποψήφιος....

ο Μητρόπουλος αναφέρεται σίγουρα στο "όσα θέλετε να μάθετε γιά το σεξ..."
και πριν από λίγο γκουγγλάρισα και βρήκα και τον Ροστροπόβιτς...

μάλλον έχουμε άλλο έναν urban legend...
 
Sorry για την αποχή από το θέμα.

Όσο αφορά το cello με παρεξηγήσατε. Το cello το λατρεύω, γνωρίζω το ρεπερτόριο του, παρακολουθώ όσες περισσότερες τσελοσυναυλίες προλαβαίνω (μάλλον περισσότερες από φλάουτο), αν μετρήσω ίσως έχω περισσότερους δίσκους με cello απ' ότι οποιοδήποτε άλλο όργανο. Ωστόσο αν ήμουν μουσικός δεν θα το προτιμούσα. Βέβαια κάθε όργανο μπορεί να ελιχθεί. Μπορεί όμως ένα τσέλο να έχει την ευελιξία του βιολιού (για να μην ευλογήσω τα γένια μου για το φλάουτο); Το βιολί μπορεί να "τσελίσει" για οκτώ μέτρα και μετά να σε πετάξει στους ουρανούς της λαμπρότητας και έπειτα στα βάραθρα της απόγνωσης. Και για να είμαστε ακριβείς το ηχόχρωμα του βιολιού δεν με τρελαίνει. Όμως όσο και να το αγαπάτε το τσέλο δεν μπορεί να το κάνει αυτό τουλάχιστον τόσο επιτυχημένα όσο κάποια άλλα όργανα.

Με τον συνονόματο Shakinen έχουμε πολλά κοινά τελικά πέραν του ονόματος. Είχα σταματήσει το φλάουτο πριν από 12 χρόνια για διάφορους λόγους όντας σε αρκετά καλό επίπεδο ανωτέρας. Πέρσι και μετά από σκέψη 3 χρόνων περίπου αποφάσισα να αρχίσω πάλι. Μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα μπορείς να επανέλθεις αν το έχεις πάρει απόφαση συνειδητοποιημένα και διαβάζεις 2-3 ωρίτσες την ημέρα. Είναι για μένα πλέον δεδομένο ότι θα τελειώσω με το δίπλωμα μου σε εύλογο χρονικό διάστημα καθώς διαβάζω σαν τον π@@στη. Βέβαια εκτός δουλειάς και καθημερινών υποχρεώσεων δεν έχω το "πρόβλημα" της οικογένειας οπότε μπορώ να αφιερώσω όλο τον ελεύθερο χρόνο μου κάνοντας μόνο κοινωνικούς συμβιβασμούς.

Στα 32 άρχισα και εγώ το πιάνο για να καλύψω την ανάγκη που ανέφερα στο πρώτο ποστ. Δεν θα μακρυλογίσω άλλο. Το πιάνο είναι ένας άλλος κόσμος. Είχα συνηθισει στην πρωτόγονη μουσική της πνοής και τώρα βρίσκομαι προσπαθώ να πλεύσω στη κόσμο της τελειότητας με το θαυμαστό μηχανημά όπως είπε κάποιος φίλος πολύ επιτυχημένα. Θα δούμε που θα πάει και αυτό. Προς στιγμήν παρά το κέφι μου, δυσκολεύομαι αρκετά. Έχω όμως διάθεση να αναμετρηθώ με το θεριό. Ίδωμεν γιατί μετά το πιάνο έχω μερικά ακόμα πλάνα...

ΥΓ. Ότι μου είπατε για τα φαγκότα δεν τα έχω ακούσει. Θα το ψάξω.
 
Ποτέ μου μικρός δεν μου πέρασε από το μυαλό να μάθω κάποιο μουσικό όργανο, παρά το γεγονός ότι άκουγα αρκετή μουσική.
Τώρα πια μόνο ένα όργανο με κλείνει το μάτι και αυτό είναι η τρομπέτα. Θα ήθελα να μάθω τρομπέτα όμως περισσότερο για να συμμετέχω σε κάποια horns συνοδευτικά, παρά για να σολάρω με αυτή.
 
Από τα 8 μέχρι τα 10 αρμόνιο.
Φεύγοντας από κάθε μάθημα τότε,έριχνα κλεφτές ματιές στη διπλανή αίθουσα.
Στην αίθουσα πιάνου..
Ήταν κρυφός πόθος,όμως δεν μπόρεσα ποτέ,ούτε να το αγγίξω.

Λίγο πριν τα 30 πήρα τη μεγαλη απόφαση και ξεκίνησα ωδείο.
Αγόρασα και ενα ψηφιακό πιάνο και άρχισα τα πρώτα μου βήματα.
Έχει περάσει μόλις ένας μήνας από τότε και η όρεξή μου έχει πολλαπλασιαστεί.
Συνεχίζω ακάθεκτος να περνάω τους λόφους της αρχικής διαδρομής,
περιμένοντας τα ¨χειρότερα¨..