Αναβάθμιση ηχείων? Κι αν ναι, με ποια?

ΙΜΗΟ, αναβάθμιση είναι να αλλάξεις ένα ηχείο με μονάδες καλύτερες/μεγαλύτερες από αυτές που έχεις ήδη. Δεν ξέρω αν αυτά που έχεις ακούσει καλύπτουν αυτά τα κριτήρια, όμως το Sovran τα καλύπτει και με το παραπάνω. Αν ήμουν στην θέση σου θα μάζευα τα χρήματα να πήγαινα σε αυτό το ηχείο.

Sovran μεταχειρισμένο δεν παίζει και 8500 Ε ειναι υπερογκο ποσο για 1 ζευγαρι ηχειων, στη δικη μου περιπτωση
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αναβάθμιση ηχείων? Κι αν ναι, με ποια?

http://www.chario.it/en/prodotti/academy/prodotti/sovran/

Δεν ξέρω αν εννοείς ενεργά subs ελπίζω ο παραπάνω σύνδεσμος να σε κατατοπίσει.

Οκ,αυτά είναι,το κάτω ξεχωριστό μέρος τους περιλαμβάνει δύο 12'' subs.
Εντυπωσιακό ηχείο...απορώ όμως,γιατί συνεχώς ακούω πως το γέμισμα που κάνουν τα subs γενικώς,είναι λιγάκι τεχνητό να το πω;
Πάντως οι κάτοχοι είναι πανευτυχείς όπως διαβάζω...
 
ολα τα Chario δαπεδου απο τη σειρα Constellation και πάνω έχουν ένα είδος sub στο κάτω μέρος του ηχείου να ακτινοβολεί προς το πάτωμα
 
Σήμερα πήρα μια ιδέα του τι θα πει μεγαλο ηχείο. Ετυχε ν ακούσω το Mahler της Vienna Acoustics και ο ήχος ήταν ..μεγάλος :) τελικά είχαν δίκιο όσοι λέγανε οτι χρειάζομαι μεγάλα μεγάφωνα και καμπίνα καθότι ο ηχος πραγματικά σε καθηλώνει. Το μπάσο νομιζεις οτι έρχεται από το έδαφος σαν κύμα και σε παρασέρνει. Ακόμα και μέτριες ηχογραφησεις κάθεσαι να τις ακουσεις ως εμπειρία

Βέβαια το μεγάλο ηχείο ειναι μόνο αναγκαία συνθήκη και όχι ικανή δεδομένου οτι το εξίσου μεγάλο JM LAB 936 δεν μπορούσα να το ακούσω πάνω από 2 λεπτά όταν υπήρχαν κρουστά στο τραγούδι

Μακάρι τελικά τα Cerwin να παίζουν καλά και να τελειώσει η αναζητηση
 
Αχ, ωραίο κομμάτι... ήθελα κάποτε να το πάρω λόγω ονόματος και μόνον ...

Σπύρο εσύ είσαι καλυμμένος είπαμε με τα Ursa! Αλλα αν ειναι τα πουλησεις βρε παιδί μου εδώ είμαστε :)
 
Βέβαια το μεγάλο ηχείο ειναι μόνο αναγκαία συνθήκη και όχι ικανή δεδομένου οτι το εξίσου μεγάλο JM LAB 936 δεν μπορούσα να το ακούσω πάνω από 2 λεπτά όταν υπήρχαν κρουστά στο τραγούδι

Γιατι αυτό? Για γίνε πιο σαφής.
 
Εχει τόσο προβολικες υψηλές που λες και σου δια περνούσαν τον εγκέφαλο. Και να σκεφτεις οτι έπαιξε με AMR λαμπατο ενίσχυτη και παρόλα αυτά μου ακούστηκε πολύ σκληρό στα υψηλά. Βέβαια ίσως είχε καλύτερο μπάσο από τα Vienna αλλα τα δεύτερα ήταν μουσικό και ομοιογενές σε όλο το φάσμα χωρίς να υστερούν σημαντικά στα χαμηλά

Να πω και το άλλο, ο AMR σε κομμάτι γραμμένο με βαθύ χαμηλό, παίζοντας δυνατά αδυνατούσε ν το αποδώσει και κλιπαριζε..

Ενα κατακλείδι, χρειάζομαι 8" η μάλλον 10" γουφερς!
 
Last edited:
Εμ πώς να κουνηθούν τα 2 8ιντσα ανά κανάλι των focal 936 και με την εμπέδηση να πέφτει κάτω από 3 ohms στα χαμηλά? θελουν 250W ανά κανάλι στα 8ohms.
 
Πάντως με τα 10 ιντσα των Vienna δεν είχε πρόβλημα να παίξει στακατα
 
Η εμπέδηση των Vienna Acoustics Μahler είναι 6 ohms, όμως και το crossover τους πιο απλό (πρώτης τάξης).
 
Η εμπέδηση των Vienna Acoustics Μahler είναι 6 ohms, όμως και το crossover τους πιο απλό (πρώτης τάξης).

Κι αυτό τι σημαίνει για τον υποψήφιο αγοραστή;
 
Πάντως η Focal στα φημισμένα ενεργά μοντέλα της δίνει συνολικά 400 watts και 150 σε κάθε 6,5 woofer.
Δεν είμαι σίγουρος, όμως, κατά πόσο στέκει η σύγκριση ενεργών - παθητικών της ίδιας εταιρείας.


http://athensproaudio.gr/recording-gr/ixeia-monitor/energa-monitors/focal-twin-6-el.html
Στα επαγγελματικά οι μεν μονάδες μεγαφώνων είναι ίδιες με των κορυφαίων (consumer) μοντέλων, η φιλοσοφία διαφορετική.
 
Στα επαγγελματικά οι μεν μονάδες μεγαφώνων είναι ίδιες με των κορυφαίων (consumer) μοντέλων, η φιλοσοφία διαφορετική.

Δηλαδή τα μεγάφωνα στα ακριβά ενεργά μοντέλα της focal που κυμαίνονται από 3.000 έως 5.500 ευρώ, είναι ίδια (όχι παρεμφερή) με τα μεγάφωνα της σειράς Utopia των δεκάδων χιλιάδων ευρώ;
Αν είναι έτσι, σε καταλαβαίνω που έχεις γίνει εδώ και καιρό "ενεργός".
Ίσως μάλιστα το ιδανικό ταίριασμα με τα ενισχυτικά που επιτυγχάνουν τα ενεργά, να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το "περίεργο" (για πολλούς) τουίτερ βηρυλλίου.
 
Δηλαδή τα μεγάφωνα στα ακριβά ενεργά μοντέλα της focal που κυμαίνονται από 3.000 έως 5.500 ευρώ, είναι ίδια (όχι παρεμφερή) με τα μεγάφωνα της σειράς Utopia των δεκάδων χιλιάδων ευρώ;
Αν είναι έτσι, σε καταλαβαίνω που έχεις γίνει εδώ και καιρό "ενεργός".
Ίσως μάλιστα το ιδανικό ταίριασμα με τα ενισχυτικά που επιτυγχάνουν τα ενεργά, να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το "περίεργο" (για πολλούς) τουίτερ βηρυλλίου.
Στα δικά μου για παράδειγμα (Solo 6 Be + Sub) οι μονάδες των "δορυφόρων" είναι ίδιες με των Utopia Diablo και των μεγάλων Utopia. Η φιλοσοφία όμως είναι του ουδέτερου, αχρωμάτιστου και με επίπεδη απόκριση μόνιτορ. Και το βηρύλλιο μεταδίδει όση πληροφορία υπάρχει, χωρίς να ενοχλεί καθόλου, σε διαβεβαιώ.

Έχω όμως την υποψία πως τα παράπονα για το βηρύλλιο που ακούω συχνά εδώ δεν οφείλονται ούτε στη μονάδα, ούτε στο υλικό, αυτό καθαυτό. Αλλά στο "κούρδισμα" των Consumer ηχείων που δίνει στα ηχεία καθορισμένο χαρακτήρα και έχει σαν στόχο να τα κάνει κατάλληλα για συγκεκριμένη χρήση.

Η υπόθεση που κάνω είναι η εξής (και ισχύει για πολλά από τα θεωρούμενα κορυφαία μοντέλα εταιρειών). Αφήνω κατά μέρος το θέμα της κατάλληλης ενίσχυσης.

Τα κορυφαία, τα μεγάλα μοντέλα κατασκευάζονται εξ αρχής με το σκεπτικό ότι θα τοποθετηθούν σε μεγάλους και μάλιστα ακουστικά φροντισμένους χώρους. Η κατηγορία τιμής τους άλλωστε το επιβάλλει. Προϋποτίθεται ότι ο ακροατής (στην κορυφή του νοητού ισόπλευρου/ισοσκελούς τριγώνου) θα βρίσκεται σε κάποια απόσταση αρκετά μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη. Όχι 2-3 μέτρα, αλλά 5-6, ή και περισσότερο, δεδομένου ότι εξ ορισμού ο χώρος για τον οποίο είναι κατασκευασμένα είναι μεγάλος χώρος. Τούτο απαιτείται και για ένα επιπλέον λόγο: Διότι χρειάζεται ορισμένη απόσταση προκειμένου να ομογενοποιηθούν οι ηχητικές ακτινοβολίες από τις επί μέρους μονάδες των ηχείων και να φθάνουν όλες ταυτόχρονα στον ακροατή εν φάσει.

Όταν όμως αυξάνει η απόσταση από την ηχητική πηγή (τα ηχεία μας) παρουσιάζεται ένα άλλο φαινόμενο: Εξασθένηση των υψηλών συχνοτήτων. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στους ηχολήπτες που όταν ηχογραφούν από κάποια απόσταση (π.χ. σε μία μεγάλη αίθουσα συναυλιών) δεν επιλέγουν μικρόφωνα με επίπεδη (flat) απόκριση, αλλά με απόκριση που παρουσιάζει αύξηση στις υψηλές συχνότητες, έτσι ώστε να αντισταθμίζεται η αντίστοιχη εξασθένηση.

Με την ίδια ακριβώς λογική, αλλά εργαζόμενος αντίστροφα ο κατασκευαστής πρέπει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εξασθένησης των υψηλών συχνοτήτων σε μεγάλη απόσταση από τα ηχεία εφαρμόζοντας μία μικρή αύξηση στην απόκριση των υψηλών, ώστε να πετύχει την αντίστοιχη αντιστάθμιση.

Στους χώρους όμως που ακούμε συνήθως τα "μεγάλα" ηχεία, δηλαδή στα καταστήματα των αντιπροσώπων ή καμμιά φορά για δοκιμή στα σπίτια μας αυτές οι συνθήκες που περιγράφτηκαν πιο πάνω (χώρος, τοποθέτηση, απόσταση κλπ) δεν υπάρχουν. Οπότε το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και οι υψηλές θα ακούγονται προβολικές, ενοχλητικές. Συνήθως τα ηχεία αυτά έχουν και κάποια ρυθμιστικά για την προσαρμογή στο χώρο, αλλά νομίζω πως όταν κάνουμε δοκιμαστικές ακροάσεις σπάνια δίνουμε σημασία σε τέτοιες ρυθμίσεις και λεπτομέρειες.

Τα παραπάνω αποτελούν μία υπόθεση. Υπόθεση αρκετά λογική όμως, που μπορεί να εξηγήσει κάποια πράγματα...
 
Στα δικά μου για παράδειγμα (Solo 6 Be + Sub) οι μονάδες των "δορυφόρων" είναι ίδιες με των Utopia Diablo και των μεγάλων Utopia. Η φιλοσοφία όμως είναι του ουδέτερου, αχρωμάτιστου και με επίπεδη απόκριση μόνιτορ. Και το βηρύλλιο μεταδίδει όση πληροφορία υπάρχει, χωρίς να ενοχλεί καθόλου, σε διαβεβαιώ.

Έχω όμως την υποψία πως τα παράπονα για το βηρύλλιο που ακούω συχνά εδώ δεν οφείλονται ούτε στη μονάδα, ούτε στο υλικό, αυτό καθαυτό. Αλλά στο "κούρδισμα" των Consumer ηχείων που δίνει στα ηχεία καθορισμένο χαρακτήρα και έχει σαν στόχο να τα κάνει κατάλληλα για συγκεκριμένη χρήση.

Η υπόθεση που κάνω είναι η εξής (και ισχύει για πολλά από τα θεωρούμενα κορυφαία μοντέλα εταιρειών). Αφήνω κατά μέρος το θέμα της κατάλληλης ενίσχυσης.

Τα κορυφαία, τα μεγάλα μοντέλα κατασκευάζονται εξ αρχής με το σκεπτικό ότι θα τοποθετηθούν σε μεγάλους και μάλιστα ακουστικά φροντισμένους χώρους. Η κατηγορία τιμής τους άλλωστε το επιβάλλει. Προϋποτίθεται ότι ο ακροατής (στην κορυφή του νοητού ισόπλευρου/ισοσκελούς τριγώνου) θα βρίσκεται σε κάποια απόσταση αρκετά μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη. Όχι 2-3 μέτρα, αλλά 5-6, ή και περισσότερο, δεδομένου ότι εξ ορισμού ο χώρος για τον οποίο είναι κατασκευασμένα είναι μεγάλος χώρος. Τούτο απαιτείται και για ένα επιπλέον λόγο: Διότι χρειάζεται ορισμένη απόσταση προκειμένου να ομογενοποιηθούν οι ηχητικές ακτινοβολίες από τις επί μέρους μονάδες των ηχείων και να φθάνουν όλες ταυτόχρονα στον ακροατή εν φάσει.

Όταν όμως αυξάνει η απόσταση από την ηχητική πηγή (τα ηχεία μας) παρουσιάζεται ένα άλλο φαινόμενο: Εξασθένηση των υψηλών συχνοτήτων. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στους ηχολήπτες που όταν ηχογραφούν από κάποια απόσταση (π.χ. σε μία μεγάλη αίθουσα συναυλιών) δεν επιλέγουν μικρόφωνα με επίπεδη (flat) απόκριση, αλλά με απόκριση που παρουσιάζει αύξηση στις υψηλές συχνότητες, έτσι ώστε να αντισταθμίζεται η αντίστοιχη εξασθένηση.

Με την ίδια ακριβώς λογική, αλλά εργαζόμενος αντίστροφα ο κατασκευαστής πρέπει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εξασθένησης των υψηλών συχνοτήτων σε μεγάλη απόσταση από τα ηχεία εφαρμόζοντας μία μικρή αύξηση στην απόκριση των υψηλών, ώστε να πετύχει την αντίστοιχη αντιστάθμιση.

Στους χώρους όμως που ακούμε συνήθως τα "μεγάλα" ηχεία, δηλαδή στα καταστήματα των αντιπροσώπων ή καμμιά φορά για δοκιμή στα σπίτια μας αυτές οι συνθήκες που περιγράφτηκαν πιο πάνω (χώρος, τοποθέτηση, απόσταση κλπ) δεν υπάρχουν. Οπότε το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και οι υψηλές θα ακούγονται προβολικές, ενοχλητικές. Συνήθως τα ηχεία αυτά έχουν και κάποια ρυθμιστικά για την προσαρμογή στο χώρο, αλλά νομίζω πως όταν κάνουμε δοκιμαστικές ακροάσεις σπάνια δίνουμε σημασία σε τέτοιες ρυθμίσεις και λεπτομέρειες.

Τα παραπάνω αποτελούν μία υπόθεση. Υπόθεση αρκετά λογική όμως, που μπορεί να εξηγήσει κάποια πράγματα...

:a0210:
 
Κι αυτό τι σημαίνει για τον υποψήφιο αγοραστή;

Ότι είναι πιο ευκολοοδήγητο σε σχέση με κάποιο άλλο που έχει πιο πολύπλοκο crossover (δηλ. με περισσότερα υλικά).

Ο αγοραστής αν έχει ισχυρά ενισχυτικά με ικανά ρεύματα όποιο και να διαλέξει, θα έχει εξασφαλισμένη την πλήρη οδήγηση κάτι που είναι κεφαλαιώδους σημασίας για το τελικό οηχητικό αποτέλεσμα.
 
Στα δικά μου για παράδειγμα (Solo 6 Be + Sub) οι μονάδες των "δορυφόρων" είναι ίδιες με των Utopia Diablo και των μεγάλων Utopia. Η φιλοσοφία όμως είναι του ουδέτερου, αχρωμάτιστου και με επίπεδη απόκριση μόνιτορ. Και το βηρύλλιο μεταδίδει όση πληροφορία υπάρχει, χωρίς να ενοχλεί καθόλου, σε διαβεβαιώ.

Έχω όμως την υποψία πως τα παράπονα για το βηρύλλιο που ακούω συχνά εδώ δεν οφείλονται ούτε στη μονάδα, ούτε στο υλικό, αυτό καθαυτό. Αλλά στο "κούρδισμα" των Consumer ηχείων που δίνει στα ηχεία καθορισμένο χαρακτήρα και έχει σαν στόχο να τα κάνει κατάλληλα για συγκεκριμένη χρήση.

Η υπόθεση που κάνω είναι η εξής (και ισχύει για πολλά από τα θεωρούμενα κορυφαία μοντέλα εταιρειών). Αφήνω κατά μέρος το θέμα της κατάλληλης ενίσχυσης.

Τα κορυφαία, τα μεγάλα μοντέλα κατασκευάζονται εξ αρχής με το σκεπτικό ότι θα τοποθετηθούν σε μεγάλους και μάλιστα ακουστικά φροντισμένους χώρους. Η κατηγορία τιμής τους άλλωστε το επιβάλλει. Προϋποτίθεται ότι ο ακροατής (στην κορυφή του νοητού ισόπλευρου/ισοσκελούς τριγώνου) θα βρίσκεται σε κάποια απόσταση αρκετά μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη. Όχι 2-3 μέτρα, αλλά 5-6, ή και περισσότερο, δεδομένου ότι εξ ορισμού ο χώρος για τον οποίο είναι κατασκευασμένα είναι μεγάλος χώρος. Τούτο απαιτείται και για ένα επιπλέον λόγο: Διότι χρειάζεται ορισμένη απόσταση προκειμένου να ομογενοποιηθούν οι ηχητικές ακτινοβολίες από τις επί μέρους μονάδες των ηχείων και να φθάνουν όλες ταυτόχρονα στον ακροατή εν φάσει.

Όταν όμως αυξάνει η απόσταση από την ηχητική πηγή (τα ηχεία μας) παρουσιάζεται ένα άλλο φαινόμενο: Εξασθένηση των υψηλών συχνοτήτων. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στους ηχολήπτες που όταν ηχογραφούν από κάποια απόσταση (π.χ. σε μία μεγάλη αίθουσα συναυλιών) δεν επιλέγουν μικρόφωνα με επίπεδη (flat) απόκριση, αλλά με απόκριση που παρουσιάζει αύξηση στις υψηλές συχνότητες, έτσι ώστε να αντισταθμίζεται η αντίστοιχη εξασθένηση.

Με την ίδια ακριβώς λογική, αλλά εργαζόμενος αντίστροφα ο κατασκευαστής πρέπει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εξασθένησης των υψηλών συχνοτήτων σε μεγάλη απόσταση από τα ηχεία εφαρμόζοντας μία μικρή αύξηση στην απόκριση των υψηλών, ώστε να πετύχει την αντίστοιχη αντιστάθμιση.

Στους χώρους όμως που ακούμε συνήθως τα "μεγάλα" ηχεία, δηλαδή στα καταστήματα των αντιπροσώπων ή καμμιά φορά για δοκιμή στα σπίτια μας αυτές οι συνθήκες που περιγράφτηκαν πιο πάνω (χώρος, τοποθέτηση, απόσταση κλπ) δεν υπάρχουν. Οπότε το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και οι υψηλές θα ακούγονται προβολικές, ενοχλητικές. Συνήθως τα ηχεία αυτά έχουν και κάποια ρυθμιστικά για την προσαρμογή στο χώρο, αλλά νομίζω πως όταν κάνουμε δοκιμαστικές ακροάσεις σπάνια δίνουμε σημασία σε τέτοιες ρυθμίσεις και λεπτομέρειες.

Τα παραπάνω αποτελούν μία υπόθεση. Υπόθεση αρκετά λογική όμως, που μπορεί να εξηγήσει κάποια πράγματα...

Σίγουρα η θεώρηση έχει βάση! Απ την άλλη όμως οι υπόλοιποι κατασκευαστές μεγάλων ηχείων γιατί δίνουν πιο ισορροπημένο ήχο ακόμα και σε μικρές αποστάσεις? Βάση της θεωρίας σου θα έπρεπε σε μεγάλη απόσταση να ακούγονται θολά εφόσον οι χαμηλές συχνότητες θα υπερισχύουν των υψηλών, ή κάνω λάθος?

Η άποψη μου είναι ότι είναι το κούρντισμα της Focal και ο χαρακτήρας που θέλει να δώσει στα ηχεία της. Με αυτό το τρόπο ακούγονται πιο "αναλυτικά" και εντυπωσιακά γιατί δεν τονίζει μόνο την υψηλή περιοχή αλλά και την χαμηλή
 
Στα δικά μου για παράδειγμα (Solo 6 Be + Sub) οι μονάδες των "δορυφόρων" είναι ίδιες με των Utopia Diablo και των μεγάλων Utopia. Η φιλοσοφία όμως είναι του ουδέτερου, αχρωμάτιστου και με επίπεδη απόκριση μόνιτορ. Και το βηρύλλιο μεταδίδει όση πληροφορία υπάρχει, χωρίς να ενοχλεί καθόλου, σε διαβεβαιώ.

Έχω όμως την υποψία πως τα παράπονα για το βηρύλλιο που ακούω συχνά εδώ δεν οφείλονται ούτε στη μονάδα, ούτε στο υλικό, αυτό καθαυτό. Αλλά στο "κούρδισμα" των Consumer ηχείων που δίνει στα ηχεία καθορισμένο χαρακτήρα και έχει σαν στόχο να τα κάνει κατάλληλα για συγκεκριμένη χρήση.

Η υπόθεση που κάνω είναι η εξής (και ισχύει για πολλά από τα θεωρούμενα κορυφαία μοντέλα εταιρειών). Αφήνω κατά μέρος το θέμα της κατάλληλης ενίσχυσης.

Τα κορυφαία, τα μεγάλα μοντέλα κατασκευάζονται εξ αρχής με το σκεπτικό ότι θα τοποθετηθούν σε μεγάλους και μάλιστα ακουστικά φροντισμένους χώρους. Η κατηγορία τιμής τους άλλωστε το επιβάλλει. Προϋποτίθεται ότι ο ακροατής (στην κορυφή του νοητού ισόπλευρου/ισοσκελούς τριγώνου) θα βρίσκεται σε κάποια απόσταση αρκετά μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη. Όχι 2-3 μέτρα, αλλά 5-6, ή και περισσότερο, δεδομένου ότι εξ ορισμού ο χώρος για τον οποίο είναι κατασκευασμένα είναι μεγάλος χώρος. Τούτο απαιτείται και για ένα επιπλέον λόγο: Διότι χρειάζεται ορισμένη απόσταση προκειμένου να ομογενοποιηθούν οι ηχητικές ακτινοβολίες από τις επί μέρους μονάδες των ηχείων και να φθάνουν όλες ταυτόχρονα στον ακροατή εν φάσει.

Όταν όμως αυξάνει η απόσταση από την ηχητική πηγή (τα ηχεία μας) παρουσιάζεται ένα άλλο φαινόμενο: Εξασθένηση των υψηλών συχνοτήτων. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στους ηχολήπτες που όταν ηχογραφούν από κάποια απόσταση (π.χ. σε μία μεγάλη αίθουσα συναυλιών) δεν επιλέγουν μικρόφωνα με επίπεδη (flat) απόκριση, αλλά με απόκριση που παρουσιάζει αύξηση στις υψηλές συχνότητες, έτσι ώστε να αντισταθμίζεται η αντίστοιχη εξασθένηση.

Με την ίδια ακριβώς λογική, αλλά εργαζόμενος αντίστροφα ο κατασκευαστής πρέπει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εξασθένησης των υψηλών συχνοτήτων σε μεγάλη απόσταση από τα ηχεία εφαρμόζοντας μία μικρή αύξηση στην απόκριση των υψηλών, ώστε να πετύχει την αντίστοιχη αντιστάθμιση.

Στους χώρους όμως που ακούμε συνήθως τα "μεγάλα" ηχεία, δηλαδή στα καταστήματα των αντιπροσώπων ή καμμιά φορά για δοκιμή στα σπίτια μας αυτές οι συνθήκες που περιγράφτηκαν πιο πάνω (χώρος, τοποθέτηση, απόσταση κλπ) δεν υπάρχουν. Οπότε το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και οι υψηλές θα ακούγονται προβολικές, ενοχλητικές. Συνήθως τα ηχεία αυτά έχουν και κάποια ρυθμιστικά για την προσαρμογή στο χώρο, αλλά νομίζω πως όταν κάνουμε δοκιμαστικές ακροάσεις σπάνια δίνουμε σημασία σε τέτοιες ρυθμίσεις και λεπτομέρειες.

Τα παραπάνω αποτελούν μία υπόθεση. Υπόθεση αρκετά λογική όμως, που μπορεί να εξηγήσει κάποια πράγματα...

Σίγουρα η θεώρηση έχει βάση! Απ την άλλη όμως οι υπόλοιποι κατασκευαστές μεγάλων ηχείων γιατί δίνουν πιο ισορροπημένο ήχο ακόμα και σε μικρές αποστάσεις? Βάση της θεωρίας σου θα έπρεπε σε μεγάλη απόσταση να ακούγονται θολά εφόσον οι χαμηλές συχνότητες θα υπερισχύουν των υψηλών, ή κάνω λάθος?

Η άποψη μου είναι ότι είναι το κούρντισμα της Focal και ο χαρακτήρας που θέλει να δώσει στα ηχεία της. Με αυτό το τρόπο ακούγονται πιο "αναλυτικά" και εντυπωσιακά γιατί δεν τονίζει μόνο την υψηλή περιοχή αλλά και την χαμηλή
Συμφωνούμε και οι δύο πως αιτία είναι το κούρδισμα και ο χαρακτήρας που θέλει να δώσει στα ηχεία της.
Από εκεί και πέρα γιατί θέλει να δώσει αυτό το συγκεκριμένο χαρακτήρα, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε.
Δεν είμαι κατασκευαστής ηχείων και φυσικά δεν μπορώ να μπω στο μυαλό των ανθρώπων της Focal. Η γνώση που έχω σχετικά με την ηχοληψία μου έδωσε την ιδέα σχετικά με την παραπάνω υπόθεση. Τη θεωρώ λογική. Η υποκείμενη ιδέα είναι πως ηχεία τέτοιας κατασκευής και κόστους απαιτούν εξειδικευμένους μεγάλους (dedicated) χώρους. Απολύτως δικαιολογημένη απαίτηση αν σκεφτούμε πως τα Grande Utopia EM κοστίζουν κάπου 140.000 ευρώ το ζευγάρι. Πρόσθετο επιχείρημα είναι και η σελίδα How to Choose της εταιρείας, όπου ανάμεσα στα κριτήρια περιλαμβάνεται η επιφάνεια.

Δυσκολεύομαι να πιστέψω πως ο λόγος είναι για να τα κάνουν εντυπωσιακά. Πιθανόν για τα μικρότερα μοντέλα, όχι όμως για τα κορυφαία. Σ' αυτό το μέγεθος και κόστος οι αγοραστές τους ούτε άπειροι είναι, ούτε εύκολα εντυπωσιάζονται.

Λες πως αυτό δεν συμβαίνει στα μεγάλα μοντέλα άλλων εταιρειών. Δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς συμβαίνει. Γι' αυτό που είμαι σίγουρος, ότι κάθε ηχείο είναι κατάλληλο για συγκεκριμένο μέγεθος χώρου, όπου μπορεί ν' αναδείξει τις δυνατότητες του.
Για τα υπόλοιπα κάνουμε υποθέσεις. Περισσότερο ή λιγότερο βάσιμες.
Αλλά νομίζω πως αρχίζουμε να το παρακάνουμε κι' ετοιμαζόμαστε να βγάλουμε το νήμα off-topic. :smile: