Ανθελληνικές προκλήσεις στα Σκόπια

Re: Απάντηση: Ανθελληνικές προκλήσεις στα Σκόπια

Eμεις ως λαος πρεπει να το κατανοησουμε,και να αντιληφθουμε οτι η Κυπρος εχει αναπτυξει δικη της εθνικη συνειδηση εδω και δεκαετιες και αυτη περιλαμβανει τοσο τους ελληνοφωνους οσο και τους τουρκοφωνους Κυπριους.Αυτο εννοω για τον ξενο αχυρωνα,και μην μου πουν οτι εδω και παρα πολλα ,μα παρα παρα πολλα χρονια οι Κυπριοι ηθελαν την ενωση τους με την Ελλαδα,γιατι απλα δεν την ηθελαν και το εδειχναν με πολλους τροπους ,απλα εμεις στην Ελλαδα δεν θελαμε να το πιστεψουμε και στελναμε τον Σαμψων Την Κυπριακη πολιτικη την εξεφραζε κατα τον καλλιτερο τροπο ο Μακαριος,αλλα εμεις ως εθνος δεν το βλεπαμε

Όχι Πέτρο, αυτό συνέβαινε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Η διαφορετικότητα της Κύπρου άρχισε να τονίζεται από τον Μακάριο μετά το 1965 και παρέμεινε κυρίαρχη γραμμή μέχρι τα μέσα της διακυβέρνησης Βασιλείου. Μάλιστα τα σχολικά βιβλία, τα μουσεία, κλπ. προωθούσαν τη διαφορετικότητα. Έτσι οι Ελλαδίτες και οι Κύπριοι βρίσκονταν σε διάσταση είτε ως εθνικές κοινότητες, είτε ως άτομα.

Ομως από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 το πράγμα άρχισε να αλλάζει και μάλιστα όχι σταδιακά, αλλά ραγδαία. Οι 45-50ρηδες που μεγάλωσαν με την κυπριακή ιδιαιτερότητα βλέποονται με μισό μάτι από τις νεότερες γενιές, που -με έκπληξή μου διαπίστωσα από 3 ταξίδια πρόσφατα- που θεωρούν πλέον ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνισμού και ότι φυλάγουν Θερμοπύλες. Ο ελληνικός εθνικισμός (όπως κομψά τον διατυπώνουν οι ξένοι) πουθενά δεν είναι πιο εμφανής αυτή τη στιγμή από την Κύπρο.

Και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι κυπριακότητα γιοκ.... ελληνισμός uber alles, εν έτει 2005-2007.
 
Έχω κάνει 1200 χλμ περίπου στα Κατεχόμενα. Απο τη Μόρφου μέχρι την Αμμόχωστο. Δεν έχω επισκεφθεί τον Άγιο Ανδρέα και την Καρπασία, αλλά το έχω προγραμματίσει για το 2008 με όλη την οικογένεια και θα επισκεφθώ ακόμη και το ελληνικό γυμνάσιο που λειτουργεί εκεί και έχω κάνει αίτημα να διδάξω μάλιστα και σε αυτό.

Τολμώ να πω ότι η διαφορά μεταξύ Τουρκοκύπριων-Τούρκων είναι σαφώς μεγαλύτερη και πολύ πιο έντονη, από ότι αυτή των Εληνοκύπριων με τους Ελλαδίτες.

Οι Ελληνοκύπριοι θεωρούν ότι τραβούν πλέον μεγάλο ζόρι, επομένως προσεγγίζουν τον εθνικό κορμό με ταχύτατους ρυθμούς. Δείτε τί έγινε με το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού και την παρουσία του στη Κύπρο. Πουθενά στην Ελλάδα δεν έγιναν τα έκτροπα όπως στη Λευκωσία και στη Λεμμεσό, όπου κόντεψαν να να λυντσάρουν μέλη της συγγραφικής ομάδας και μάλιστα μια εξ αυτών γλύτωσε με σκισμένο φόρεμα και πολλές εκδορές στο σώμα.
 
Λογικό μού φαίνεται.
Οι νεότερες γενιές ´εκδικούνται´τούς γονείς τους,που έμειναν αδρανείς απο το 1974...
Είναι τα παιδιά αυτά που έβλεπαν τα διάφορα ´φρικιά´τής Λευκωσίας να σπάνε τα οδοφράγματα και να δίνουν νεκρούς σαν τον Ισαάκ.
Είναι τα παιδιά αυτά που είδαν τον Σολωμού να εκτελείται εν ψυχρώ απο τον ασφαλίτη τών Κατεχομένων.
Τα ίδια παιδιά που έβλεπαν τούς λίγο μεγαλύτερούς τους να διαδηλώνουν με τίς μηχανές και τα πέτσινα μπουφάν εναντίον τής κατοχής.Ενώ οι εδώ συνομήλικοί τους παρίσταναν τούς ´αντεξουσιαστές´και πουλαγαν φούμαρα και δήθεν ´επανάσταση ´τής δεκάρας.
Ειναι τα παιδιά αυτά ,που διάβαζαν τον κυριο Ηλία Κανέλλη (δυστυχώς συμμαθητή μου) νά σκυλεύει πάνω στα κουφάρια τών Ισαάκ και Σολωμού και να τούς παρομοιάζει με τούς γκρίζους Λύκους.
Φυσικά και αυτά τα παιδιά κάποια στιγμή θα ´ξυπνούσαν´.
Οσο για την συγγραφική ομάδα δεν τοξερα το χουνέρι που έπαθε στην Μεγαλονησο.Μάλλον οι εδώ εφημερίδες δεν το παρουσίασαν εκτεταμένα.
Εδώ διαβάζουμε τον κύριο Μακάριο Δρουσιώτη να προπαγανδίζει εναντίον του Τασσου Παπαδόπουλου και να προσευχεται για νίκη του Α.Κ.Ε.Λ. στίς εκλογές αφού το ΔΗ.ΣΥ.δεν ´προβλέπεται´.
Η γνωστή ομάδα ´διανοουμένων´που στην Ελλάδα ´ξέρει´καλύτερα απ´όλους και αποδεικνύεται βασιλικοτέρα Αμερικανών και Βρεττανών ,για να μην πώ και Τούρκων...............
 
Αυτή η πλευρά των νέων παιδιών Σπύρε είναι η μία. Υπάρχει και άλλη, εξίσου μεγάλη σε αριθμό.
 
Ευχομαι Βλαση να ειναι σωστες οι εκτιμησεις σου και λαθος οι δικες μου,αλλα ας παρατηρησω τα εξης.Οι διαφορες μεταξυ των Κυπριων 45-50 ετων και των νεοτερων ειναι αρκετα σημαντικες,ως προς τον εθνικο προσανατολισμο τους και οι νεοτερες γενιες ειναι περισσοτερο ελληνοφιλες απο οτι οι παλαιοτερες,επομενως εμεις ως εθνος καλα θα ειναι να περιμενουμε και να βοηθουμε ,την εδραιωση της ελληνικοτητας των νεοτερων Κυπριων,ωστε να μην βρεθουμε παλι προ εκπληξεως,να ξερουμε δηλ τι μας γινεται Οσον αφορα Σπυρο τις αποψεις καποιων Αμερικανοφιλων κυκλων της Αθηνας,δεν νομιζω να ηταν αυτο, ουτε το πρωτο, ουτε το τελευταιο που εχουν κανειΚαι μια και το εφερε η κουβεντα ,υπηρξε ποτε αντισταση -αντιδραση στα κατεχομενα,αν δεν με απατουν οι λιγοστες γνωσεις μου,οταν μια χωρα καταλαμβανεται απο τον εχθρο συνηθιζεται οι κατοικοι της να κανουν αντισταση ,να βαζουν δηλ και καμμια βομβουλα στον εχθρο,οπως εκαναν οι ηλιθιοι πατεραδες μας στους Γερμανους,εκει κατω ποσες βαλανε?εκτος απο τον ηρωικο θανατο των Σολωμου ,Ισαακ και μερικων ακομη
 
Last edited:
Δημήτρη δεν μιλώ για εφησυχασμένους και μη νέου;ς ανθρώπους. Μιλώ για το περιεχόμενο της εθνικής ιδεολογίας και την αίσθηση του "ανήκειν".
 
Το βιβλίο Ιστορίας και οι στοχεύσεις του

«Ελάχιστοι γνωρίζουν πώς Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και υπ. Παιδείας θα "επιδιορθώσουν" το περίφημο βιβλίο Ιστορίας. Οι μικροπολιτικές "διαρροές" δοκιμάζουν τις αντιδράσεις ή παραπλανούν και ως εκ τούτου δεν μπορούν να στηρίξουν κάποια σοβαρή συζήτηση.

Οι βασικοί όροι, όμως, με βάση τους οποίους χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από την Ε.Ε. η επιχείρηση "ανάπλασης" των σχολικών εγχειριδίων δύσκολα αντρέπονται: Οσον αφορά την Ιστορία λ.χ. ο εξοβελισμός των σκληρών περιπετειών μέσα στις οποίες διαμορφώθηκαν λαοί, έθνη και κοινωνικές ομάδες, μέσα στις οποίες χτίστηκαν οι ελευθερίες των ανθρώπων ή οι δουλείες τους, φαίνεται περίπου υποχρεωτική επιλογή.

Ο κοσμοπολιτισμός είναι βασική αρχή σε έναν κόσμο όπου η ελευθερία του μεγάλου κεφαλαίου υπαγορεύει τους κανόνες και μεθοδεύει την απαξίωση όλων όσα μπορούν να γίνουν όπλα στα χέρια ή στον νου εκείνων που δυσανασχετούν με την κυριαρχία του: Τα έθνη και οι λαοί, τα κοινωνικά κινήματα, οι αγώνες και οι συγκρούσεις των ανθρώπων θεωρούνται επικίνδυνα σε έναν κόσμο που, όπως θέλει να μας πείσει ο καπιταλισμός, δεν έχει "χθες", έχει μόνο "σήμερα"!

Ωστόσο όσοι πλήττονται από τις εξελίξεις και αφήνονται πίσω στον πολιτισμό της κατανάλωσης δεν είναι φώκιες, αρκούδες ή φάλαινες ώστε να προσμένουν τη σωτηρία τους από τις "μη κυβερνητικές οργανώσεις". Γι' αυτούς το μόνο πεδίο άσκησης πολιτικής, το μόνο καταφύγιο απέναντι στην επέλαση του κοσμοπολίτικου κεφαλαίου είναι το έθνος, η πατρίδα την οποία οι πρόγονοί μας άλλοτε έφτιαξαν ώστε μέσα από αυτή να έχουν πολιτική φωνή.

Επειδή αυτό συμβαίνει έτσι κι αλλιώς, όποιος αρνείται να το καταλάβει υπονομεύει τη λειτουργία της δημοκρατίας και τροφοδοτεί ακραίες καταστάσεις: τον εθνικισμό λόγου χάρη».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ - «ΕΛ. ΤΥΠΟΣ»

Aυτή είναι η περιγραφή τού ´Ανήκειν´
 
Αντίλογος

«Αν δεν είχε γίνει τόση φασαρία για το βιβλίο και με ρωτούσαν τη γνώμη μου, θα έλεγα ότι το βιβλίο αυτό πειραματίζεται θετικά με μια νέα μέθοδο διδασκαλίας της ιστορίας, που βάζει τον ίδιο το μαθητή να σκεφτεί, να αγγίξει πηγές, κείμενα, φωτογραφίες και εικόνες του παρελθόντος· που αποφεύγει επομένως την από καθέδρας διήγηση και συνακόλουθα τη μάστιγα της εκπαίδευσής μας, δηλαδή την απομνημόνευση (...)

Πού να τα πεις όμως αυτά στον ορυμαγδό της ασχετοσύνης, του φανατισμού και της δημαγωγίας που ξεσηκώθηκε σαν κουρνιαχτός και συμπαρέσυρε ακόμη και αυτούς που θα έπρεπε να δείξουν σοβαρότητα και υπευθυνότητα;».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ

Και αυτή είναι η αλαζονική φωνή τής ´αλήθειας´πού έδιωξαν οι Κυπριοι κακήν κακώς.
Και τα δυό κείμενα απο την σημερινή στήλη του Γιάννη Τριάντη στην ´Ε´.
 
Θα μου επιτρεψεις Σπυρο μια ελαχιστη παρατηρηση στα γραφομενα του κ Λιακου,ποσοι απο τους διδασκομενους θα εκαναν αυτο που ευχεται ο κ Λιακος και απο που θα αντλουσαν τις πηγες της ερευνας τους.Μηπως κατι τετοιο ειναι μαλλον ουτοπικο?Ξερει ο αγαπητος συντακτης του κειμενου πολλους μαθητες που θα εκαναν αυτο που πιστευει?μηπως εγω ζω σε αλλη χωρα ? η μηπως εκεινος?
 
Βλάση και Σπύρο, υπάρχουν 2 κόσμοι στην νεολαία της Κύπρου, εξίσου φανατισμένοι σε αντίπαλα όμως "στρατόπεδα". Μιλάω φυσικά για τις διαφορές ΑΠΟΕΛιστών και ΟΜΟΝΟΙΑτών και δυστυχώς η "έχθρα" τους δεν είναι μόνο στο γήπεδο. Μακάρι να ήταν μόνο εκεί. Μιλάμε για τρελή πώρωση και απ τις δύο πλευρές και με πάρα πολλούς οπαδούς, ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες.
 
Για κανε το μας πιο λιανα Δημητρη,τι πιστευει ο ενας και τι ο αλλος ετσι για να τα ακουμε και να μαθαινουμε
 
Θα μου επιτρεψεις Σπυρο μια ελαχιστη παρατηρηση στα γραφομενα του κ Λιακου,ποσοι απο τους διδασκομενους θα εκαναν αυτο που ευχεται ο κ Λιακος και απο που θα αντλουσαν τις πηγες της ερευνας τους.Μηπως κατι τετοιο ειναι μαλλον ουτοπικο?Ξερει ο αγαπητος συντακτης του κειμενου πολλους μαθητες που θα εκαναν αυτο που πιστευει?μηπως εγω ζω σε αλλη χωρα ? η μηπως εκεινος?

Πέτρο και κάτι ακόμα.Μηπως θάπρεπε να διευρύνει τίς πηγές του και ο κύριος Λιάκος???
Bεβαια έχει προοδευσει ως πρός τίς ύβρεις.
Πρίν μερικούς μήνες θεωρούσε σε κείμενό του στο ΒΗΜΑ όλους όσοι αντιτίθεντο στην ´κοσμοπολίτικη´αντίληψή του ψυχωτικούς.
 
Βλάση και Σπύρο, υπάρχουν 2 κόσμοι στην νεολαία της Κύπρου, εξίσου φανατισμένοι σε αντίπαλα όμως "στρατόπεδα". Μιλάω φυσικά για τις διαφορές ΑΠΟΕΛιστών και ΟΜΟΝΟΙΑτών και δυστυχώς η "έχθρα" τους δεν είναι μόνο στο γήπεδο. Μακάρι να ήταν μόνο εκεί. Μιλάμε για τρελή πώρωση και απ τις δύο πλευρές και με πάρα πολλούς οπαδούς, ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες.

Αυτό έχει αλλάξει.Απο το σχέδιο Ανάν και μετά μπερδευτήκανε τα πράγματα.
Ο ´δεξιός´ΔΗ.ΣΥ. ήταν υπέρ τού σχεδίου Ανάν με τον κύριο Αναστασιάδη ενώ το Α.Κ.Ε.Λ.(οι οπαδοί του κυρίως και όχι ο Χριστόφιας)κατά.
Μαλιστα ο ´δεξιός´ΔΗ.ΣΥ κατηγορούσε για ´εθνικισμό´το Α.Κ.Ε.Λ. και τον Τασσο Παπαδόπουλο.
Παλιότερα οντως υπήρχαν μεγάλες διαχωριστικές γραμμές .
Βεβαια το Α.Κ.Ε.Λ.,πρό τής καταρρευσεως τής Σ.Ενωσης ήταν απο τα πιό πιστά της κόμματα,σε θεματα εξωτερικής και όχι κοινωνικής πολιτικής.
Τωρα ο κύριος Χριστόφιας ξαναθυμάται τον παλιό εαυτό του κομματός του.Ελπίζω οχι οι οπαοδί του.
 
Ας τους αφησουμε λοιπον ελευθερους και χωρις επιρροες να αποφασισουν τι ειναι και τι θελουν Και ας αποφασισουν αν ειναι Ελληνες πρωτα και επειτα Κυπριοι η αν ειναι πρωτα Κυπριοι και επειτα Ελληνες Εμεις μαζι τους και διπλα τους σε οτι αποφασισουν.Παντως εδω στην μητρωα γη αυτες οι εννοιες ειναι ταυτοσημες και αυτονοητες
 
Ξερει ο αγαπητος συντακτης του κειμενου πολλους μαθητες που θα εκαναν αυτο που πιστευει?μηπως εγω ζω σε αλλη χωρα ? η μηπως εκεινος?

έτσι ακριβώς ,ούτε 1 στα 10 παιδιά όχι μόνο δημοτικού ,αλλά και γυμνασίου ή λυκείου δεν θα ανοίξει βιβλίο πέραν του σχολικού για να μάθει κάτι. Και για να γίνομαι πιο σαφής να μάθει κάτι πέρα απο αυτά που θα του χρειαστούν για τις εξετάσεις.Εκεί έχει καταντήσει η νοοτροπία της εκπαίδευσης.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ανθελληνικές προκλήσεις στα Σκόπια

Όχι Πέτρο, αυτό συνέβαινε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Η διαφορετικότητα της Κύπρου άρχισε να τονίζεται από τον Μακάριο μετά το 1965 και παρέμεινε κυρίαρχη γραμμή μέχρι τα μέσα της διακυβέρνησης Βασιλείου. Μάλιστα τα σχολικά βιβλία, τα μουσεία, κλπ. προωθούσαν τη διαφορετικότητα. Έτσι οι Ελλαδίτες και οι Κύπριοι βρίσκονταν σε διάσταση είτε ως εθνικές κοινότητες, είτε ως άτομα.

Ομως από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 το πράγμα άρχισε να αλλάζει και μάλιστα όχι σταδιακά, αλλά ραγδαία. Οι 45-50ρηδες που μεγάλωσαν με την κυπριακή ιδιαιτερότητα βλέποονται με μισό μάτι από τις νεότερες γενιές, που -με έκπληξή μου διαπίστωσα από 3 ταξίδια πρόσφατα- που θεωρούν πλέον ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνισμού και ότι φυλάγουν Θερμοπύλες. Ο ελληνικός εθνικισμός (όπως κομψά τον διατυπώνουν οι ξένοι) πουθενά δεν είναι πιο εμφανής αυτή τη στιγμή από την Κύπρο.

Και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι κυπριακότητα γιοκ.... ελληνισμός uber alles, εν έτει 2005-2007.

Ευτυχώς που βρέθηκε ένας (με το εκτόπισμα σου) και τα είπε..
Σε λίγο θα μας λέγανε ότι μιλάνε Ασσυριακά στην Κύπρο και ότι αισθάνονται Γροιλανδοί, άρα καλά κάνουν όσοι δεν τους καίγεται καρφί...
:grinning-smiley-043
 
Δεν ξέρω απο που προκύπτουν αυτές οι διαπιστώσεις.

Πάντως ο γιός μου,που έρχεται σ' επαφή με πολλούς Κύπριους φοιτητές,μου λέει ότι ζούν σε πολύ κλειστές παρέες και δεν μας συμπαθούν ιδιαίτερα.Γι αυτούς είμαστε οι "καλαμαράδες".
 
Δεν ξέρω απο που προκύπτουν αυτές οι διαπιστώσεις.

Πάντως ο γιός μου,που έρχεται σ' επαφή με πολλούς Κύπριους φοιτητές,μου λέει ότι ζούν σε πολύ κλειστές παρέες και δεν μας συμπαθούν ιδιαίτερα.Γι αυτούς είμαστε οι "καλαμαράδες".

Υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας ερώτησης από 18χρονο εξ Αθηνών προς συνομήλικο του Κύπριο:

-Πού έμαθες τα Ελληνικά και τα μιλάς τόσο καλά;
....

-Στο φροντιστήριο, απάντησε ο Κύπριος.......που μου φάνηκε δασκαλεμένος!

Πάμε παρακάτω, ποιος δεν έχει δει αυτή ομαδοποίηση σε Πανεπιστήμια, στρατό κτλ; Δηλαδή, όταν τα "παιδάκια" από την Αθήνα/Θεσσαλονίκη/Ηράκλειο κάνουν μόνο μεταξύ τους παρέα και αποκαλούν τους υπόλοιπους "Κούδρους", "Γκατζόληδες", να μην πούμε τους πιο αισχρούς χαρακτηρισμούς, τότε βγαίνει το συμπέρασμα ότι δεν πάει ο ένας τον άλλο;
Να μην πούμε για τις ομαδοποιήσεις βάσει πολιτικών νεολαιών... γιατί εκεί θα βγάλεις αφρούς από το στόμα ακούγοντας το 1/100 από τους χαρακτηρισμούς για τους "άλλους".