Πολύ όμορφα,είναι ωραίο οι μαθητές να έχουν τέτοιες ευκαιρίες.Όταν ήμουν στο γυμνάσιο τρελαινόμουν για εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους και τώρα βέβαια μου αρέσουν,έχουν έτσι μια ατμόσφαιρα μαγική.Εγώ φέτος κατασκευάζω δομημένο παιχνίδι ρόλων με μαθητές Γυμνασίου για τον ίδιο σκοπό. Με χάρτες, κατόψεις, σενάρια, ζωγραφιές. Σχετίζεται με τη δημιουργία του Μαντείου των Δελφών και τους μύθους γύρω από το θεό Απόλλωνα και το Μινωικό πολιτισμό. Το σενάριο στηρίζεται σε καταγεγραμμένους μύθους και αρχαιολογικά ευρήματα, περιέχει όμως και στοιχεία μυθοπλασίας τα οποία τεκμηριώνονται.
Παιδιά εγώ άνοιξα ένα θέμα για την αρχαία Ελλάδα όχι για τους 12θεϊστές του σήμερα...
Εγώ φέτος κατασκευάζω δομημένο παιχνίδι ρόλων με μαθητές Γυμνασίου για τον ίδιο σκοπό. Με χάρτες, κατόψεις, σενάρια, ζωγραφιές. Σχετίζεται με τη δημιουργία του Μαντείου των Δελφών και τους μύθους γύρω από το θεό Απόλλωνα και το Μινωικό πολιτισμό. Το σενάριο στηρίζεται σε καταγεγραμμένους μύθους και αρχαιολογικά ευρήματα, περιέχει όμως και στοιχεία μυθοπλασίας τα οποία τεκμηριώνονται.
Μπράβο κ.Δημήτρη δίνεται την ευκαιρία στα παιδιά αντί να τα κάνουν αυτά σε μια κονσόλα να τα ζούνε.Είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά αυτή η επαφή και η συνεργασία που θα προκύπτει.Τους προκαλείται το ενδιαφέρον.Δράση: Σχεδιασμός και κατασκευή παιχνιδιού ρόλων με θεματολογία από την Αρχαία Ελληνική μυθολογία.
Περιγραφή
Οι παίκτες συνεργάζονται για να φέρουν σε πέρας μια αποστολή που διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα σε συγκεκριμένο τόπο και ιστορικό χρόνο. Η περιπέτεια περιλαμβάνει μυθολογικά στοιχεία. Ο παίκτες καλούνται να αποκαλύψουν ένα μυστήριο, λύνοντας γρίφους και αντιμετωπίζοντας τέρατα από την Ελληνική μυθολογία και άλλα εμπόδια.
Τρόπος παιχνιδιού
Το παιχνίδι παίζεται σε τραπέζι από 3-5 παίκτες και τον Κυρίαρχο του παιχνιδιού.
Ο κάθε παίκτης υποδύεται έναν ήρωα με συγκεκριμένο ρόλο ( π.χ. πολεμιστής, ιερέας, ιατρός) και συγκεκριμένες δεξιότητες (π.χ. ιππασία, ξεκλείδωμα κλειδαριάς, κυνήγι). Όλοι μαζί συγκροτούν μια ομάδα που έχει σκοπό να ολοκληρώσει την αποστολή.
Ο κυρίαρχος φροντίζει για την ορθή εφαρμογή τον κανόνων, περιγράφει προφορικά τι βλέπει ο παίκτης και τα συμβάντα του παιχνιδιού. Επίσης υποδύεται τα μυθολογικά τέρατα και όλους τους άλλους χαρακτήρες που εμφανίζονται στο σενάριο του παιχνιδιού εκτός από τους ρόλους που παίζουν οι παίκτες.
Το παιχνίδι εξελίσσεται μέσα από προφορικές περιγραφές και θεατρικό παιχνίδι. Ο έλεγχος επιτυχίας των διάφορων ενεργειών του παίκτη γίνεται με χρήση ζαριών και πιθανοτήτων.
Οι παίκτες επιβραβεύονται με πόντους εμπειρίας. Όταν συμπληρωθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός πόντων, ο παίκτης ανεβαίνει επίπεδο (πχ από το επίπεδο 1 στο 2) κάτι που συνεπάγεται επιπλέον ικανότητες ή βελτίωση των υπαρχουσών.
Η λύση των γρίφων και η επιτυχής αντιμετώπιση των εμποδίων έχει ως επιβράβευση την απόκτηση διάφορων αντικειμένων τα οποία ενισχύουν τις ικανότητες τον παικτών.
Στο παιχνίδι δεν υπάρχει νικητής. Οι παίκτες δεν ανταγωνίζονται αλλά συνεργάζονται για την ολοκλήρωση της αποστολής. Όφελος τους εκτός από τη ψυχαγωγία του παιχνιδιού είναι η ισχυροποίηση των χαρακτήρων τους.
Αναγκαία υλικά στοιχεία παιχνιδιού
Χαρτί
Μολύβι
Πολυεδρικά Ζάρια
Βιβλίο Κανόνων
Εξαιρετική ιδέα..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τούς ρόλους τούς αλλάζεις??
Εννοώ νά γίνεται κανονικό roll -playing ,υπό τήν έννοια νά αλλάζει κάποια στιγμή ο ''Κυρίαρχος'' γιά νά αποκτούν και τά υπόλοιπα παιδιά ''ηγετική εμπειρία"'??
Μπράβο κ.Δημήτρη δίνεται την ευκαιρία στα παιδιά αντί να τα κάνουν αυτά σε μια κονσόλα να τα ζούνε.Είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά αυτή η επαφή και η συνεργασία που θα προκύπτει.Τους προκαλείται το ενδιαφέρον.
Σε τι σχολικό επίπεδο διδάσκεται? Γυμνάσιο,Δημοτικό?
Αυτό το παιχνίδι εξελίσσεται στον σχολικό χώρο ή έξω?
Είστε από εκείνους τους κοπρίτιδες καθηγητές που ζημιώνουν το δημόσιο...?![]()
Καταπληκτικό...:SFGSFGSF:Το παιχνίδι εξελίσσεται σε σχολικό χώρο δύο φορές την εβδομάδα. Η ομάδα αποτελείται από δεκαπέντε μαθητές Α, Β και Γ γυμνασίου.
Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, θα το βάλουμε σε ιστοσελίδα ώστε να μπορούν να το παίξουν όλα τα σχολεία της Ελλάδας δωρεάν.
Το παιχνίδι εξελίσσεται σε σχολικό χώρο δύο ώρες την εβδομάδα, μετά το τέλος των μαθημάτων. Η ομάδα αποτελείται από δεκαπέντε μαθητές Α, Β και Γ γυμνασίου.
Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, θα το βάλουμε σε ιστοσελίδα ώστε να μπορούν να το παίξουν όλα τα σχολεία της Ελλάδας δωρεάν.
Υπάρχει κάποια συνεργασία-βοήθεια από το υπουργείο (τι έγραψα τώρα) ή δεν χρειάζεται?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.