Αρχαία Ελλάδα

Εγώ φέτος κατασκευάζω δομημένο παιχνίδι ρόλων με μαθητές Γυμνασίου για τον ίδιο σκοπό. Με χάρτες, κατόψεις, σενάρια, ζωγραφιές. Σχετίζεται με τη δημιουργία του Μαντείου των Δελφών και τους μύθους γύρω από το θεό Απόλλωνα και το Μινωικό πολιτισμό. Το σενάριο στηρίζεται σε καταγεγραμμένους μύθους και αρχαιολογικά ευρήματα, περιέχει όμως και στοιχεία μυθοπλασίας τα οποία τεκμηριώνονται.
 
Απάντηση: Re: Αρχαία Ελλάδα

Εγώ φέτος κατασκευάζω δομημένο παιχνίδι ρόλων με μαθητές Γυμνασίου για τον ίδιο σκοπό. Με χάρτες, κατόψεις, σενάρια, ζωγραφιές. Σχετίζεται με τη δημιουργία του Μαντείου των Δελφών και τους μύθους γύρω από το θεό Απόλλωνα και το Μινωικό πολιτισμό. Το σενάριο στηρίζεται σε καταγεγραμμένους μύθους και αρχαιολογικά ευρήματα, περιέχει όμως και στοιχεία μυθοπλασίας τα οποία τεκμηριώνονται.
Πολύ όμορφα,είναι ωραίο οι μαθητές να έχουν τέτοιες ευκαιρίες.Όταν ήμουν στο γυμνάσιο τρελαινόμουν για εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους και τώρα βέβαια μου αρέσουν,έχουν έτσι μια ατμόσφαιρα μαγική.
 
Απάντηση: Re: Αρχαία Ελλάδα

Εγώ φέτος κατασκευάζω δομημένο παιχνίδι ρόλων με μαθητές Γυμνασίου για τον ίδιο σκοπό. Με χάρτες, κατόψεις, σενάρια, ζωγραφιές. Σχετίζεται με τη δημιουργία του Μαντείου των Δελφών και τους μύθους γύρω από το θεό Απόλλωνα και το Μινωικό πολιτισμό. Το σενάριο στηρίζεται σε καταγεγραμμένους μύθους και αρχαιολογικά ευρήματα, περιέχει όμως και στοιχεία μυθοπλασίας τα οποία τεκμηριώνονται.


Δημήτρη ακούγεται πολύ ενδιαφέρον..

Αν επιτρέπεται,μπορείς νά δώσεις λίγες πληροφορίες παραπάνω ,πώς προτίθεσαι νά δομήσεις τό παιχνίδι ρόλων??
 
Δράση: Σχεδιασμός και κατασκευή παιχνιδιού ρόλων με θεματολογία από την Αρχαία Ελληνική μυθολογία.


Περιγραφή
Οι παίκτες συνεργάζονται για να φέρουν σε πέρας μια αποστολή που διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα σε συγκεκριμένο τόπο και ιστορικό χρόνο. Η περιπέτεια περιλαμβάνει μυθολογικά στοιχεία. Ο παίκτες καλούνται να αποκαλύψουν ένα μυστήριο, λύνοντας γρίφους και αντιμετωπίζοντας τέρατα από την Ελληνική μυθολογία και άλλα εμπόδια.

Τρόπος παιχνιδιού
Το παιχνίδι παίζεται σε τραπέζι από 3-5 παίκτες και τον Κυρίαρχο του παιχνιδιού.
Ο κάθε παίκτης υποδύεται έναν ήρωα με συγκεκριμένο ρόλο ( π.χ. πολεμιστής, ιερέας, ιατρός) και συγκεκριμένες δεξιότητες (π.χ. ιππασία, ξεκλείδωμα κλειδαριάς, κυνήγι). Όλοι μαζί συγκροτούν μια ομάδα που έχει σκοπό να ολοκληρώσει την αποστολή.

Ο κυρίαρχος φροντίζει για την ορθή εφαρμογή τον κανόνων, περιγράφει προφορικά τι βλέπει ο παίκτης και τα συμβάντα του παιχνιδιού. Επίσης υποδύεται τα μυθολογικά τέρατα και όλους τους άλλους χαρακτήρες που εμφανίζονται στο σενάριο του παιχνιδιού εκτός από τους ρόλους που παίζουν οι παίκτες.

Το παιχνίδι εξελίσσεται μέσα από προφορικές περιγραφές και θεατρικό παιχνίδι. Ο έλεγχος επιτυχίας των διάφορων ενεργειών του παίκτη γίνεται με χρήση ζαριών και πιθανοτήτων.

Οι παίκτες επιβραβεύονται με πόντους εμπειρίας. Όταν συμπληρωθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός πόντων, ο παίκτης ανεβαίνει επίπεδο (πχ από το επίπεδο 1 στο 2) κάτι που συνεπάγεται επιπλέον ικανότητες ή βελτίωση των υπαρχουσών.

Η λύση των γρίφων και η επιτυχής αντιμετώπιση των εμποδίων έχει ως επιβράβευση την απόκτηση διάφορων αντικειμένων τα οποία ενισχύουν τις ικανότητες τον παικτών.
Στο παιχνίδι δεν υπάρχει νικητής. Οι παίκτες δεν ανταγωνίζονται αλλά συνεργάζονται για την ολοκλήρωση της αποστολής. Όφελος τους εκτός από τη ψυχαγωγία του παιχνιδιού είναι η ισχυροποίηση των χαρακτήρων τους.

Αναγκαία υλικά στοιχεία παιχνιδιού
Χαρτί
Μολύβι
Πολυεδρικά Ζάρια
Βιβλίο Κανόνων
 
Last edited:
Στάδια ανάπτυξης παιχνιδιού (ενέργειες μαθητών)


• Μελέτη ιστορικής περιόδου – τόπου
• Μελέτη - Αναζήτηση μύθων – θρύλων
• Συγγραφή σεναρίου παιχνιδιού
• Συγγραφή προαιρετικών αποστολών
• Συγγραφή σεναρίων συναντήσεων εμποδίων
• Σχεδιασμός – επιλογή μυθολογικών τεράτων και άλλων εμποδίων
• Σχεδιασμός βοηθητικών χαρακτήρων
• Σχεδιασμός κανόνων
• Συγγραφή ιστορικού χαρακτήρων
• Σχεδιασμός Χαρακτήρων (Ρόλοι δεξιότητες, εξοπλισμός)
• Σχεδιασμός τοπίου – χαρτών
• Αρχιτεκτονική – Εσωτερικών χώρων (παγίδες, δίοδοι, διακόσμηση)
• Κατασκευή βοηθημάτων παίκτη (κάρτες, φιγούρες κλπ)
• Μουσική επένδυση παιχνιδιού
• Προσθήκη πολιτιστικών στοιχείων που εντάσσουν στο κλίμα της εποχής
• Έλεγχος αναχρονισμών – ιστορικών λαθών
• Συγγραφή εγχειριδίου κανόνων
• Έλεγχος ομαλότητας – ισορροπίας παιχνιδιού
• Κατασκευή κουτιού παιχνιδιού
 
το σενάριο το επεξεργαζόμαστε ακόμα (work in progress)

Το άγος του Ευριβιάδη (τίτλος εργασίας)


Χαρακτήρες παικτών:
Καλλίμαχος ο Σπαρτιάτης πολεμιστής
Θουκυδίδης (Θεού + κύδος: δόξα) ο Ιατρός - Ιερέας του Απόλλωνα
Νεοκλης (νέος + κλέος) = η νέα δόξα. Νεαρός αδερφός του βασιλιά (Diviner Μάγος με χάρη της Αθηνάς)
Σαρμάτ, σκλάβα ή εταίρα του Νεοκλή / Αμαζόνα από τη Σκυθία
Καπετάνιος του πλοίου


Πολύ σύντομη περίληψη
Ο βασιλιάς της Άμφισσας Ευρυβιάδης (αυταρχικός) μια μέρα είχε βγει για κυνήγι, και το άλογο του έφαγε άνθη ηλίανθου. Από την τοξικότητα του φυτού το άλογο αρρώστησε και τελικά πέθανε. Ο βασιλιάς πάνω στο θυμό και τη θλίψη του για το χαμό του αγαπημένου του αλόγου διέταξε να ξεριζωθούν όλοι οι ηλίανθοι από τη περιοχή της Άμφισσας. Ο θεός Απόλλωνας «πανδερκές έχων φαεσίμβροτον όμμα» (σύμφωνα με τον 34ο Ορφικό Ύμνο), δηλαδή ως ο θεός που η ματιά του φωτίζει τους θνητούς και παρατηρεί τα πάντα αντιλήφθηκε το γεγονός. Θεώρησε ότι ο βασιλιάς διέπραξε ύβρη γιατί ο ηλίανθος αποτελεί ένα από τα ιερά του φυτά. Έτσι τιμώρησε το βασιλιά καθιστώντας παράλυτα τα άκρα του.

Αφού οι θυσίες δεν αρκούν για να εξευμενίσουν το θεό, ο αδερφός του αποφασίζει να ηγηθεί αντιπροσωπείας προς το μαντείο των Δελφών για να ζητήσει χρησμό.

Ο χρησμός στέλνει τους ήρωες στη Κρήτη όπου θα αναζητήσουν το φάρμακο που θα κάνει καλά το βασιλιά.
 
Last edited:
Εξαιρετική ιδέα..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Τούς ρόλους τούς αλλάζεις??
Εννοώ νά γίνεται κανονικό roll -playing ,υπό τήν έννοια νά αλλάζει κάποια στιγμή ο ''Κυρίαρχος'' γιά νά αποκτούν και τά υπόλοιπα παιδιά ''ηγετική εμπειρία"'??
 
Παράδειγμα σκηνής στο σενάριο με εμπόδιο

Σκηνή 2η: Πορεία προς τους Δελφούς – Συνάντηση με Νύμφες
Η ομάδα πεινασμένη κυνηγά ζώα στο άλσος ή δρυμό εξαγριώνοντας τις Αλσειάδες νύμφες που τον προστατεύουν. Αυτές μαζί με αγριόχοιρους (ή κάτι άλλο) επιτίθενται στους παίκτες για να τους τιμωρήσουν

Αυτή η συνάντηση αποτελεί μια καλή ευκαιρία να φανούν οι ικανότητες του Καλλίμαχου και της Σαρμάτ στη μάχη. Ο Νεοκλής μπορεί να κινδυνέψει παραπάνω.
 
Απάντηση: Re: Αρχαία Ελλάδα

Δράση: Σχεδιασμός και κατασκευή παιχνιδιού ρόλων με θεματολογία από την Αρχαία Ελληνική μυθολογία.


Περιγραφή
Οι παίκτες συνεργάζονται για να φέρουν σε πέρας μια αποστολή που διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα σε συγκεκριμένο τόπο και ιστορικό χρόνο. Η περιπέτεια περιλαμβάνει μυθολογικά στοιχεία. Ο παίκτες καλούνται να αποκαλύψουν ένα μυστήριο, λύνοντας γρίφους και αντιμετωπίζοντας τέρατα από την Ελληνική μυθολογία και άλλα εμπόδια.

Τρόπος παιχνιδιού
Το παιχνίδι παίζεται σε τραπέζι από 3-5 παίκτες και τον Κυρίαρχο του παιχνιδιού.
Ο κάθε παίκτης υποδύεται έναν ήρωα με συγκεκριμένο ρόλο ( π.χ. πολεμιστής, ιερέας, ιατρός) και συγκεκριμένες δεξιότητες (π.χ. ιππασία, ξεκλείδωμα κλειδαριάς, κυνήγι). Όλοι μαζί συγκροτούν μια ομάδα που έχει σκοπό να ολοκληρώσει την αποστολή.

Ο κυρίαρχος φροντίζει για την ορθή εφαρμογή τον κανόνων, περιγράφει προφορικά τι βλέπει ο παίκτης και τα συμβάντα του παιχνιδιού. Επίσης υποδύεται τα μυθολογικά τέρατα και όλους τους άλλους χαρακτήρες που εμφανίζονται στο σενάριο του παιχνιδιού εκτός από τους ρόλους που παίζουν οι παίκτες.

Το παιχνίδι εξελίσσεται μέσα από προφορικές περιγραφές και θεατρικό παιχνίδι. Ο έλεγχος επιτυχίας των διάφορων ενεργειών του παίκτη γίνεται με χρήση ζαριών και πιθανοτήτων.

Οι παίκτες επιβραβεύονται με πόντους εμπειρίας. Όταν συμπληρωθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός πόντων, ο παίκτης ανεβαίνει επίπεδο (πχ από το επίπεδο 1 στο 2) κάτι που συνεπάγεται επιπλέον ικανότητες ή βελτίωση των υπαρχουσών.

Η λύση των γρίφων και η επιτυχής αντιμετώπιση των εμποδίων έχει ως επιβράβευση την απόκτηση διάφορων αντικειμένων τα οποία ενισχύουν τις ικανότητες τον παικτών.
Στο παιχνίδι δεν υπάρχει νικητής. Οι παίκτες δεν ανταγωνίζονται αλλά συνεργάζονται για την ολοκλήρωση της αποστολής. Όφελος τους εκτός από τη ψυχαγωγία του παιχνιδιού είναι η ισχυροποίηση των χαρακτήρων τους.

Αναγκαία υλικά στοιχεία παιχνιδιού
Χαρτί
Μολύβι
Πολυεδρικά Ζάρια
Βιβλίο Κανόνων
Μπράβο κ.Δημήτρη δίνεται την ευκαιρία στα παιδιά αντί να τα κάνουν αυτά σε μια κονσόλα να τα ζούνε.Είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά αυτή η επαφή και η συνεργασία που θα προκύπτει.Τους προκαλείται το ενδιαφέρον.
Σε τι σχολικό επίπεδο διδάσκεται? Γυμνάσιο,Δημοτικό?
Αυτό το παιχνίδι εξελίσσεται στον σχολικό χώρο ή έξω?
Είστε από εκείνους τους κοπρίτιδες καθηγητές που ζημιώνουν το δημόσιο...? :flipout::flipout::flipout:
 
Re: Απάντηση: Αρχαία Ελλάδα

Εξαιρετική ιδέα..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Τούς ρόλους τούς αλλάζεις??
Εννοώ νά γίνεται κανονικό roll -playing ,υπό τήν έννοια νά αλλάζει κάποια στιγμή ο ''Κυρίαρχος'' γιά νά αποκτούν και τά υπόλοιπα παιδιά ''ηγετική εμπειρία"'??

Οι ρόλοι είναι σταθεροί σε κάθε παρτίδα, αλλά ο κάθε παίκτης αφού την τελειώσει γίνεται κυρίαρχος σε νέα ομάδα παικτών που δεν έχουν ξαναπαίξει την περιπέτεια.

Είναι απίστευτο το τι έρευνα έχουν κάνει οι μαθητές για το σενάριο και τα εμπόδια και πόσο περισσότερες λεπτομέρειες έχουν μάθει για τη μυθολογία ψάχνοντας, από αυτά που διδάσκονται στο σχολείο.
 
Re: Απάντηση: Re: Αρχαία Ελλάδα

Μπράβο κ.Δημήτρη δίνεται την ευκαιρία στα παιδιά αντί να τα κάνουν αυτά σε μια κονσόλα να τα ζούνε.Είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά αυτή η επαφή και η συνεργασία που θα προκύπτει.Τους προκαλείται το ενδιαφέρον.
Σε τι σχολικό επίπεδο διδάσκεται? Γυμνάσιο,Δημοτικό?
Αυτό το παιχνίδι εξελίσσεται στον σχολικό χώρο ή έξω?
Είστε από εκείνους τους κοπρίτιδες καθηγητές που ζημιώνουν το δημόσιο...? :flipout::flipout::flipout:

Το παιχνίδι εξελίσσεται σε σχολικό χώρο δύο ώρες την εβδομάδα, μετά το τέλος των μαθημάτων. Η ομάδα αποτελείται από δεκαπέντε μαθητές Α, Β και Γ γυμνασίου.

Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, θα το βάλουμε σε ιστοσελίδα ώστε να μπορούν να το παίξουν όλα τα σχολεία της Ελλάδας δωρεάν.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αρχαία Ελλάδα

Το παιχνίδι εξελίσσεται σε σχολικό χώρο δύο φορές την εβδομάδα. Η ομάδα αποτελείται από δεκαπέντε μαθητές Α, Β και Γ γυμνασίου.

Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, θα το βάλουμε σε ιστοσελίδα ώστε να μπορούν να το παίξουν όλα τα σχολεία της Ελλάδας δωρεάν.
Καταπληκτικό...:SFGSFGSF:
 
Εκτός ωρών σχολείου, λοιπόν.. Κι εκτός (υλικής) αμοιβής καθηγητών, να υποθέσω..

απλά, :grinning-smiley-043

εξαιρετικά ενδιαφέρον!
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αρχαία Ελλάδα

Το παιχνίδι εξελίσσεται σε σχολικό χώρο δύο ώρες την εβδομάδα, μετά το τέλος των μαθημάτων. Η ομάδα αποτελείται από δεκαπέντε μαθητές Α, Β και Γ γυμνασίου.

Αν το τελικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, θα το βάλουμε σε ιστοσελίδα ώστε να μπορούν να το παίξουν όλα τα σχολεία της Ελλάδας δωρεάν.

Μπράβο ρε φίλε..:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043

Κωλοδημόσιε υπάλληλε.:flipout::flipout::ernaehrung004:

Υ.Γ.
Καί πολύ καλά κάνεις πού εστιάζεις στην ομαδική δυναμική.
Ειναι ο καλύτερος τρόπος νά λειτουργεί η ομάδα πού ειναι πάνω απο τά μέλη πού τήν απαρτίζουν,αλλά συγχρόνως νά αναδεικνύεται και το κάθε μέλος χωριστά,μέσα απο τήν λειτουργία της..............
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Αρχαία Ελλάδα

Υπάρχει κάποια συνεργασία-βοήθεια από το υπουργείο (τι έγραψα τώρα) ή δεν χρειάζεται?

Επειδή φαντάζομαι ότι θα τους ήταν λίγο δύσκολο να καταλάβουν τι ακριβώς κάνουμε δεν απευθυνθήκαμε αρχικά. Αν όμως προκύψει τελικά κάτι ολοκληρωμένο ίσως τους το στείλουμε για να δούμε αν μπορεί να βελτιωθεί και να παραχθεί μαζικά για άλλα σχολεία (αν και χλωμό το βλέπω).

Προς το παρόν δουλεύουν μια χαρά τα παιδιά με τη σχολική βιβλιοθήκη και το Internet.