Arrival

Βαθμολογήστε την Ταινία:


  • Total voters
    107
Re: Απάντηση: Arrival (2016)

Από το Moonlight και το Hell & High Water, την βρηκα πολύ καλύτερη.

Aντε μετα ... να κατσουμε να δουμε το Moonlight ! :laugh:
Moλις διαβασα και τις κριτικες ... στο νημα των "Ταινιων που ειδαμε".
Επικηδειος χωρις δοξολογια .... :flipout:
 
Απάντηση: Arrival (2016)

Τελικά το ΣΠΟΙΛΕΡ κλειδί στην εξέλιξη της ταινίας ήταν οτι όλες οι αναμνήσεις της πρωταγωνίστριας
ήταν απο το μέλλον κι όχι απο το παρελθόν. Γι'αυτό και δεν αναγνώριζε το κορίτσι που ήταν κόρη της ή τον άντρα της. Η μνήμη και η ανάκληση αναμνήσεων έγινε επιλεκτική μετά απο την βεβαίωση απο τους εξωγήινους οτι μπορεί να δει το μέλον... Η ιστορία βέβαια θεωρεί σαν δεδομένο το (εξωφρενικό) οτι ο τρόπος επικοινωνίας - γραφή και ομιλία - ανοίγει ένα παράθυρο στον χρόνο...
 
Απάντηση: Arrival (2016)

Σίγουρα έχω χάσει... Αλλά 85 σελίδες, δύσκολο να τις πιάσω απο την αρχή... :)
 
Απάντηση: Arrival (2016)

Τώρα με βάζετε σε πειρασμό... Αλλά νομίζω οτι σε γενικά πλαίσια το έπιασα το νόημα της ταινίας.
Δεν ξέρω όμως γιατί αργότερα, στην δεξίωση, δεν θυμόταν οτι είχε πει στον Κινέζο τα τελευταία λόγια της γυναίκας του - θα έπρεπε να θυμόταν οτι το έκανε.
Υπάρχει ασυμφωνία σε αυτά που ζεί κάποια χρονική στιγμή με αυτά που θυμάται οτι έζησε. Πως θα μπορούσε σε πρωτη φάση να κάνει τον Κινέζο να ψιθυρίσει τα λόγια της γυναίκας του.
 
Last edited:
Re: Arrival (2016)

Αρα ...

... εκτος απο το να βλεπει το μελλον, η Louise ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ και στο μελλον.
Η τουλαχιστον σε ενα απο τα πολλα εναλλακτικα μελλοντα. Σε αυτο που
αποτραπηκε η συρραξη μεταξυ κινεζων και εξωγηινων, με colpo grosso !

Το οποιο ομως ... αγγιζει θεικες ικανοτητες (ουτε ανθρωπινες ουτε καν εξωγηινες).
Και το οποιο ΔΕΝ χρεωνεται στα υπερ του σεναριογραφου, που υποτιθεται ΔΕΝ
εκατσε να συγγραψει ηρωικη φαντασια αλλα ... επιστημονικη φαντασια.
 
Απάντηση: Arrival (2016)

Υπάρχει - απ'όσο είδα (και όσο κατάλαβα) μια λογική αναντιστοιχία με την κοπέλα και τον κινέζο
Ο κινέζος της δίνει τον αριθμό του τηλεφώνου του και της λέει τα τελευταία λόγια της γυναίκας του, στην δεξίωση που έγινε (στο μέλλον) προς τιμήν της συμφωνίας με τους εξωγήινους.
Αλλά τότε, πώς μπόρεσε να γίνει η συμφωνία κι όχι πόλεμος, που θα τον ξεκινούσαν πρώτοι οι κινέζοι - χωρίς αυτή να ξέρει τον αριθμό και τα ψιθυρίσματα?
Εκτος αν μου διαφεύγει κάποια σκηνή που δεν την θυμάμαι...


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αρα ...

... εκτος απο το να βλεπει το μελλον, η Louise ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ και στο μελλον.
Η τουλαχιστον σε ενα απο τα πολλα εναλλακτικα μελλοντα. Σε αυτο που
αποτραπηκε η συρραξη μεταξυ κινεζων και εξωγηινων, με colpo grosso !

Το οποιο ομως ... αγγιζει θεικες ικανοτητες (ουτε ανθρωπινες ουτε καν εξωγηινες).
Και το οποιο ΔΕΝ χρεωνεται στα υπερ του σεναριογραφου, που υποτιθεται ΔΕΝ
εκατσε να συγγραψει ηρωικη φαντασια αλλα ... επιστημονικη φαντασια.

Δεν επενέβη στο μέλλον. Είδε το μέλλον. Η αποτροπή του πολέμου χρειάστηκε μόνο μια φορά - στον δικό της χρόνο.
 
Re: Arrival (2016)

Τελειώνω σε λίγο το διήγημα πάνω στο οποίο βασίζεται η ταινία και θα σας εχω σχόλια και εξηγήσεις καθώς εξηγεί καλύτερα κάποιες απο τις αντιρρήσεις που είχαν εκφραστεί εδώ. Δεν αποτελεί υπεράσπιση της ταινίας μιας και κάθε ταινία πρέπει να μπορεί να σταθεί μόνη της.
Ένα παράδειγμα, υπήρχαν 128 μέσα επικοινωνίας με τους εξωγήινους διεσπαρμένα ανα την υφήλιο, κάτι το οποίο δικαιολογεί την ανάθεση της ευθύνης σε συνταγματάρχη. Επίσης δεν κατέβηκαν διαστημόπλοια στη αλλα κάτι σαν θυροτηλέφωνα, καθρέφτες τα αποκαλεί το κείμενο.
 
Re: Arrival (2016)

Τελειώνω σε λίγο το διήγημα πάνω στο οποίο βασίζεται η ταινία και θα σας εχω σχόλια και εξηγήσεις καθώς εξηγεί καλύτερα κάποιες απο τις αντιρρήσεις που είχαν εκφραστεί εδώ. Δεν αποτελεί υπεράσπιση της ταινίας μιας και κάθε ταινία πρέπει να μπορεί να σταθεί μόνη της.
Ένα παράδειγμα, υπήρχαν 128 μέσα επικοινωνίας με τους εξωγήινους διεσπαρμένα ανα την υφήλιο, κάτι το οποίο δικαιολογεί την ανάθεση της ευθύνης σε συνταγματάρχη. Επίσης δεν κατέβηκαν διαστημόπλοια στη αλλα κάτι σαν θυροτηλέφωνα, καθρέφτες τα αποκαλεί το κείμενο.

Αμ έτσι εξηγείται, τις εξηγήσεις τις δίνει το βιβλίο...γιαυτό δεν έπιασα τα βαθύτερα νοήματα της ταινίας...
Αυτό με τον συνταγματάρχη δεν το κατάλαβα, τι εννοείς?
 
Re: Απάντηση: Arrival (2016)

Δεν επενέβη στο μέλλον. Είδε το μέλλον. Η αποτροπή του πολέμου χρειάστηκε μόνο μια φορά - στον δικό της χρόνο.

MA .... οταν την πλησιαζει ο Shang ... ΔΕΝ εχει προηγηθει καμια αποτροπη πολεμου.
Γιατι η Louise ΔΕΝ ξερει (ακομα) το τηλεφωνο του (και καμια ατακα της γυναικας του Shang).
Μην μου πεις οτι το μαθανει ΜΕΤΑ .... γιατι αυτο ειναι το παραδοξο ! Και πως δεν εχουν
γινει ολα σταχτη και μπουρμπερη (μεχρι να την πλησιασει ο Shang) ?
 
Re: Arrival (2016)

Αμ έτσι εξηγείται, τις εξηγήσεις τις δίνει το βιβλίο...γιαυτό δεν έπιασα τα βαθύτερα νοήματα της ταινίας...
Αυτό με τον συνταγματάρχη δεν το κατάλαβα, τι εννοείς?
Μπα δεν εξηγεί και πάρα πολλά πράγματα το διήγημα. Δεν είναι βιβλίο, άλλωστε, αλλά short story. Αυτό που έλεγα για τον συνταγματαρχη είναι ότι επειδή στο διήγημα υπήρχαν πολλά sites επαφής, δεν είναι παράξενο να είναι υπεύθυνος σε καθένα από αυτά ένας σχετικά χαμηλοβαθμος αξιωματικός. Δεν είναι εύκολο να διαθέσεις 100 στρατηγους πχ

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ήθελα να κάτσω να γράψω και άλλα πράγματα σε σχέση με το διήγημα, αλλά λόγω δουλειάς δεν την πάλεψε σήμερα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Arrival (2016)

MA .... οταν την πλησιαζει ο Shang ... ΔΕΝ εχει προηγηθει καμια αποτροπη πολεμου.
Γιατι η Louise ΔΕΝ ξερει (ακομα) το τηλεφωνο του (και καμια ατακα της γυναικας του Shang).
Μην μου πεις οτι το μαθανει ΜΕΤΑ .... γιατι αυτο ειναι το παραδοξο ! Και πως δεν εχουν
γινει ολα σταχτη και μπουρμπερη (μεχρι να την πλησιασει ο Shang) ?

Mα το είπα στα προηγούμενα ποστ. - Αυτό είναι το ανεξήγητο στην ταινία (παράδοξο/σεναριακό κενό/πατάτα/οτιδήποτε). Ο πόλεμος αποφεύγεται χάρη σε πληροφορίες που έρχονται απο το μέλλον, οι οποίες όμως δεν θα δίνονταν αν δεν είχε αποφευχθεί ο πόλεμος στο παρόν.
Είναι το βασικότερο στοιχείο της ταινίας όμως...
 
Last edited:
Re: Arrival (2016)

Μπα δεν εξηγεί και πάρα πολλά πράγματα το διήγημα. Δεν είναι βιβλίο, άλλωστε, αλλά short story. Αυτό που έλεγα για τον συνταγματαρχη είναι ότι επειδή στο διήγημα υπήρχαν πολλά sites επαφής, δεν είναι παράξενο να είναι υπεύθυνος σε καθένα από αυτά ένας σχετικά χαμηλοβαθμος αξιωματικός. Δεν είναι εύκολο να διαθέσεις 100 στρατηγους πχ

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ήθελα να κάτσω να γράψω και άλλα πράγματα σε σχέση με το διήγημα, αλλά λόγω δουλειάς δεν την πάλεψε σήμερα.

Τώρα το έπιασα, ναι όπως το θέτεις δίκιο έχεις για τον συνταγματάρχη.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Mα το είπα στα προηγούμενα ποστ. - Αυτό είναι το ανεξήγητο στην ταινία (παράδοξο/σεναριακό κενό/πατάτα/οτιδήποτε). Ο πόλεμος αποφεύγεται χάρη σε πληροφορίες που έρχονται απο το μέλλον, οι οποίες όμως δεν θα δίνονταν αν δεν είχε αποφευχθεί ο πόλεμος στο παρόν.
Είναι το βασικότερο στοιχείο της ταινίας όμως...

ακριβώς αυτό συζήτησα με φίλο όταν πρωτοείδα την ταινία, γιαυτή τη σεναριακή πατάτα. Βέβαια σύντομα το ξέχασα μιας και η συγκεκριμένη ταινία μπαζει νερά από παντού...οπότε..σταγόνα στον ωκεανό.
 
Re: Arrival (2016)

Σκορπια μερικες σημειωσεις οπως διαβαζα το διηγημα

- στο διηγημα η κορη της Λουιζ πεθαινει στα 25 της χρονια απο ατυχημα ενω επιδιδεται σε αναρριχηση, κατι το οποιο ηταν απο τα αγαπημενα της χομπι. Δεν πεθαινει εφηβη απο "σπανια κληρονομικη ασθενεια" οπως στην ταινια. Φανταζομαι οτι ο σεναριογραφος αλλαξε την ιστορια για να την κανει πιο δραματικη και να αναδειξει με πιο εντονο τροπο την τραγικοτητα της αποφασης της Λουιζ να κανει παιδι.

- στο διηγημα η Λουιζ εχει ηδη χωρισει με τον αντρα της οταν πεθαινει η κορη τους. Πουθενα δεν αναφερεται οτι η γνωση της Λουιζ για τον θανατο της κορης τους επεφερε το χωρισμο του ζευγαριου. Μαλιστα, η Λουιζ αναφερεται στην επομενη συζυγο του αντρα της ως "what's-her-name" που υποδηλωνει αρνητικα συναισθηματα απεναντι της αλλα και στον τροπο που χωρισαν.

- στο διηγημα δεν εχουν προσγειωθει σκαφη των επταποδων στη Γη. Τα σκαφη βρισκονται σε τροχια γυρω απο τον πλανητη και εχουν στειλει 128 (αν θυμαμαι καλα το νουμερο) "looking glasses" που ειναι κατι σαν καθρεφτες-τηλεορασεις οι οποιοι επιτρεπουν αμεση οπτικη επαφη των δυο μερων της συζητησης. Η Λουιζ και ο Ιαν (που ονομαζεται Γκαρι στο διηγημα) ειναι οι επιστημονες υπευθυνοι για ενα απο αυτα τα looking glasses

- στο διηγημα δεν υπαρχει πουθενα ενταση μεταξυ των κρατων και ο συγγραφεας ασχολειται αποκλειστικα με την Λουιζ. Φανταζομαι οτι ο σεναριογραφος εκανε την ιστορια λιγο πιο πολυπλοκη ωστε να περασει το μηνυμα της επικοινωνιας των λαων.

- στο διηγημα ποτε δεν εξηγειται ο λογος για τον οποιον ηρθαν οι εξωγηινοι (!)

- και κατι αρκετα ενδιαφερον, που προσωπικα δεν ειχα ξανασυναντησει. Ειναι ενας κομψος τροπος να ξεφυγει ο συγγραφεας απο τις ερωτησεις που εχουν τεθει και σε αυτο το νημα σχετικα με χρονικα παραδοξα, γνωση του μελλοντος που αλλαζει το παρον κτλπ. Δεν ξερω αν θα καταφερω να το εκφρασω καλα, οποτε για οποιον ενδιαφερεται του συνιστω ειτε να διαβασει το διηγημα ειτε να το googlαρει. Ο συγγραφεας αναφερεται στον τροπο που αντιλαμβανονται τον κοσμο οι εξωγηινοι ως teleological https://en.wikipedia.org/wiki/Teleology, ενω οι ανθρωποι ως causal. Φτανουμε τωρα και στο ζουμι. Στο διηγημα σκεπτομενη η Λουιζ (ειναι γραμμενο με POV απο την μερια της Λουιζ) λεει "What if the experience of know the future changed a person? What if it evoked a sense of urgency, a sense of obligation to act precisely as she knew she would ?"
Δεν ειμαι και πολυ σιγουρος οτι συμφωνω, αλλα ειναι παντως ενας διαφορετικος τροπος να σκεφτει κανεις το "ταξιδι στο χρονο" (το βαζω σε εισαγωγικα γιατι δεν θεωρω οτι αυτο που περιγραφει η ταινια ειναι ταξιδι στο χρονο ακριβως)

Εν κατακλειδι, δεν θεωρω οτι η αναγνωση του διηγηματος ξεκαθαριζει παρα πολλα πραγματα. Η εκταση μαλιστα του διηγηματος (πρεπει να ειναι γυρω στις 20 σελιδες, το διαβασα σε kindle και δεν μπορω να εκτιμησω ακριβως) δεν επιτρεπει και πολυ εμβαθυνση ή εξηγηση. Ειναι απο τις λιγες περιπτωσεις που προτιμω την ταινια απο το βιβλιο και αυτο δειχνει ποσο καλη δουλεια εχει γινει απο τον σεναριογραφο. Ηταν αλλωστε υποψηφια για οσκαρ adapted screenplay.
 
Re: Arrival (2016)

Απ' ότι θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει ότι η ταινία θα είναι αρκετά διαφορετική από το διήγημα..
.. μάλλον του "ψιλοάλλαξαν τα φώτα!" :p

Δεν έχω πρόβλημα βέβαια που το άλλαξαν τόσο.. :cool:
 
Re: Arrival (2016)

Ούτε εγώ έχω πρόβλημα με τις αλλαγές. Προσπάθησαν να κάνουν την ιστορία πιο δραματική ώστε να παίξει καλύτερα στην οθόνη. Επίσης, στο διήγημα εξηγούνται λίγο καλύτερα τα γλωσσολογικα θέματα και δεν έχουμε έχουμε το τεράστιο κενό όπως παρουσιάστηκε στη ταινία όπου πηδηξε από το "γειά σας" στα tablets
 
Re: Arrival (2016)

Η βασική ιδέα δεν άλλαξε όμως. Αν έχετε όρεξη, διαβάστε το και το συζητάμε. Είναι αρκετά μικρό άλλωστε.