Ασφάλιση αυτοκινήτων - τέλη κυκλοφορίας

Το θέμα σου είναι ο οικογενειάρχης μόνο φίλε μου?


Η αποζημίωση λόγω ψυχικής οδύνης αφορά τους οικείους που αφήνει κάποιος πίσω του. Ιδίως σύζυγο και παιδιά, και ακολουθούν γονείς αδέρφια παππούδες. Άρα εάν σκοτώσεις οικογενειάρχη, υπό την ανωτέρω έννοια, ναι είναι μεγαλύτερη η οικονομική ζημιά από άποψη αξιώσεων αποζημίωσης των οικείων. Υπάρχουν περιπτώσεις που η αποζημίωση λόγω ψυχικής οδύνης των οικείων (πχ περίπτωση 30χρονου με μωρό 2 ετών, χήρα, γονείς, δυο αδέρφια, παππούδες και πεθερικά) ξεπέρασε το (τότε) ασφαλιστικό όριο των 500.000 ευρώ.
 
To καθεστως υπο το οποιο το κρατος υποχρεωνει με νομο να γινεις πελατης καποιας ιδιωτικης εταιριας, εχει αλλη εφαρμογη ή μονο εδω?

Στη Νεα Ζηλανδια που εχει μεταναστευσει γνωστος μου, δεν υπαρχει η εννοια της ασφαλισης. Αν σε τρακαρει καποιος και φταιει, επισκευαζει μονος του το δικο του. Εσυ πας στο συνεργειο, δινεις το χαρτι της αστυνομιας που πιστοποιει το συμβαν και με αυτο πληρωνεται το συνεργειο απο το κρατος. Εσυ δεν πληρωνεις τιποτα, αποζημειωνεσαι επιπλεον αν το αυτοκινητο ειναι επαγγελματικο και δεν μπορεις καποιο διαστημα να το χρησιμοποιησεις. Δεν μπορω να το διασταυρωσω, αλλα δεν εχω και λογο να αμφιβαλω.
 
Οποία λογική και αν κρύβεται πίσω από το υποχρεωτικό δεν με πείθουν . Πάνε να κάνουνε τις ασφάλειες , όπως και τα τέλη , από ανταποδοτικά σε φόρους. Εγώ πχ έσπασα το πόδι μου με τη μηχανή λίγο πριν λήξει η ασφάλεια και δεν θα την ανανεώνω πριν περάσουν τουλάχιστον 6 μήνες . Γιατί πρέπει να πληρώσω για κάτι που δεν το χρησιμοποιώ ? Επίσης τα κρατικά ανασφάλιστα οχήματα ποιος τα καλύπτει . Μην μου πείτε το επικουρικό . Και να θέσω και ένα ακόμα θέμα και το κουβεντιάζουμε . Τα ποδήλατα που ασφαλίζονται ?? Επειδή βλέπω ότι το ποδήλατο έχει γίνει και λίγο μόδα , αν ποδηλάτης προκαλέσει ατύχημα ποιος τον καλύπτει ?
 
Όχι, γι' αυτό και καλείται "εύλογη" αποζημίωση.
Εάν ήταν έτσι όπως λες, θα οδηγούμασταν στο παράδοξο να βγαίνει "φθηνότερα" να σκοτώσεις κάποιον οδηγώντας αυτοκίνητο από το να του σπάσεις πχ το χέρι.

Τελικώς όμως, επειδή τα δικαστήριά μας συνήθως κινούνται σε μια λογική ας το πούμε "ταρίφας", όλα λίγο-πολύ καταλήγουν να έχουν την "τιμή" τους. Το τι εξαγοράζεται τώρα με αυτή.... πχ στο Μακροχώρι Ημαθίας, που αποζημιώθηκαν οι οικογένειες και μάλιστα "ικανοποιητικά" ας το πούμε βάσει της ταρίφας που προανέφερα, από όσο γνωρίζω ακόμη δεν έχουν καταφέρει, παρόλα τα σχεδόν 10 χρόνια και την αποζημίωση να ξεπεράσουν την τραγωδία των Τεμπών.



edit; απαντώ στον Θ. παραπάνω
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Ασφάλιση αυτοκινήτων - τέλη κυκλοφορίας

Οποία λογική και αν κρύβεται πίσω από το υποχρεωτικό δεν με πείθουν . Πάνε να κάνουνε τις ασφάλειες , όπως και τα τέλη , από ανταποδοτικά σε φόρους. Εγώ πχ έσπασα το πόδι μου με τη μηχανή λίγο πριν λήξει η ασφάλεια και δεν θα την ανανεώνω πριν περάσουν τουλάχιστον 6 μήνες . Γιατί πρέπει να πληρώσω για κάτι που δεν το χρησιμοποιώ ? Επίσης τα κρατικά ανασφάλιστα οχήματα ποιος τα καλύπτει . Μην μου πείτε το επικουρικό . Και να θέσω και ένα ακόμα θέμα και το κουβεντιάζουμε . Τα ποδήλατα που ασφαλίζονται ?? Επειδή βλέπω ότι το ποδήλατο έχει γίνει και λίγο μόδα , αν ποδηλάτης προκαλέσει ατύχημα ποιος τον καλύπτει ?

Τα κρατικά, όπως και τα ξένα κρατικά, εξαιρούνται της υποχρέωσης ασφάλισης. Έχεις ολόκληρο κράτος να εγγυάται (καλά μη γελάς) την αποζημίωσή σου.

Τα ποδήλατα δεν ασφαλίζονται υποχρεωτικώς ακριβώς γιατί συνιστούν αστεία, σε σχέση με τα μηχανοκίνητα, πηγή κινδύνου. Αυτή είναι και η λογική της υποχρεωτικής ασφάλισης. Ένα αυτοκίνητο συνιστά μεγάλη πηγή κινδύνου, μπορεί να προκαλέσει, και ένα μόνο, πολύνεκρα δυστυχήματα. Η επικινδυνότητα ενός ποδηλάτου, αντίθετα, δεν είναι σοβαρά μεγαλύτερη της επικινδυνότητας ενός πεζού. Και ένας πεζός, εννοείται, που διασχίζει εκτός διαβάσεως απρόσεκτα την οδό, μπορεί να προκαλέσει ατύχημα.
Τα παραπάνω έχουν στατιστική βάση. Πόσες ζημίες έχουμε από αυτοκίνητα, πόσες από ποδήλατα, πόσες από πεζούς.
Πάντως μέχρι τώρα δεν γνωρίζω ποδηλάτης να έχει προκαλέσει δυστύχημα, με νεκρό.
Εάν προκαλέσει, τότε και μόνον τότε θα υπάρχει έστω η ελάχιστη βάση για να συζητήσουμε με σοβαρότητα το εάν θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική και η ασφάλιση ποδηλάτων.
 
Μπράβο κράτος, για άλλη μια φορά fuck logic. Είμαι φοιτητής στο εξωτερικό και το αυτοκίνητο που έχει μείνει εδώ είναι ανασφάλιστο (αφού δεν κινείται). Βέβαια εγώ θα πληρώσω πρόστιμο..
 
Κανονικά δεν πληρώνεις πρόστιμο ή άλλη ποινή. Μόνο το αυτοκίνητο που κινείται σε οδό υποχρεούται σε ασφάλιση, κατά τον νόμο.
 
Μια ερώτηση που μπορεί να φανεί και χαζή...Γιατί δεν ασφαλίζεται ο οδηγός αλλά το όχημα...?Έχω 4 αυτοκίνητα , οδηγώ και της δουλειάς μου και παίρνω και το αυτοκίνητο της αδερφής μου...πχ...
Με μια ασφάλεια προσωπική θα καλυπτόμουν για όλα....τώρα παίζουν 6.......
 
δεν φταίω σε τίποτα εγώ που δεν έχω τρακάρει ποτέ να έχω δώσει ένα σκασμό λεφτά στις ασφαλιστικές.

Κλέαρχε είσαι λάθος. Πραγματικά μια φορά συμβαίνει το κακό, και μπορεί να σε καταστρέψει για πάντα. Δε μιλάω για το αυτοκίνητό σου, αυτό είναι το λιγότερο. Μιλάω για αυτό που αναφέρθηκε παραπάνω για κτηνώδη αποζημίωση σε κάποιον.

Κι εγώ προσέχω, αλλά έχω τρακάρει μια φορά στα 12 χρόνια που οδηγώ με ΤΥΠΙΚΑ δική μου υπαιτιότητα -ο άλλος ερχόταν γαμιώντας, από δρόμο που δεν είχα ορατότητα και χωρίς φώτα, αλλά τίποτα απ'τα δύο δεν αποδεικνυόταν, και είχα και στοπ (άσχετο αν δεν έβλεπα).

Είναι εύκολο να γίνει η στραβή, όσο προσεκτικός και να'σαι. Ένα παιδάκι να πεταχτεί μπροστά σου κυνηγώντας μια μπάλα, μια γιαγιά που δεν καταλαβαίνει.

Και για να απαντήσω στον Θ., όχι, δεν κάνεις την ασφάλεια τόσο για τον άλλον. Αν τον σκοτώσεις ή τον αφήσεις ανάπηρο, όσα λεφτά κια να του δώσεις, τον έχεις καταστρέψει. Την κάνεις για σένα την ασφάλεια. Για τους λόγους που γράφω παραπάνω.

Ότι είναι πανάκριβα τα ασφάλιστρα, αυτό είναι μια άλλη υπόθεση.
 
Το μόνο σίγουρο είναι το ότι είναι εγκληματικό να κυκλοφορείς με ανασφάλιστο όχημα.Από την άλλη,πόσοι από αυτούς που κυκλοφορούν με ανασφάλιστο αυτοκίνητο το κάνουν γιατί δεν έχουν πραγματικά τα χρήματα να πληρώσουν/ανανεώσουν την ασφάλειά τους?
Μάλλον όλοι.
Φόροι,χαράτσια,ΔΕΗ,δάνεια σε τράπεζες,έχουν οδηγήσει τον κοσμάκη στο να αφήνει την πληρωμή αυτή στην τελευταία σειρά με τις προτεραιότητές του,ποντάροντας στις πιθανότητες να μην του συμβεί το κακό.
 
υγ. προς τους υπολοίπους, μπορώ να καταλάβω τη λογική της ασφάλισης, δεν μπορώ να καταλάβω το υποχρεωτικό του πράγματος. και πιο πολύ δεν μπορώ να χωνέψω την μη επιβράβευση, σοβαρή τουλάχιστον των ασφαλισμένων που δεν προκαλούν ατυχήματα... και πάνω σε όλο αυτό δεν μπορώ να χωνέψω τα τεράστια κέρδη των ασφαλιστικών εταιριών.

Αυτά τα υπερκέρδη δε τα χωνεύει κανείς.

Δυστυχώς επιλογή για ασφαλιστική εταιρία ‛τίμια’ δε γνωρίζω να υπάρχει. (σαν οξύμωρο ή ανέκδοτο ακούγεται από μόνο του το ‛τίμια ασφαλιστική’)

Δε νομίζω να στέκει καν η ιδέα για κάποια συνεταιριστική / κοινωνική / αυτόοργανωμένη / whatever ασφάλιση … και να προσπάθησαν κάποιοι να δεις που τελικά οι απατεώνες οι συστεμικοι και τα αρπακτικά θα έγλυψαν μέχρι και το τελευταίο κοκαλάκι από τα λεφτά του κοσμάκη.
 
Απάντηση: Re: Ασφάλιση αυτοκινήτων - τέλη κυκλοφορίας

Μια ερώτηση που μπορεί να φανεί και χαζή...Γιατί δεν ασφαλίζεται ο οδηγός αλλά το όχημα...?Έχω 4 αυτοκίνητα , οδηγώ και της δουλειάς μου και παίρνω και το αυτοκίνητο της αδερφής μου...πχ...
Με μια ασφάλεια προσωπική θα καλυπτόμουν για όλα....τώρα παίζουν 6.......

To σύνηθες είναι περισσότεροι οδηγοί να οδηγούν το ίδιο αυτοκίνητο... εξάλλου μπορεί να διαθέσεις το αυτοκίνητό σου να το οδηγήσει άλλος. Έτσι ο νόμος ορίζει υποχρεωτική την ασφάλιση του οχήματος.
Αυτό που λες γίνεται, στην περίπτωση πχ ασφάλισης οδικής βοήθειας. Νομίζω η ΕΛΠΑ, παλιότερα τουλάχιστον, ασφάλιζε οδηγό, όχι όχημα. Αλλά εκεί δεν υπάρχει επιτακτική διάταξη νόμου.
 
Υπερκέρδη οι ασφαλιστικές Ζημιών????
Που το είδατε αυτό ρε παιδιά?
Οι Ζωής,ναι.
Εχετε ξεχάσει μου φαίνεται τις δεκάδες που έχουν κλείσει.
 
Υπερκέρδη οι ασφαλιστικές Ζημιών????
Που το είδατε αυτό ρε παιδιά?
Οι Ζωής,ναι.
Εχετε ξεχάσει μου φαίνεται τις δεκάδες που έχουν κλείσει.

Έχω την εντύπωση ότι οι περισσότερες είναι θυγατρικές άλλων ασφαλιστικών.
Κλείνουν λόγο κακοδιαχείρισης κάθε είδους να φανταστώ
Αλλά μη πούμε ότι δε βγαίνουν και λεφτά από τις ασφαλιστικές και δε τα βγάζουν συγκεκριμένοι…
 
Απάντηση: Re: Ασφάλιση αυτοκινήτων - τέλη κυκλοφορίας

Καιρός ήταν να γίνει και αυτό... δεν φταίει σε τίποτα ο κοσμάκης που τον έχουν τρακάρει ανασφάλιστοι και τρέχει να πληρώσει από την τσέπη του !!!

@ leo1964, αν την έχεις στο γκαράζ τη μηχανή και δεν την κινείς θα έπρεπε να παραδώσεις πινακίδες για να μην πληρώνεις. Είχα 4 χρόνια αυτοκίνητο στο γκαράζ (γιατί μου έδιναν εταιρικό αυτοκίνητο) και είχα παραδώσει πινακίδες.. Όταν πλέον έπρεπε να το κυκλοφορήσω πήγα και τις πήρα πίσω....

Τόσο απλό είναι...

Το γνωρίζω και μάλιστα φέτος τις κατέθεσα
Το ζήτημα είναι ότι ενεργούσα με γνώμωνα την ισχύουσα νομοθεσία,όπου δεν προέβλεπε όσα οχήματα είχαν άδεια κυκλοφορίας να είναι και ασφαλισμένα
 
Κανονικά δεν υποχρεούσαι.

"Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού" λέει ο νόμος. Οπότε η μη ασφάλιση οχήματος του οποίου δεν έχουν παραδοθεί οι πινακίδες δεν συνεπάγεται λογικώς και την άνευ ετέρου τέλεση παράβασης.

Αλλά επειδή τα όργανα που θα κρίνουν τα παραπάνω συνήθως δεν σκαμπάζουν και πολλά από αριστοτέλεια λογική, καλό θα ήταν να παραδώσεις τις πινακίδες. Βλέπεις εδώ στην Ελλάδα η νομική επιστήμη είναι λίγο-πολύ άχρηστη, αφού αδυνατούμε συνήθως να απαντήσουμε με σαφήνεια στο θεμελιώδες ερώτημα τι ισχύει, και καταφεύγουμε σε προτροπές τύπου καλό θα ήταν.

Σ'ευχαριστώ στο ίδιο μήκος κύματος με σένα είμαι
Τις πινακίδες τις κατέθεσα
 
Και για να επανέλθω για όσους είναι άριστοι οδηγοί και δεν προκαλούν ατυχήματα, με ένα όχι ακραίο σενάριο.
Σας τρακάρει ένας άλλος και φταίει αυτός 100% και σας κάνει ζημιά 5.000 , αλλά επειδή και αυτός δεν είχε λεφτά (όπως λέτε και εσείς) δεν ήταν ασφαλισμένος και δεν έχει να σας πληρώσει (εδώ δεν είχε για την ασφάλεια!).
Τι θα κάνετε, θα τον πάτε φυλακή ή θα του πάρετε το σπίτι;
Θα σας παραδεχτώ εάν δηλώσετε ότι εάν σας τρακάρει κάποιος που δεν έχει λεφτά για ασφάλιση, τότε δεν θα διεκδικήσετε τίποτε και θα πείτε "δεν πειράζει βρε αδερφέ, και εγώ έτσι θα σκεφτόμουν στη θέση σου"!
Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιους κωλους, όποιος θέλει να κυκλοφορεί αυτοκίνητο θα πρέπει να μπορεί να το συντηρήσει.
 
Βέβαια είναι και μια μεγάλη μερίδα οδηγών που προτιμούν να πάρουν το iPhone και το κάθε gadget με 36 δόσεις και για την ασφάλεια, ΚΤΕΟ, σέρβις ή τέλη κυκλοφορίας δε βαριέσαι.