ATC Loudspeakers.

Αυτά τα περί μουσικότητας, είναι μύθος! Δηλαδή τα αποκαλυπτικά ηχεία δεν
έχουν μουσικότητα??!! Απλώς αναπαράγουν πράγματα που υπάρχουν και όχι
ανύπαρκτους ήχους που θα μπορούσαν άνετα να θεωρηθούν ως παραμόρφωση,
γιατί στην ουσία περί αυτού πρόκειται!
 
Re: Απάντηση: ATC Loudspeakers.

Αυτά τα περί μουσικότητας, είναι μύθος! Δηλαδή τα αποκαλυπτικά ηχεία δεν
έχουν μουσικότητα??!! Απλώς αναπαράγουν πράγματα που υπάρχουν και όχι
ανύπαρκτους ήχους που θα μπορούσαν άνετα να θεωρηθούν ως παραμόρφωση,
γιατί στην ουσία περί αυτού πρόκειται!


Κοιταξε ομως Macmod τι γινεται. Υπαρχει η γενικοτερα παραδεκτη αντιληψη οτι το "μουσικο" ειναι ξεκουραστο. Επισης η αντιληψη οτι το αποκαλυπτικο ειναι κουραστικο (οπως επιβεβαιωθηκε και απο τη συζητηση μας). Η παγιδα ειναι προφανης: αποκαλυπτικο=μη μουσικο και αντιλαμβανομαι μολις τελευταια (η σημερινη κουβεντα μας με βοηθαει ακομη περισσοτερο), οτι κι εγω εχω πεσει στην ιδια παγιδα. Διοτι αν και δεν απαντηθηκε ευθεως στην ερωτηση μου κανενας (απο εσας τους δυο τουλαχιστον μεχρι τωρα) δεν ισχυριστηκε οτι το κουραστικο σημαινει σκληροτητα. Επιτρεψτε μου ομως να πω οτι τελικα αυτη η αοριστη περιγραφη του κουραστικου ισως αφηνει περιθωρια για την παραπανω λανθασμενη ερμηνεια.
/Φ :guitarist:
 
Εχουν απαντηθεί κι απο τους δυό-δεν νομίζω ότι χρειαζόταν κάτι περισσότερο,υπάρχουν κι άλλα σχετικά θέματα π.χ
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=42173

Το κύριο είναι,οι χομπίστες να μην "ζούν" μέσα απο τις εμπειρίες άλλων χομπιστών,αλλά να φροντίζουν να αποκτούν και προσωπική άποψη.Θέλει χρόνο,κόπο,τρέξιμο,κουβάλημα,γκρίνια απο την σύζυγο......αλλά τελικά η προσωπική εμπειρία είναι που διαμορφώνει και το προσωπικό γούστο...
 
Re: Απάντηση: ATC Loudspeakers.

(...)

Κάθε καλό ηχείο οφείλει να αναπαραγάγει(όσο του επιτρέπει η "αρχαία" τεχνολογία στην οποία στηρίζονται) πιστά την ηχογράφηση.

Τα μόνιτορς έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούνται σε μικρούς χώρους και σε μικρές αποστάσεις ακρόασης,αναπαράγοντας μ' ακρίβεια σ' αυτές τις συνθήκες.

(...)

Είναι παρεξήγηση,ότι το κάθε ηχείο μπορεί να είναι μόνιτορ-έννοια που επίσης συγχέεται με την εξαιρετική ακρίβεια αναπαραγωγής.

Εδώ διακρίνω μιαν αντίφαση. Τελικά, ηχεία μόνιτορ είναι αυτά που έχουν τη δυνατότητα αναπαραγωγής δεδομένου προγράμματος με ακρίβεια, ή η έννοια μόνιτορ συγχέεται με την εξαιρετική ακρίβεια αναπαραγωγής (όντας προφανώς κάτι άλλο); Εξηγήστε μου pls. Θενκς...
 
Ας πούμε μερικά για τα ηχεία πάνω στο-πολύ παλιό- αυτό θέμα.
Το ηχείο, σαν το σπουδαιότερο κομμάτι της όλης αλυσίδας αναπαραγωγής, είναι αυτό που θα απα- ή θα καταξιώσει τα υπόλοιπα. Επειδή όμως, σαν δυσκολότερο σε σωστή σχεδίαση και υλοποίηση, φέρει έντονα την υπογραφή του σχεδιαστή του, είναι και το πιο "υποκειμενικό" στην αναπαραγωγή, ανάλογα πάντα με το αυτί, αλλά και τις "εμπορικές" του προθέσεις.
Κατ' αρχάς πρέπει να δεχθούμε σαν απόλυτη αλήθεια οτι αχρωμάτιστο ηχείο δεν υπάρχει. Όπως φυσικά και αχρωμάτιστος χώρος ακρόασης. Και ευτυχώς φυσικά για τον δεύτερο γιατί δεν θα σας ευχόμουν να ακούσετε ένα ηχείο, ένα μουσικό όργανο ή μιά ορχήστρα σε ένα "νεκρό" χώρο.
Ένα καλό ηχείο λοιπόν, φέρει μεν αναπόφευκτα το γούστο και τις προθέσεις του σχεδιαστή του, αλλά έχει και το λιγώτερο δυνατό χρώμα, δηλαδή είναι συνεπές συχνοτικά και χρονικά ως προς το σήμα που δέχεται. Προυπόθεση γι αυτό, όπως όλοι ξέρουμε, είναι οι σωστές μονάδες, το ποιοτικό σε υλικά και σχεδίαση κροσόβερ και μία αδρανής καμπίνα.
Και έρχομαι λοιπόν στο θέμα που συζητάμε. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ένα σωστό και σε ένα αποκαλυπτικό ηχείο. Ένα επαγγελματικό μόνιτορ εκτός από το οτι όλα του είναι σωστά, είναι και σκόπιμα πιο αποκαλυπτικό του φυσιολογικού για λόγους ευκολίας στην ηχοληψία και επεξεργασία. Αυτό το ηχείο θα είναι ενοχλητικό σε οικιακή ακρόαση. Αλλά ενοχλητικό και μάλιστα δυσάρεστα είναι και ένα ανακριβές ηχείο με χρώμα που θα είναι συγχωρητικό σε κακό υλικό, αλλά μέτριο γενικά σε ανάλυση και ισσοροπία.
H ATC κατά τη γνώμη μου έχει πετύχει μία χρυσή τομή ανάμεσα στο σωστό και το αποκαλυπτικό. Αυτός είναι και ο λόγος οτι είναι από τα ελάχιστα μόνιτορ που τα τελευταία 35 χρόνια προτιμάται και σαν audiophile ηχείο.

Αυτά που πρέπει να φροντίσει κάποιος στην επιλογή του είναι αξιοπρεπή συνοδά (επαρκής ενισχυτής, καλή πηγή) ανάλογα με το ποσό που διαθέτει και κυρίως προσεκτική ακρόαση με μέτριο και καλό υλικό που γνωρίζει.
Αυτό θα του δείξει εν τέλει αν η σχεδιαστική άποψη του σχεδιαστή είναι του γούστου του. Γιατί αυτό μόνο μετράει τελικά. Και τέλος προσοχή στον χώρο και την τοποθέτηση.
 
Last edited:
Και έρχομαι λοιπόν στο θέμα που συζητάμε. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ένα σωστό και σε ένα αποκαλυπτικό ηχείο. Ένα επαγγελματικό μόνιτορ εκτός από το οτι όλα του είναι σωστά, είναι και σκόπιμα πιο αποκαλυπτικό του φυσιολογικού για λόγους ευκολίας στην ηχοληψία και επεξεργασία. Αυτό το ηχείο θα είναι ενοχλητικό σε οικιακή ακρόαση..

Κ.Θεμη επειδη ειμαι ετοιμος να παρω ενα studio monitor για χρηση στο σπιτι και επειδη ειστε απο τους ποιο εμπειρους θα ηθελα να μου το αναλυσετε λιγο αυτο.
πως γινεται ενα μονιτορ να ειναι ποιο αποκαλυπτικο του φυσιολογικου?
 
Κ.Θεμη επειδη ειμαι ετοιμος να παρω ενα studio monitor για χρηση στο σπιτι και επειδη ειστε απο τους ποιο εμπειρους θα ηθελα να μου το αναλυσετε λιγο αυτο.
πως γινεται ενα μονιτορ να ειναι ποιο αποκαλυπτικο του φυσιολογικου?

Κατ' αρχάς αυτό που λέμε "ενοχλητικό" σε σένα μπορεί να μην είναι.
Πες μου για ποιό λόγο επιλέγεις στούντιο μόνιτορ και όχι ένα άλλο καλό οικιακό ηχείο.

Όταν λέω ¨σκόπιμα" αποκαλυπτικό, εννοώ μία τέτοια σχεδίαση της καμπύλης του (προβολή, όχι μεγάλη) στα μεσαία και πρίμα ώστε να είναι άμεσα αντιληπτή η όποια αλλαγή κατά την επεξεργασία. Για να φέρω ένα παράδειγμα, άκουσε ένα ηχείο της Genelec να δεις πως σου ακούγεται. Έτσι θα βγάλεις και το συμπέρασμά σου.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ATC Loudspeakers.

Εδώ διακρίνω μιαν αντίφαση. Τελικά, ηχεία μόνιτορ είναι αυτά που έχουν τη δυνατότητα αναπαραγωγής δεδομένου προγράμματος με ακρίβεια, ή η έννοια μόνιτορ συγχέεται με την εξαιρετική ακρίβεια αναπαραγωγής (όντας προφανώς κάτι άλλο); Εξηγήστε μου pls. Θενκς...

Απο ιστορικά στοιχεία και συνεντεύξεις των εμπλεκομένων,περί BBC μόνιτορς,προκύπτει ότι δύο ήταν τα κυρίως ζητούμενα της σχολής αυτής.Προσαρμογή σε μικρούς χώρους(βλέπε στούντιο) κι εξαιρετική απόδοση της μεσαίας περιοχής.Το ισορροπημένο αποτέλεσμα,των υλοποιήσεων αυτών-μ' εξαίρεση της δυό τελευταίες οκτάβες-ήταν...το κερασάκι στην τούρτα.Οσοι έχουν ακούσει ηχεία αυτής της σχολής γι' αυτούς τους λόγους ακριβώς είναι και δύσκολο,να ξεκολλήσουν απ' αυτά.

Μ' αυτήν την έννοια,τα οποιαδήποτε ηχεία,που σήμερα αποκαλούνται μόνιτορς,επειδή θεωρούνται εξαιρετικά "ακριβή",δεν είναι απαραίτητα και μόνιτορς,με την πρωταρχική σημασία του όρου.Το ίδιο είναι γραμμένο και πιό πάνω μήνυμά μου.Σαφές δεν είναι;Οτι είναι "ακριβές",δεν είναι απαραίτητα και "μόνιτορ".

Ηδη κι ο Θέμης εξήγησε για τι είδους "ακρίβεια" μιλάμε αναφορικά με τα αμιγώς επαγγελματικά σημερινά μόνιτορς.Η "ακρίβεια" της τεχνητής...ανισορροπίας,για συγκεκριμένους όμως λόγους.
 
Last edited:
(...)
Όταν λέω ¨σκόπιμα" αποκαλυπτικό, εννοώ μία τέτοια σχεδίαση της καμπύλης του (προβολή, όχι μεγάλη) στα μεσαία και πρίμα ώστε να είναι άμεσα αντιληπτή η όποια αλλαγή κατά την επεξεργασία. Για να φέρω ένα παράδειγμα, άκουσε ένα ηχείο της Genelec να δεις πως σου ακούγεται. Έτσι θα βγάλεις και το συμπέρασμά σου.

Βρε Θέμη, αφού τα περισσότερα - σχεδόν όλα - τα μόνιτορ που εξυπηρετούν κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις ευελιξίας, έχουν ρύθμιση τονικότητας, όντας ενεργά. Ο ακροατής μπορεί να τα χρωματίσει (σχεδόν) όπως θέλει.
 
Λίγα πράγματα επί του 'αποκαλυπτικού' ενός συστήματος...

Κατά τη γνώμη μου υπάρχουν δυο είδη χομπιστών: αυτοί που ακούν μουσική όπως τους αρέσει, και ονομάζουν αυτό "μουσικό", και οι υπόλοιποι που προσπαθούν ν'αναπαράγουν με ακρίβεια, κατα το δυνατό, το ηχογραφημένο. Δεν θεωρώ σωστό ή λάθος το ένα ή το άλλο, είναι σίγουρα λάθος ομως να τείνει να χαρακτηρίζεται ξεκούραστο και εύηχο το πρώτο και κουραστικό το δεύτερο.

Σ' ένα σύστημα που αναπαράγει χωρίς να τονίζει περιοχες του φάσματος, το βάρος της απόδοσης πέφτει στο υλικό. Τελευταία, που ακούω πολύ με ακουστικά, κατάλαβα τι σημαίνει αυτό. Υπάρχουν ηχογραφήσεις που χαίρεσαι ν'ακούς και να ψάχνεις στις λεπτομέρειές τους, κι άλλες που απλά δεν υποφέρονται. Το μόνο μειονέκτημα, λοιπόν, ενός 'αποκαλυπτικού' συστήματος είναι οτι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το υλικό που αναπαράγει... Όπως θα 'πρεπε αλλωστε.
 
Απάντηση: Re: ATC Loudspeakers.

Βρε Θέμη, αφού τα περισσότερα - σχεδόν όλα - τα μόνιτορ που εξυπηρετούν κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις ευελιξίας, έχουν ρύθμιση τονικότητας, όντας ενεργά. Ο ακροατής μπορεί να τα χρωματίσει (σχεδόν) όπως θέλει.

Ακριβώς.Χρωματισμένη εκ κατασκευής και κατά το δοκούν "ακρίβεια".

Ας μην μπλέκουμε όμως και με άλλους κακοποιημένους όρους.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα,για το πώς γίνεται σήμερα το περίφημο voicing απο τους επιγόνους της εγγλέζικης σχολής μόνιτορς,είναι τα Harbeth.Ο κατασκευαστής τους το κάνει αυτό σε χώρο 3Χ3 μέτρα ακόμα και για το 5αρι...
 
Last edited:
Βρε Θέμη, αφού τα περισσότερα - σχεδόν όλα - τα μόνιτορ που εξυπηρετούν κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις ευελιξίας, έχουν ρύθμιση τονικότητας, όντας ενεργά. Ο ακροατής μπορεί να τα χρωματίσει (σχεδόν) όπως θέλει.

Κώστα από την στιγμή που κατασκευάζεις προσεκτικά ένα flat control room,
δεν στηρίζεσαι σε ρυθμιστικά του ηχείου. Αν το δωμάτιο έχει σε σημεία αποτύχει, ή είναι δύσκολο να φτιαχτεί σωστά, τότε το διορθώνεις με λεπτομέρεια με ψηφιακά ή αναλογικά μέσα.
Αυτό δεν σημαίνει οτι ο χαρακτήρας ενός καθαρόαιμου μόνιτορ δεν έχει τις περισσότερες φορές έναν σκόπιμα υπεραναλυτικό χαρακτήρα ο οποίος μπορεί από το να σε ενοχλήσει μέχρι να σε απωθεί.
 
Μηπως ειναι καλλιτερα να ανοιξουμε ενα θεμα για να διαφωτισθουμε για το πως γινεται η ηχογραφηση και πως η παραγωγη ενος δισκου. Ποιοι παραγοντες παιζουν ρολο για να μπορουμε να συζηταμε για φυσικοτητες, αποκαλυπτικοτητες, στερεοφωνικες εικονες, υψη, βαθη, αμπιεντ κλπ. Διοτι ειναι κοινως αποδεκτο οτι σε καθε δισκο οι τεχνικες πληροφοριες ειναι απο παμφτωχες εως εξοργιστικα ελλιπεις. Τι πρεπει να ακουσουμε ρε αδερφε; π.χ. αν δεν γραφοτανε στην 5η του Mahler της water lily, περι τοποθετησης των εγχορδων δεξια και πισω λογω του χωρου αντε πες μου εσυ οτι δεν θα ψαχνεσαι για αριστερο-δεξι, και ενα σωρο τετοια. Σημερα η τεχνολογια επιτρεπει η ντιβα να ειναι στην Μαγιορκα και να στελνει τα φωνητικα με email, ο μπασιστας στο Μοναχο κτλ. για πειτε μου τι θα γραψει ο ηχοληπτης(;)-παραγωγος και τι θα ακουσουμε στο τελος. Οταν η εγγραφη γινεται σε εκκλησια η σε στουντι κτλ. Μεχρι τι μπορει να πειραξει-ρυθμισει ο παραγωγος και τι θα μας σερβιρει; Και αφου υπαρχει ο Θεμης και καποιοι αλλοι ας διαλευκανουμε και αυτην την φαση της αλυσιδας, νομιζω μας αφορα και αυτο αμεσα και θα μας βοηθησει πολυ.
 
Κατ' αρχάς αυτό που λέμε "ενοχλητικό" σε σένα μπορεί να μην είναι.
Πες μου για ποιό λόγο επιλέγεις στούντιο μόνιτορ και όχι ένα άλλο καλό οικιακό ηχείο.

Όταν λέω ¨σκόπιμα" αποκαλυπτικό, εννοώ μία τέτοια σχεδίαση της καμπύλης του (προβολή, όχι μεγάλη) στα μεσαία και πρίμα ώστε να είναι άμεσα αντιληπτή η όποια αλλαγή κατά την επεξεργασία. Για να φέρω ένα παράδειγμα, άκουσε ένα ηχείο της Genelec να δεις πως σου ακούγεται. Έτσι θα βγάλεις και το συμπέρασμά σου.

θελω ενα ηχειο για δωματιο 3.2χ2.8 μετρα με οσο το δυνατον καλυτερη τονικη ισσοροπια και την δυνατη μικροτερη "απαραιτητη" αποσταση απο τους τοιχους. θελω να εχει οσο το δυνατο μεγαλυτερο soundstage παρολο που θα ειναι κοντα στον εμπρος τοιχο. θελω σχεδον φλατ αποκριση ενω θα "θεραπευσω" και το δωματιο. θα ηθελα ενεργο (οχι απαραιτητα) και τελος θελω να ειναι τουλαχιστον τοσο αναλυτικο οσο τα πανελ μου.(μαρτιν λογκαν)....
νομιζω πως μονο ενα studio monitor τα καλυπτει ολα αυτα.
το μονο που με ανησυχει ειναι αυτο που τονισατε! μηπως η υπεραναλυση ειναι "φτιαχτη" και κουραστικη?
με απλα λογια... η "υπεραναλυση" ενος μονιτορ ειναι ποιο κοντα στο αληθινο γεγονος απο οτι σε ενα κοινο ηχειο?
τελος.. βλεπω στα επαγγελματικα φορουμ πως σε καποια μονιτορ το τελικο voicing γινεται με επικεντρο "ειδικο" ειδος μουσικης που προοριζονται να μιξαρουν. αυτο δεν καταργει την ενοια του μονιτορ?
σας ευχαριστω
Νικος
 
θελω ενα ηχειο για δωματιο 3.2χ2.8 μετρα με οσο το δυνατον καλυτερη τονικη ισσοροπια και την δυνατη μικροτερη "απαραιτητη" αποσταση απο τους τοιχους. θελω να εχει οσο το δυνατο μεγαλυτερο soundstage παρολο που θα ειναι κοντα στον εμπρος τοιχο. θελω σχεδον φλατ αποκριση ενω θα "θεραπευσω" και το δωματιο. θα ηθελα ενεργο (οχι απαραιτητα) και τελος θελω να ειναι τουλαχιστον τοσο αναλυτικο οσο τα πανελ μου.(μαρτιν λογκαν)....
νομιζω πως μονο ενα studio monitor τα καλυπτει ολα αυτα.
το μονο που με ανησυχει ειναι αυτο που τονισατε! μηπως η υπεραναλυση ειναι "φτιαχτη" και κουραστικη?
με απλα λογια... η "υπεραναλυση" ενος μονιτορ ειναι ποιο κοντα στο αληθινο γεγονος απο οτι σε ενα κοινο ηχειο?
τελος.. βλεπω στα επαγγελματικα φορουμ πως σε καποια μονιτορ το τελικο voicing γινεται με επικεντρο "ειδικο" ειδος μουσικης που προοριζονται να μιξαρουν. αυτο δεν καταργει την ενοια του μονιτορ?
σας ευχαριστω
Νικος

Νίκο το ηχείο που περιγράφεις δεν χρειάζεται να έχει οπωσδήποτε τον τίτλο του στούντιο μόνιτορ. Εφόσον δεν πρόκειται, από οτι κατάλαβα, να δουλεύεις με τα ηχεία αλλά να ακούς μουσική, σε ένα μικρό δωμάτιο, υπάρχουν πολλά (μικρά κατά προτίμηση) ηχεία που έχεις να θεωρήσεις.
Προσπάθησε να τα ακούσεις σε σωστές συνθήκες ή στο σπίτι σου για να επιλέξεις οτι σου πάει περισσότερο. Μην ασχολείσαι θεωρητικά με τις αποκρίσεις τους, δεν θα σε βοηθήσει αυτό και δεν θα σου εξασφαλίσει την σωστότερη επιλογή.
 
Είχα ακούσει τα μικρά τους προ πενταετίας περίπου.

Πολύ γρήγορο και δυνατό μπάσο...

Στα ψηλά σχετικά ουδέτερα.

Τα σφυριά...
 
Μηπως ειναι καλλιτερα να ανοιξουμε ενα θεμα για να διαφωτισθουμε για το πως γινεται η ηχογραφηση και πως η παραγωγη ενος δισκου. Ποιοι παραγοντες παιζουν ρολο για να μπορουμε να συζηταμε για φυσικοτητες, αποκαλυπτικοτητες, στερεοφωνικες εικονες, υψη, βαθη, αμπιεντ κλπ. Διοτι ειναι κοινως αποδεκτο οτι σε καθε δισκο οι τεχνικες πληροφοριες ειναι απο παμφτωχες εως εξοργιστικα ελλιπεις. Τι πρεπει να ακουσουμε ρε αδερφε; π.χ. αν δεν γραφοτανε στην 5η του Mahler της water lily, περι τοποθετησης των εγχορδων δεξια και πισω λογω του χωρου αντε πες μου εσυ οτι δεν θα ψαχνεσαι για αριστερο-δεξι, και ενα σωρο τετοια. Σημερα η τεχνολογια επιτρεπει η ντιβα να ειναι στην Μαγιορκα και να στελνει τα φωνητικα με email, ο μπασιστας στο Μοναχο κτλ. για πειτε μου τι θα γραψει ο ηχοληπτης(;)-παραγωγος και τι θα ακουσουμε στο τελος. Οταν η εγγραφη γινεται σε εκκλησια η σε στουντι κτλ. Μεχρι τι μπορει να πειραξει-ρυθμισει ο παραγωγος και τι θα μας σερβιρει; Και αφου υπαρχει ο Θεμης και καποιοι αλλοι ας διαλευκανουμε και αυτην την φαση της αλυσιδας, νομιζω μας αφορα και αυτο αμεσα και θα μας βοηθησει πολυ.
Συμφωνώ! Ένα κατάλληλο thread θα βοηθούσε πολύ. Είναι ατέλειωτα τα κόλπα που κρύβει ο ηχολήπτης-παραγωγός στο οπλοστάσιο του. Και το τελικό αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί από τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του.
icon12.gif


Δείτε το παρακάτω εκπαιδευτικό βιντεάκι. Με τo κατάλληλo plugin η ψηφιακή ψυχρότητα μετατρέπεται σε αναλογική ζεστασιά!
http://www.youtube.com/watch?v=FWglb2_EQzs

Κι' αν ψάξουμε στο διαδίκτυο θα βρούμε πολλά παρόμοια. Αυτού του είδους οι επεξεργασίες δεν αποτελούν την εξαίρεση, αλλά είναι καθημερινή πρακτική σε όλα τα στούντιο σήμερα. Τι είναι αληθινό λοιπόν; Τι τεχνητό; Το ερώτημα δεν έχει μόνο φιλοσοφική, αλλά και πρακτική σημασία και ισχύει και το αντίστροφο.

Να περνάτε καλά!
icon7.gif
 
Αληθινό είναι η ζωντανή μουσική και το πώς παίζουν τα όργανα,το πώς ακούγονται οι φωνές.

Αυτό είναι και το μέτρο σύγκρισης.Ο ηχολήπτης μπορεί να κάνει ότι θέλει,αλλά γι' όσους πραγματικά αγαπάνε την μουσική κι έχουν πλούσιες εμπειρίες,υπάρχει σαφής αναφορά και με βάση αυτή κρίνουν και την οποιαδήποτε ηχογράφηση.
 
Αληθινό είναι η ζωντανή μουσική και το πώς παίζουν τα όργανα,το πώς ακούγονται οι φωνές.

Αυτό είναι και το μέτρο σύγκρισης.Ο ηχολήπτης μπορεί να κάνει ότι θέλει,αλλά γι' όσους πραγματικά αγαπάνε την μουσική κι έχουν πλούσιες εμπειρίες,υπάρχει σαφής αναφορά και με βάση αυτή κρίνουν και την οποιαδήποτε ηχογράφηση.
+ 1