Ας πούμε μερικά για τα ηχεία πάνω στο-πολύ παλιό- αυτό θέμα.
Το ηχείο, σαν το σπουδαιότερο κομμάτι της όλης αλυσίδας αναπαραγωγής, είναι αυτό που θα απα- ή θα καταξιώσει τα υπόλοιπα. Επειδή όμως, σαν δυσκολότερο σε σωστή σχεδίαση και υλοποίηση, φέρει έντονα την υπογραφή του σχεδιαστή του, είναι και το πιο "υποκειμενικό" στην αναπαραγωγή, ανάλογα πάντα με το αυτί, αλλά και τις "εμπορικές" του προθέσεις.
Κατ' αρχάς πρέπει να δεχθούμε σαν απόλυτη αλήθεια οτι αχρωμάτιστο ηχείο δεν υπάρχει. Όπως φυσικά και αχρωμάτιστος χώρος ακρόασης. Και ευτυχώς φυσικά για τον δεύτερο γιατί δεν θα σας ευχόμουν να ακούσετε ένα ηχείο, ένα μουσικό όργανο ή μιά ορχήστρα σε ένα "νεκρό" χώρο.
Ένα καλό ηχείο λοιπόν, φέρει μεν αναπόφευκτα το γούστο και τις προθέσεις του σχεδιαστή του, αλλά έχει και το λιγώτερο δυνατό χρώμα, δηλαδή είναι συνεπές συχνοτικά και χρονικά ως προς το σήμα που δέχεται. Προυπόθεση γι αυτό, όπως όλοι ξέρουμε, είναι οι σωστές μονάδες, το ποιοτικό σε υλικά και σχεδίαση κροσόβερ και μία αδρανής καμπίνα.
Και έρχομαι λοιπόν στο θέμα που συζητάμε. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ένα σωστό και σε ένα αποκαλυπτικό ηχείο. Ένα επαγγελματικό μόνιτορ εκτός από το οτι όλα του είναι σωστά, είναι και σκόπιμα πιο αποκαλυπτικό του φυσιολογικού για λόγους ευκολίας στην ηχοληψία και επεξεργασία. Αυτό το ηχείο θα είναι ενοχλητικό σε οικιακή ακρόαση. Αλλά ενοχλητικό και μάλιστα δυσάρεστα είναι και ένα ανακριβές ηχείο με χρώμα που θα είναι συγχωρητικό σε κακό υλικό, αλλά μέτριο γενικά σε ανάλυση και ισσοροπία.
H ATC κατά τη γνώμη μου έχει πετύχει μία χρυσή τομή ανάμεσα στο σωστό και το αποκαλυπτικό. Αυτός είναι και ο λόγος οτι είναι από τα ελάχιστα μόνιτορ που τα τελευταία 35 χρόνια προτιμάται και σαν audiophile ηχείο.
Αυτά που πρέπει να φροντίσει κάποιος στην επιλογή του είναι αξιοπρεπή συνοδά (επαρκής ενισχυτής, καλή πηγή) ανάλογα με το ποσό που διαθέτει και κυρίως προσεκτική ακρόαση με μέτριο και καλό υλικό που γνωρίζει.
Αυτό θα του δείξει εν τέλει αν η σχεδιαστική άποψη του σχεδιαστή είναι του γούστου του. Γιατί αυτό μόνο μετράει τελικά. Και τέλος προσοχή στον χώρο και την τοποθέτηση.