ATC Loudspeakers.

Ναι S3/5 λέει η αγγελία (περίμενες να θυμηθώ μοντέλο?)

Υποθέτω λοιπόν Παντέλο, ότι τα όποια προβλήματα των twitter είναι εμφανή και η μεσαίες είναι στη θέση τους για σένα, σωστά?

οι μεσαιες ειναι φυσικες, για μενα επειδη ειδικα σε χαμηλες εντασεις τα μπασσα δεν εχουν εκταση, ειναι πισω, μαλλον αυτος ειναι ο λογος που φαινονται προβολικες. Οι υψηλες δεν μου αρεσαν ποτε, και οσες φορες δοκιμασα τα 2-3 κομματακια prog rock και rock που ακουω σε ολα τα συστηματα, δεν μπορεσα να τα ακουσω καθολου. Οι μετριες ηχογραφησεις τετοιων μουσικων ειναι σαν τις μεγαλες γυναικες, καλυτερα να εκτιμας τον εσωτερικο τους κοσμο, τη νοικοκυροσυνη τους κλπ, παρα να τις βλεπεις. Σε αυτες τις ηχογραφησεις κατ' εμε δεν πρεπει να "βλεπεις" ολες τις λεπτομεριες τις ηχογραφησης γιατι η αναλυση δεν ξεχωριζει την πληροφορια που σου φερνει μπροστα σου, και συνεπως φερνει στην επιφανεια και τα κακως κειμενα των παραγωγων. Μ'αρεσει η πιο forgiving φυση ενος ηχειου που κατ'εμε ειναι το κυριο χαρακτηριστικο που το καθιστα all rounder ή οχι.
 
Γιατι εχω την εντυπωση οτι για καποιο λογο η εννοια που προσδιδουμε στην "ουδετεροτητα" , "φυσικοτητα" ειναι λανθασμενη;

Πως γινεται π.χ οι μεσαιες ενος οποιουδηποτε ηχειου να ειναι "ουδετερες" , "φυσικες" και ταυτοχρονα "μπροστα" , "τσιμπημενες" , "προβολικες" κλπ ;

Πως γινεται να ειναι τα μπασα "overdamped" , "πισω", οι ψηλες οπως τις περιγραφουν καποιοι φιλοι εδω , και ταυτοχρονα οι μεσαιες να ειναι "ουδετερες" και "φυσικες" ;

Με ενδιαφερει πολυ να δω,αν μπορεσω, που εχουμε πολλοι χασει την εννοια καποιων χαρακτηρισμων,και ποσο εξω η μεσα ειμαστε ολοι;
 
Φυσικες μεσαιες για μενα, ασχετως τονικης ισορροπιας ενος ηχειου, ειναι οι μεσαιες που αποδιδουν πχ τις φωνες χωρις ιχνη σκληροτητας, αυτη την"ηλεκτρικη" αισθηση.
Δυστυχως οταν προσπαθουμε να περιγραψουμε ηχο, δεν υπαρχει παντα κοινη σαφης γλωσσα και κωδικας, οποτε πολλες φορες χρησιμοποιουμε εκφρασεις που ο για τον καθενα ερμηνευονται αλλιως. Αυτο ειναι χαρακτηριστικο που παρατηρεις σε πολλα νηματα στην κατηγορια.
 
Last edited:
Φυσικες μεσαιες για μενα, ασχετως τονικης ισορροπιας ενος ηχειου,

Αυτο που λες ειναι που δεν καταλαβαινω,δηλαδη τις "φυσικες" αλλα "τονικα ανισορροπες" μεσαιες.

Η τονικη ισορροπια δεν αποτελει αναγκαιο στοιχειο φυσικοτητας στον ηχο ;
 
Πως γινεται π.χ οι μεσαιες ενος οποιουδηποτε ηχειου να ειναι "ουδετερες" , "φυσικες" και ταυτοχρονα "μπροστα" , "τσιμπημενες" , "προβολικες" κλπ ;

Πως γινεται να ειναι τα μπασα "overdamped" , "πισω", οι ψηλες οπως τις περιγραφουν καποιοι φιλοι εδω , και ταυτοχρονα οι μεσαιες να ειναι "ουδετερες" και "φυσικες" ;

Αυτό ακριβώς με έχει μπερδέψει Πάνο.

Νομίζω όμως ότι με ξεμπέρδεψε ο Παντέλος, μιας και έχουμε καθίσει και κρίνει αρκετές ώρες συστήματα και φαίνεται ότι "ταιριάζει αρκετά το αυτί μας"... με τον καιρό έχω πιάσει και την ορολογία που χρησιμοποιεί άλλωστε και βοηθάει.

Με την δική μου λογική και αντίληψη του ήχου, δε μου φαίνονται ούτε μονιτορ ούτε ουδέτερα απ'όσα διαβάζω.

Είτε είναι προβολικές οι μεσαίες είτε το υπόλοιπο συχνοτικό φάσμα πιο πίσω, αυτό δε λέγεται μόνιτορ.

Τώρα αν είναι τόσο υπεραναλυτικό το mid, όντως αρχίζει και μπαίνει το προσωπικό γούστο του καθενός (φόρα παρτίδα ή ωραιοποίηση)
Θαρρώ ότι οι χαμηλές και υψηλές μπορούν να ρυθμιστούν απο τα συνοδά αρκούντως. επίσης αν κάποιος ακούει σε χαμηλές μόνο εντάσεις, γιατί όχι?
Θα πάρει πολύ περισσότερα απο τις μουσικές του νομίζω.
 
Αυτο που λες ειναι που δεν καταλαβαινω,δηλαδη τις "φυσικες" αλλα "τονικα ανισορροπες" μεσαιες.

Η τονικη ισορροπια δεν αποτελει αναγκαιο στοιχειο φυσικοτητας στον ηχο ;

Η τονικη ισορροπια ειναι σαφως κριτηριο, και δεν ισορροπουν το ιδιο τονικα ολα τα ηχεια. Εαν απομονωσω το πως αναπαραγει ενα ηχειο μια περιοχη συχνοτητων, ειναι αυτο που ανεφερα παραπανω. Παραδειγμα. Παιρνω ενα Proac βασης και το αντιστοιχο μοντελο της ATC. Στην ιδια θεση ακροασης, στα 85-90db ας πουμε, το Proac ισως ακουστει λιγο πιο εκτεταμενο χαμηλα απο το ATC λογω reflex. Οι μεσαιες και τον δυο ηχειων μπορουν να ειναι εξισου φυσικες ως προς τη χροια της φωνης, τη φυσικοτητα του πνευστου και αλλα χαρακτηριστικα. Ισως το ηχειο που ειναι λιγο πιο overdamped στο χαμηλο, να ακουστει σαν ψευδαισθηση οτι ειναι πιο καθαρο ή οτι τα μεσαια ειναι λιγο πιο μπροστα.
Μακαρι να υπηρχε ενας σαφης τροπος αποτυπωσης του τι ακουμε, για να ειμαστε σαφως αντιληπτοι, οπως ειναι παραδειγμα τα μαθηματικα για τους Φυσικους. Δυστυχως ομως περιγραφουμε ερεθισματα.
 
Με την δική μου λογική και αντίληψη του ήχου, δε μου φαίνονται ούτε μονιτορ ούτε ουδέτερα απ'όσα διαβάζω.

Τι να σου κάνω που ξεκίνησαν τα σχολεία...
Δεν σε έπιανε και εσένα φαγούρα 2-3 εβδομάδες πιο πριν! Τώρα σε έπιασε ρε Κλεόπα!
 
Με την δική μου λογική και αντίληψη του ήχου, δε μου φαίνονται ούτε μονιτορ ούτε ουδέτερα απ'όσα διαβάζω.

Είτε είναι προβολικές οι μεσαίες είτε το υπόλοιπο συχνοτικό φάσμα πιο πίσω, αυτό δε λέγεται μόνιτορ.


Θαρρώ ότι οι χαμηλές και υψηλές μπορούν να ρυθμιστούν απο τα συνοδά αρκούντως. επίσης αν κάποιος ακούει σε χαμηλές μόνο εντάσεις, γιατί όχι?
Θα πάρει πολύ περισσότερα απο τις μουσικές του νομίζω.

Η τονικη ισορροπια ειναι σαφως κριτηριο, και δεν ισορροπουν το ιδιο τονικα ολα τα ηχεια. Εαν απομονωσω το πως αναπαραγει ενα ηχειο μια περιοχη συχνοτητων, ειναι αυτο που ανεφερα παραπανω. Παραδειγμα. Παιρνω ενα Proac βασης και το αντιστοιχο μοντελο της ATC. Στην ιδια θεση ακροασης, στα 85-90db ας πουμε, το Proac ισως ακουστει λιγο πιο εκτεταμενο χαμηλα απο το ATC λογω reflex. Οι μεσαιες και τον δυο ηχειων μπορουν να ειναι εξισου φυσικες ως προς τη χροια της φωνης, τη φυσικοτητα του πνευστου και αλλα χαρακτηριστικα. Ισως το ηχειο που ειναι λιγο πιο overdamped στο χαμηλο, να ακουστει σαν ψευδαισθηση οτι ειναι πιο καθαρο ή οτι τα μεσαια ειναι λιγο πιο μπροστα.
Μακαρι να υπηρχε ενας σαφης τροπος αποτυπωσης του τι ακουμε, για να ειμαστε σαφως αντιληπτοι, οπως ειναι παραδειγμα τα μαθηματικα για τους Φυσικους. Δυστυχως ομως περιγραφουμε ερεθισματα.


Συμφωνω και με τους δυο,και βλεπω να συγκλινουμε στην αποψη των ενσυνειδητων συμβιβασμων που αποσκοπουν καπου, η αποτελουν αποψη (απολυτα σεβαστη απο οπου κι αν προερχεται) ειτε κατασκευαστη ειτε ακροατη κλπ.....

Αναποφευκτα ενα μικρο ηχειο θα υποστει συμβιβασμους και "αποκοπες" και ειναι απολυτα φυσιολογικο , αλλα σε καμια περιπτωση δεν μπορουν οι συμβιβασμοι και οι "αποκοπες" αυτες να αποτελουν κριτηριο ανεπαρκειας ενισχυτων,πηγων κλπ καποιας ευρεως αναγνωρισμενης ποιοτητας.

Ο αδυναμος κρικος στην αλυσιδα ειναι τα ηχεια και οχι τα ηλεκτρονικα.

Καπου φανηκε να το ξεχναμε μερικοι.

Ευχαριστω για τα σχολια και των δυο σας :a0210:
 
Συμφωνω και με τους δυο,και βλεπω να συγκλινουμε στην αποψη των ενσυνειδητων συμβιβασμων που αποσκοπουν καπου, η αποτελουν αποψη (απολυτα σεβαστη απο οπου κι αν προερχεται) ειτε κατασκευαστη ειτε ακροατη κλπ.....

ακριβως
 
Τι να σου κάνω που ξεκίνησαν τα σχολεία...
Δεν σε έπιανε και εσένα φαγούρα 2-3 εβδομάδες πιο πριν! Τώρα σε έπιασε ρε Κλεόπα!

Δε τέλειωσες ακόμα το σχολείο Θανάση μου?

Άσε τα ψόφια... Και εγώ τώρα δε μπορώ να κουνήσω αλλά με τις δροσούλες θα κανονίσουμε.
Θέλω να ακούσεις και το diy sub που έχω άλλωστε... παίζει εκτός ρεύματος και μαμαει... (απο το μαμά)
 
Βασικά δεν είναι τονική η ανισορροπία αλλά ποιοτική.
Τα χαμηλά του είναι της κατηγορίας τιμής τους.
Τα υψηλά είναι χαμηλότερης τιμής.
Τα μεσαία είναι ηχείων υπερδιπλάσιας τιμής.
Αν τα υψηλά του ήταν στη φιλοσοφία του mid και έβαζαν λίγο πιο μεγάλο woofer θα ήταν σκάνδαλο αν δεν διπλασίαζαν τουλάχιστον την τιμή. :p

Tα ειπε ολα ο Μιχαλης αντικειμενικά
το οτι εχουν καλά μεσαία (σε καλές παραγωγές) δεν σημαίνει οτι δεν εχουν τονική ισορροπία.
Τονική ισορροπία έχουμε οταν δεν τονίζεται ή βυθιζεται καποιο φάσμα.
Αλλο πραγμα η ποιοτητα του κάθε φάσματος ή ο σχεδιασμός οσο αφορά το χαμηλό.
Το ιδιο μιντ με καλύτερο τουίτερ και σοβαρό γούφερ δινονται απο τη εταιρία σε τριπλάσια και τετραπλάσια αξία
εκει βεβαια υπάρχει ρεφλέξ και ευαισθησία.
Αναφορικά το μιντ είναι λίγο πάνω απο 90dB ελευθερο και υπάρχει και ενα πιο ευαισθητο το S στα 94.
http://www.solen.ca/pdf/atc/sm150.pdf
 
Δυστυχως οταν προσπαθουμε να περιγραψουμε ηχο, δεν υπαρχει παντα κοινη σαφης γλωσσα και κωδικας, οποτε πολλες φορες χρησιμοποιουμε εκφρασεις που για τον καθενα ερμηνευονται αλλιως.

Ναι,αυτο ειναι γεγονος.

Θα ηταν ενδιαφερον ενα νημα που να ασχοληθει με το θεμα αυτο.
 
Το ιδιο μιντ με καλύτερο τουίτερ και σοβαρό γούφερ δινονται απο τη εταιρία σε τριπλάσια και τετραπλάσια αξία
εκει βεβαια υπάρχει ρεφλέξ και ευαισθησία
http://www.solen.ca/pdf/atc/sm150.pdf

Aυτο λεω και γω, λιγοτεροι συμβιβασμοι και "αποκοπες" στα μεγαλυτερα ηχεια.

Το αν επιτυγχανεται με reflex η με αλλους τροπους δεν εχει τοσο σημασια.
 
Δε τέλειωσες ακόμα το σχολείο Θανάση μου?

Μωρέ εγώ το τελείωσα... Δυστυχώς...
Τα πιτσιρίκια πλέον μένουν σπίτι τα Σάββατα και τα ψιλά τους ξύνουν...
Άσε που το ένα είναι πολύ μικρό και έχει πολύ υγρές μεσαίες αν ξεχάσεις να του αλλάξεις πάνα...
Που να σε καλέσω για ακρόαση ρε Τζώρτζη με τέτοια ατμόσφαιρα;
 
Εδουάρδε μου, εμένα ο δικός μου κάνει παρεμβολές...
Συνηθισμένος είμαι, μη σκας. Και απο καιρούς και απο υγρασίες...

Ασε θα το δούμε εν καιρώ. Να κεράσουμε και μεις κατιτις.

:ernaehrung004:
 
Γενικά τα πράγματα είναι πιο απλά απ' ότι φαίνονται στις διάφορες διατυπώσεις και προσεγγίσεις.
Η ATC αποτελείται από ανθρώπους που ξεκίνησαν σχεδιάζοντας μονάδες για να μπορεί το φάσμα να αποδίδεται με ακρίβεια και χαμηλές παραμορφώσεις σε όλες τις ζητούμενες εντάσεις. Έτσι κατασκευάστηκε το γνωστό Mid 75mm το οποίο είναι ικανό να διαχειρίζεται μια περιοχή 380Hz μεχρι 3.5kHz με όλες τις απαιτήσεις γραμμικότητας που έχει αυτή η περιοχη για τις ανάγκες του monitoring. Ένα ακριβώς τέτοιο Mid με λίγο πιο ελαφρό μαγνήτη φοράει το 40άρι. Αυτό λοιπόν το ηχείο είναι ουσιαστικά 1 δρόμου με τις άλλες 2 μονάδες να προσθέτουν τα άκρα. Η επιλογή της κλειστής καμπίνας ήταν συνειδητή ώστε θυσιάζοντας έκταση να κερδίσει σε ακρίβεια και ευκολία τοποθέτησης αλλά και να αφήσει την σημαντικότερη περιοχή όσο ανενόχλητη γίνεται. Εξαιρετικά όμοιο χαρακτήρα έχουν και τα βάσης που αν και χωρίς Mid, το πετυχαίνουν λόγω των πολύ καλών Mid/bass μονάδων που φοράνε, το 7 με το γνωστό 125mm των θρυλικών 10ριων, το 11 με ένα πολύ βαρύ μεγάφωνο και το 19 με το γνωστό mid/woofer του 20αριού.
Όποιος πάντως δεν έχει σαφή ιδέα πως παίζουν τα ηχεία, μπορεί να περάσει όποτε θέλει-και με τον ενισχυτή του- να ακούσει. Είστε ευπρόσδεκτοι μετά από ένα τηλεφωνηματάκι μπας και έχω κανένα μονταζ.
 
Μωρέ εγώ το τελείωσα... Δυστυχώς...
Τα πιτσιρίκια πλέον μένουν σπίτι τα Σάββατα και τα ψιλά τους ξύνουν...
Άσε που το ένα είναι πολύ μικρό και έχει πολύ υγρές μεσαίες αν ξεχάσεις να του αλλάξεις πάνα...
Που να σε καλέσω για ακρόαση ρε Τζώρτζη με τέτοια ατμόσφαιρα;

Εδουάρδε μου, εμένα ο δικός μου κάνει παρεμβολές...
Συνηθισμένος είμαι, μη σκας. Και απο καιρούς και απο υγρασίες...

Ασε θα το δούμε εν καιρώ. Να κεράσουμε και μεις κατιτις.

:ernaehrung004:

Λευτέρη και Χρήστο παρακαλώ μην το κάνετε chat το νήμα..