AV Receivers: Γιατί παίζουν τόσο χάλια μουσική; Τι ακούμε τελικά ρε παιδιά;

Ενας παλιος, 10ετιας, Yamaha RX-V795aRDS 5.1 που εχω παιζει καλα σε μουσικη.
Tον εδινε σαν 5x85W RMS και συγκεκριμενα σαν 2x85W RMS, both chanells driven, 20Hz to 20Khz, 0.04% THD, 8Ω οταν ειναι σε στερεο.
Πολυ καλο frequency response (10 -50Khz) με μικρη αποκλιση 0±0.5dB στο φασμα 20Hz to 20Khz, κτλ.

Βεβαια εδινε σαν damping factor μονο 80.
Τουλαχιστον το αναφερει σε σχεση με αλλους που το αποκρυπτουν και αποκρυπτουν πολλα αλλα στοιχεια...

Ενας τιμιος ενισχυτης δεν αποκρυπτει τεχνικα χαρακτηριστικα.
Πρωτα ξεκιναμε απο κει για να δουμε αν εχει το θαρος να δειχνει ποιος ειναι ή αν κρυβεται.
Μετα τον ακουμε και μετα τον αγοραζουμε.

Σε συγκριση με τον τωρινο RX-V667 - ο οποιος δεν ειναι φθηνος/χωμα σε τιμη και ειναι αναλογο μοντελο- τα τεχνικα χαρακτηριστικα ουδεμια σχεση εχουν... ασε που ο νεος ειναι πιο ελαφρυς και καταναλωνει μεγιστο ρευμα το ιδιο περιπου με τον παλιο 795a... και ενω εχει και δυο καναλια περισσοτερα...

ΥΓ. τοτε ειχα δοκιμασει το μικροτερο αδερφακι του, τον RX-V595 αν θυμαμαι καλα, ο οποιος δεν με ειχε πεισει.
 
Last edited:
αλλος ενας υπερμαχος της αποψης οτι οι πολυκάναλοι δεν παιζουν καλά μουσικές...

εβαλα ένα Pioneer στερεο A-Z360 20ετιας του πατέρα μου πάνω στα Dali Concept 6 (τα έχω πάνω στον Sony 5.1 5χ100 QS)...

Εε... καμία σχέση!!! ακουω ΜΟΥΣΙΚΗ !

μολις εχω την άνεση παω ΣΟΥΜΠΙΝΤΟΣ για ενα entry level 2καναλό η μτχ σε χαμηλή τιμη...
 
Με την ευκαιρία του τόσο καυτού νήματος να σας πω και εγώ την δική μου ιστορία. Παλιός στο χώρο του δικάναλου από εποχές καθαρά αναλογικές όταν έφτασε η στιγμή να κάνω την μεγάλη αλλαγή σε περιφερειακό ήχο έκανα την επιλογή ενός AV προσιτού και πολύ τίμιου για την γενιά του (YAMAHA A-595) ο οποίος είχε ένα ΜΕΓΑΛΟ ατού, ήταν ο μοναδικός στην κατηγορία του με πλήρης ανεξάρτητες εξόδους προενίσχυσης, έτσι σε συνδυασμό με ένα τρικάναλο (ROTEL 993) πιστεύω ότι είχα κάνει μια επιλογή η οποία συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο το θέμα περιφερειακού ήχου και ποιότητα ακρόασης μουσικής αντι της αγορας ενός πανάκριβου AV
Δεν το έχω μετανιώσει μέχρι τώρα παρόλο που αναγκάστηκα να αποχωριστώ από το υπέροχο ζευγάρι προ-τελικού ONKYO INTEGRA :bigcry:
Ένα άλλο που πρέπει να σημειωθεί γιατί το διάβασα πιο πάνω από κάποιον που έλεγε ότι η ποιότητα της μουσικής στις ταινίες δεν είναι σημαντική είναι λάθος, δυστυχώς η τεχνολογία κάνει μεγάλα βήματα μπροστά και όλοι μας εύκολα μπορούμε να αποκτήσουμε υπέροχο οπτικοακουστικό υλικό από μουσικοχορευτικά, συναυλίες, βιντεοκλίπ που ο συνδυασμός ποιότητας εικόνας και ήχου σε καθηλώνει :music-smiley-006:
 
Να καταθέσω κι εγώ την ακουστική μου εμπειρία αν μου επιτρέπετε.
Έχω ένα Technics sa-950 πεντακαναλο που αποδίδει όπως λέει 5χ100 watt η 2χ100 rms 20-20000hz με τον οποίο οδηγώ 2 audio spectrum axxia special edition RL, Bostonacoustics hand made κεντρικό, και 2 Infinity reference 81mkii περιφερειακά + sub Boston. Σαν home cinema είναι άψογο αλλά σαν στερεοφωνικη ακρόαση είναι πολύ φτωχό και το λέω σε σύγκριση με τη δικαναλη ακρόαση που χρησιμοποιώ τα AS οδηγουμενα από τελικό Magnum mf-330, pro Parasound pld 1100, cd Marantz cd 63 KIS.
Απέχει παααραα μα παααρα πολύ ο ήχος ακόμα και χρησιμοποιουμενος σαν προενισχυτης ο Technics αν και χρησιμοποιεί τα ίδια καλώδια van de hull, eagle κτλ.
Να σημειώσω επίσης ότι το ρεύμα κατανάλωσης του τελικού που είναι 850 watt, για να αποδοσει 2x165 watt rms ενώ του πολυκαναλου είναι μόλις 240watt για να βγάλει όπως λέει 5χ100.:violent-smiley-030:
Τα σχόλια δικά σας.
 
Διαβαζοντας το νημα απ την αρχη μου κανε εντυπωση η τοποθετηση του κ.Τσακιρη για το συστημα av 2.1 πιστοποιημενο κατα thx ,χωρις να θελω να αμφισβητησω τις γνωσεις του,καποιος θα ελεγε οτι τα παραλεει ισως ευλογει τα γενια του.Απ την αλλη ομως θα θελα να μαθω κατα ποσο ενα συστημα με τον lx-73 ας πουμε του τακη που εχει ψηφιακα ενισχυτικα(Reviews ανα την υφηλιο γραφουν θετικα εως εξωφρενικα θετικα σχολια για την μουσικοτητα ακομα κ φτηνων ψηφιακων) + ηχεια κ sub τhx θα παιζε χειροτερα απ εναν δικαναλο+ηχεια παρομοιας ποιοτητας-αξιας.Eνας φιλος πιο πριν ειπε να μην συγκρινουμε ανομοια πραγματα υπαρχουν κ δικαναλοι 2.1 ,δεν συμφωνω γιατι οι δικαναλοι στην πλειοψηφια τους δεν χρησιμοποιουν το .1 οπως κ το thx, εν τελει ανομοια πραγματα συγκρινουμε εκ της γεννεσεως αφου αλλο av κ αλλο δικαναλος,οποτε το καθενα εχει τα δικα του ιδιαιτερα χαρακτηριστικα.Κ θα ηταν χρησιμη αυτη η συγκριση για αυτους που θελουν μουσικη κ ταινιες σε ικανοποιητικες ακροασεις χωρις να ξοδευουν ενα καρο χρηματα σε δυο συστηματα , η την λυση των προ τελικων κλπ με λιγα λογια ας κανουμε συγκριση σε μια σφαιρα πιο πρακτικη.
 
Φίλε μου έχω γράψει ξανά την προσωπική μου εμπειρία. Έχοντας κοινά ηχεία, κοινό τελικό και κοινή πηγή και έχοντας 2κάναλο προ (densen B-200) και av σε χρήση προ (pioneer LX72) ίσης αξίας, το συμπέρασμα που έβγαλα ήταν υπέρ του 2κάναλου κατα πολύ.
 
Το καταλαβαινω αλλωστε ο Densen ειναι σπουδαιο μηχανακι,η απορια μου ομως ειναι πανω στο thx,o κ.Τσακιρης μας ειπε οτι ενα συστημα 2.1 thx με av thx δεν εχει να ζηλεψει τιποτα σε μουσικοτητα απ ενα συστημα δικαναλου+ηχειων.Με λιγα λογια πανω στο συστημα σου λχ η αναλογη συγκριση θα ηταν να βαλουμε τον densen να παιξει με τα ηχεια σου κ υστερα τον lx73 με ηχεια αναλογης αξιας-ποιοτητας αλλα πιστοποιημενα κατα thx συν υπογουφερ thx, σεταρισμενα απο ειδικο κ τα δυο συστηματα.Αμφιβαλω βεβαια οτι μπορει να συναγωνιστει τον densen,η προδιαγραφη thx ειναι φτιαγμενη για να προσομοιωσει την ακουστικη ενος σινεμα σπιτι μας κ οχι την ακουστικη μιας αιθουσας συναυλιων,απ την αλλη οπως ευστοχα ειπε ενας φιλος πιστευω ακραδαντα οτι αν δεν ακους σωστα τις ταινιες δεν θα ακους κ σωστα μουσικη...μυλος
 
Φίλε μου έχω γράψει ξανά την προσωπική μου εμπειρία. Έχοντας κοινά ηχεία, κοινό τελικό και κοινή πηγή και έχοντας 2κάναλο προ (densen B-200) και av σε χρήση προ (pioneer LX72) ίσης αξίας, το συμπέρασμα που έβγαλα ήταν υπέρ του 2κάναλου κατα πολύ.

Παντως Βασιλη, θεωρω το πιο δυνατο σημειο των pioneer τους ICE ψηφιακους τελικους που εχουν, τους οποιους εσυ δεν αξιοποιησες λογω του dedicated τελικου σου.
Δλδ, ή τα προενισχυτικα του densen ειναι καλυτερα απο του LX72 ή ματσαρουν καλυτερα με τον τελικο σου.
 
K αλλη μια απορια μου ,γιατι οι δικαναλοι στην πλειοψηφια τους δεν χρησιμοποιουν καναλι .1,απ τα λιγα που ξερω λιγα ηχεια μπορουν να αποδωσουν σωστα τις χαμηλες συχνοτητες τα οποια προφανως θα ειναι υπερογκα κ πανακριβα,ειναι αμελητεα η σωστη αποδοση των χαμηλων στη μουσικη ,δεν νομιζω.
 
Ένα άλλο που πρέπει να σημειωθεί γιατί το διάβασα πιο πάνω από κάποιον που έλεγε ότι η ποιότητα της μουσικής στις ταινίες δεν είναι σημαντική είναι λάθος, δυστυχώς η τεχνολογία κάνει μεγάλα βήματα μπροστά και όλοι μας εύκολα μπορούμε να αποκτήσουμε υπέροχο οπτικοακουστικό υλικό από μουσικοχορευτικά, συναυλίες, βιντεοκλίπ που ο συνδυασμός ποιότητας εικόνας και ήχου σε καθηλώνει :music-smiley-006:

Είναι θέμα οπτικής. Εγώ όταν κάθομαι να βλέπω ταινίες βλέπω ταινίες και ακούω τα εφφέ. Δεν αγοράζω dvd από συναυλίες, από live κλπ. Προτιμώ να πάω να δώ το live και να αγοράσω το cd που θα βγεί αργότερα. Ετσι θα δώ και πού πονάει το σύστημά μου...:antlers:

Και πάλι είναι θέμα οπτικής.
 
Απάντηση: Re: AV Receivers: Γιατί παίζουν τόσο χάλια μουσική; Τι ακούμε τελικά ρε παι

Το καταλαβαινω αλλωστε ο Densen ειναι σπουδαιο μηχανακι,η απορια μου ομως ειναι πανω στο thx,o κ.Τσακιρης μας ειπε οτι ενα συστημα 2.1 thx με av thx δεν εχει να ζηλεψει τιποτα σε μουσικοτητα απ ενα συστημα δικαναλου+ηχειων.Με λιγα λογια πανω στο συστημα σου λχ η αναλογη συγκριση θα ηταν να βαλουμε τον densen να παιξει με τα ηχεια σου κ υστερα τον lx73 με ηχεια αναλογης αξιας-ποιοτητας αλλα πιστοποιημενα κατα thx συν υπογουφερ thx, σεταρισμενα απο ειδικο κ τα δυο συστηματα.Αμφιβαλω βεβαια οτι μπορει να συναγωνιστει τον densen,η προδιαγραφη thx ειναι φτιαγμενη για να προσομοιωσει την ακουστικη ενος σινεμα σπιτι μας κ οχι την ακουστικη μιας αιθουσας συναυλιων,απ την αλλη οπως ευστοχα ειπε ενας φιλος πιστευω ακραδαντα οτι αν δεν ακους σωστα τις ταινιες δεν θα ακους κ σωστα μουσικη...μυλος

Στο συγκεκριμένω θέμα εγώ προσωπικά διαφωνώ με τον κύριο Τσακίρη για την χρήση thx σε μουσική.

Παντως Βασιλη, θεωρω το πιο δυνατο σημειο των pioneer τους ICE ψηφιακους τελικους που εχουν, τους οποιους εσυ δεν αξιοποιησες λογω του dedicated τελικου σου.
Δλδ, ή τα προενισχυτικα του densen ειναι καλυτερα απο του LX72 ή ματσαρουν καλυτερα με τον τελικο σου.

Τάκη σίγουρα το πλεονέκτημα του Pioneer είναι ο τελικό του στάδιο αλλά πάντα σε σύγκριση με άλλους av. Δεν νομίζω να αδικω τον pioneer όταν τον χρησιμοποιώ ως προ σε συνδιασμό με τον sunfire. Ίσως αδικημένος να είναι ο densen όταν αντί για μονομπλοκ ή δικάναλο τελικό (ειδικά τον δικό του για ματσάρισμα) τον χρησιμοποιώ με πολυκάναλο τελικό.

K αλλη μια απορια μου ,γιατι οι δικαναλοι στην πλειοψηφια τους δεν χρησιμοποιουν καναλι .1,απ τα λιγα που ξερω λιγα ηχεια μπορουν να αποδωσουν σωστα τις χαμηλες συχνοτητες τα οποια προφανως θα ειναι υπερογκα κ πανακριβα,ειναι αμελητεα η σωστη αποδοση των χαμηλων στη μουσικη ,δεν νομιζω.

Η στερεοφωνική μουσική έχει 2 κανάλια και όχι 2.1. Αν είχες έρθει στην παρουσίαση που κάναμε, θα έβλεπες πόσο καλύτερα ήταν να ακούς μουσική σε 2 κανάλια αντι για 2.1.
 
Δεν ειπα οτι αδικεις τον Pioneer, απλα αναρωτιέμαι μηπως θα επαιζε καλυτερα μονος του λογω καλυτερου ματσαρισματος με τα ψηφιακα τελικα σταδια της μαμας του (τα οποια εχουν μπολικη ισχυ).
Σιγουρα βεβαια τα μηχανακια σου ειναι κορυφαια!
 
Θα διαβασω το νημα αφου δεν μπορεσα να παρεβρεθω.Παντως στερεοφωνικη μουσικη ειναι κ το 2.1 γιατι το .1 ειναι βοηθητικο καναλι περιορισμενου ευρους συχνοτητων, που αυξανει κατα 10db την δυναμικη περιοχη των χαμηλων συχνοτητων εως 120Hz,γι αυτο γραφουμε .1 κ οχι 3 πχ.επισης δεν ειναι κατευθυντικο δηλαδη δεν μπορουμε να αντιληφθουμε που βρισκεται η πηγη στις πολυ χαμηλες.
 
......επισης δεν ειναι κατευθυντικο δηλαδη δεν μπορουμε να αντιληφθουμε που βρισκεται η πηγη στις πολυ χαμηλες.

Και αυτό είναι καλό? Οταν δλδ ακούς drums και βαράει μποτιά η κάσα δεν θέλεις να ξέρεις που βρήσκεται το όργανο?
 
μ αυτη ειναι η φυση αυτων των συχνοτητων αν ησουν σε μια συναυλια κ κατα μαγικο τροπο τα ντραμς εβγαζαν μονο αυτες τις συχνοτητες,δεν θα καταλαβαινες απο ερχονται,κ στο συστημα 2.1 ειναι σαν να μην υπαρχει 3ηχειο απο πλευρας ακουστικης, βεβαια υπαρχει θεμα με το ματσαρισμα κ την σωστη τοποθετηση του υπογουφερ.
 
μ αυτη ειναι η φυση αυτων των συχνοτητων αν ησουν σε μια συναυλια κ κατα μαγικο τροπο τα ντραμς εβγαζαν μονο αυτες τις συχνοτητες,δεν θα καταλαβαινες απο ερχονται,κ στο συστημα 2.1 ειναι σαν να μην υπαρχει 3ηχειο απο πλευρας ακουστικης, βεβαια υπαρχει θεμα με το ματσαρισμα κ την σωστη τοποθετηση του υπογουφερ.

Δλδ θέλεις να μου πείς ότι όταν βαράει μποτιά ο drummer δεν θέλεις να μπορείς να τον προσδιορίσεις χωρικά στο χώρο σωστά? Απλώς θέλεις να ακούγεται το μπάσο έτσι....από κάπου....

Εμένα δεν μου αρέσει αυτό.
 
Οι χαμηλές συχνότητες μεταφέρονται κυρίως από τα δομικά υλικά του χώρου...

Άλλο να νοιώθεις τον αέρα που σπρώχνει το sub ή το ηχείο και άλλο να καταλαβαίνεις που βρίσκεται ο ντράμερ στην ορχήστρα... αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε πολύ προσεγμένο (και ακριβό) σύστημα... προσωπικά δεν το έχω ακούσει ποτέ...
 
οχι δεν λεω οτι ειναι προτιμιση μου,ειναι νομος της φυσικης τον οποιο εκμεταλευονται οι κατασκευαστες,γι αυτο κ το γουφερ σε ενα συστημα 5.1 μπορεις να το τοποθετησεις οπουδηποτε μες τον χωρο, αναλογα παντα με την αρχιτεκτονικη του δωματιου πχ ενα τετραγωνο δωματιο ειναι πιο δυσκολο απο πλευρας στασιμων κυματων απο ενα μακροστενο κ το τοποθετεις διαφορετικα.
 
Δεν ειπα οτι αδικεις τον Pioneer, απλα αναρωτιέμαι μηπως θα επαιζε καλυτερα μονος του λογω καλυτερου ματσαρισματος με τα ψηφιακα τελικα σταδια της μαμας του (τα οποια εχουν μπολικη ισχυ).

Πίστεψε με πως όχι. Τα ηχεία μου δεν μπορούσε να τα οδηγήσει όπως τα οδηγεί ο sunfire. Άσε που με τον τελικό παίζω διπλοενίσχυση (στην οποία είδα πολύ μεγάλη διαφορά).

Σιγουρα βεβαια τα μηχανακια σου ειναι κορυφαια!

Εσένα σε έχω μέσα στην ψυχή μου νέε μου ...... :flipout::flipout::flipout: