Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Re: Απάντηση: Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Μα την ίδια λογική δηλαδή, θα έπρεπε( ; ) να μην αποδίδεται κέρδος στον Χ πατεντούχο ανά πώληση, σε κάθε κομμάτι κάποιων μοντέλων συσκευών, που μπορούν και υπάρχουν ως έχουν, από την υλοποίηση σε αυτές της κατοχυρωμένης του πατέντας!
Οι ιδέες - πατέντες είναι κάτι που θα πρέπει( ; ) να πωλούνται μια φορά μόνο και άρα όσοι τις χρησιμοποιούν από εκεί και μετά στα προϊόντα τους να κερδίζουν τα "άπειρα" σε κάθε πώληση ακριβώς επειδή υπήρξε η συγκεκριμένη πατέντα που έκανε το προϊόν τους τόσο επιθυμητό.

Δεν ξέρω! Σίγουρα το θέμα είναι περισσότερο σύνθετο απ' όσο αρχικά φαίνεται. Δεν θα λυθεί με πολύ απλές διατυπώσεις.

Οι ιδέες δεν πατεντάρονται, παρά μόνο στις ΗΠΑ. Πατετάρονται οι υλοποιήσεις και μόνο. Αλλά ακόμα και σ' αυτό σας έχει διαβρώσει τόσο η φιλολογία των "ιδιοκτητών" ιδεών ή των "ιδιοκτητών" ακολουθιών αριθμών, που σας φαίνεται απολύτως λογικό να πατεντάρεις μία ιδέα. Από που κι ως που σου ανήκει μία ιδέα επειδή την σκέφτηκες πρώτος; Και γιατί θα πρέπει να βγάζεις χρήματα από την ιδέα για 20-30-50-100 χρόνια - όσο δηλαδή διαρκεί η πατέντα σου; Ευτυχώς στην Ευρώπη αυτά ακόμα δεν ισχύουν, αλλά αν δεν ξυπνήσουν όλοι, θα μας το φορέσουν και αυτό το τερατούργημα.

Στον φίλο STELIOS που λέει πως το ποτάμι δε γυρίζει πίσω, θα απαντήσω πως φυσικά και γυρίζει. Τι νομίζετε, θα σταματήσουν να φτιάχνονται ταινίες αν κανείς δε πληρώνει για dvd/blueray/δικαιώματα κτλ; Απλώς θα αλλάξει η ισορροπία της αγοράς. Την αλλαγή στην ισορροπία ήδη την βλέπουμε στη μουσική "βιομηχανία".
 
Η λογική σου δεν έχει νόημα.
Ερώτηση: Ποιος θα πληρώσει τα 400 εκατομμύρια που στοίχησαν οι ταινίες LOTR αφού με την δικιά σου λογική δεν χρειάζεται κανείς να δώσει φράγκο. Ή νομίζεις ότι όλα τα λεφτά τα έφαγαν οι ηθοποιοί??? Ή νομίζεις ότι θα έσκαγε κανείς 400 εκατομμύρια για την ψυχή της μάνας του??? Ή νομίζεις ότι με μερικά χιλιάρικα μπορεί να γυριστούν τέτοιες ταινίες????
Οπότε έτσι καταστρέφεις ζωές, απλώς για να γλιτώσεις ΕΣΥ που δεν έκανες τπτ τα λεφτά που στοιχίζει για να δεις τις ταινίες (γύρω στα 5 ευρώ για την ενοικίαση ή τσάμπα αν τις δεις στην TV).
 
Η λογική σου δεν έχει νόημα.
Ερώτηση: Ποιος θα πληρώσει τα 400 εκατομμύρια που στοίχησαν οι ταινίες LOTR αφού με την δικιά σου λογική δεν χρειάζεται κανείς να δώσει φράγκο. Ή νομίζεις ότι όλα τα λεφτά τα έφαγαν οι ηθοποιοί??? Ή νομίζεις ότι θα έσκαγε κανείς 400 εκατομμύρια για την ψυχή της μάνας του??? Ή νομίζεις ότι με μερικά χιλιάρικα μπορεί να γυριστούν τέτοιες ταινίες????
Οπότε έτσι καταστρέφεις ζωές, απλώς για να γλιτώσεις ΕΣΥ που δεν έκανες τπτ τα λεφτά που στοιχίζει για να δεις τις ταινίες (γύρω στα 5 ευρώ για την ενοικίαση ή τσάμπα αν τις δεις στην TV).
Θα τα βγάλουν από τις προβολές στον κινηματογράφο, από διαφημίσεις, από δικαιώματα. Και μόνο από αυτά αποκομίζουν τεράστια υπερκέρδη, σιγά μην περιμένουν τα δικά μας ταπεινά 5 ευρώ! Απο τη στιγμή όμως που η ταινία ψηφιοποιηθεί -και έτσι γίνει κτήμα όλων- γιατί να απαιτούν να τα πάρουν κι από εκεί; Το κόστος της ψηφιοποίησης είναι ελάχιστο, το δισκάκι έχει 50 λεπτά, γιατί να πωλείται 30 ευρώ; Ως πότε θα ζητούν λεφτά για μια 'ακολουθία 0 κ 1', την οποία όλοι μπορούν να κατεβάσουν και κανείς δεν μπορεί να ελέγξει;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Οι ιδέες δεν πατεντάρονται, παρά μόνο στις ΗΠΑ. Πατετάρονται οι υλοποιήσεις και μόνο. Αλλά ακόμα και σ' αυτό σας έχει διαβρώσει τόσο η φιλολογία των "ιδιοκτητών" ιδεών ή των "ιδιοκτητών" ακολουθιών αριθμών, που σας φαίνεται απολύτως λογικό να πατεντάρεις μία ιδέα. Από που κι ως που σου ανήκει μία ιδέα επειδή την σκέφτηκες πρώτος; Και γιατί θα πρέπει να βγάζεις χρήματα από την ιδέα για 20-30-50-100 χρόνια - όσο δηλαδή διαρκεί η πατέντα σου; Ευτυχώς στην Ευρώπη αυτά ακόμα δεν ισχύουν, αλλά αν δεν ξυπνήσουν όλοι, θα μας το φορέσουν και αυτό το τερατούργημα.
Κατ' αρχήν, δεν πήρα θέση. Απορίες εξέφρασα που δείχνουν κατ' εμέ, το πόσο πιο σύνθετο είναι το όλο θέμα. Και πάλι επιδερμικά δηλαδή.
Το αν πατεντάροντε οι ιδέες ή οι υλοποιήσεις τους για εμένα δεν είναι το κύριο ζήτημα. Στο κάτω κάτω τη στιγμή που μια ιδέα δεν την διεκδικεί κανείς άλλος γιατί να μην κατοχυρώνεται σε αυτόν που το επιθυμεί. Αυτό που παίζει ουσιαστικότερο ρόλο, είναι το τί θα σημαίνει, στην πράξη, αυτή η κατοχύρωση μετά!
Εκεί σηκώνει λοιπόν πολύ κουβέντα και δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα επειδή κάποιοι θεωρούν το Α και κάποιοι άλλοι το Β.
Εξάλλου, η κατοχύρωση μιας ιδέας ως πατέντα δεν έχει πρακτικά κανένα νόημα αν δεν υλοποιηθεί κάποια στιγμή στην πράξη σα πατέντα. Από εκεί και μετά το ζήτημα αποκτά άλλη διάσταση.

Δεν
είναι όλα τα "προϊόντα" μίας αποκλειστικά φύσης.
Υπάρχουν προϊόντα υλικά, υπηρεσίες, παροχές, και γιατί όχι και υλοποιημένες πατέντες που μπορεί να εξυπηρετούν αιώνια. Με τη λογική που υπάρχει κοστολόγηση σε κάθε προϊόν θα μπορούσε να υπάρχει και στην υλοποιημένη πατέντα. Τώρα το αν η κοστολόγηση ανά περίπτωση θα έπρεπε να είναι με τον Α ή τον Β τρόπο, αυτό θα έπρεπε να προκύπτει ανά περίπτωση, από ανεξάρτητες διεθνείς υπηρεσίες που θα είχαν αποκλειστικά αυτές τις αρμοδιότητες και την απαραίτητη υποδομή και όχι από την όποια "κουτσή Μαρία" όπως γίνεται σήμερα είτε Microsoft είτε Audi είτε NASA είτε κυρ Μπάμπης λέγεται αυτή η "κουτσή Μαρία".
Σίγουρα πάντως δεν λύνονται ή δε θα έπρεπε να λύνονται τέτοια ζητήματα με επιβολή τρόπων τύπου "όλα τα Χ προϊόντα ελεύθερα".

Κατά την άποψη μου και πάλι βέβαια και με κάθε επιφύλαξη. Και επιμένω πως ακόμα και τώρα "επιδερμικά" τοποθετήθηκα.
 
Η λογική σου δεν έχει νόημα.
Ερώτηση: Ποιος θα πληρώσει τα 400 εκατομμύρια που στοίχησαν οι ταινίες LOTR αφού με την δικιά σου λογική δεν χρειάζεται κανείς να δώσει φράγκο. Ή νομίζεις ότι όλα τα λεφτά τα έφαγαν οι ηθοποιοί??? Ή νομίζεις ότι θα έσκαγε κανείς 400 εκατομμύρια για την ψυχή της μάνας του??? Ή νομίζεις ότι με μερικά χιλιάρικα μπορεί να γυριστούν τέτοιες ταινίες????
Οπότε έτσι καταστρέφεις ζωές, απλώς για να γλιτώσεις ΕΣΥ που δεν έκανες τπτ τα λεφτά που στοιχίζει για να δεις τις ταινίες (γύρω στα 5 ευρώ για την ενοικίαση ή τσάμπα αν τις δεις στην TV).

Ας δεχτούμε αρχικά πως τα 400 εκατομύρια είναι το πραγματικό κόστος της ταινίας, πως δηλαδή δε θα μπορούσε να γίνει με λιγότερα.
Πρώτον, δεν ζήτησε κανείς να δώσουν 400 εκατομύρια για να φτιάξουν ταινία. Αν η ταινία είχε εισπρακτική αποτυχία, θα ήταν δικό τους πρόβλημα.
Δεύτερον, αν η ταινία είχε εισπρακτική επιτυχία, φαίνεται από τις κινηματογραφικές εισπράξεις. Δες στο imdb.
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide
LOTR 3 = 1,1 δις δολάρια
LOTR 2 = 0,9 δις δολάρια
LOTR 1 = 0,8 δις δολάρια
άρα καμία ζωή δεν καταστρέφουμε. Το παράδειγμά σου αποδεικνύει αυτό ακριβώς που λέω, πως δηλαδή ο κινηματογράφος δεν θα σβήσει αν κανείς δεν πληρώνει για τηλεοπτικά δικαιώματα ταινιών, dvd, blueray κτλ

Επίσης πρέπει να ξέρεις πως στο 99% των περιπτώσεων, στα συμβόλαια που υπογράφουν οι συντελεστές των ταινιών, δεν έχουν δικαίωμα στα έσοδα από dvd/blueray/τηλέοπτικά.

Το τι γλιτώνω (αν γλιτώνω) εγώ είναι δικός μου λογαριασμός. Εγώ απλώς προσπαθώ να σας εξηγήσω γιατί στην ψηφιακή εποχή όπου ένα 100% πιστό αντίγραφο έχει μηδενικό κόστος, δεν μπορείς να συνεχίσεις να ελπίζεις ότι θα πέρνεις χρήματα πουλώντας αέρα. Στην λογική του μέσου ανθρώπου δεν είναι "κλοπή" να ριπάρει σε mp3 το cd του φίλου του, ή να κατεβάσει από το emule. Και ευτυχώς κανένας αυταρχικός μηχανισμός δε θα αλλάξει το κοινό περί δικαίου αίσθημα.
 
Απάντηση: Re: Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Θα τα βγάλουν από τις προβολές στον κινηματογράφο, από διαφημίσεις, από δικαιώματα. Και μόνο από αυτά αποκομίζουν τεράστια υπερκέρδη, σιγά μην περιμένουν τα δικά μας ταπεινά 5 ευρώ! Απο τη στιγμή όμως που η ταινία ψηφιοποιηθεί -και έτσι γίνει κτήμα όλων- γιατί να απαιτούν να τα πάρουν κι από εκεί; Το κόστος της ψηφιοποίησης είναι ελάχιστο, το δισκάκι έχει 50 λεπτά, γιατί να πωλείται 30 ευρώ; Ως πότε θα ζητούν λεφτά για μια 'ακολουθία 0 κ 1', την οποία όλοι μπορούν να κατεβάσουν και κανείς δεν μπορεί να ελέγξει;
Τραγικό λάθος να πιστεύουμε ότι τα δικά μας 5 είναι "ταπεινά"! Ούτε καν το μισό ευρώ μας δεν είναι "ταπεινό". Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε τέτοιες κλίμακες της αγοράς. Αυτού του είδους "υποτίμηση" της αγοραστικής αξίας του χρήματος / ιδρώτα μας είναι που θέλουν να μας περάσουν και αποδεδειγμένα το έχουν καταφέρει σε τραγικό βαθμό.
Αντισταθείτε όσο μπορείτε σε αυτό. Κάθε ευρωλεπτό του καθενός μας έχει τεράστια σημασία για κάποιους που το μαζεύουν. Αυτοί ξέρουν πάρα πολύ καλά την αξία του. Καιρός να την μάθουμε κι εμείς!

Επιτέλους ξεκολλάτε από το ότι και καλά μας ζητούν να πληρώσουμε την αναπαραγωγή του υλικού. Γι αυτούς τους έρχεται τραγικά φτηνά και δεν ποντάρουν σε αυτό. Το αποτέλεσμα από τη χρήση του υλικού είναι που στην ουσία μας ζητούν να πληρώσουμε όχι το 0 και το 1 ούτε το πλαστικό ή το βινύλιο ούτε το χαρτί και την εκτύπωση του. Αν το πάμε έτσι, σε εμάς θα έρθει πολύ πιο ακριβά από αυτούς δεδομένου ότι μιλάμε για χαοτικές διαφορές μεταξύ της χοντρικής τους και της λιανικής μας για αυτά τα ταπεινά είδη.

Το ζήτημα πρέπει να εστιαστεί για το κατά πόσο σωστά τιμολογούν το ουσιαστικό κομμάτι από αυτά που μας προσφέρουν. Π.χ. την ίδια τη μουσική ή την ταινία ή την πατέντα ή ό,τι άλλο είναι σε θέση να μας προσφέρουν ενώ εμείς δεν θα μπορούσαμε να το έχουμε αν αυτοί δεν το πρόσφεραν. Και φυσικά δεν εννοώ να το αποκτήσουμε από κάποιου είδους υποκλοπής του δικού τους και πάλι μοναδικού για την αγορά προϊόντος γιατί έτσι δε βγαίνει άκρη. Από τη στιγμή που κάποιος μας δίνει τη δυνατότητα, έστω με το Χ κόστος να αποκτήσουμε τη χρήση κάποιου προϊόντος του, το μόνο που μένει σε εμάς είναι το αν το θέλουμε πράγματι και το αν θεωρούμε λογική την τιμή του γενικότερα και ειδικότερα (σε σχέση με το πορτοφόλι μας).
Εκεί λοιπόν θέλει τις "επαναστάσεις" μας και όχι στο να αναλωνόμαστε για το αν κοστίζει το 0 και το 1.
Και εκεί είναι που θεωρώ ότι πάσχουμε και έχουμε χάσει το παιχνίδι αφού έχουμε γίνει καταναλωτές χωρίς κρίση. Δεχόμαστε σχεδόν αμαχητί τα πάντα. Αρκεί να μας τα σερβίρουν στο κατάλληλο "πιάτο".
Αυτοί εκμεταλλεύονται τους ευνοϊκούς για αυτούς νόμους και μέσα σε αυτά τα πλαίσια μας πουλάνε κι εμείς αγοράζουμε με μάτια που κοιτούν το υπερπέραν. Ή ξυπνάμε και αντιδρούμε μέσα από τις δικές μας νομικές δυνατότητες ή απλά δουλεύουμε για να μας τα τρώνε με το γάντι.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Κατ' αρχήν, δεν πήρα θέση. Απορίες εξέφρασα που δείχνουν κατ' εμέ, το πόσο πιο σύνθετο είναι το όλο θέμα. Και πάλι επιδερμικά δηλαδή.
Το αν πατεντάροντε οι ιδέες ή οι υλοποιήσεις τους για εμένα δεν είναι το κύριο ζήτημα. Στο κάτω κάτω τη στιγμή που μια ιδέα δεν την διεκδικεί κανείς άλλος γιατί να μην κατοχυρώνεται σε αυτόν που το επιθυμεί. Αυτό που παίζει ουσιαστικότερο ρόλο, είναι το τί θα σημαίνει, στην πράξη, αυτή η κατοχύρωση μετά!
Εκεί σηκώνει λοιπόν πολύ κουβέντα και δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα επειδή κάποιοι θεωρούν το Α και κάποιοι άλλοι το Β.
Εξάλλου, η κατοχύρωση μιας ιδέας ως πατέντα δεν έχει πρακτικά κανένα νόημα αν δεν υλοποιηθεί κάποια στιγμή στην πράξη σα πατέντα. Από εκεί και μετά το ζήτημα αποκτά άλλη διάσταση.

Δεν
είναι όλα τα "προϊόντα" μίας αποκλειστικά φύσης.
Υπάρχουν προϊόντα υλικά, υπηρεσίες, παροχές, και γιατί όχι και υλοποιημένες πατέντες που μπορεί να εξυπηρετούν αιώνια. Με τη λογική που υπάρχει κοστολόγηση σε κάθε προϊόν θα μπορούσε να υπάρχει και στην υλοποιημένη πατέντα. Τώρα το αν η κοστολόγηση ανά περίπτωση θα έπρεπε να είναι με τον Α ή τον Β τρόπο, αυτό θα έπρεπε να προκύπτει ανά περίπτωση, από ανεξάρτητες διεθνείς υπηρεσίες που θα είχαν αποκλειστικά αυτές τις αρμοδιότητες και την απαραίτητη υποδομή και όχι από την όποια "κουτσή Μαρία" όπως γίνεται σήμερα είτε Microsoft είτε Audi είτε NASA είτε κυρ Μπάμπης λέγεται αυτή η "κουτσή Μαρία".
Σίγουρα πάντως δεν λύνονται ή δε θα έπρεπε να λύνονται τέτοια ζητήματα με επιβολή τρόπων τύπου "όλα τα Χ προϊόντα ελεύθερα".

Κατά την άποψη μου και πάλι βέβαια και με κάθε επιφύλαξη. Και επιμένω πως ακόμα και τώρα "επιδερμικά" τοποθετήθηκα.

Στην Ευρώπη δεν πατεντάρονται ιδέες. Παράδειγμα: στις ΗΠΑ όπου επιτρέπονται να πατεντάρονται ιδέες, κάποιος πατένταρε την ιδέα "χρήσης εξωτερικών modules που διευρύνουν τις δυνατότητες ενός επόπτη για τον παγκόσμιο ιστό. Το πατένταρε χωρίς να υλοποιήσει απολύτως τίποτα. Αποτέλεσμα; Έκανε μύνηση στην microsoft για την χρήση plugins και activex στον IE, και η M$ αναγκάστηκε να πληρώσει αρκετά χρήματα για τη χρήση της πατέντας.
Ποιο τρανταχτό θέμα είναι το γνωστό θέμα της πατέντας του RSA αλγόριθμου - http://en.wikipedia.org/wiki/RSA . Είναι μία απλή ιδέα, που απλώς κάποιοι την σκέφτηκαν πρώτοι. Αποτέλεσμα της πατέντας στην ιδέα ήταν κάθε άλλος αλγόριθμος βασισμένος στην ιδέα να πρέπει να πληρώνει δικαιώματα στους ιδιοκτήτες του RSA. Όχι για την δικιά τους υλοποίηση. Για κάθε υλοποίηση που βασίζεται στην ιδέα. Αποτέλεσμα προγράμματα σαν το PGP να ήταν παράνομα στις ΗΠΑ ενώ στην Ευρώπη όπου πατέντες ιδεών δεν δίνονται, διανεμόταν κανονικά. Δεν μπορεί η ιδέα να έχει πατέντα. Μόνο η υλοποίηση έχει νόημα να έχει πατέντα, και αυτή για περιορισμένο χρονικό διάστημα, να δίνει δηλαδή ένα αρχικό πλεονέκτημα σε αυτόν που έφτιαξε κάτι πρώτος. Δε μπορεί επειδή έφτιαξε κάτι πρώτος να το εκμεταλεύεται για 10-20-50 χρόνια ή και για πάντα (αφού συζητάνε για κληρονόμηση των πατεντών εφ' όρου ζωής).

Η ψηφιακή πραγματικότητα αλλάζει τα δεδομένα που είχαμε ως τώρα. Πριν 100-150 χρόνια δεν υπήρχαν ούτε πατέντες σε ιδέες, ούτε πνευματικά δικαιώματα. Αυτά είναι σύγρονα εφευρήματα των καπιταλιστικών συστημάτων, που ενώ θεωρητικά δίνουν κάποια δικαιώματα στον καλλιτέχνη - επιστήμονα, κατέληξαν να είναι εργαλεία πολυεθνικών για κέρδος από "αέρα". Ευτυχώς η δυνατότητα 100% πιστής αντιγραφής στα ψηφιακά δεδομένα αλλάζουν και πάλι τον χάρτη.
 
Και για να συνοψίσω τη σκέψη μου, επειδή έχουμε ξεφύγει λίγο από το αρχικό θέμα:
1. Αν λαμβάνεις συνδρομητικές υπηρεσίες χωρίς άδεια, επειδή αυτός που τις κλειδώνει δεν έχει καταφέρει να αποτρέψει την λήψη τους με μη εγκεκριμένο εξοπλισμό, αυτό είναι τεχνικό δικό του πρόβλημα. Ας βρει μία τεχνική λύση από το να απαιτεί να "στηρίξουν" το επιχειρηματικό του μοντέλο ο κρατικός μηχανισμός ασφαλείας.
2. Στο επιχείρημα πως αν δεν πληρώνουμε συνδρομές, τα συνδρομητικά κανάλια θα κλείσουν, πως αν δεν πληρώνουμε για τα dvd δε θα βγαίνουν ταινίες, κτλ κτλ, απαντώ πως το επιχειρηματικό μοντέλο αλλάζει και πως αν οι χρήστες δεν πληρώνουν για το ψηφιακό περιεχόμενο, απλώς θα αλλάξει η αγορά. Φυσικά κάποιοι με υπερκέρδη (βλέπε κινηματογραφικές εταιρείες, star του ποδοσφαίρου ή του σινεμά κτλ κτλ) θα αναγκαστούν να ζήσουν με λιγότερα στο πλήρωμα του χρόνου, ή και να σβήσουν τελείως.
3. Η ψηφιακή τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα με τόσο γρήγορο τρόπο και κανείς ακόμα δεν έχει καταλάβει πόσες αλλαγές θα έρθουν ακόμα. Όσοι προσπαθούν να μείνουν στην παλιά εποχή επειδή το παλιό μοντέλο τους έδινε υπερκέρδη, απλώς είναι καταδικασμένοι να πεθάνουν. Όσοι προσαρμοστούν στη νέα εποχή, θα επιβιώσουν.
4. Μην μπαίνετε στο τριπάκι να αποκαλείτε "κλέφτες" όσους αντιγράφουν ψηφιακά ή αποκωδικοποιούν με μη εγκεκριμένο εξοπλισμό ψηφιακά σήματα. Μόνο κλέφτες δεν είναι, γιατί δεν έχουν αφαιρέσει τίποτα από κανέναν.

Αν η τεχνολογία εξελιχθεί περισσότερο και τα μάτια μας ή τα αυτιά μας μπορούσαν να καταγράφουν ψηφιακά με 100% πιστότητα ότι βλέπουμε, τότε πηγαίνοντας σπίτι μας θα είχαμε δικαίωμα να "κατεβάσουμε" αυτά τα δεδομένα και να τα ξαναδούμε/ακούσουμε; Ποιος θα πει πως όχι;

Μη σκέφτεστε με τα δεδομένα του παρελθόντος. Σκεφτείτε με τα δεδομένα του μέλλοντος.
 
Στη βάση αυτών που λέμε θεωρώ ότι συμφωνούμε σε πολύ μεγάλο βαθμό!
Το θέμα και για εμένα είναι η αισχροκέρδεια που προωθείτε από το σύστημα της δήθεν ελεύθερης αγοράς.
Σαφώς και είναι ευδιάκριτο το πόσο τείνουν να αισχροκερδούν σε βάρος του καταναλωτή όποιας οικονομικής κατηγορίας και αν είναι σα καταναλωτής. Και όπως έχω ξαναπεί, η ευθύνη κανονικά δε θα πρέπει να βαραίνει τις εταιρίες δεδομένου ότι αυτός είναι και ο σκοπός ύπαρξης τους. Το κατά το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος.
Η ευθύνη πρέπει να στρέφεται στο κράτος και στο διεθνές νομικό στερέωμα που προωθεί όλο αυτό το σύστημα. Και αμέσως μετά όμως και στους ίδιους μας τους εαυτούς που ακόμα και σε αυτά που μας παίρνει να αντιδράσουμε, δεν κάνουμε τίποτα παραπάνω από το να αυξάνουμε τον καταναλωτισμό μας και όταν μάλιστα δεν μπορούμε, απλά να γκρινιάζουμε και να πλακωνόμαστε με τη γυναίκα μας, τη μάνα μας, το γείτονα, τη κόρη μας ή έστω να βλέπουμε τα βράδια τις εκπομπές τεχνητής "αντίδρασης" στη τηλεόραση και να κοιμόμαστε ήσυχοι ότι και καλά κάτι κάναμε.
 
Ακόμα και αυτός που υποκλέπτει...το καταφέρνει με 'δική' του πατέντα...οπότε έχει τα 'πνευματικά δικαιώματα' της πατέντας του...

...ακόμα και αυτός έχει το μονοπώλιο του τρόπου κλεψίματος...(συμπεριλαμβανομένων των εσόδων)....δεν απέχει πολύ από τον 'νόμιμο' δημιουργό...συνεταιράκια είναι και κολλητοί, υπάρχει ο ένας για τον άλλο...απλά ο 'νόμιμος' τα παίρνει από αυτούς που έχουν...και ο 'παράνομος' από αυτούς που δεν έχουν...

...ο καταναλωτισμός σε όλο του το μεγαλείο.....πάρε-δώσε, πάρε-δώσε....μόνο που οι πολλοί δίνουν (είτε έχουν, είτε δεν έχουν) και οι λίγοι παίρνουν...ελεύθερη αγορά βλέπεις...

...εμείς φταίμε και ο καταναλωτισμός που έχει μπει στο πετσί μας...

...δεν βγάζω τον εαυτό μου απ' έξω κι εγώ θύμα είμαι...αλλά τουλάχιστον φασκελώνομαι στο καθρέπτη με το ένα χέρι, με το επιφώνημα 'ΝΑ'....

...και όχι με τα δύο, συνοδεία ενός ηχηρού ΦΛΑΑΠ και του επιφωνήματος 'ΟΡΣΕ Μ@Κ@Κ@'....

...κάτι είναι και αυτό για αρχή.
 
Εσύ λες να μην χρειάζεται άδεια χρήσης και να είναι δωρεάν. Ο κινηματογράφος γιατί να πληρώνει αφού θα είναι δωρεάν??? Και 2ρον οι σειρές και οι ταινίες που δεν βγαίνουν στον κινηματογράφο πως θα βγάλουν τα λεφτά τους??? Πέρα του ότι πιο πάνω μιλάς για μειώσεις σε μισθούς από ανθρώπους που παράγουν, ώστε να κερδίζουν αυτοί που δεν κάνουν τπτ (ΕΣΥ) και για δωρεάν εμπορική εκμετάλλευση προϊόντων από τρίτους. Δλδ τρελά πράγματα!!!

Τέσπα. Η συζήτηση είναι για τα μπάζα. Όποιος θέλει ας κλέβει. Αλλά μην φωνάζει ότι τον εκμεταλλεύονται και να ζητά να γίνει νόμιμη η κλοπή!!! Έλεος.
 
Re: Απάντηση: Re: Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Τραγικό λάθος να πιστεύουμε ότι τα δικά μας 5 είναι "ταπεινά"! Ούτε καν το μισό ευρώ μας δεν είναι "ταπεινό". Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε τέτοιες κλίμακες της αγοράς. Αυτού του είδους "υποτίμηση" της αγοραστικής αξίας του χρήματος / ιδρώτα μας είναι που θέλουν να μας περάσουν και αποδεδειγμένα το έχουν καταφέρει σε τραγικό βαθμό.
Αντισταθείτε όσο μπορείτε σε αυτό. Κάθε ευρωλεπτό του καθενός μας έχει τεράστια σημασία για κάποιους που το μαζεύουν. Αυτοί ξέρουν πάρα πολύ καλά την αξία του. Καιρός να την μάθουμε κι εμείς!

Επιτέλους ξεκολλάτε από το ότι και καλά μας ζητούν να πληρώσουμε την αναπαραγωγή του υλικού. Γι αυτούς τους έρχεται τραγικά φτηνά και δεν ποντάρουν σε αυτό. Το αποτέλεσμα από τη χρήση του υλικού είναι που στην ουσία μας ζητούν να πληρώσουμε όχι το 0 και το 1 ούτε το πλαστικό ή το βινύλιο ούτε το χαρτί και την εκτύπωση του. Αν το πάμε έτσι, σε εμάς θα έρθει πολύ πιο ακριβά από αυτούς δεδομένου ότι μιλάμε για χαοτικές διαφορές μεταξύ της χοντρικής τους και της λιανικής μας για αυτά τα ταπεινά είδη.

Το ζήτημα πρέπει να εστιαστεί για το κατά πόσο σωστά τιμολογούν το ουσιαστικό κομμάτι από αυτά που μας προσφέρουν. Π.χ. την ίδια τη μουσική ή την ταινία ή την πατέντα ή ό,τι άλλο είναι σε θέση να μας προσφέρουν ενώ εμείς δεν θα μπορούσαμε να το έχουμε αν αυτοί δεν το πρόσφεραν. Και φυσικά δεν εννοώ να το αποκτήσουμε από κάποιου είδους υποκλοπής του δικού τους και πάλι μοναδικού για την αγορά προϊόντος γιατί έτσι δε βγαίνει άκρη. Από τη στιγμή που κάποιος μας δίνει τη δυνατότητα, έστω με το Χ κόστος να αποκτήσουμε τη χρήση κάποιου προϊόντος του, το μόνο που μένει σε εμάς είναι το αν το θέλουμε πράγματι και το αν θεωρούμε λογική την τιμή του γενικότερα και ειδικότερα (σε σχέση με το πορτοφόλι μας).
Εκεί λοιπόν θέλει τις "επαναστάσεις" μας και όχι στο να αναλωνόμαστε για το αν κοστίζει το 0 και το 1.
Και εκεί είναι που θεωρώ ότι πάσχουμε και έχουμε χάσει το παιχνίδι αφού έχουμε γίνει καταναλωτές χωρίς κρίση. Δεχόμαστε σχεδόν αμαχητί τα πάντα. Αρκεί να μας τα σερβίρουν στο κατάλληλο "πιάτο".
Αυτοί εκμεταλλεύονται τους ευνοϊκούς για αυτούς νόμους και μέσα σε αυτά τα πλαίσια μας πουλάνε κι εμείς αγοράζουμε με μάτια που κοιτούν το υπερπέραν. Ή ξυπνάμε και αντιδρούμε μέσα από τις δικές μας νομικές δυνατότητες ή απλά δουλεύουμε για να μας τα τρώνε με το γάντι.
Γενικά δεν διαφωνούμε. Χρησιμοποίησα το 'ταπεινά' για να καταλάβουμε ότι τα δικά μας λεφτά (για δισκάκια) είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Ο παραγωγός/δημιουργός έχει πληρωθεί για τον κόπο του από πριν και με το παραπάνω. Δεν μπορεί να περιμένει να τα πάρει και από την ψηφιοποίηση του έργου του γιατί απλώς αυτή δεν κοστολογείται, δεν ελέγχεται. Δεν το επιτρέπουν οι νέες τεχνολογίες διάδοσης της πληροφορίας. Αργά ή γρήγορα οι νόμοι θα πρέπει να προσαρμοστούν σ'αυτή τη νέα πραγματικότητα, αλλιώς με την υφιστάμενη κατάσταση είμαστε όλοι παράνομοι. Υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει κάτι 'παράνομο' κατεβασμένο στον σκληρό του; Και είναι λογικό: ακόμα και 1 ευρώ να έχει το γνήσιο δισκάκι γιατί να το δώσεις όταν μπορείς να το κατεβάσεις free of charge; Σίγουρα το αποτέλεσμα από τη χρήση του υλικού ζητούν να πληρώσουμε, αλλά όταν το υλικό κυκλοφορεί ελεύθερα παντού τί να πληρώσεις; Δεν μπορείς να απομονώσεις το υλικό από το αποτέλεσμα της χρήσης του και να τιμολογήσεις μόνο το δεύτερο...
 
Άσχετα με το αν είναι σωστό ή όχι και το τονίζω από την αρχή, ασχέτως σωστού ή λάθους, οι εταιρίες θέλουν να πληρωθούν για τα δικαιώματα χρήσης του προϊόντος τους που σαφώς και δεν είναι το μέσο ή ο τρόπος παραγωγής του μέσου στο οποίο το προσφέρουν. Είναι κατά 99,99% το ίδιο το προϊόν (μουσική, έργο κ.λ.π.) ως ουσία, το οποίο είναι καταχωρημένο ως εκμεταλλεύσιμη εμπορικά ιδιοκτησία τους.
Άρα όταν κάποιος κατεβάζει το σε όποιας μορφής μέσο ή το αντιγράφει και τελικά το χρησιμοποιεί, αυτομάτως κάνει χρήση του προϊόντος τους που ενώ δεν στο έχουν πουλήσει ώστε να έχουν το απαραίτητο για αυτούς κέρδος, εσύ το χρησιμοποιείς.
Και πάλι ξαναλέω ότι αυτό δεν έχει να κάνει με το αν ο "παράνομος" το έχει βρει στο ίντερνετ ή σε κάποιο "ύποπτο" μαγαζί ή όπου αλλού. Αρκεί που με τον όποιο τρόπο το εκμεταλλεύεται χωρίς την απαραίτητη για αυτούς εμπορική δοσοληψία.

Έλεος
πια με το θέμα "σύγχρονη τεχνολογία" και τα ρέστα!
Η όποια τεχνολογία λειτουργεί και αυτή, απλώς σαν ένα άλλης ενδεχομένως μορφής μέσο. Δεν είναι ο σκοπός που επιφέρει το κερδος αλλά το εναλλακτικό μέσο που θα πρέπει (γι αυτούς) να οδηγεί στο ίδιο κατά τ' αλλα οικονομικό αποτέλεσμα.

Θεωρώ υπερκοστολογημένα του κερατά, τα ίδια τα προϊόντα ως πρωτογεννή, ανεξαρτήτως των μέσων που αυτά διατίθεντε.
Εκεί είναι το θέμα! Δεν έχουν καμία λογική τα ύψη κοστολόγησης τέτοιων προϊόντων και μάλιστα σε τέτοιο βάθος χρόνου χρήσης τους.
Αλλά ποιος να τα "μαζέψει" όλα αυτά;! Ποιος να αντιδράσει με την πλήρη αποχή από την αγορά τους; Όχι απαραίτητα με το να καταφεύγει σε "υποκλοπές" τους γιατί κι αυτό τους δείνει το δείγμα ότι τα έχουμε ανάγκη.

ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ!

Έχουμε τα κότσια για κάτι τόσο απλό και κατά τ' άλλα απολύτως σύμφωνο με τους ΔΙΚΟΥΣ τους νόμους;!

Σιγά μη τα έχουμε...
 
Με αυτό που έχει το Rolex, καδένα 24Κ και ντακντιλίντι στον παράμεσο...:fahne90:....:flipout:
Άρα με το "βαρύ" το χέρι, το καλό!
Έτσι μάλιστα! Μετράει περισσότερο το "φάσκελο" και ειδικά μπροστά στον καθρέπτη να τα παίρνεις και μάτι!:firstprize::joker::ciao:
 
Καλά, έχετε ξεφύγει τελείως :flipout:

Όσοι πιστεύεται ότι οι ακολουθίες 0-1 ανήκουν σε όλους, παρακαλώ να με ενημερώσουν. Επειδή εγώ πιστεύω ότι ούτε οι ακολουθίες ατόμων/μορίων ανήκουν σε κάποιον (ακριβώς με το ίδιο σκεπτικό), οπότε να περάσω να μαζέψω τηλεοράσεις, μοιας που είναι στο public domain. Και παρακαλώ όσοι έχουν kuro ή W4000 να το γράψουν με κεφαλαία στο PM :flipout::flipout:
(ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι κάνω πλάκα, μην αρχίσετε τα PMs...)

To επιχείρημα ότι οι ακολουθίες 0/1 δεν ανήκουν πουθενά επειδή αντιγράφετε με μικρό κόστος, δεν ευσταθεί. Υπάρχουν 2 θέματα που ξεχνάει κανείς: την αρχική δημιουργία, και την "αντιγραφή". Η αρχική δημιουργία έχει κόστος, και ουσιαστικά αυτό είναι που κάνει την σειρά 0/1 ενδιαφέρουσα. Αν βγάλουμε την αρχική δημιουργία, που δημιουργεί μια συγκεκριμένη σειρά 0/1, τι έχουμε; Πόσοι θέλουν να αντιγράψουν μια τυχαία ακολουθία από 0/1;

Άρα, δεν μας ενδιαφέρουν τυχαίες ακολουθίες από 0/1, αλλά κάποιες συγκεκριμένες, που έφτιαξε κάποιος. Άρα θέλω να πάρω κάτι που έφτιαξε κάποιος, "αντιγράφοντάς" το. Γιατί όμως αυτός πρέπει να με αφήσει να το αντιγράψω; Επειδή η "αντιγραφή" δεν κοστίζει τίποτα; Η επειδή έχει "πληρωθεί" ήδη από άλλους;

Επίσης, πως διαφέρει το "αντιγράφω" επειδή ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να το κλειδώσει από το με κλέβουν επειδή δεν έχω σύστημα συναγερμού και φύλακες γύρω γύρω;

Οπότε, με αφορμή κάποιες ακραίες καταστάσεις (π.χ. πατέντες ιδεών), μην καταργούμε εντελώς τα πνευματικά δικαιώματα. Το εάν υπάρχουν στρεβλώσεις είναι άλλο θέμα. Και εγώ νομίζω ότι το δικαίωμα πρέπει να πληρώνεται μια φορά. Το είδες στον κινηματογράφο; Μπορείς να αντιγράψεις το δισκάκι. Αγόρασες το dvd; Μπορείς να αντιγράψεις και το bluray.
 
Re: Απάντηση: Αυτα ειναι οι Σαουδαραβες εκαναν την μεγαλη κινηση

Θεωρώ υπερκοστολογημένα του κερατά, τα ίδια τα προϊόντα ως πρωτογεννή, ανεξαρτήτως των μέσων που αυτά διατίθεντε.
Εκεί είναι το θέμα! Δεν έχουν καμία λογική τα ύψη κοστολόγησης τέτοιων προϊόντων και μάλιστα σε τέτοιο βάθος χρόνου χρήσης τους.
Αλλά ποιος να τα "μαζέψει" όλα αυτά;! Ποιος να αντιδράσει με την πλήρη αποχή από την αγορά τους; Όχι απαραίτητα με το να καταφεύγει σε "υποκλοπές" τους γιατί κι αυτό τους δείνει το δείγμα ότι τα έχουμε ανάγκη.
Ίδια τιμή έχει το εισιτήριο μιας ταινίας στο σινεμά, η ίδια ταινία σε dvd, σε bluray, η ίδια ταινία σε dvd/bluray μετά από 10 χρόνια; Η μουσική του καλλιτέχνη σε cd, το εισιτήριο της συναυλίας του; Πως ξεχωρίζεις το ίδιο το έργο από το μέσο, ώστε να καταλαβαίνεις ότι είναι υπερκοστολογημένο το πρώτο; Αυτό εξήγησέ μου...
 
Και εγώ νομίζω ότι το δικαίωμα πρέπει να πληρώνεται μια φορά. Το είδες στον κινηματογράφο; Μπορείς να αντιγράψεις το δισκάκι. Αγόρασες το dvd; Μπορείς να αντιγράψεις και το bluray.
Συμφωνώ απόλυτα σ'αυτό...