Αυτοκινητιστικά νέα

Εσύ μπορεί να επιμένεις η τεχνολογία ομως όχι. Πριν 30 χρόνια το playstation είχε 200000 δρχ και σήμερα ένα ταπεινό raspberry pi κάνει δεκαπέντε διαφορετικές δουλειές με κόστος 40€. Οι μπαταρίες στα κινητά ήταν γκουμουτσες και δεν άντεχαν καθόλου και σήμερα είναι τέρατα χωρητικότητας στο ίδιο μέγεθος και τροφοδοτούν κανονικούς υπολογιστές έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα κινητά.

Και στο κάτω κάτω γιατί τόσα χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας πούλαγαν αξιοπιστία; Πχ έχω αυτοκίνητο που δεν ξέρει τι πάει να πει service. Μόνο αν χαλάσει. Και έτσι είναι όλα τα αντίστοιχα. Ξαφνικά αποφάσισαν κάποιοι illuminati να διαλύσουν την αξιοπιστία για να σε αρμεγουν; Όχι αγαπητέ μου. Στον αιώνα των απαντα πουλάει αυτός που θα σου δώσει το καλύτερο προϊόν στην καλύτερη τιμή. Γι'αυτό οι Γιαπωνέζοι και οι κορεάτες είναι στην κορυφή και η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία εξαφανισμένη. Και έτσι θα παραμείνει. Θα επιζήσει οποίος σου δώσει αξιοπιστία και οικονομία.
Καλά ΟΚ άλλο λέω εγώ. πήγαινε στα 10 χρόνια να αλλάξεις μπαταρία και τα λέμε......
 
Καλά ΟΚ άλλο λέω εγώ. πήγαινε στα 10 χρόνια να αλλάξεις μπαταρία και τα λέμε......

Τι ακριβώς λες; Γιατί σε όλα τα πράγματα να υπάρχει εξέλιξη και οι τιμές να πάνε προς τα κάτω ενώ στις μπαταρίες όχι; Τι το ιδιαίτερο έχουν; Θέλουν αίμα παρθένας που τη θυσίασες Παρασκευή και δεκατρείς με πανσέληνο;
 
Οι μελέτες δείχνουν συνεχώς μειούμενες τιμές ανά kWh. Και αυτό φαίνεται και από τις τιμές στα αυτοκίνητα. Πλέον βρίσκεις μια χαρά χωρητικότητα σε κανονικό αυτοκίνητο.
 
στα 10 χρόνια θα έχεις κάνει 400.000-500.000 χλμ;
Μη το γελάς καθόλου. Πριν χρόνια είχα γνωρίσει τύπο ο οποίος έμενε Πάτρα και είχε το αίσθημα στην Αθήνα. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ πήγαινε πέρα δώθε. Μόνο ΠΣΚ ήταν σταθμευμένο το καημένο το αμάξι.
 
Τι ακριβώς λες; Γιατί σε όλα τα πράγματα να υπάρχει εξέλιξη και οι τιμές να πάνε προς τα κάτω ενώ στις μπαταρίες όχι; Τι το ιδιαίτερο έχουν; Θέλουν αίμα παρθένας που τη θυσίασες Παρασκευή και δεκατρείς με πανσέληνο;

Αν δεις και αλλά ποστ του εδώ, ο Τάσος είναι «ορκισμένος» εχθρός της ηλεκτροκίνησης. Δεν παίζει να βρεις επιχείρημα για να τον πείσεις, χάνεις τον χρόνο σου. Είχα δοκιμάσει και εγώ να κάνω κουβέντα αλλά εγκατέλειψα
 
  • Like
Reactions: koupa
Μη το γελάς καθόλου. Πριν χρόνια είχα γνωρίσει τύπο ο οποίος έμενε Πάτρα και είχε το αίσθημα στην Αθήνα. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ πήγαινε πέρα δώθε. Μόνο ΠΣΚ ήταν σταθμευμένο το καημένο το αμάξι.
Ναι αλλα αυτα που θα γλυτωνε απο την τιμη πετρελαιου/βενζινης vs τιμη ρευματος, ανετα αγοραζε το πιο ακριβο powerpack με σημερινες τιμες. ΑΝ αυτα τα χρηματα τα αποταμιευε. Εμενα το colt μου επιασε τα 200.000 στα 13 χρονια . Πλεον ο κινητηρας "γερασε" και εχω μια μεση καταναλωση 6.9lt/100 . Μιλαμε για κινητηρα 1.3 και βαρος αυτοκινητου 950 κιλα και μου κοστιζει διπλασια χρηματα στα ιδια χιλιομετρα απο ενα ηλεκτρικο που το φορτιζει καποιος με 0.35€/kwh σε εξωτερικους φορτιστες . Ουτε καν σπιτι του...
Και επειδη ειναι λιγο στατικολαγνος. Το αυτοκινητο το πηρα Φεβρουαριο 2010. Αρχισα να κραταω αρχειο για την βενζινη απο τον Γεναρη του 2011 . Απο το 2011 μεχρι σημερα εχω ξοδεψει για τα 186.941 χλμ που κραταω αρχειο, 20.412€....
 
Last edited:
  • Like
Reactions: karajim80 and koupa
Μιλάμε για το 2007-08. Δεν θυμάμαι τι αυτοκίνητο είχε ο τύπος αλλά θυμάμαι την καζουρα από το αφεντικό μου και τους υπόλοιπους φίλους του. Άλλες εποχές τότε. Πολύ πιο φτηνά.

Ένα χρόνο μετά που πήγα φαντάρος έκανα 110 + 110χλμ μέρα παρά μέρα σαν εξοδουχος. Τότε η βενζίνη είχε περίπου 1€ συν πλην 0,10. Ήθελα λιγότερα από 20€. Έτρωγα μια τυρόπιτα και έπινα τον απογευματινό καφέ στην πόλη μου. Δηλαδή αλλά 5€. Βραδυνό σπίτι μου οπότε έκανα και οικονομία. Σήμερα αυτά τα χιλιόμετρα είναι απλησίαστα. Πχ για 150 χλμ πλέον θέλω πάνω από 20€. Μη σου πω και 30.

Ο παραπάνω τύπος με το γκομενάκι σήμερα θα έπρεπε να έχει Tesla αλλιώς θα ήθελε κρέμασμα. Φόρτιση στον Ψαθόπυργο και έφυγε.
 
Εσείς πιστεύετε ότι θα κρατάνε το ίδιο οι μπαταρίες π.χ. σε μια Γερμανία, Γαλλία, σε σχέση με το ελληνικό καλοκαίρι;
Και όταν λέω "κρατάνε" αν φτάσουν στο 70% θα είστε χαρούμενοι;
Έχει αποδειχθεί ότι η αυτονομία στην πράξη απέχει παρασάγγας από την θεωρία, πόσο μάλλον όταν θα έχουν πέσει οι μπαταρίες στο 70%
Αν τώρα ξεφτιλιζεται μια φορά η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σε 10 χρόνια τότε θα ξεφτιλιζεται δέκα.
 
  • Like
Reactions: mikemtb
Εσείς πιστεύετε ότι θα κρατάνε το ίδιο οι μπαταρίες π.χ. σε μια Γερμανία, Γαλλία, σε σχέση με το ελληνικό καλοκαίρι;
Και όταν λέω "κρατάνε" αν φτάσουν στο 70% θα είστε χαρούμενοι;
Έχει αποδειχθεί ότι η αυτονομία στην πράξη απέχει παρασάγγας από την θεωρία, πόσο μάλλον όταν θα έχουν πέσει οι μπαταρίες στο 70%
Αν τώρα ξεφτιλιζεται μια φορά η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σε 10 χρόνια τότε θα ξεφτιλιζεται δέκα.
Η μπαταρια των αυτοκινητων δεν ειναι σαν τον κινητων... Εχουν συστηματα ελεγχου . Οταν πας να την φορτισεις μπορει να το εχεις και 1 ωρα επανω στον ταχυφορτιστη και να γραφει 0% γιατι σπαταλαει ενεργεια για την θερμανση/ψυξη του battery pack για να μην καταστραφουν οι μπαταριες . Μολις πιασει την καταλληλη θερμοκρασια αρχιζει η φορτιση. Εχει αποδειχθει οτι μια μπαταρια της Tesla χανει 5% καθε 80.000 χλμ ή καθε 200 φορτισεις. Δηλαδη μεχρι να πεσει στο 70% θα εχεις κανει 500.000 χλμ ή 1000 φορτισεις μεσο ορο.... Στα 10 χρονια αγοραζεις ενα νεο battery pack ή παιρνεις νεο ηλεκτρικο.
 
  • Like
Reactions: koupa
Εσείς πιστεύετε ότι θα κρατάνε το ίδιο οι μπαταρίες π.χ. σε μια Γερμανία, Γαλλία, σε σχέση με το ελληνικό καλοκαίρι;
Και όταν λέω "κρατάνε" αν φτάσουν στο 70% θα είστε χαρούμενοι;
Έχει αποδειχθεί ότι η αυτονομία στην πράξη απέχει παρασάγγας από την θεωρία, πόσο μάλλον όταν θα έχουν πέσει οι μπαταρίες στο 70%
Αν τώρα ξεφτιλιζεται μια φορά η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σε 10 χρόνια τότε θα ξεφτιλιζεται δέκα.

Επίσης μεγάλο ρόλο παίζει και η θερμοκρασία. Το κρύο είναι ο μεγάλος εχθρός της μηχανολογίας. Εδώ είμαστε παράδεισος. Λίγο το χειμώνα στα βόρεια. Αλλιώς όλο τον υπόλοιπο καιρό οι θερμοκρασίες είναι πολύ καλές. Και το καλοκαίρι πάλι είναι ελάχιστες οι μέρες με τρελό καύσωνα που μπορεί να πεις ότι θα υπάρξει πρόβλημα. Αντίθετα στη Γερμανία υπάρχει πολύ περισσότερο κρύο σε σχέση με εμάς εδώ. Και είναι λογικό καθώς όλη η χώρα είναι βορειότερα από την Ελλάδα.

Αν μάλιστα είσαι σε επαρχιακή πόλη η κινείσαι εκτός τότε μπορείς άνετα να έχεις παράθυρο ανοιχτό χωρίς να έχεις το AC.
 
Επειδή το πορτμπαγκάζ είναι μόνο κάτω; Με αυτό το χυτό πίσω μέρος;
Τα κλασικά σεντάν δεν έχουν γιατί το τζάμι είναι μικρό και μακρυά από το πίσω μέρος. Και πάλι βρωμίζει...
 
Η μπαταρια των αυτοκινητων δεν ειναι σαν τον κινητων... Εχουν συστηματα ελεγχου . Οταν πας να την φορτισεις μπορει να το εχεις και 1 ωρα επανω στον ταχυφορτιστη και να γραφει 0% γιατι σπαταλαει ενεργεια για την θερμανση/ψυξη του battery pack για να μην καταστραφουν οι μπαταριες . Μολις πιασει την καταλληλη θερμοκρασια αρχιζει η φορτιση. Εχει αποδειχθει οτι μια μπαταρια της Tesla χανει 5% καθε 80.000 χλμ ή καθε 200 φορτισεις. Δηλαδη μεχρι να πεσει στο 70% θα εχεις κανει 500.000 χλμ ή 1000 φορτισεις μεσο ορο.... Στα 10 χρονια αγοραζεις ενα νεο battery pack ή παιρνεις νεο ηλεκτρικο.
Το 5% κάθε χρόνο είναι πολύ αυθαίρετη γενίκευση. Χάνει απότομα στην αρχή, μετά η πτώση εξομαλύνεται, και πρέπει να αρχίσουν να στραβώνουν πολλές κυψέλες για την τελική μείωση της απόδοσης.
 
  • Like
Reactions: koupa
Το 5% κάθε χρόνο είναι πολύ αυθαίρετη γενίκευση. Χάνει απότομα στην αρχή, μετά η πτώση εξομαλύνεται, και πρέπει να αρχίσουν να στραβώνουν πολλές κυψέλες για την τελική μείωση της απόδοσης.
δεν αναφέρουν για κάθε χρόνο. 80.000 το χρόνο είναι 4 φορές ο μέσος όρος ανά έτος που κάνει ένας οδηγός.
"According to a study of 286 Tesla car owners, these fantastic vehicles lose around 5% of their power every 50,000 miles. Also, Tesla cars can exceed 150,000 miles before losing 10% of their starting battery life. So, for its life, expect the battery to last for at least 300,000 to 500,000 miles."

 
Στο μεταξύ μιλάνε για μίλια. Δηλαδή επί 1.8 για χιλιόμετρα. Άντε να το κάνεις 1.5 ώστε να είσαι πιο επιφυλακτικός. Δηλαδή τα 300000 μίλια λες ότι είναι 450000χλμ ενώ στην πραγματικότητα είναι πάνω από 500000
 
Βλεπω αναφορες σε τοσο υψηλους αριθμους χιλιομετρων και εχω κουφαθει. Εσεις δηλαδη ή οι αμεσα γνωστοι σας (και οχι ιστοριες που ακουσατε/διαβασατε καπου καποτε) τι χρονολογιας ειναι τα αυτοκινητα σας, ποσα χιλιομετρα εχουν γραψει και σε ολη σας τη ζωη ποιο ηταν το πιο παλιο αυτοκινητο που ειχατε και με ποσα χιλιομετρα;;;;
εγω ειχα αυτοκινητα 18 και 13 ετων και ειχαν γραψει εως 110.000χλμ.
Εχω γνωστους επαρχια (οπου γινονται μεν πιο πολλα χιλιομετρα αλλα τα αυτοκινητα καταπονουνται λιγοτερο) που κανουν 20-25.000χλμ το χρονο, οποτε στα 10 χρονια βαρια βαρια να φτασουν τα 250.000χλμ
 
  • Like
Reactions: mikemtb
Τα ίδια λέγαμε κ για την Super όταν έγινε αμόλυβδη ...τα ίδια λέμε κ τώρα . Μεταβατικό στάδιο είναι τα plug in γι αυτούς που πάνε ταξίδια .
Ηλεκτρικά όλα για τη πόλη με αρχή τις εταιρίες που αλλάζουν τους στόλους .
Για ρωτήστε τι παραγγελίες δίνουν οι leasing σε μας σε ποσοστά κ θα γελάσετε .
Diesel λίγα κ αυτά για εταιρίες στην επαρχία
Βενζίνες σχετικά στη μέση και plug in με ηλεκτρικά στο Θεό ιδιαίτερα για πωλητές σε Αθήνα κ γύρω κ βαν πάρα πολλά .

Το τι θα γίνει με τις φορτίσεις είναι άλλο θέμα και αυτό κάθε χώρας . Πχ προηγμένη Νορβηγία δεν ανοίγει ρουθούνι , Ελλάδα με Ελληνάρες όλη την ώρα γκρίνια ( και 100.000 σταθμούς φόρτισης να είχαμε πάλι θα γκρινιάζαμε ) τι να λέμε τώρα , Ουγκάντα ...

Θα πάμε στις 2 λύσεις ότι κ να γίνει με μαθηματική ακρίβεια .
Θα πάμε στην ενοικίαση κι αυτό 100% γι αυτό προετοιμάζονται όλες οι εταιρίες .Ακόμα κι εμείς που είμαστε πανάκριβοι . Ολες οι ελληνικές κ μη εταιρίες έχουμε ιδρύσει εσωτερικά rental & leasing για ιδιώτες με plug in k ηλεκτρικά .
Χαζές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν εργοστάσια μπαταρίας κ για τσιπάκια (όταν η Tesla τα είχε ήδη) ?
Τσαμπα κανουν τι μελέτες για ηλιοροφές με πανελ που δεν φαίνονται ? Για καπω και πορτ μπαγκαζ ? Ηδη εφαρμόζονται πριν περάσουν σε παραγωγή .
Για τις Μεσογειακές χώρες αυτό ειναι πολύ καλό .
Οι μπαταρίες ότι κ να γίνει θα φτηνύνουν.Λέω ένα παράδειγμα σε δικό μας Plug in 5ετίας .Η μπαταρία είχε 25.000 , τώρα έχει 10.000 κ αν δεν την αλλάξεις αλλά πας έξω κ στη φτιάξουν με 1.200 Ευρώ .
Στο φουλ ηλεκτρικό η συστοιχία πριν 5 χρόνια είχε 90.000 (είναι 90kW) κ τώρα έχει 25.000 κ πάλι μιλάμε για να πάθεις τεράστια ζημιά που δεν έχει γίνει.
Στη Νορβηγία που τα χρησιμοποιούν καθημερινά κ γίνεται χρήση όπως το απλό έχει αντικατασταθεί 1 συστοιχία στα 5 χρόνια σε χιλιάδες αυτοκίνητα που έχουμε δώσει.
Η αλλαγή θα γίνει είτε το θέλουμε είτε όχι γιατί αλλάζει και η γενιά .
Άλλα κριτήρια τότε με το χωριό κ τις εκδρομές κ άλλα τώρα .Οι εθνικές είναι άδειες ..μόνο κανά Πάσχα κ κανά τριήμερο γεμίζουν .
Παλιά τα φέρνανε γι ανταλλαγές κ είχαν άπειρα χλμ , τώρα έρχονται κ έχουν λίγα .
Έτσι πάει , λιγα χλμ , καλύτερη τιμή , άπειρα χλμ λιμάνι (κανείς δεν το πετάει μόνο ιαχές, παλιά μυαλά (όπως του πεθερού μου του λέω δώστο το Rav 4 2L να πάμε σε Plugin Tucson κ λέει άστο να ρημάξει ) ) κ άστο εκεί να κάθεται στο δρόμο χωρίς πινακίδα κ να σε βρίζει ο γείτονας που του πιάνεις τη θέση ...και πάει λέγοντας για τον Ελληνάρα ....;)