Αυτοκινητιστικά νέα

Αξιοπερίεργο είναι ότι όλοι ξέχασαν τι σημαίνει αυτοκίνητο.
Άλλοι έχουν φάει ΜΙΑ ΖΩΗ να στήσουν αυτοκίνητο, ενεργητική ασφάλεια, παθητική ασφάλεια, ανάρτηση, φρένα , πλαίσιο κλπ και άλλοι επειδή σύνδεσαν μια μπαταρία σε 4 ρόδες νομίζουν ότι έφτιαξαν αυτοκίνητο με την ευκολία ενός κινητού τηλεφώνου. Κατάντια για την αυτοκίνηση.
Άντε εύχομαι και στην Poco ανάλογη επιτυχία

Όλα αυτά έχουν λυθεί εδώ και 10ετιες .
Επίσης οι παραδοσιακές εταιρείες έφαγαν μια ζωή να σου πουλάνε θερμικους κινητήρες δίνοντας τους ενέσεις ζωής με μάρκετινγκ τεχνολογίες ecoboost , bluetech , twinspark κλπ turbo μαζί με κομπρεσέρ, turbo σε 3κυλιδρα χιλιαρακια, υβριδικά κλπ.
Σασμάν αυτόματα με διπλούς συμπλέκτες, πολύπλοκα διαφορικα για τετρακινηση κλπ
Και μετά βλέπεις ότι όλα αυτά ΔΕΝ χρειάζονται σε ένα ηλεκτρικό. Ούτε κιβώτια ταχυτήτων, ούτε διαφορικά. Βασικα τα θερμικα δεν μπορουν να ξεφύγουν από την αναγκαια πολυπλοκοτητα τους. Τρεις τύπους κινητήρα επινόησαν ( otto, wankel, Diesel) και κανένας δεν μπορεί να σταθεί στο μέλλον ενάντια στα ηλεκτρικά.
Οπότε ναι. Πλέον είναι πιο εύκολο να κατασκευασεις αυτοκίνητο. 1.5 δις κόστισε στην xiaomi το su7 .
 
Όλα αυτά έχουν λυθεί εδώ και 10ετιες .
Επίσης οι παραδοσιακές εταιρείες έφαγαν μια ζωή να σου πουλάνε θερμικους κινητήρες δίνοντας τους ενέσεις ζωής με μάρκετινγκ τεχνολογίες ecoboost , bluetech , twinspark κλπ turbo μαζί με κομπρεσέρ, turbo σε 3κυλιδρα χιλιαρακια, υβριδικά κλπ.
Σασμάν αυτόματα με διπλούς συμπλέκτες, πολύπλοκα διαφορικα για τετρακινηση κλπ
Και μετά βλέπεις ότι όλα αυτά ΔΕΝ χρειάζονται σε ένα ηλεκτρικό. Ούτε κιβώτια ταχυτήτων, ούτε διαφορικά. Βασικα τα θερμικα δεν μπορουν να ξεφύγουν από την αναγκαια πολυπλοκοτητα τους. Τρεις τύπους κινητήρα επινόησαν ( otto, wankel, Diesel) και κανένας δεν μπορεί να σταθεί στο μέλλον ενάντια στα ηλεκτρικά.
Οπότε ναι. Πλέον είναι πιο εύκολο να κατασκευασεις αυτοκίνητο. 1.5 δις κόστισε στην xiaomi το su7 .
Μετά λύπης μου θα συμφωνήσω....

Αν κάποτε λύσουν το πρόβλημα της αυτονομίας και του χρόνου φόρτισης , οι μελλοντικές γενιές θα διαβάζουν για τα θερμικά και αν δεν γελάνε θα αναφωνούν έκπληκτοι...
-"Μα καλά... μαζόχες ήσαν αυτοί οι πρόγονοι" ;;!!!;;;
 
Αν κάποτε λύσουν το πρόβλημα της αυτονομίας και του χρόνου φόρτισης , οι μελλοντικές γενιές θα διαβάζουν για τα θερμικά και αν δεν γελάνε θα αναφωνούν έκπληκτοι...
-"Μα καλά... μαζόχες ήσαν αυτοί οι πρόγονοι" ;;!!!;;;

Μα δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι δε γυρίζει πίσω το ποτάμι. Το μόνο debate έχει να κάνει με το αν έχει νόημα να υιοθετήσεις σήμερα ή να περιμένεις λίγα χρόνια ακόμα ώστε να είναι τα πάντα λυμμένα.
 
  • Like
Reactions: avpap and vlad66
Μετά λύπης μου θα συμφωνήσω....

Αν κάποτε λύσουν το πρόβλημα της αυτονομίας και του χρόνου φόρτισης , οι μελλοντικές γενιές θα διαβάζουν για τα θερμικά και αν δεν γελάνε θα αναφωνούν έκπληκτοι...
-"Μα καλά... μαζόχες ήσαν αυτοί οι πρόγονοι" ;;!!!;;;
Η αυτονομια δεν απεχει πολυ απο ενα συμβατικο αυτοκινητο. Αν πας ενα θερμικο με 320 χλ/ωρα σε ποση ωρα θα τελειωσει η βενζινη; Με μια μπαταρια 80-100kwhκαι σωστο προγραμμα διαχειρησης καταναλωσης και υγειας μπαταριας, δεν θελεις κατι αλλο.
Οι χρονοι φορτισης ειναι αλλο θεμα. Οσο βελτιώνονται οι μπαταριες και οι φορτιστες μονο προς το καλυτερο θα πηγαινει. Εγω προσωπικα δεν κανω πανω απο 100 χλμ την ημερα . Δηλαδη και στα 200 χλμ να πεφτει η αυτονομια με την χρηση , υπερβαινει την καθημερινη μου οδηγηση. Τα ταξιδια ειναι αλλο θεμα, και αυτο αφορα το δικτυο. Εγω παντως ταξιδι 400 χλμ χωρις ενδιαμεση σταση 30 λεπτα δεν εχω κανει. Χρονος αρκετος για φορτιση ενος ποσοστους της μπαταριας.
Νομιζω οτι η αυτονομια ειναι μια φοβια απλα . Σαν αυτους που δεν βγαινουν απο το σπιτι το πρωι χωρις το κινητο να ειναι 100% μην δεν φτασει και γυρνανε το βραδυ με 50%...
 
Εγω παντως ταξιδι 400 χλμ χωρις ενδιαμεση σταση 30 λεπτα δεν εχω κανει. Χρονος αρκετος για φορτιση ενος ποσοστους της μπαταριας.

Αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει εάν έχεις σωστή θέση οδήγησης και βάλεις λιγότερα χιλιόμετρα αυτονομίας στο επιχείρημα μια και για να τα φτάσεις αυτά τα χιλιόμετρα σε ταξίδι αναγκαστικά θα πηγαίνεις αργά για να βγει η αυτονομία αυτή. Άρα θα διαρκέσει μαζί με τις στάσεις αρκετά περισσότερο από όσο θα το κάνει ένα θερμικό.

Επειδή το βλέπω αυτό το επιχείρημα να αναπαράγεται συνεχώς από κατόχους ηλεκτρικών, αυτά τα χιλιόμετρα με τις ενδιάμεσες στάσεις τα βλέπουν οι οδηγοί θερμικών και γελάνε. Για να μην πω ότι γελάνε και όσοι ξέρουν βασικές αρχές σωστής θέσης οδήγησης και εργονομίας.
 
https://fuelgr.gr/web/

Το καλύτερο παράδειγμα για το πως έχουμε στο μυαλό μας μια ιδανική εικόνα ενώ η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ τα πρατήρια είναι ανύπαρκτα. Υπάρχει ένα πρατήριο στο Λιδωρίκι, ένα στην Ερατεινή και από εκεί και πάνω πρέπει να πας στο Καρπενήσι. Το ίδιο συμβαίνει και πιο πάνω. Γνωρίζετε εκεί πως την περνούν οι κάτοικοι; Ειδικά οι βοσκοί; Εμείς εδώ στις πόλεις είμαστε εντελώς χαλαροί. Μόνιμα λαμπάκι καθώς τα πρατήρια είναι δίπλα μας. Εκεί όμως χωρίς σοβαρή ρεζέρβα δεν πας πουθενά. Ειδικά το χειμώνα που οι μετακινήσεις είναι δύσκολες παρακαλάς να μη συμβεί κάτι. Πολύς κόσμος στέλνει φίλους με μπιτόνια ώστε να έχει απόθεμα. Και οι αποστάσεις δεν είναι καθόλου μικρές.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ήταν η καλύτερη λύση. Κάθε βράδυ πρίζα και κανένα άγχος.

Και για εμάς τους υπόλοιπους φυσικά ισχύει το ίδιο. Οι μετακινήσεις που κάνουμε είναι μικρές. Άσε που οι περισσότεροι είμαστε και λίγο τεμπέληδες αλλά το αφήνω στην άκρη. Αλλά και τα 100χλμ την μέρα που αναφέρθηκε πιο πάνω είναι μια χαρά διαχειρίσιμο. Σε ένα SM να πας τη βδομάδα το γέμισες. Καλά για τους άλλους που κάνουν το Σύνταγμα - Ομόνοια και θέλουν 1000χλμ αυτονομία δε το συζητάμε καθόλου.

Εμένα αυτή η κουβέντα μου θυμίζει τους κατόχους ακριβών τηλεφώνων που τάχα μου τα θέλουν για τα χαρακτηριστικά τους και ο άλλος με των 200€ τρέχει ολόκληρη επιχείρηση.
 
Αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει εάν έχεις σωστή θέση οδήγησης και βάλεις λιγότερα χιλιόμετρα αυτονομίας στο επιχείρημα μια και για να τα φτάσεις αυτά τα χιλιόμετρα σε ταξίδι αναγκαστικά θα πηγαίνεις αργά για να βγει η αυτονομία αυτή. Άρα θα διαρκέσει μαζί με τις στάσεις αρκετά περισσότερο από όσο θα το κάνει ένα θερμικό.

Επειδή το βλέπω αυτό το επιχείρημα να αναπαράγεται συνεχώς από κατόχους ηλεκτρικών, αυτά τα χιλιόμετρα με τις ενδιάμεσες στάσεις τα βλέπουν οι οδηγοί θερμικών και γελάνε. Για να μην πω ότι γελάνε και όσοι ξέρουν βασικές αρχές σωστής θέσης οδήγησης και εργονομίας.

Καθόλου για γέλια δεν είναι το τι μπορεί να συμβεί σε έναν μέσο μεσήλικα με 4 ώρες χωρίς περπάτημα, ακόμα κι αν κάθεται στη «σωστή θέση οδήγησης». Για να μη μιλήσουμε για ανθρώπους με έστω και μικρή ανεπάρκεια.
 
  • Love
Reactions: avpap and koupa
Καθόλου για γέλια δεν είναι το τι μπορεί να συμβεί σε έναν μέσο μεσήλικα με 4 ώρες χωρίς περπάτημα, ακόμα κι αν κάθεται στη «σωστή θέση οδήγησης». Για να μη μιλήσουμε για ανθρώπους με έστω και μικρή ανεπάρκεια.

400 χιλιόμετρα με μια καλή μ.ο.τ. τα καλύπτεις σε διάστημα ώρας που δεν χρειάζεται στάση εφ' όσον έχεις σωστή θέση οδήγησης. Αν χρειαστεί στάση τότε είτε έχεις λάθος θέση οδήγησης και έχεις κουραστεί πολύ γρήγορα, είτε πηγαίνεις με πολύ μικρή ταχύτητα γιατί έχεις ηλεκτρικό και θες να βγάλεις αυτονομία στο ταξίδι άρα μιλάμε ότι διαρκεί αρκετά περισσότερο όλο αυτό, είτε η εργονομία του αυτοκινήτου σου πιθανόν να μην είναι και η καλύτερη.

Αυτό ήταν το παράδειγμα. Τα 400 χιλιόμετρα. Έτσι κι αλλιώς για παραπάνω αυτονομία τα ηλεκτρικά χωρίς στάση δεν...
 
Αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει εάν έχεις σωστή θέση οδήγησης και βάλεις λιγότερα χιλιόμετρα αυτονομίας στο επιχείρημα μια και για να τα φτάσεις αυτά τα χιλιόμετρα σε ταξίδι αναγκαστικά θα πηγαίνεις αργά για να βγει η αυτονομία αυτή. Άρα θα διαρκέσει μαζί με τις στάσεις αρκετά περισσότερο από όσο θα το κάνει ένα θερμικό.

Επειδή το βλέπω αυτό το επιχείρημα να αναπαράγεται συνεχώς από κατόχους ηλεκτρικών, αυτά τα χιλιόμετρα με τις ενδιάμεσες στάσεις τα βλέπουν οι οδηγοί θερμικών και γελάνε. Για να μην πω ότι γελάνε και όσοι ξέρουν βασικές αρχές σωστής θέσης οδήγησης και εργονομίας.

400χλμ είναι Αθήνα - Κατερίνη μέσω ΠΑΘΕ. Το Google Maps που υπολογίζει σωστά τους χρόνους με τα όρια δίνει 4:42.

Εγώ πάντως που είμαι πιπίνι θέλω τουλάχιστον μια στάση για κατούρημα.
 
Επίσης Λαμία - Αγρίνιο είναι μόλις 150χλμ αλλά ο χρόνος που απαιτείται είναι 3:20. Εδώ τι κάνεις; Τον έχετε κάνει αυτό το δρόμο; Ζαλίζομαι μόνο που το σκέφτομαι.
 
400χλμ είναι Αθήνα - Κατερίνη μέσω ΠΑΘΕ. Το Google Maps που υπολογίζει σωστά τους χρόνους με τα όρια δίνει 4:42.

Εγώ πάντως που είμαι πιπίνι θέλω τουλάχιστον μια στάση για κατούρημα.

Αυτοί δεν είναι χρόνοι ταξιδιού 400 χιλιομέτρων σε αυτοκινητόδρομο. Αυτό βγάζει Μ.Ω.Τ. κάπου στα 90χλμ/ώρα.
 
Επίσης Λαμία - Αγρίνιο είναι μόλις 150χλμ αλλά ο χρόνος που απαιτείται είναι 3:20. Εδώ τι κάνεις; Τον έχετε κάνει αυτό το δρόμο; Ζαλίζομαι μόνο που το σκέφτομαι.

Ειδικά τη νύχτα δεν σταματάς σε αυτή τη διαδρομή για κανένα λόγο. ;)
 
https://wwwnc.cdc.gov/travel/page/dvt

Αυτά λέει η CDC, και βέβαια τα λένε οι γιατροί δεκαετίες πριν δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εγώ τα 270 χιλιόμετρα για το χωριό μου τα κάνω σε 3μιση ώρες με μια μισάωρη στάση για καφεδάκι, τέντωμα, και ξύπνημα. Κανένα από τα τρία δε βλάπτει, σε αντίθεση με το να καθόμουν συνεχόμενα ακίνητος για 3 ώρες.
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει εάν έχεις σωστή θέση οδήγησης και βάλεις λιγότερα χιλιόμετρα αυτονομίας στο επιχείρημα μια και για να τα φτάσεις αυτά τα χιλιόμετρα σε ταξίδι αναγκαστικά θα πηγαίνεις αργά για να βγει η αυτονομία αυτή. Άρα θα διαρκέσει μαζί με τις στάσεις αρκετά περισσότερο από όσο θα το κάνει ένα θερμικό.

Επειδή το βλέπω αυτό το επιχείρημα να αναπαράγεται συνεχώς από κατόχους ηλεκτρικών, αυτά τα χιλιόμετρα με τις ενδιάμεσες στάσεις τα βλέπουν οι οδηγοί θερμικών και γελάνε. Για να μην πω ότι γελάνε και όσοι ξέρουν βασικές αρχές σωστής θέσης οδήγησης και εργονομίας.
Αυτά περί σωστής στάσης τα ακούω βερεσέ.
Και μιλάω ως οδηγός αυτόματου με cruise control.

Υπάρχουν παράγοντες που επιρρεαζουν την ικανότητα του οδηγού. Καιρικές συνθήκες, ανάγκες οδηγού, ανάγκες συνεπιβατων. Είτε ήμουν 25 είτε τώρα στα 42 , πότε δεν έκανα ταξίδι πάνω από 300 χλμ χωρίς στάση. Ακομη και με 140 στην Εγνατία μετά από 2 ώρες δεν υπάρχει περίπτωση να μην σταματήσω για ένα τοστ ή για τουαλέτα.
 
  • Like
Reactions: avpap
Αυτά περί σωστής στάσης τα ακούω βερεσέ.
Και μιλάω ως οδηγός αυτόματου με cruise control.

Υπάρχουν παράγοντες που επιρρεαζουν την ικανότητα του οδηγού. Καιρικές συνθήκες, ανάγκες οδηγού, ανάγκες συνεπιβατων. Είτε ήμουν 25 είτε τώρα στα 42 , πότε δεν έκανα ταξίδι πάνω από 300 χλμ χωρίς στάση. Ακομη και με 140 στην Εγνατία μετά από 2 ώρες δεν υπάρχει περίπτωση να μην σταματήσω για ένα τοστ ή για τουαλέτα.

Σαφώς και υπάρχουν αυτοί οι παράγοντες όμως όσοι οδηγούν ηλεκτρικό, λόγω ασκήσεων αυτονομίας, έχουν ξεχάσει τι θα πει καλύπτω απόσταση ταξιδιού σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Και όχι, δεν κάνει το cruise control και το αυτόματο καλύτερη την εργονομία εάν η θέση οδήγησης είναι λάθος. Αν η χρήση αρνητικών γωνιών είναι παρατεταμένη τότε μειώνεται ο χρόνος που μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις.
Δεν ξέρω τι ακούς βερεσέ, πάντως αν δεν μπορείς να καλύψεις 400 χλμ σε αυτοκινητόδρομο χωρίς στάση, τότε είτε πηγαίνεις αργά, είτε κάνεις κάτι άλλο λάθος.
 
  • Haha
Reactions: avpap
Σαφώς και υπάρχουν αυτοί οι παράγοντες όμως όσοι οδηγούν ηλεκτρικό, λόγω ασκήσεων αυτονομίας, έχουν ξεχάσει τι θα πει καλύπτω απόσταση ταξιδιού σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Και όχι, δεν κάνει το cruise control και το αυτόματο καλύτερη την εργονομία εάν η θέση οδήγησης είναι λάθος. Αν η χρήση αρνητικών γωνιών είναι παρατεταμένη τότε μειώνεται ο χρόνος που μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις.
Δεν ξέρω τι ακούς βερεσέ, πάντως αν δεν μπορείς να καλύψεις 400 χλμ σε αυτοκινητόδρομο χωρίς στάση, τότε είτε πηγαίνεις αργά, είτε κάνεις κάτι άλλο λάθος.

Δεν κάνω τίποτα λάθος. Και στον καναπέ να κάτσω μια ώρα το ρολόι θα με ειδοποιήσει ότι πρέπει να κινηθώ.
400 χλμ. Σε λιγότερο από δύο ώρες πάντως εγώ δεν μπορώ να τα κάνω. Εκτός αν πηγαίνω με 200 σε απόλυτη ευθεία χωρίς άλλους στον δρόμο και χωρίς διόδια. Το κάνεις εσυ; Και κάθε δύο ώρες θέλω διάλειμμα είτε εγώ είτε κάποιος συνεπιβάτης.
Εδώ στην δουλειά δικαιούμαστε 15 λεπτά μετά από 2ωρη καθιστικη εργασία...
Και μόνο που δεν χρησιμοποιείς τα πόδια σου στην οδήγηση είναι ξεκούραστο και πάλι όχι όμως αρκετό. Ο ξάδερφος μου που είναι επαγγελματίας σε φορτηγά βγάζει 8ωρο χωρίς στάση. Αλλα μετά δεν κάνει κάτι άλλο . Κοιμάται πίσω στην κουκετα μέχρι να ξεκινήσει το επόμενο 8ωρο....
 
Δεν κάνω τίποτα λάθος. Και στον καναπέ να κάτσω μια ώρα το ρολόι θα με ειδοποιήσει ότι πρέπει να κινηθώ.
400 χλμ. Σε λιγότερο από δύο ώρες πάντως εγώ δεν μπορώ να τα κάνω. Εκτός αν πηγαίνω με 200 σε απόλυτη ευθεία χωρίς άλλους στον δρόμο και χωρίς διόδια. Το κάνεις εσυ; Και κάθε δύο ώρες θέλω διάλειμμα είτε εγώ είτε κάποιος συνεπιβάτης.
Εδώ στην δουλειά δικαιούμαστε 15 λεπτά μετά από 2ωρη καθιστικη εργασία...
Και μόνο που δεν χρησιμοποιείς τα πόδια σου στην οδήγηση είναι ξεκούραστο και πάλι όχι όμως αρκετό. Ο ξάδερφος μου που είναι επαγγελματίας σε φορτηγά βγάζει 8ωρο χωρίς στάση. Αλλα μετά δεν κάνει κάτι άλλο . Κοιμάται πίσω στην κουκετα μέχρι να ξεκινήσει το επόμενο 8ωρο....

Όχι δα, δεν είπε κανείς για δύο ώρες να καλύψεις αυτήν την απόσταση. Απλά μιλάμε για λιγότερες από τέσσερις ώρες στον αυτοκινητόδρομο με σοβαρή Μ.Ω.Τ. και όχι «αυτονομίας».
Εάν αυξήσεις την ταχύτητα θα δεις ότι θα ξεμουδιάζεις περισσότερο.
Εντάξει δεν σου ζητάω να το γυρίσεις σε χειροκίνητο και συμπλέκτη που εκεί η άσκηση και το ξεμούδιασμα είναι ακόμα περισσότερα, αλλά γενικώς αυτό το επιχείρημα με τη στάση για αυτή την απόσταση είναι σαν να φωνάζει από μακριά ότι πρόκειται για πολλές ώρες ταξίδι, κάτι που δεν ισχύει όταν μιλάμε για κανονικό ταξίδι σε τέτοια απόσταση.
Και χρησιμοποιείται κατά το δοκούν πάντα από όσους οδηγούν ηλεκτρικό.

Πως να στο πω, είναι σαν να λες ότι πας με 90 συνεχώς... .

Στη δουλειά δικαιούσαι από 20 έως 30 λεπτά διάλλειμα στο οκτάωρο, ανάλογα τη σύμβαση.
 
Η αυτονομια δεν απεχει πολυ απο ενα συμβατικο αυτοκινητο. Αν πας ενα θερμικο με 320 χλ/ωρα σε ποση ωρα θα τελειωσει η βενζινη; Με μια μπαταρια 80-100kwhκαι σωστο προγραμμα διαχειρησης καταναλωσης και υγειας μπαταριας, δεν θελεις κατι αλλο.
Οι χρονοι φορτισης ειναι αλλο θεμα. Οσο βελτιώνονται οι μπαταριες και οι φορτιστες μονο προς το καλυτερο θα πηγαινει. Εγω προσωπικα δεν κανω πανω απο 100 χλμ την ημερα . Δηλαδη και στα 200 χλμ να πεφτει η αυτονομια με την χρηση , υπερβαινει την καθημερινη μου οδηγηση. Τα ταξιδια ειναι αλλο θεμα, και αυτο αφορα το δικτυο. Εγω παντως ταξιδι 400 χλμ χωρις ενδιαμεση σταση 30 λεπτα δεν εχω κανει. Χρονος αρκετος για φορτιση ενος ποσοστους της μπαταριας.
Νομιζω οτι η αυτονομια ειναι μια φοβια απλα . Σαν αυτους που δεν βγαινουν απο το σπιτι το πρωι χωρις το κινητο να ειναι 100% μην δεν φτασει και γυρνανε το βραδυ με 50%...
Αυτονομία στο κινητό;;
Λυμένο από καιρό το πρόβλημα...

IMG_20231229_211322[1].jpg

και για το κινητό και για το ΒΤ ηχείο και με usb c και με την άλλη βλακεία και ότι γουστάρω...
Vlad "patent" talking... εγγύηση!! :ROFLMAO:

ο θερμικός κινητήρας από πίσω δίνει ρεύμα ασταμάτητα.... ;)
 
Δεν κάνω τίποτα λάθος. Και στον καναπέ να κάτσω μια ώρα το ρολόι θα με ειδοποιήσει ότι πρέπει να κινηθώ.
400 χλμ. Σε λιγότερο από δύο ώρες πάντως εγώ δεν μπορώ να τα κάνω. Εκτός αν πηγαίνω με 200 σε απόλυτη ευθεία χωρίς άλλους στον δρόμο και χωρίς διόδια. Το κάνεις εσυ; Και κάθε δύο ώρες θέλω διάλειμμα είτε εγώ είτε κάποιος συνεπιβάτης.
Εδώ στην δουλειά δικαιούμαστε 15 λεπτά μετά από 2ωρη καθιστικη εργασία...
Και μόνο που δεν χρησιμοποιείς τα πόδια σου στην οδήγηση είναι ξεκούραστο και πάλι όχι όμως αρκετό. Ο ξάδερφος μου που είναι επαγγελματίας σε φορτηγά βγάζει 8ωρο χωρίς στάση. Αλλα μετά δεν κάνει κάτι άλλο . Κοιμάται πίσω στην κουκετα μέχρι να ξεκινήσει το επόμενο 8ωρο....
στο 8ωρο πρέπει να σταματήσει υποχρεωτικά για 20'
αλλιώς αν του κάνουν έλεγχο στον ταχογράφο την ..μάμησε.
(αν πάει σε νησί με το φορτηγό, φυσικά ο χρόνος στο καράβι θεωρείται ξεκούραση)