Αυτοκινητιστικά νέα

@vlad66
μου εκανε εντυπωση που ειδα στο τερμα που ειναι στο παρκινγκ διπλα στο ΟΑΚΑ ενα Α8 ηλεκτρικο λεωφορειο. Νομιζα οτι τερματιζουν μονο κοντα σε φορτιστες.
 
Με λίγα λόγια, η νταλίκα που θα πάρει εμπόρευμα από Ολλανδία ή Γερμανία από τις αποθήκες που έχουν όλοι εκεί και καταλήγουν όλα τα εμπορεύματα από όλη την υφήλιο, με τον οδηγό να οδηγεί συνεχόμενα άπειρες ώρες μέχρι να φτάσει το εμπόρευμα στην Ελλάδα, θα μπορεί να είναι ηλεκτρική;
Από range πως πάνε αυτές;
Ο οδηγός νταλίκας υποχρεούται να κάνει στάση 45 λεπτά μετά από 4,5 ώρες οδήγησης, που μπορεί αν θέλει να είναι σπαστό σε δύο στάσεις, 15 και 30. Μετά και το 2ο 4,5 ώρο πρέπει να ξεκουραστεί για 12 ώρες. Τις KWh που θα καταναλώσει σε 4,5 ώρες με 90 km/h θα μπορεί να τις αναπληρώσει σε μισή ώρα σε MW charger. Οπότε μέσα στην υποχρεωτική στάση του θα φορτίζει όσο χρειάζεται. Με τους φορτιστές 350KW που έχουμε τώρα χρειάζεται 1,5 περίπου ώρα. Οπότε έχει μια καθυστέρηση 45 λεπτά παραπάνω στη μία στάση. Στη δεύτερη στάση που είναι πολύωρη δεν έχει καθυστέρηση.

Γι' αυτό έγραψα παραπάνω πως ακόμα και όπως είναι τα πράγματα, έχουμε μία καθυστέρηση μισής ώρας στα 300 km. Στη πραγματικότητα είναι 45 λεπτά στη διάρκεια ολόκληρης της μέρας ή 800 km. Όταν θα μπουν οι MW truck chargers δε θα υπάρχει καμία καθυστέρηση.
 
  • Like
Reactions: vlad66
View attachment 235808
Επιμένετε ακόμη ότι προστατεύουμε τον πλανήτη??? γιατί όσο θα αυξάνετε η αγορά των ηλεκτρικών τόσο θα αυξάνονται τα νούμερα.
Δεν ισχύουν τίποτα από αυτά. Γνωστές ανοησίες.
 
Δεν ισχύει αυτό που γράφετε, παντού στο βασικό οδικό δίκτυο υπάρχει δυνατότητα για ρεύμα. Το κόστος έχει διαφορά τάξης μεγέθους, 2 εκατομμύρια για μία μάνικα που γεμίζει 6 αυτοκίνητα ή ένα φορτηγό την ώρα vs 1 εκατομμύριο για ένα σταθμό με 10 Tesla superchargers, συμπεριλαμβανομένου του τοπικού υποσταθμού. Σε 10 Tesla Superchargers εξυπηρετούνται 25 με 30 αυτοκίνητα την ώρα, περίπου 2,5 με 3 ανά σταθμό την ώρα. Το κόστος για αντίστοιχη κάλυψη από σταθμό υδρογόνου θα ανέβαινε στα 10 εκατομμύρια. Πιστεύετε πως το να έρθει το ρεύμα στο όποιο Χ σημείο θα κοστίζει πάνω από 9 εκατομμύρια; Ας είμαστε σοβαροί, αν το να αναπτύξεις δίκτυο υδρογόνου ήταν οικονομικά εφικτό, η Toyota ή κάποιος άλλος θα το είχε κάνει τόσα χρόνια. Δεν είναι, και γι' αυτό θέλουν να τους το κάνει το κράτος. Αντίθετα η Tesla δε περίμενε καμία επιδότηση και έφτιαξε μόνη της το καλύτερο δίκτυο φορτιστών.

Καταλαβαίνω ότι έχετε επενδύσει χρόνο και ίσως και χρήμα στην υπόθεση υδρογόνο αλλά δυστυχώς είστε στη λάθος πλευρά της ιστορίας. Δε πρόκειται να υπάρξει η οικονομία υδρογόνου.
Ωπα .. εχω χαθεί .. εγω ξερω οτι ..
το φουλαρισμα υδρογόνου διαρκει 5 λεπτα (12 αυτοκινητα/ωρα) και αρκεί για περισσότερα απο 600 χλμ.
το φουλαρισμα 5-85% στο model y θέλει 50-55 λεπτά (με 10 φορτιστες = 12 αυτοκινητα/ωρα) και αυτη η φορτιση αρκει για λιγότερα απο 400 χλμ ..
 
Ωπα .. εχω χαθεί .. εγω ξερω οτι ..
το φουλαρισμα υδρογόνου διαρκει 5 λεπτα (12 αυτοκινητα/ωρα) και αρκεί για περισσότερα απο 600 χλμ.
το φουλαρισμα 5-85% στο model y θέλει 50-55 λεπτά (με 10 φορτιστες = 12 αυτοκινητα/ωρα) και αυτη η φορτιση αρκει για λιγότερα απο 400 χλμ ..
Το 5’ ισχύει. Το 12 αυτοκίνητα την ώρα όμως όχι, διότι μετά τον ανεφοδιασμό 2-3 οχημάτων, ο σταθμός έχει downtime γύρω στο μισάωρο.
 
Ωπα .. εχω χαθεί .. εγω ξερω οτι ..
το φουλαρισμα υδρογόνου διαρκει 5 λεπτα (12 αυτοκινητα/ωρα) και αρκεί για περισσότερα απο 600 χλμ.
το φουλαρισμα 5-85% στο model y θέλει 50-55 λεπτά (με 10 φορτιστες = 12 αυτοκινητα/ωρα) και αυτη η φορτιση αρκει για λιγότερα απο 400 χλμ ..
5 λεπτά σωστά. 30 λεπτά για 6 αυτοκίνητα, μετά θέλει 30 περίπου λεπτά να μεταφέρει υδρογόνο από το μεγάλο τεπόζιτο υψηλής πίεσης στο μικρότερο τεπόζιτο της μάνικας. Το μικρό τεπόζιτο χωράει max 26-27 κιλά υδρογόνου.
Το Mirai σε ταξίδι κάνει 400km, όχι 600. 650 κάνει σε χαμηλές ταχύτητες, κίνηση σε πόλη κτλ.
5-80 σε 28 λεπτά σε supercharger το Model Y LR. Δε φορτίζεις πάνω από 80%. Βασικά σε μεγάλα ταξίδια ποτέ δε φορτίζεις πάνω από 20 λεπτά (5-65%). KIA EV6 20 λεπτά σε 5-80. Με 60% κάνει 230 km το Model Y, το Model 3 κάνει περισσότερα.

Δεν είσαι ενημερωμένος.
 
  • Like
Reactions: koupa and avpap
Γι' αυτό έγραψα παραπάνω πως ακόμα και όπως είναι τα πράγματα, έχουμε μία καθυστέρηση μισής ώρας στα 300 km.

Μάλιστα. Άρα έχει πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να γίνει λειτουργικό όλο αυτό στις διεθνείς μεταφορές.
 
@vlad66
μου εκανε εντυπωση που ειδα στο τερμα που ειναι στο παρκινγκ διπλα στο ΟΑΚΑ ενα Α8 ηλεκτρικο λεωφορειο. Νομιζα οτι τερματιζουν μονο κοντα σε φορτιστες.
φορτιστές έχουν μόνο τα αμαξοστάσια.. όχι τα τέρματα.
κάτω από 30% μπαταρία έχουμε τον νου μας οι οδηγοί , αλλά και να μην δώσει σημασία κάποιος υπάρχει κέντρο που παρακολουθεί το κάθε όχημα.
με το που πάει η μπαταρία στο 20% , το όχημα υποχρεωτικά πάει στο αμαξοστάσιο (γιατί δεν ξέρω)

πριν λίγες μέρες έκανα βάρδια στο 830
πήρα το Λ/Φ από τον πρωινό συνάδερφο με 51% , και αργά το βράδυ είχα ακόμα 2-3 δρομολόγια με μπαταρία 28%
μιλάω με το κέντρο ελέγχου, του λέω -είμαι οκ, τρώω 4% σε κάθε δρομολόγιο.. θα το βάλω μέσα με 20 και κάτι , στην χειρότερη 19%
μου λέει -είσαι άρχοντας!!
άλλαξε αυτός βάρδια;; με παίρνει κάποιος άλλος από το κέντρο τηλ και με ρωτάει πόσα δρομολόγια έχω ακόμα..
αν θυμάμαι καλά είχα κατεβάσει την μπαταρία στο 25-26%
του λέω, -έχω μιλήσει ήδη με κάποιον από σας, τα έχω υπολογίσει όλα , θα μπω μέσα με 21-22%
με ευχαρίστησε, με καληνύχτισε και επειδή στο τελευταίο δρομολόγιο είχα πολύ λίγο κόσμο και λίγες στάσεις έφαγα 3% ρεύμα αντί 4%
για την ακρίβεια τελείωσα το δρομολόγιο με 23% και ήμουν περίεργος πόσο ρεύμα θα φάω για μέσα..
με τα κόλπα που μου έχετε μάθει εδώ μέσα πήγαινα αρκετά με το όργανο στο charge (και πατητός! όχι χελώνα :LOL:) και μπήκα μέσα με 23% !!

μετά έκανα τους υπολογισμούς.. πόσο ρεύμα έφαγε ο πρωινός και πόσο εγώ...
να υποθέσουμε ότι έβγαλε το όχημα με 98% και όχι 100% ;;
έφαγε κάπου 47% μπαταρία.. σωστά;;
εγώ το πήρα με 51% και το έβαλα μέσα με 23% ... έφαγα 28% ..σωστά;;
ας πάρουμε κάποια δεδομένα υπόψη και κάποια άλλα θα τα υποθέσουμε...
το a/c του το βρήκα στους 22c , το ανέβασα στους 24 και αργότερα στους 26c
μείον για αυτόν, συν για μένα..
το ACAS το δούλευε, εγώ το έκλεισα (μη ρωτήσετε γιατί, βαριέμαι να γράψω τι είναι και γιατί...)
με ACAS όμως η ανάκτηση ενέργειας δουλεύει καλύτερα ( τουλάχιστον έτσι λένε τα μεγάλα κεφάλια από πάνω.. εγώ στο όργανο δεν είδα διαφορές όσες φορές δούλεψα ηλεκτρικό)
άρα θεωρητικά μείον για μένα, συν για αυτόν...
να πούμε ότι το πρωί είχε περισσότερη κίνηση σε κόσμο;; οκ, ας πούμε.. όμως το βράδυ έχει περισσότερη κίνηση σε οχήματα γιατί η πλ.Ελευθερίας στον Κορυδαλλό είναι νυφοπάζαρο και οι κλαρινογαμπροί δημιουργούν μποτιλιάρισμα.. οι νυφούλες από την άλλη δεν κάνουν άλλη δουλειά από το μπες-βγες στο Λ/Φ...
να πούμε μια ισοπαλία εδώ;;
όχι;;
μείον για αυτόν, συν για μένα;; (αφού το ηλεκτρικό δεν χαμπαριάζει από μποτιλιαρίσματα..)
οκ!!
άρα χοντρικά είμαστε στα 2 μείον αυτός, ένα μείον εγώ..
μα πόσο παραπάνω ρεύμα τρώει το ac με διαφορά 4 βαθμών;;
και πόσο παραπάνω βάρος κουβάλησε το όχημα στην 1η βάρδια σε σχέση με την 2η ;;;

θα μου πει κάποιος,, -τι θες να πεις;; ότι αυτός είναι ταγάρι και εσύ οδηγάρα;;;
φυσικά και όχι !
αλλά 47 με 28 είναι μεγάλη διαφορά... εκτός και αν έβγαλε το όχημα με πολύ χαμηλότερη μπαταρία από 98% (που θα το έλεγε στο γραφείο ή στο κέντρο και θα έβγαζε άλλο όχημα με γεμάτη μπαταρία) , κάτι άλλο συνέβη και είχαμε τέτοια διαφορά στην κατανάλωση..
τι, δεν ξέρω...
 
Bλαδιμηρε, να ρωτησω εγω την κουτσουκελα μου ?
Μηπως μετα τις 9 το βραδυ ... η μπαταρια εκφορτιζει βραδυτερα (λιγοτερη ζεστη γαρ) ?
Ο φιλος σου το δουλευε τις χειροτερες ωρες (για μπαταρια). Λογικα, εκφορτιζε γρηγοροτερα.
Και δεν ειναι τιποτα χειμωνιατικες ηλιολουστες μερες .... ειναι καλοκαιρινες ηλιολουστες.
 
Bλαδιμηρε, να ρωτησω εγω την κουτσουκελα μου ?
Μηπως μετα τις 9 το βραδυ ... η μπαταρια εκφορτιζει βραδυτερα (λιγοτερη ζεστη γαρ) ?
Ο φιλος σου το δουλευε τις χειροτερες ωρες (για μπαταρια). Λογικα, εκφορτιζε γρηγοροτερα.
Και δεν ειναι τιποτα χειμωνιατικες ηλιολουστες μερες .... ειναι καλοκαιρινες ηλιολουστες.
μπορεί !
αν το a/c τρώει τόσο πολύ ρεύμα , έχουμε θέμα !
το σίγουρο είναι ότι στο 845 (Πειραιά - Ελευσίνα από Αιγάλεω ) ΔΕΝ το έχουν βγάλει ακόμα.. ούτε μία φορά!
το 2ο σίγουρο, στο Α1 (Πειραιά - Βούλα) σε ώρες αιχμής και με πολύ κόσμο , έφαγε 20% μπαταρία σε κάθε δρομολόγιο..
3 πέρα δώθε σε κάθε βάρδια, 6 πέρα δώθε σε 2 βάρδιες.. έκλασε μαλλί που λέμε και πήγε μέσα πριν την ώρα του...

άραγε τον χειμώνα με πολύ κρύο θα φάει λιγότερο ρεύμα για θέρμανση;;
τι λένε τα ηλεκτρικά ΙΧ στην θέρμανση σε σχέση με την ψύξη;;
παιδιά, εσείς που τα έχετε,, τι λέτε ;;;
 
φορτιστές έχουν μόνο τα αμαξοστάσια.. όχι τα τέρματα.
κάτω από 30% μπαταρία έχουμε τον νου μας οι οδηγοί , αλλά και να μην δώσει σημασία κάποιος υπάρχει κέντρο που παρακολουθεί το κάθε όχημα.
με το που πάει η μπαταρία στο 20% , το όχημα υποχρεωτικά πάει στο αμαξοστάσιο (γιατί δεν ξέρω)

πριν λίγες μέρες έκανα βάρδια στο 830
πήρα το Λ/Φ από τον πρωινό συνάδερφο με 51% , και αργά το βράδυ είχα ακόμα 2-3 δρομολόγια με μπαταρία 28%
μιλάω με το κέντρο ελέγχου, του λέω -είμαι οκ, τρώω 4% σε κάθε δρομολόγιο.. θα το βάλω μέσα με 20 και κάτι , στην χειρότερη 19%
μου λέει -είσαι άρχοντας!!
άλλαξε αυτός βάρδια;; με παίρνει κάποιος άλλος από το κέντρο τηλ και με ρωτάει πόσα δρομολόγια έχω ακόμα..
αν θυμάμαι καλά είχα κατεβάσει την μπαταρία στο 25-26%
του λέω, -έχω μιλήσει ήδη με κάποιον από σας, τα έχω υπολογίσει όλα , θα μπω μέσα με 21-22%
με ευχαρίστησε, με καληνύχτισε και επειδή στο τελευταίο δρομολόγιο είχα πολύ λίγο κόσμο και λίγες στάσεις έφαγα 3% ρεύμα αντί 4%
για την ακρίβεια τελείωσα το δρομολόγιο με 23% και ήμουν περίεργος πόσο ρεύμα θα φάω για μέσα..
με τα κόλπα που μου έχετε μάθει εδώ μέσα πήγαινα αρκετά με το όργανο στο charge (και πατητός! όχι χελώνα :LOL:) και μπήκα μέσα με 23% !!

μετά έκανα τους υπολογισμούς.. πόσο ρεύμα έφαγε ο πρωινός και πόσο εγώ...
να υποθέσουμε ότι έβγαλε το όχημα με 98% και όχι 100% ;;
έφαγε κάπου 47% μπαταρία.. σωστά;;
εγώ το πήρα με 51% και το έβαλα μέσα με 23% ... έφαγα 28% ..σωστά;;
ας πάρουμε κάποια δεδομένα υπόψη και κάποια άλλα θα τα υποθέσουμε...
το a/c του το βρήκα στους 22c , το ανέβασα στους 24 και αργότερα στους 26c
μείον για αυτόν, συν για μένα..
το ACAS το δούλευε, εγώ το έκλεισα (μη ρωτήσετε γιατί, βαριέμαι να γράψω τι είναι και γιατί...)
με ACAS όμως η ανάκτηση ενέργειας δουλεύει καλύτερα ( τουλάχιστον έτσι λένε τα μεγάλα κεφάλια από πάνω.. εγώ στο όργανο δεν είδα διαφορές όσες φορές δούλεψα ηλεκτρικό)
άρα θεωρητικά μείον για μένα, συν για αυτόν...
να πούμε ότι το πρωί είχε περισσότερη κίνηση σε κόσμο;; οκ, ας πούμε.. όμως το βράδυ έχει περισσότερη κίνηση σε οχήματα γιατί η πλ.Ελευθερίας στον Κορυδαλλό είναι νυφοπάζαρο και οι κλαρινογαμπροί δημιουργούν μποτιλιάρισμα.. οι νυφούλες από την άλλη δεν κάνουν άλλη δουλειά από το μπες-βγες στο Λ/Φ...
να πούμε μια ισοπαλία εδώ;;
όχι;;
μείον για αυτόν, συν για μένα;; (αφού το ηλεκτρικό δεν χαμπαριάζει από μποτιλιαρίσματα..)
οκ!!
άρα χοντρικά είμαστε στα 2 μείον αυτός, ένα μείον εγώ..
μα πόσο παραπάνω ρεύμα τρώει το ac με διαφορά 4 βαθμών;;
και πόσο παραπάνω βάρος κουβάλησε το όχημα στην 1η βάρδια σε σχέση με την 2η ;;;

θα μου πει κάποιος,, -τι θες να πεις;; ότι αυτός είναι ταγάρι και εσύ οδηγάρα;;;
φυσικά και όχι !
αλλά 47 με 28 είναι μεγάλη διαφορά... εκτός και αν έβγαλε το όχημα με πολύ χαμηλότερη μπαταρία από 98% (που θα το έλεγε στο γραφείο ή στο κέντρο και θα έβγαζε άλλο όχημα με γεμάτη μπαταρία) , κάτι άλλο συνέβη και είχαμε τέτοια διαφορά στην κατανάλωση..
τι, δεν ξέρω...
Πες πες πες πες λεπτομέρειες για τις νυφούλες και άφησε τις μπαταρίες.
Δεν πιστεύω να σου έχει πει καμία, Κύριε Οδηγέ οδηγείτε τόσο γοητευτικά, και εσύ να είπες, Άσε με βρε κοπέλα μου σήμερα η μπαταρία συμπεριφέρεται παράξενα θα κλείσω το ΑCAS....
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: Tzimisce and vlad66
μπορεί !
αν το a/c τρώει τόσο πολύ ρεύμα , έχουμε θέμα !
το σίγουρο είναι ότι στο 845 (Πειραιά - Ελευσίνα από Αιγάλεω ) ΔΕΝ το έχουν βγάλει ακόμα.. ούτε μία φορά!
το 2ο σίγουρο, στο Α1 (Πειραιά - Βούλα) σε ώρες αιχμής και με πολύ κόσμο , έφαγε 20% μπαταρία σε κάθε δρομολόγιο..
3 πέρα δώθε σε κάθε βάρδια, 6 πέρα δώθε σε 2 βάρδιες.. έκλασε μαλλί που λέμε και πήγε μέσα πριν την ώρα του...

άραγε τον χειμώνα με πολύ κρύο θα φάει λιγότερο ρεύμα για θέρμανση;;
τι λένε τα ηλεκτρικά ΙΧ στην θέρμανση σε σχέση με την ψύξη;;
παιδιά, εσείς που τα έχετε,, τι λέτε ;;;
Η διαφορά στο ac σίγουρα μέτρησε. Επειδή δεν έχω παρακολουθήσει όλη τη συζήτηση, το acas τι είναι; Αν δεν θες να γράφεις, πες μου που να ψάξω.
Η κίνηση επηρεάζει λιγότερο τα ηλεκτρικά παρα τα θερμικά, αλλά το βάρος σίγουρα έχει μεγαλη σημασία σε όλα τα οχήματα.
Μάλιστα, το καλοκαίρι το ac ζορίζεται ακόμα περισσότερο με τα πολλά άτομα, ενώ το χειμώνα, πολλοί επιβάτες σημαίνει (αναλογικά) μικρότερη κατανάλωση για θέρμανση (λόγω θερμότητας σώματος)

Πέρα από αυτά υποπτεύομαι κάτι άλλο για αυτήν την διαφορά μεταξύ πρωινής και απογευματινής βάρδιας. Δεν είναι απόλυτα προοδευτικός ο δείκτης της μπαταρίας. Έχει παρατηρηθεί αυτό και σε αρκετά ηλεκτρικά ΙΧ, οποίου δεν μειώνεται το ίδιο γρήγορα σε όλο το εύρος 0-100%. Είμαι σίγουρος ότι υπήρχε διαφορά μεταξύ των δυο βαρδιών και σίγουρα αν οδηγήσει κάποιος ηλεκτρικό όχημα «σωστά» (ομαλές επιταχύνσεις, παρατεταμένες επιβραδύνσεις) θα δει σημαντική μείωση της κατανάλωσης. Η διαφορά όμως στην δικη σου περίπτωση είναι χαοτική. Εκτός αν είναι «λίγο το ένα, λίγο το άλλο» και φτάσαμε σε τέτοια διαφορά κατανάλωσης.

Από αυτά που είπες, υποθέτω ότι τα φορτίζετε έως σχεδόν 100%
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Η διαφορά στο ac σίγουρα μέτρησε. Επειδή δεν έχω παρακολουθήσει όλη τη συζήτηση, το acas τι είναι; Αν δεν θες να γράφεις, πες μου που να ψάξω.
Η κίνηση επηρεάζει λιγότερο τα ηλεκτρικά παρα τα θερμικά, αλλά το βάρος σίγουρα έχει μεγαλη σημασία σε όλα τα οχήματα.
Μάλιστα, το καλοκαίρι το ac ζορίζεται ακόμα περισσότερο με τα πολλά άτομα, ενώ το χειμώνα, πολλοί επιβάτες σημαίνει (αναλογικά) μικρότερη κατανάλωση για θέρμανση (λόγω θερμότητας σώματος)

Πέρα από αυτά υποπτεύομαι κάτι άλλο για αυτήν την διαφορά μεταξύ πρωινής και απογευματινής βάρδιας. Δεν είναι απόλυτα προοδευτικός ο δείκτης της μπαταρίας. Έχει παρατηρηθεί αυτό και σε αρκετά ηλεκτρικά ΙΧ, οποίου δεν μειώνεται το ίδιο γρήγορα σε όλο το εύρος 0-100%. Είμαι σίγουρος ότι υπήρχε διαφορά μεταξύ των δυο βαρδιών και σίγουρα αν οδηγήσει κάποιος ηλεκτρικό όχημα «σωστά» (ομαλές επιταχύνσεις, παρατεταμένες επιβραδύνσεις) θα δει σημαντική μείωση της κατανάλωσης. Η διαφορά όμως στην δικη σου περίπτωση είναι χαοτική. Εκτός αν είναι «λίγο το ένα, λίγο το άλλο» και φτάσαμε σε τέτοια διαφορά κατανάλωσης.

Από αυτά που είπες, υποθέτω ότι τα φορτίζετε έως σχεδόν 100%
Τι είπες τώρα! Μια φορά το έπαθα και εγώ! Το πλυντήριο έδειχνε 30 λεπτά να τελειώσει το πλύσιμο, και όμως τα 30 λεπτά του πλυντηρίου δεν ήταν 30 λεπτά δικά μου, ήταν 40 λεπτά. Μα πως έγινε αυτό, φταίει η τεχνητή νοημοσύνη, φταίει ο ΑΙνστάιν, υπήρξε διαστολή του χρόνου, δεν ξέρω.
 
φορτιστές έχουν μόνο τα αμαξοστάσια.. όχι τα τέρματα.
κάτω από 30% μπαταρία έχουμε τον νου μας οι οδηγοί , αλλά και να μην δώσει σημασία κάποιος υπάρχει κέντρο που παρακολουθεί το κάθε όχημα.
με το που πάει η μπαταρία στο 20% , το όχημα υποχρεωτικά πάει στο αμαξοστάσιο (γιατί δεν ξέρω)

πριν λίγες μέρες έκανα βάρδια στο 830
πήρα το Λ/Φ από τον πρωινό συνάδερφο με 51% , και αργά το βράδυ είχα ακόμα 2-3 δρομολόγια με μπαταρία 28%
μιλάω με το κέντρο ελέγχου, του λέω -είμαι οκ, τρώω 4% σε κάθε δρομολόγιο.. θα το βάλω μέσα με 20 και κάτι , στην χειρότερη 19%
μου λέει -είσαι άρχοντας!!
άλλαξε αυτός βάρδια;; με παίρνει κάποιος άλλος από το κέντρο τηλ και με ρωτάει πόσα δρομολόγια έχω ακόμα..
αν θυμάμαι καλά είχα κατεβάσει την μπαταρία στο 25-26%
του λέω, -έχω μιλήσει ήδη με κάποιον από σας, τα έχω υπολογίσει όλα , θα μπω μέσα με 21-22%
με ευχαρίστησε, με καληνύχτισε και επειδή στο τελευταίο δρομολόγιο είχα πολύ λίγο κόσμο και λίγες στάσεις έφαγα 3% ρεύμα αντί 4%
για την ακρίβεια τελείωσα το δρομολόγιο με 23% και ήμουν περίεργος πόσο ρεύμα θα φάω για μέσα..
με τα κόλπα που μου έχετε μάθει εδώ μέσα πήγαινα αρκετά με το όργανο στο charge (και πατητός! όχι χελώνα :LOL:) και μπήκα μέσα με 23% !!

μετά έκανα τους υπολογισμούς.. πόσο ρεύμα έφαγε ο πρωινός και πόσο εγώ...
να υποθέσουμε ότι έβγαλε το όχημα με 98% και όχι 100% ;;
έφαγε κάπου 47% μπαταρία.. σωστά;;
εγώ το πήρα με 51% και το έβαλα μέσα με 23% ... έφαγα 28% ..σωστά;;
ας πάρουμε κάποια δεδομένα υπόψη και κάποια άλλα θα τα υποθέσουμε...
το a/c του το βρήκα στους 22c , το ανέβασα στους 24 και αργότερα στους 26c
μείον για αυτόν, συν για μένα..
το ACAS το δούλευε, εγώ το έκλεισα (μη ρωτήσετε γιατί, βαριέμαι να γράψω τι είναι και γιατί...)
με ACAS όμως η ανάκτηση ενέργειας δουλεύει καλύτερα ( τουλάχιστον έτσι λένε τα μεγάλα κεφάλια από πάνω.. εγώ στο όργανο δεν είδα διαφορές όσες φορές δούλεψα ηλεκτρικό)
άρα θεωρητικά μείον για μένα, συν για αυτόν...
να πούμε ότι το πρωί είχε περισσότερη κίνηση σε κόσμο;; οκ, ας πούμε.. όμως το βράδυ έχει περισσότερη κίνηση σε οχήματα γιατί η πλ.Ελευθερίας στον Κορυδαλλό είναι νυφοπάζαρο και οι κλαρινογαμπροί δημιουργούν μποτιλιάρισμα.. οι νυφούλες από την άλλη δεν κάνουν άλλη δουλειά από το μπες-βγες στο Λ/Φ...
να πούμε μια ισοπαλία εδώ;;
όχι;;
μείον για αυτόν, συν για μένα;; (αφού το ηλεκτρικό δεν χαμπαριάζει από μποτιλιαρίσματα..)
οκ!!
άρα χοντρικά είμαστε στα 2 μείον αυτός, ένα μείον εγώ..
μα πόσο παραπάνω ρεύμα τρώει το ac με διαφορά 4 βαθμών;;
και πόσο παραπάνω βάρος κουβάλησε το όχημα στην 1η βάρδια σε σχέση με την 2η ;;;

θα μου πει κάποιος,, -τι θες να πεις;; ότι αυτός είναι ταγάρι και εσύ οδηγάρα;;;
φυσικά και όχι !
αλλά 47 με 28 είναι μεγάλη διαφορά... εκτός και αν έβγαλε το όχημα με πολύ χαμηλότερη μπαταρία από 98% (που θα το έλεγε στο γραφείο ή στο κέντρο και θα έβγαζε άλλο όχημα με γεμάτη μπαταρία) , κάτι άλλο συνέβη και είχαμε τέτοια διαφορά στην κατανάλωση..
τι, δεν ξέρω...
Το AC τρώει 1 με 1,5 KWh την ώρα σε αυτοκίνητο. Σε λεωφορείο θα είναι σίγουρα πολύ παραπάνω αφού είναι μεγάλος ο χώρος.
Η διαφορά σου πιθανότατα να δικαιολογείται από διαφορά στο φορτίο (να είχε περισσότερο κόσμο η πρωινη βάρδια) , στην εξωτερική θερμοκρασία (παραπάνω ενέργεια για AC και κυρίως για την διατήρηση της θερμοκρασίας των μπαταριών) και σίγουρα στο τρόπο οδήγησης.

Αν κρίνω από άλλα κινέζικα, βάζοντας το AC στους 26 μάλλον το έκλεισες τελείως. Έχεις ένδειξη θερμοκρασίας χώρου;
 
  • Like
Reactions: avpap
Bλαδιμηρε, να ρωτησω εγω την κουτσουκελα μου ?
Μηπως μετα τις 9 το βραδυ ... η μπαταρια εκφορτιζει βραδυτερα (λιγοτερη ζεστη γαρ) ?
Ο φιλος σου το δουλευε τις χειροτερες ωρες (για μπαταρια). Λογικα, εκφορτιζε γρηγοροτερα.
Και δεν ειναι τιποτα χειμωνιατικες ηλιολουστες μερες .... ειναι καλοκαιρινες ηλιολουστες.
Η βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας NCM είναι στους 22-23 βαθμούς ενώ των LFP λίγο παραπάνω. Αλλά η διαφορά +/- 10 βαθμούς είναι πολύ μικρή, 1-2% max. Μετά το +/- 10 βαθμούς αρχίζει και μεγαλώνει. Αν ανέβει/κατέβει σημαντικά τα αυτοκίνητα έχουν συστήματα ψύξης/θέρμανσης της μπαταρίας, δε την αφήνουν να υπολειτουργεί.
 
Μάλιστα. Άρα έχει πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να γίνει λειτουργικό όλο αυτό στις διεθνείς μεταφορές.
Σίγουρα, άλλωστε μόλις τώρα ξεκίνησαν να βγαίνουν πραγματικά long range ηλεκτρικά trucks, όπως το Mercedes που ανέφερα παραπάνω. Πιστεύω σε 5 χρόνια θα υπάρχει σημαντικό δίκτυο MW chargers, τουλάχιστον στην Κεντρική/Δυτική Ευρώπη.
 
Η διαφορά στο ac σίγουρα μέτρησε. Επειδή δεν έχω παρακολουθήσει όλη τη συζήτηση, το acas τι είναι; Αν δεν θες να γράφεις, πες μου που να ψάξω.
Η κίνηση επηρεάζει λιγότερο τα ηλεκτρικά παρα τα θερμικά, αλλά το βάρος σίγουρα έχει μεγαλη σημασία σε όλα τα οχήματα.
Μάλιστα, το καλοκαίρι το ac ζορίζεται ακόμα περισσότερο με τα πολλά άτομα, ενώ το χειμώνα, πολλοί επιβάτες σημαίνει (αναλογικά) μικρότερη κατανάλωση για θέρμανση (λόγω θερμότητας σώματος)

Πέρα από αυτά υποπτεύομαι κάτι άλλο για αυτήν την διαφορά μεταξύ πρωινής και απογευματινής βάρδιας. Δεν είναι απόλυτα προοδευτικός ο δείκτης της μπαταρίας. Έχει παρατηρηθεί αυτό και σε αρκετά ηλεκτρικά ΙΧ, οποίου δεν μειώνεται το ίδιο γρήγορα σε όλο το εύρος 0-100%. Είμαι σίγουρος ότι υπήρχε διαφορά μεταξύ των δυο βαρδιών και σίγουρα αν οδηγήσει κάποιος ηλεκτρικό όχημα «σωστά» (ομαλές επιταχύνσεις, παρατεταμένες επιβραδύνσεις) θα δει σημαντική μείωση της κατανάλωσης. Η διαφορά όμως στην δικη σου περίπτωση είναι χαοτική. Εκτός αν είναι «λίγο το ένα, λίγο το άλλο» και φτάσαμε σε τέτοια διαφορά κατανάλωσης.

Από αυτά που είπες, υποθέτω ότι τα φορτίζετε έως σχεδόν 100%
το ACAS είναι το σύστημα που σε τρελαίνει στα ΜΠΙΠ όταν πλησιάζεις εμπόδιο, διαβάσεις, καναν πεζό και γω δεν ξέρω τι άλλο...
εκτός ότι σου παίρνει τα αφτιά, όλο το ταμπλώ (το display δλδ), γίνεται ..πως να το πω;; χαμός στο ίσιωμα με τις παραστάσεις του.
θα αφήσω τα μάτια από τον δρόμο και θα κοιτάω την μ@λ@κί@ ;;;;

δεν μπορώ να ξέρω αν ο δείκτης δεν είναι προοδευτικός, αλλά λίγο δύσκολο μου φαίνεται...
δεν είναι δείκτης υγρού καυσίμου..

μάλλον όπως είπε ο Μάνος και ο athlon , το a/c και το σύστημα ψύξης των μπαταριών έκαναν την διαφορά.. όταν βράδιασε κατανάλωναν λιγότερη ενέργεια.
πέρα από αυτό, πιθανόν ο πρωινός να μην "έπαιζε" τόσο με την ανάκτηση όσο εγώ.. εκεί έχει πολύ ανηφόρα - κατηφόρα και μπορούσες να κάνεις "παιχνίδι" αν είχες "όρεξη"..
δλδ , έριχνα μια απαλή "γκαζιά" στην αρχή της κατηφόρας για να πάρει μεγαλύτερη ταχύτητα το όχημα και μετά συνέχεια με αρκετό φρένο για να μπαίνει ο δείκτης βαθιά στο charge.
σαν να άκουσα κάποια στιγμή από μέσα μια τσιγκάνα να παραπονιέται για τον τρόπο οδήγησης , αλλά την έγραψα ..ξέρεις που.....
τρόμαξε με το "λούνα παρκ" φαίνεται...

απ'όσο ξέρω φορτίζουν στο 100% ή κάπου εκεί.. δεν δουλεύω ποτέ πρωί εδώ και 15 χρόνια;; ίσως παραπάνω.. αλλά μια φορά που πήρα ηλεκτρικό από το αμαξοστάσιο ένα μεσημέρι, είχε μπαταρία 98%
τώρα που το θυμήθηκα το a/c έτρωγε ενέργεια σαν τρελό μέχρι να δροσίσει η καμπίνα που έβραζε.. ναι αυτό πρέπει να ήταν η αιτία της διαφοράς πρωί-βράδυ.. αλλά θυμήθηκα και κάτι άλλο.. την μπαταρία την δροσίσαμε πριν βγω από το αμαξοστάσιο.. με συνάδερφο περάσαμε ένα πλύσιμο το λ/φ και το νερό είναι κρύο.. θυμίζω ότι η μπαταρία είναι στην οροφή και όχι στο πάτωμα όπως στα ΙΧ.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Αν ο δείκτης φόρτισης δεν είναι προοδευτικός 100%, συνήθως αυτό φαίνεται στο κάτω μέρος. Δηλαδή από 100-50 είναι περισσότερες KWh απ' ότι το 50-0. Δεν έχω δει παράδειγμα ανάποδο, να έχει περισσότερες KWh στο 50-0.
Από την άλλη, αν δε φορτίζεις στο 100% τις LFP τακτικά, ενδέχεται να είναι πιο γεμάτες απ' όσο νομίζει το BMS. Θα μπορούσε να έχει συμβεί αυτό αν δε φορτίστηκε πρόσφατα στο 100%.
 
  • Like
Reactions: avpap
Δυο παρατηρησεις.
α. ειναι καλη ιδεα (αν υπαρχει αυτη η δυνατοτητα, δεν ξερω πως ειναι διαμορφωμενο το αμαξοστασιο) να αναβετε το ac (καλοκαιρι) ή θερμανση (χειμωνα) και να φτανει το οχημα στην επιθυμητη θερμοκρασια, ΠΡΙΝ ξεκουμπωσετε απο τον φορτιστη. Ετσι δεν θα καταναλωνεται μπαταρια για την "πρωτη" θερμανση/ψυξη

β. αυτο που λεω με τον μη προοδευτικο δεικτη μπαταριας ειναι αποδεδειγμενο απο reviews. Εχει παρατηρηθει ειδικα σε κινεζικα οχηματα και σε κορεατικα.
 
  • Like
Reactions: ln() and vlad66