Αυτοκινητιστικά νέα

Off topic με τα αυτοκίνητα αλλά σχετικό με την ασφάλεια. Ο συγχωρεμενος ο πατέρας μου δούλευε σε μεγάλη εταιρεία και τους είχαν ασφαλισμένους σε ιδιώτες. Οκ δεν ήταν σπουδαγμένος όπως και οι λοιποί συνάδελφοι με αποτέλεσμα να σταματήσουν να πληρώνουν. Όταν πήραν σύνταξη έφαγαν την κρυάδα. Θα επερναν πολύ "κασέρι" αλλά βλέπεις η άγνοια τους εμπόδισε. Την ίδια στιγμή οι εργοδηγοι και οι μηχανικοί που πλήρωναν λιγότερα λόγω μη βαρέων ενσήμων και επικίνδυνης εργασίας πήραν τα λεφτά και οι περισσότεροι αγόρασαν διαμέρισμα.
 
Πάντως οι ντιρεκτίβες δουλεύουν. Στο αυτοκίνητο που πήρα που πωλήθηκε μετά τον Ιούλιο του 2024, έχει ενεργοποιημένη την προειδοποίηση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Αυτό δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί για πάντα και αν θέλεις πρέπει να το απενεργοποιείς κάθε φορά που ξεκινάς.
 
Και στο 208 που νοικιάζω από το 2021 κάθε φορά που εκκινώ είναι ενεργοποιημένο, πρέπει να το απενεργοποιεί κάθε φορά όποιος θέλει.
 
Είναι σίγουρος ότι αν συνδεθείς στον εγκέφαλο θα αλλάζουν οι ρυθμίσεις. Το θέμα είναι ποιος το κάνει...
 
Από βδομάδα οι μετακινήσεις του my significant other αλλά και κάποιες ελάχιστες δικές μου θα γίνονται πιο εύκολες και (πολύ) ήπια υβριδικές εντός πόλης.

Ναι ξέρω εδώ είναι για αυτοκίνητο, αλλά δεν βρήκα άλλο θέμα παραπλήσιο.

Χτύπησα κι εγώ ένα, καιρός ήταν...

 
  • Like
Reactions: mdvq and vlad66
Πάντως οι ντιρεκτίβες δουλεύουν. Στο αυτοκίνητο που πήρα που πωλήθηκε μετά τον Ιούλιο του 2024, έχει ενεργοποιημένη την προειδοποίηση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Αυτό δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί για πάντα και αν θέλεις πρέπει να το απενεργοποιείς κάθε φορά που ξεκινάς.
Αν έχεις καλή γνωριμια σε κάνα service πες να βάλουν το obd και να δεις το διαγνωστικό πρόγραμμα ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ. Δεν μπορεί να μην υπάρχει κάνα τσεκακι.
 
Είναι σίγουρος ότι αν συνδεθείς στον εγκέφαλο θα αλλάζουν οι ρυθμίσεις. Το θέμα είναι ποιος το κάνει...
Νομίζω ότι πια αν δεν λήξει η εγγύηση δεν κάνει κανείς τίποτα, ακόμη και αν το έχει το σκάλισμα μέσα του. Με εγγυήσεις 4-5-7+ χρόνια κάτι τόσο απλό μπορεί να το βρεις μπροστά σου αν θέλεις να καλυθεί κάτι μεγάλου κόστους από την εγγύηση. Παλαιότερα αρκούσε να ξέρεις καλά τον ιδιοκτήτη της αντιπροσωπείας/ συνεργείου που σου έκαναν ότι ήθελαν και μέρος της υπηρεσίας ήταν να σε καλύψουν στην στραβή. Τώρα που για όλα θέλει σύνδεση με λαπτοπ και ανέβασμα ένα σκασμού δεδομένων στο εργοστάσιο αυτά δεν παίζουν πια.
 
Η ερώτηση βέβαια είναι γιατί να το απενεργοποιήσεις; Εντάξει, ξέρω, υπάρχουν όρια ταχύτητας εκεί έξω που είναι αστεία, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι δεν ισχύουν. Ούτε πρέπει ο οδηγός να είναι πάντα κριτής του νόμου, καμιά φορά πρέπει απλά να υπακούμε τον νομοθέτη, στα πλαίσια του 'better safe than sorry'.

Θυμάμαι μια φορά πριν πολλά πολλά χρόνια (φοιτητής) που με σταματήσανε γιατί πήγαινα σε επαρχιακό δρόμο, μεγάλη ευθεία, πρακτικά εκτός κατοικημένης περιοχής (δεν ξέρω αν ήταν διοικητικά εντός, αλλά δεν υπήρχε το παραμικρό σπίτι, διασταύρωση κλπ) με κάτι σαν 80, και το όριο ήταν 50.

Δεν με γράψανε (γιατί μάλλον κι οι ίδιοι είτε βαριόντουσαν, είτε κατάλαβαν ότι δεν το'παιζα Σουμμάχερ), και μου είπαν το ανεπανάληπτο: "όταν βλέπεις να σου παίζουν φώτα οι απέναντι, μάλλον σημαίνει ότι έχει μπλόκο, άρα πήγαινε πιο αργά".

Ναι, οκ, προφανώς δε με χάλασε το ότι δεν πλήρωσα, αλλά ρε παιδιά, εντάξει, να το κλείσουμε το μαγαζί τελείως αν είναι έτσι.
 
  • Like
Reactions: chocbhed
Η ερώτηση βέβαια είναι γιατί να το απενεργοποιήσεις;
Γιατί σου σπάει τα νεύρα, έχεις δει όριο ταχύτητας σε έργα 10km/h και 20km/h; Τα ακολουθείς; Όταν σε αυτοκινητόδρομο με όριο 110km/h κάνεις προσπέραση κάποιον που κινείται με 105, θα τον προσπεράσεις με 110 κάνοντας το προσπέρασμα να είναι επικίνδυνο και να διαρκεί πολύ ώρα ή θα προσπεράσεις με 130 και μόλις μπεις στη δεξιά λωρίδα θα πας πάλι με 110; Πρέπει εκείνη την ώρα να σου πετάγεται το γκλιγκ-γκλιγκ να σου σπάει τα νεύρα; Μπορώ να σκεφτώ δεκάδες άλλες περιπτώσεις. Επίσης η αναγνώριση των πινακίδων δεν είναι 100% ακριβής, στο δικό μου έχω δει να αναγνωρίζει σαν όριο 20km/h την πινακίδα 20Τ (20 τόνοι), έχω δει σε δρόμο με όριο 90 να αναγνωρίζει σαν όριο 130 πινακίδα που δείχνει ότι είναι το 130km (παλαιά εθνική Θεσσαλονίκης - Καβάλας) και άλλα παρόμοια λάθη. Το πρώτο πράγμα που απενεργοποίησα ήταν η αυτόματη αλλαγή ταχύτητας στο cruise control με βάση τα σήματα, φαντάσου να το είχα on και να έκοβε από τα 90 στα 20!!! Στο δικό μου δε μπορείς να απενεργοποιήσεις μόνιμα το lane assist, το οποίο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο σε στενούς επαρχιακούς δρόμους ή σε δρόμους με διπλή διαγράμμιση (παλαιά ξεθοριασμένη + νέα), ενώ ο εγκέφαλος είχε ήδη option για να θυμάται τη ρύθμιση (για άλλες χώρες προφανώς). Ευτυχώς με το OBD Eleven μπόρεσα και το ρύθμισα στο να θυμάται τη ρύθμιση που βάζω εγώ.
 
Η ερώτηση βέβαια είναι γιατί να το απενεργοποιήσεις; Εντάξει, ξέρω, υπάρχουν όρια ταχύτητας εκεί έξω που είναι αστεία, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι δεν ισχύουν. Ούτε πρέπει ο οδηγός να είναι πάντα κριτής του νόμου, καμιά φορά πρέπει απλά να υπακούμε τον νομοθέτη, στα πλαίσια του 'better safe than sorry'.

Γιατί διαβάζει ό,τι νά'ναι συνήθως και ρίχνει ειδοποίηση μπιπ μπιπ όλη την ώρα σε άσχετες φάσεις.

Το πρόβλημα δεν είναι αν υπάρχει ή όχι. Το πρόβλημα είναι ότι δεν λειτουργεί σωστά.

Κλασικό παράδειγμα παραπόνων όλων - μα όλων όμως - όσων δοκίμασαν το νέο Suzuki Swift (μια και έχω δει ότι review υπάρχει).
 
Από βδομάδα οι μετακινήσεις του my significant other αλλά και κάποιες ελάχιστες δικές μου θα γίνονται πιο εύκολες και (πολύ) ήπια υβριδικές εντός πόλης.

Ναι ξέρω εδώ είναι για αυτοκίνητο, αλλά δεν βρήκα άλλο θέμα παραπλήσιο.

Χτύπησα κι εγώ ένα, καιρός ήταν...

καλορίζικο !!

ότι φέρνει ο Γκοργκόλης είναι και πραγματικά καλό και VFM !!

εύχομαι να το ευχαριστηθείς !!
 
  • Like
Reactions: Pleo
Οι βόμβοι σχετικά με τα όρια ταχύτητας δεν με ενοχλούν, αυτό που είναι εκνευριστικό ΚΑΙ επικίνδυνο είναι το lane departure. Ειδικά όταν δεν μένει μόνιμα απενεργοποιημένο. Χρήσιμο για την εθνική οδό, καταστροφικό για μέσα στην πόλη, ειδικά όταν παίρνει και τον έλεγχο του τιμονιού.
 
Οι βόμβοι σχετικά με τα όρια ταχύτητας δεν με ενοχλούν, αυτό που είναι εκνευριστικό ΚΑΙ επικίνδυνο είναι το lane departure. Ειδικά όταν δεν μένει μόνιμα απενεργοποιημένο. Χρήσιμο για την εθνική οδό, καταστροφικό για μέσα στην πόλη, ειδικά όταν παίρνει και τον έλεγχο του τιμονιού.
Αν δεν κάνω λάθος η ειδοποίηση για τη λωρίδα μένει πάντα, αλλά πρέπει να πατήσεις κουμπί για να ενεργοποιηθεί το σύστημα που σε κρατά στη λωρίδα σου.
 
Αν δεν κάνω λάθος η ειδοποίηση για τη λωρίδα μένει πάντα, αλλά πρέπει να πατήσεις κουμπί για να ενεργοποιηθεί το σύστημα που σε κρατά στη λωρίδα σου.
σε καποια αυτοκινητα ειναι ενεργοποιημενη by default και πρεπει να την σβηνεις καθε φορα που αναβεις το αμαξι. Τεραστια χαζομαρα
 
σε καποια αυτοκινητα ειναι ενεργοποιημενη by default και πρεπει να την σβηνεις καθε φορα που αναβεις το αμαξι. Τεραστια χαζομαρα
Αυτό είναι οριακά επικίνδυνο ειδικά σε χώρα σαν την Ελλάδα με διαγραμμίσεις σωστές μόνο στους αυτοκινητόδρομους.
Πάντως λίγο που δοκίμασα το δικό μου τόσο σε διασταυρώσεις στην Περιφερειακή του Υμηττού (εκεί που σπάει ο δρόμος σε δύο, μια κατεύθυνση για αεροδρόμιο και μια για Ελευσίνα, καθώς ήμουν στη δεύτερη λωρίδα από αριστερά που έχεις δυνατότητα να πας και δεξιά και αριστερά) όσο και σε κάποιες πολύ μεγάλες καμπές στην έξοδο από Περιφερειακή Υμηττού προς Αττική Οδό πήρα τον έλεγχο γιατί νόμιζα ότι θα με πετάξει έξω το αυτόματο - θα παίξω με χαμηλότερη ταχύτητα να δω αν ήταν η αίσθησή μου μόνο. Στην κυρίως Αττική Οδό κανένα ζήτημα είτε με το adaptive cruise control είτε με το τιμόνι.
Σε μένα ενεργοποιείται μαζί με το adaptive cruise control. Πριν πατήσω το κουμπάκι απλά τρέμει το τιμόνι και με ενημερώνει με ένδειξη ότι έχω φύγει από τη λωρίδα μου, δεν προσπαθεί να το μαζέψει. Στο προηγούμενο που είχα απλά είχε ηχητική προειδοποίηση και ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

On another note, δεν έχω βάλει ακόμη τον φορτιστή σπίτι μου, θα πάει τέλος Οκτώβρη όπως το βλέπω. Το φόρτισα 2 φορές από δημόσιο φορτιστή για 20-30 λεπτά όσο ήμουν σε πάρκινγκ και οι τιμές ήταν περίπου 0.4 €/kWh. Με την κατανάλωση που βλέπω να έχει το αυτοκίνητο δουλεύοντας σαν full hybrid εντός πόλης είναι μια η άλλη να βάλω βενζίνη ή να φορτίσω.
Προφανώς αν το κόστος πέσει στα 0.1 €/kWh με φόρτιση στο σπίτι το κόστος μετακίνησης πέφτει στο 1/4. Οπότε αν κάποιος το σκέπτεται για full hybrid vs PHEV με δεδομένο ότι δεν έχει φορτιστή στο σπίτι/γραφείο με χαμηλό ή μηδενικό κόστος, το full hybrid είναι λογικά οικονομικότερο αν βάλουμε και το πόσο φθηνότερο είναι για αγορά. Αν βάλουμε και την παράμετρο ότι τα περισσότερα PHEV που κυκλοφορούν τώρα είναι με "χαζό" λογισμικό που προσπαθεί απλά να φορτίσει το σύνολο της μπαταρίας ανά πάσα στιγμή μέχρι το 50% ή το 100% τότε δεν συμφέρει το PHEV με τίποτα αν δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης.
 
  • Like
Reactions: avpap
Αν δεν κάνω λάθος η ειδοποίηση για τη λωρίδα μένει πάντα, αλλά πρέπει να πατήσεις κουμπί για να ενεργοποιηθεί το σύστημα που σε κρατά στη λωρίδα σου.
Στο δικό μου 208 το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ελέγχεται με κουμπί το οποίο ενεργοποιείται ή απενεργοποιείται μόνιμα... ευτυχώς. Επίσης η ένδειξη στην οθόνη καθίσταται ανενεργή.