Αυτοκινητιστικά νέα

Άρθρο σχετικό με θανατηφόρο ατύχημα με Tesla Cybertruck. Τρεις επιβάτες πέθαναν από εισπνοή καπνού γιατί οι περαστικοί που έσπευσαν να τους βοηθήσουν δε μπορούσαν να ανοίξουν τις πόρτες.

ολα τα οχηματα κλειδωνουν αυτοματα, επομενως το "δεν μπορουσαν να ανοιξουν τις πορτες" δεν υφισταται. Μαρτυρας που εσωσε τον εναν, εσπασε το τζαμι και τον εβγαλε εξω, αλλα δεν προλαβε να κανει το αλλο με τους υπολοιπους.

Επισης "CHP confirms a combination of alcohol, drugs, and high speeds caused the driver to lose control and crash into the tree." επομενως μαλλον δεν τους "σκοτωσε το τεσλα" αλλα τα ναρκωτικα, το αλκοολ και η υπερβολικη ταχυτητα.
 
Υπερπαραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ έχουμε πάρα πολύ συχνά και αποσυνδέονται πάρα πολλά αιολικά.
Έτσι και αλλιώς όπως είπα το υδρογόνο είναι για την βαριά βιομηχανία και η κατανάλωση εκεί θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από όποιο υδρογονοκίνητο τράκτορα (τράκτορες).
Επίσης μην ξεχνάμε πως η κατάσταση τώρα στα αεροπλάνα δείχνει ότι πάμε για πλήρως συνθετικά SAF που θα είναι 100% drop-in σε σχέση με τα συμβατικά τα οποία παράγονται από υδρογόνο. Σήμερα στην καλύτερη μιλάς για 50% blend συμβατικού jet fuel με βιοκαύσιμο.

Το θέμα με το ηλεκτρικό δίκτυο είναι πόσες θέσεις φόρτισης θα έχει ο κάθε σταθμός ανεφοδιασμού στα 300+ kW και αν θα είναι αρκετοί για να καλύπτουν τις ανάγκες τρακτόρων και ΙΧ που ο αριθμός αυξάνεται. Σήμερα έχουμε συνήθως 1-2 θέσεις γρήγορης φόρτισης και αρκετές 22 kW που είναι ασήμαντες ακόμη και για σοβαρή διείσδυση ηλεκτρικών ΙΧ. Εκεί το δίκτυο μεταφοράς/διανομής θα χρειαστεί μεγάλες επενδύσεις.
Επίσης δεν μιλάμε για τη νταλίκα που θα φορτώσει Αργολίδα πορτοκάλια για τη Θεσσαλονίκη, μιλάμε για την νταλίκα που θα φορτώσει container στη Γερμανία να το φέρει Αθήνα. Αν αρχίσει να περιμένει ώρες σε κάθε ανεφοδιασμό, απλά δεν είναι πρακτικό. Στο παρακάτω link για φορτηγατζίδες γράφει με απλά λόγια ότι και εκεί θα έχουμε μάλλον και καταλήγει ότι για μικρές και μεσαίες αποστάσεις τα μπαταριοκίνητα υπερτερούν, αλλά για μεγάλες αποστάσεις υπερτερεί το υδρογόνο.

Για τις μεγάλες αποστάσεις εντάχθηκαν στην Ευρωπαϊκές πολιτικές και συνεπακόλουθα στο θεσμικό πλαίσιο τα υδρογονοκίνητα. Η τωρινή δέσμευση είναι 1 σταθμός υδρογόνου κάθε 200 κμ δικτύου TEN-T και σταθμός επίσης κοντά σε αστικούς κόμβους (πχ λιμάνια, τρένα, αεροδρόμια).

Η Ελλάδα έχει περίπου 2200 κμ TEN-T δηλαδή μιλάμε για 10 άντε 15 υδρογονάδικα για να καλύψουμε τις ανάγκες των πολιτικών. Δεν είναι πολλά. Ξέρουμε ότι 5 είναι υπό ανάπτυξη και έχουν σε κάποιο βαθμό εξασφαλίσει χρηματοδότηση.

Θα είναι κάτι σαν το δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο.
 
Ένα εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου για αποθήκευση και χρήση αργότερα είναι πανάκριβο. Πρόσφατα η ΕΕ χρηματοδότησε εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου μικής κλίμακας στη Λιθουανία - θα παραδοθεί το 2026. Το εργοστάσιο θα κοστίσει συνολικά 13 εκατομμύρια ευρώ και θα παράγει 130 τόνους υδρογόνο το χρόνο. Η μέση διάρκεια ζωής του εργοστασίου υπολογίζεται στα 25 χρόνια. Οπότε, ακόμα και με μηδενικό κόστος ενέργειας (περίσσεια ΑΠΕ), έχουμε ένα κόστος 13 εκατομμύρια / (130*25*1000) = 4 ευρώ το κιλό. Θεωρώντας μηδενικό και το κόστος λειτουργίας του εργοστασίου και το κόστος μετατροπής υδρογόνου ξανά σε ρεύμα, μιλάμε για τιμή 4 ευρώ / 20 KWh = 20 λεπτά την KWh. Στη πράξη αυτό το νούμερο είναι αρκετά παραπάνω.

Την περίσσεια ΑΠΕ μπορούμε να την κάνουμε timeshift τις βραδυνές ώρες με buffer μπαταρίας ιόντων νατρίου 12 ωρών. Το κόστος είναι υποπολλαπλάσιο του κόστους για το υδρογόνο. Για παράδειγμα, το Μάρτιο είχαμε περίσσεια περίπου 200GWh που απολέστηκε επειδή κλείσαμε την παραγωγή. Ας πούμε από 5 ως max 10GWh τη μέρα με μέση ημερήσια 6,7 GWh. Με τιμή γύρω στα 80$/KWh σήμερα και minimum 3000 κύκλους ζωής, το κόστος πηγαίνει σε 0,026 $ ανά KWh. Καμία πραγματικά σύγκριση, το κόστος είναι 10 φορές κάτω από το υδρογόνο. Και το κόστος θα πέσει κι άλλο, σύντομα θα είναι κάτω από 50$/KWh.

Το πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι πως μπορεί να αποτελέσει στρατηγικό ενεργειακό αποθεματικό, όμως με σημαντικό κόστος.
Έχουμε ακόμη αρκετά φράγματα στην Ελλάδα που μπορούν να γίνουν αντλισιοταμιευτικά. Μετά το συζητάμε.
Μπαταρίες μπαίνουν τώρα στο εύκολο στην κατανάλωση στα σπίτια και θα μπουν λογικά και σε στρατηγικά σημεία του δικτύου διανομής κοντά σε μετασχηματιστές για να μειωθεί η άμεση ανάγκη για αναβάθμιση δικτύου λόγω των ΑΠΕ.
Υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες για αποθήκευση ενέργειας (πχ συσσωρευτές redox flow)
 
ολα τα οχηματα κλειδωνουν αυτοματα, επομενως το "δεν μπορουσαν να ανοιξουν τις πορτες" δεν υφισταται.
Όχι πια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Απαγορεύονται να έρχονται από το εργοστάσιο με ρύθμιση για αυτόματο κλείδωμα μετά πχ τα 10 km/h όπως παλαιότερα, ενώ κάποιοι κατασκευαστές έχουν απαγορέψει ακόμη και τη χειροκίνητη ρύθμιση πια. Πριν 10-15 χρόνια ήταν βασικός εξοπλισμός.
 
ολα τα οχηματα κλειδωνουν αυτοματα, επομενως το "δεν μπορουσαν να ανοιξουν τις πορτες" δεν υφισταται. Μαρτυρας που εσωσε τον εναν, εσπασε το τζαμι και τον εβγαλε εξω, αλλα δεν προλαβε να κανει το αλλο με τους υπολοιπους.
Αυτό πρώτη φορά το ακούω. Δηλαδή αν τρακάρω κάπου κλειδώνουν αυτόματα οι πόρτες του αυτοκινήτου ώστε να μη μπορώ να βγω; Τότε γιατί δε συνέβη το ίδιο με το Skoda μου όταν με τράκαρε ένας Πολωνός πλαγιομετωπικά και μου το διέλυσε;
Επισης "CHP confirms a combination of alcohol, drugs, and high speeds caused the driver to lose control and crash into the tree." επομενως μαλλον δεν τους "σκοτωσε το τεσλα" αλλα τα ναρκωτικα, το αλκοολ και η υπερβολικη ταχυτητα.
Προφανώς για κάποιο λόγο βγήκαν από το δρόμο και αγκάλιασαν το δέντρο. Το θέμα είναι ότι μετά το ατύχημα ήταν ζωντανοί αλλά κανείς δε μπορούσε να τους βοηθήσει. Ο περαστικός αναγκάστηκε να χτυπήσει το παράθυρο με κλαδί δέντρου 10-15 φορές για να το σπάσει και να μπορέσει να βγάλει τον έναν από τα συντρίμμια. Δεν το λέει στο άρθρο, αλλά η κοπέλα που ήταν μέσα είχε ακόμη τις αισθήσεις της και ούρλιαζε για να την βγάλουν...
 
Όχι πια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Απαγορεύονται να έρχονται από το εργοστάσιο με ρύθμιση για αυτόματο κλείδωμα μετά πχ τα 10 km/h όπως παλαιότερα, ενώ κάποιοι κατασκευαστές έχουν απαγορέψει ακόμη και τη χειροκίνητη ρύθμιση πια. Πριν 10-15 χρόνια ήταν βασικός εξοπλισμός.

Από πότε ισχύει αυτό;
Το δικό μου που παράχθηκε τον 3/24 πάντως κλειδώνει.

Αυτό πρώτη φορά το ακούω. Δηλαδή αν τρακάρω κάπου κλειδώνουν αυτόματα οι πόρτες του αυτοκινήτου ώστε να μη μπορώ να βγω; Τότε γιατί δε συνέβη το ίδιο με το Skoda μου όταν με τράκαρε ένας Πολωνός πλαγιομετωπικά και μου το διέλυσε;

Αυτό γνωρίζω και εγώ. Σε περίπτωση ατυχήματος, ξεκλειδώνουν αυτόματα.
 
Από πότε ισχύει αυτό;
Το δικό μου που παράχθηκε τον 3/24 πάντως κλειδώνει.



Αυτό γνωρίζω και εγώ. Σε περίπτωση ατυχήματος, ξεκλειδώνουν αυτόματα.
Το έψαξα λίγο τώρα και όντως δεν υπάρχει απαγόρευση. Απλά κάποιοι κατασκευαστές έχουν αφαιρέσει τη δυνατότητα επικαλούμενοι λόγους ασφαλείας. Ξέρω σίγουρα για Toyota, Ford, Mitsubishi και Honda. Το ξεκλείδωμα σε σύγκρουση ελέγχεται και από το EuroNCAP.
Ίσως το απενεργοποιούν για να μην έχουν θέμα με το EuroNCAP όπου λόγω σύγκρουσης ίσως δεν καταφέρνουν να ανοίξουν αυτόματα όπως θα έπρεπε. Πολύ χαζό αντί να το φτιάξουν...
 
Αυτό πρώτη φορά το ακούω. Δηλαδή αν τρακάρω κάπου κλειδώνουν αυτόματα οι πόρτες του αυτοκινήτου ώστε να μη μπορώ να βγω; Τότε γιατί δε συνέβη το ίδιο με το Skoda μου όταν με τράκαρε ένας Πολωνός πλαγιομετωπικά και μου το διέλυσε;

Προφανώς για κάποιο λόγο βγήκαν από το δρόμο και αγκάλιασαν το δέντρο. Το θέμα είναι ότι μετά το ατύχημα ήταν ζωντανοί αλλά κανείς δε μπορούσε να τους βοηθήσει. Ο περαστικός αναγκάστηκε να χτυπήσει το παράθυρο με κλαδί δέντρου 10-15 φορές για να το σπάσει και να μπορέσει να βγάλει τον έναν από τα συντρίμμια. Δεν το λέει στο άρθρο, αλλά η κοπέλα που ήταν μέσα είχε ακόμη τις αισθήσεις της και ούρλιαζε για να την βγάλουν...
εγω αναφερθηκα στο οτι κλειδωνουν αυτοματα οι πορτες, οχι τι γινεται σε ατυχημα. Υπαρχει επισης παντα η πιθανοτητα ο μαρτυρας να μην ηξερε απο που ανοιγουν οι πορτες στο CT.
Τελος, ολα τα tesla (και το CT) εχουν μηχανισμους για χειροκινητο ανοιγμα των θυρων. Αν οι επιβατες ηταν αναισθητοι και δεν μπορουσαν να τις ανοιξουν (ή αν δεν ειχαν μαθει ποτε απο που ανοιγουν), τοτε αλλαζει η κουβεντα.
 
Η περίπτωση από την σύγκρουση να ήταν τέτοια η παραμόρφωση του αμαξωματος του CT που να είχαν μπλοκάρει οι πόρτες παίζει;
 
εγω αναφερθηκα στο οτι κλειδωνουν αυτοματα οι πορτες, οχι τι γινεται σε ατυχημα. Υπαρχει επισης παντα η πιθανοτητα ο μαρτυρας να μην ηξερε απο που ανοιγουν οι πορτες στο CT.
Γιατί θα έπρεπε να το ξέρει; Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν χερούλια ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις;
Τελος, ολα τα tesla (και το CT) εχουν μηχανισμους για χειροκινητο ανοιγμα των θυρων. Αν οι επιβατες ηταν αναισθητοι και δεν μπορουσαν να τις ανοιξουν (ή αν δεν ειχαν μαθει ποτε απο που ανοιγουν),
Τι θα πει "δεν είχαν μάθει να τις ανοίγουν;" Είχαν πάθει ατύχημα, το αυτοκίνητο καιγόταν και έπρεπε να λύσουν παζλ για να ανοίξουν τις πόρτες; Τι είναι, πρωταγωνιστές στο Saw; άσε που οι πόρτες είναι ηλεκτροκίνητες και δεν ανοίγουν αν κοπεί η παροχή ισχύος-π.χ. σε ένα ατύχημα. Επίσης, παλιότερα είχα γράψει ότι η ηλίθια ιδέα του Musk να βαλει αλεξίσφαιρα τζάμια στο Cybertruck προσθέτει κάτι παντελώς άχρηστο στο 99,99999% των οδηγών, αλλά που μπορεί να είναι επικίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος. Είχα δίκιο τελικά.
 
Γιατί θα έπρεπε να το ξέρει; Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν χερούλια ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις;

Τι θα πει "δεν είχαν μάθει να τις ανοίγουν;" Είχαν πάθει ατύχημα, το αυτοκίνητο καιγόταν και έπρεπε να λύσουν παζλ για να ανοίξουν τις πόρτες; Τι είναι, πρωταγωνιστές στο Saw; άσε που οι πόρτες είναι ηλεκτροκίνητες και δεν ανοίγουν αν κοπεί η παροχή ισχύος-π.χ. σε ένα ατύχημα. Επίσης, παλιότερα είχα γράψει ότι η ηλίθια ιδέα του Musk να βαλει αλεξίσφαιρα τζάμια στο Cybertruck προσθέτει κάτι παντελώς άχρηστο στο 99,99999% των οδηγών, αλλά που μπορεί να είναι επικίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος. Είχα δίκιο τελικά.
δεν καταλαβαινεις, θες να εισαι νευριασμενος και επιθετικος. Δικαιωμα σου, παμε παρακατω.
 

Μια χαρά μηχανικά ανοίγουν. Το θεωρώ απίθανο να έπαιρνε έγκριση χωρίς τέτοιο πράγμα. Εδώ έχουν στο χώρο αποσκευών εδώ και δεκαετίες σε περίπτωση που σε απαγάγουν.

Ο τρόπος που ανοίγουν μηχανικά οι πίσω πόρτες δεν είναι και ό,τι καλύτερο πάντως. Αν δεν το ξέρεις δεν θα το βρεις.
 
Ο τρόπος που ανοίγουν μηχανικά οι πίσω πόρτες δεν είναι και ό,τι καλύτερο πάντως. Αν δεν το ξέρεις δεν θα το βρεις.

Δε θα διαφωνήσω. Θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο με τα μπροστά.
 
δεν καταλαβαινεις, θες να εισαι νευριασμενος και επιθετικος. Δικαιωμα σου, παμε παρακατω.
Πέθαναν 3 νέα παιδιά χωρίς λόγο, ναι είμαι νευριασμένος. Δεν είμαι επιθετικός μαζί σου, αλλά αν είχα τον Ηλον Μασκ μπροστά μου αυτό ίσως να άλλαζε.
 
  • Like
Reactions: Skakinen and vlad66

Μια χαρά μηχανικά ανοίγουν. Το θεωρώ απίθανο να έπαιρνε έγκριση χωρίς τέτοιο πράγμα. Εδώ έχουν στο χώρο αποσκευών εδώ και δεκαετίες σε περίπτωση που σε απαγάγουν.
Συγγνώμη, αλλά ο τρόπος που ανοίγει η πίσω πόρτα είναι τραγικός. Νόμιζα ότι υπερέβαλα, αλλά είναι πραγματικά για σενάριο του Saw.
 
  • Like
Reactions: koupa and vlad66
Ένας από τους πολλούς λόγους που αυτό το πράγμα δεν θα έπαιρνε άδεια κυκλοφορίας στην ΕΕ.
Βγάλε το λαστιχένιο πατάκι στον αποθηκευτικό χώρο της πόρτας και τράβα το σχοινί; Είμαστε με τα καλά μας; Είναι αυτό υπό οποιαδήποτε συνθήκη self explanatory;

Και αυτό το ενέκριναν στις ΗΠΑ που θέλουν άνοιγμα χώρου αποσκευών από μέσα και γράφουν warning για την απόσταση αντικειμένων στους καθρέπτες;
 
Χωρίς ζώνες παραμόρφωσης και με τις ακμές που έχει, αυτό το πράγμα είναι επικίνδυνο για επιβάτες και πεζούς.
 
Πέθαναν 3 νέα παιδιά χωρίς λόγο, ναι είμαι νευριασμένος. Δεν είμαι επιθετικός μαζί σου, αλλά αν είχα τον Ηλον Μασκ μπροστά μου αυτό ίσως να άλλαζε.

στην προσπάθεια να πρωτοτυπήσουν έκαναν κάτι πραγματικά τραγικό!
μάλλον δεν μπορούν να "δεχτούν" ότι τα προβλήματα (μετά από σύγκρουση) έχουν λυθεί (όσο θα μπορούσαν να λυθούν) και ΔΕΝ πάει άλλο !

οι Γάλλοι "έκλεισαν τον κύκλο" βάζοντας πλαστικά φτερά ούτως ώστε να μην μπλοκάρουν οι πόρτες μετά από την σύγκρουση..
μετά από αυτό τίποτα άλλο δεν έχει βγει άξιο λόγου και ούτε πρόκειται...

οι της Tesla τώρα τι προσπαθούν να κάνουν ;; να μάθουν στους άλλους που φτιάχνουν οχήματα από το 1800κάτι , πως φτιάχνεται ένα αυτοκίνητο ;;