Αυτοκινητιστικά νέα

Οι της Tesla όντως έμαθαν στους άλλους που φτιάχνουν οχήματα από το 1800κάτι πως φτιάχνεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Τώρα, όσο αφορά το Cybertruck, συμφωνώ ότι είναι ένα χάλι που δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν.
 
  • Like
Reactions: avpap
Σχετικό - άσχετο, μια και έγινε λόγος για εγκρίσεις κλπ., από δω και πέρα να κρατάτε μικρό καλάθι, αφού τις "ανεξάρτητες" αυτές αρχές πλέον θα τις κρατάει από τα @@ ο CEO της εταιρίας.

 
Οι της Tesla όντως έμαθαν στους άλλους που φτιάχνουν οχήματα από το 1800κάτι πως φτιάχνεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Τώρα, όσο αφορά το Cybertruck, συμφωνώ ότι είναι ένα χάλι που δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν.
σίγουρα στον τομέα ηλεκτροκινητήρας-μπαταρία είναι πρωτοπόροι και κορυφαίοι.. αλλά ένα αυτοκίνητο δεν είναι μόνο αυτό.

παράδειγμα.. μη κοιτάς εσύ που είσαι κομπιουτεράς και χειρίζεσαι την οθόνη του tesla σου με κλειστά μάτια σε χρόνο 0..
για βάλε έναν "νορμάλ" άνθρωπο να το κάνει ενώ οδηγεί....
 
Οι της Tesla όντως έμαθαν στους άλλους που φτιάχνουν οχήματα από το 1800κάτι πως φτιάχνεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Τώρα, όσο αφορά το Cybertruck, συμφωνώ ότι είναι ένα χάλι που δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν.

Ναι, βέβαια για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι το ηλεκτρικό powertrain η δυσκολία σε ένα αυτοκίνητο. Έχουμε πλημμυρίσει από κινέζους με μηδέν εμπειρία και λίγο καλύτερα ή χειρότερα, όλοι τα καταφέρνουν εκεί. Από τότε που βγήκαν off the shelf μέρη για το ηλεκτρικό powertrain ιδιαιτέρως.

Όλοι αυτοί, συμπεριλαμβανομένης και της tesla σε πολλές περιπτώσεις, έχουν πρόβλημα στο βασικό επίδικο, πως να φτιάξουν το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Δεν θα βρεθεί M αυτοκίνητο της BMW λ.χ. να μην έχει τα φρένα που πρέπει (Model S) ούτε skoda που εάν κλείσεις τον χώρο αποσκευών με το χέρι κατά λάθος να στραβώνει η λαμαρίνα.
 
  • Like
Reactions: takisot
Η μεγαλύτερη προσφορά της Tesla στα BEV δεν είναι το powertrain της ούτε φυσικά οι χαζομαρίτσες και τα ήξεις - αφήξεις που κάνει με αισθητήρες - διακόπτες - φλας κτλ. Η μεγαλύτερη προσφορά της ήταν η ανάπτυξη δικτύου φορτιστών όταν κανείς δε το έκανε, η δωρεάν για χρόνια φόρτιση και σε τεχνικό κομμάτι το Octovalve, ο πιο efficient τρόπος διαχείρισης θερμοκρασιών μπαταρίας - κινητήρα - καμπίνας. Και φυσικά η σχεδίαση σασί αποκλειστικά για BEV και όχι προσπαθώντας να κάνει reuse σασί από θερμικά.
 
  • Like
Reactions: takisot
Φυσικά έχει και innovation.
Το να κάνεις σασί αποκλειστικά για BEV, είναι θέμα επιλογής όμως. Το 2013 που έβαλε η BMW μια μπαταρία 42KWh στο i3 (προσωπική μου άποψη, χάλια), εάν ήθελε να κάνει ηλεκτρική σειρά 5, θα έβαζε 80-90KWh και θα ήταν μια χαρά usable αυτοκίνητο.

Εκείνη τη περίοδο, πέραν των ΗΠΑ με το supercharger δίκτυο της tesla, δεν είχε κανένα νόημα να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο για χρήση πέραν από αυστηρά εντός πόλης, για αυτό και δεν έκαναν develop κάτι άλλο από αυτά που είδαμε εκείνη την εποχή. Ότι βγαίνει σήμερα ως νέα πλατφόρμα, είναι by far οι καλύτερες υλοποιήσεις, βλ. PPE πλατφόρμα VW group με τα A6/Q6/Macan.
 
Last edited:
Φυσικά έχει και innovation.
Το να κάνεις σασί αποκλειστικά για BEV, είναι θέμα επιλογής όμως. Το 2013 που έβαλε η BMW μια μπαταρία 42KWh στο i3 (προσωπική μου άποψη, χάλια), εάν ήθελε να κάνει ηλεκτρική σειρά 5, θα έβαζε 80-90KWh και θα ήταν μια χαρά usable αυτοκίνητο.

Εκείνη τη περίοδο, πέραν των ΗΠΑ με το supercharger δίκτυο της tesla, δεν είχε κανένα νόημα να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο για χρήση πέραν από αυστηρά εντός πόλης, για αυτό και δεν έκαναν develop κάτι άλλο από αυτά που είδαμε εκείνη την εποχή. Ότι βγαίνει σήμερα ως νέα πλατφόρμα, είναι by far οι καλύτερες υλοποιήσεις, βλ. PPE πλατφόρμα VW group με τα A6/Q6/Macan.
Το i3 κόστιζε κάνα 50αρικο plus χιλιάρικα όμως. Επίσης, ΔΕΝ το έκανε τελικά η bmw και όχι μόνο αυτό αλλά ακόμα και το i3 το άφησε στην τύχη του, το σταμάτησε και δεν το αντικατέστησε.
 
σίγουρα στον τομέα ηλεκτροκινητήρας-μπαταρία είναι πρωτοπόροι και κορυφαίοι.. αλλά ένα αυτοκίνητο δεν είναι μόνο αυτό.

παράδειγμα.. μη κοιτάς εσύ που είσαι κομπιουτεράς και χειρίζεσαι την οθόνη του tesla σου με κλειστά μάτια σε χρόνο 0..
για βάλε έναν "νορμάλ" άνθρωπο να το κάνει ενώ οδηγεί....
Μα δεν υπάρχει κανένας λόγος να ακουμπάς ρυθμίσεις εν κινήσει. Ότι θα αλλάξεις μέσω της οθόνης, πχ μουσική, navigation κτλπ, αυτά γίνονται σε οθόνες σε όλα τα αυτοκίνητα.
Ρυθμίσεις όπως καθρέφτες και τιμόνι που στα τεσλα γίνονται μέσω της οθόνης, τα φτιάχνεις όταν είσαι σταματημένος.
Από εκεί και πέρα ο «νορμαλ», αν ζορίζεται με αυτά, ας πάρει ένα Τογιότα και όλα καλά. Δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρείται με ηλεκτρικά.
 
Στο τελευταίο Χάρη δεν συμφωνώ. Είναι εγκληματικό να μην υπάρχουν πραγματικά κουμπιά στα αυτοκίνητα σε βασικά πράγματα όπως πχ ο κλιματισμός που ασυναίσθητα μπορεί να τον ψαχουλεύουμε κατά την ώρα της οδήγησης. Και για αυτό επανέρχονται τα physical buttons.
It went too far, που λένε και στο χωριό μου.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Εμ, υπάρχει λόγος ου τα χερούλια είναι μηχανικά τόσα χρόνια...
Γνωστός μου ήταν "αγοραστής" για βρετανική εταιρεία. Δουλειά του ήταν να ψάχνει να βρει τον κατάλληλο προμηθευτή που θα αναλάμβανε την υποκατασκευη εξαρτημάτων για το τελικό προϊόν. Σε μια περίπτωση εντόπισε έναν υποκατασκευαδτη για κλειδαριές για τις πόρτες των JCB. Όλα πήγαιναν καλά, μέχρι που ανακάλυψε ότι στην πορεία ο Ιταλός είχε κάνει χωρίς έγκριση μια μικρή τροποποίηση στο αρχικό σχέδιο, σαν κι αυτές που περηφανεύεται ο. Musk ότι ενθαρρύνονται να προτείνουν οι υπάλληλοι της Tesla.
Ο Ιταλός όχι μόνο αναγκάστηκε να ξαναγυρίσει στο αρχικό σχέδιο, αλλά πλήρωσε και τα έξοδα της ανάκλησης όλων των JCB για να αλλαχτεί η κλειδαριά. Ήταν αδιανόητο ότι αυτό έγινε χωρίς επανάληψη των ελέγχων ασφαλείας.
Βρείτε τo βίντεο που για να ανοίξει το καπώ Tesla η πυροσβεστική έπρεπε να σύνδεση εξωτερική μπαταρία 48V.
Και δε λιγότερο αυστηρά θέματα, είδα έναν κακομοίρη ταξιτζή που σε κάθε φανάρι έμπαινε στο τρίτο υπομενου του Σκόντα (καμία σχέση με ηλεκτρικό) για να αλλάξει τη ρύθμιση για το ξεθολωμα του παρμπρίζ..
 
Στο τελευταίο Χάρη δεν συμφωνώ. Είναι εγκληματικό να μην υπάρχουν πραγματικά κουμπιά στα αυτοκίνητα σε βασικά πράγματα όπως πχ ο κλιματισμός που ασυναίσθητα μπορεί να τον ψαχουλεύουμε κατά την ώρα της οδήγησης. Και για αυτό επανέρχονται τα physical buttons.
It went too far, που λένε και στο χωριό μου.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ειδικα σε αυτο το σημειο (θερμοκρασια, μπρος-πισω defrost) εχω βολευτει μια χαρα τις φωνητικες εντολες. Πλεον βλεπω βιντεο με αυτοκινητα που εχουν κουμπακια παντου και με πιανει κριση πανικου :) Υπερβαλλω αλλα οντως προτιμω την "καθαρη" καμπινα. Ιδανικα θα ηθελα το layout των Model s/x οπου εχουν πινακα οργανων μπρστα στα ματια του οδηγου, επιπροσθετως της μεγαλη οθονης
 
ειδικα σε αυτο το σημειο (θερμοκρασια, μπρος-πισω defrost) εχω βολευτει μια χαρα τις φωνητικες εντολες. Πλεον βλεπω βιντεο με αυτοκινητα που εχουν κουμπακια παντου και με πιανει κριση πανικου :) Υπερβαλλω αλλα οντως προτιμω την "καθαρη" καμπινα. Ιδανικα θα ηθελα το layout των Model s/x οπου εχουν πινακα οργανων μπρστα στα ματια του οδηγου, επιπροσθετως της μεγαλη οθονης

Σωπα ρε συ με τις φωνητικές εντολές που πρέπει να κάνεις 30 δευτερόλεπτα κουβέντα για να ανεβάσεις λίγο τη θερμοκρασία της καμπίνας.
Και αν θεωρούμε «καθαρή» καμπίνα ένα άδειο ταμπλό με ένα τεράστιο ταμπλετ στη μέση, να μου λείπει το βύσσινο…
 
  • Like
Reactions: anderm and vlad66
Οι φωνητικές εντολές είναι μανούλα για τέτοιες δουλειές, αρκεί να ξέρεις πως να ζητήσεις αυτό που θέλεις.

Και σίγουρα δεν χρειάζεται να ανοίξεις διάλογο με το αμάξι.

Πατάς το κουμπί στο τιμόνι (είναι όντως κουμπί, με αίσθηση) και λες αυτό που θέλεις.

Ούτε τα μάτια σου παίρνεις από το δρόμο (που θα το έκανες με φυσικά κουμπιά / χειριστήρια) ούτε τίποτα.
 
  • Like
Reactions: DimAsi and avpap
Το θέμα δεν αφορά τη Tesla πάντως.
Εάν αυτοί θέλουν να έχουν αμάξια με μια οθόνη μόνο για λόγους κόστους και βγάζουμε και άμα λάχει τον μοχλό για τα φλάς, καλά κάνουν. Τα κρίνουν οι αγοραστές τους.

Το πρόβλημα είναι πως κινήθηκε όλη η αυτοκινητοβιομηχανία προς μια τέτοια κατεύθυνση και αυτό δεν αρέσει καθόλου στους πελάτες τους, που είναι και ο λόγος που επαναφέρουν τις βασικές λειτουργίες με φυσικά κουμπιά. Το να έχεις στη πόρτα 2 κουμπιά για τα θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα και στη κεντρική κονσόλα για τον κλιματισμό, δεν ισοδυναμεί με τερατογενέσεις του παρελθόντος που κάθε function του αυτοκινήτου ήταν και άλλο κουμπί.

Για τις φωνητικές τώρα, για να έχουν και ένα ρεαλισμό αυτά που συζητάμε, εάν χρειάζεσαι το rear defrost, αυτό θα το χρειαστείς μπαίνοντας στο αυτοκίνητο εάν δεν έχεις κάνει precondition, οπότε και θα το ψάξεις σταματημένος όπου αυτό είναι. Σε κάθε περίπτωση προτιμάς να το βρείς εύκολα από το να αρχίσεις να μιλάς στο αυτοκίνητο.
 
Οι φωνητικές εντολές είναι μανούλα για τέτοιες δουλειές, αρκεί να ξέρεις πως να ζητήσεις αυτό που θέλεις.

Και σίγουρα δεν χρειάζεται να ανοίξεις διάλογο με το αμάξι.

Πατάς το κουμπί στο τιμόνι (είναι όντως κουμπί, με αίσθηση) και λες αυτό που θέλεις.

Ούτε τα μάτια σου παίρνεις από το δρόμο (που θα το έκανες με φυσικά κουμπιά / χειριστήρια) ούτε τίποτα.
Κι αυτό το βρίσκω άκυρο. Υπάρχουν φορές που δεν μπορείς να μιλήσεις στο αυτοκίνητο. Είτε επειδή μιλάς στο κινητο είτε έχεις ξένο κόσμο μέσα. Γιατί να σε ακούνε άλλοι τι κάνεις; Δεν σας την δίνει στον εγκέφαλο αυτή η νοοτροπία; Εμένα τρελά. Γι αυτό προσωπικά το βρίσκω ηλίθιο feature.
 
επειδη προσφατα αναγκαστηκα να κανω τη μεταβαση απο κλασικο σε ηλεκτροκινητο, και δοκιμασα εκτενως τοσο το tesla s όσο και 1 ηλεκτροκινητο της vw

η Tesla ειναι σε αλλη πιστα οσον αφορα την ολη εμπειρια - καταλαβαινεις οτι ξεκινησαν το στησιμο απο την αρχη

περα απο την τεραστια οθοναρα που πλεον εχουν αντιγραψει ολοι - η υλοποιηση του one pedal driving που με το που σηκωνεις το ποδι σου απο το γκαζι ειναι σαν να πατας φρενο ειναι αυτο που προκαλει το μεγαλυτερο σοκ, ειδικα στην αρχη

στα vw υπαρχει και αυτο σαν επιλογη αλλά υπαρχει και η δυνατοτητα να τα οδηγεις σαν ενα κλασικο αυτοκινητο με αυτοματο κιβωτιο
 
η υλοποιηση του one pedal driving που με το που σηκωνεις το ποδι σου απο το γκαζι ειναι σαν να πατας φρενο ειναι αυτο που προκαλει το μεγαλυτερο σοκ, ειδικα στην αρχη

στα vw υπαρχει και αυτο σαν επιλογη αλλά υπαρχει και η δυνατοτητα να τα οδηγεις σαν ενα κλασικο αυτοκινητο με αυτοματο κιβωτιο
Το one pedal driving το σιχαινομαι με παθος, γιατι μου προκαλει ναυτια σε δευτερολεπτα. Ευτυχως το δικο μου εχει την δυνατοτητα να το απενεργοποιει και να συμπεριφερεται σαν κανονικο αυτοκινητο με τη διαφορα του οτι οταν πατας φρενο αυτοματα πρωτα κανει αναδραση και στο τελος μπαινουν τα φρενα (ουτε που καταλαβαινεις την διαφορα, ευτυχως).
 
Σωπα ρε συ με τις φωνητικές εντολές που πρέπει να κάνεις 30 δευτερόλεπτα κουβέντα για να ανεβάσεις λίγο τη θερμοκρασία της καμπίνας.
Και αν θεωρούμε «καθαρή» καμπίνα ένα άδειο ταμπλό με ένα τεράστιο ταμπλετ στη μέση, να μου λείπει το βύσσινο…
δεν νομιζω οτι χρειαζεται πολλη ωρα για να πει καποιος "set temperature twenty point five degrees"
Εχουμε ολοι μας smartphones, αρκετοι εχουμε και google home/homepods, εχουμε συνηθισει σε πολυ πιο πολυπλοκες εντολες που ανοιγοκλεινουμε φωτα, δημιουργουμε calendar events, αναβουμε θερμοσιφωνα/boiler, αλλαζουμε θερμοκρασια στον θερμοστατη, βαζουμε υπενθυμισεις, alarms κτλπ.