Yperion
AVClub Fanatic
Ελ Ντοράντο της ντιζελοκίνησης
Δραματική η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας στην Ελλάδα εξαιτίας της πετρελαιοκίνησης την ώρα που Παρίσι και Λονδίνο την καταργούν
Την ίδια στιγμή που Λονδίνο και Παρίσι ετοιμάζονται να στείλουν στην πυρά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, την ίδια ώρα που η Ε.Ε. συζητεί τη λήψη νέων αυστηρών προδιαγραφών για τα diesel εξαιτίας της τρομακτικής αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η χώρα μας, ουραγός όπως πάντα σε όλες τις εξελίξεις, αναδεικνύεται στο νέο Ελ Ντοράντο της πετρελαιοκίνησης.
Η Ελλάδα, που μέχρι και το 2012 απαγόρευε, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μια απόφαση του τότε υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου και παρά την ευθεία αντίθεση που εξέφρασε το σύνολο των επιστημόνων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων, έδωσε ένα «δωράκι-καθρεφτάκι» στους βαριά χτυπημένους από το μνημόνιο πολίτες.
Έτσι, πλέον, σχεδόν το σύνολο των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι πετρελαιοκίνητα, με αποτέλεσμα η ποιότητα της ατμόσφαιρας να έχει επιβαρυνθεί δραματικά.
Η ραγδαία αύξηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων οφείλεται στο γεγονός ότι το πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη λόγω της χαμηλότερης φορολόγησής του και παράλληλα στο γεγονός ότι πολλά μοντέλα εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του νόμου για τη μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας, δηλαδή να έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 και οι εκπομπές ρύπων τους να είναι το πολύ μέχρι 100 γρ./χλμ., σύμφωνα με τους κατασκευαστές.
Ο μύθος αυτός, όμως, πλέον καταρρίπτεται, και σε δύο τουλάχιστον χώρες, τη Βρετανία και τη Γαλλία, οι αρχές ετοιμάζονται να εξοστρακίσουν τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία, όπως λένε οι επιστήμονες δεν είναι καθόλου φιλικά προς τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον και γι’ αυτό θα πρέπει να επιβληθούν αντικίνητρα για τη χρήση τους. Αυτό που επιμελώς δεν αναφέρεται είναι οι τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που προκαλούνται από την καύση πετρελαίου.
Στη Γαλλία ήδη έχουν αποφασίσει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και παράλληλα την επιδότηση με 10.000 ευρώ για την αντικατάσταση πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου με ηλεκτρικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, δήλωσε πως η παραδοσιακή προτίμηση των Γάλλων στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθωθεί και ξεκαθάρισε ότι η Γαλλία θα αναπτύξει μέτρα για τη μείωση της χρήσης πετρελαιοκίνητων με στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία προκαλούν την αιθαλομίχλη....
http://www.topontiki.gr/article/140463/el-ntoranto-tis-ntizelokinisis
Δραματική η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας στην Ελλάδα εξαιτίας της πετρελαιοκίνησης την ώρα που Παρίσι και Λονδίνο την καταργούν
Την ίδια στιγμή που Λονδίνο και Παρίσι ετοιμάζονται να στείλουν στην πυρά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, την ίδια ώρα που η Ε.Ε. συζητεί τη λήψη νέων αυστηρών προδιαγραφών για τα diesel εξαιτίας της τρομακτικής αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η χώρα μας, ουραγός όπως πάντα σε όλες τις εξελίξεις, αναδεικνύεται στο νέο Ελ Ντοράντο της πετρελαιοκίνησης.
Η Ελλάδα, που μέχρι και το 2012 απαγόρευε, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μια απόφαση του τότε υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου και παρά την ευθεία αντίθεση που εξέφρασε το σύνολο των επιστημόνων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων, έδωσε ένα «δωράκι-καθρεφτάκι» στους βαριά χτυπημένους από το μνημόνιο πολίτες.
Έτσι, πλέον, σχεδόν το σύνολο των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι πετρελαιοκίνητα, με αποτέλεσμα η ποιότητα της ατμόσφαιρας να έχει επιβαρυνθεί δραματικά.
Η ραγδαία αύξηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων οφείλεται στο γεγονός ότι το πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη λόγω της χαμηλότερης φορολόγησής του και παράλληλα στο γεγονός ότι πολλά μοντέλα εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του νόμου για τη μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας, δηλαδή να έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 και οι εκπομπές ρύπων τους να είναι το πολύ μέχρι 100 γρ./χλμ., σύμφωνα με τους κατασκευαστές.
Ο μύθος αυτός, όμως, πλέον καταρρίπτεται, και σε δύο τουλάχιστον χώρες, τη Βρετανία και τη Γαλλία, οι αρχές ετοιμάζονται να εξοστρακίσουν τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία, όπως λένε οι επιστήμονες δεν είναι καθόλου φιλικά προς τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον και γι’ αυτό θα πρέπει να επιβληθούν αντικίνητρα για τη χρήση τους. Αυτό που επιμελώς δεν αναφέρεται είναι οι τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που προκαλούνται από την καύση πετρελαίου.
Στη Γαλλία ήδη έχουν αποφασίσει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και παράλληλα την επιδότηση με 10.000 ευρώ για την αντικατάσταση πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου με ηλεκτρικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, δήλωσε πως η παραδοσιακή προτίμηση των Γάλλων στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθωθεί και ξεκαθάρισε ότι η Γαλλία θα αναπτύξει μέτρα για τη μείωση της χρήσης πετρελαιοκίνητων με στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία προκαλούν την αιθαλομίχλη....
http://www.topontiki.gr/article/140463/el-ntoranto-tis-ntizelokinisis