Αυτοκινητιστικά νέα

Ελ Ντοράντο της ντιζελοκίνησης

Δραματική η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας στην Ελλάδα εξαιτίας της πετρελαιοκίνησης την ώρα που Παρίσι και Λονδίνο την καταργούν

Την ίδια στιγμή που Λονδίνο και Παρίσι ετοιμάζονται να στείλουν στην πυρά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, την ίδια ώρα που η Ε.Ε. συζητεί τη λήψη νέων αυστηρών προδιαγραφών για τα diesel εξαιτίας της τρομακτικής αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η χώρα μας, ουραγός όπως πάντα σε όλες τις εξελίξεις, αναδεικνύεται στο νέο Ελ Ντοράντο της πετρελαιοκίνησης.

Η Ελλάδα, που μέχρι και το 2012 απαγόρευε, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μια απόφαση του τότε υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου και παρά την ευθεία αντίθεση που εξέφρασε το σύνολο των επιστημόνων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων, έδωσε ένα «δωράκι-καθρεφτάκι» στους βαριά χτυπημένους από το μνημόνιο πολίτες.

Έτσι, πλέον, σχεδόν το σύνολο των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι πετρελαιοκίνητα, με αποτέλεσμα η ποιότητα της ατμόσφαιρας να έχει επιβαρυνθεί δραματικά.

Η ραγδαία αύξηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων οφείλεται στο γεγονός ότι το πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη λόγω της χαμηλότερης φορολόγησής του και παράλληλα στο γεγονός ότι πολλά μοντέλα εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του νόμου για τη μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας, δηλαδή να έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 και οι εκπομπές ρύπων τους να είναι το πολύ μέχρι 100 γρ./χλμ., σύμφωνα με τους κατασκευαστές.

Ο μύθος αυτός, όμως, πλέον καταρρίπτεται, και σε δύο τουλάχιστον χώρες, τη Βρετανία και τη Γαλλία, οι αρχές ετοιμάζονται να εξοστρακίσουν τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία, όπως λένε οι επιστήμονες δεν είναι καθόλου φιλικά προς τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον και γι’ αυτό θα πρέπει να επιβληθούν αντικίνητρα για τη χρήση τους. Αυτό που επιμελώς δεν αναφέρεται είναι οι τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που προκαλούνται από την καύση πετρελαίου.

Στη Γαλλία ήδη έχουν αποφασίσει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και παράλληλα την επιδότηση με 10.000 ευρώ για την αντικατάσταση πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου με ηλεκτρικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, δήλωσε πως η παραδοσιακή προτίμηση των Γάλλων στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθωθεί και ξεκαθάρισε ότι η Γαλλία θα αναπτύξει μέτρα για τη μείωση της χρήσης πετρελαιοκίνητων με στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία προκαλούν την αιθαλομίχλη....


http://www.topontiki.gr/article/140463/el-ntoranto-tis-ntizelokinisis
 
Αυτό που επιμελώς δεν αναφέρεται είναι οι τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που προκαλούνται από την καύση πετρελαίου.

Αυτό ακριβώς. Αλλά όταν το προβάλεις ως επιχείρημα η απάντηση είναι πάντα "μα όλη η Ευρώπη τα χρησιμοποιεί, εμείς είμασταν οι έξυπνοι (όταν τα είχαμε απαγορευμένα σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη)"; Κάναμε κι εμείς κάτι σωστό, έπρεπε να το σταματήσουμε κι αυτό...
 
Ελ Ντοράντο της ντιζελοκίνησης

Δραματική η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας στην Ελλάδα εξαιτίας της πετρελαιοκίνησης την ώρα που Παρίσι και Λονδίνο την καταργούν

Την ίδια στιγμή που Λονδίνο και Παρίσι ετοιμάζονται να στείλουν στην πυρά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, την ίδια ώρα που η Ε.Ε. συζητεί τη λήψη νέων αυστηρών προδιαγραφών για τα diesel εξαιτίας της τρομακτικής αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η χώρα μας, ουραγός όπως πάντα σε όλες τις εξελίξεις, αναδεικνύεται στο νέο Ελ Ντοράντο της πετρελαιοκίνησης.

Η Ελλάδα, που μέχρι και το 2012 απαγόρευε, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μια απόφαση του τότε υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου και παρά την ευθεία αντίθεση που εξέφρασε το σύνολο των επιστημόνων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων, έδωσε ένα «δωράκι-καθρεφτάκι» στους βαριά χτυπημένους από το μνημόνιο πολίτες.

Έτσι, πλέον, σχεδόν το σύνολο των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι πετρελαιοκίνητα, με αποτέλεσμα η ποιότητα της ατμόσφαιρας να έχει επιβαρυνθεί δραματικά.

Η ραγδαία αύξηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων οφείλεται στο γεγονός ότι το πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη λόγω της χαμηλότερης φορολόγησής του και παράλληλα στο γεγονός ότι πολλά μοντέλα εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του νόμου για τη μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας, δηλαδή να έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010 και οι εκπομπές ρύπων τους να είναι το πολύ μέχρι 100 γρ./χλμ., σύμφωνα με τους κατασκευαστές.

Ο μύθος αυτός, όμως, πλέον καταρρίπτεται, και σε δύο τουλάχιστον χώρες, τη Βρετανία και τη Γαλλία, οι αρχές ετοιμάζονται να εξοστρακίσουν τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία, όπως λένε οι επιστήμονες δεν είναι καθόλου φιλικά προς τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον και γι’ αυτό θα πρέπει να επιβληθούν αντικίνητρα για τη χρήση τους. Αυτό που επιμελώς δεν αναφέρεται είναι οι τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που προκαλούνται από την καύση πετρελαίου.

Στη Γαλλία ήδη έχουν αποφασίσει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και παράλληλα την επιδότηση με 10.000 ευρώ για την αντικατάσταση πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου με ηλεκτρικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, δήλωσε πως η παραδοσιακή προτίμηση των Γάλλων στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθωθεί και ξεκαθάρισε ότι η Γαλλία θα αναπτύξει μέτρα για τη μείωση της χρήσης πετρελαιοκίνητων με στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία προκαλούν την αιθαλομίχλη....


http://www.topontiki.gr/article/140463/el-ntoranto-tis-ntizelokinisis
αν διαβάσετε όλο το άρθρο η κατάσταση δεν είναι έτσι όπως παρουσιάζεται στο απόσπασμα. Δεν πάνε στο απόσπασμα μόνο τα ντίζελ αλλά όλα τα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης. Επίσης οι μετρήσεις δεν αφορούν μόνο τα ντίζελ, αλλά συνολικά τη ρύπανση, που περιλαμβάνει την αύξηση της ρύπανσης λόγω της καύσης ξύλων και άλλων πολύ πιο επικίνδυνων υλικών (μελαμίνες, σκουπίδια, κλπ.) την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων (ρωτήστε στα ΚΤΕΟ να σας πουν) και την παλαιότητα του στόλου των αυτοκινήτων. Επίσης το λαθρεμπόριο πετρελαίου με το "ξέπλυμα" του ναυτικού πετρελαίου που πηγαίνει κυρίως σε επαγγελματικές μονάδες (φούρνους, βιοτεχνίες, κλπ.).

Και στην Ευρώπη δεν θέλουν να εξοστρακίσουν μόνο τα ντίζελ από τις πόλεις αλλά όλα τα αυτοκίνητα και να τα αντικαταστήσουν είτε με ηλεκτρικά είτε με ποδήλατα.

Εδώ σας θέλω τους περισσότερους, όταν θα σας πουν τέρμα τα μηχανάκια, τώρα μόνο ποδήλατο για μετακίνηση.....
 
Δεν μασαμε, κυριος .... :p

5+galatas.jpg


Οπως τοτε ... ετσι και ΤΩΡΑ !
 
Απάντηση: Re: Αυτοκινητιστικά νέα

Δεν θα γίνει τίποτα από αυτά . Τώρα εισπράττει από την υποχρεωτική ταξινόμηση όλων Euro 5 .Έχει δρόμο ακόμα
 
Για να κινηθεί diesel στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να είναι τουλάχιστον πιστοποιημένο κατά Euro 5 και πάνω;
 
Απάντηση: Re: Αυτοκινητιστικά νέα

Για να κινηθεί diesel στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να είναι τουλάχιστον πιστοποιημένο κατά Euro 5 και πάνω;

Ναι ,αλλά αυτό το ψάχνουν πιο πολύ στα εισαγόμενα . Μην κοιτάς τώρα που κυκλοφορούν και Euro 4 εντός δακτυλίου .Ποιος να τους ελέγξει ?
 
Για να κινηθεί diesel στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να είναι τουλάχιστον πιστοποιημένο κατά Euro 5 και πάνω;

Έτσι είναι αλλά και πάλι τα μικροσωματίδια και τα οξειδία του αζώτου είναι σαφώς περισσότερα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα (αυτά δεν ξέρω αν εκπέμπουν καν) και πολύ πιο επιβλαβή για την υγεία. Άσε που τα Euro 5, 6 σε μεγάλο βαθμό βασίζονται και στα φίλτρα μικροσωματιδίων, τα οποία επίσης θέλουν συντήρηση (και αλλαγή νομίζω μετά από κάποια km), κάτι που φαντάζομαι πολλοί δεν κάνουν λόγω κόστους. Οπότε πρακτικά οι εκπομπές μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερες απ' τις προδιαγραφές.

Εν γένει δε διαφωνώ ότι το κράτος πολύ πιθανόν να είχε άλλους λόγους για την απαγόρευσή τους στο παρελθόν και επίσης για την άρση της απαγόρευσής τους σχετικά πρόσφατα απ' τους επίσημα ανακοινωθέντες, ωστόσο, έστω και για λάθος λόγους, μπορεί και να έκανε κάτι σωστό (όταν τα απαγόρευε σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη). Προσωπικά πιστεύω ότι τα πετρελαιοκίνητα είναι σαφώς πιο ρυπογόντα απ' τα βενζινοκίνητα, όχι επειδή έτσι μ' αρέσει αλλά βάσει ένα σωρό μελετών (τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου που λέγαμε), άσχετο αν τα προβάλουμε ως περιβαντολλογική επιλογή γιατί μας βολεύει (μικρότερη κατανάλωση, συντήρηση κτλ.) τονίζοντας μόνο τις μικρότερες εκπομπές διοξειδίου.

Τώρα αν η σωστή αντιμετώπιση είναι η απαγόρευσή τους (λέμε τώρα) ή ο αυστηρότερος έλεγχος πχ. έτσι ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές τους δεν το ξέρω γιατί κάτι τέτοιο θέλει εξειδικευμένες και (εννοείται) αντικειμενικές μελέτες για να γίνει.
 
Συμφωνώ ότι ελάχιστοι αλλάζουν τα φίλτρα που πρέπει, ειδικά για περιβαλλοντικούς λόγους. Ο μοναδικός τρόπος να υπάρξει η όποια βελτίωση είναι πολύ εντατικότεροι έλεγχοι και ένα μεγάλο πρόστιμο.
 
Η VW έκλεβε με λογισμικό για να μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε περίπου 500.000 αυτοκίνητα της: http://www.autoblog.gr/2015/09/19/h...ekpompes-rypwn-se-peripoy-500-000-aytokinhta/

Μιλάμε για περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα diesel 2000 κυβικών που παράχθηκαν μεταξύ 2009-2015 και κυκλοφορούν στην αγορά των ΗΠΑ. Η VW είχε πειράξει το λογισμικό τους ώστε να καταλαβαίνουν πότε μετριούνται οι εκπομπές τους και να αλλάζουν τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα (ή απλά να δίνουν μέσω canbus ψεύτικα στοιχεία, ακόμα δεν είναι γνωστό τι ακριβώς έχει γίνει..).

Το αποτέλεσμα είναι οι συγκεκριμένοι κινητήρες σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης να εκπέμπουν ίσως και 40 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου απ' ότι πρέπει.

Το σίγουρο είναι ότι η VW έχει κάνει χοντρή λαμογιά και θα φάει ξύλο γιαυτό. Οι Αμερικάνοι δεν παίζουν με αυτά.
 
Πάντως πριν πούμε οτιδήποτε για τα μικροσωματίδια των ντίζελ αυτοκινήτων θα πρέπει να δούμε συνολικά τους ντιζελοκινητήρες και τους καυστήρες. Επειδή αρχίζει η χειμερινή περίοδος, πήρα μερικά τηλέφωνα, τόσο τους συντηρητές καυστήρων και λεβήτων, όσο και το σωματείο τους. Πόσοι έχουν κάνει σέρβις την τελευταία 3ετία; Ούτε το 10%. Πόσοι καίνε τους λέβητες με πετρέλαιο ; Οι μισοί σε σχέση με το παρελθόν και φέτος θα είναι περισσότεροι, αρκετοί περισσότεροι. Πόσες επαγγελματικές εγκαταστάσεις καίνε αποχαρακτηρισμένο μαζούτ και ναυτιλιακό; Ίσως το 20% των βιοτεχνικών επιχειρήσεων. και μετά μιλάμε για τα μικροσωματίδια των σύγχρονων euro 5 αυτοκινήτων; Πάμε καλά; Πάμε καλά;

Δηλαδή έξω υπάρχει μια θάλασσα ασυντήρητων λεβήτων και καυστήρων, με αριθμό ίσο και πολλαπλάσιο με τα ντίζελ αυτοκίνητα που λειτουργούν περισσότερες ώρες από τα αυτοκίνητα, υπάρχουν χιλιάδες επιχειρήσεις που καίνε ένα καύσιμο που έχει διοξείδιο του θείου και άλλους ρύπους στο θεό; Και ζητούμε απλώς την απαγόρευση των ντίζελ αυτοκινήτων; Μήπως θα πρέπει να ζητήσουμε την πλήρη συμμόρφωση με τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές όλων των καυστήρων και λεβήτων και τη μη χρήση ναυτικού πετρελαίου και μετά να δούμε τί θα γίνει με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούν πολύ πιο σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία ;
 
Οι Γερμανοί χτυπάνε ξανά , νοθεία στην ανάδειξη των καλύτερων αυτοκινήτων.

Σκάνδαλο ADAC στη Γερμανία. Ψήφισαν 3271 τους έκαναν 34.299!!!...http://news247.gr/eidiseis/auto/aut...pshfisan-3271-toys-ekanan-34-299.2638235.html

Όσο για το άρθρο δεν υπάρχει καμία μπούρδα. Έχει δημοσιευτεί η είδηση σε δεκάδες site ενώ την είδα και σε Ελληνική εφημερίδα.

Εδώ απο το Bloomberg:

Paris Smog Obscuring Eiffel Tower Threatens Diesel-Car Dominance..http://www.bloomberg.com/news/artic...g-eiffel-tower-threatens-diesel-car-dominance

Όποιος έχει δει diesel (δεν μιλάω για παλιό αλλά ακόμη και 3-4 ετών) να γκαζώνει θα έχει δει και το μαύρο καπνό που βγάζει πίσω. Γενικά οι πετρελαιοκινητήρες βλάπτουν πολλαπλάσια την υγεία από τους βενζινοκινητήρες και ήταν λάθος να επιτραπεί ξανά η κυκλοφορία τους σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.