Αυτοκινητιστικά νέα

Από όσο καταλαβαίνω, η συζήτηση όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σχετικά με τον χρόνο φορτίσματος πλέον δεν ευσταθεί. Αφενός, έχει φίλος ένα model-s στην Αθήνα, κάνει σχετικά μεγάλες αποστάσεις όντας πιλότος από και προς το αεροδρόμιο συνήθως, μειώνοντας εξαιρετικά το πάγιο κόστος μετακίνησης του. Προφανώς και η αρχική αγορά είναι ακριβή, αλλά δεν το κοιτάς από πλευράς απόσβεσης τόσο, έχεις ένα αυτοκίνητο που τυπικά ανήκει στη premium κατηγορία, με κόστος αντίστοιχο ενός E class/5 series/A6 καλά εξοπλισμένου.

Για τη φόρτιση, προφανώς και απαιτείται να έχεις γκαράζ. Ιδανικά σε μονοκατοικία και με τυπική, καθημερινή χρήση δεν έχεις απολύτως κανένα πρόβλημα. Τα tesla επί παραδείγματι μπορούν να δεχθούν μέχρι 120kW. Προφανώς και το πρόβλημα δεν είναι στο ότι δεν μπορούν να φορτίσουν γρήγορα οι μπαταρίες όσο στο ότι δεν υπάρχουν οι ανάλογες παροχές.

Ένα γείτονας μου έχει το i3 της BMW, έχει τοποθετήσει τον φορτιστή της BMW στο γκαράζ του και λέει πως τον καλύπτει μια χαρά για τα καθημερινά.
 
Απάντηση: Re: Αυτοκινητιστικά νέα

Από όσο καταλαβαίνω, η συζήτηση όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα σχετικά με τον χρόνο φορτίσματος πλέον δεν ευσταθεί. Αφενός, έχει φίλος ένα model-s στην Αθήνα, κάνει σχετικά μεγάλες αποστάσεις όντας πιλότος από και προς το αεροδρόμιο συνήθως, μειώνοντας εξαιρετικά το πάγιο κόστος μετακίνησης του. Προφανώς και η αρχική αγορά είναι ακριβή, αλλά δεν το κοιτάς από πλευράς απόσβεσης τόσο, έχεις ένα αυτοκίνητο που τυπικά ανήκει στη premium κατηγορία, με κόστος αντίστοιχο ενός E class/5 series/A6 καλά εξοπλισμένου.

Για τη φόρτιση, προφανώς και απαιτείται να έχεις γκαράζ. Ιδανικά σε μονοκατοικία και με τυπική, καθημερινή χρήση δεν έχεις απολύτως κανένα πρόβλημα. Τα tesla επί παραδείγματι μπορούν να δεχθούν μέχρι 120kW. Προφανώς και το πρόβλημα δεν είναι στο ότι δεν μπορούν να φορτίσουν γρήγορα οι μπαταρίες όσο στο ότι δεν υπάρχουν οι ανάλογες παροχές.

Ένα γείτονας μου έχει το i3 της BMW, έχει τοποθετήσει τον φορτιστή της BMW στο γκαράζ του και λέει πως τον καλύπτει μια χαρά για τα καθημερινά.

Ένας φιλος πάντως που έχει το model S στο Βέλγιο, έχει μείνει από μπαταρία 3 φορές και εκεί έχουν οργανωμένο δίκτυο ταχυφορτισης.
Το είχα οδηγήσει by the way. Απίστευτη επιτάχυνση σε σημείο ιλίγγου.Το εσωτερικό του πάντως μου φάνηκε κάπως Β σε σχέση με τα premium Γερμανικά.
 
Για αυτό έγραψα ''τυπικά'', είναι ένα σκαλί κάτω από πλευράς ποιότητας. Ωστόσο, ξαναλέω, πως και τα 2 άτομα που γνωρίζω, χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό αποκλειστικά για τις εντός πόλης μετακινήσεις. Το πιο οικονομικό model s έχει πάνω από 400χλμ αυτονομία. Ο φίλος μου που το χρησιμοποιεί κάθε μέρα πήγαινε/έλα αεροδρόμιο, μένει νότια προάστια και κάνει περίπου 80χλμ τη μέρα συνεπώς το θεωρώ λίγο extreme σενάριο χρήσης. Σε κάθε περίπτωση, εάν δεν το πάρεις για ταξίδι, μια χαρά πας και έρχεσαι όπου θέλεις. Και ένα εξοχικό να έχεις εντός 100χλμ, πάλι άνετα πας.

Έχει βγάλει και η Audi τα e-tron αν και λίγο τραγική ειρωνία να πάρεις το Q7 σε e-tron, σου δίνει μια βασική αυτονομία λίγων χιλιομέτρων για τις καθημερινές μετακινήσεις και έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης για χρήση σε ταξίδια, όπου απαιτείται επιπλέον ισχύς κλπ. Με τιμές παρόμοιες των tesla.
 
Κοιτά, αν κινείσαι κατά 70% εντος Αττικης Οδού όπως εγώ, μια χαρά είναι τα ηλεκτρικά, αν βέβαια ξεπεράσεις την μανούρα της καθημερινής φόρτισης.Γιατι και μισογεμάτο να είναι, θα το φορτίζεις μην και πάθεις καμία λαχτάρα!
 
Συνήθεια είναι φαντάζομαι.

Βάζεις αυτό στον τοίχο:

CCS%20AUDI%20Newmarket%20e-tron%20Charging%20Stations%2009.JPG


Και κάθε βράδυ απλά το βάζεις στη πρίζα. Συνηθίζεται πιο εύκολα από το ότι δεν θα ξαναμπείς σε βενζινάδικο :D
 
Εικαζω οτι η αυτονομια σε μπαταριες (οχι μονο αυτοκινητου) ειναι ενας τομεας
που θα δουμε "πραματα και θαματα". Ισως οχι αυριο ... αλλα σιγουρα στο αμεσο μελλον.

Ειναιι παρα πολλα, αυτα που διακυβευονται αν ... παραμεινουμε στην σημερινη αυτονομια.
 
Δεν νομίζω. Ότι νέο βγει σε μπαταρίες, θα τοποθετηθεί πρώτα σε φορητές συσκευές και το κόστος θα είναι απαγορευτικό για χρήση σε αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει θέμα αυτονομίας, όταν με μια φόρτιση μπορείς να πας 600χλμ, είναι υπερ του δέοντος αρκετό.
 
Δεν νομίζω. Ότι νέο βγει σε μπαταρίες, θα τοποθετηθεί πρώτα σε φορητές συσκευές και το κόστος θα είναι απαγορευτικό για χρήση σε αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει θέμα αυτονομίας, όταν με μια φόρτιση μπορείς να πας 600χλμ, είναι υπερ του δέοντος αρκετό.

Η αυτονομια πρεπει να φτασει στα επιπεδα των αυτοκινητων καυσιμου εκει πιστευω οτι ειναι καλα...
Οσο για την φορτιση πολλα πρατηρια θα βαλουν και ταχυφορτιστες εκτος απο τα σημεια φορτισης σε διαφορες περιοχες...

Γενικα οσο το φαινομενο ηλεκτροκινηση αποκτα καταναλωτες θα ερθουν και οι λυσεις...
 
Δεν νομίζω. Ότι νέο βγει σε μπαταρίες, θα τοποθετηθεί πρώτα σε φορητές συσκευές και το κόστος θα είναι απαγορευτικό για χρήση σε αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει θέμα αυτονομίας, όταν με μια φόρτιση μπορείς να πας 600χλμ, είναι υπερ του δέοντος αρκετό.

Tι 600 χλμ ρε Ανδρέα ?? !! .. με 50χλμ/ω ?? .. για να πιάσουν τέτοια εμβέλεια θέλουν 100+ KWh μπαταρία και ισχύει για τον συγκεκριμένο κύκλο που γίνεται η μέτρηση και να μην έχει και παγωνιά ούτε και καύσωνα ..
https://ev-database.uk/car/1088/Tesla-Model-S-100D#charge-table

100KWh για να τα φορτίσεις θέλεις πάνω απο δίωρο σε επαγγελματικό φορτιστή 120KWh (οσο πλησιάζει προς το 100% η φόρτιση τόσο πιό αργή γίνεται).

Εντάξει θα βάλουν supercharger τα βενζινάδικα .. πόσο θα χρεώνουν το σκέφτεσε ?. Να έχει μιση και βάλε ώρα κάθε πελάτη που θέλει να γεμίσει απο 10 σε 80% για να μην μείνει στο δρόμο ... πόσες θέσεις να βάλει ο καημένος
Και τί σύγκριση να κάνεις με τα 3 λεπτά της αντλίας ..

Ασε που αν περάσει το 5% το ποσοστό των ηλεκτρικών θα αρχίσει και η διαδικασία εύρεσης τρόπου φορολόγησης (καθώς θα πέφτουν τα έσοδα απο την φορολόγηση καυσίμων με κάτι θα πρέπει να αντικατασταθούν).

Αν δεν γίνει κάτι επαναστατικό με τις μπαταρίες (οχι όπως μέχρι τώρα 10% βελτίωση στην πενταετία ..) και σε λογικές τιμές τα πλήρως ηλεκτρικά είναι παραλογισμός .. μόνο για ειδική χρήση (π.χ. σε αστικό περιαστικό κύκλο) ευδοκιμούν ..
 

Εχει καμιά δεκαριά χρόνια που την ακούω αυτη την ιστορία με τους σούπερ πυκνωτές .. μακάρι να ωρίμασε ..

Γιατί δε σκεφτόμαστε το σενάριο universal μπαταριών που θα διατίθενται για ανταλλαγή κενών-γεμάτων σε κατάλληλους σταθμούς που θα τις φορτίζουν δίκην "βενζινάδικου";

Σκέψου μια μπαταρία 80KW (Tesla model 3 long range) ζυγίζει 500 κιλά και θέλει άπειρη προσοχή στην τοποθέτηση .. πάκτωση του κλωβού στο δάπεδο σασί και και κλπ .. δεν είναι μόνο ηλεκτρικές επαφές και ενα κούμπωμα.
Επειτα έχει κόστος καμιά 20-30000 (η 80KW έκδοση 9000 πιο ακριβή απο την 55KW) .. τι εγγυήσεις και εξασφαλίσεις να βάλεις μην γίνει καμια στραβή ..
Ασε .. καλύτερα να αλλάζεις αυτοκίνητο .. όπως στο Φαρ-Ουέστ άλλαζε άλογα η Γουέλς ;)
 
δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.
Τα ηλεκτρικά θα μείνουν ένα πολύ ακριβό παιχνίδι για λίγους όπως ήδη είναι τα υβριδικά για κάπως περισσότερους. Μέχρι να πέσει το κόστος της μπαταρίας και της φόρτισης και της αυτονομίας.
Για πολύ καιρό θα έχουμε υβριδικά.
Σιγά σιγά θα φορολογηθούν κι αυτά για τους λόγους που αναφέρθηκαν.
Ακόμα και όταν θα φτάσουμε να καίμε νερό πάλι θα φορολογηθεί η χρήση του στα αυτοκίνητα.
Απλά για ένα φεγγάρι κάθε φορά κάποιοι early adopters θα απολαμβάνουν κάποια προνόμια για λίγο καιρό.
Όπως τα υβριδικά που σιγά σιγά άρχισαν να φορολογούνται.
Μόλις ανεβεί το ποσοστό τους στο λογιστικό φύλλο που καταμερίζει τα φορολογικά έσοδα της αυτοκίνησης θα ανεβεί κατάλληλα και η φορολογία τους, μειώνοντας αντίστοιχα κάποια άλλη "ακίνδυνη" κατηγορία κυβισμού ή καυσίμου.
 
δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.
Τα ηλεκτρικά θα μείνουν ένα πολύ ακριβό παιχνίδι για λίγους όπως ήδη είναι τα υβριδικά για κάπως περισσότερους. Μέχρι να πέσει το κόστος της μπαταρίας και της φόρτισης και της αυτονομίας.
Για πολύ καιρό θα έχουμε υβριδικά.
Σιγά σιγά θα φορολογηθούν κι αυτά για τους λόγους που αναφέρθηκαν.
Ακόμα και όταν θα φτάσουμε να καίμε νερό πάλι θα φορολογηθεί η χρήση του στα αυτοκίνητα.
Απλά για ένα φεγγάρι κάθε φορά κάποιοι early adopters θα απολαμβάνουν κάποια προνόμια για λίγο καιρό.
Όπως τα υβριδικά που σιγά σιγά άρχισαν να φορολογούνται.
Μόλις ανεβεί το ποσοστό τους στο λογιστικό φύλλο που καταμερίζει τα φορολογικά έσοδα της αυτοκίνησης θα ανεβεί κατάλληλα και η φορολογία τους, μειώνοντας αντίστοιχα κάποια άλλη "ακίνδυνη" κατηγορία κυβισμού ή καυσίμου.
συμφωνώ έτσι και τώρα κάποιοι κάτοχοι φορτίζουν εντελώς δωρεάν το αυτοκίνητό τους.
 
Δεν ειπε κανεις οτι θα γινει αυτη η μεταβαση στα ηλεκτρικα αυριο ή σε 2 χρονια...
Οι τιμες για να ερθουν στα αντιστοιχα επιπεδα των αυτοκινητων υγρων καυσιμων θα παρουν μια 10ετια...
Ολα εξαρτωνται απ την αυτονομια και το κοστος των μπαταριων...
 
Tι 600 χλμ ρε Ανδρέα ?? !! .. με 50χλμ/ω ?? .. για να πιάσουν τέτοια εμβέλεια θέλουν 100+ KWh μπαταρία και ισχύει για τον συγκεκριμένο κύκλο που γίνεται η μέτρηση και να μην έχει και παγωνιά ούτε και καύσωνα ..
https://ev-database.uk/car/1088/Tesla-Model-S-100D#charge-table

100KWh για να τα φορτίσεις θέλεις πάνω απο δίωρο σε επαγγελματικό φορτιστή 120KWh (οσο πλησιάζει προς το 100% η φόρτιση τόσο πιό αργή γίνεται).

Εντάξει θα βάλουν supercharger τα βενζινάδικα .. πόσο θα χρεώνουν το σκέφτεσε ?. Να έχει μιση και βάλε ώρα κάθε πελάτη που θέλει να γεμίσει απο 10 σε 80% για να μην μείνει στο δρόμο ... πόσες θέσεις να βάλει ο καημένος
Και τί σύγκριση να κάνεις με τα 3 λεπτά της αντλίας ..

Ασε που αν περάσει το 5% το ποσοστό των ηλεκτρικών θα αρχίσει και η διαδικασία εύρεσης τρόπου φορολόγησης (καθώς θα πέφτουν τα έσοδα απο την φορολόγηση καυσίμων με κάτι θα πρέπει να αντικατασταθούν).

Αν δεν γίνει κάτι επαναστατικό με τις μπαταρίες (οχι όπως μέχρι τώρα 10% βελτίωση στην πενταετία ..) και σε λογικές τιμές τα πλήρως ηλεκτρικά είναι παραλογισμός .. μόνο για ειδική χρήση (π.χ. σε αστικό περιαστικό κύκλο) ευδοκιμούν ..

Ηλία, ρίξε μια ματιά εδώ αναφέρει 632km αυτονομία για το 100D. Όπως έγραψα παραπάνω, πιστεύω πως δεν είναι για υπεραστική χρήση, είναι για να κάνεις όλη μέρα τις δουλειές σου, και το βράδυ να το βάλεις στη πρίζα. Ούτε βενζινάδικα, ούτε superchargers στη διαδρομή -τουλάχιστον για εμένα. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος στην Ευρώπη και ακόμα περισσότερος στις ΗΠΑ που κάνει και roadtrips με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εγώ δεν θα το έκανα.

Ωστόσο, επειδή όπως προείπα ξέρω κόσμο με tesla και στην Ελλάδα, τη δουλειά σου τη κάνεις άνετα για τις εντός πόλης μετακινήσεις. Δεν μένεις στο δρόμο εάν το φορτίζεις σπίτι σου κάθε μέρα. Και 600χλμ να μην είναι και να είναι 400, και 2 και 3 μέρες να το αφήσεις χωρίς ρεύμα για τις καθημερινές μετακινήσεις θα είναι εντάξει.