Αυτοκινητιστικά νέα

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Βρήκαμε ΕΝΑ πράγμα που συμφωνούμε (τα αυτόματα κιβώτια). Πάω να δω αν ο φούρνος είναι στην θέση του

Και στα ηλεκτρικά συμφωνούμε. Απλά εγώ είμαι πρακτικός κι εσύ θεωρητικός.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Φορτίζονται εν κινήσει, όπως σε ένα κλασικό υβριδικό. Έχουν άλλωστε διαφορά modes λειτουργίας και μπορείς να επιλέξεις αυτό που χρειάζεσαι.

Α ωραία τότε. Οπότε έχεις πάντα διαθέσιμη όλη την δύναμη; εκτός φαντάζομαι την ώρα της φόρτισης.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Α ωραία τότε. Οπότε έχεις πάντα διαθέσιμη όλη την δύναμη; εκτός φαντάζομαι την ώρα της φόρτισης.

Εξαρτάται πως τα χρησιμοποιείς και από τον τρόπο λειτουργίας. Αν τα βάλεις στο ev mode το αμάξι προσπαθεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα και τρώει όλη την μπαταρία. Αν το βάλεις στο sport, τότε σου δίνει διαθέσιμη όλη την ιπποδύναμη και των δυο κινητήρων.
Αν το βάλεις στο αυτόματο υβριδικό mode, το αμάξι κάνει… ότι το φωτίσει ο θεός :) Συνήθως προσπαθεί να επιτυγχάνει την ελάχιστη κατανάλωση και εναλλάσσεται ανάμεσα στους δυο κινητήρες κατά το δοκουν.
Συνήθως έχουν και ένα save battery mode όπου χρησιμοποιούν μόνο βενζινοκινητήρα και φυλάνε την μπαταρία για όταν το ζητήσει ο χρήστης. Πχ κινείσαι εθνική οδό και φυλάς την μπαταρία για όταν φτάσεις στην πόλη.

Γενικά πάντως (αν δεν έχει αποφορτίσει τελείως η μπαταρία) όταν πατήσεις βαθιά το πόδι στο γκάζι, παίρνεις την συνολική συνδυασμένη ισχύ.
 
Οταν είσαι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο βενζινοκινητήρας είναι τελείως κλειστός, σωστά; Παίρνει μπροστά όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι (όπως τα start/stop ) ; Θα πρέπει να έχει μια μικρή καθυστέρηση.

Επίσης έχω την εντύπωση ότι αυτά τα υβριδικά λόγω του χώρου που έχουν πιάσει οι μπαταρίες, έχουν πολύ μικρό ρεζερβουάρ σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης. 20-30 λίτρα κάτι τέτοιο. Οπότε σταματάς πολύ πιό τακτικά για βενζίνη.
 
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Οταν είσαι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο βενζινοκινητήρας είναι τελείως κλειστός, σωστά; Παίρνει μπροστά όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι (όπως τα start/stop ) ; Θα πρέπει να έχει μια μικρή καθυστέρηση.

Από όσο γνωρίζω ναι είναι σβηστός. Από εκεί και πέρα το ποσό ομαλές είναι οι εναλλαγές έχει να κάνει με το πόση καλή δουλειά έχει κάνει ο κατασκευαστής. Πάντως στα περισσότερα καινουρια phev φαίνεται ότι είναι απόλυτα ομαλή.

Επίσης, το όριο (είτε ταχύτητας είτε «πατήματος γκαζιού») στο οποίο μπαίνει προς ο βενζινοκινητήρας, εξαρτάται επίσης από τον κατασκευαστή και την υλοποίηση που έχει κάνει. Σε κάποια πρέπει να οδηγείς με «αυγό κάτω από το πεντάλ», σε αλλά έχεις μεγαλύτερα περιθώρια.
 
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/vw-group-xekinise-tin-anakyklosi-mpatarion-ilektrikon-aytokiniton

δεν το ποσταρω για να προμοταρω την vag, αλλα για να δειξω οτι υπαρχουν λυσεις στο θεμα της ανακυκλωσης, μιας και ειναι αρκετοι αυτοι που θεωρουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ως μη φιλικα προς το περιβαλλον, ακριβως για το θεμα των μπαταριων
 
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Συγνώμη , εμείς ακόμα δεν έχουμε πάρει μυρωδιά από ηλεκτρικά, κι έξω ξεκίνησαν την ανακύκλωση; Πόσα χρόνια διαρκούν οι μπαταρίες ;

κοιτα, εν μερει ειναι κινηση PR, αλλωστε η μοναδα αυτη, λεει το αρθρο, σε πρωτη φαση θα μπορει να ανακυκλωνει 3600 μπαταριες ετησιως, κατι το οποιο ειναι αστεια χαμηλο νουμερο. Τα πρωτα αμιγως ηλεκτρικα αμαξια του ομιλου VAG ηταν το e-up και το e-golf τα οποια πρωτοκυκλοφορησαν το 2013 και 2012 αντιστοιχα. Επομενως δεν ειναι παραλογο να αποσυρονται απο την κυκλοφορια αυτα τα πρωτα αμαξια σταδιακα.
 
Οσο για την διαρκεια ζωης των μπαταριων, απο οσο γνωριζω, δεν υπαρχει ημερομηνια ληξης, υπαρχει απλα degradation οποτε σιγα σιγα μειωνεται η δυνατοτητα διατηρησης φορτιου και επομενως και η εμβελεια του αμαξιου. Το σημαντικοτερο τετοιο προβλημα εχω ακουσει οτι το ειχαν τα nissan leaf πρωτης γενιας
 
δεν γνωριζω πως ακριβως γινεται η μετρηση αυτων των κινητηρων αλλα σιγουρα δεν κανουν απλη αθροιση των ιπποδυναμεων των δυο επιμερους κινητηρων.
Ολα τα VAG που ειναι phev, εχουν ως βαση τον 1.4 tsi των 150 ιππων. Απο οτι βλεπω στα διαφορα λινκ, ο ηλεκτροκινητηρας με τον οποιον συνδυαζεται ειναι ενας των 85kw (115hp). octavia rs, Leon, Leon cupra, passat gte, tiguan phev κτλπ ολα φορουν αυτο το συνδυασμο. Σε καποια π.χ. leon, αναφερουν συνδυαστικη ισχυ 204 hp, σε αλλα 245hp. Προφανως και δεν λενε ψεμματα ή κανουν λαθος, ειναι απλα θεμα ρυθμισης του κινητηρα.

Πριν λιγα χρονια, οντως βλεπαμε στα αρθρα (βασιζομενα προφανως στα εντυπα που τους εδιναν οι κατασκευαστες) να κανουν απλη αθροιση, αυτο εχει σταματησει εδω και 1-2 χρονια.
Επισης, το σιγουρο ειναι οτι αν σε ενα phev σου τελειωσει η μπαταρια, εχεις μεινει μονο με τον βενζινοκινητηρα ΚΑΙ το αυξημενο βαρος λογω του ηλεκτρικου κομματιου του συνολου (μπαταριες + ηλεκτροκινητηρας) :D

Βασικά είναι απλή άθροιση αλλά οχι της μέγιστης ισχύος αλλά των καμπυλών ισχύος των 2 συζευγμένων κινητήρων.

Αν η μέγιστη ισχύς των 2 συμπίπτει στις ίδιες στροφές ισχύει η απλή άθροιση μεγιστων ισχύων ... 136+ 115 = 251.
Αν ο ένας έχει μέγιστη ισχύ @5500σαλ και ο άλλος στις 5000σαλ τότε η αθροιστική καμπύλη θα δίνει μέγιστο κατάτι μικρότερο απο 251 κάπου στις 5250σαλ.

Σίγουρα παίζουν και ρυθμίσεις διαφορετικές π.χ. ο TSI 1.4 δίνει κανονικά 150ps εδω η Scoda τον αναφέρει ως 136ps (100KW) !!
https://www.skoda-storyboard.com/en...-skoda-octavia-rs-will-get-you-in-60-seconds/
 
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Εφόσον λέει ότι ο ηλεκτροκινητήρας έχει εμβέλεια μόνο για 60 χιλιόμετρα, προφανώς τα 245 άλογα θα είναι διαθέσιμα μόνο για 60 χιλιόμετρα (και μάλλον λιγότερο αν το πιέσεις).

π.χ. για ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη, κοντά στην Μαλακάσα γιόκ ο ηλεκτροκινήρας...

Επομένως όποιος αγοράζει τέτοιο σύνολο καλό είναι να έχει στο μυαλό του ότι δεν θα έχει και τόση άνεση σε ταξίδια. Μόνο για πόλη.

Γιατί δεν τα έφτιαξαν να φορτίζονται οι μπαταρίες από τον βενζινοκινήρα εν κινήσει;

Αν το πιέσεις στο φούλ ο ηλεκτροκινητήρας θα τραβήξει 85KW απο μια μπαταρία 13KW .. φτάνει δεν φτάνει για 10 λεπτά .. με 200 να πηγαίνεις 30χλμ κάνεις δεν κάνεις ..
 
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Αν το πιέσεις στο φούλ ο ηλεκτροκινητήρας θα τραβήξει 85KW απο μια μπαταρία 13KW .. φτάνει δεν φτάνει για 10 λεπτά .. με 200 να πηγαίνεις 30χλμ κάνεις δεν κάνεις ..

οι μετρησεις ειναι wltp, που ειναι κατι φοβερα συγκεκριμενο. Ψαξτε και θα δειτε πως μετρουσαν κατα NEDC και πως μετρουν πλεον κατα WLTP. Κανεις δεν τραβαει συνεχως, παρα στιγμιαια σε οποιαδηποτε μηχανη αυτοκινητου, το μεγιστο της ισχυος
 
Όχι, σωστό είναι. Τα 30χλμ είναι μέτρηση με τα πρότυπα wltp που είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο. Κάνουν δηλαδή πολύ συγκεκριμένα πράγματα.

!!! μα εγώ έγραψα για φουλ πίεση οχι για τυπική οδήγηση .. πόσο μάλλον για WLTP που ακόμα λιγότερο απαιτητικό και απο την τυπική οδήγηση
.. τα 60 χλμ εμβέλεια (που προκύπτουν απο WLTP) τα ανέφερε ο Τάσος.

Οσον αφορά τον κύκλο WLTP .. τα στοιχεία υπάρχουν στο wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Harmonised_Light_Vehicles_Test_Procedure
1024px-Class_3b.svg.png

Screenshot_2021-02-17 Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure - Wikipedia.png
 
Παρα πολυ σωστα τα γραφεις, αυτοι ειναι οι κυκλοι wltp. Υπαρχει περιπτωση ποτε κανενας να πηγαινει με το γκαζι πατημενο τερμα για μιση ωρα; ΑΝ το κανεις αυτο (που καλο ειναι να μην το κανεις, για την ασφαλεια την δικη σου και των αλλων) και τα νουμερα καταναλωσης ενος συμβατικου αυτοκινητου θα εκτοξευθουν στο θεο και καμμια σχεση δεν θα εχουν με τα τυπικα νουμερα που βλεπει κανεις στην καθημερινη του οδηγηση.
 
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Επίσης έχω την εντύπωση ότι αυτά τα υβριδικά λόγω του χώρου που έχουν πιάσει οι μπαταρίες, έχουν πολύ μικρό ρεζερβουάρ σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης. 20-30 λίτρα κάτι τέτοιο. Οπότε σταματάς πολύ πιό τακτικά για βενζίνη.

Δεν ισχυει αυτο, εχουν κανονικο ρεζερβουαρ ιδιο με τα μη-phev μοντελα.
Αυτο που λες ισχυει για τα αυτοκινητα με CNG, οπου αν θυμαμαι καλα εχουν 10λ ντεποζιτο βενζινης.
 
Ανακαλω διορθωνοντας τον εαυτο μου. Το εψαξα λιγο και οντως τα phev εχουν ρεζερβουαρ μικροτερης χωρητικοτητας καυσιμων, αλλα δεν ειναι τοσο τεραστια η διαφορα. Βλεπω πχ το passat να εχει ρεζερβουαρ 66λ και το passat gte (η phev εκδοση του) να εχει 50λ
 
Παρα πολυ σωστα τα γραφεις, αυτοι ειναι οι κυκλοι wltp.

Βασικά το wiki τα γράφει .. εγω απλά τα παρέθεσα μέσα στο νήμα διότι πολύ γενικώς και αορίστως τα αναφέρουμε εδώ και εκεί .. εε καλύτερα να γίνει πιο συγκεκριμένο.

Βλέπουμε π.χ οτι αφορούν μέση ταχύτητα 53.5 Km/h ..

Υπαρχει περιπτωση ποτε κανενας να πηγαινει με το γκαζι πατημενο τερμα για μιση ωρα; ΑΝ το κανεις αυτο (που καλο ειναι να μην το κανεις, για την ασφαλεια την δικη σου και των αλλων) και τα νουμερα καταναλωσης ενος συμβατικου αυτοκινητου θα εκτοξευθουν στο θεο και καμμια σχεση δεν θα εχουν με τα τυπικα νουμερα που βλεπει κανεις στην καθημερινη του οδηγηση.

Eγω όχι .. ισα ισα που έχω τσακωθεί με γκαζιάριδες φίλους γιαυτό το θέμα .. Πάντως κάποιοι το κάνουν απο γούστο ή απο "ανάγκη"

Το θέμα το έθεσα γιατί είδα "γουάου 245ps" ... τι τους νοιάζει ? 1) το 0-100 στα κόκκινα ? μήπως και 2) η διαθέσιμη δύναμη σε ψηλές ταχύτητες ? 3) τελική ταχύτητα ?? (λογικές απαιτήσεις για autobahn ;) ) .. ??

- για το μεν 1ο φροντίζει το επιπλέον βάρος ωστε να υστερεί το υβριδικό σε σχέση με το 2,0λτ 245ps βενζίνης
- για το 2ο υπάρχει αμφιβολία κατα πόσο βοηθάει η υβριδικότητα.
- για την τελική των 225 .. τόσο πιάνει και το μη υβριδικό των 150ps