Αυτοκινητιστικά νέα

Αν και θα περίμενα ΤΟΥΟΤΑ στην πρώτη θέση μπράβο στη ΚΙΑ!!
Πράγματι αν βγάλεις το σηματακι από τα τελευταία μοντέλα βάζεις στοίχημα ότι είναι audi (το ξέρω ότι έχει πάει ο πρώην σχεδιαστής της audi)

 
Αν και θα περίμενα ΤΟΥΟΤΑ στην πρώτη θέση μπράβο στη ΚΙΑ!!
Πράγματι αν βγάλεις το σηματακι από τα τελευταία μοντέλα βάζεις στοίχημα ότι είναι audi (το ξέρω ότι έχει πάει ο πρώην σχεδιαστής της audi)

Προχτές διάβαζα μια παγκόσμια λίστα και οχι μόνο της Αμερικής για ποιες μάρκες είναι αξιόπιστες εντός εγγύησης. Πρώτη ήταν η Lexus και στην πρώτη 10αδα ήταν 7 ιαπωνικές, οι 2 κορεατικες και στην 10η θέση η SEAT...
 
Εγκαταλήφθηκε η ιδέα του υδρογόνου ή μήπως θα περιμένουν μερικά χρόνια μέχρι να σκάσει η μόδα των ηλεκτρικών* ;



*όταν μια μέρα που θα είναι όλα ηλεκτρικά θα ναακαλύψουν όλως διόλως τυχαία ότι η παραγωγή ρεύματος δεν είναι εφικτή ή όταν μια μέρα γεμίσει ο τόπος από μπαταρίες;
 
Βασικά η παραγωγή υδρογόνου γίνεται με ηλεκτρικό ρεύμα, οπότε αν φτάναμε να μην επαρκεί η παραγωγή ρεύματος, δεν θα είχαμε και υδρογόνο.

Επίσης η όλη διαδικασία ρεύμα -> υδρογόνο -> ρεύμα δεν γίνεται να έχει απόδοση 100%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά από την άλλη δεν έχουν αυτές τις απώλειες, οπότε είναι πιο "πράσινα" και πιο οικονομικά στη χρήση.

Βασικά το μόνο θετικό που θα είχαν τα υδρογόνου είναι ότι θα ήταν δυνατό να φουλάρεις πιο γρήγορα από τα αμιγώς ηλεκτρικά. Αλλά και αυτό το πλεονέκτημα εξαφανίζεται αν δεν υπάρχει δίκτυο τροφοδοσίας.
 
Βασικά το μόνο θετικό που θα είχαν τα υδρογόνου είναι ότι θα ήταν δυνατό να φουλάρεις πιο γρήγορα από τα αμιγώς ηλεκτρικά. Αλλά και αυτό το πλεονέκτημα εξαφανίζεται αν δεν υπάρχει δίκτυο τροφοδοσίας.

Το όλο θέμα είναι το δίκτυο. Το ρεύμα είναι παντού και το πιο εύκολο στο να στήσεις δίκτυο. Δε σε νοιάζει τίποτα. Στήνεις φορτιστή και στο κάθε κατσικοχώρι χωρίς κανένα πρόβλημα. Το μόνο που θες είναι ένα χώρο 5*2 για πάρκινγκ. Αντίθετα το υδρογόνο θέλει εγκαταστάσεις που ΟΚ ίσως είναι αυτές των βενζινάδικων αλλά και βυτία μεταφοράς τους. Το κόστος είναι πολλαπλάσιο για τις εταιρίες.

Θεωρώ πως και αυτό είναι ένας λόγος που στρεφόμαστε στα EV. Οι εταιρίες θα εξοικονομίσουν τεράστια ποσά από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων και του όλου δικτύου.
 
Από την άλλη διαβάζεις για εξέλιξη κινητήρα υδρογόνου και δεν ξέρεις τι ισχύει:

 
Το βασικό πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι το range. Με εξωτικές τεχνολογίες μπορεί να φτάσει και σε αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα θεωρητικά με ένα γέμισμα σε ΙΧ. Επίσης στις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές απλά δεν υπάρχει εναλλακτική τώρα - εκτός ίσως από το να κάνεις τις νταλίκες τρόλευ που δοκιμάζεται στη Γερμανία. Για αυτό και δεν θα παύσει να εξελίσσεται.
Τέλος τεχνικά είναι εφικτό να παράγεις και onsite υδρογόνο σε σταθμούς ανεφοδιασμού.
 
Αυτό κι αν θα χρειάζεται σουρεάλ επίπεδα ηλεκτρικής ενέργειας...
Το αστείο είναι ότι μπορεί και όχι...το θέμα είναι το κόστος. Γενικότερα μιλώντας, το βασικό είναι ότι δεν περιοριζόμαστε από τον κύκλο του Carnot (ok, έχει και εδώ εφαρμογή αλλά με τελείως άλλη λογική). Μεγάλες μονάδες ηλεκτρόλυσης σήμερα αγγίζουν το 80% απόδοση, ενώ θεωρητικά μπορούμε να φτάσουμε με εξέλιξη της τεχνολογίας και στο ~95%. Δεν είναι καθόλου άσχημα αυτά τα ποσοστά και με δεδομένα τα χρήματα που σπρόχνωνται προς τα εκεί ίσως και να τα πλησιάσουμε αυτά τα νούμερα σε 2-3 δεκαετίες...
 
Φανταστείτε τα σε λίγο καιρό στους ελληνικούς δρόμους γεμάτες όλες οι τρύπες με χώμα, πετραδάκια κλπ. Οσο και να δέχεται πίεση και να υπάρχει κάποια κάμψη (ελαστικότητα), κάποια στιγμή η βρώμα θα γίνει μπετόν αρμέ...
 
  • Like
Reactions: mikemtb
 
Μαγκες...Το πρωϊ στο πηγαινε η γκαζολινη (πετρελεοκαυσιμο αυτοκινητου) ηταν 2,05 ευρω ! Στο φτηνο πρατηριο του υπερμαρκετ...
Στο γυρισμο πριν λιγο ηταν 2,549 !!!! Μεσα σε λιγες ωρες...Δεν εχω δει ποτε κατι τετοιο... και φοβαμαι οτι δεν ειδαμε ακομα το φιλμ.

Δεν ξερω τι θα γινει ο κοσμος που δεν μενει σε μεγ;λουπολεις δεν τα βγαζει ηδη περα... Και δεν μιλαω για το τι γινετι στους επαγγελματιες μεσα σε μια βδομαδα...

Αντε καλα κουραγια και να εχουμε να μιλαμε για αυτοκινητα και κινητηρες...
 
Δεν έχουμε κάθε μέρα πόλεμο δίπλα μας.....δεν υπάρχουν κανόνες σε τέτοιες περιπτώσεις.

Σαφως όμως είναι τέλεια ευκαιρία για αισχροκέρδεια!

Κι όχι μόνο αυτό.....αν τελειωσουν όλα, θα "πέσει" στα 2 ευρώ και θα μας φαίνεται και φθηνά. Αυτό θα γίνει.😡
 
  • Like
Reactions: kosmous
Πάντως υπάρχει και ένα άλλο δίλλημα που ξεφεύγει από τα πλαίσια της προστασίας του περιβάλλοντος στις μέρες μας και πηγαίνει στην ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ.
Προσωπικά είμαι αντίθετος με τις τεχνολογίες των πυρηνικών που βασίζονται σε σχάση. Από την άλλη καλώς ή κακώς λόγω της Γαλλίας δεν πρόκειται να πάνε πουθενά και επίσης δεν έχουν εκπομπές CO2. Μου κάνει εντύπωση που γίνεται τόσος ντόρος πια για μπλε υδρογόνο από φυσικό αέριο και δεν υπάρχει κουβέντα για υδρογόνο από πυρηνικά μιας και μπορείς να το παράξεις από τη θερμότητα που διαφεύγει από τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής. Το κόστος με δεδομένο ότι απλά πας σε υπάρχοντα εργοστάσια δεν είναι απαγορευτικό και τα απόβλητα που έτσι και αλλιώς έχεις επειδή δεν πάνε πουθενά τα πυρηνικά στο τουλάχιστον μέχρι το μεσοπρόθεσμο αναλογούν σε μεγαλύτερη χρήση. Συμβιβασμός είναι και αυτός, αλλά γιατί όχι με δεδομένο ότι τα πυρηνικά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής θα είναι μαζί μας για καιρό ακόμη...
 
Μαγκες...Το πρωϊ στο πηγαινε η γκαζολινη (πετρελεοκαυσιμο αυτοκινητου) ηταν 2,05 ευρω ! Στο φτηνο πρατηριο του υπερμαρκετ...
Στο γυρισμο πριν λιγο ηταν 2,549 !!!! Μεσα σε λιγες ωρες...Δεν εχω δει ποτε κατι τετοιο... και φοβαμαι οτι δεν ειδαμε ακομα το φιλμ.

Δεν ξερω τι θα γινει ο κοσμος που δεν μενει σε μεγ;λουπολεις δεν τα βγαζει ηδη περα... Και δεν μιλαω για το τι γινετι στους επαγγελματιες μεσα σε μια βδομαδα...

Αντε καλα κουραγια και να εχουμε να μιλαμε για αυτοκινητα και κινητηρες...

Ο κόσμος που δεν μένει σε μεγαλουπόλεις έχει γενικά πολύ μικρότερη κατανάλωση όμως, διότι δεν έχουν το σταματα ξεκινά που μας τρώει εμάς