Αυτοκινητιστικά νέα

Ναι καταλαβαίνω αλλά μακάρι να ισχυε και στα αυτοκίνητα αυτό. Δυστυχώς ή ευτυχώς η τεχνολογία τρέχει με άλματα. Αμάξι δεν είναι μόνο η μηχανή και οι ρόδες. Ένα σωρό συμπραγκαλα πρέπει να συνεργάζονται και να είναι σε άριστη κατάσταση. Κάθε μήνα θα αλλαζεις και από κάθε ένα ανταλλακτικό; Και όλα πάντως να τα αλλάξεις σύγχρονο αμάξι δεν πρόκειται να γίνει όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά (δεν μιλάω για μπλιμλικια και οθόνες). Μπες σε ένα σύγχρονο αμάξι και πήγαινε στην πόλη, στην εθνική κλπ Αν μου πεις δεν καταλαβαίνω καμία διαφορά ε τότε με γεια σου με χαρά σου είσαι από τους τυχερούς.
Σε σύγχρονα αμάξια μπήκα σχετικά πρόσφατα σε αυτά:
Ford Focus 3-4 ετών το 3κύλινδρο τουρμπίσιο με τα 125ps.. ζήλεψα λίγο την αίσθηση του μοχλού ταχυτήτων.. καλή και η ποιότητα κύλισης , όχι μεγάλη διαφορά με το focus του '01.
Γ@μησε τα μπλιμπλίκια και τις οθόνες που είχε, ούτε να τα βλέπω αυτά..

Ford fiesta του γαμπρού μου, πάλι με τον 3κύλινδρο 1000άρι, αλλά με 140ps..
Ok, καλά γκάζια , επίσης καλή αίσθηση του μοχλού και τίποτα άλλο....

Το ολοκαίνουργιο clio της κόρης μου που για χάρη του το fiesta κάθεται μόνιμα στο γκαράζ..
3κύλινδρο 1000cc όπως και τα ford παραπάνω, μόνο 100ps με τούρμπο, υγραέριο και βενζίνη από το εργοστάσιο..
Εκτός τα σιχαμένα μπλιμπλίκια , μια χαρά αυτοκίνητο με αίσθηση μεγαλύτερου μοντέλου , αλλά και αυτό όχι κάτι το ιδιαίτερο..

Σε μικρότερες αποστάσεις (του τύπου από Ρέντη Καμίνια ή Νίκαια) οδήγησα πρόσφατα το Golf 1,4 tsi 5ης γενιάς που μου άρεσε πολύ για διάφορους λόγους και καπάκι την άλλη μέρα το up! του ίδιου συναδέρφου όπου είδα που έχουν πάει οι γερμανοί το κεφάλαιο "πολύ μικρό αυτοκίνητο"...

Τώρα γιατί δεν συμφωνώ μαζί σου Τάσο ως προς την "θεαματική" εξέλιξη των αυτοκινήτων, που ναι , δεν είναι μόνο μια μηχανή με ρόδες...
Ας πάρουμε για παράδειγμα το focus 1ης γενιάς...
Έχει καλύτερο πίσω σύστημα από όλα τα παραπάνω μοντέλα και για να "βρεις" καλύτερο "πισινό" , θα πρέπει να πας στο "παλιό" 408 του mdvq !!

Θέλεις ακόμα καλύτερο πίσω σύστημα από το παλιό 408 ;;
Θα πρέπει να πας ακόμα πιο πίσω στον χρόνο και να κοιτάξεις τις "αερόσουστες" από θηρία μοντέλα , ή τις υδροπνευματικές των παλιών citroen.
Ακόμα και η παθητική τετραδιεύθυνση της PSA δεν υπάρχει πια , την έφαγε η μείωση του κόστους και η άγνοια του κόσμου...
Ο κόσμος αγοράζει οθόνες, λαμπάκια και ..ίππους.
Τίποτε άλλο....
Το κεφάλαιο "ιπποδύναμη" στα μοτέρ, ναι πάει μπροστά.. όπως και η θεωρητική οικονομία καυσίμου...
Το αν τα 3κύλινδρα 1000άρια αντέξουν στον χρόνο όπως τα περισσότερα μοτέρ 20ετίας σήμερα, αυτό θα φανεί...
Άλλο η εποχή του simca chrysler 1307 / 1508 και άλλο η εποχή των 12v με injection...

Περισσότερα όσο αφορά την ποιότητα κύλισης του τώρα και του "πριν" , βαριέμαι να γράψω....
Είναι τόσο απλά τα πράγματα που φτάνει μια φορά να γδύσεις ένα αυτοκίνητο μέχρι την λαμαρίνα του και να καταλάβεις γιατί "ακούγεται" περισσότερο από κάποιο άλλο...
Εξίσου εύκολο να το κάνεις να "βγάλει τον σκασμό" ....
 
αλλά μην ξεχνάμε ότι ειδικά για εμάς μας φαίνεται ακόμα πιο μεγάλη η αύξηση διότι οι αποδοχές έχουν μείνει στην καλύτερη οι ίδιες ονομαστικά. Ουσιαστικά έχουν μειωθεί λόγω πληθωρισμού. Και το χειρότερο: δεν φαίνεται στο κοντινό μέλλον να κλείνει η ψαλίδα...

Είναι έτσι όμως; Τουλάχιστον στον κλάδο μου (μηχανικοί) ακούω ότι σε σχέση με το 2010 είναι 3 φορές πάνω (οι υπάλληλοι). Οι ελεύθεροι επαγγελματίες (αυτοί που ψάχνονται τουλάχιστον) απογειωμένοι. Όλο και πιο συχνά πλέον μαθαίνω για καινούριο κόσμο που γυρνάει Ελλάδα γιατί πλέον δεν αξίζει να είναι εκτός.
 
Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν κλάδοι ή και μεμονωμένες περιπτώσεις που πάνε καλά. Δεν χρειάζεται να είναι μηχανικός. Πιο γρήγορα κλείνω ραντεβού σε καρδιολόγο παρά στον ηλεκτρολόγο μου/υδραυλικό μου κλπ Μου έριξε χυλόπιτα προχθές ο πλακάς μου, 4 πολυκατοικίες έχει να στρώσει πλακάκια.....(και δεν με κοροϊδευει).
Μιλάω για την γενική εικόνα του κόσμου. Το ότι έχουμε (και θα έχουμε) τον γηραιότερο στόλο δεν είναι τυχαίο.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Είναι έτσι όμως; Τουλάχιστον στον κλάδο μου (μηχανικοί) ακούω ότι σε σχέση με το 2010 είναι 3 φορές πάνω (οι υπάλληλοι). Οι ελεύθεροι επαγγελματίες (αυτοί που ψάχνονται τουλάχιστον) απογειωμένοι. Όλο και πιο συχνά πλέον μαθαίνω για καινούριο κόσμο που γυρνάει Ελλάδα γιατί πλέον δεν αξίζει να είναι εκτός.
Δεν ξέρω αν ενημερώθηκες περι των τεκταινόμενων σε ότι αφορά την εκτός σχεδίου δόμηση που μεθοδεύονται, αν την καταργήσουν τελικά θα φύγουν ξανά σούμπιτο. Μείνε εκεί και μη μετανιώνεις, τέρμα το O.T.
 
[off-topic]
Νίκο το χάος και η ασυνείδητη εκτός σχεδίου δόμηση με παράθυρα που μπορούσες από 100 τετραγωνικά να κτίσεις 400 με υπόσκαφα, πέτρινους τοίχους κλπ πρέπει να τελειώσει. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος όμως ότι θα το επιτύχουν έτσι όπως το έχουν πιάσει και θα έχουμε πάλι τερατογεννέσεις...
[/off-topic]
 
[off-topic]
Νίκο το χάος και η ασυνείδητη εκτός σχεδίου δόμηση με παράθυρα που μπορούσες από 100 τετραγωνικά να κτίσεις 400 με υπόσκαφα, πέτρινους τοίχους κλπ πρέπει να τελειώσει. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος όμως ότι θα το επιτύχουν έτσι όπως το έχουν πιάσει και θα έχουμε πάλι τερατογεννέσεις...
[/off-topic]
Γιώργο, αυτό που λες είναι σωστότατο, αλλά εδώ βαίνει προς (αναδρομική κιόλας) ακύρωση το δικαίωμα της δόμησης, που έχει οριοθετηθεί και κατοχυρωθεί με νόμους του Ελληνικού κράτους ήδη από το 1923. Δηλαδή μιλάμε για ανασφάλεια δικαίου που χαρακτηρίζει μόνο χώρες του τρίτου κόσμου.
 
Υπάρχει περίπτωση μέσα στο 2024 να δούμε μια σταθεροποίηση τιμών ή και μικρή πτώση στα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα?
Με αυτά που ακούω από αντιπροσώπους αυτό θα συμβεί στα ηλεκτρικά και οχι στα θερμικά.
Χτες άκουγα στο ραδιο τον αντιπρόσωπο της Volvo στην Θεσσαλονίκη και λέει ότι το cx30 ειναι μόνο η αρχή τιμολογιακά για την volvo και έρχονται φτηνότερα ηλεκτρικά πριν το 2028 για την φίρμα.
 
  • Like
Reactions: Fixxxer
Έχω αρχίσει και κοιτάζω γύρω γύρω τον τελευταίο καιρό γιατί σε 1 χρόνο δίνω το leasing που έχω και πρέπει να δω τι θα πάρω. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
- Αρκετές εταιρίες έχουν ετοιμοπαράδοτα στην κατηγορία του Peugeot 3008 που έχω τώρα.
- Η αναμονή για παραγγελία αν εξαιρέσουμε μια εταιρία που μίλησε για 9-10 μήνες ήταν μαξ 4 μήνες.
- Οι περισσότερες εταιρίες δεν κλειδώνουν την τιμή από την παραγγελία μέχρι την παραλαβή. Κάποιες το προσφέρουν σαν δέλεαρ το κλείδωμα.
- Απίστευτο το πόσο μεγάλες εκπτώσεις μπορείς να πάρεις αν αγοράζεις το αυτοκίνητο μέσω εταιρίας. Από 2000 έως 5000 ευρώ κάτω (!!!) για ακριβώς το ίδιο πράγμα. Μιλάμε για αγορά τώρα όχι leasing.
- Όλοι μίλησαν για 1000-2000 ευρώ αυξήσεις μέχρι τις αρχές του νέου έτους.
Με δεδομένες τις μεγάλες εκπτώσεις πρέπει να δω αν θα με συμφέρει να αγοράσω το επόμενο μέσω εταιρικού ΑΦΜ και γιατί όχι να το πουλήσω μόνος μου στην 5ετία ή να το πάρω με leasing. Εξάλλου επειδή σε κάθε περίπτωση θα είναι εταιρικό τα έξοδα συντήρησης θα περνάνε ως έξοδα της εταιρίας.
Τυπικά και τελείως μπακάλικα για μια 5 ετία για ένα όχημα 40000 ευρώ έχεις:
- Φουλ ασφάλεια: 1200 χ 5 = 6000 ευρώ
- 1 αλλαγή ελαστικών = 700 ευρώ
- 5 ετήσια προγραμματισμένα σέρβις 400 χ 5 = 2000 ευρώ
- Τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ κλπ = 1500 ευρώ
Άρα μιλάμε για ένα σύνολο λειτουργίας κοντά στα 10.000 ευρώ για μια 5ετία συν τα 40000 ευρώ αγοράς συν ότι βάλεις σε τόκους που αν δώσεις μόνο 10.000 προκαταβολή όπως στο leasing θα έχει 10.000 ευρώ τόκους στην πενταετία μείον την έκπτωση πχ 3000 ευρώ επειδή το πήρες εταιρικό. Σύνολο τελείως απλοποιημένα και μπακάλικα χωρίς πληθωρισμό κλπ 57000 ευρώ.
Στο Leasing θα δώσεις περίπου 30000 ευρώ άρα ουσιαστικά το μόνο που πρέπει να δεις είναι αν στην 5ετία θα πιάνει το αυτοκίνητο που έχεις πάρει τα 27000 ευρώ που είναι πρακτικά το break even.
Φυσικά αν είχες τα χρήματα ή μείωνες το ποσό του δανείου αρχίζει και γίνεται πολύ πιο ρεαλιστικό το σενάριο που θέλει ένα αυτοκίνητο 40κ να το πουλάς 20-24κ στην 5ετία που είναι αρκετά εφικτό αν η αγορά μεταχειρισμένου διατηρηθεί και δεν καταποντιστούν τα βενζινοκίνητα στην επόμενη 5ετία και σου μείνει στο χέρι ή αν σκέφτεσαι να έχεις τη δυνατότητα να το κρατήσεις παραπάνω για να ωριμάσει η αγορά των ηλεκτρικών περισσότερο και να πάρεις το πρώτο ηλεκτρικό μετά το 2032-2034 που λογικά τα περισσότερα που συζητάμε θα έχουν λυθεί.
 
Έχω αρχίσει και κοιτάζω γύρω γύρω τον τελευταίο καιρό γιατί σε 1 χρόνο δίνω το leasing που έχω και πρέπει να δω τι θα πάρω. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
- Αρκετές εταιρίες έχουν ετοιμοπαράδοτα στην κατηγορία του Peugeot 3008 που έχω τώρα.
- Η αναμονή για παραγγελία αν εξαιρέσουμε μια εταιρία που μίλησε για 9-10 μήνες ήταν μαξ 4 μήνες.
- Οι περισσότερες εταιρίες δεν κλειδώνουν την τιμή από την παραγγελία μέχρι την παραλαβή. Κάποιες το προσφέρουν σαν δέλεαρ το κλείδωμα.
- Απίστευτο το πόσο μεγάλες εκπτώσεις μπορείς να πάρεις αν αγοράζεις το αυτοκίνητο μέσω εταιρίας. Από 2000 έως 5000 ευρώ κάτω (!!!) για ακριβώς το ίδιο πράγμα. Μιλάμε για αγορά τώρα όχι leasing.
- Όλοι μίλησαν για 1000-2000 ευρώ αυξήσεις μέχρι τις αρχές του νέου έτους.
Με δεδομένες τις μεγάλες εκπτώσεις πρέπει να δω αν θα με συμφέρει να αγοράσω το επόμενο μέσω εταιρικού ΑΦΜ και γιατί όχι να το πουλήσω μόνος μου στην 5ετία ή να το πάρω με leasing. Εξάλλου επειδή σε κάθε περίπτωση θα είναι εταιρικό τα έξοδα συντήρησης θα περνάνε ως έξοδα της εταιρίας.
Τυπικά και τελείως μπακάλικα για μια 5 ετία για ένα όχημα 40000 ευρώ έχεις:
- Φουλ ασφάλεια: 1200 χ 5 = 6000 ευρώ
- 1 αλλαγή ελαστικών = 700 ευρώ
- 5 ετήσια προγραμματισμένα σέρβις 400 χ 5 = 2000 ευρώ
- Τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ κλπ = 1500 ευρώ
Άρα μιλάμε για ένα σύνολο λειτουργίας κοντά στα 10.000 ευρώ για μια 5ετία συν τα 40000 ευρώ αγοράς συν ότι βάλεις σε τόκους που αν δώσεις μόνο 10.000 προκαταβολή όπως στο leasing θα έχει 10.000 ευρώ τόκους στην πενταετία μείον την έκπτωση πχ 3000 ευρώ επειδή το πήρες εταιρικό. Σύνολο τελείως απλοποιημένα και μπακάλικα χωρίς πληθωρισμό κλπ 57000 ευρώ.
Στο Leasing θα δώσεις περίπου 30000 ευρώ άρα ουσιαστικά το μόνο που πρέπει να δεις είναι αν στην 5ετία θα πιάνει το αυτοκίνητο που έχεις πάρει τα 27000 ευρώ που είναι πρακτικά το break even.
Φυσικά αν είχες τα χρήματα ή μείωνες το ποσό του δανείου αρχίζει και γίνεται πολύ πιο ρεαλιστικό το σενάριο που θέλει ένα αυτοκίνητο 40κ να το πουλάς 20-24κ στην 5ετία που είναι αρκετά εφικτό αν η αγορά μεταχειρισμένου διατηρηθεί και δεν καταποντιστούν τα βενζινοκίνητα στην επόμενη 5ετία και σου μείνει στο χέρι ή αν σκέφτεσαι να έχεις τη δυνατότητα να το κρατήσεις παραπάνω για να ωριμάσει η αγορά των ηλεκτρικών περισσότερο και να πάρεις το πρώτο ηλεκτρικό μετά το 2032-2034 που λογικά τα περισσότερα που συζητάμε θα έχουν λυθεί.
φλερταρα και εγω με την σκεψη του leasing αλλα κατεληξα οτι αν το οχημα δεν ειναι ειδικου σκοπου, δεν αξιζει. Ειναι προτιμοτερο να αγοραστει με το αφμ εταιρειας και να πωληθει μετα. Θεωρω οτι αξιζει μονο αν ειναι ενα ειδος οχηματος το οποιο "φοβασαι" οτι δεν θα πουλησεις ευκολα (πχ ντηζελ) σε 5-10 χρονια. Ειναι τετοιες οι τιμες του ληζινγκ στην ελλαδα, για μικρο μεσαιες επιχειρησεις, που πληρωνεις τεραστιο ποσοστο του οχηματος και στην 4ετια δεν εχεις οχημα.
Σε μεγαλες εταιρειες με 10-20 οχηματα δινουν πολυ διαφορετικες τιμες. Φιλος πηρε με ληζινγκ (και κλειδωμενη τιμη εξαγορας) phev X3 και στο τελος της 4ετιας θα του εχει κοστισει +2-3 χιλιαρικα απο την τιμη αγορας. Επομενως, με τις φοροεαλαφρυνσεις εχει κερδισει πολλα χρηματα ΚΑΙ εχει το αμαξι στο τελος της περιοδου ληζινγκ
 
Όπως έχουμε πει και σε περισσότερα μηνύματα πριν, θέλει έρευνα αγοράς για το leasing και επίσης να ξέρεις τι θέλεις και γιατί το θέλεις.
Μόλις έψαξα για το Peugeot 3008 σε 2 από τις μεγαλύτερες εταιρίες με 7000 ευρώ προκαταβολή, 60 μήνες και 20000 κμ το χρόνο για τη φθηνότερη έκδοση βενζίνης με χειροκίνητο κιβώτιο
Εταιρία Α: 375 ευρώ με ΦΠΑ
Εταιρία Β: 428,32 ευρώ με ΦΠΑ
Βγάλτε άκρη...μιλάμε για τρελή διαφορά πάνω από 3000 ευρώ, που πρέπει να την βάλεις και στην πιο πάνω συλλογιστική...

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν υπάρχει δυνατότητα να αγοραστεί ή να ενοικιαστεί το αυτοκίνητο μέσω εταιρικού ΑΦΜ δεν υπάρχει κανένας λόγος να το πάρεις ιδιωτικά και δεν αφορά μόνο τις φοροελαφρύνσεις.
 
Σιγά το νέο.

(ποιός κόσμος να αφυπνιστεί; Αυτοί που βγάζουν όλη την ζωή τους στα big brother sites και με χαρά μάλιστα; )

 
Τι είναι αυτό πάλι; Ελληνική πατέντα; Δεν έχω διαβάσει να ισχύει κάτι τέτοιο σε άλλη χώρα.

Δηλαδή πριν παρκάρουμε θα πρέπει να "αποτιμούμε την ασφάλεια" του σημείου;!;

Τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά;
 
Τι είναι αυτό πάλι; Ελληνική πατέντα; Δεν έχω διαβάσει να ισχύει κάτι τέτοιο σε άλλη χώρα.

Δηλαδή πριν παρκάρουμε θα πρέπει να "αποτιμούμε την ασφάλεια" του σημείου;!;

Τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά;
Τραβάει τα μαλλιά του ο ασφαλιστής μου. Δεν ευσταθεί λέει τέτοια απόφαση, δεν έχει καμιά λογική.

Δεν ξέρουμε το όλο στόρυ τι έχει γίνει με τον τύπο. Απ ότι γράφουν είχε ήδη ιστορικό διάρρηξης και αποζημιώθηκε και δεν λειτουργούσε ο συνεγερμός κλπ.....Επίσης αφήνεις Μ3 ασφαλισμένης αξίας 79 χιλιάρικα στα χωράφια.......εδώ έχουμε φθηνότερα και προσέχουμε που τα αφήνουμε μην φάμε καμιά γρατζουνιά από φθόνο... ψιλοβρωμάει η περίπτωση.

Παρόλα αυτά είναι ασχημη απόφαση γιατί δημιουργεί δεδικασμένο.
Αν πάει κάποιος στο χωριό του που εκ των πραγμα΄των είναι ερημικό θα πρέπει να βρει να παρκάρει σε προσταυευμένο πάρκινγκ, με κάμερες και με συχνή διεύλευση κόσμου;
Οταν πας για μπάνιο το καλοκαίρι που θα το παρκάρεις;; Σε υπογειο ελεγχόμενο πάρκινκ δίπλα στην παραλία; 😄 😄
 
Καλά 4 φορές που μου έχουν ανοίξει το αυτοκίνητο, 2 ήταν στο Περιφερειακό του Φιλοπάππου (που μπορούν να πουν ότι σε σημεία είναι σκοτεινό) αλλά έγιναν μέρα μεσημέρι, 6 το απόγευμα πάνω στην Κλαυθμώνος και 7 το απόγευμα εντός του λιμανιού 50 μέτρα από το λιμεναρχείο στη Βουλιαγμένη...
Απόφαση που μπορεί να οδηγήσει σε πολλά πολλά προβήματα.
 
Ειλικρινά κάθε μέρα μα κάθε μέρα ψάχνω μια ηλιαχτίδα ελπίδας για να μείνει κάποιος σ αυτή την χώρα και κάθε μέρα δικαιώνομαι που έστειλα και τα 3 παιδιά μου έξω. Ειλικρινά καμία ελπίδα.
Και μην μου πείτε για ήλιους και θάλασσες και τα κλασσικά κλισέ. Μιλάω για σεβασμό , για αξιοκρατία, για οργάνωση και όλα αυτά που δεν έχουμε και ούτε πρόκειται ποτέ να αποκτήσουμε.