Αυτοκινητιστικά νέα

Στο Tesla δυστυχώς δεν υπάρχει αντιστοιχία σε ανάλογο θερμικό μοντέλο, σε άλλες εταιρείες που υπάρχει η διαφορά των χρημάτων ηλεκτρικού με θερμικό δεν πρόκειται ποτέ να καλυφθεί ειδικά αν βάλουμε μέσα και την αλλαγή μπαταρίας, όπως επίσης αν βάλουμε και μικροφθορες στο αμάξωμα καθώς είναι πιο ακριβό το κόστος στα ηλεκτρικά

Σε απόλυτη τιμή κόστους καυσίμου φυσικά και υπερισχύει το ηλεκτρικό δεν τίθεται θέμα

Γιατί δεν υπάρχει αντιστοιχία; Το audi s3 sedan έχει παρόμοια άλογα και επιδόσεις. Και κοστίζει 10.000 περισσότερα από το model 3 rwd χωρίς να υπολογίζουμε την κρατική επιδότηση των 8.000 που εκτοξεύει την διαφορά τιμής στα 18.000€...
Επιμένεις να λες για αλλαγή μπαταρίας. Αν δεν εχει πρόβλημα, που θα το βγάλει εντός εγγύησης , ή αν δεν την σακατεψεις την μπαταρία με λάθος φορτίσεις, με τον ρυθμό πτώσης της μπαταρίας για να φτάσεις το 70% θα έχεις κάνει πάνω από 500.000 χλμ . Εχεις κανει τόσα χλμ με ένα όχημα; Με μια μέση τιμή τα 20.000 χλμ το χρόνο θες 25 χρόνια...
Επίσης η διαφορά τιμής με αντίστοιχων επιδοσεων θερμικό καλύπτει την αλλαγή μπαταρίας συν την εξοικονόμηση από την κατανάλωση ρεύματος vs καυσίμου και το κόστος των service .
 
Δεν υπάρχει περίπτωση στα 200.000 χλμ να εχει δώσει περισσότερα χρήματα για ρεύμα από ένα αντίστοιχο θερμικό με 280 άλογα. Επίσης το tesla είναι φτηνότερο σε αγορά από ένα αντίστοιχο θερμικό.
Εγώ με ένα ταπεινο colt στα 200.000 είχα δώσει 21.000€ .
Επίσης το tesla στα 200.000 χλμ ζήτημα να έχει χάσει το 10% της μπαταρίας. Δηλαδη μέχρι τα 70% χωρητικότητα που θέλει αλλαγή, θα έχει αλλάξει αμάξι...
πως υπολογίζεις το κόστος της βενζίνης στα 200.000χλμ;;
ίδια τιμή είχε όταν είχες 100.000χλμ, ίδια όταν είχες 50.000χλμ κ.ο.κ. ;;
εκτός και αν έκανες τα 200.000χλμ στα τελευταία 2 χρόνια, ίσως και λιγότερο...
 
πως υπολογίζεις το κόστος της βενζίνης στα 200.000χλμ;;
ίδια τιμή είχε όταν είχες 100.000χλμ, ίδια όταν είχες 50.000χλμ κ.ο.κ. ;;
εκτός και αν έκανες τα 200.000χλμ στα τελευταία 2 χρόνια, ίσως και λιγότερο...
Έχω αρχείο από τότε που πήρα το αυτοκίνητο. Δεν υπολογίζω. Καταγράφω. Ξέρω τι ξόδεψα .
Δεν έχει σημασία αν ειχε άλλη τιμή πριν 10 χρόνια. Και το ρεύμα είχε άλλη τιμή πριν 10 χρόνια και ακριβυνε .
Για ένα colt 1.3 έχω ξοδέψει πάνω από 22.000 για 213.000 χλμ. . Στο πινακάκι λείπουν μερικοί μήνες από την αγορά του αυτοκινήτου. Δηλαδη με τις τρέχουσες τιμές το κόστος θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο( 24.770 αν η τιμη ηταν σταθερη 12 χρονια στο 1.799 που εβαλα τελευταια. Φαντάσου όταν είχε περάσει τα 2€ ). Σε κάλυψα;
7f21e620b8bbb96f7a7fa2b4dede92ec.jpg
 
Last edited:
Να βάλω και ακόμη μια παράμετρο στην συζήτηση. Ποτέ δεν θα μπορούσαμε να παράξουμε βενζίνη στο σπίτι. Άντε κάποιοι τρελαμένοι (με την πιο θετική χροιά η λέξη που μπορώ να δώσω) να έχουν φτάσει να φτιάχνουν μεθανόλη ή οινόπνευμα στο σπίτι και να το χρησιμοποιούν ως καύσιμο ή να παράγουν υδρογόνο με κόστος όμως απαγορευτικό. Όμως όλοι μπορούμε με πολύ χαμηλό συνολικό κόστος επένδυσης να παράξουμε το "καύσιμο" ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμη και χωρίς καμία σύνδεση στο κεντρικό δίκτυο και με σχεδόν μηδενικές γνώσεις ή θέματα ασφάλειας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά περνώντας τα χρόνια το κόστος αυτό απλά θα μειώνεται. Αυτό είναι απλά επαναστατικό.
 
η πραγματική επανάσταση θα είναι ο μικρός χρόνος φόρτισης και αν το κόστος του ρεύματος μακριά από το σπίτι κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα...
κατά τα άλλα, όλα είναι υπέρ του ηλεκτρικού.
ακόμα και με μια πρόχειρη ματιά στα μηχανολογικά ενός ηλεκτρικού , εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι στο ηλεκτρικό δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα κάτι το οποίο θα μπορούσε να χαλάσει και να μας βάλει σε μεγάλα έξοδα επισκευής..
παραδείγματα από ζημιές σε ανθρώπους με θερμικά που ξέρω ο ίδιος, πχ DSG σασμάν με κόστος επισκευής πάνω από 3Κ και μάλιστα 2 φορές, κινητήρες με αρπαγμένα καπάκια με κόστος ..άστα να πάνε, μεγάλα σέρβις στα 70.000χιλ με κόστος μισό μηνιάτικο, άχρηστες τρόμπες ειδικά σε diesel από κακής ποιότητας καύσιμα και διάφορα τέτοια ή παρόμοια , για τα ηλεκτρικά είναι άγνωστες λέξεις......
σίγουρα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού κοιμάται πιο ήσυχα.... :cautious:
 
  • Like
Reactions: kimon and karajim80
Δε θα γίνει καμία αλλαγή μπαταρίας .Από που προκύπτει αυτό ?
Μέτα από 8 χρόνια εγγύησης βλέπουμε και μετράμε που θα είναι στο 80%
Στα 4 χρόνια έχει service 300 , στα θερμικά πόσο ανά 2 ?
Φθορές στα service ηλεκτρικών είναι μηδαμινές έως τίποτα .
Μόνο στους άξονες οι φθορές και αν , όπως και στα θερμικά αλλά η καταπόνηση είναι πολύ μικρή στο ηλεκτρικό απ ότι στο θερμικό .
Απόσβεση by far .
 
Δε θα γίνει καμία αλλαγή μπαταρίας .Από που προκύπτει αυτό ?
Μέτα από 8 χρόνια εγγύησης βλέπουμε και μετράμε που θα είναι στο 80%
Στα 4 χρόνια έχει service 300 , στα θερμικά πόσο ανά 2 ?
Φθορές στα service ηλεκτρικών είναι μηδαμινές έως τίποτα .
Μόνο στους άξονες οι φθορές και αν , όπως και στα θερμικά αλλά η καταπόνηση είναι πολύ μικρή στο ηλεκτρικό απ ότι στο θερμικό .
Απόσβεση by far .
Έχω ακούσει ότι οι "λαμαρίνες" ενός ηλεκτρικού είναι πιο ακριβές απ' ότι ενός θερμικού οπότε σε περιπτώσεις γρατζουνιας ή σε ένα μικρό τρακάρισμα το κόστος είναι μεγαλύτερο στο ηλεκτρικό

Επίσης θερμικούς κινητήρες δεν εννοούμε μόνο βενζίνη και πετρέλαιο αλλά και άλλους.
Να δούμε και λίγο την εξέλιξη τους στα επόμενα χρόνια του υδρογόνου αλλά και των υπολοίπων καυσίμων που ακούγονται

Έχω μια επιφύλαξη για τα ηλεκτρικά πάντως.
 
Καλορίζικο και καλοτάξιδο

Ευχαριστώ!

Αν και ηλ.μηχ. δεν είμαι υπέρ των ηλεκτρικών

Για το 1/10 αμφιβάλλω πολύ οπότε όταν θα σου έρθει ο πρώτος εκκαθαριστικός με ένα 4μηνο γεμάτο φορτίσεις τοτε να δούμε αν θα είναι 0,15 και 1/10

Επίσης κάνε ένα κοστ κοντρόλ στα 200.000χλμ με ένα αντίστοιχο θερμικό με τη διαφορά των χρημάτων που πλήρωσες για το ηλεκτρικό, στα καύσιμα και στο ρεύμα χωρίς να προσθέσεις το επιπλέον κόστος αλλαγής μπαταρίας.

Δεν συζητάω το γεγονός ότι για έστω και ένα μικρό πρόβλημα που μπορεί να έχει το ηλεκτρικό κάποια στιγμή, δεν θα μπορείς να κουνήσεις σε αντίθεση με ένα θερμικό

Όσο αφορά το μειωμένο κόστος κίνησης σε σχέση με την βενζίνη, το θεωρώ απλά κερασάκι στην τούρτα.

Το αυτοκίνητο είναι τόσο μπροστά σε σχέση με κάποιο παρόμοιο θερμικό που και περισσότερο να κόστιζε το να το κινώ πάλι θα άξιζε με τα χίλια.

Όσο αφορά το TCO στα π.χ. 200.000, δεν με απασχολεί. Μπορεί να βγαίνει πιο οικονομικό από κάποιο "παρόμοιο" θερμικό, μπορεί και όχι. Δεν είναι αυτό το θέμα.

Τέτοιο αυτοκίνητο το αγοράζεις πρωταρχικά για άλλους λόγους. Η οικονομία είναι απλά ένα added bonus.

Όσο αφορά πιθανά προβλήματα, τα έγραψε και ο Vlad. Πολύ λίγα πράγματα μπορούν να χαλάσουν με αποτέλεσμα να σε ακινητοποιήσουν.

Αν το σκεφτεί κανείς, είναι θαύμα που τα θερμικά είναι τόσο αξιόπιστα (όσο είναι), αν σκεφτείς πόσο πολύπλοκες κατασκευές είναι.
 
  • Like
Reactions: avpap and Fixxxer
Ευχαριστώ!



Όσο αφορά το μειωμένο κόστος κίνησης σε σχέση με την βενζίνη, το θεωρώ απλά κερασάκι στην τούρτα.

Το αυτοκίνητο είναι τόσο μπροστά σε σχέση με κάποιο παρόμοιο θερμικό που και περισσότερο να κόστιζε το να το κινώ πάλι θα άξιζε με τα χίλια.
φαντάζομαι πρώτα απ'όλα την "μαγική" ροπή του κινητήρα;;
Όσο αφορά το TCO στα π.χ. 200.000, δεν με απασχολεί. Μπορεί να βγαίνει πιο οικονομικό από κάποιο "παρόμοιο" θερμικό, μπορεί και όχι. Δεν είναι αυτό το θέμα.
τι είναι το TCO ;;
κάτι σαν συνολικό κόστος χρήσης;;
Τέτοιο αυτοκίνητο το αγοράζεις πρωταρχικά για άλλους λόγους. Η οικονομία είναι απλά ένα added bonus.

Όσο αφορά πιθανά προβλήματα, τα έγραψε και ο Vlad. Πολύ λίγα πράγματα μπορούν να χαλάσουν με αποτέλεσμα να σε ακινητοποιήσουν.

Αν το σκεφτεί κανείς, είναι θαύμα που τα θερμικά είναι τόσο αξιόπιστα (όσο είναι), αν σκεφτείς πόσο πολύπλοκες κατασκευές είναι.
από "μηχανολογική σκοπιά" τα έχουν κάνει πολύπλοκα με πολλά ηλεκτρονικά να "ελέγχουν" συνέχεια τα μηχανικά.. έτσι τα γούσταρε ο κόσμος, αυτό έδωσαν οι βιομηχανίες....
ήθελαν σασμάν να αλλάζει ταχύτητα πιο γρήγορα από το "μπλινκ" που κάνουν τα βλέφαρά μας;; οκ, πάρτο αλλά αν χαλάσει αισθητήρας μένεις στον τόπο και φωνάζεις οδική..
παλιά και ντίζα αμπραγιάζ να σου έσπαγε, έσβηνες κινητήρα έβαζες μια 2η , έβαζες μπρος κινητήρα και πήγαινες χιλιόμετρα "με αλάρμ"...
να μην πω για το "πάρτυ" με τις 2πλες τρόμπες καυσίμου.. μία "πλωτή" , μία "έξω".. δεν φτάνει που είναι το πιο "ευαίσθητο" εξάρτημα στο βενζινοκίνητο και παρακαλάς να μην πέσεις σε αλήτη βενζινά , τώρα είναι διπλός ο κίνδυνος...
αλλά αν "πρέπει" να βγουν 100, 120, 140ΗΡ από 1000-1200cc τι περιμένεις;; και τούρμπο θα φας στην μάπα και ας μην ξέρεις τι είναι και πως πρέπει να το δουλέψεις και 2πλες και τρίδιπλες τρόμπες και έναν σκασμό ηλεκτρονικά....
αυτό το τελευταίο το έγραψα σκεφτόμενος την κόρη μου που δεν της έφταναν οι 80-85 ίπποι στην ατμοσφαιρική έκδοση στο 3κύλινδρο 1000ράκι μοτέρ αλλά ήθελε 100 άλογα παρακαλώ....
πάλι καλά που ο γαμπρός μου "το κατέχει" και κοιμάμαι ήσυχος.... :LOL:
 
φαντάζομαι πρώτα απ'όλα την "μαγική" ροπή του κινητήρα;;

Πριν λίγο μπήκα σε ένα Tesla Model 3 ο φίλος μου που το είχε, παίρνει απ' την εταιρεία του ένα ηλεκτρικό κάθε βδομάδα, μου είπε ότι το ID.4 έχει πολύ καλύτερη ροπή και σε κολλάει στο κάθισμα.


 
Καλά δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς για την πρωτοπορία των Tesla.
Αυτά που συζητάμε είναι γενικά για την όλη φάση με τα ηλεκτρικά.
Τολμάς να ξεκινήσεις από το σπίτι σου με λαμπάκι Please Charge; Ούτε για αστείο.
Με θερμικο όμως αμάξι μια χαρά ξεκινάς με λαμπάκι βενζίνης (διότι είναι δεδομένο ότι σε 5 Π Ε Ν Τ Ε λεπτά θα έχεις πάλι 500-600 χιλιόμετρα).
Λυστε αυτό, και θα εξαφανιστούν τα θερμικά σε ένα βράδυ.
Δεν είναι θέμα αγοραστικής αξίας.
 
Πριν λίγο μπήκα σε ένα Tesla Model 3 ο φίλος μου που το είχε, παίρνει απ' την εταιρεία του ένα ηλεκτρικό κάθε βδομάδα, μου είπε ότι το ID.4 έχει πολύ καλύτερη ροπή και σε κολλάει στο κάθισμα.
ηλεκτρικό με "μαγική" ροπή το ένα, ηλεκτρικό με ακόμα πιο "μαγική" ροπή και το άλλο.. πιθανόν η αναλογία κιλών προς ίππων να είναι καλύτερη στο ID.4
το άρθρο του autogreek για την αξιοπιστία των αναρτήσεων και φρένων στα ηλεκτρικά μου φαίνεται ..κάπως... ( εκ του πονηρού να το πω;; )
αυτές ξέρεις είναι "παιδικές ασθένειες" και λύνονται πανεύκολα.
γενικά ποτέ δεν έδινα ιδιαίτερη σημασία στα περιοδικά των αυτοκινήτων.. περισσότερη αξιοπιστία για μένα έχουν οι γνώμες των μηχανικών στα συνεργεία επισκευής.. αρκεί να ξέρεις προσωπικά τους ανθρώπους και να "θέλουν" να σου μιλήσουν...
ή μηχανικούς στις οδικές βοήθειες....
 
  • Like
Reactions: DimAsi
Τέτοιο αυτοκίνητο το αγοράζεις πρωταρχικά για άλλους λόγους. Η οικονομία είναι απλά ένα added bonus.
Μήπως μπορείς να πεις κάποιους από αυτούς;Nα φανταστώ ότι ΔΕΝ είναι η ροπή ή η ταχύτητα αφού δεν έχω δει κανένα ηλεκτρικό στον δρόμο να τρέχει (φαντάζομαι υπό τον φόβο αδειάσματος της μπαταρίας).
Ο τρόπος οδήγησής τους πλησιάζει αυτόν των ιδιοκτητών του Prius...
 
Θα το διαβάσω προσεκτικά με την 1η ευκαιρία..
Αν και δύσκολα θα μου βγάλεις από το μυαλό ότι οι γερμανοί (δεν) το "κρατάνε μανιάτικο" στους αμερικάνους μετά το χουνέρι που έπαθαν με το σκάνδαλο της vw......
Μήπως μπορείς να πεις κάποιους από αυτούς;Nα φανταστώ ότι ΔΕΝ είναι η ροπή ή η ταχύτητα αφού δεν έχω δει κανένα ηλεκτρικό στον δρόμο να τρέχει (φαντάζομαι υπό τον φόβο αδειάσματος της μπαταρίας).
Ο τρόπος οδήγησής τους πλησιάζει αυτόν των ιδιοκτητών του Prius...
Μέσα στην πόλη τα ηλεκτρικά τα βλέπω να πάνε μαμιώντας!!
Ειδικά τα Tesla...
Και δουλεύω στον δρόμο, πίστεψε αυτό που λέω.....
Στην εθνική τα βλέπω ..κοτούλες.
Τα περνάω σαν σταματημένα (με το ιχ φυσικά, όχι με το Λ/Φ)
Κάπου κάπου κάποιος τσαντίζεται και με περνάει με 160-170+...
Μετά ξανά το ίδιο.... κόβει στα 100-110 και γω σταθερά με 130-140 του "ρίχνω στο κεφάλι" :LOL:
 
Καλά δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς για την πρωτοπορία των Tesla.
Αυτά που συζητάμε είναι γενικά για την όλη φάση με τα ηλεκτρικά.
Τολμάς να ξεκινήσεις από το σπίτι σου με λαμπάκι Please Charge; Ούτε για αστείο.
Με θερμικο όμως αμάξι μια χαρά ξεκινάς με λαμπάκι βενζίνης (διότι είναι δεδομένο ότι σε 5 Π Ε Ν Τ Ε λεπτά θα έχεις πάλι 500-600 χιλιόμετρα).
Λυστε αυτό, και θα εξαφανιστούν τα θερμικά σε ένα βράδυ.
Δεν είναι θέμα αγοραστικής αξίας.
Θα λήξει με μια ηλιοροφή από φωτοβολταϊκά προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία
 
Συζητάμε για τη χώρα μας που είναι σχεδόν Μπανανία. Στην επαρχία δεν υπάρχει πρατήριο ούτε για δείγμα ανοιχτό τα βράδια. Ελάχιστα έχουν αυτόματους πωλητές.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το έχω ξαναγράψει. Μπείτε στο plugshare και επιλέξτε το φίλτρο ΜΟΝΟ για τους Tesla Superchargers. Σε ΟΛΟ τον πολιτισμένο κόσμο είναι γεμάτοι. Και όσο αυξάνεται το zoom εμφανίζονται και άλλοι. Και αναφέρομαι μόνο στα "θηρία". Διότι υπάρχουν και οι μικρότεροι destination chargers που συνήθως ανήκουν σε επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία και malls.

Μάλιστα είχα κάνει και μια απλή έρευνα μέσω εφαρμογής για την Φρανκφούρτη νομίζω που είναι σαν την Αθήνα. Θα ψάξω τα μηνύματα μου πάλι να το βρω.