Αυτοκινητιστικά νέα



Στουτγάρδη και όχι Φρανκφούρτη.

Το ίδιο ισχύει και με τα τρένα. Εμείς στην οικογένεια ταξιδεύαμε πολύ συχνά. Ο κοντινότερος σταθμός είναι 30'-40' από το σπίτι μας. Πηγαίναμε και αφήναμε το αυτοκίνητο και μετά όπου θέλαμε. Πειραιά για κάποιο νησί ή Θεσσαλονίκη. Αργότερα που σπούδαζα Πάτρα το ίδιο. Και τώρα που έχω "μεγαλώσει" εξακολουθώ να το προτιμώ όταν βολεύει.

Κάποιος συγγενής μου δεν είχε ταξιδέψει ποτέ. Κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάει κάπου και του πρότεινα να πάρει το τρένο. Έπαθε ΣΟΚ. Είχε μάθει με τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία που είναι στριμωγμένα. Εδώ μπήκε και βγήκε ξεκούραστος.

Δε γίνεται να τα κράζουμε επειδή στη χώρα μας είμαστε γίδια και δεν τα έχουμε σαν βασικό μέσο μεταφοράς όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Διότι το ακούω και αυτό. Το τρένο δήθεν και μα και μου. Οι Ευρωπαίοι που πάνε παντού με τρένο είναι βλάκες;
 
  • Like
Reactions: karajim80


Στουτγάρδη και όχι Φρανκφούρτη.

Το ίδιο ισχύει και με τα τρένα. Εμείς στην οικογένεια ταξιδεύαμε πολύ συχνά. Ο κοντινότερος σταθμός είναι 30'-40' από το σπίτι μας. Πηγαίναμε και αφήναμε το αυτοκίνητο και μετά όπου θέλαμε. Πειραιά για κάποιο νησί ή Θεσσαλονίκη. Αργότερα που σπούδαζα Πάτρα το ίδιο. Και τώρα που έχω "μεγαλώσει" εξακολουθώ να το προτιμώ όταν βολεύει.

Κάποιος συγγενής μου δεν είχε ταξιδέψει ποτέ. Κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάει κάπου και του πρότεινα να πάρει το τρένο. Έπαθε ΣΟΚ. Είχε μάθει με τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία που είναι στριμωγμένα. Εδώ μπήκε και βγήκε ξεκούραστος.

Δε γίνεται να τα κράζουμε επειδή στη χώρα μας είμαστε γίδια και δεν τα έχουμε σαν βασικό μέσο μεταφοράς όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Διότι το ακούω και αυτό. Το τρένο δήθεν και μα και μου. Οι Ευρωπαίοι που πάνε παντού με τρένο είναι βλάκες;

Ξέρεις ότι υπάρχουν πόλεις εδώ στην Ελλάδα όπου θέλανε να τις συνδέσουν με τον προαστιακό και είπαν όχι γιατί λέει θα κλείσει η αγορά επειδή θα πήγαιναν όλοι σε λιγότερο χρόνο στην Αθήνα να ψωνίσουν?

Μιλάμε για επικούς μ....ες
 
  • Like
Reactions: koupa
Καλά δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς για την πρωτοπορία των Tesla.
Αυτά που συζητάμε είναι γενικά για την όλη φάση με τα ηλεκτρικά.
Τολμάς να ξεκινήσεις από το σπίτι σου με λαμπάκι Please Charge; Ούτε για αστείο.
Με θερμικο όμως αμάξι μια χαρά ξεκινάς με λαμπάκι βενζίνης (διότι είναι δεδομένο ότι σε 5 Π Ε Ν Τ Ε λεπτά θα έχεις πάλι 500-600 χιλιόμετρα).
Λυστε αυτό, και θα εξαφανιστούν τα θερμικά σε ένα βράδυ.
Δεν είναι θέμα αγοραστικής αξίας.
Κανείς με ηλεκτρικό δεν έχει αυτή την ανάγκη. Είναι μόνο στο κεφάλι σας. Ο χρήστης ηλεκτρικού αυτοκινήτου φορτίζει το βράδυ στο σπίτι. Ποτέ μα ποτέ δε θα έχει το αυτοκίνητο στο "λαμπάκι", παρά μόνο σε μεγάλο ταξίδι που θα κάνει στάση έτσι κι αλλιώς για ξεκούραση από την πολύωρη οδήγηση.

Αν δεν έχεις σταθμό φόρτισης στο σπίτι και πρέπει να φορτίζεις σε δημόσιους φορτιστές, και πάλι θα φορτίζεις σε νεκρό χρόνο. Πχ όταν πας για τα ψώνια σε ένα supermarket ή όταν πας για 2-3 ώρες σε ένα Mall, ένα κινηματογράφο, για καφέ κτλ κτλ. Φυσικά είναι προτιμότερο να έχεις θέση φόρτισης στο σπίτι, και γι' αυτό τα ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή είναι προτιμότερο να τα αγοράζουν όσοι έχουν θέση στο σπίτι/γκαράζ/πυλωτή κτλ κτλ
 


Στουτγάρδη και όχι Φρανκφούρτη.

Το ίδιο ισχύει και με τα τρένα. Εμείς στην οικογένεια ταξιδεύαμε πολύ συχνά. Ο κοντινότερος σταθμός είναι 30'-40' από το σπίτι μας. Πηγαίναμε και αφήναμε το αυτοκίνητο και μετά όπου θέλαμε. Πειραιά για κάποιο νησί ή Θεσσαλονίκη. Αργότερα που σπούδαζα Πάτρα το ίδιο. Και τώρα που έχω "μεγαλώσει" εξακολουθώ να το προτιμώ όταν βολεύει.

Κάποιος συγγενής μου δεν είχε ταξιδέψει ποτέ. Κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάει κάπου και του πρότεινα να πάρει το τρένο. Έπαθε ΣΟΚ. Είχε μάθει με τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία που είναι στριμωγμένα. Εδώ μπήκε και βγήκε ξεκούραστος.

Δε γίνεται να τα κράζουμε επειδή στη χώρα μας είμαστε γίδια και δεν τα έχουμε σαν βασικό μέσο μεταφοράς όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Διότι το ακούω και αυτό. Το τρένο δήθεν και μα και μου. Οι Ευρωπαίοι που πάνε παντού με τρένο είναι βλάκες;
Όποτε είμαι στο εξωτερικό χρησιμοποιώ ως πρώτη επιλογή το τρένο. Στην Ελλάδα δεν μπορώ να πω το ίδιο πάντως. Μάλλον θα το προτιμήσω σε σχέση με ΚΤΕΛ αλλά και πάλι με βαριά καρδιά και μόνο αν δεν υπάρχει άλλη καλή επιλογή με αεροπλάνο ή αυτοκίνητο ή συνδυασμό τους.
Τα τρένα στην Ελλάδα είναι σχετικά αργά σε ταχύτητες, την ασφάλειά τους ας την κρίνει ο καθένας όπως θέλει ως μέσο μεταφοράς, την ασφάλεια ως επιβάτης ρώτα όσους περνάνε βραδυνές ώρες μεταξύ συγκεκριμένων σταθμών του προαστιακού της Αθήνας στα Δυτικά. Από καυγάδες, αναμένα τσιγάρα στα βαγόνια, πέτρες, χρήση ναρκωτικών και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κάποιος σε καθημερινή βάση. Να μην μιλήσουμε για το ότι δεν λειτουργεί σε πόσους σταθμούς αυτής της περιοχής εκδοτήριο εισιτηρίων. Άσε που βράδυ χειμώνα να αλλάξεις από τρένο που έρχεται από Θεσσαλονίκη στο ΣΚΑ για προαστιακό μπορείς να νιώσεις ότι παίζεις σε μεταποκαλυπτικό θρίλερ. Καλά για καθαριότητα πάλι δεν θα μιλήσω.
Μεγαλύτερο ανέκδοτο από τον εξηλεκτρισμό της γραμμής για Χαλκίδα δεν έχει υπάρξει διαχρονικά στην Ελλάδα. Είχαμε χάσει το μέτρημα πόσα χρόνια καθυστέρισε και πόσα χιλιόμετρα καλωδίων κλάπηκαν.
Αν ποτέ δεήσουμε και τα φτιάξουμε γιατί όχι...μέχρι τότε μόνο προαστιακό από Δουκίσσης μέχρι αεροδρόμιο και οκ, Θεσσαλονίκη με κάποιους αστερίσκους. Για τον προαστιακό της Θεσσαλονίκής (Λάρισα / Βόλο / κλπ) δεν έχω γνώση και δεν κρίνω.
 
  • Like
Reactions: koupa
Και μόνο το ότι το Θεσσαλονίκη-Λάρισα ή το Αθήνα-Κιάτο θεωρείται "προαστιακός" λέει πολλά για την ιδέα που έχει το τρένο για τον εαυτό του. Μόνο που "προάστιο" με 5 δρομολόγια την ημέρα παύει να είναι προάστιο.
 
Τα ίδια Παντελάκη μου , τα ίδια Παντελή μου .

Διάφορα άρθρα , οτι να ναι συγκρίσεις την Ελλάδας με άλλες χώρες κτλ κτλ .

Ξαναλέμε Plug In και αυτό άμα έχεις θέση σπίτι αλλιώς όπου βρεις όταν πας για καφέ και πάλι αν ...Μεταβατικό στάδιο.

Ηλεκτρικό για αρχή μόνο με θέση στο σπίτι και προγραμματισμό στο ταξίδι .

Αλλιώς μένεις με αυτό που έχεις και τελειώνει .
 
  • Like
Reactions: pauleta
Πριν λίγο μπήκα σε ένα Tesla Model 3 ο φίλος μου που το είχε, παίρνει απ' την εταιρεία του ένα ηλεκτρικό κάθε βδομάδα, μου είπε ότι το ID.4 έχει πολύ καλύτερη ροπή και σε κολλάει στο κάθισμα.


αν δοκιμασε τα βασικα μοντελα, δεν υπαρχει ουτε κατα διανοια αυτη η περιπτωση, Ακομα και το m3 rwd με το id4 gtx να συγκρινεις, παλι το m3 εχει καλυτερες επιδοσεις
 
Θα λήξει με μια ηλιοροφή από φωτοβολταϊκά προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία
το εκανε η toyota αυτο με το prius phev. Προσφερει ελαχιστα πραγματα, τοσο που δεν αξιζει δηλαδη
 
Θα το διαβάσω προσεκτικά με την 1η ευκαιρία..
Αν και δύσκολα θα μου βγάλεις από το μυαλό ότι οι γερμανοί (δεν) το "κρατάνε μανιάτικο" στους αμερικάνους μετά το χουνέρι που έπαθαν με το σκάνδαλο της vw......

Μέσα στην πόλη τα ηλεκτρικά τα βλέπω να πάνε μαμιώντας!!
Ειδικά τα Tesla...
Και δουλεύω στον δρόμο, πίστεψε αυτό που λέω.....
Στην εθνική τα βλέπω ..κοτούλες.
Τα περνάω σαν σταματημένα (με το ιχ φυσικά, όχι με το Λ/Φ)
Κάπου κάπου κάποιος τσαντίζεται και με περνάει με 160-170+...
Μετά ξανά το ίδιο.... κόβει στα 100-110 και γω σταθερά με 130-140 του "ρίχνω στο κεφάλι" :LOL:
πραγματικα απορω που βλεπετε συνεχεια tesla στην εθνικη οδο και μαλιστα σε ταξιδια. Εγω σπανια βλεπω και τους φορτιστες σχεδον μονιμα αδειους. Επισης, γενικα οι οδηγοι τρεχουν με υψηλες ταχυτητες περιξ της αθηνας. Κατω απο την κορινθο (νοτια) και μετα τον κομβο της χαλκιδας (βορεια) η συντριπτικη πλειοψηφια πηγαινει με 120-130, διοτι προκειται για ανθρωπους που πανε ταξιδι, οποτε εχουν μπροστα τους πολυωρες διαδρομες και δεν ενδιαφερονται να πανε παραπανω. Που και που περναει κανενας με 140-150, αλλα αυτο ειναι η εξαιρεση και οχι κανονας. Οι χαζομαρες γινονται κοντα στην αθηνα και τονιζω, μονο κοντα στην αθηνα. Κοντα στις αλλες πολεις, δεν εχει δει τις μ*κιες που βλεπω περιξ της αθηνας.
 
Κλασσικά για να γίνεται κουβέντα..
αν δοκιμασε τα βασικα μοντελα, δεν υπαρχει ουτε κατα διανοια αυτη η περιπτωση, Ακομα και το m3 rwd με το id4 gtx να συγκρινεις, παλι το m3 εχει καλυτερες επιδοσεις
Ίσως να υπάρχει αυτή η αίσθηση γιατί στο tesla θέλεις να επιλέξεις mode από μενού. Αν ενεργοποιήσεις Ludicrous mode, απλά δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει το παραπάνω...
@Δημήτρης Δημητρακούδης έχει όντως καταργηθεί στα καινούργια και απλά έχει ένα sport mode?
 
το εκανε η toyota αυτο με το prius phev. Προσφερει ελαχιστα πραγματα, τοσο που δεν αξιζει δηλαδη
 
Τι έγινε; Άρχισαν στο εξωτερικό οι ουρές στους φορτιστές και ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις; Άντε και ένα πάνελ στο καπό και άλλο ένα στο πορτμπαγκάζ για όσους έχουν sedan 😁😁

Υ.Γ. να βρουν τον ήλιο ποιοι; Οι Γερμανοί και οι Άγγλοι και οι Σκανδιναβοι; Καλή τύχη 😁
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Κλασσικά για να γίνεται κουβέντα..

Ίσως να υπάρχει αυτή η αίσθηση γιατί στο tesla θέλεις να επιλέξεις mode από μενού. Αν ενεργοποιήσεις Ludicrous mode, απλά δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει το παραπάνω...
@Δημήτρης Δημητρακούδης έχει όντως καταργηθεί στα καινούργια και απλά έχει ένα sport mode?

To Model 3 δεν είχε ποτέ ludicrous mode, αυτό ήταν (και είναι) spec level του S. Μιλάμε για πάνω από 1200 άλογα (στα specs λίγο πάνω από 1000 για γραφειοκρατικούς λόγους).

Αλλά και το Model 3 Performance δεν είναι αργό, με 3sec στο 0-100.

Ο φίλος του φίλου μας είτε συνέκρινε αγγούρια με πορτοκάλια (Model 3 RWD vs ID.4 GTX, που και πάλι το M3RWD είναι πιο γρήγορο) είτε απλά δεν ήξερε τι έκανε. Μάλλον το δεύτερο.
 

Τραγικό clickbait.

Η συγκεκριμένη οροφή παράγει 300W την ώρα. Οπότε σε μια ώρα θα παράξει αρκετή ενέργεια που επαρκεί για να διανύσει ένα σχετικά efficient EV απόσταση 2 χιλιομέτρων.

Δεν ξέρω πολλά αυτοκίνητα που να ταξιδεύουν με 2χλμ/ώρα.
 
Τραγικό clickbait.

Η συγκεκριμένη οροφή παράγει 300W την ώρα. Οπότε σε μια ώρα θα παράξει αρκετή ενέργεια που επαρκεί για να διανύσει ένα σχετικά efficient EV απόσταση 2 χιλιομέτρων.

Δεν ξέρω πολλά αυτοκίνητα που να ταξιδεύουν με 2χλμ/ώρα.

Ναι αλλά μπορεί να φορτίζει το κινητό σου, ή ακόμα και το powerbank. :geek::poop:
 
φαντάζομαι πρώτα απ'όλα την "μαγική" ροπή του κινητήρα;;

Ναι, πρώτα αυτό, που πολύ απλά δεν το βαριέσαι (:D), αλλά όχι μόνο.

Είναι πολλά μικρά πραγματάκια που σου κάνουν τη ζωή πιο ευχάριστη.

Π.χ. το να πηγαίνεις στο αμάξι σου και να είναι ήδη ζεστό (το χειμώνα) ή κρύο (το καλοκαίρι).

Ή το να μην έχεις καθόλου θόρυβο κινητήρα.

Ή το να μην χρειάζεται να επισκέπτεσαι βενζινάδικα.

Και προφανώς το να μην χρειάζεται να κάνεις service είναι στα μεγάλα συν.

Δεν βάζω στην κουβέντα λειτουργίες που έχουν πια και κάποια θερμικά, όπως το app στο κινητό, τις πολλές κάμερες γύρω-γύρω με την ασφάλεια που παρέχουν όταν είσαι παρκαρισμένος, κτλ κτλ.

τι είναι το TCO ;;
κάτι σαν συνολικό κόστος χρήσης;;

Ακριβώς. Total cost of ownership.

από "μηχανολογική σκοπιά" τα έχουν κάνει πολύπλοκα με πολλά ηλεκτρονικά να "ελέγχουν" συνέχεια τα μηχανικά.. έτσι τα γούσταρε ο κόσμος, αυτό έδωσαν οι βιομηχανίες....
ήθελαν σασμάν να αλλάζει ταχύτητα πιο γρήγορα από το "μπλινκ" που κάνουν τα βλέφαρά μας;; οκ, πάρτο αλλά αν χαλάσει αισθητήρας μένεις στον τόπο και φωνάζεις οδική..
παλιά και ντίζα αμπραγιάζ να σου έσπαγε, έσβηνες κινητήρα έβαζες μια 2η , έβαζες μπρος κινητήρα και πήγαινες χιλιόμετρα "με αλάρμ"...
να μην πω για το "πάρτυ" με τις 2πλες τρόμπες καυσίμου.. μία "πλωτή" , μία "έξω".. δεν φτάνει που είναι το πιο "ευαίσθητο" εξάρτημα στο βενζινοκίνητο και παρακαλάς να μην πέσεις σε αλήτη βενζινά , τώρα είναι διπλός ο κίνδυνος...
αλλά αν "πρέπει" να βγουν 100, 120, 140ΗΡ από 1000-1200cc τι περιμένεις;; και τούρμπο θα φας στην μάπα και ας μην ξέρεις τι είναι και πως πρέπει να το δουλέψεις και 2πλες και τρίδιπλες τρόμπες και έναν σκασμό ηλεκτρονικά....
αυτό το τελευταίο το έγραψα σκεφτόμενος την κόρη μου που δεν της έφταναν οι 80-85 ίπποι στην ατμοσφαιρική έκδοση στο 3κύλινδρο 1000ράκι μοτέρ αλλά ήθελε 100 άλογα παρακαλώ....
πάλι καλά που ο γαμπρός μου "το κατέχει" και κοιμάμαι ήσυχος.... :LOL:

Εδώ και πολλά χρόνια είναι υπερβολικά πολλά τα πράγματα που μπορούν να χαλάσουν σε ένα θερμικό αμάξι.

Είναι πολύ ευχάριστη αλλαγή η απλοποίηση της κατάστασης.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and avpap
Τραγικό clickbait.

Η συγκεκριμένη οροφή παράγει 300W την ώρα. Οπότε σε μια ώρα θα παράξει αρκετή ενέργεια που επαρκεί για να διανύσει ένα σχετικά efficient EV απόσταση 2 χιλιομέτρων.

Δεν ξέρω πολλά αυτοκίνητα που να ταξιδεύουν με 2χλμ/ώρα.
Μάλλον δεν διάβασες το άρθρο
 
Τραγικό clickbait.

Η συγκεκριμένη οροφή παράγει 300W την ώρα. Οπότε σε μια ώρα θα παράξει αρκετή ενέργεια που επαρκεί για να διανύσει ένα σχετικά efficient EV απόσταση 2 χιλιομέτρων.

Δεν ξέρω πολλά αυτοκίνητα που να ταξιδεύουν με 2χλμ/ώρα.

Της toyota στο prius πάντως η υλοποίηση είναι αστεία. 8χλμ την μέρα λέει.