Αυτοκινητιστικά νέα

Εγώ όταν πηγαίνω γρήγορα κουράζομαι. Είμαι σε συνεχή εγρήγορση και πρέπει να ελέγχω εις διπλούν και τις προθέσεις των άλλων. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες ο δρόμος "στενεύει" . Τα 130 χλμ/ώρα δεν είναι πρόβλημα για κανένα ηλεκτρικό. Το δικό σου επιχείρημα ήταν για τα αργά 90χλμ όταν αυτή είναι η μέση ταχύτητα στο ελληνικό οδικό δίκτυο....

Εσύ κάνε 400 χιλιόμετρα σε 4 ώρες και 45 λεπτά αφού κουράζεσαι. Μιαμιση ωρίτσα ίσως και λιγότερο, παραπάνω θα κάνεις μόνο. Και μισή ωρίτσα ακόμα στάση, μια χαρά. Να γιατί κουράζεσαι. ;)
 
Τα 200 χλμ μπορεί να τα κάνεις και σε 3 ώρες ανάλογα την διαδρομή. Δεν πας σε όλη την Ελλάδα σαν να είσαι σε αυτοκινητόδρομο στην Αμερική μια ευθεία για 200 χλμ
 
Τα 200 χλμ μπορεί να τα κάνεις και σε 3 ώρες ανάλογα την διαδρομή. Δεν πας σε όλη την Ελλάδα σαν να είσαι σε αυτοκινητόδρομο στην Αμερική μια ευθεία για 200 χλμ

Τα 400χλμ. σε έξι ώρες; Τρεις στάσεις δηλαδή κάνεις; :sneaky:
 
Και συνεχίζω να επιμένω γιατί είναι ορθά. Τόσο τα 400 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο που βγαίνουν εύκολα χωρίς στάση, όσο και για την ώρα που θα χρειαστείς να τα καλύψεις χωρίς να παρανομείς.

Κάνε τις πράξεις και θα το βρεις κι εσύ. 400 χλμ σε 4 ώρες σημαίνει ταχύτητα 100. Σε 4 ώρες και 45 λεπτά έχεις πέσει στα 90. Σε αυτοκινητόδρομο. Αυτό δεν είναι επιχείρημα ότι θέλεις στάση ενδιάμεσα. Κάνε το ίδιο με ταχύτητα 120-130 και έλα μετά να μου πεις αν είναι ορθά ή όχι.
δεν ειπα οτι εισαι παρανομος, αλλα αυτα που λες δεν ειναι ορθα. Πρεπει σωνει και καλα να οδηγω οπως οδηγεις εσυ; δεν την καταλαβαινω αυτην τη λογικη. Εκανα στασεις με το θερμικο, συνεχιζω να κανω στασεις με το ηλεκτρικο. Δεν βγαζω δρομολογιο με νταλικα, για την πλακα μου παω ταξιδια και εκδρομες.
 
δεν ειπα οτι εισαι παρανομος, αλλα αυτα που λες δεν ειναι ορθα. Πρεπει σωνει και καλα να οδηγω οπως οδηγεις εσυ; δεν την καταλαβαινω αυτην τη λογικη. Εκανα στασεις με το θερμικο, συνεχιζω να κανω στασεις με το ηλεκτρικο. Δεν βγαζω δρομολογιο με νταλικα, για την πλακα μου παω ταξιδια και εκδρομες.

Τις πράξεις τις έκανες; Κατάλαβες ότι μιλούσα για όρια ταχύτητας αυτοκινητόδρομου;

Ας πούμε ότι το κατάλαβες. Αν το κατάλαβες και το ένα και το άλλο που είναι και σωστά και νόμιμα γιατί δεν είναι ορθά;

Ξαναδιάβασε τι έχω γράψει και θα καταλάβεις. Είναι πολύ συγκεκριμένα τα παραδείγματα και αφορούν απόσταση 400 χιλιομέτρων.

Επίσης, εγώ δεν είπα πουθενά να οδηγείτε αλλιώς. Εγώ είπα απλά ότι οδηγείτε αργά και εξήγησα και τον λόγο. Να πω ότι οδηγείτε γρήγορα όταν μιλάμε για 90 στον αυτοκινητόδρομο; Ε, δεν θα το πω.
Αλλά το επιχείρημα ότι έτσι κι αλλιώς θα χρειαστείς στάση στα 400 χλμ απόσταση με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου καταρρίφθηκε πανηγυρικώς.
 
Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να κατηγορήσει τον άλλον για το στυλ οδήγησης του.

Εκτός αν το στυλ οδήγησης κάποιου βάζει κάποιον άλλον σε κίνδυνο. Γιατί ο καθένας έχει το δικαίωμα να αξιολογεί τον κίνδυνο για τον ίδιο όπως θέλει, αλλά δεν έχει το δικαίωμα να το κάνει και για κάποιον άλλον.

Επειδή έγραψες κάτι παραπάνω για αφηνιάσματα όταν είσαι τελείως μόνος στο δρόμο, θυμίζω ότι ποτέ δεν ξέρεις αν είσαι όντως τελείως μόνος και τι θα δεις να ξεπροβάλει μετά από μια στροφή, ή πως θα αντιδράσει το αμάξι σε λίγο λάδι στο δρόμο, ή πως θα εμφανιστεί ξαφνικά μια αντανάκλαση ηλίου που θα σε τυφλώσει στιγμιαία, πως μετά τις 5 ώρες οδήγησης που εσύ είσαι ντούρασελ και αντέχεις μπορεί ξαφνικά να γλαρώσεις, κλπ κλπ κλπ.

Κι εγώ έκανα μαλακίες πιτσιρικάς, μέχρι μια μέρα που σε ονειρική φιδίσια διαδρομή με γαμάτο δανεικό αυτοκίνητο παραλίγο να στείλω αδιάβαστη μια γιαγιά πάνω σε γαϊδούρι που ξεπρόβαλε από το πουθενά μετά από μια στροφή. Και ακόμα ευχαριστώ το σύμπαν που, λίγο το ότι δεν είχα πιεί και ήμουν ξεκούραστος και alert, λίγο το αυτοκίνητο που έστριβε σαν τρένο, και λίγο η γιαγιά που δεν ήταν πιο αριστερά, και δε συνέβη τίποτα και συνεχίσαμε κι οι δυο το δρόμο για τα σπίτια μας χωρίς καν να τρομάξει.

Δεν κουνάω το δάχτυλο, απλά θέλω να σου θυμίσω ότι πάντα ο έλεγχος που νομίζουμε ότι έχουμε είναι εώς ένα σημείο, οπότε τα όρια μας πρέπει να τα τοποθετούμε πολύ συντηρητικά.
 
Last edited:
Τις πράξεις τις έκανες; Κατάλαβες ότι μιλούσα για όρια ταχύτητας αυτοκινητόδρομου;

Ας πούμε ότι το κατάλαβες. Αν το κατάλαβες και το ένα και το άλλο που είναι και σωστά και νόμιμα γιατί δεν είναι ορθά;

Ξαναδιάβασε τι έχω γράψει και θα καταλάβεις. Είναι πολύ συγκεκριμένα τα παραδείγματα και αφορούν απόσταση 400 χιλιομέτρων.

Επίσης, εγώ δεν είπα πουθενά να οδηγείτε αλλιώς. Εγώ είπα απλά ότι οδηγείτε αργά και εξήγησα και τον λόγο. Να πω ότι οδηγείτε γρήγορα όταν μιλάμε για 90 στον αυτοκινητόδρομο; Ε, δεν θα το πω.
Αλλά το επιχείρημα ότι έτσι κι αλλιώς θα χρειαστείς στάση στα 400 χλμ απόσταση με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου καταρρίφθηκε πανηγυρικώς.
Οκ έχεις δίκιο. Οδηγείς σωστά, οδηγούμε λάθος και αργά. Με έπεισες
Καλή χρόνια!
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Οκ έχεις δίκιο. Οδηγείς σωστά, οδηγούμε λάθος και αργά. Με έπεισες
Καλή χρόνια!

Καλή χρονιά και σ' εσένα.

Χωρίς στάση βγαίνουν τα 400 χιλιόμετρα εφ' όσον πηγαίνεις με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου και δεν είναι επιχείρημα ότι έτσι κι αλλιώς θα χρειαστεί να κάνεις στάση, για να δικαιολογήσεις το ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν μεγάλη αυτονομία.

That's all. Be well!
 
Τα 400 χιλιόμετρα με όρια ταχύτητας στην εθνική οδό θέλουν 3 ώρες και 20 λεπτά. Αν πηγαίνεις με 130 δηλαδή, οι καθυστερήσεις από τα διόδια θα στο ρίξουν στο 121-122 περίπου. Αυτό στην Ελλάδα μπορεί να γίνει μόνο από διόδια Μαλγάρων ως διόδια Αφιδνών (450 km), με υπέρβαση ορίων ταχύτητας (πολλά σημεία έχουν 120, τα τούνελ έχουν 100 κτλ) και αυτό πριν τις τελευταίες πλυμμήρες στη Θεσσαλία, όποιος έχει κάνει πρόσφατα το Θεσσαλονίκη - Αθήνα θα ξέρει πως υπάρχουν πολλά χιλιόμετρα με έργα, κώνους κτλ κτλ.

Παλαιότερα έχω κάνει Θεσσαλονίκη - Πάτρα (480 km) σε 4 ώρες ακριβώς, χωρίς στάση. Φυσικά παραβιάζοντας τα όρια ταχύτητας σε πολλά σημεία, αφού η Ιόνια έχει στο μεγαλύτερο μήκος της 110, τα πολλά τούνελ έχουν 80 ή 100 κτλ. 4 ώρες μόνος μου - με οικογένεια πάντα κάναμε τουλάχιστον μία μεγάλη στάση. Με το ηλεκτρικό δε μπορώ να το κάνω σε 4 ώρες φυσικά, αλλά με μία μεγάλη στάση μπορεί να βγει η διαδρομή.
 
Εν τω μεταξύ έχουμε κολλήσει επί σελίδες στο να συζητάμε αν χρειάζεται στάση ή όχι, και δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά (νομίζω) το πραγματικό πρόβλημα, δηλαδή το τι θα γίνει αν σκάσουν 50 Τέσλα σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού, και πόσες ώρες θα χρειαστεί να είναι αυτή η (απαραίτητη ή όχι για τα θερμικά) στάση.
 
Μετά λύπης μου θα συμφωνήσω....

Αν κάποτε λύσουν το πρόβλημα της αυτονομίας και του χρόνου φόρτισης , οι μελλοντικές γενιές θα διαβάζουν για τα θερμικά και αν δεν γελάνε θα αναφωνούν έκπληκτοι...
-"Μα καλά... μαζόχες ήσαν αυτοί οι πρόγονοι" ;;!!!;;;
Αν είχαμε όλοι ηλεκτρικά και ερχόταν κάποιος να μας πουλήσει το νέο θερμικό με προνόμιο τη πολύ μεγάλη αυτονομία, κανείς δε θα το αγόραζε. Τα μειονεκτήματα των θερμικών μπροστά στα ηλεκτρικά είναι τεράστια. Για αρχή τα καυσαέρια και ο θόρυβος (έξω και μέσα στη καμπίνα). Μετά το μόνιμο τρέμουλο από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (βοηθάει βέβαια τα μωρά να κοιμούνται!). Την αδυναμία άμεσης επιτάχυνσης, ακαριαίας ροπής. Τις ταχύτητες!

Πρόβλημα αυτονομίας και χρόνου φόρτισης δεν υπάρχει ακόμα και σήμερα. Το πρόβλημα είναι οι θέσεις φόρτισης (αν δεν έχεις δική σου θέση parking/φόρτισης υπάρχει πρόβλημα) και δικτύου φορτιστών στην εθνική οδό. Το KIA EV6 παίρνει 10-70% σε 13 λεπτά και 10-80% σε 18 λεπτά. Με το 10-70% μπορεί να κάνει 220 km με 120km/h. Δε προλαβαίνεις κατούρημα και να πάρεις ένα καφέ και μια τυρόπιτα σε ένα ΣΕΑ σε 13 λεπτά.

Μπορείς να δεις τα 1000km challenges του Bjorn Nyland, το Tesla Model 3 LR έχει κάνει τα 1000km σε 9:15 λεπτά όταν με θερμικό ο χρόνος αναφοράς ήταν 8:35 (116,5 km/h) σε δρόμους που έχουν όριο τα 120.
 
Εν τω μεταξύ έχουμε κολλήσει επί σελίδες στο να συζητάμε αν χρειάζεται στάση ή όχι, και δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά (νομίζω) το πραγματικό πρόβλημα, δηλαδή το τι θα γίνει αν σκάσουν 50 Τέσλα σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού, και πόσες ώρες θα χρειαστεί να είναι αυτή η (απαραίτητη ή όχι για τα θερμικά) στάση.
Όταν θα κυκλοφορούν τόσα BEV που θα υπάρχει πιθανότητα να φορτίσουν 50 μαζί, θα έχουμε και τους ανάλογους φορτιστές.
 
Όταν θα κυκλοφορούν τόσα BEV που θα υπάρχει πιθανότητα να φορτίσουν 50 μαζί, θα έχουμε και τους ανάλογους φορτιστές.

Δεν είναι τόσο αυτονόητο αυτό. Πχ στον κύκλο μου μόνο αυτή τη στιγμή (στην Ελλάδα λέω) υπάρχουν 3 Τέσλα. Στο δρόμο έχω βαρεθεί να βλέπω. Ναι, σε μια τυχαία στιγμή είναι ακόμα μάλλον απίθανο να γίνει αυτό που λέω, αλλά σε ένα τριήμερο, ή σε καμιά Μεγάλη Πέμπτη που θα μαζευτεί όλη η Αθήνα σε δύο εθνικές οδούς, καθόλου απίθανο δε μου φαίνεται.
 
Εν τω μεταξύ έχουμε κολλήσει επί σελίδες στο να συζητάμε αν χρειάζεται στάση ή όχι, και δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά (νομίζω) το πραγματικό πρόβλημα, δηλαδή το τι θα γίνει αν σκάσουν 50 Τέσλα σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού, και πόσες ώρες θα χρειαστεί να είναι αυτή η (απαραίτητη ή όχι για τα θερμικά) στάση.
Ποια 50 ; Με 3 τελειωσες στο ελλαντα. Γεννητριουλα στο πορτμπαγκάζ από πισω 😁😁
 
Δεν κουνάω το δάχτυλο, απλά θέλω να σου θυμίσω ότι πάντα ο έλεγχος που νομίζουμε ότι έχουμε είναι εώς ένα σημείο, οπότε τα όρια μας πρέπει να τα τοποθετούμε πολύ συντηρητικά.
Αυτά είναι απαραίτητα να τα επισημαίνουμε παντού και πάντα .
Απλά στα 65 μου γνωρίζω πολύ καλά ,που μπορώ να κάνω υπερβολές και που όχι.
Τα όρια τα δικά μου μπορεί να είναι εξωφρενικά για άλλον και το αντίθετο.
Τι σημαίνει λοιπόν όριο??
Σημαίνει ότι όταν το πιάνεις ,το πολύ πολύ να τσαλακώσεις τον εγωισμό σου ή (και) καμμία λαμαρίνα, τέλος πάντων ότι είναι να πάθεις να το πάθεις ΕΣΥ και κανένας άλλος.
Τωρα αν αρχίσουμε τις περιπτώσεις άκρη δεν θα βγάλουμε ,γιατί δυστυχώς οι συγκυρίες όταν προκύψουν έχουμε θέμα.
Την γιαγιά που λες ,αν πήγαινες πιο αργά ή πιο γρήγορα ΔΕΝ θα την είχες συναντήσει ποτέ ...καταλαβαίνεις το νόημα μου.

Τα 130 είναι όριο , άρα θεωρησαι παράνομος και επικίνδυνος για πολύ κόσμο όταν λες ότι βγάζω την πιο πολύ διαδρομή στα Γιάννινα με 150-160 χλμ/ώρα , σε λίγο που λένε ότι θα πάνε το όριο στα 150 θα είμαι νόμιμος και ακίνδυνος!!
Είπαμε κάτι αλλά,δεν το έχετε προσέξει
Μιλάμε για τους καινούργιους αυτοκινητόδρομους που έχουν κάνει πρόσφατα.
Αθήνα Γιάννινα 400 χλμ , για πλάκα 3 1/2 ώρες.
Στο άλλο δίκτυο.
Σητεία Χανιά 250 χλμ , για" πλάκα" 4 με 5 ώρες.
Όποτε όταν μιλάμε για ώρες οδήγησης, καλό είναι να αναφέρουμε για πια διαδρομή μιλάμε.
Πχ βράδυ με βροχή Ηράκλειο χωριό (80χλμ απόσταση) περίπου δύο ώρες.
Με κανονικές συνθήκες σκάρτη μια ωρα.
Μόνος μου δεν γράφω ,γιατί θα αρχίσουμε πάλι τα χαρωπά😆
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66
Δεν είναι τόσο αυτονόητο αυτό. Πχ στον κύκλο μου μόνο αυτή τη στιγμή (στην Ελλάδα λέω) υπάρχουν 3 Τέσλα. Στο δρόμο έχω βαρεθεί να βλέπω. Ναι, σε μια τυχαία στιγμή είναι ακόμα μάλλον απίθανο να γίνει αυτό που λέω, αλλά σε ένα τριήμερο, ή σε καμιά Μεγάλη Πέμπτη που θα μαζευτεί όλη η Αθήνα σε δύο εθνικές οδούς, καθόλου απίθανο δε μου φαίνεται.
Και σε τριήμερο, αν προσέξεις δε θα έχεις πρόβλημα, φόρτιση θα χρειαστούν μόνο όσοι κάνουν μεγάλο (>300km) ταξίδι. Αν περιμένεις να φτάσεις στο 5% για να φορτίσεις, ναι μπορεί να πέσεις σε γεμάτο φορτιστή. Αν φορτίσεις σε κάποιο σημείο από 50 ως 10%, σίγουρα θα βρεις να φορτίσεις. Ειδικά στην Αθηνών - Θεσσαλονίκης έχει πολλές επιλογές.
 
  • Like
Reactions: avpap
Κάποιος γνωστός μου έλεγε, στην Αγγλία έχουν αρχίσει οι "express service" η οδική βοήθεια, να κουβαλανε και γεννήτριες για να φορτίζουν έστω και κατι να μπορούν να πηγαίνουν μέχρι τον πλησιέστερο ταχυφορτιστη. Αναγκαστικά ακολουθούν κι αυτοί νέες λύσεις support.
 
  • Like
Reactions: avpap
Κι αυτό δεν ισχύει ως επιχείρημα. Είναι σαν να ρωτάς πόσοι θα πάρετε δεύτερο sub και θέλετε δεύτερη διακριτή έξοδο (ή τρίτο ή τέταρτο). Ε το θέλουμε αυτό, για να έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε όποτε θέλουμε εμείς.

Αυτό είναι το λάθος στο συλλογισμό σου. Δεν είναι όλα έτσι ή άσπρο μαύρο. Σου το γράφω καθώς και εγώ κάνω τέτοιες ανόητες επιλογές.

Μιας που αναφέρθηκες στα Subs. Πόσα σπίτια νομίζεις ότι μπορούν να φιλοξενήσουν τέτοια συστήματα. Και πιο σωστά πόσοι έχουν το χρήμα να το κάνουν. Ξέρεις υπάρχουν τα Logitech Z906 με 300€ και η custom λύση με Trinnov + 48EXT που σου δίνει 64 κανάλια και κοστίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα χώρια τα υπόλοιπα. Γιατί λοιπόν να αγοράσω τη δεύτερη επιλογή όταν με ένα απλό σύστημα ηχείων Full Range θα έχω το 90% του μπάσου;

Αυτό το "όποτε θέλουμε εμείς" είναι η μεγαλύτερη αυταπάτη. Ξέρεις όσοι έχουν 4*4 αγροτικά και δεν έχουν πατήσει ποτέ χώμα; Ξέρεις πόσοι έχουν "καλά" αυτοκίνητα σε γκαράζ διότι καίνε τον άμπακο για καθημερινή μετακίνηση; Πότε πάνε Αθήνα ή ταξίδια αυτοί οι άνθρωποι; ΠΟΤΕ. Πήγαν αγόρασαν τη "μαούνα" και κινούνται με το σκουτεράκι. Αν είχαν αγοράσει αυτό που ΕΠΡΕΠΕ θα του είχαν πιει το αίμα και θα το είχαν ευχαριστηθεί κιόλας. Μη σου πω ότι σήμερα θα είχαν και πιο καινούριο αυτοκίνητο διότι το "φτηνότερο" κρατάει και καλύτερη αξία μεταπώλησης λόγω ζήτησης.

Και επιμένω για την ανόητη επιλογή καθώς και εγώ έχω τον ίδιο τρόπο σκέψης. Ξέρεις πόσες αγορές έχω απορρίψει διότι θέλω να είναι όλα 100% όπως τα θέλω. Και στο τέλος έχω μείνει με τη μπακατέλα στο χέρι ενώ θα μπορούσα να έχω πολύ καλύτερη επιλογή. Πόσα χρόνια ψάχνομαι για ένα απλούστατο 5.1; Το φτηνότερο που θα βρω. Από τη μία έχω τα Logitech που έγραψα πιο πάνω και κολλάω στο ότι ίσως και αν χαλάσει το SW που κουβαλάει όλα τα ηλεκτρονικά και από την άλλη η απλή λύση με τα φτηνά Yamaha NS-P41 και ένα μεταχειρισμένο AV. Ξέρεις που κολλάω; Στο ότι δεν θα έχω native DSD αναπαραγωγή. :ROFLMAO:

Ναι είμαι τόσο χαζός που δίνω 14€ το μήνα στο roon και όχι να βελτιώσω τον ήχο μου με πολυκάναλη αναπαραγωγή.

Το ίδιο ισχύει και στα αυτοκίνητα. Ελάχιστοι κάνουν τα 400χλμ που γράφετε όλοι. Αλλά όλοι για κάποιο ψυχολογικό λόγο θέλετε ένα Ford F150 με το μεγάλο ρεζερβουάρ που βγάζει πάνω από 1000χλμ. Άσχετα που η μεγαλύτερη απόσταση που κάνετε 350 μέρες το χρόνο είναι το Κολιάτσου - Παγκράτι.
 
Τώρα αυτό που θα γράψω είναι μεν αστείο ,αλλά η πρώτη ή η τελευταία μακακια είναι που γράφω?😆
Λέτε για θερμικά και ηλεκτρικά και διαστημόπλοια.
Έλα να σε έχω εγώ στην Κρήτη με παπί και αυτονομία 100 χλμ και το χωριό να είναι 40 χλμ από το κοντινότερο βενζινάδικο.
Εγώ που ήμουν στα είκοσι είχα σπίτι ΠΑΝΤΑ ένα πεντολιτρο μπιτονι ασφαλείας και το είχα πάντα γεμάτο και το μηχανάκι και το μπιτονι.
Εκεί 9 άντε βαριά 10 κλείνουν ΟΛΑ.
Πιο πολύ κοιτάς το βενζινομετρο,παρά τον δρόμο😃😃
Α ....και αν μείνεις σε ΔΥΟ σημεία της διαδρομής ΔΕΝ έχεις σήμα στο κινητό
Μπρρρρ...😵‍💫😆
 
Last edited: