Αυτοκινητιστικά νέα

Τώρα αυτό που θα γράψω είναι μεν αστείο ,αλλά η πρώτη ή η τελευταία μακακια είναι που γράφω?😆
Λέτε για θερμικά και ηλεκτρικά και διαστημόπλοια.
Έλα να σε έχω εγώ στην Κρήτη με παπί και αυτονομία 100 χλμ και το χωριό να είναι 40 χλμ από το κοντινότερο βενζινάδικο.
Εγώ που ήμουν στα είκοσι είχα σπίτι ΠΑΝΤΑ ένα πεντολιτρο μπιτονι ασφαλείας και το είχα πάντα γεμάτο και το μηχανάκι και το μπιτονι.
Εκεί 9 άντε βαριά 10 κλείνουν ΟΛΑ.
Πιο πολύ κοιτάς το βενζινομετρο,παρά τον δρόμο😃😃
Α ....και αν μείνεις σε ΔΥΟ σημεία της διαδρομής ΔΕΝ έχεις σήμα στο κινητό
Μπρρρρ...😵‍💫😆

Μα αγαπητέ μου εδώ είναι το θέμα. Ότι με το ηλεκτρικό είσαι στα "φρύδια σου". Κάθε βράδυ πρίζα και τέλος. Όπως το κινητό σου. Και σου το γράφω με κάθε γνώση καθώς ο θείος μου ήταν χρόνια τσοπάνης στο βουνό. 6 μήνες και κατέβαινε μόνο για να πάρει προμήθειες. Η κόρη του και εμείς συνεχώς του πηγαίναμε μπιτόνια βενζίνης καθώς το κοντινότερο πρατήριο ήταν κάμποσα χιλιόμετρα μακριά από το χωριό. Καλά από τη στάνη δε το συζητάω. Θα μου πεις ότι στο βουνό τι ρεύμα θα έχεις. Αλλά στο χωριό μια χαρά τα καταφέρνεις.

Το έγραψα και πάλι. Πηγαίνετε μια βόλτα στην ορεινή Ναυπακτία, Φωκίδα, Ευρυτανία κτλ και καθίστε μερικές μέρες με βόλτες στα βουνά και τα γύρω χωριά. Μετά ελάτε να μου πείτε το πόσο όμορφα ήταν.
 
Κοίτα...αν έμενα Κρήτη θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να έχω ηλεκτρικό, γιατί το αυτοκίνητο είναι 20 μέτρα μακριά από την μπριζα.
Βέβαια το τι θα έκανα ,αν ήθελα να απομακρυνθω από το Λασίθι,θα ήταν πιστεύω ένα θεματάκι, αλλά εκεί σταματάς με την μπαλαντεζα όπου ναναι σε κερνάν και δύο τρεις ρακές και τέλος η ιστορία 😄
 
  • Like
Reactions: koupa
Αυτό είναι το λάθος στο συλλογισμό σου. Δεν είναι όλα έτσι ή άσπρο μαύρο. Σου το γράφω καθώς και εγώ κάνω τέτοιες ανόητες επιλογές.

Μιας που αναφέρθηκες στα Subs. Πόσα σπίτια νομίζεις ότι μπορούν να φιλοξενήσουν τέτοια συστήματα. Και πιο σωστά πόσοι έχουν το χρήμα να το κάνουν. Ξέρεις υπάρχουν τα Logitech Z906 με 300€ και η custom λύση με Trinnov + 48EXT που σου δίνει 64 κανάλια και κοστίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα χώρια τα υπόλοιπα. Γιατί λοιπόν να αγοράσω τη δεύτερη επιλογή όταν με ένα απλό σύστημα ηχείων Full Range θα έχω το 90% του μπάσου;

Αυτό το "όποτε θέλουμε εμείς" είναι η μεγαλύτερη αυταπάτη. Ξέρεις όσοι έχουν 4*4 αγροτικά και δεν έχουν πατήσει ποτέ χώμα; Ξέρεις πόσοι έχουν "καλά" αυτοκίνητα σε γκαράζ διότι καίνε τον άμπακο για καθημερινή μετακίνηση; Πότε πάνε Αθήνα ή ταξίδια αυτοί οι άνθρωποι; ΠΟΤΕ. Πήγαν αγόρασαν τη "μαούνα" και κινούνται με το σκουτεράκι. Αν είχαν αγοράσει αυτό που ΕΠΡΕΠΕ θα του είχαν πιει το αίμα και θα το είχαν ευχαριστηθεί κιόλας. Μη σου πω ότι σήμερα θα είχαν και πιο καινούριο αυτοκίνητο διότι το "φτηνότερο" κρατάει και καλύτερη αξία μεταπώλησης λόγω ζήτησης.

Και επιμένω για την ανόητη επιλογή καθώς και εγώ έχω τον ίδιο τρόπο σκέψης. Ξέρεις πόσες αγορές έχω απορρίψει διότι θέλω να είναι όλα 100% όπως τα θέλω. Και στο τέλος έχω μείνει με τη μπακατέλα στο χέρι ενώ θα μπορούσα να έχω πολύ καλύτερη επιλογή. Πόσα χρόνια ψάχνομαι για ένα απλούστατο 5.1; Το φτηνότερο που θα βρω. Από τη μία έχω τα Logitech που έγραψα πιο πάνω και κολλάω στο ότι ίσως και αν χαλάσει το SW που κουβαλάει όλα τα ηλεκτρονικά και από την άλλη η απλή λύση με τα φτηνά Yamaha NS-P41 και ένα μεταχειρισμένο AV. Ξέρεις που κολλάω; Στο ότι δεν θα έχω native DSD αναπαραγωγή. :ROFLMAO:

Ναι είμαι τόσο χαζός που δίνω 14€ το μήνα στο roon και όχι να βελτιώσω τον ήχο μου με πολυκάναλη αναπαραγωγή.

Το ίδιο ισχύει και στα αυτοκίνητα. Ελάχιστοι κάνουν τα 400χλμ που γράφετε όλοι. Αλλά όλοι για κάποιο ψυχολογικό λόγο θέλετε ένα Ford F150 με το μεγάλο ρεζερβουάρ που βγάζει πάνω από 1000χλμ. Άσχετα που η μεγαλύτερη απόσταση που κάνετε 350 μέρες το χρόνο είναι το Κολιάτσου - Παγκράτι.

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω λόγω επαγγέλματος και επιπλέον να σου επισημάνω ότι αφενός στο φετινό BF πωλήθηκαν περισσότεροι 3800Η (4 ανεξάρτητες έξοδοι) απ' ό,τι 2800Η (δύο παράλληλες) παρ' όλο που ο δεύτερος ήταν σημαντικά φτηνότερος και να σου επαναλάβω για μια ακόμη φορά ότι ανάγεις ένα επιχείρημα σε σημαντικό ενώ δεν είναι και δεν ισχύει το 2024 (DSD vs 4 sub outs).

Έτσι είναι δεν είναι αλλιώς.

Πραγματικά δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο, είναι θέμα επιλογής και όχι καθοδήγησης.
 
Last edited:
Εν τω μεταξύ έχουμε κολλήσει επί σελίδες στο να συζητάμε αν χρειάζεται στάση ή όχι, και δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά (νομίζω) το πραγματικό πρόβλημα, δηλαδή το τι θα γίνει αν σκάσουν 50 Τέσλα σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού, και πόσες ώρες θα χρειαστεί να είναι αυτή η (απαραίτητη ή όχι για τα θερμικά) στάση.

Πράγματι, αυτό έτσι κι αλλιώς καταρρίφθηκε ως επιχείρημα.

Πιο σημαντικό είναι να δούμε αν ας πούμε θα πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά με επασφάλιστρο πυρκαγιάς, να πληρώνουν περισσότερα ακτοπλοϊκά λόγω του κινδύνου και να έχουν υποχρεωτικά αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης.
 
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω λόγω επαγγέλματος και επιπλέον να σου επισημάνω ότι αφενός στο φετινό BF πωλήθηκαν περισσότεροι 3800Η (4 ανεξάρτητες έξοδοι) απ' ό,τι 2800Η (δύο παράλληλες) και να σου επαναλάβω για μια ακόμη φορά ότι ανάγεις ένα επιχείρημα σε σημαντικό ενώ δεν είναι (DSD vs 4 sub outs).

Έτσι είναι δεν είναι αλλιώς.

Πραγματικά δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο, είναι θέμα επιλογής και όχι καθοδήγησης.

Το σημαντικό που λες είναι σχετικό. Δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ανάγκες, ούτε χρήμα, ούτε χώρο. Ο κάθε ένας ιεραρχεί και επιλέγει. Ο Denon που αναφέρεις έχει 1500€ μόνο σαν μηχάνημα. Θες μερικά SW και ηχεία οπότε ξεπερνάς κατά πολύ το 3χίλιαρο.

Για εμένα όμως δεν είναι σημαντικό κάτι τέτοιο διότι δεν έχω το χώρο να στήσω το συγκεκριμένο μηχάνημα και να εκμεταλλευτώ τα χαρακτηριστικά του αλλά ούτε και το χρήμα. Θέλω απλά κάτι που να μου δίνει διακριτό ήχο γύρω γύρω. Και επιθυμητή η υποστήριξη native MCh DSD. Πχ κάτι σαν το Topping DM7 ή το καινούριο της Shiit. Δεν έχω καν τη διάθεση να ασχοληθώ με Dirac ώστε να πάω στα MiniDSP Flex. Τα DAC που έγραψα και μικρά ενεργά των 100€/τεμ.

Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Πχ φίλος μου δεν βγαίνει εκτός πόλης γιατί το αμάξι του καίει τα άντερά του. Έδωσε κάμποσα €€€ για μόστρα ενώ τον είχαμε φάει να αγοράσει κάτι άλλο. Έχω φίλο φούρναρη με πολυκατοικίες και κυκλοφορεί με Yaris. Πριν λίγα χρόνια κυκλοφορούσε με ένα από τα καλύτερα "φτιαγμένα" Lancher στην χώρα. Ήθελε τη μισή είσπραξη της ημέρας σε βενζίνες. Όταν κατάλαβε το λάθος του τα πούλησε όλα και αγόρασε Yaris για όλους στο σπίτι. Αφού δεν πάει πουθενά. Μια στο τόσο που ταξιδεύει χ€στηκε. Θα βάλει τις βαλίτσες στο πίσω κάθισμα. Σιγά την ταλαιπωρία για μερικές μέρες το χρόνο.

Αυτό εξηγώ. Ότι οι ανάγκες είναι διαφορετικές και αν κάνεις κάτι για μόστρα κάτι δεν κάνεις καλά.
 
Το σημαντικό που λες είναι σχετικό. Δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ανάγκες, ούτε χρήμα, ούτε χώρο. Ο κάθε ένας ιεραρχεί και επιλέγει. Ο Denon που αναφέρεις έχει 1500€ μόνο σαν μηχάνημα. Θες μερικά SW και ηχεία οπότε ξεπερνάς κατά πολύ το 3χίλιαρο.

Για εμένα όμως δεν είναι σημαντικό κάτι τέτοιο διότι δεν έχω το χώρο να στήσω το συγκεκριμένο μηχάνημα και να εκμεταλλευτώ τα χαρακτηριστικά του αλλά ούτε και το χρήμα. Θέλω απλά κάτι που να μου δίνει διακριτό ήχο γύρω γύρω. Και επιθυμητή η υποστήριξη native MCh DSD. Πχ κάτι σαν το Topping DM7 ή το καινούριο της Shiit. Δεν έχω καν τη διάθεση να ασχοληθώ με Dirac ώστε να πάω στα MiniDSP Flex. Τα DAC που έγραψα και μικρά ενεργά των 100€/τεμ.

Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Πχ φίλος μου δεν βγαίνει εκτός πόλης γιατί το αμάξι του καίει τα άντερά του. Έδωσε κάμποσα €€€ για μόστρα ενώ τον είχαμε φάει να αγοράσει κάτι άλλο. Έχω φίλο φούρναρη με πολυκατοικίες και κυκλοφορεί με Yaris. Πριν λίγα χρόνια κυκλοφορούσε με ένα από τα καλύτερα "φτιαγμένα" Lancher στην χώρα. Ήθελε τη μισή είσπραξη της ημέρας σε βενζίνες. Όταν κατάλαβε το λάθος του τα πούλησε όλα και αγόρασε Yaris για όλους στο σπίτι. Αφού δεν πάει πουθενά. Μια στο τόσο που ταξιδεύει χ€στηκε. Θα βάλει τις βαλίτσες στο πίσω κάθισμα. Σιγά την ταλαιπωρία για μερικές μέρες το χρόνο.

Αυτό εξηγώ. Ότι οι ανάγκες είναι διαφορετικές και αν κάνεις κάτι για μόστρα κάτι δεν κάνεις καλά.

Βασικά να ξέρεις, ο 3800Η παίζει κι αυτός DSD πολυκάναλο/δικάναλο από την HDMI. Ο 2800Η πάλι όχι. 😇


Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να πείσεις τον άλλον ότι δεν έχει ανάγκη για κάτι. Βασικά το έχει ανάγκη και ακόμα πιο βασικά τα 2 και άνω subs ακόμα και σε ένα μικρό σπίτι στο Λιβάδι Παγκράτι, καλύτερα είναι στο συνολικό αποτέλεσμα.

Πάντως η κουβέντα δεν είναι για να πω κάτι εναντίον των ηλεκτρικών. Εξ' άλλου έγραψα ότι αργά ή γρήγορα θα το φτάσουν και το θέμα της αυτονομίας και του ανεφοδιασμού και θα υπάρχει σε αφθονία τρόπος φόρτισης.
Δεν αμφισβητώ αυτό.
Αμφισβητώ όμως το επιχείρημα των 400ων χιλιομέτρων σε αυτοκινητόδρομο και το διάλλειμα στα 200 χιλιόμετρα που αναπαράγεται και το ξεχείλωμα όλων των επιχειρημάτων προκειμένου να καλυφθεί αυτή η αδυναμία των ηλεκτρικών.

Α, και βράδυ στα βουνά δεν σταματάς για κανένα λόγο. Και αν έχεις ηλεκτρικό σου προτείνω να κορνάρεις κάθε λίγο πριν από στροφή κατά προτίμηση.
 
Βασικά να ξέρεις, ο 3800Η παίζει κι αυτός DSD πολυκάναλο/δικάναλο από την HDMI. Ο 2800Η πάλι όχι. 😇


Δεν χρειάζεται να προσπαθείς να πείσεις τον άλλον ότι δεν έχει ανάγκη για κάτι. Βασικά το έχει ανάγκη και ακόμα πιο βασικά τα 2 και άνω subs ακόμα και σε ένα μικρό σπίτι στο Λιβάδι Παγκράτι, καλύτερα είναι στο συνολικό αποτέλεσμα.

Πάντως η κουβέντα δεν είναι για να πω κάτι εναντίον των ηλεκτρικών. Εξ' άλλου έγραψα ότι αργά ή γρήγορα θα το φτάσουν και το θέμα της αυτονομίας και του ανεφοδιασμού και θα υπάρχει σε αφθονία τρόπος φόρτισης.
Δεν αμφισβητώ αυτό.
Αμφισβητώ όμως το επιχείρημα των 400ων χιλιομέτρων σε αυτοκινητόδρομο και το διάλλειμα στα 200 χιλιόμετρα που αναπαράγεται και το ξεχείλωμα όλων των επιχειρημάτων προκειμένου να καλυφθεί αυτή η αδυναμία των ηλεκτρικών.

Α, και βράδυ στα βουνά δεν σταματάς για κανένα λόγο. Και αν έχεις ηλεκτρικό σου προτείνω να κορνάρεις κάθε λίγο πριν από στροφή κατά προτίμηση.

Επειδή έχω δει αρκετά σπίτια στο Παγκράτι τα πολλά subs είναι θέμα. Εδώ που τα λέμε και εκείνα τα Logitech είναι θέμα με τόσο μικρά δωμάτια. Κακά τα ψέματα. Τα περισσότερα σπίτια είναι χτισμένα και διακοσμημένα με άλλα πράγματα στο μυαλό μας και πρέπει να κάνεις πολλές πατέντες για να μην έχεις θέματα.

Τα ηλεκτρικά στη χώρα μας έχουν θέμα. Στο "Δυτικό" κόσμο τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Αν δε έχεις Τέσλα δεν έχει καμία διαφορά με ένα θερμικό. Πολλοί, πάρα πολλοί φορτιστές και σχετικά κοντά. Επίσης στο εξωτερικό δεν είναι όλοι τόσο large σαν εμάς εδώ. Με εξαίρεση τη Γερμανία σε ελάχιστα κομμάτια Autobahn η υπόλοιπη Ευρώπη είναι με όρια σαν τα δικά μας ή και πιο χαμηλά. Και νομίζω πως έχει γερό τσεκούρι αν τα ξεπεράσεις. Οπότε δε νομίζω ότι η αυτονομία είναι θέμα αν πας στο όριο όπως πρέπει να γίνεται.

Επειδή παρακολουθώ το θέμα στο εξωτερικό η κύρια απορία είναι το κόστος της μπαταρίας. Δεν έχω διαβάσει πουθενά για χρόνους. Ίσως είμαστε οι μοναδικοί που κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Γενικά σε τεστ είναι πολύ προσεκτικοί. Άντε να κάνουν μια δυο επιταχύνσεις να δείξουν την ταχύτητα και τέλος. Ότι άλλο θέλουν σε πίστες ή αεροδρόμια. Ούτε καν σε επαρχιακούς δρόμους. Το μόνο που έχω παρατηρήσει σαν παρανομία είναι όταν αναφέρονται στο cruise control που το έχουν 5χλμ ή μίλια πάνω από το όριο κυρίως για τους αυτοκινητοδρόμους και τα φορτηγά που πάνε και αυτά με τις ίδιες ταχύτητες. Όχι ότι δεν υπάρχουν και εκεί τρεχαλητά. Αλλά η αστυνομία δεν αστειεύεται.

Άσε στα βουνά έχω δει διάφορα. Όχι τόσο με ανθρώπους όσο με ζώα. Λύκους, αγριογούρουνα, ζαρκάδια και το χειρότερο όλων κατολίσθηση μετά από στροφή. Να πας χαλαρά νύχτα και ξαφνικά μπροστά σου να έχει πέσει η πλαγιά. Και όχι χώμα αλλά πέτρες μπορεί και μισού μέτρου σε διάμετρο.
 
Επειδή έχω δει αρκετά σπίτια στο Παγκράτι τα πολλά subs είναι θέμα. Εδώ που τα λέμε και εκείνα τα Logitech είναι θέμα με τόσο μικρά δωμάτια. Κακά τα ψέματα. Τα περισσότερα σπίτια είναι χτισμένα και διακοσμημένα με άλλα πράγματα στο μυαλό μας και πρέπει να κάνεις πολλές πατέντες για να μην έχεις θέματα.

Ως κάτοχος διαμερίσματος στις περιοχές αυτές και κάτοχος 3ων subwoofer, σου λέω πως δεν είναι πρόβλημα, αντιθέτως είναι βελτίωση. Δεν το θες το/τα επιπλέον sub για περισσότερο αλλά για σωστότερο μπάσο.
Τα καημένα τα Logitech είναι προβληματικά εξ' αρχής γιατί έχουν ένα sub. Πέραν των υπολοίπων που αφορούν τους συγκεκριμένους δορυφόρους.

Αλλά ας μην το αναλύσω άλλο γιατί είναι διαφορετικό θέμα.

Για τις αρκούδες έγραφα κι εγώ. Η διαδρομή των 150 χιλιομέτρων που έγραψες που θέλει προφανώς περισσότερη ώρα γιατί δεν είναι αυτοκινητόδρομος να κινείσαι με νόμιμες και ασφαλείς ταχύτητες 130+10%=143 χ.α.ω. καλό είναι να γίνεται ημέρα για λόγους ορατότητας και τη νύχτα καλό θα είναι να έχεις αυτονομία να το περάσεις το κομμάτι αυτό.
 
Και μου δίνεις εξαιρετική πάσα για να αντιστοιχησω τα sw με τα αυτοκίνητα. Στα πρώτα σου μηνύματα είχες γράψει ότι τα 400χλμ βγαίνουν άνετα από ένα αυτοκίνητο αν έχει καλά καθίσματα και σωστή θέση οδήγησης. Ποιο οικονομικό αυτοκίνητο είναι τέτοιο; Ελάχιστα ίσως και κανένα. Άσε που ο θόρυβος του κινητήρα είναι υπαρκτός. Αντίθετα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ήσυχο και χωρίς κραδασμούς κάνοντας το ιδανικό για τέτοιες μεγάλες αποστάσεις. Το ίδιο ισχύει και με τα sw στα μικρά διαμερίσματα. Ότι και να κάνεις δε θα πάρεις σωστό ήχο. Θα βελτιωθεί κάπως αλλά όχι πολύ. Οπότε πάλι ίσως δώσεις χρήμα χωρίς λόγο ενώ θα μπορούσες να το διαθέσεις κάπου αλλού. Πχ σε καλύτερη τηλεόραση.

Όσο για την αυτονομία που τη συνδυάζεις με τον κίνδυνο δε θέλω να το σχολιάσω χρονιαρες μέρες. Δε ζούμε στην Αυστραλία. Στην Ελλάδα ζούμε. Θα σε γλιτώσει το θερμικό; Από τι; Έτσι και σου την πέσει αρκούδα θες τανκ για να γλιτώσεις. Η νομίζεις ότι στα βουνά θα σε σώσει η βενζίνη. Που θα βρεις να ανεφοδιαστεις; Όπως θα γεμίσεις το ηλεκτρικό έτσι θα κάνεις και το θερμικό. Αφού στα βουνά δεν υπάρχει τίποτα. Ποια η διαφορά μεταξύ των δύο;
 
Και μου δίνεις εξαιρετική πάσα για να αντιστοιχησω τα sw με τα αυτοκίνητα. Στα πρώτα σου μηνύματα είχες γράψει ότι τα 400χλμ βγαίνουν άνετα από ένα αυτοκίνητο αν έχει καλά καθίσματα και σωστή θέση οδήγησης. Ποιο οικονομικό αυτοκίνητο είναι τέτοιο; Ελάχιστα ίσως και κανένα. Άσε που ο θόρυβος του κινητήρα είναι υπαρκτός. Αντίθετα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ήσυχο και χωρίς κραδασμούς κάνοντας το ιδανικό για τέτοιες μεγάλες αποστάσεις. Το ίδιο ισχύει και με τα sw στα μικρά διαμερίσματα. Ότι και να κάνεις δε θα πάρεις σωστό ήχο. Θα βελτιωθεί κάπως αλλά όχι πολύ. Οπότε πάλι ίσως δώσεις χρήμα χωρίς λόγο ενώ θα μπορούσες να το διαθέσεις κάπου αλλού. Πχ σε καλύτερη τηλεόραση.

Όσο για την αυτονομία που τη συνδυάζεις με τον κίνδυνο δε θέλω να το σχολιάσω χρονιαρες μέρες. Δε ζούμε στην Αυστραλία. Στην Ελλάδα ζούμε. Θα σε γλιτώσει το θερμικό; Από τι; Έτσι και σου την πέσει αρκούδα θες τανκ για να γλιτώσεις. Η νομίζεις ότι στα βουνά θα σε σώσει η βενζίνη. Που θα βρεις να ανεφοδιαστεις; Όπως θα γεμίσεις το ηλεκτρικό έτσι θα κάνεις και το θερμικό. Αφού στα βουνά δεν υπάρχει τίποτα. Ποια η διαφορά μεταξύ των δύο;

Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, η αναζήτηση του τέλειου είναι ουτοπία.

Με το που θα ρίξεις ένα δεύτερο sub, αμέσως είναι καλύτερα. Και αν συνεχίσεις να προσθέτεις θα είναι ακόμα καλύτερα. Άρα και μόνο να το έχεις αυτό ως επιλογή είναι καλύτερο από το να μην το έχεις.

Τη διαδρομή αυτή, αν θυμάμαι καλά εσύ την ανέφερες για να το φέρεις ως παράδειγμα μικρότερης Μ.Ω.Τ. σε μια διαδρομή, και να μεγαλώσεις τη διάρκεια που χρειάζεται για να την καλύψεις, προκειμένου να το φέρεις ως παράδειγμα στάσης, αφού αυτή τη διαδρομή τα 150 χιλιόμετρα δεν θα τα καλύψεις σε μιάμιση ώρα όπως θα έκανες στον αυτοκινητόδρομο αλλά σε περισσότερες.
Άρα θα χρειαστείς στάση.
Στάση που; Στο βουνό με τις αρκούδες και τα αγριογούρουνα; Να ξεμουδιάσεις κι όλας, δηλαδή να βγεις έξω;

Σε ό,τι αφορά τον θόρυβο της μηχανής των θερμικών. Γι' αυτό ακριβώς σου είπα ότι αν έχεις ηλεκτρικό θα πρέπει να κορνάρεις συνεχώς κατά προτίμηση πριν από κάθε στροφή. ;)
Δεν με διαβάζεις προσεκτικά.

Έγραψα βασικά σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ένα θερμικό φτηνό μικρό, αν θες σου βρίσκω και άλλα. Πολλά. Γιατί είναι εύκολες οι ταχύτητες μέχρι το όριο της πινακίδας σε αυτοκινητόδρομο ακόμα και σε αυτά.
Φυσικά το ηλεκτρικό είναι πιο αθόρυβο και όταν δεν θα πρέπει να κορνάρεις πριν από κάθε στροφή στο βουνό, θα κερδίσεις χαμηλότερο κατώφλι θορύβου στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Τίποτε από αυτά δεν ανατρέπει το επιχείρημα ότι δεν χρειάζεσαι στάση για να καλύψεις 400 χλμ σε αυτοκινητόδορομο με κανονικές ταχύτητες, νόμιμες.
 
Μια από τις αγχολυτικές μου ασχολίες είναι να «παίζω» με τους χάρτες τις Tesla (δεν έχω), τους έχει δοκιμάσει κανείς σε μεγάλες διαδρομές, βγάζει τρελά καλά αποτελέσματα για την αυτονομία τους πχ Bari- Βερολίνο. Δεν λειτουργούν στην Ελλάδα αλλά για Ευρώπη ή ΗΠΑ υπολογίζουν μια χαρά.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Εγώ όταν πηγαίνω γρήγορα κουράζομαι. Είμαι σε συνεχή εγρήγορση και πρέπει να ελέγχω εις διπλούν και τις προθέσεις των άλλων. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες ο δρόμος "στενεύει" . Τα 130 χλμ/ώρα δεν είναι πρόβλημα για κανένα ηλεκτρικό. Το δικό σου επιχείρημα ήταν για τα αργά 90χλμ όταν αυτή είναι η μέση ταχύτητα στο ελληνικό οδικό δίκτυο....
μερικές φορές και τα 130 είναι "λίγα"
σε κάποια σημεία του δικτύου προς Πάτρα (και από) , νομίζεις ότι σέρνεσαι.. όχι δεν λέω να αυξήσουν το όριο.. αντικειμενικά , μια χαρά είναι τα 130.. ελπίζω να μην το μειώσουν.
σε κάποια άλλα σημεία τα 110 είναι υπεραρκετά.
 
Μια από τις αγχολυτικές μου ασχολίες είναι να «παίζω» με τους χάρτες τις Tesla (δεν έχω), τους έχει δοκιμάσει κανείς σε μεγάλες διαδρομές, βγάζει τρελά καλά αποτελέσματα για την αυτονομία τους πχ Bari- Βερολίνο. Δεν λειτουργούν στην Ελλάδα αλλά για Ευρώπη ή ΗΠΑ υπολογίζουν μια χαρά.


Sent from my iPad using Tapatalk
δες το abrp. Ειναι πιο πληρες απο τις χαρτες της τεσλα, διοτι αυτοι εχουν μονο τους "εξουσιοδοτημενους" φορτιστες. Δηλ περιλαμβανουν μονο tesla superchargers και αλλους φορτιστες που πληρουν τα προτυπα της τεσλα (δεν εχουμε καταλαβει ακριβως ποια ειναι αυτα).
 
Σε ολους μας φαινεται παραξενο να υπαρχει ως ανωτατο οριο ταχυτητας σχεδον παντου τα 130 χλμ σε αυτοκινητοδρομο, κλειστο, με τριπλες λωριδες συν ΛΕΑ, συν διαχωριστικο κτλ.
Νομιζω δεν εχει να κανει με τη δυνατοτητα του αυτοκινητου η το δρομο καθ αυτο, αλλα την ικανοτητα του οδηγου να αντιδρασει στο πιθανο αναπαντεχο σε σχεση με την ταχυτητα του και την πιθανοτητα υπαρξης αναπαντεχου στο συγκεκριμενο δρομο.
Περισσοτερες πιθανοτητες στην πολη πχ απο οτι στην εθνικη οδο.
Αν πεταχτει πεζος στην πολη, με 40 χλμ κατι προλαβαινεις, με 80 δυσκολα.
Ομοιως στην εθνικη, με 130 και τη σχετικη ορατοτητα που σου προσφερει, προλαβαινεις ενα σκυλο, με 180... πιο δυσκολα.
 
Σε ολους μας φαινεται παραξενο να υπαρχει ως ανωτατο οριο ταχυτητας σχεδον παντου τα 130 χλμ σε αυτοκινητοδρομο, κλειστο, με τριπλες λωριδες συν ΛΕΑ, συν διαχωριστικο κτλ.
Νομιζω δεν εχει να κανει με τη δυνατοτητα του αυτοκινητου η το δρομο καθ αυτο, αλλα την ικανοτητα του οδηγου να αντιδρασει στο πιθανο αναπαντεχο σε σχεση με την ταχυτητα του και την πιθανοτητα υπαρξης αναπαντεχου στο συγκεκριμενο δρομο.
Περισσοτερες πιθανοτητες στην πολη πχ απο οτι στην εθνικη οδο.
Αν πεταχτει πεζος στην πολη, με 40 χλμ κατι προλαβαινεις, με 80 δυσκολα.
Ομοιως στην εθνικη, με 130 και τη σχετικη ορατοτητα που σου προσφερει, προλαβαινεις ενα σκυλο, με 180... πιο δυσκολα.

Μια χαρά γίνεται το κακό και σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με νησίδα, και από το πουθενά. Δείτε πόσα βίντεο κυκλοφορούν από dashcams από το εξωτερικό κυρίως. Το πιο συχνό απ'ολα, παράλληλη ροή (με 130), εσύ αριστερά, κάποιος δεξιά λίγο μπροστά σου (άρα να βρίσκεσαι στη νεκρή του ζώνη για πολλή ώρα λόγω παράλληλης ροής) και να αποφασίσει να αλλάξει λωρίδα. Πλακώνεις τα φρένα, και είτε χάνεις τον έλεγχο κι αρχίζεις να κυλάς σα μπάλα στους υπόλοιπους, είτε σταματάς και δημιουργείς καραμπόλα 1 χιλομέτρου. Από το τίποτα, χωρίς κανείς να κάνει "επικίνδυνη" οδήγηση συνειδητά.
 
  • Like
Reactions: koupa
Είναι επικίνδυνο να πηγαίνεις και αργά. Γενικώς δεν πρέπει να υπάρχει μεγάλη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των οχημάτων γιατί είναι άκρως επικίνδυνο.
Αλλιώς θα κυκλοφορούσαν και ποδήλατα στους αυτοκινητόδρομους ή μοτοποδήλατα. :p
 
  • Like
Reactions: vlad66
Μια χαρά γίνεται το κακό και σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με νησίδα, και από το πουθενά. Δείτε πόσα βίντεο κυκλοφορούν από dashcams από το εξωτερικό κυρίως. Το πιο συχνό απ'ολα, παράλληλη ροή (με 130), εσύ αριστερά, κάποιος δεξιά λίγο μπροστά σου (άρα να βρίσκεσαι στη νεκρή του ζώνη για πολλή ώρα λόγω παράλληλης ροής) και να αποφασίσει να αλλάξει λωρίδα. Πλακώνεις τα φρένα, και είτε χάνεις τον έλεγχο κι αρχίζεις να κυλάς σα μπάλα στους υπόλοιπους, είτε σταματάς και δημιουργείς καραμπόλα 1 χιλομέτρου. Από το τίποτα, χωρίς κανείς να κάνει "επικίνδυνη" οδήγηση συνειδητά.
θέλει πολύ συζήτηση αυτό και πιθανόν να οδηγηθεί σε παρεξήγηση (flame κλπ..)
στα επιβατικά ΔΕΝ υπάρχει "νεκρή ζώνη" γιατί έχουμε τζάμια στο όχημα και στερεοσκοπική όραση.. από τα κλειστά βανάκια και πάνω υπάρχουν νεκρές ζώνες
κάποιος που "δεν βλέπει με τα μάτια" δεξιά-αριστερά αλλά μόνο από τους καθρέπτες , μάλλον έχει φοβία και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο στον αυτοκινητόδρομο.
αιφνιδιασμένος θα πλακώσει τα φρένα όταν "ξαφνικά" αλλάξει λωρίδα κάποιος και του "βγει" μπροστά, αντί απλά να αφήσει το γκάζι ή το πολύ πολύ να τσιμπήσει λίγο το φρένο.

προσέξτε καμιά φορά τα μεγάλα φορτηγά πως πάνε "ζευγάρι" ο ένας σχεδόν "κολλητά" πίσω από τον άλλον.. υπάρχει λόγος για αυτό και δεν είναι για να μην μπει ο "ιχής" ανάμεσά τους...
(άλλωστε κανείς με ιχ δεν θέλει να μπει ανάμεσα από τα φορτηγά που κινούνται με χαμηλότερη ταχύτητα στην δεξιά λωρίδα)
αυτός ο οδηγός του φορτηγού που ακολουθεί τον μπροστινό του γιατί δεν αιφνιδιάζεται/φοβάται μη τυχόν ο μπροστινός "πλακώσει" τα φρένα;;
και ναι, κάποια στιγμή κάνουν "αλλαγή βάρδιας" και ο πίσω περνάει μπροστά... γιατί;;;
 
Είναι επικίνδυνο να πηγαίνεις και αργά. Γενικώς δεν πρέπει να υπάρχει μεγάλη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των οχημάτων γιατί είναι άκρως επικίνδυνο.
Αλλιώς θα κυκλοφορούσαν και ποδήλατα στους αυτοκινητόδρομους ή μοτοποδήλατα. :p
το κατώτατο όριο αυξήθηκε από τα 60 στα 70χιλ/ώρα αν δεν κάνω λάθος ;;;
κάποτε θυμάμαι ήταν 40....
πριν χρόνια μια θειά μου που της την βάρεσε να πάρει "δίπλωμα" , βγήκε στην τότε εθνική με το nissan cherry και έβγαλε όλη την διαδρομή μέχρι το Ξυλόκαστρο με 40 χιλιόμετρα...
ευτυχώς δεν πήρε κάποιον στον λαιμό της.. και ακόμα πιο ευτυχώς , δεν ξαναβγήκε στην εθνική γιατί "όλοι τρέχουν σαν τρελοί"....
3ο ευτυχώς, παράτησε γρήγορα και την οδήγηση στην πόλη γιατί και εκεί όλοι είναι για δέσιμο.... :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: mdvq and Pleo
το κατώτατο όριο αυξήθηκε από τα 60 στα 70χιλ/ώρα αν δεν κάνω λάθος ;;;
κάποτε θυμάμαι ήταν 40....
πριν χρόνια μια θειά μου που της την βάρεσε να πάρει "δίπλωμα" , βγήκε στην τότε εθνική με το nissan cherry και έβγαλε όλη την διαδρομή μέχρι το Ξυλόκαστρο με 40 χιλιόμετρα...
ευτυχώς δεν πήρε κάποιον στον λαιμό της.. και ακόμα πιο ευτυχώς , δεν ξαναβγήκε στην εθνική γιατί "όλοι τρέχουν σαν τρελοί"....
3ο ευτυχώς, παράτησε γρήγορα και την οδήγηση στην πόλη γιατί και εκεί όλ


Η πικρή αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία δεν ασχολείται με την οδήγηση (πια). Αν γίνει πραγματικότητα η πλήρως αυτόνομη οδήγηση, οι περισσότεροι μόνο έτσι θα μετακινούνται με τα προσωπικά τους μέσα μεταφοράς.