Αυτοκινητιστικά νέα

Σωστά, έχεις δίκιο. Μελλοθάνατος έπρεπε να γράψω. Με την εντολή εκτέλεσης ήδη κατοχυρωμένη.

Αν είχα ένα ευρώ για κάθε φορά που ακούω ότι θα πεθάνει ένα προϊόν... θα είχα αγοράσει ηλεκτρικό. 😁
 
Λάθος. Κάνω και ταξίδια. Καλύπτω διαδρομές δηλαδή.
Συγχώρεσε με, αλλά επειδή εγώ τρώω τους αυτοκινητόδρομους με το κουτάλι (με θερμικό) λόγω δουλείας, τα επιχειρήματά σου μου φάνηκαν κυρίως θεωρητικά. Ας είναι, μπορεί να κάνω και λάθος.
 
Και τι θα πει αυτό; Ότι οι διαφορές τους είναι μεγαλύτερες;
Άμα είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές γιατί δεν έχουν όλοι ηλεκτρικό τότε;

Η μόνη μεγάλη διαφορά είναι η επιτάχυνση. Σε όλα τα υπόλοιπα πάσχουν τα ηλεκτρικά.

Έτσι εξηγούνται όλα.. δεν έχεις οδηγήσει ηλεκτρικό.. υποψιάζομαι ότι δεν έχεις μπει καν μέσα σε ηλεκτρικό..

Πάμε παρακάτω.. Άλλο θέμα..
 
Συγχώρεσε με, αλλά επειδή εγώ τρώω τους αυτοκινητόδρομους με το κουτάλι (με θερμικό) λόγω δουλείας, τα επιχειρήματά σου μου φάνηκαν κυρίως θεωρητικά. Ας είναι, μπορεί να κάνω και λάθος.

Ναι, λάθος κανείς.
Προσωπικά δεν κάνω στάση σε ταξίδι διάρκειας 3ων και κάτι ωρών.
Σε μεγαλύτερα ταξίδια κάνω στάση.
 
Το "πρόβλημα/ένσταση" δεν είνα το σταμάτημα κάθε 200 χιλιόμετρα για φόρτιση (αφού έχουμε 250-300 άλογα πρέπει να τα απολαμβάνουμε κιόλας) αλλά το ότι δεν υπάρχουν αρκετοί γρήγοροι φορτιστές έτσι ώστε να μην χρειάζεται να περιμένουμε κάποιον άλλο να φορτίσει.

Μα είναι αυτονόητο ότι δεν υπάρχουν χιλιάδες φορτιστές όσο δεν υπάρχει ανάλογη ζήτηση, σε μεταβατικό στάδιο είμαστε.

Εγώ πχ σήμερα αν ζούσα στην Ελλάδα ΔΕΝ θα αγόραζα ηλεκτρικό αν δεν είχα δικό μου γκαράζ, ή αν γουστάρω κάθε ΣΚ να τρέχω στα βουνά για οδήγηση στις ερημιές. Αυτό δε σημαίνει ότι αυτό είναι μειονέκτημα του ηλεκτρικού, απλά το timing ακόμα δεν είναι εκεί που θα ήθελα (προσωπικά).

Στις ΗΠΑ όπου ζω μόνιμα, μια και έχω δικό μου γκαράζ, οι διαδρομές μου είναι κατά 99% στην πόλη, και για το 1% υπάρχει ήδη πλήρες δίκτυο, είναι βέβαιο ότι όταν έρθει η ώρα για αλλαγή δε θα σκεφτώ καν το θερμικό.
 
Έτσι εξηγούνται όλα.. δεν έχεις οδηγήσει ηλεκτρικό.. υποψιάζομαι ότι δεν έχεις μπει καν μέσα σε ηλεκτρικό..

Πάμε παρακάτω.. Άλλο θέμα..

Τι εξηγείται; Ότι ξέρουν κάτι παραπάνω αυτοί που οδηγούν ηλεκτρικό από εκείνους που δεν οδηγούν ηλεκτρικό, και για να τα μάθεις πρέπει να έχεις ηλεκτρικό;

Μια χαρά γνωστά είναι όλα τα προβλήματα των ηλεκτρικών. 😂
 
Μα είναι αυτονόητο ότι δεν υπάρχουν χιλιάδες φορτιστές όσο δεν υπάρχει ανάλογη ζήτηση, σε μεταβατικό στάδιο είμαστε.

Εγώ πχ σήμερα αν ζούσα στην Ελλάδα ΔΕΝ θα αγόραζα ηλεκτρικό αν δεν είχα δικό μου γκαράζ, ή αν γουστάρω κάθε ΣΚ να τρέχω στα βουνά για οδήγηση στις ερημιές. Αυτό δε σημαίνει ότι αυτό είναι μειονέκτημα του ηλεκτρικού, απλά το timing ακόμα δεν είναι εκεί που θα ήθελα (προσωπικά).

Στις ΗΠΑ όπου ζω μόνιμα, μια και έχω δικό μου γκαράζ, οι διαδρομές μου είναι κατά 99% στην πόλη, και για το 1% υπάρχει ήδη πλήρες δίκτυο, είναι βέβαιο ότι όταν έρθει η ώρα για αλλαγή δε θα σκεφτώ καν το θερμικό.
Συμφωνώ απολυτως μαζί σου!
 
  • Like
Reactions: mdvq
Συγχώρεσε με, αλλά επειδή εγώ τρώω τους αυτοκινητόδρομους με το κουτάλι (με θερμικό) λόγω δουλείας,
Μια και ανεφερες αυτο, εχω να κανω μια ερωτηση, επειδη εχει γινει αρκετες φορες η κουβεντα για την επαρκεια των υποδομων φορτισης. Απο την εμπειρια σου, βλεπεις (αρκετα) ηλεκτρικα αυτοκινητα στην εθνικη οδο ή εχουμε μαγικη εικονα οτι κυκλοφορουν πολλα και οτι θα υπαρχει συνωστισμος στους φορτιστες; Προσωπικα σπανια πετυχαινω στο δρομο αλλα και στους φορτιστες. Επισης, εκτος απο τα ηλεκτρικα της τεσλα και τα VAG, τα υπολοιπα (πχ mercedes, volvo) δεν μπορεις να τα αναγνωρισεις διοτι ειναι σχεδον ολοϊδια με τα αντιστοιχα θερμικα (πχ xc40 recharge, eqa-b)
 
Τι εξηγείται; Ότι ξέρουν κάτι παραπάνω αυτοί που οδηγούν ηλεκτρικό από εκείνους που δεν οδηγούν ηλεκτρικό, και για να τα μάθεις πρέπει να έχεις ηλεκτρικό;

Μια χαρά γνωστά είναι όλα τα προβλήματα των ηλεκτρικών. 😂
Δεν έχει νόημα η συζήτηση είπαμε.. τη συνεχίζουμε αν / όταν αποκτήσεις κάποια εμπειρία με ηλεκτρικό.
 
Μια και ανεφερες αυτο, εχω να κανω μια ερωτηση, επειδη εχει γινει αρκετες φορες η κουβεντα για την επαρκεια των υποδομων φορτισης. Απο την εμπειρια σου, βλεπεις (αρκετα) ηλεκτρικα αυτοκινητα στην εθνικη οδο ή εχουμε μαγικη εικονα οτι κυκλοφορουν πολλα και οτι θα υπαρχει συνωστισμος στους φορτιστες; Προσωπικα σπανια πετυχαινω στο δρομο αλλα και στους φορτιστες. Επισης, εκτος απο τα ηλεκτρικα της τεσλα και τα VAG, τα υπολοιπα (πχ mercedes, volvo) δεν μπορεις να τα αναγνωρισεις διοτι ειναι σχεδον ολοϊδια με τα αντιστοιχα θερμικα (πχ xc40 recharge, eqa-b)
Τα πιο πολλά Τέσλα τα πετυχαίνω Εγνατία στο κομμάτι Θεσσαλονίκη-Ιωάννινα και στη Μάνη. Αθήνα-Θεσσαλονίκη σπάνια θα δω.
 
  • Like
Reactions: avpap
Έχω την εντύπωση πως με τα EV όπως και με κάθε νέα τεχνολογία γίνεται εμφανέστερη η διαφορά ανάμεσα σε χώρες που έχουν ή δεν έχουν υποδομές.
Οι αδυναμίες των EV είναι πρόβλημα για όλο τον κόσμο και οι τεχνολογικά εξελιγμένοι παλεύουν να βρουν λύσεις.
Οι υποδομές όμως είναι σχεδόν πάντα τοπικό πρόβλημα με άθροισμα κακοδαιμονίας πολλών δεκαετιών.
Η έλλειψη υποδομών κάνει την ανωριμότητα της τεχνολογίας να φαίνεται εντονότερα.
Για παράδειγμα γιατί να κινηθώ με το αυτοκίνητο μου (EV ή θερμικό) από την Πάτρα στην Αλεξανδρούπολη
με στάσεις για φόρτιση - ανεφοδιασμό καυσίμου, ξεκούραση και με τον περιορισμό των ορίων ταχύτητας
και να μη πάω με ένα σύγχρονο τραίνο που και ταχύτερο είναι και πιο ξεκούραστο και οικονομικότερο.
Αν τώρα θέλω να πάω Σουφλί, Δαδιά, Σαμοθράκη νοικιάζω τοπικά ένα ηλεκτρικό.
Το ερώτημα είναι αν θα βρω καλό και πυκνό δίκτυο φορτίσεων, γιατί τραίνο σίγουρα δεν έχω.
Εδώ φαίνεται το έλλειμμα υποδομών.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Pleo
Δεν έχει νόημα η συζήτηση είπαμε.. τη συνεχίζουμε αν / όταν αποκτήσεις κάποια εμπειρία με ηλεκτρικό.

Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα. Αν έχεις να πεις κάτι εναντίον των θερμικών πεστο.
 
Μα είναι αυτονόητο ότι δεν υπάρχουν χιλιάδες φορτιστές όσο δεν υπάρχει ανάλογη ζήτηση, σε μεταβατικό στάδιο είμαστε.

Εγώ πχ σήμερα αν ζούσα στην Ελλάδα ΔΕΝ θα αγόραζα ηλεκτρικό αν δεν είχα δικό μου γκαράζ, ή αν γουστάρω κάθε ΣΚ να τρέχω στα βουνά για οδήγηση στις ερημιές.

Πρόσθεσε και το ταξίδι και τον χρόνο φόρτισης ενδιάμεσα στο ταξίδι. Όχι σε ερημιές. Εκεί δεν τολμάς καν να σκεφτείς το ηλεκτρικό. Σε κανονικές συνθήκες αυτοκινητόδρομου.

Και φορτιστή να έχεις στο σπίτι και δικό σου πάρκινγκ. Η εμβέλεια και ο χρόνος ανεφοδιασμού είναι το πρόβλημα, όχι τα σημεία φόρτισης.

Η σκέψη του battery swapping πως σου φαίνεται για τα ηλεκτρικά;
 
Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα. Αν έχεις να πεις κάτι εναντίον των θερμικών πεστο.
Δεν είναι επίκληση στην αυθεντία όταν σου επισημαίνουν ότι μιλάς για πράγματα για τα οποία δεν έχεις προσωπική εμπειρία.
 
  • Like
Reactions: karajim80
Δεν είναι επίκληση στην αυθεντία όταν σου επισημαίνουν ότι μιλάς για πράγματα για τα οποία δεν έχεις προσωπική εμπειρία.

Είναι όταν δεν υπάρχουν επιχειρήματα περί του αντιθέτου.

Σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης μάλιστα που αφορούν τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών.

Μια χαρά επίκληση στην αυθεντία έγινε εδώ. Με λίγα λόγια, δεν υπήρξε αντεπιχείρημα ικανό και επιστρατεύτηκε το «δεν ξέρεις γιατί δεν έχεις οδηγήσει ηλεκτρικό».
 
Πρόσθεσε και το ταξίδι και τον χρόνο φόρτισης ενδιάμεσα στο ταξίδι. Όχι σε ερημιές. Εκεί δεν τολμάς καν να σκεφτείς το ηλεκτρικό. Σε κανονικές συνθήκες αυτοκινητόδρομου.

Και φορτιστή να έχεις στο σπίτι και δικό σου πάρκινγκ. Η εμβέλεια και ο χρόνος ανεφοδιασμού είναι το πρόβλημα, όχι τα σημεία φόρτισης.

Η σκέψη του battery swapping πως σου φαίνεται για τα ηλεκτρικά;
Για σένα είναι πρόβλημα η εμβέλεια και ο χρόνος ανεφοδιασμού. Όχι για αυτούς που οδηγούν ηλεκτρικό. Τα ίδια ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλάνε στη Νορβηγία με εδώ, και μάλιστα οι συνθήκες (πολύ κρύο) είναι σαφώς χειρότερες εκεί. Το 50% του συνολικού στόλου των οχημάτων στο Όσλο είναι πλέον ηλεκτρικά. Το 85% των νέων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά. Εκεί γιατί δεν έχουν πρόβλημα; Όταν έχεις δεκάδες φορτιστές ανά 15-20km, η φόρτιση δεν είναι πρόβλημα. Ο χρόνος ανεφοδιασμού επίσης δεν είναι πρόβλημα, σχεδόν κανείς δε νοιάζεται να κάνει ένα διάλλειμα 20-25 λεπτών κάθε 2 με 3 ώρες οδήγησης (ανάλογα αν έχει standard range ή long range αυτοκίνητο), εκτός από σένα και μερικούς ακόμα.

Αυτό που γίνεται τώρα στη Νορβηγία θα γίνει και εδώ έτσι κι αλλιώς, σε 10 χρόνια. Αν νομίζεις ότι η τεχνολογία θα εξελιχθεί τόσο που θα μπορούμε να φορτίζουμε 80-100KWh σε 5 λεπτά, δηλαδή 1,2MW ισχύος επί 5 λεπτά, μάλλον δε γνωρίζεις και από φυσική. Θεωρώ απίθανο να ανέβουμε πολύ από τα 350KW που είμαστε τώρα, άντε να πάμε στα 500KW στα επόμενα χρόνια. Ούτε το energy density αναμένεται να αυξηθεί δραματικά, εκεί στις 100KWh θα μαξάρουμε, και αυτό για τα πολύ ακριβά ηλεκτρικά. Γιατί και να βελτιωθεί το energy density, θα προτιμήσει κάποιος ένα αυτοκίνητο 60-70KWh ποιο ελαφρύ (αφού μια στο ποτέ κάνει μεγάλα ταξίδια) και άρα χαμηλότερης κατανάλωσης, από ένα 100KWh που θα είναι και πολύ πιο ακριβό.

Αυτά όλα έχουν αναλυθεί πολλές φορές από τον Bjorn Nyland, αν έβλεπες μερικά video του δε θα είχες τέτοιες αυταπάτες για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
 
Για σένα είναι πρόβλημα η εμβέλεια και ο χρόνος ανεφοδιασμού. Όχι για αυτούς που οδηγούν ηλεκτρικό.

Όχι. Για εκείνους που οδηγούν ηλεκτρικό είναι πρόβλημα. Εγώ θερμικό οδηγώ δεν έχω τέτοια προβλήματα.
 
Όχι για πολύ ακόμα, απόλαυσέ το όσο κρατήσει.

Έχω βάλει στόχο όταν θα φτάσω σε ηλικία που το δίπλωμα θα θέλει ανανέωση κάθε χρόνο, να σταματήσω να οδηγώ.
Ελπίζω μέχρι τότε η εντελώς αυτόνομη οδήγηση χωρίς σύμπραξη του οδηγού να είναι πραγματικότητα και να μην ασχολούμαι άλλο.
Νομίζω ότι θα προλάβω να το δω και μέχρι τότε θα το απολαμβάνω.
 
Είπαμε στο μυαλό σου είναι το πρόβλημα.Οι υπόλοιποι άνθρωποι που θα κάνουν ένα ταξίδι 900 χιλιομέτρων με 2 παιδιά ( ή να στο κάνω καλύτερο βάλε 2 μωρά,δλδ πάνες μπιμπερό γάλα κτλ) θα σταματήσουν 2.857 φορές.Εσύ όμως όχι...
Επειδή όμως διαλέγεις προτάσεις από ολόκληρα κατεβατά που σου γράφουν (και τα ερμηνεύεις όπως θέλεις κιόλας) μπορείς να απαντήσεις πόσες φορές σε μια βδομάδα κάνεις ταξίδι 400 χιλιομέτρων με το σούπερ ντουπερ θερμικό σου αυτοκίνητο?
Μπορείς να απαντήσεις πόσες φορές το μήνα? Γιατί καλά τα τσουρέκια ρε φίλε αλλά μόνο για το Πάσχα.
Κι επειδή η απάντηση στα ερωτήματα είναι πολύ πιθανόν καμία έως μια φορά σταματά επιτέλους.Εκτός κι αν το κάνεις επίτηδες επειδή φτιάχνεσαι με το να διαφωνείς απλά για να διαφωνείς.

Same Sh1t...Different Day..