Αυτοκινητιστικά νέα

Κώστα είπα κάπου πως είμαι αρνητής της κλιματικής αλλαγής; Για τον ανθρωπογενή παράγοντα δεν έχω πειστεί,θα μου πεις το ίδιο σου κάνει, αλλά η γνώμη μου είναι δικαίωμά μου, ειδικά αφού δεν ανήκω σε "ψέκες" που λέτε και εσείς. Και αυτή η στάθμη της θάλασσας όλο ανεβαίνει και όλο η ίδια μένει ρε γμτ.
p.s
Ξέρω τι ήταν ο Daniel, έχω μετεωρολογικό υπόβαθρο και είδα τους χάρτες. Από αυτό το όντως ακραίο γεγονός μέχρι τον ισχυρισμό ότι έρχεται η συντέλεια λόγω κλιματικής κρίσης επειδή έβρεξε-χιόνισε στα ΗΑΕ , μεσολαβεί χάος.
Ναι ρε Νίκο, δεν έρχεται η συντέλεια με μια βροχή, δεν έρχεται με μια πλημμύρα, δεν έρχεται με ένα καύσωνα κάθε 15 μέρες, δεν έρχεται όταν δε βρέχει για τρία χρόνια στην Ισπανία, δεν έρχεται όταν βρέχει συνεχώς στη Γερμανία το Μάιο και πλημμυρίζει το σύμπαν, δεν έρχεται όταν έχει σίφουνες μέρα παρά μέρα στη Νεμπράσκα (και όχι κάθε μήνα που είχε παλιά), δεν έρχεται όταν καίγονται οι πορτοκαλιές στη Φλόριντα, δεν έρχεται όταν το νερό στο Αιγαίο είναι πλέον αρκετά ζεστό για τροπικά ψάρια, δέν έρχεται επειδή η ελιά που έχω στον κήπο στη Γερμανία καρποφορεί πλέον, δεν έρχεται επειδή φέτος το χειμώνα χρειάστηκε μονο μια φορά να καθαρίσω το αυτοκίνητο από πάγο (και όχι κάθε μέρα όπως παλιά) κλπ. κλπ.

Συνεχίστε ότι κάνετε, nothing to see here...
 
  • Like
Reactions: pauleta
Σε ολα τα υπολοιπα συμφωνω 100% για αυτο και δεν σχολιαζω καν.
Σχετικα με την byd θα εχει ενδιαφερον το εγχειρημα της επεκτασης. Αναφερεσαι σε διαφοροποιηση του προϊοντος, το οποιο, ειδικα στα ηλεκτρικα, το θεωρω αρκετα δυσκολο. Δηλ ουτε ηχο εχεις, ουτε κιβωτιο ταχυτητων, μονο γκαζι. Ολα τα ηλεκτρικα γρηγορα ειναι, ειδικα στις τιμες 40+k. Πατας το γκαζι και φευγουν. Οποτε τι μενει; Το τιμονι και η αισθηση του, οι αναρτησεις και, αυτο που βλεπουν ολοι, το software/interface/infotainment. Υπαρχουν αρκετοι που δεν γουσταρουν το μινιμαλ των τεσλα και προτιμουν κατι που να τους θυμιζει περισσοτερο "αυτοκινητο" με τα κουμπακια, διακοπτες κτλπ. Το εχω ακουσει αρκετα αυτο οποτε θεωρω οτι οντως υπαρχει τετοιο αγοραστικο κοινο. Απο την αλλη ομως, αυτοι δεν θελουν να πληρωσουν αυτα που ζητουν οι ευρωπαιοι κατασκευαστες και δεν τους ενδιαφερουν οι premium μαρκες και αυτα που προσφερουν.
Στο συγκεκριμενο κοινο, θεωρω οτι θα βρει απηχηση η byd, αν την αφησουν (βλεπε αυξηση δασμων κτλπ) και αν ακολουθησει λιιιιγο πιο επιθετικη τιμολογιακη πολιτικη. Αυτο που θα ταραξει τα νερα της αυτοκινησης ειναι το seagull οταν με το καλο ερθει και αν μπορεσει να ερθει στην ευρωπη γυρω στα 25χιλιαρικα (προ επιδοτησης) θα γινει χαμουλης.

Για τη BYD, δεν έχω πειστεί πως οι διαφοροποιητικοί παράγοντες είναι τέτοιοι που τη βάζουν σοβαρά στην αγορά. To seagull εμφανησιακά είναι σαν περίπτερο, το μόνο που θα το σώσει είναι η τιμή του εάν δεν υπάρχει ανταγωνισμός εκεί γύρω, άνευ επιδότησης. Το ότι σήμερα τα ηλεκτρικά επιδοτούνται, δεν σημαίνει πως θα επιδοτούνται για πάντα. Κάθε άλλο μάλιστα, όταν μειωθεί το έσοδο των τελών ταξινόμισης, θα μεταφερθεί και σε αυτά προφανώς. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν κατασκευαστές που θα προσφέρουν και ηλεκτρικά οχήματα με trim levels και κατασκευαστές που θα προσφέρουν εξατομίκευση. Τα trim levels και τα no levels είναι πολύ πιο efficient οπότε και οικονομικότερα. Καλό είναι όμως να υπάρχουν επιλογές, δεδομένου του ότι δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες ανάγκες.

Ο επόμενος και πιο σημαντικός -για εμένα- παράγοντας διαφοροποίησης στα ηλεκτρικά είναι η πραγματική αυτονομία. Με 60 λίτρα ρεζερβουάρ κάνεις περίπου 800-900 πραγματικά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο με 130χλμ. (ένα Α6 2.0 καίει περίπου 6,5lt σε αυτοκινητόδρομο με 130kmh). Σε αυτή τη συνθήκη, το EQS 450+ με 130χλμ/ω και 30 βαθμούς θερμοκρασία με κλιματισμό κάνει περίπου 500 πραγματικά χιλιόμετρα -με WLTP 683-822km. To Model 3 LR είναι στα 350km με 130kmh στους 20 βαθμούς (με WLTP 629-678km).

Πριν μια εβδομάδα είχα την τύχη να ενοικιάσω στη Στοκχόλμη ένα volvo polestar 2. Η αυτονομία στη πόλη ήταν πολύ καλή.
Με 2 συναδέλφους θέλαμε να πάμε Δανία για 2 μέρες και εξετάσαμε και την επιλογή του να πάμε με το αυτοκίνητο και να το αφήσουμε στην κοπεγχάγη που οι γνωστές εταιρίες σου δίνουν τη δυνατότητα. Εάν είχα αντί για αυτό ένα EQS450 θα το έκανα, εφόσον μια μια γρήγορη φόρτιση θα έβγαινε και η διαδρομή και η βόλτα που θα κάναμε μετά στη Δανία την ίδια μέρα. Με το polestar έπρεπε να κάνω τουλάχιστον 2 στάσεις, με τη μια στη μέση του πουθενά στη Κοπεγχάγη εφόσον το ξενοδοχείο είχε AC φορτιστή και κάτσαμε 1,5-2 ώρες περίπου πριν φύγουμε.
Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν πας εσύ εκδρομή αλλά βγάζεις το αυτοκίνητο βόλτα και πήγαμε με το αεροπλάνο.
 
Για τη BYD, δεν έχω πειστεί πως οι διαφοροποιητικοί παράγοντες είναι τέτοιοι που τη βάζουν σοβαρά στην αγορά. To seagull εμφανησιακά είναι σαν περίπτερο, το μόνο που θα το σώσει είναι η τιμή του εάν δεν υπάρχει ανταγωνισμός εκεί γύρω, άνευ επιδότησης. Το ότι σήμερα τα ηλεκτρικά επιδοτούνται, δεν σημαίνει πως θα επιδοτούνται για πάντα. Κάθε άλλο μάλιστα, όταν μειωθεί το έσοδο των τελών ταξινόμισης, θα μεταφερθεί και σε αυτά προφανώς. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν κατασκευαστές που θα προσφέρουν και ηλεκτρικά οχήματα με trim levels και κατασκευαστές που θα προσφέρουν εξατομίκευση. Τα trim levels και τα no levels είναι πολύ πιο efficient οπότε και οικονομικότερα. Καλό είναι όμως να υπάρχουν επιλογές, δεδομένου του ότι δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες ανάγκες.

Ο επόμενος και πιο σημαντικός -για εμένα- παράγοντας διαφοροποίησης στα ηλεκτρικά είναι η πραγματική αυτονομία. Με 60 λίτρα ρεζερβουάρ κάνεις περίπου 800-900 πραγματικά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο με 130χλμ. (ένα Α6 2.0 καίει περίπου 6,5lt σε αυτοκινητόδρομο με 130kmh). Σε αυτή τη συνθήκη, το EQS 450+ με 130χλμ/ω και 30 βαθμούς θερμοκρασία με κλιματισμό κάνει περίπου 500 πραγματικά χιλιόμετρα -με WLTP 683-822km. To Model 3 LR είναι στα 350km με 130kmh στους 20 βαθμούς (με WLTP 629-678km).

Πριν μια εβδομάδα είχα την τύχη να ενοικιάσω στη Στοκχόλμη ένα volvo polestar 2. Η αυτονομία στη πόλη ήταν πολύ καλή.
Με 2 συναδέλφους θέλαμε να πάμε Δανία για 2 μέρες και εξετάσαμε και την επιλογή του να πάμε με το αυτοκίνητο και να το αφήσουμε στην κοπεγχάγη που οι γνωστές εταιρίες σου δίνουν τη δυνατότητα. Εάν είχα αντί για αυτό ένα EQS450 θα το έκανα, εφόσον μια μια γρήγορη φόρτιση θα έβγαινε και η διαδρομή και η βόλτα που θα κάναμε μετά στη Δανία την ίδια μέρα. Με το polestar έπρεπε να κάνω τουλάχιστον 2 στάσεις, με τη μια στη μέση του πουθενά στη Κοπεγχάγη εφόσον το ξενοδοχείο είχε AC φορτιστή και κάτσαμε 1,5-2 ώρες περίπου πριν φύγουμε.
Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν πας εσύ εκδρομή αλλά βγάζεις το αυτοκίνητο βόλτα και πήγαμε με το αεροπλάνο.
Προσωπικά το seagull μου αρέσει, τόσο εξωτερικά όσο και το εσωτερικό του. Μου αρέσει σε σχέση με αλλά αυτοκίνητα του segment του όχι σε σχέση με μια μασερατι. Όσο για το σχόλιο περί περιπτέρου, λυπάμαι αλλά αν θέλεις να μεγιστοποιήσεις τους διαθέσιμους χώρους σε ένα όχημα, χωρίς να μεγαλώσει σε διαστάσεις, θα σχεδιάσεις κάτι σχετικά boxy.
Μικρό αυτοκίνητο πόλης έφτιαξαν με επαρκείς χώρους για 4 άτομα και μήκος 3.8m έφτιαξαν, όχι κάποια sleek και sexy κατασκευή. Θα δούμε βεβαίως πως θα είναι η ευρωπαϊκή έκδοση.

Ναι δεν θα επιδοτούνται για πάντα αλλά όσο υπάρχει στον ορίζοντα ΚΗ3 ξέρουμε ότι προς το παρόν υπάρχει στην Ελλάδα επιδότηση.

Την κουβέντα για τα χλμ και την αυτονομία δεν παλεύω να την ξανά κάνω. Λυπάμαι.
Θα συμφωνήσω 100% μαζί σου όμως ότι αν και λατρεύω τα ηλεκτρικά, δεν θα νοίκιαζα ηλεκτρικό σε ταξίδι στο εξωτερικό.
 
Προσωπικά το seagull μου αρέσει, τόσο εξωτερικά όσο και το εσωτερικό του. Μου αρέσει σε σχέση με αλλά αυτοκίνητα του segment του όχι σε σχέση με μια μασερατι. Όσο για το σχόλιο περί περιπτέρου, λυπάμαι αλλά αν θέλεις να μεγιστοποιήσεις τους διαθέσιμους χώρους σε ένα όχημα, χωρίς να μεγαλώσει σε διαστάσεις, θα σχεδιάσεις κάτι σχετικά boxy.
Μικρό αυτοκίνητο πόλης έφτιαξαν με επαρκείς χώρους για 4 άτομα και μήκος 3.8m έφτιαξαν, όχι κάποια sleek και sexy κατασκευή. Θα δούμε βεβαίως πως θα είναι η ευρωπαϊκή έκδοση.

Δεν χρειάζεται να είναι έτσι το αυτοκίνητο, μπορεί να είναι στα 4 μέτρα και τις διαστάσεις του polo που ρεαλιστικά είναι εξαιρετικά ομορφότερο.
Αυτό είναι σαν το daihatsu cuore.
 
  • Like
Reactions: avpap
Ναι ρε Νίκο, δεν έρχεται η συντέλεια με μια βροχή, δεν έρχεται με μια πλημμύρα, δεν έρχεται με ένα καύσωνα κάθε 15 μέρες, δεν έρχεται όταν δε βρέχει για τρία χρόνια στην Ισπανία, δεν έρχεται όταν βρέχει συνεχώς στη Γερμανία το Μάιο και πλημμυρίζει το σύμπαν, δεν έρχεται όταν έχει σίφουνες μέρα παρά μέρα στη Νεμπράσκα (και όχι κάθε μήνα που είχε παλιά), δεν έρχεται όταν καίγονται οι πορτοκαλιές στη Φλόριντα, δεν έρχεται όταν το νερό στο Αιγαίο είναι πλέον αρκετά ζεστό για τροπικά ψάρια, δέν έρχεται επειδή η ελιά που έχω στον κήπο στη Γερμανία καρποφορεί πλέον, δεν έρχεται επειδή φέτος το χειμώνα χρειάστηκε μονο μια φορά να καθαρίσω το αυτοκίνητο από πάγο (και όχι κάθε μέρα όπως παλιά) κλπ. κλπ.

Συνεχίστε ότι κάνετε, nothing to see here...
Οκ, για άλλη μια φορά συμφωνούμε ότι διαφωνούμε. Όντως, as you were.
 
Εκεί στην Κρήτη με τα λαγόψαρα όλα καλά; Από νερό πως πάτε;
Μιά χαρά. Τα λαγόψαρα, τα λεοντόψαρα και οι γερμανοί όπως και όλα τα λεσεψιανά είναι μαζί μας εδώ και πολλά χρόνια, δεν φταίει καμιά κλιματική κρίση αλλά ο Λεσέπς που άνοιξε την διώρυγα. Α, επίσης φταίνε οι σκανδαλώδεις συμβάσεις *με τις ανάλογες μιζούλες προφανώς) που έχουν υπογράψει Κεφαλογιάννης και Δαμανάκη στο παρελθόν που επιτρέπουν στις Ιταλικές μηχανότρατες να ψαρεύουν μισό ν.μ από την ακτή με αποτέλεσμα τα χωροκατακτητικά (και μη εμπορεύσιμα) είδη να παίζουν μπαλίτσα μόνα τους. Ελπίζω να σε κάλυψα, αν όχι το ΕΛΚΕΘΕ είναι στην διάθεση οποιουδήποτε.
 
Δεν χρειάζεται να είναι έτσι το αυτοκίνητο, μπορεί να είναι στα 4 μέτρα και τις διαστάσεις του polo που ρεαλιστικά είναι εξαιρετικά ομορφότερο.
Αυτό είναι σαν το daihatsu cuore.
Για να κόψεις 20cm (που σε συνθήκες πόλης μετράνε πολύ στο παρκάρισμα) θα κόψεις πρώτα απ' όλα τις στρογγυλάδες. Για να δεις Polo στα 3,70 πρέπει να γυρίσεις στα ΙΙ και ΙΙΙ (που φυσικά είναι τετράγωνα). Και για τα 3,60 πρέπει να πας στο VW Up.
 
  • Like
Reactions: avpap
Ο επόμενος και πιο σημαντικός -για εμένα- παράγοντας διαφοροποίησης στα ηλεκτρικά είναι η πραγματική αυτονομία. Με 60 λίτρα ρεζερβουάρ κάνεις περίπου 800-900 πραγματικά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο με 130χλμ. (ένα Α6 2.0 καίει περίπου 6,5lt σε αυτοκινητόδρομο με 130kmh). Σε αυτή τη συνθήκη, το EQS 450+ με 130χλμ/ω και 30 βαθμούς θερμοκρασία με κλιματισμό κάνει περίπου 500 πραγματικά χιλιόμετρα -με WLTP 683-822km. To Model 3 LR είναι στα 350km με 130kmh στους 20 βαθμούς (με WLTP 629-678km).

Πριν μια εβδομάδα είχα την τύχη να ενοικιάσω στη Στοκχόλμη ένα volvo polestar 2. Η αυτονομία στη πόλη ήταν πολύ καλή.
Με 2 συναδέλφους θέλαμε να πάμε Δανία για 2 μέρες και εξετάσαμε και την επιλογή του να πάμε με το αυτοκίνητο και να το αφήσουμε στην κοπεγχάγη που οι γνωστές εταιρίες σου δίνουν τη δυνατότητα. Εάν είχα αντί για αυτό ένα EQS450 θα το έκανα, εφόσον μια μια γρήγορη φόρτιση θα έβγαινε και η διαδρομή και η βόλτα που θα κάναμε μετά στη Δανία την ίδια μέρα. Με το polestar έπρεπε να κάνω τουλάχιστον 2 στάσεις, με τη μια στη μέση του πουθενά στη Κοπεγχάγη εφόσον το ξενοδοχείο είχε AC φορτιστή και κάτσαμε 1,5-2 ώρες περίπου πριν φύγουμε.
Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν πας εσύ εκδρομή αλλά βγάζεις το αυτοκίνητο βόλτα και πήγαμε με το αεροπλάνο.

Τα έχουμε ξαναπεί σε αυτό το νήμα για την εμβέλεια και θεωρώ πως δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Ούτε περιμένω τρομερή εξέλιξη σε αυτό το θέμα - δεν έχει νόημα να βάζεις 130-140 KWh μπαταρία. Δύο εικοσάλεπτες στάσεις θα χρειαζόσασταν με το Polestar 2 (ίσως και λιγότερο). Ποιος οδηγάει 650km χωρίς μία στάση 15-20 λεπτών; Ε αντί για μία θα κάνατε δύο, τόσο τρομερό είναι;
Αν υπάρχει το δίκτυο φορτιστών και το αυτοκίνητο παίρνει 200km σε 15 λεπτά δε χρειάζεσαι κάτι άλλο.
 
Το ότι τα έχετε ξαναπεί δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει θέμα εμβέλειας. Η στάση που θα έκανα εγώ σε μια κωμόπολη ενδιάμεσα για φαγητό δεν είχε σε walking distance γρήγορο φορτιστή. Είχε ionity στα 3 χιλιόμετρα απο εκει που θα τρωγαμε. Θα έπρεπε δηλαδή να πάρω ταξι για να φύγω.

Προφανώς και εάν δεν σε ενδιαφέρει να αφήσεις τη παρέα σου να κάνει βόλτα και να πας να φορτίσεις το αμάξι στη μέση του πουθενά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Εμένα μου αρέσουν εξαιρετικα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εάν μπορούσα να έχω το EQS θα το είχα. Ωστόσο όταν σε όλη την αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, ένα μόλις υπομοντελο έχει την αυτονομία του μέσου θερμικού και αυτό κάνει 150 χιλιάδες, ε, δεν είμαστε εκεί που θα έπρεπε ακόμα.

Ταυτόχρονα το να υπερασπιστεί κάποιος πως να έχεις αυτονομία 350χλμ (100-0%) στην εθνική είναι μια χαρά για όλους, είναι προβληματικό. Για όσους έχετε ήδη, πολύ καλά κάνετε, προφανώς δεν σας δημιουργεί θέμα η αυτονομία και πότε να μην σας δημιουργήσει.
 
Eγω παντως το ετος 2024 στην Ελλαδα αν ηθελα να αποφασισω για αγορα αυτοκινητου με γνωμονα :

1) Tην τσεπη μου και την οικονομια χρησης αλλα και ....
2) την Οικολογια

μαλλον θα αγοραζα αυτοκινητο υβριδικο με θερμικο κινητηρα και κινητηρα LPG . (ισως και CNG αποκλειστικα αν δεν υπηρχαν μονον 10 πρατηρια σε ολη την αττικη και οχι πανω απο 20 σε ολη τη χωρα)

Κριμα που δεν εχουν προχωρησει και οι κινητηρες υδρογονου (νομιζω η Toyota εχει ενα τετοιο) .

LPG τετοια υβριδικα νομιζω βγαζουν λιγα πλεον. Δεν ξερω αν η ταση ειναι να μειωθουν ελπιζω πως οχι.
 
Ήρθε Λ/Φ της toyota με υδρογόνο και μπαταρίες για δοκιμή..
Δεν το έχω δει ακόμα, ίσως το δω απόψε.
Συνάδερφος που το οδήγησε μου είπε τα καλύτερα λόγια.. αλλά μου είπε και την τιμή του...
700.000€ !!
Όσο το ηλεκτρονικό της Mercedas δλδ , όταν το κινέζικο έχει 450.000€
Το οποίο κινέζικο σε γενικές γραμμές είναι εξαιρετικό!
Αν μάλιστα το κάθισμα πήγαινε 10cm πιο πίσω , θα παρακαλούσα να βγάζω κάθε μέρα βάρδια με τέτοιο!

Ναι, ο ηλεκτροκινητήρας είναι "μαγικός" σε πολλά πράγματα σε σχέση με τον θερμικό και αν είχα σκοπό να αγοράσω ιχ, θα είχα μεγάλο δίλημμα... ΤΕΡΆΣΤΙΟ!!
 
Το ότι τα έχετε ξαναπεί δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει θέμα εμβέλειας. Η στάση που θα έκανα εγώ σε μια κωμόπολη ενδιάμεσα για φαγητό δεν είχε σε walking distance γρήγορο φορτιστή. Είχε ionity στα 3 χιλιόμετρα απο εκει που θα τρωγαμε. Θα έπρεπε δηλαδή να πάρω ταξι για να φύγω.

Προφανώς και εάν δεν σε ενδιαφέρει να αφήσεις τη παρέα σου να κάνει βόλτα και να πας να φορτίσεις το αμάξι στη μέση του πουθενά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Εμένα μου αρέσουν εξαιρετικα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εάν μπορούσα να έχω το EQS θα το είχα. Ωστόσο όταν σε όλη την αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, ένα μόλις υπομοντελο έχει την αυτονομία του μέσου θερμικού και αυτό κάνει 150 χιλιάδες, ε, δεν είμαστε εκεί που θα έπρεπε ακόμα.

Ταυτόχρονα το να υπερασπιστεί κάποιος πως να έχεις αυτονομία 350χλμ (100-0%) στην εθνική είναι μια χαρά για όλους, είναι προβληματικό. Για όσους έχετε ήδη, πολύ καλά κάνετε, προφανώς δεν σας δημιουργεί θέμα η αυτονομία και πότε να μην σας δημιουργήσει.
15 λεπτά στάση σε DC φορτιστή θα έκανες, δε καταλαβαίνω τι είναι αυτά που λες για φαγητό. Από Στοκχόλμη για Κοπεγχάγη έχει φορτιστές κάθε 30 km, είναι αδύνατο να μην έβρισκες κάποιον σε σημείο που να μπορείς να πάρεις ένα καφέ ή κάτι να φας. Αν θέλατε να φάτε σε εστιατόριο και να κάτσετε 1-2 ώρες, αυτό είναι άσχετο με μία στάση φόρτισης για το ταξίδι.

Το ηλεκτρικό απαιτεί μία αλλαγή στο τρόπο που συνήθιζες να κάνεις πράγματα. Αυτονομία 700 και 800 km μη περιμένεις να δεις σε ηλεκτρικά ούτε σε 10 χρόνια από σήμερα γιατί δε χρειάζεται. Αυτό που χρειάζεται είναι 350-400km, κάτι που ήδη έχουμε πετύχει, και φόρτιση για extra 200-250km σε 10 λεπτά, κάτι που θα πετύχουμε σύντομα, τώρα είμαστε στα 15-16 λεπτά.
 
Με συγχωρείτε αλλά το να πρέπει να προσαρμοστώ εγώ στον τρόποζωής του αμαξιού μου και όχι το αυτονόητο αντίστροφο μου φαίνεται μαζοχιστικό και σουρεάλ. Μόνο αυτό μου έλλειπε.
 
Με συγχωρείτε αλλά το να πρέπει να προσαρμοστώ εγώ στον τρόποζωής του αμαξιού μου και όχι το αυτονόητο αντίστροφο μου φαίνεται μαζοχιστικό και σουρεάλ. Μόνο αυτό μου έλλειπε.
Έχεις "προσαρμοστεί" στο τρέμουλο του θερμικού, στο θόρυβό του, στη μη γραμμική ροπή, στις ταχύτητες και πολλά άλλα. Με το ηλεκτρικό προσαρμόζεσαι σε περισσότερες στάσεις σε μεγάλα ταξίδια. Αυτή είναι και η μόνη προσαρμογή που χρειάζεται να κάνεις. Στη δική μου ζυγαριά δεν υπάρχει αμφιβολία για το ποιος είναι ο προτιμότερος συμβιβασμός.

Το έχω ξαναγράψει, αν είχαν κυριαρχήσει τα ηλεκτρικά, οδηγούσαμε 100 χρόνια ηλεκτρικά με τους περιορισμούς σε εμβέλεια που έχουν σήμερα, και ερχόταν να πουλήσει κάποιος το καταπληκτικό θερμικό με τα 900km εμβέλεια αλλά θα έχει θόρυβο, θα βγάζει καυσαέρια, θα βρωμάει, δε θα έχει γραμμική ροπή, θα έχει ταχύτητες, θα τρέμει όλο το σασί κτλ κτλ, πίστεψέ με δε θα τα αγόραζε κανείς.
 
Έχεις "προσαρμοστεί" στο τρέμουλο του θερμικού, στο θόρυβό του, στη μη γραμμική ροπή, στις ταχύτητες και πολλά άλλα. Με το ηλεκτρικό προσαρμόζεσαι σε περισσότερες στάσεις σε μεγάλα ταξίδια. Αυτή είναι και η μόνη προσαρμογή που χρειάζεται να κάνεις. Στη δική μου ζυγαριά δεν υπάρχει αμφιβολία για το ποιος είναι ο προτιμότερος συμβιβασμός.

Και τα τακτικά σέρβις. Αυτό πάντα το ξεχνάμε.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Ήρθε Λ/Φ της toyota με υδρογόνο και μπαταρίες για δοκιμή..
Δεν το έχω δει ακόμα, ίσως το δω απόψε.
Συνάδερφος που το οδήγησε μου είπε τα καλύτερα λόγια.. αλλά μου είπε και την τιμή του...
700.000€ !!
Όσο το ηλεκτρονικό της Mercedas δλδ , όταν το κινέζικο έχει 450.000€
Το οποίο κινέζικο σε γενικές γραμμές είναι εξαιρετικό!
Αν μάλιστα το κάθισμα πήγαινε 10cm πιο πίσω , θα παρακαλούσα να βγάζω κάθε μέρα βάρδια με τέτοιο!

Τι διαφορές έχει με τα κινέζικα αυτό; Είναι πιο καλά βιδωμένα από τα κινέζικα; Γιατί απ' όσο έχω καταλάβει δεν έχουν θόρυβο από τον κινητήρα αλλά είναι κουδουνίστρες.
Και τα κινέζικα πόσο διαφορετικά πάνε με τα παλαιού τύπου ηλεκτρικά λεωφορεία που είχαμε; Βλέπω να κάνουν ακόμα δοκιμές, μέχρι και από διαδρομές που έχουν γραμμές από πάνω... . Θα αντικαταστήσουν και τα τρόλεϊ δηλαδή;
 
Έχεις "προσαρμοστεί" στο τρέμουλο του θερμικού, στο θόρυβό του, στη μη γραμμική ροπή, στις ταχύτητες και πολλά άλλα. Με το ηλεκτρικό προσαρμόζεσαι σε περισσότερες στάσεις σε μεγάλα ταξίδια. Αυτή είναι και η μόνη προσαρμογή που χρειάζεται να κάνεις. Στη δική μου ζυγαριά δεν υπάρχει αμφιβολία για το ποιος είναι ο προτιμότερος συμβιβασμός.
Aναφαίρετο δικαίωμά σου φυσικά. Όπως και δικό μου να αγοράσω (αν μπορώ φυσικά) ηλεκτρικό όταν δεν θα χρειάζεται να αναπροσαρμόσω επι τω χείρω την καθημερινότητά μου.
 
  • Like
Reactions: avpap
15 λεπτά στάση σε DC φορτιστή θα έκανες, δε καταλαβαίνω τι είναι αυτά που λες για φαγητό. Από Στοκχόλμη για Κοπεγχάγη έχει φορτιστές κάθε 30 km, είναι αδύνατο να μην έβρισκες κάποιον σε σημείο που να μπορείς να πάρεις ένα καφέ ή κάτι να φας. Αν θέλατε να φάτε σε εστιατόριο και να κάτσετε 1-2 ώρες, αυτό είναι άσχετο με μία στάση φόρτισης για το ταξίδι.

Το ηλεκτρικό απαιτεί μία αλλαγή στο τρόπο που συνήθιζες να κάνεις πράγματα. Αυτονομία 700 και 800 km μη περιμένεις να δεις σε ηλεκτρικά ούτε σε 10 χρόνια από σήμερα γιατί δε χρειάζεται. Αυτό που χρειάζεται είναι 350-400km, κάτι που ήδη έχουμε πετύχει, και φόρτιση για extra 200-250km σε 10 λεπτά, κάτι που θα πετύχουμε σύντομα, τώρα είμαστε στα 15-16 λεπτά.

Εάν δεν το καταλαβαίνεις, να το εξηγήσω.
Όταν εγώ πηγαίνω κάπου εκδρομή και το ταξίδι είναι 5 ώρες με το αυτοκίνητο και με σχετική άνεση χρόνου, εάν έχει στο ενδιάμεσο της διαδρομής κάτι ενδιαφέρον συνήθως θα σταματήσω και ανάλογα την ώρα της μέρας υπάρχει ένα καλό ενδεχόμενο να το συνδυάσουμε με καφέ/φαγητό. Εν προκειμένω σε ένα γρήγορο planning που είχα κάνει στο maps, εάν θα πηγαίναμε τελικά με το αυτοκίνητο θα σταματούσαμε στο Jοnkοping που είναι πάνω σε μια λίμνη και κανείς μας δεν είχε δεί.

Αυτό είναι περίπου 350km από τη Στοκχόλμη. Με το Polestar 2 αυτή η απόσταση βγαίνει οριακά χωρίς φόρτιση, πιθανότατα πηγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο με 100.

Στο Jοnkοping λοιπόν, στο κέντρο της πόλης, εάν είχε ionity, όλα θα ήταν εξαιρετικά. Σε 1-1,5 ώρα της βόλτας που θα κάναμε, θα γέμιζε και το αυτοκίνητο στο 100%, θα πηγαίναμε τα άλλα 300 χιλιόμετρα με ταχύτητα αυτοκινήτου και όχι ΚΤΕΛ. Το πρόβλημα είναι πως ο ionity φορτιστής είναι 6-7 χιλιόμετρα από το κέντρο, όπως οι περισσότεροι σε κόμβο αυτοκινητόδρομου, οπότε θα έπρεπε να κάνω ξεχωριστή στάση στον φορτιστή.

Εάν υπάρχουν φορτιστές εκεί που θέλω να παω, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Κάνεις γρήγορο destination charging και όλα καλά. Να σταματήσω σε ένα parking στη μέση του πουθενά για μισή ώρα επειδή το αμάξι δεν θα φτάσει στον προορισμό μου, όχι δεν θα το κάνω. Και δεν είναι και νορμάλ να ισχυριστεί κάποιος πως είναι φυσιολογικό.

Να αλλάξω τον προγραμματισμό μου για τις ανάγκες του αυτοκινήτου ή να μην δω αυτό που θέλω επειδή θα πρέπει να υπολογίσω και 2 30άλεπτες στάσεις για φόρτιση πάνω στον αυτοκινητόδρομο, αρνούμαι να το κάνω, για αυτό και έχω PHEV και όχι BEV, για αυτό και πήγα στον προορισμό μου με τη SAS και όχι με το Polestar.
 
Aναφαίρετο δικαίωμά σου φυσικά. Όπως και δικό μου να αγοράσω (αν μπορώ φυσικά) ηλεκτρικό όταν δεν θα χρειάζεται να αναπροσαρμόσω επι τω χείρω την καθημερινότητά μου.
Καθημερινότητα τα ταξίδια 400km και πάνω; Αν είσαι εμπορικός αντιπρόσωπος ίσως, οι υπόλοιποι κάνουν τέτοια ταξίδια λίγες φορές το χρόνο.