Αυτοκινητιστικά νέα

Καθημερινότητα τα ταξίδια 400km και πάνω; Αν είσαι εμπορικός αντιπρόσωπος ίσως, οι υπόλοιποι κάνουν τέτοια ταξίδια λίγες φορές το χρόνο.
Όχι, εννοείται πως δεν είναι αυτή. Κατ'αρχάς η δουλειά μου απαιτει πολύ (κακούς) χωματόδρομους,και φάσεις του στυλ "έλα τώρα". Επίσης, πως να σου το πω, δεν θέλω να προσθέσω άλλη μια έννοια στην καθημερινότητά μου, το πως θα ανεφοδιάσω το αμάξι μου όταν πρέπει. Πόσο,τόσο, πάρτα, έφυγα. Αυτό θέλω.Όταν τα ηλεκτρικά το πετύχουν τα ξαναλέμε. Αλλά ξέχασα,οι modular μπαταρίες είναι πολύπλοκο να γίνουν όπως λέτε,.
 
Εάν δεν το καταλαβαίνεις, να το εξηγήσω.
Όταν εγώ πηγαίνω κάπου εκδρομή και το ταξίδι είναι 5 ώρες με το αυτοκίνητο και με σχετική άνεση χρόνου, εάν έχει στο ενδιάμεσο της διαδρομής κάτι ενδιαφέρον συνήθως θα σταματήσω και ανάλογα την ώρα της μέρας υπάρχει ένα καλό ενδεχόμενο να το συνδυάσουμε με καφέ/φαγητό. Εν προκειμένω σε ένα γρήγορο planning που είχα κάνει στο maps, εάν θα πηγαίναμε τελικά με το αυτοκίνητο θα σταματούσαμε στο Jοnkοping που είναι πάνω σε μια λίμνη και κανείς μας δεν είχε δεί.

Αυτό είναι περίπου 350km από τη Στοκχόλμη. Με το Polestar 2 αυτή η απόσταση βγαίνει οριακά χωρίς φόρτιση, πιθανότατα πηγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο με 100.

Στο Jοnkοping λοιπόν, στο κέντρο της πόλης, εάν είχε ionity, όλα θα ήταν εξαιρετικά. Σε 1-1,5 ώρα της βόλτας που θα κάναμε, θα γέμιζε και το αυτοκίνητο στο 100%, θα πηγαίναμε τα άλλα 300 χιλιόμετρα με ταχύτητα αυτοκινήτου και όχι ΚΤΕΛ. Το πρόβλημα είναι πως ο ionity φορτιστής είναι 6-7 χιλιόμετρα από το κέντρο, όπως οι περισσότεροι σε κόμβο αυτοκινητόδρομου, οπότε θα έπρεπε να κάνω ξεχωριστή στάση στον φορτιστή.

Εάν υπάρχουν φορτιστές εκεί που θέλω να παω, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Κάνεις γρήγορο destination charging και όλα καλά. Να σταματήσω σε ένα parking στη μέση του πουθενά για μισή ώρα επειδή το αμάξι δεν θα φτάσει στον προορισμό μου, όχι δεν θα το κάνω. Και δεν είναι και νορμάλ να ισχυριστεί κάποιος πως είναι φυσιολογικό.

Να αλλάξω τον προγραμματισμό μου για τις ανάγκες του αυτοκινήτου ή να μην δω αυτό που θέλω επειδή θα πρέπει να υπολογίσω και 2 30άλεπτες στάσεις για φόρτιση πάνω στον αυτοκινητόδρομο, αρνούμαι να το κάνω, για αυτό και έχω PHEV και όχι BEV, για αυτό και πήγα στον προορισμό μου με τη SAS και όχι με το Polestar.
Θα έκανες 2 15λεπτες στάσεις επιπλέον. Μία πριν το Jonkoping και μία μετά. Έτσι κι αλλιώς το να κάνεις 350km, δηλαδή 3 ώρες οδήγησης non stop δεν είναι καλή πρακτική. Αυτή είναι όλη η διαφορά, 30 λεπτά. Στο Jonkoping αν σκόπευες να κάτσεις 1-1,5 ώρα, έτσι κι αλλιώς δε θα ήθελες DC φορτιστή αλλά κάποιον αργό AC. Σε DC σε 30 λεπτά το πολύ θα είχες φτάσει 80% ακόμα και από 5%. Παραπάνω από 80% δε φορτίζει κανείς σε DC φορτιστή.

Δε φορτίζεις μισή ώρα, όλες οι στάσεις είναι 15λεπτες με 20λεπτες, γιατί πολύ απλά σε 2 στάσεις 15λεπτες βάζεις περισσότερες KWh από μία 30λεπτη. Αυτά φυσικά στο δίκτυο των βορειοευρωπαίων που υπάρχουν παντού πολλοί ταχυφορτιστές 150KW και πάνω, όχι όπως εδώ που ακόμα έχουμε σε πολλά σημεία 50ρηδες.
 
Όχι, εννοείται πως δεν είναι αυτή. Κατ'αρχάς η δουλειά μου απαιτει πολύ (κακούς) χωματόδρομους,και φάσεις του στυλ "έλα τώρα". Επίσης, πως να σου το πω, δεν θέλω να προσθέσω άλλη μια έννοια στην καθημερινότητά μου, το πως θα ανεφοδιάσω το αμάξι μου όταν πρέπει. Πόσο,τόσο, πάρτα, έφυγα. Αυτό θέλω.Όταν τα ηλεκτρικά το πετύχουν τα ξαναλέμε. Αλλά ξέχασα,οι modular μπαταρίες είναι πολύπλοκο να γίνουν όπως λέτε,.
Δε θα γίνει ποτέ, αναγκαστικά θα προσαρμοστείς όταν θα πάψουν να πωλούνται τα θερμικά. Ή να στο πω αλλιώς, σε 20 χρόνια μπορεί να υπάρχουν μπαταρίες με το διπλάσιο energy density αλλά θα είναι πολύ πιο ακριβές και θα τις έχουν μόνο πολύ ακριβά αυτοκίνητα, αυτά που αγοράζουμε όλοι θα έχουν τις LFP που δύσκολα θα ανέβουν πάνω από τις 75-80 KWh λόγω βάρους.
 
Άρα λοιπόν εξ'ορισμού η ηλεκτροκίνηση τίθεται εκβιαστικά και φυσικά δεν είναι για όλους. Νομίζω συμφωνήσαμε τελικά. Όσο για την εικοσαετία, η ατζέντα της ΕΕ προβλέπει παύση δικαιώματος οδήγησης στα 70, άρα προσωπικά (εκτός απροόπτου) με θερμικό θα μείνω, ή με μηχανή.
 
Eγω παντως το ετος 2024 στην Ελλαδα αν ηθελα να αποφασισω για αγορα αυτοκινητου με γνωμονα :

2) την Οικολογια
Το μεγαλύτερο ανέκδοτο είναι ότι τα ηλεκτρικά είναι πιο οικολογικά. Η καταστροφή που κάνουμε για να κατασκευάσουμε τις μπαταρίες τους και το δίκτυο για την φόρτιση τους, που μόνο οικολογικό δεν είναι, είναι πραγματικά σκάνδαλο.
Δεν καταλαβαίνω τι κρύβεται από πίσω από αυτή την ψύχωση παγκοσμίως, για ηλεκτρικά. Υβριδικά, με τα χίλια. Αλλά αμιγώς ηλεκτρικά, με ελάχιστη πραγματική έρευνα και πρόοδο στον τομέα?
Και για να μην παρεξηγηθώ, το όνειρο μου αυτή την στιγμή, είναι το Polestar 4 ή έστω το 2. Αλλά με τα ίδια λεφτά, παίρνω μεταχειρισμένο Nissan G-TR Nismo του 2017 (πραγματικό supercar) ή πόσα άλλα συμβατικά αμάξια πολυτελείας. Ένα Volvo V60 ή XC60 του 2023 ας πούμε, που είναι και της μαμάς εταιρείας. Τι ακριβώς να συγκρίνω ρε παιδιά?
 
Άρα λοιπόν εξ'ορισμού η ηλεκτροκίνηση τίθεται εκβιαστικά και φυσικά δεν είναι για όλους. Νομίζω συμφωνήσαμε τελικά. Όσο για την εικοσαετία, η ατζέντα της ΕΕ προβλέπει παύση δικαιώματος οδήγησης στα 70, άρα προσωπικά (εκτός απροόπτου) με θερμικό θα μείνω, ή με μηχανή.
Δεν τίθεται εκβιαστικά, είναι θέμα τεχνολογίας που υπάρχει και το τι περιμένουμε να έρθει σε 10 χρόνια, τι σε 20 κτλ. Πρόσφατα ο CEO της CATL ανέφερε πως οι solid state δε προβλέπονται για τα επόμενα 10 χρόνια (είναι οι μπαταρίες που θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερο energy density σε σημαντικά μεγαλύτερο κόστος), αναμένουμε μαζικότερη παραγωγή στις semi-solid LFP που προς το παρόν έχει βγάλει μόνο η Nio και έχουν στις 120KWh το ίδιο βάρος που έχουν οι 100ρες - δηλαδή 20% αύξηση στο energy density. Οπότε από τις 60ρες LFP που έχει τώρα ένα Model 3, με το ίδιο βάρος και λίγο παραπάνω θα πάμε στις 75-80 KWh. Οι LFP είναι σημαντικές γιατί δεν έχουν κοβάλτιο - μαγγάνιο και έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις NCM.

Πάντα φυσικά υπάρχει η περίπτωση να έχουμε ένα breakthrough και να βγουν μπαταρίες για 700-800km, αλλά δε φαίνεται κάτι τέτοιο στον ορίζοντα τώρα. Οι μπαταρίες των 80 KWh σε αυτοκίνητα με νορμάλ αεροδυναμική θα μπορούν να δίνουν 400km.
 
Όσο για την εικοσαετία, η ατζέντα της ΕΕ προβλέπει παύση δικαιώματος οδήγησης στα 70, άρα προσωπικά (εκτός απροόπτου) με θερμικό θα μείνω, ή με μηχανή.
Δεν ισχύει αυτό που λες. Να περνάνε εξετάσεις κάθε 5 χρόνια είναι οι πρόταση, για να αποδεικνύουν ότι ακόμα μπορούν. Πόσο πιο λογικό. Εάν μπορείς οδηγάς.
 
Σε ταξίδι στο εξωτερικό ούτε κατά διάνοια ηλεκτρικό, εκτός ίσως από Νορβηγία. Και πάλι ίσως όμως. Σε ξένη χώρα δεν έχω καμμία όρεξη να ψάχνω να βρω φορτιστές και πως δουλεύουν.
Μέσα στην Ελλάδα ξέρω ακριβώς που είναι και πως δουλεύουν όποτε τα πράγματα είναι πολύ απλά.
Έχω ακούσει και από κοντά τις αντιρρήσεις του Αντρέα και είναι λογικές για τη φάση ζωής που βρίσκεται. Χωρίς παιδιά και τις υποχρεώσεις που τα συνοδεύουν ή τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που συνεπάγονται. Μπορεί ακόμα να κάνει κατά το δοκουν εκδρομές με διαφορά άτομα, το οποίο συνεπάγεται ότι με ηλεκτρικό θα καθυστερούσε (ίσως) την παρέα.

Στην δίκη μου φάση ζωής, πάμε μονοήμερες μόνο η οικογένεια μου (οι φίλοι μας έχουν είτε μεγαλύτερα είτε αρκετά μικρότερα παιδιά και δεν έχουν όρεξη να κάνουν τα χιλιόμετρα που κάνω) ενώ σε τριήμερα-τετραήμερα σπάνια καταφέρνουμε να συνδυαστούμε με άλλους. Ακόμα και όταν αυτό γίνεται, τα λέμε απευθείας στον προορισμό και ακολουθεί η κάθε οικογένεια δικό της πρόγραμμα όπου σε κάποια σημεία συγκλίνουμε.

Διαφορετικές φάσεις ζωής, διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικοί περιορισμοί και διαφορετικά εργαλεία που επιλέγουμε.
 
Πήγα Γερμανία (Dusseldorf) με τον μικρό πέρσι τον Σεπτέμβρη, για ένα φεστιβάλ στην Ολλανδία. Είχα βρει και νοίκιασα το Polestar 2 με 100Ευρώ για 3 μέρες. Ο μικρός το λάτρεψε, όπως και εγώ. Όταν ήρθε η ώρα να το επιστρέψουμε, όχι μόνο δεν έβρισκα ταχυφορτιστή, αλλά και όταν βρήκα, απλά δεν δεχότανε να φορτίσει. Έβγαζε συνέχεια σφάλμα. Προσπάθησα με 3 διαφορετικούς και κάθε φορά, αρνιόταν το σύστημα να φορτίσει. Μίλησα με customer service των φορτιστών και της polestar και στο τέλος, αναγκάστηκα να το πάω αφόρτιστο (όχι πολύ, αλλά δεν ήταν full) και να τους δείξω της φωτογραφίες με τα σφάλματα που έβγαζε. Γλύτωσα τα 25 Ευρώ service fee για την φόρτιση, αλλά πλήρωσα με τις τιμές τις δικές τους τη ίδια την φόρτιση.
Εάν στην Γερμανία, που η Hertz είχε καμιά 100αριά polestar 2 όταν πήγα, δεν βρήκα να φορτίσω, τι ακριβώς συζητάμε?
Ξέρει κανείς τι χρειάζεται για να βάλεις καν φορτιστή στην Ελλάδα, πόσο μάλλον ταχυφορτιστή? Μην το ψάξετε καν, θα τραβάτε τα μαλλιά σας από την γραφειοκρατεία.
 
Σε τελείως διαφορετική νότα, να σας πω πως επί τουλάχιστον ένα χρόνο προσπαθούσα να οδηγήσω ένα polestar σε ταξίδια μου στο εξωτερικό.
Οι περισσότερες εταιρίες ως ηλεκτρικά προσφέρουν tesla για την ώρα και είναι δύσκολο να βρείς και guarantee συγκεκριμένου μοντέλου στη κατηγορία.

Το αυτοκίνητο όμως είναι πολύ ωραίο κατά τα λοιπά. Είναι μια premium κατασκευή, ωραίο οδηγικά με προσεγμένες τις λεπτομέρειες στο εσωτερικό. Εάν κάπου χάνει είναι στο Infotainment που έχει μια οθόνη με bezels και interface 10ετίας. Κατά τα άλλα, είναι σαν να μπήκες σε ένα καινούριο volvo.
 
  • Like
Reactions: avpap
Δεν ισχύει αυτό που λες. Να περνάνε εξετάσεις κάθε 5 χρόνια είναι οι πρόταση, για να αποδεικνύουν ότι ακόμα μπορούν. Πόσο πιο λογικό. Εάν μπορείς οδηγάς.
A,ok, ευχαριστώ για την διευκρίνιση.
 
Πήγα Γερμανία (Dusseldorf) με τον μικρό πέρσι τον Σεπτέμβρη, για ένα φεστιβάλ στην Ολλανδία. Είχα βρει και νοίκιασα το Polestar 2 με 100Ευρώ για 3 μέρες. Ο μικρός το λάτρεψε, όπως και εγώ. Όταν ήρθε η ώρα να το επιστρέψουμε, όχι μόνο δεν έβρισκα ταχυφορτιστή, αλλά και όταν βρήκα, απλά δεν δεχότανε να φορτίσει. Έβγαζε συνέχεια σφάλμα. Προσπάθησα με 3 διαφορετικούς και κάθε φορά, αρνιόταν το σύστημα να φορτίσει. Μίλησα με customer service των φορτιστών και της polestar και στο τέλος, αναγκάστηκα να το πάω αφόρτιστο (όχι πολύ, αλλά δεν ήταν full) και να τους δείξω της φωτογραφίες με τα σφάλματα που έβγαζε. Γλύτωσα τα 25 Ευρώ service fee για την φόρτιση, αλλά πλήρωσα με τις τιμές τις δικές τους τη ίδια την φόρτιση.
Εάν στην Γερμανία, που η Hertz είχε καμιά 100αριά polestar 2 όταν πήγα, δεν βρήκα να φορτίσω, τι ακριβώς συζητάμε?
Ξέρει κανείς τι χρειάζεται για να βάλεις καν φορτιστή στην Ελλάδα, πόσο μάλλον ταχυφορτιστή? Μην το ψάξετε καν, θα τραβάτε τα μαλλιά σας από την γραφειοκρατεία.
Δεν βάζεις «ταχυφορτιστη» σπίτι διότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να πληρωσεις 5+ χιλιάρικα. Ac βάζεις με (αναλόγως τις ηλεκτρολογικές εργασίες που πρέπει να γίνουν και με το κόστος αγορας μέσα) 1000-1500 ευρώ και τέλος. Αν θες να είσαι απόλυτα τυπικός, το γνωστοποιείς στον δεδδιε και άντε γεια.
 
Τι διαφορές έχει με τα κινέζικα αυτό; Είναι πιο καλά βιδωμένα από τα κινέζικα; Γιατί απ' όσο έχω καταλάβει δεν έχουν θόρυβο από τον κινητήρα αλλά είναι κουδουνίστρες.
Δεν υπάρχει κάτι στους δικούς μας δρόμους που να μην είναι κουδουνίστρα.
Κοντεύω 30 χρόνια στην δουλειά και έχω περάσει 4-5 τύπους Λ/Φ από "την κούτα".
Όλα χτυπούσαν στις λακκούβες και στα σαμαράκια από την 1η μέρα.
Φυσικά όσο περνούσαν τα χρόνια, τόσο χειρότερα.
Και τα κινέζικα πόσο διαφορετικά πάνε με τα παλαιού τύπου ηλεκτρικά λεωφορεία που είχαμε;
Πότε είχαμε ηλεκτρικά Λ/Φ ;;;
Βλέπω να κάνουν ακόμα δοκιμές, μέχρι και από διαδρομές που έχουν γραμμές από πάνω... . Θα αντικαταστήσουν και τα τρόλεϊ δηλαδή;
Πολύ πιθανό και οι δοκιμές είναι σε πραγματικές συνθήκες πια.
Κανονικές βάρδιες με κόσμο δλδ που κάνουμε όλοι σε διάφορες γραμμές , εκτός από μερικές συγκεκριμένες για συγκεκριμένους λόγους.


Και να το ..ΤΟΥΟΤΑ

IMG_20240602_223719.jpg

Ομολογώ ότι δεν περίμενα ποτέ να δω σοβαρό μεγάλο όχημα από τους ιάπωνες, που κάποτε με τα HINO και τα "ΝISSAN DIESEL" μόνο γέλιο προκαλούσαν....

Κοίταγα , ξανακοίταγα το λογότυπο και το σήμα μπροστά και δεν το πίστευα....

IMG_20240602_223759.jpg


IMG_20240602_223946.jpg

Λες και όλοι έχουν "βαλθεί" να εκθρονίσουν την Mercedes-Benz από τον θρόνο του μεγαλύτερου κατασκευαστή βαρέων οχημάτων του κόσμου.

Το "δείγμα" έχει γερμανικές πινακίδες..

IMG_20240602_223827.jpg

Λέτε να γυρίζει τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για "πελατάκια" ;;;

Γεμάτο λογότυπα που διαφημίζουν ότι "σχετικό" με το είδος....

IMG_20240602_224202.jpg

IMG_20240602_223846.jpg


IMG_20240602_223822.jpg

Αυτό που μου "χτύπησε" περισσότερο" , είναι αυτό που βλέπουμε και στα επιβατικά:


IMG_20240602_224137.jpg

Ο ιάπωνας κάνει τσιγκουνιές στο αλουμίνιο:

IMG_20240602_223858.jpg

[Τυπική σιδερένια ζάντα (χεστήκαμε δλδ, αλλά λέμε τώρα) , όταν του κινέζου η αλουμινίου βγάζει μάτι]

Στο τέλος έπαθα το "σοκ" όταν είδα πόσες πόρτες έχει το όχημα...
IMG_20240602_224235.jpg

Ελπίζω οι 2 να αφορούν μόνο το "δείγμα" και ααααν έρθουν τέτοια Λ/Φ , αυτά να είναι νορμάλ με 3

Ότι νεώτερο μάθω, θα το μεταφέρω.
 
  • Like
Reactions: avpap
Το μεγαλύτερο ανέκδοτο είναι ότι τα ηλεκτρικά είναι πιο οικολογικά. Η καταστροφή που κάνουμε για να κατασκευάσουμε τις μπαταρίες τους και το δίκτυο για την φόρτιση τους, που μόνο οικολογικό δεν είναι, είναι πραγματικά σκάνδαλο.
Δεν καταλαβαίνω τι κρύβεται από πίσω από αυτή την ψύχωση παγκοσμίως, για ηλεκτρικά. Υβριδικά, με τα χίλια. Αλλά αμιγώς ηλεκτρικά, με ελάχιστη πραγματική έρευνα και πρόοδο στον τομέα?
Και για να μην παρεξηγηθώ, το όνειρο μου αυτή την στιγμή, είναι το Polestar 4 ή έστω το 2. Αλλά με τα ίδια λεφτά, παίρνω μεταχειρισμένο Nissan G-TR Nismo του 2017 (πραγματικό supercar) ή πόσα άλλα συμβατικά αμάξια πολυτελείας. Ένα Volvo V60 ή XC60 του 2023 ας πούμε, που είναι και της μαμάς εταιρείας. Τι ακριβώς να συγκρίνω ρε παιδιά?

Το έχουμε συζητήσει 100 φορές αυτό Μάριε.

Υπάρχουν εγκυρότατες μελέτες που τεκμηριώνουν πέραν οποιασδήποτε αμφιβολίας ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταλήγει να εκπέμπει τάξεις μεγέθους λιγότερο CO2 σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό, συνυπολογίζοντας την κατασκευή του αλλά και τη λειτουργία του για τη χρήσιμη ζωή του.
 
Πότε είχαμε ηλεκτρικά Λ/Φ ;;;

Πολύ πιθανό και οι δοκιμές είναι σε πραγματικές συνθήκες πια.
Κανονικές βάρδιες με κόσμο δλδ που κάνουμε όλοι σε διάφορες γραμμές , εκτός από μερικές συγκεκριμένες για συγκεκριμένους λόγους.

Τα Τρόλεϊ εννοώ που είναι ηλεκτρικά. Εάν αντικατασταθούν θα πάψουν και οι γραμμές καλωδίων στον αέρα, η συντήρησή τους κλπ. Αλλά δεν το βλέπω γιατί μέχρι να αντικατασταθούν όλα τα παλιά λεωφορεία, μάλλον θα υπηρετήσουν για δεκαετίες ακόμα.
 
Το υδρογόνο είναι μια πρακτικά άχρηστη τεχνολογία όσο το κόστος του καύσιμου παραμένει στον Θεό.

Δεν υπάρχει πρόβλεψη να αλλάξει αυτό σύντομα.


Το LPG ομως δεν καταλαβα γιατι μπηκε πρακτικα στην ακρη ενω και οικολογικο ειναι (συγκριτικα με την βενζινη/πετρελαιο) και αρκετα οικονομικοτερο.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Τα Τρόλεϊ εννοώ που είναι ηλεκτρικά.
(y)
Εάν αντικατασταθούν θα πάψουν και οι γραμμές καλωδίων στον αέρα, η συντήρησή τους κλπ. Αλλά δεν το βλέπω γιατί μέχρι να αντικατασταθούν όλα τα παλιά λεωφορεία, μάλλον θα υπηρετήσουν για δεκαετίες ακόμα.
για δεκαετίες δεν νομίζω.. για κάμποσα χρόνια ακόμα, ναι.
αν πάνε όλα καλά με τις μπαταρίες και δεν έχουμε παρατράγουδα , να είσαι σίγουρος ότι diesel Λ/Φ δεν θα μείνει ούτε για δείγμα...

και να πω κάτι που αφορά αυτό που έγραψε ο Μάριος και του απάντησε ο Δημήτρης..

συμφωνώ "εν μέρει" για τα επιβατικά μπαταρίας.. ένα νέας τεχνολογίας θερμικό αυτοκίνητο δεν ριπαίνει "του σκοτωμού" για να πρέπει να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα και όλοι να πάρουμε ηλεκτρικά.
αυτό που πρέπει να φύγει χτες από όλες τις μεγάλες πόλεις, είναι το μεγάλο diesel όχημα όταν αυτό έχει πιάσει και περάσει τις 500.000-600.000χιλ
για να καταλάβετε, μιλάμε για 11.000cc σε 6 κυλίνδρους που καίει ΚΑΙ λάδι πια......
πόσα ιχ ή ταξί θα "ξεράσουν" το ανάλογο καυσαέριο;;
 
Το LPG ομως δεν καταλαβα γιατι μπηκε πρακτικα στην ακρη ενω και οικολογικο ειναι (συγκριτικα με την βενζινη/πετρελαιο) και αρκετα οικονομικοτερο.
Γιατί δεν είναι ΑΠΕ.
 
  • Like
Reactions: avpap
(y)

για δεκαετίες δεν νομίζω.. για κάμποσα χρόνια ακόμα, ναι.
αν πάνε όλα καλά με τις μπαταρίες και δεν έχουμε παρατράγουδα , να είσαι σίγουρος ότι diesel Λ/Φ δεν θα μείνει ούτε για δείγμα...

και να πω κάτι που αφορά αυτό που έγραψε ο Μάριος και του απάντησε ο Δημήτρης..

συμφωνώ "εν μέρει" για τα επιβατικά μπαταρίας.. ένα νέας τεχνολογίας θερμικό αυτοκίνητο δεν ριπαίνει "του σκοτωμού" για να πρέπει να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα και όλοι να πάρουμε ηλεκτρικά.
αυτό που πρέπει να φύγει χτες από όλες τις μεγάλες πόλεις, είναι το μεγάλο diesel όχημα όταν αυτό έχει πιάσει και περάσει τις 500.000-600.000χιλ
για να καταλάβετε, μιλάμε για 11.000cc σε 6 κυλίνδρους που καίει ΚΑΙ λάδι πια......
πόσα ιχ ή ταξί θα "ξεράσουν" το ανάλογο καυσαέριο;;

Τελικά θα αντικαταστήσουν και τα τρόλεϊ (προφανώς τα πιο παλιά).

Έρχονται και τα υδρογόνου!

«Έχουμε πλάνο για 50-100 λεωφορεία υδρογόνου με δεύτερο διαγωνισμό, ο αριθμός θα εξαρτηθεί από τα οικονομοτεχνικά στοιχειά, τα οποία εξετάζονται, για να προχωρήσουμε». Χαρακτήρισε, μάλιστα, ως κίνηση extreme makeover την πλήρη ανανέωση των στόλων αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

 
  • Like
Reactions: vlad66