Δεν ισχύει αυτό που γράφετε, παντού στο βασικό οδικό δίκτυο υπάρχει δυνατότητα για ρεύμα. Το κόστος έχει διαφορά τάξης μεγέθους, 2 εκατομμύρια για μία μάνικα που γεμίζει 6 αυτοκίνητα ή ένα φορτηγό την ώρα vs 1 εκατομμύριο για ένα σταθμό με 10 Tesla superchargers, συμπεριλαμβανομένου του τοπικού υποσταθμού. Σε 10 Tesla Superchargers εξυπηρετούνται 25 με 30 αυτοκίνητα την ώρα, περίπου 2,5 με 3 ανά σταθμό την ώρα. Το κόστος για αντίστοιχη κάλυψη από σταθμό υδρογόνου θα ανέβαινε στα 10 εκατομμύρια. Πιστεύετε πως το να έρθει το ρεύμα στο όποιο Χ σημείο θα κοστίζει πάνω από 9 εκατομμύρια; Ας είμαστε σοβαροί, αν το να αναπτύξεις δίκτυο υδρογόνου ήταν οικονομικά εφικτό, η Toyota ή κάποιος άλλος θα το είχε κάνει τόσα χρόνια. Δεν είναι, και γι' αυτό θέλουν να τους το κάνει το κράτος. Αντίθετα η Tesla δε περίμενε καμία επιδότηση και έφτιαξε μόνη της το καλύτερο δίκτυο φορτιστών.
Καταλαβαίνω ότι έχετε επενδύσει χρόνο και ίσως και χρήμα στην υπόθεση υδρογόνο αλλά δυστυχώς είστε στη λάθος πλευρά της ιστορίας. Δε πρόκειται να υπάρξει η οικονομία υδρογόνου.
Το θέμα δεν είναι προσωπικό
Με τη δουλειά που κάνω 2 δεκαετίες τώρα η πρώτη προτεραιότητα είναι η βιώσιμη ανάπτυξη των ΑΠΕ και ο εξηλεκτρισμός. Μόνο όπου δεν είναι τεχνικά ή οικονομικά εφικτός ο εξηλεκτρισμός πάμε σε υδρογόνο και όπως είπα και σε προηγούμενο μήνυμα αυτό γίνεται κατά κόρον για τη βαριά βιομηχανία (πχ. χαλυβουργεία, τσιμέντα).
Τα βιοκαύσιμα που η βιομάζα αξιοποιείται με κριτήρια βιωσιμότητας είναι πεπερασμένα και με το κάτω όριο του κόστους να το έχουμε σχεδόν αγγίξει, οπότε σε συγκεκριμένες κατηγορίες πάμε σε συνθετικά καύσιμα που η βάση τους είναι πάλι το υδρογόνο.
Και αν μιλάμε για χημική βιομηχανία, υφάσματα, πλαστικά, φάρμακα κλπ είναι δεδομένο πως χωρίς υδρογόνο δεν μπορείς να σταματήσεις τη χρήση ορυκτού άνθρακα.
Άρα το ανανεώσιμο υδρογόνο είναι εδώ και θα παραμείνει για τις παραπάνω εφαρμογές και όπως θα φανεί τα επόμενα 15-20 χρόνια σε συνδυασμό με βιώσιμο άνθρακα από τη βιομάζα γιατί απλά δεν υπάρχει άλλη τεχνικά εφικτή λύση αν βγάλουμε από την εξίσωση τους ορυκτούς υδρογονάνθρακες.
Για τις οδικές μεταφορές η επιλογή στη χρήση του υδρογόνου ήταν ένα μέσο ώστε οι πολιτικές να είναι υλοποιήσιμές πάνω από μια δεκαετία τώρα όταν υιοθετήθηκαν. Τότε δεν ήταν τεχνικά εφικτή η ηλεκτροκίνηση. Η ηλεκτροκίνηση για τα ΙΧ ήταν ξεκάθαρα η μόνη επιλογή της ΕΕ τότε, αλλά για τα φορτηγά/νταλίκες τότε δεν λειτουργούσε.
Φυσικά έριξε τρελό χρήμα όχι μόνο η ΕΕ, αλλά όλος ο κόσμος για έρευνα
Ασύρματη φόρτιση:
The first wireless electric road in the US has been installed in Detroit, but at nearly $2m (£1.6m) per mile, is this really the future of transport?
www.bbc.com
Συστήματα τύπου τρόλευ:
Project by Siemens and VW’s Scania started in Hesse last week Five trucks will drive like trams on the road by 2020 Germany's First ‘Electric’ Highway Charges Trucks as They Drive (Bloomberg) -- Germany has opened the first stretch of a so-called electric highway that will connect hybrid trucks to o
www.linkedin.com
και έπεσαν και ΤΡΕΛΑ ποσά ιδιωτικής έρευνας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να κάνουν προσιτά τα ηλεκτρικά ΙΧ με μπαταρίες.
Είναι δεδομένο πως σήμερα (2024) υπάρχουν τράκτορες ηλεκτρικοί. Επίσης είναι δεδομένο σήμερα πως είναι οικονομικά φθηνότερη η επέκταση της ηλεκτροκίνησης και στις οδικές μεταφορές.
Analyzes the total cost of ownership of tractor-trailer long-haul trucks operating in seven European countries and finds that cost parity with diesel trucks can be achieved within this decade.
theicct.org
Προφανώς η τεχνολογική εξέλιξη πάντα μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Αλλά άλλο να καταφέρεις να εξηλεκτρίσεις τα φορτηγά και άλλο να αρχίσεις να μιλάς για πλοία ή για αεροπλάνα όπου εκ των πραγμάτων για τουλάχιστον 2-3 δεκαετίες θα μιλάμε για συνθετικά καύσιμα που βασίζονται στο πράσινο υδρογόνο ή ακόμη και τη γεωργία που δεν είναι πρακτικό να φτιάξεις άνω των 100 ίππων τρακτέρ ηλεκτρικό, όπως και δεν είναι πρακτικό να φτιάξεις τρακτέρ υδρογόνου, οπότε εκεί πας σε συνθετικά καύσιμα (ανανεώσιμο φυσικό αέριο ή ανανεώσιμο diesel) που προφανώς έχουν βάση το υδρογόνο.
Η οικονομία του υδρογόνου ξεκάθαρα δεν αναφέρεται ειδικά στις οδικές μεταφορές και τα ποσά που πέφτουν για την έρευνα έχουν να κάνουν με άλλους κλάδους και κυρίως βαριά βιομηχανία. Δεν έχουμε άλλη ρεαλιστική λύση σήμερα για αυτά.
Η οικονομία του υδρογόνου ξεκίνησε ήδη και θα συνεχίζει να υπάρχει μέχρι τη στιγμή που η τεχνολογία θα μας επιτρέψει να αναπτύξουμε άμεσα ηλεκτρικές λύσεις για όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες κάτι που δεν υπάρχει ούτε στο μακρινό ορίζοντα ακόμη για την βαριά βιομηχανία, ενώ θα πρέπει να φτάσουμε τουλάχιστον στο 2050 για να μιλάμε για ηλεκτρικά αεροπλάνα και πλοία μεγάλων αποστάσεων που μάλλον δεν θα έχουν μπαταρίες μεγάλου μεγέθους αλλά θα μπορούν να φορτίζονται ασύρματα από μακριά άμεσα και ίσως από το διάστημα.
είτε με μικροκύμματα
The Space Solar Power Demonstrator's MAPLE experiment was able to wirelessly transfer collected solar power to receivers in space and direct energy to Earth.
www.space.com
είτε με Laser
Υ.Γ. Όλη η παραπάνω συζήτηση μπορεί να αποδειχθεί άκρως φιλολογική αν επιτευχθεί singularity και τα τεχνολογικά Breakthroughs με την ΑΙ αρχίζουν να έρχονται ανά 6μηνο αντί για δεκαετία...εκεί θα μιλάμε για τελείως διαφορετικό περιβάλλον/μέλλον.