Έχει πλάκα ότι βλέπετε την φάκα, δλδ φθηνή μετακίνηση με τα ΜΠΑΤΑΡΙΚΟΙΝΗΤΑ, κι οχι το τι ερχεται από πίσω μόλις γίνει mainstream (που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. θα πάμε σε άλλες μορφές κίνησης κι θα έχετε πρόβλημα τα σπρώξετε τις ηλεκτρικές σκούπες, ήδη χανουν πολύ σε μεταπώληση τα ηλεκτρικά)
Πολύ απλοϊκή η προσέγγισή σου. Τα μπαταριοκίνητα είναι ότι φθηνότερο έχει υπάρξει για τις αστικές μετακινήσεις σε ατομικό επίπεδο. Η δε βελτίωση της τεχνολογίας τα έχει φέρει σε ένα αποδεκτό επίπεδο για τις περισσότερες μετακινήσεις του μέσου ανθρώπου και εκτός.
Όμως το κόστος αγοράς + λειτουργίας διαφέρει τεράστια από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τα συμβατικά αυτοκίνητα έχουν ένα πολύ μεγάλο κόστος στο καύσιμο, και μεσοσταθμικά σημαντικά μεγαλύτερο κόστος σέρβις λόγω της μεγαλύτερης φθοράς.
Στα ηλεκτρικά στα 7-10 χρόνια ΜΑΛΛΟΝ θα θέλουν αλλαγή μπαταρίας η οποία κοστίζει αυτή τη στιγμή μέχρι και το 1/3 της αξίας του αυτοκινήτου καινούργιου. Βέβαια τα ίδια έλεγαν και για τα πρώτα prius και η ιστορία έδειξε ότι η αλλαγή μπαταρίας σε prius πρώτης γενιάς στην toyota κοστίζει λίγο παραπάνω από ένα σέρβις με αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου.
Οι χρηματικές ροές είναι τελείως διαφορετικές για ένα ιδιοκτήτη και άλλα μοντέλα απόκτισης έχουν πολύ περισσότερο νόημα τουλάχιστον τώρα στα πρώτα βήματα της τεχνολογίας. Άρα οι συγκρίσεις είναι κατά βάση δύσκολο να γίνουν σε πραγματική βάση.
Σαν καταναλωτές τα έχουμε πει έχουμε αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο εύρος επιλογής από ποτέ με:
- Πλήρως συμβατικά (με βενζίνη, πετρέλαιο, LNG, LPG)
- Mild Hybrid
- Full Hybrid
- Plug in Hybrid
- Battery electric
- Hydrogen battery electric
Για εμένα σήμερα (όχι πριν 2 χρόνια ούτε μετά από 2 χρόνια) η καλύτερη λύση ήταν ένα plug-in hybrid, για κάποιον άλλο με διαφορετικά κριτήρια και προτεραιότητες είναι ένα μπαταριοκίνητο ηλεκτρικό και για κάποιο άλλο ένα μεγάλο diesel. Δεν υπάρχει μια λύση για όλους ειδικά σήμερα.