Αυτοκινητιστικά νέα

δεν ειναι επικινδυνοι, διοτι δεν εμπλεκονται τα infotainment στα θεματα κινησης του αμαξιου. Ειναι απλα μπετοβλακες, διοτι δεν ξοδευουν 5-10δολλαρια παραπανω για να αγορασουν καλυτερα τσιπακια. Τα UI των περισσοτερων ειναι επισης τραγικα και αυτο το δικαιολογουμε επισης απο την ελλειψη ενδιαφεροντος να αναπτυξουν αυτα τα συστηματα. Συρρικνωνεται η ευρωπαικη αυτοβιομηχανια και απορουν για το κακο που τους βρηκε, ενω οι λογοι ειναι σε ολους (εκτος απο τους διοικουντες μαλλον) προφανεις.
10$ * 3.000.000 αυτοκίνητα => 30.000.000 μείωση κόστους, 3 εκατομμύρια bonus στο στέλεχος που το πρότεινε. Έτσι δουλεύουν δυστυχώς οι δεινόσαυροι. Είδες κανένας να πληρώσει 3 εκατομύρια πρόστιμο γιατί δε πήγαν καλά οι πωλήσεις;
 
E, όχι, δεν νομίζω τέτοια κατάντια.
Φήμες λένε ότι το έβγαλαν Πούντο γιατί το έχαναν στις στροφές και το έψαχναν στα λαγκάδια.
Φήμες λένε ότι δεν ξέρουν να οδηγούν. Στο λέω εκ πείρας! Εαν είχες και το έστειλες στα λαγκάδια μάλλον ούτε εσύ.
 
Ψάξε βρες τι hardware χρησιμοποιεί η κάθε εταιρία. Καλή τύχη! Έψαχνα για το ford που πήρα (τρέχει sync 4a) και μετά από πολύ ψάξιμο (χεράτα στο google) βρήκα απλά ότι έχει NXP i.MX 8 Series, με 4 πυρήνες ARM Cortex-A53 και 3 πυρήνες Arm Cortex-M7 . Ούτε πόση ram ούτε τίποτα παραπάνω. Τουλάχιστον αυτό που έλεγαν τα review ότι είναι πολύ responsive ισχύει, αν εξαιρέσεις τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα ενεργοποίησης του αυτοκινήτου.

[off-topic] Στo google μετά από αρκετά prompts βρήκα το παρακάτω link με τις παραπάνω πληροφορίες:
Τα ChatGPT, Perplexity, Gemini και CoPilot δεν βρήκαν τίποτα και μου έλεγαν απλά ότι δεν υπάρχει η πληροφορία.
[/off-topic]
 
  • Like
Reactions: koupa
Φήμες λένε ότι δεν ξέρουν να οδηγούν. Στο λέω εκ πείρας! Εαν είχες και το έστειλες στα λαγκάδια μάλλον ούτε εσύ.

Όχι, Fiat (έτυχε και) δεν είχα ποτέ μου.
Αλλά η φιλοσοφία του να βάζουν τέτοια ιπποδύναμη σε κουβάδες με βρίσκει αντίθετο.
Το θέμα δεν είναι να μπορεί να τρέξει, το ρίχνεις και από τον γκρεμό και πάει σφαίρα.
 
Δε θυμάμαι να το έχω αναφέρει ξανά.

Πριν 1-2 χρόνια αγόρασε συγγενής μου ένα μοντέλο Cupra. Ήρθε για μια επανάληψη και να του δείξω το Android Auto μιας που δεν έχει χάρτες κτλ. Βάζω πάνω το κινητό του και παθαίνουμε ΣΟΚ. Εμένα με έπιασε το κεφάλι μου και αυτός άφωνος να κοιτάζει την οθόνη του που είχε επιδόσεις 286. Τέτοιο χάλι. Ευτυχώς όμως μου "έκοψε" και σύνδεσα το δικό μου κινητό πάνω. ΟΚ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ. Τεράστια διαφορά και δικαιολογημένη.

Samsung Galaxy Xcover 4 vs OnePlus Nord 1st Gen.

Λίγο μετά αγόρασε το τελευταίο Xcover και έστρωσε για τα καλά.
 
Δεν πιστεύω να σας κάνει εντύπωση. Ενα-ένα θα καταργούνται τα προνόμια. Και όταν γίνουν πλειοψηφία κάποια στιγμή, θα αρχίσουν και τα ωραία τέλη κυκλοφορίας, και τα τεκμήρια κλπ.
Σιγά μην χάσει το κράτος το άρμεγμα από την ιερή αγελάδα (αυτοκίνητο).

https://www.newsauto.gr/electric/xafnika-grafoun-kanonika-ta-ilektrika/
 
Δεν πιστεύω να σας κάνει εντύπωση. Ενα-ένα θα καταργούνται τα προνόμια. Και όταν γίνουν πλειοψηφία κάποια στιγμή, θα αρχίσουν και τα ωραία τέλη κυκλοφορίας, και τα τεκμήρια κλπ.
Σιγά μην χάσει το κράτος το άρμεγμα από την ιερή αγελάδα (αυτοκίνητο).

https://www.newsauto.gr/electric/xafnika-grafoun-kanonika-ta-ilektrika/
Το μόνο που δεν θα μπορέσουν εύκολα να κάνουν είναι να ελέγξουν άμεσα την τιμή του καυσίμου το οποίο ήταν ίσως το πιο μεγάλο κόστος στην χρήση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Για 15000 το χρόνο θες χοντρικά 2000 ευρώ σε βενζίνη, ενώ για ρεύμα 350 ευρώ. Από τα 2000 πάνω από τα μισά ήταν φόρος, που δεν μπορεί να τον πάρει από το ρεύμα γιατί δεν μπορεί να αυξήσει την τιμή στο οικιακό και δεν μπορέι να απαγορέψει να φορτίζεις σπίτι. Και τα προνόμια να φύγουν, το κράτος θα χάνει λεφτά λόγω της διαφορετικής φύσης του ρεύματος από τη βενζίνη. Να μην συζητήσουμε τους τυχερούς που φορτίζουν από ιδιόκτητα Φ/Β.
Θα τα βρει από αλλού που δεν θα έχουν καμία σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα...Το παιχνίδι αυτό το έχουν χάσει και πρέπει να βρουν καινούργιο.

Επίσης κάποια κίνητρα αν χαθούν θα κάνει τη χώρα να χάσει τελείως τους στόχους που έχουν τεθεί από τις Βρυξέλλες. Άντε να βγάλεις το προνόμιο για τα εταιρικά αυτοκίνητα για το φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου και όλοι σχεδόν με τα ίδια χρήματα θα πάρουν πιο πολυτελές αλλά ρυπογόνο όχημα μιας και στις περισσότερες περιπτώσεις η εταιρία καλύπτει και το καύσιμο.
 
  • Like
Reactions: avpap
Κανένα πρόστιμο από ευρωπαϊκή ένωση ποτέ δεν πτόησε το κράτος. Όχι μόνο στα αυτοκίνητα αλλά γενικότερα. Είναι τόσο μεγαλύτερα τα έσοδα που τα πρόστιμα και οι κυρώσεις είναι πταίσματα. Εχω πάντα πίστη στην ελληνική φορολαίλαπα ότι κάποια πουσ...ά θα σκεφθούν πάλι.
Μην έχετε αυταπάτες. Διαχρονικα δύο είναι οι ιερές αγελάδες : τα αυτοκίνητα και τα σπίτια, τα οποία και τα δύο κατέχει η συντριπτική πλειοψηφία.

Υ.Γ. θα ντραπούν νομίζεις να βάλουν ένα νέο τέλος στους λογαριασμούς ρεύματος π.χ. τέλος ηλεκτροκίνησης που φυσικά θα είναι ενιαίο σε όλους τους παρόχους; Τι είπατε; θα είναι άδικο σε όποιον δεν έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Γιατί;το τέλος της ΕΡΤ στα χιλιάδες κλειστά σπίτια στα χωριά/εξοχικά ακόμα και σ' αυτούς που δεν βλεπουν ελληνική τηλεόραση είναι δίκαιο;
 
Last edited:
Τι σχέση έχει το τέλος της ΕΡΤ που είναι 200 εκατομμύρια ευρώ με τους φόρους από τα καύσιμα που φτάνουν τα 7,3 δις ενώ αν συνυπολογιστεί και ο ΦΠΑ σε αυτά φτάνουμε τα 8,5 με 9 δις (ελληνική πατέντα ο φόρος πάνω στο φόρο). Δε γίνεται να μπει αυτό το ποσό σε λογαριασμούς ρεύματος. Ένα μέρος θα καλυφθεί από τέλη κυκλοφορίας, ένα μέρος ίσως από τέλη σε δημόσιους φορτιστές που δε θα τροφοδοτούνται από ΑΠΕ. Μέρος των φόρων αυτών πηγαίνουν στην κάλυψη του ελλείματος εμπορικού ισοζυγίου, το οποίο προκαλείται από το ότι η χώρα πρέπει να εισάγει πετρέλαιο. Αν αυτή η ανάγκη μειωθεί, θα μειωθούν και οι φόροι. Επίσης μέρος των φόρων πηγαίνουν σε κάλυψη των οικολογικών συνεπειών από τη χρήση του πετρελαίου. Εν τέλει το σύνολο των φόρων που εισπράτονται τώρα από τα καύσιμα θα μειωθεί και θα εισπραχθεί με τους τρόπους που ανέφερα παραπάνω.
 
  • Like
Reactions: avpap
Τι σχέση έχει το τέλος της ΕΡΤ που είναι 200 εκατομμύρια ευρώ με τους φόρους από τα καύσιμα που φτάνουν τα 7,3 δις ενώ αν συνυπολογιστεί και ο ΦΠΑ σε αυτά φτάνουμε τα 8,5 με 9 δις (ελληνική πατέντα ο φόρος πάνω στο φόρο). Δε γίνεται να μπει αυτό το ποσό σε λογαριασμούς ρεύματος. Ένα μέρος θα καλυφθεί από τέλη κυκλοφορίας, ένα μέρος ίσως από τέλη σε δημόσιους φορτιστές που δε θα τροφοδοτούνται από ΑΠΕ. Μέρος των φόρων αυτών πηγαίνουν στην κάλυψη του ελλείματος εμπορικού ισοζυγίου, το οποίο προκαλείται από το ότι η χώρα πρέπει να εισάγει πετρέλαιο. Αν αυτή η ανάγκη μειωθεί, θα μειωθούν και οι φόροι. Επίσης μέρος των φόρων πηγαίνουν σε κάλυψη των οικολογικών συνεπειών από τη χρήση του πετρελαίου. Εν τέλει το σύνολο των φόρων που εισπράτονται τώρα από τα καύσιμα θα μειωθεί και θα εισπραχθεί με τους τρόπους που ανέφερα παραπάνω.
οτι ειπες και προσθετω τις μειωση ιατροφαρμακευτικης περιθαλψης για αναπνευστικα νοσηματα. Αλλα οτι και να πουμε, ο τασος δεν θα πειστει :)
 
Μου φαίνεται απίστευτο να πιστεύετε ότι το κράτος θα χάσει χρήματα από το αυτοκίνητο.
Τρόποι υπάρχουν και άπλετη φαντασία.

Υ.Γ. ο Τάσος για να πειστεί για αγορά θα πρέπει να υπάρχουν 2 προϋποθεσεις. Μην λέμε τα ίδια συνέχεια.
 
  • Like
Reactions: donk
Έχει πλάκα ότι βλέπετε την φάκα, δλδ φθηνή μετακίνηση με τα ΜΠΑΤΑΡΙΚΟΙΝΗΤΑ, κι οχι το τι ερχεται από πίσω μόλις γίνει mainstream (που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. θα πάμε σε άλλες μορφές κίνησης κι θα έχετε πρόβλημα τα σπρώξετε τις ηλεκτρικές σκούπες, ήδη χανουν πολύ σε μεταπώληση τα ηλεκτρικά)
 
Έχει πλάκα ότι βλέπετε την φάκα, δλδ φθηνή μετακίνηση με τα ΜΠΑΤΑΡΙΚΟΙΝΗΤΑ, κι οχι το τι ερχεται από πίσω μόλις γίνει mainstream (που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. θα πάμε σε άλλες μορφές κίνησης κι θα έχετε πρόβλημα τα σπρώξετε τις ηλεκτρικές σκούπες, ήδη χανουν πολύ σε μεταπώληση τα ηλεκτρικά)
Άνοιξε μας τα μάτια δάσκαλε!
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Έχει πλάκα ότι βλέπετε την φάκα, δλδ φθηνή μετακίνηση με τα ΜΠΑΤΑΡΙΚΟΙΝΗΤΑ, κι οχι το τι ερχεται από πίσω μόλις γίνει mainstream (που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. θα πάμε σε άλλες μορφές κίνησης κι θα έχετε πρόβλημα τα σπρώξετε τις ηλεκτρικές σκούπες, ήδη χανουν πολύ σε μεταπώληση τα ηλεκτρικά)
Συμφωνώ. Κι εγώ βλέπω την φάκα όπως έγραψα και παραπάνω και δεν το βλέπω να γίνεται mainstream το ηλεκτρικό.
Ομως θεωρώ ότι οι πρώτοι που αγόρσασαν ηλεκτρικό , δεν είναι και τόσο χαμένοι αν αναλύσεις τα νούμερα.
Εχουμε και λέμε:
-Οι περισσότεροι με την ΓΕΝΑΙΑ επιδότηση έδωσαν γύρω στα 35 χιλιάρικα. Σωστά; Σωστά.
Δεν θα έδιναν τα ίδια χρήματα για ένα συμβατικό με τα ΙΔΙΑ χαρακτηριστικά (μέγεθος, ιπποδύναμη κλπ) ; Χαλαρά! για να μην πω και πολύ περισσότερα.
-Στην καθημερινή μετακίνηση όσοι φορτίζουν σπίτι (συντριπτική πλειοψηφία) είναι ΜΑΚΡΑΝ κερδισμένοι σε σχέση με βενζίνη/πετρέλαιο. Δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση με νούμερα.
- εξοδα service σχεδόν ΜΗΔΕΝΙΚΑ σε σχέση με ένα συμβατικό. Σωστά; Σωστά.

Αρα λοιπόν αν δεν σε πειράζει να κάνεις χρονοδιάγραμμα αν θα πας ένα ταξίδι εκτός Αθήνας, και επειδή ακόμα δεν υπάρχουν ουρές στους φορτιστές, νομίζω δεν είναι και τόσο χαμένοι οι αγοραστές.
ΜΕΓΑΛΗ προϋπόθεση για να μην χάσουν πολλά χρήματα θεωρώ ότι δεν πρέπει με τίποτα να τα κρατήσουν 20 χρόνια όπως τα συμβατικά. Και γι αυτό το λόγο ειδικά ήμουν και είμαι υπέρ του leasing (όσοι έχουν εταιρείες) .
 
  • Like
Reactions: avpap
μολις ανακοινωθηκε (στην τηλεοραση) οτι οι δημοι καταργουν την δωρεαν σταθμευση για τα ηλεκτρικα....
οντως υπηρχε τετοια ''διευκολυνση'' και την πηραν πισω;
 
μολις ανακοινωθηκε (στην τηλεοραση) οτι οι δημοι καταργουν την δωρεαν σταθμευση για τα ηλεκτρικα....
οντως υπηρχε τετοια ''διευκολυνση'' και την πηραν πισω;
ναι υπηρχε σηματακι που τυπωνε ο κατοχος καθε χρονο. Δεν γνωριζω ποτε ξεκινησε. Τα τελευται εληξαν 31/12/24 και δεν ανανεωθηκε αυτο το "προνομιο". Ειπωθηκε οτι εχαναν οι δημοι εσοδα, αλλα @@ , ποσα ηλεκτρικα κυκλοφορουν που να εχει αυτο το πραγμα οντως αντικτυπο. Γυρω στο 5% του στολου ειναι.
 
Έχει πλάκα ότι βλέπετε την φάκα, δλδ φθηνή μετακίνηση με τα ΜΠΑΤΑΡΙΚΟΙΝΗΤΑ, κι οχι το τι ερχεται από πίσω μόλις γίνει mainstream (που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. θα πάμε σε άλλες μορφές κίνησης κι θα έχετε πρόβλημα τα σπρώξετε τις ηλεκτρικές σκούπες, ήδη χανουν πολύ σε μεταπώληση τα ηλεκτρικά)
Πολύ απλοϊκή η προσέγγισή σου. Τα μπαταριοκίνητα είναι ότι φθηνότερο έχει υπάρξει για τις αστικές μετακινήσεις σε ατομικό επίπεδο. Η δε βελτίωση της τεχνολογίας τα έχει φέρει σε ένα αποδεκτό επίπεδο για τις περισσότερες μετακινήσεις του μέσου ανθρώπου και εκτός.
Όμως το κόστος αγοράς + λειτουργίας διαφέρει τεράστια από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τα συμβατικά αυτοκίνητα έχουν ένα πολύ μεγάλο κόστος στο καύσιμο, και μεσοσταθμικά σημαντικά μεγαλύτερο κόστος σέρβις λόγω της μεγαλύτερης φθοράς.
Στα ηλεκτρικά στα 7-10 χρόνια ΜΑΛΛΟΝ θα θέλουν αλλαγή μπαταρίας η οποία κοστίζει αυτή τη στιγμή μέχρι και το 1/3 της αξίας του αυτοκινήτου καινούργιου. Βέβαια τα ίδια έλεγαν και για τα πρώτα prius και η ιστορία έδειξε ότι η αλλαγή μπαταρίας σε prius πρώτης γενιάς στην toyota κοστίζει λίγο παραπάνω από ένα σέρβις με αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου.
Οι χρηματικές ροές είναι τελείως διαφορετικές για ένα ιδιοκτήτη και άλλα μοντέλα απόκτισης έχουν πολύ περισσότερο νόημα τουλάχιστον τώρα στα πρώτα βήματα της τεχνολογίας. Άρα οι συγκρίσεις είναι κατά βάση δύσκολο να γίνουν σε πραγματική βάση.

Σαν καταναλωτές τα έχουμε πει έχουμε αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο εύρος επιλογής από ποτέ με:
- Πλήρως συμβατικά (με βενζίνη, πετρέλαιο, LNG, LPG)
- Mild Hybrid
- Full Hybrid
- Plug in Hybrid
- Battery electric
- Hydrogen battery electric

Για εμένα σήμερα (όχι πριν 2 χρόνια ούτε μετά από 2 χρόνια) η καλύτερη λύση ήταν ένα plug-in hybrid, για κάποιον άλλο με διαφορετικά κριτήρια και προτεραιότητες είναι ένα μπαταριοκίνητο ηλεκτρικό και για κάποιο άλλο ένα μεγάλο diesel. Δεν υπάρχει μια λύση για όλους ειδικά σήμερα.
 
  • Like
Reactions: avpap
Στα ηλεκτρικά στα 7-10 χρόνια ΜΑΛΛΟΝ θα θέλουν αλλαγή μπαταρίας η οποία κοστίζει αυτή τη στιγμή μέχρι και το 1/3 της αξίας του αυτοκινήτου καινούργιου. Βέβαια τα ίδια έλεγαν και για τα πρώτα prius και η ιστορία έδειξε ότι η αλλαγή μπαταρίας σε prius πρώτης γενιάς στην toyota κοστίζει λίγο παραπάνω από ένα σέρβις με αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου.
Από που προκύπτει το 7-10 όταν όλοι σχεδόν δίνουν ελάχιστη εγγύηση για 8; Δεν υπάρχει αυτό που γράφεις, ένα αυτοκίνητο με 60KWh μπαταρία θα αντέξει άνετα 250.000 km και ένα με 75+ KWh ακόμα παραπάνω. Οπότε τα χρόνια έχουν να κάνουν και με το πόσα km κάνεις. Αν είσαι στο μέσο όρο των 15.000, τα 15 χρόνια είναι κάτι εύκολο.
 
- Hydrogen battery electric
Μη γράφουμε ότι να ΄ναι, δεν υπάρχουν αυτά τα αυτοκίνητα, είναι proof of concept. 962 αυτοκίνητα έγιναν register σε όλη την Ευρώπη το 2020, 1549 το 2022 στο peak τους ενώ έπεσαν πάλι στα 1026 το 2023. Για το 2024 δεν έχουμε ακόμα στοιχεία αλλά πιθανότατα να υποχώρησαν κι άλλο.